عزیز :.:.::. * اعلام وضعیت اولین بسته پاکی مسابقه #پاکی_رمضان * .::.:.


امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امتیازات: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موضوع بسته شده است 

قرار عاشقی (سرپرست: مرد مقاومت )

صبـــــــــــــــح:     [تصویر:  2.gif][تصویر:  2.gif][تصویر:  2.gif]
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:


صبـــــــــــــــح:★     
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير

پروردگارا، هيچ بار گرانى بر دوش‏ ما مگذار؛ همچنان كه بر دوش‏ كسانى كه پيش از ما بودند نهادى

پروردگارا، و آنچه را که توان و طاقت آن را نداريم بر ما تحميل مكن‏؛ و از ما درگذر

و از ما درگذر؛ و ما را ببخشاى و بر ما رحمت آور؛ سرور ما تويى‏؛ پس ما را بر گروه كافران پيروز كن‏.


ترجمه آیه 286 سوره بقره

[تصویر:  profile800_lgvv.jpg]
 سپاس شده توسط
سلام عاشقا 303
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:


مغرب و عشا:
 سپاس شده توسط
سلام
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

///
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:

//

صبـــــــــــــــح:★     
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
[تصویر:  qol.jpg]
 سپاس شده توسط
صبــــــــح:
ظهر و عصــر:
مغرب و عشـا:

پیامبر اکرم (ص):
الصَّلاهُ إجابةٌ لِلدُّعاءِ و قَبُولٌ لِلأعمَال
نمازموجب اجابت دعا و قبولی اعمال است.
بحار الانوار، ج ۸۲ ص ۱
این چیزی که من از این دعا می فهمم اینه که کسی که نماز نمی خونه و میگه که خدایا من رو از خ.ا نجات بده، باید اول نمازش رو درست کنه. درسته رفقا!؟
[تصویر:  photo_2018_02_20_19_03_36.jpg]
[تصویر:  05_blue.png]
 سپاس شده توسط
صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:



صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
Khansariha (46)
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
 سپاس شده توسط
و در مصباح الشریعة از امام صادق علیه السّلام روایت شده که آن حضرت فرمود: توبه ریسمان خدا و وسیلۀ عنایت او است و سزاوار است که بنده در همه حال در حال توبه باشد، و هر دسته‌ای از بندگان توبه‌ای مخصوص بخود دارند، توبۀ انبیاء از اضطراب است، و توبۀ اولیا از تلوین و دگرگونی خطورات قلبی، و توبۀ اصفیاء و برگزیدگان از نفس، و توبۀ خواص از اشتغال به غیر خدا و توبۀ عوام از گناهان است، و برای هر یک از این اصناف، علمی و معرفتی در اصل توبۀ آنها و پایان کارشان است که شرحش بطول می‌انجامد.
اما توبۀ عوام به اینست که باطن خود را با آب حسرت و ندامت، از گناهان بشوید و گناهان خود را پیوسته مد نظر داشته و از گذشتۀ خود پشیمان و بر آنچه از عمرش باقی مانده ترسناک باشد، گناهانش را کوچک نشمارد و بر آنچه از طاعت و بندگی خدا از او فوت شده متأسف و اندوهگین باشد، نفسش را از شهوات باز دارد و از خدا بخواهد که او را بر وفاء به توبه‌اش موفق بدارد و از بازگشت به آنچه که در گذشته بدان آلوده بود او را حفظ کند، و نفسش را در میدان جهاد و عبادت ریاضت دهد و آنچه از فرائض از او فوت شده قضا نماید. اگر مظلمه‌ای بگردن اوست رد کند و از هم نشینان بد دوری گزیند شب را به عبادت بیدار و روز را روزه بدارد و پیوسته در عاقبت کارش بیندیشد و از خدا کمک بخواهد که استقامت در پنهان و آشکار باو عنایت کند و هنگام محنت و بلا ثابت قدم باشد تا از مرتبۀ توابین سقوط نکند. انتهی.

یکی از گذشتگان از عرفاء {خواجه عبدالله انصاری} در بیان حقایق و اسرار و لطایف توبه، ابتدا سه چیز را شرط می‌داند: بزرگ شمردن گناه، و اتهام توبه، و عذر خواهی از مردم.
و مراد از اول همان است که امام صادق علیه السّلام فرمود: و گناه خود را کوچک نشمارد، و مراد از دومی همان است که فرمود: و از خدا بخواهد که او را بر وفاء به توبه‌اش موفق بدارد، و مراد از سوم همان است که فرمود: و مظلمه‌ای اگر بگردن دارد رد کند.
و در بیان سرائر توبه گوید تمیز تقیه از عزت و نسیان و فراموشی جنایت و توبۀ از توبه.
من می‌گویم مراد از اولی خالص ساختن توبه از ریاء و مراد از دومی اینست که پس از توبه آن چنان به ذکر و یاد خدا مشغول باشد که حتی گناهش را و توبۀ از گناهش را فراموش کند و این گر چه حال و مقامی والا است ولی داخل در توبه نیست و مراد از جملۀ سومی ظاهرا توبه از آن توبۀ اولی است بخاطر نقص آن، و یا توبه از توبه‌ای است که پنداشته بحول و قوۀ خود بوده است و هر دو وجه نیکو است ولی آوردن این پس از آن جملۀ دوم خالی از ابهام نیست.

سلام

صبـــــــــــــــح :   
ظهـــر و عصـر :
مغرب و عشا : 
قبل از نماز:
از خطاهای خود توبه و استغفار نماید .
نمی دونم ، اگه قبل نماز بگیم استغفرالله ...کافیه ؟ یعنی خطاهامونو به یاد بیاریمو بگیم خدایا ببخش ، قصد تکرارش هم نداشته باشیم کافیه ؟
و خیلی از جاها از جمله همینجا در مورد تیری که به پای حضرت علی رفته بود و ... شنیدم و خوندم ، یه جا از اینکه این مسئله صحت نداره گفته شده بود ، یادم نیس کجا تا جایی که یادمه تو تلویزیون دیدم .درسته یا غلط؟
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:


مغرب و عشا:
 سپاس شده توسط
سلام خانم گلبرگ
آفرین بر شما و جدیتتون.
دو پست اخیر بنده رو مطالعه بفرمایید؛ در مورد توبه است ... البته هنوز مبحثش تموم نشده.
 سپاس شده توسط
سلام
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

///
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:

//

صبـــــــــــــــح:★     
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
[تصویر:  qol.jpg]
 سپاس شده توسط
سلام عاشقا [تصویر:  303.gif] 
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:


مغرب و عشا:
 سپاس شده توسط
صبــــــــح:
ظهر و عصــر:
مغرب و عشـا:


امروز چون کسالت داشتم، نتونستم نماز ظهر و عصر رو سروقت بخونم. انشاالله در ادامه هفته جبران می کنم.

پیامبر اکرم (ص):

اَوَّلَ مَا یَسألُونَ عَنهُ الصَّلواتِ الخَمسِ

اولین چیزی که از انسان ها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است.

 

کنز العمّال، ج ۷، حدیث ۱۸۸۵۹
[تصویر:  photo_2018_02_20_19_03_36.jpg]
[تصویر:  05_blue.png]
 سپاس شده توسط
و در مرتبۀ سوم نیز سه مطلب را ذکر میکند:

اول اینکه بین گناهی که انجام داده‌ای و قضاء الهی بنگری تا مراد ذات اقدس حق را از اینکه تو را بر انجام آن گناه مهلت داد دریابی، زیرا که خداوند بنده را در انجام گناه به یکی از دو جهت وا می‌گذارد یکی اینکه به عزت او در قضائش و بر و نیکی او در پوشانیدن گناه و به حلم و بردباریش در مهلت دادن به خطاکار و به کرم و بزرگواریش در قبول عذر گناهکار و به فضل او در بخشش و مغفرت گناه معرفت پیدا کنی.
من می‌گویم تفکر در این احوال اشتغال از جهت گناه است و توبه به پیشگاه حضرت حق از جهت صفات و افعال است و این یکی از وجوه سخن معصوم علیه السّلام است که فرمود: آنان از دنیا بحمد و ثناء تو مشغول هستند.
او می‌گوید جهت دوم از مهلت دادن خدا ببندگان در انجام خطا اینست که حجتی بر عدالت خود داشته باشد و بنده را با حجت، بر گناهش عقوبت کند.

و لطیفۀ دوم اینکه بندۀ بصیر و صادق اگر در طلب گناهانش بر آید برای خود حسنه و عمل خیری نخواهد دید زیرا که از طرف خدا لطف و مرحمت میبیند و از طرف خود گناه. به بیان دیگر فرد بصیر و صادق جمیع گناهانش را از جهت خود می‌داند و خیرات و نیکی‌هایش را از طرف پروردگار، بنابر این او به گناهانش و خدا به نیکی‌های او اولی و سزاوارترند و بدین ترتیب اگر حقیقت حال را طلب کند حسنه‌ای برای خود نخواهد یافت.

و لطیفۀ سوم اینکه بنده چون حکم را مشاهده کند آن مشاهده برای او جائی برای نیک شمردن نیکی‌ها و زشت دانستن گناهان باقی نمی‌گذارد و این بخاطر صعود او از مرتبۀ جمیع این معانی به معنای حکم است.
شارح در شرح این مطلب می‌گوید: مشاهدۀ حکم عبارت از اینست که بنده در عالم وجود هیچ مؤثری جز خدا نبیند و هیچ حکم و اثر و فعلی را جز از آن او نداند، در این مرتبه است که بنده در عیان معنای آیۀ شریفه:
«کُلُّ شَیْ‌ءٍ هٰالِکٌ إِلّٰا وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ».

ترجمه: «هر چیزی هالک و از بین رفتنی است مگر وجه ذات اقدس حق و حکم تنها از آن او است.» را محقق میبیند.

می‌گویم احتمال دارد که مراد از لطیفۀ اول، مفهوم این آیۀ شریفه باشد:
مٰا أَصٰابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللّٰهِ وَ مٰا أَصٰابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ آنچه از خوبی‌ها و نیکی‌ها بتو رسد از ناحیۀ حضرت حق است و آنچه از گناهان و بدیها بسراغت آید از نفس خود تو است، و از لطیفۀ دوم مفهوم این آیه باشد: «قُلْ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللّٰهِ» بگو همه از جانب پروردگار است.

او می‌گوید توبۀ عوام از زیاد بها دادن به اطاعت و عبادات است که این امر آدمی را به سه چیز دعوت میکند، یکی اینکه بنده نعمت پوشیده داشتن گناه از طرف حق تعالی و مهلت دادن او را انکار می‌کند و دیگر اینکه با توبه‌اش خود را از خدا طلبکار می‌داند. و سوم اینکه خود را از خدا بی‌نیاز بشمارد که این عین جبروت و سرکشی بر ذات حق تعالی است.

سلام
خدا رو شکر نماز صبحم امروز زودتر و بهتر بود.
نماز ظهر متاسفانه شرمنده شدم و جماعت رو از دست دادم ---> دلیل: خواب رفتن
نماز مغرب متاسفانه غفلت کردم و دو رکعت جماعت رو از دست دادم
نتیجه: ان شاء الله با نظم دادن به خواب و افزایش هشیاری و قدرشناسی، عمکردم رو بهتر میکنم.

صبـــــــــــــــح :★★   
ظهـــر و عصـر :★★
مغرب و عشا : ★★
 سپاس شده توسط
صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:



صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
[تصویر:  khansariha%20%2846%29.gif]
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
 سپاس شده توسط
هفته قبل درست یادم نیست

این هفته:
صبـــــــــــــــح:★    
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
 سپاس شده توسط
سلام
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

///
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:

//

صبـــــــــــــــح:★     
ظهـــر و عصـر:
مغرب و عشا:
[تصویر:  qol.jpg]
 سپاس شده توسط


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 4 مهمان