عزیز :.:.::. * اعلام وضعیت اولین بسته پاکی مسابقه #پاکی_رمضان * .::.:.


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
امام هادی عليه‏ السلام :
العقوق یعقب القلة و یؤدی الی الذلة؛
نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند.
مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 15 ، ص195
53 برنامه ریزی روزانه  53 

در این دنیا اگر غم هست
صبوری کن خدا هم هست
محبت و عشق خداوند


1. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : لا یُمَحِّضُ رجلٌ الایمانَ باللهِ حتّی یكونَ اللهُ احبُّ الیهِ من نفسِهِ و ابیهِ و امّهِ و ولدِهِ و اهلِهِ وَ مالِهِ و من الناسِ كُلُّهِمِ.
«بحارالانوار، ج 7، ص 25»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: ایمان انسان پاك و خالص نمی گردد مگر اینكه خداوند در نزد او محبوبتر و دوست داشتنی تر از جان، مال، پدر، مادر، فرزند و خانواده اش و همه‌ مردم باشد.




2. قال رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ : قالَ الله: ما تَحبَّبَ اِلَیَّ عَبدی بشیٍ احبّ اِلَیَّ ممّا افترضتُه علیه و اِنّهُ لیتحبَّبُ اِلیَّ بالنافلةِ... .
«المحاسن، ج 1، ص 454»

رسول اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمودند: خداوند می فرماید: هیچ بنده ای با چیزی بهتر از انجام واجبات به من اظهار دوستی و محبت نكرده است و همانا بنده با انجام نوافل اظهار محبت و دوستی به من می نماید تا آنجا كه محبوب من واقع می شود‌، پس زمانی كه من او را دوست بدارم گوش او می شوم كه با آن می شنود، چشم او می شوم كه با آن می بیند، زبان او می شوم كه با ‌آن سخن می گوید، دست او می شوم كه با آن می گیرد و پای او می شوم كه با آن راه می رود، اگر مرا بخواند اجابتش می كنم و اگر چیزی از من بخواهد به او خواهم داد. 

3. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : و الله ما اَحَبَّ اللهَ مَنْ احبَّ الدّنیا و الی غیرَنا.
«فروع الكافی، ج 8، ص 129»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: به خدا سوگند، كسی كه دنیا را دوست بدارد (برای غیر خدا) و ولایت غیر ما اهل بیت را داشته باشد خدا را دوست ندارد.




4. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : المُحِبُّ... تباهیَ الملائكةُ عندَ مناجاتةٍ و تَفْتخِرُ بِرُویَتِهِ و بِهِ یعمّرُ اللهُ تعالی بلادَهُ و بكَرامتِهِ یُكرِمُ عباده ... 
«بحارالانوار، ج 15، ص 79»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: انسان محب و دوستدار خدا ... كسی است كه به هنگام مناجات با خدا فرشتگان به وجود او مباهات و به دیدارش افتخار می كنند، خداوند به وسیله او شهرها را آباد می كند و به جهت كرامت و بزرگواری او بندگان خود را كرامت می بخشد، خواسته های بندگانش را به حق او عطا می كند، به وسیله او بلا را از مردم دفع می نماید. اگر مردم مقام و منزلت محبین خدا را در پیشگاه او می دانستند كه چیست، تنها به وسیله خاك قدم آنها به خدا تقرب می جستند. 




5. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : و المحبّ اخلَصُ النّاسِ سرّاً لله، و اصدَقُهُم قولاً و افواهُم عهداً و ازاكاهُمْ عَمَلاً و اصفاهُم ذِكراً و اعبَدُهُم نفساً. 
«بحارالانوار، ج 15، ص 79»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: انسانی كه محب و دوستدار خداست، باطن او از همه مردم خالص تر است، از همگان راستگوتر، در وفای به عهد از همه باوفاتر، عملش از همه پاك تر، ذكرش از همه صاف تر و روشن تر و وجودش از همه عابدتر می باشد.




6. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : حبُّ اللهِ نارٌ لا یَمَرُّ علی شیٍ الا احْتَرَقُ و نور اللهِ لا یَطَّلِعُ علی شیٍ الاّ اضاءَ.
«بحارالانوار، ج 67، ص 23»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: دوستی و حب خدا آتشی است كه بر هر چه بگذرد آن را می سوزاند و بر هیچ چیز نمی تابد مگر اینکه روشن و نورانیش می نماید. 




7. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : اطیبُ شیٍ فی الجنَّةِ و اَلَذّهُ حُبُّ اللهِ و الحبُّ فی اللهِ و الحمدُ للهِ ربِّ العالمین.
«مستدرك الوسائل، ج 2، ص 366»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: نیكوترین و لذیذترین چیز در بهشت محبت و دوستی خداوند و دوستیِ در راه خدا و حمد و ستایش پروردگار جهانیان می باشد. 




8. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : الحبُّ افضَلُ من الخوفِ.
«فروع الكافی، ج 8، ص 129»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: حب (خداوند) برتر از ترس از خداست. 




9. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : ان كنتم تحبُّونَ اللهَ فاخرِجُوا من قلوبِكُم حبَّ الدّنیا.
«تصنیف غررالحكم، ص 141، ح 2510»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: اگر دوست دار خدا هستید (و به او عشق می ورزید)، پس محبت دنیا را از قلبهایتان خارج سازید. 




10. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : كما انّ الشَّمسَ و القَمَرَ لا یجتمعانِ، كذلِكَ حبُّ اللهِ و حبُّ الدّنیا لا یجتمعان.
«تصنیف غررالحكم، ص 141، ح 2513»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: همانطور كه خورشید و ماه با همدیگر جمع نمی شوند، همچنین حب خداوند و حب دنیا با هم جمع نمی گردند. 




11. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : حبُّ اللهِ اِذا اضاءَ عَلی سرِّ عبدٍ اخلاهُ عَلی كلِّ شاغِلٍ و كلِّ ذكرٍِ سویَ اللهِ عند ظلمةٍ.
«بحارالانوار، ج 15، ص 79»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: حب خداوند زمانی كه باطن و درون بنده اش را روشن نماید او را از هر دل مشغولی و سرگرمی باز می دارد و یاد غیر خدا را در هر تاریكی ای از وی سلب می كند. 




12. قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ : قال الله تعالی لداود ـ علیه السّلام ـ : احبِبْنی و حّبِّبنی الی خَلقی. قالَ یا ربّ كیفَ اُحِبّّبكَ الی خلقِكَ؟ قالَ: اُذكرنی بالحسن الجمیل... .
«محجة البیضاء، ج 7، ص 254»

رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: خداوند به حضرت داود ـ علیه السّلام ـ وحی فرمود: مرا دوست بدار و مرا محبوب خلقِ من ساز. حضرت داود عرض كرد: چگونه ترا محبوب خلق سازم؟ خداوند فرمود: به نزد آنان مرا به نیكی یاد كن و نعمت ها و احسان هائی را كه به آنها نموده ام بدانها یادآوری کن. 




13. قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ : احبّوا اللهَ لِما یَغْدوكُمْ بهِ من نِعمةٍ و احبُّونی للهِ تعالی و احبّوا قَرابَتی لی.
«علل الشرایع، ص 600»

رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: خداوند را به خاطر نعمت هائی كه به شما ارزانی داشته دوست بدارید و مرا به خاطر خداوند و خویشاوندانم را به خاطر من دوست بدارید. 




14. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : طَلَبْتُ حبَّ الله عزّوجلّ فَوَجدتُهُ فی بُغضِ اهلِ المعاصیِ.
«مستدرك الوسائل، ج 12، ح 13810»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: حب و دوستی خداوند را جستجو نمودم و آنرا در دشمنی با اهل گناه یافتم. 




15. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : قال الله تبارِكَ و تعالی ما تَحَبَّب الَیَّ عبدی باحبّ مِمّا افترضتُ علیه.
«الكافی، ج 2، ص 82»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: خداوند می فرماید هیچ بنده ای با چیزی بهتر از دوست داشتن و انجام فرائض و واجبات، با من اظهار دوستی نكرد. 




16. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : اذا تَخلّی المومِنُ من الدّنیا سَماو وَجَدَ حلاوَةَ حبِّ اللهِ و كان عندَ اهلِ الدّنیا كانّه قد خولِطَ. 
«الكافی ج 2، ص 130»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: زمانی كه انسان مؤمن خود را از محبت دنیا خالی می نماید آنگاه شیرینی محبت پروردگارش را احساس می كند و با این كه در میان اهل دنیا به سر می برد اما گویا اختلال حواس پیدا کرده است (با آنها نیست).




17. قال رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ : مَنْ اَحبَّ لقاءَ اللهِ، احبَّ اللهُ لقاءَهُ وَ مَنْ كَرِهَ لقاءَ اللهِ كَرِهَ اللهُ لقاءَه.
«بحارالانوار، ج 6، ص 133»

رسول اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمودند: كسی كه دوستدار دیدار و ملاقلات پروردگار است، ‌خداوند نیز ملاقات با او را دوست دارد و كسی كه دیدار خدا در نظر او ناپسند است خداوند نیز دیدار او را ناپسند می دارد. 




18. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : اذا اكرمَ اللهُ عبداً لشَغَلَهُ بمحبَّتِهِ.
«تصنیف غررالحكم، ص 199، ح 3964»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: زمانی كه خداوند بنده ای را اكرام نماید او را به محبت و دوستی خودش مشغول می سازد. 




19. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : فیما اوحی الله تعالی الی موسی ـ علیه السّلام ـ : كَذِبَ مَنْ زَعَم انّهُ یحبّنی فاذا جَنَّهُ اللًّیلُ نام عَنّی، الَیسَ كلُّ محبٍّ یُحبُّ خلوَةَ حبیبِهِ؟.
«امالی شیخ صدوق، ص 292»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: خداوند در وحی به حضرت موسی ـ علیه السّلام ـ اینگونه فرمود: ای موسی كسی كه گمان می كند مرا دوست دارد و هنگامی كه شب فرا می رسد به خواب می رود، دروغ می گوید، آیا این طور نیست كه دوست، عاشق و مشتاق خلوت با دوست خود است؟




20. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ حین سَاَلَهُ اعرابیٌ عَن درجاتِ المُحبّین: أدنی دَرَجاتِهم منِ استَصْغَرَ طاعَتَهُ و استعظَمَ ذنبَهُ... .
«مستدرك الوسائل، ج 1، ص 133»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ در جواب سوال شخصی كه از درجات محبین سوال كرد‌، فرمود: پائین ترین درجه‌ آنها این است كه عبادات خود را كوچك شمرده و گناهان خود را بزرگ می شمرند و گمان می كنند در دنیا كسی جز آنها مورد مواخذه و بازخواست قرار نمی گیرد. آن شخص وقتی كلام حضرت را شنید بی هوش شد، بعد از این كه به هوش آمد از حضرت پرسید: آیا بالاتر از این هم درجه ای است؟ حضرت فرمودند: بلی هفتاد درجه ‌دیگر هست!. 




21. قال الامام الصادق ـ علیه السّلام ـ : هل الدینُ الاّ الحبُّ؟ انّ اللهَ عزّوجلّ یقول: قُل ان كُنتم تُحبّونَ اللهَ فاتّبعونی یُحببكُم الله.
«الخصال، ص 21»

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: آیا دین چیزی غیر از حب و دوستی است؟ همانا خداوند عزوجل می فرماید: ای پیامبر به مردم بگو اگر مرا دوست می دارید پس مرا اطاعت كنید، پس آنگاه خدا شما را دوست خواهد داشت. 




22. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : مَنْ احبَّ ان یعلَمَ كیفَ منزلَتُه عند الله فلینظُر كیف منزلةَ اللهِ عندَهُ... .
«جامع الاخبار، ص 505»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: كسی كه دوست دارد بداند جایگاه او در نزد خداوند چگونه است پس باید ببیند خداوند در نزد او چه جایگاهی دارد پس هر انسانی بین دو امر مخیر گردیده، امر دنیا و آخرت، پس امر آخرت را بر دنیا كسی انتخاب می كند كه خدا را دوست دارد و كسی كه اختیار می كند امر دنیا را، پس او كسی است كه خداوند در نزد او جایگاهی ندارد. 




23. فیما اوحی الله تعالی الی داود ـ علیه السّلام ـ : یا داود مَنْ احبَّ حبیباً صَدَّقَ قولَهُ وَ مَنْ رضی بِحَبیبٍ رَضیِ بفِعلِه و مَنْ وَثِقَ بِحَبیبٍ اِعتَمَدَ علیه وَ مَنِ اشتاقَ الی حبیبٍ جدَّ فی السّیرِ الیهِ.
«عدة‌الداعی، ص 237»

خداوند به حضرت داود ـ علیه السّلام ـ وحی فرمود: ای داود،‌ كسی كه دوستی را دوست دارد گفتار او را تصدیق می كند و كسی كه از دوستی با كسی خشنود است راضی به اعمال اوست و كسی كه به دوستی اطمینان دارد بر او اعتماد می كند و كسی كه مشتاق دیدار دوست خود است برای رسیدن به او تلاش می كند. 




24. قال الامام علی ـ علیه السّلام ـ : القَلْبُ المُحِبّ للهِ یُحّب كثیراً النَّصَب لله و القَلبُ اللاهی عن الله یحّب الراحةَ... .
«تنبیه الخواطر، ص 87»

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: قلبی كه دوستدار خداوند است، به خاطر او تحمل سختی های بسیار را دوست می دارد و دلی كه حب خدا در آن نیست (و از خدا روگردان شده) دوستدار آسایش و راحتی است. 




25. قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ : حبُّ الدّنیا و حبّ اللهِ لا یجتمعان فی قلبٍ ابداً.
«تنبیه الخواطر، ج 2، ص 122»

رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: حب و دوستی دنیا با حب خدا هرگز با هم در یك قلب جمع نمی شوند. 




26. قال الامام السجاد ـ علیه السّلام ـ : اللّهم انّی اسئلك ان تملَاَء قلبی حُبّاً لكَ.
«بحارالانوار، ج 95، ص 93»

امام سجاد ـ علیه السّلام ـ در دعا اینگونه می فرمودند: خداوندا قلب مرا از محبت به خودت سرشار نما. 




27. قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ : اللّهم انّی اسئُلكَ حُبَّكَ و حُبَّ مَنْ یُحبُّكَ و العَمَل الذّی یبلّغُنی حُبَّكَ، اللهمَّ اجْعَل حُبَّكَ احبُّ الیَّ من نَفسی و اهلی و الماءِ الباردِ.
«كنزالعمال، ج 2، ص 209»

رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در مناجات با پروردگار اینگونه دعا می كردند: خداوندا محبت خود و محبت دوستدارانت را از تو خواستارم، (خداوندا) عملی را به من ارزانی کن كه با آن به محبت تو دست یابم، خداوندا محبت و دوستی خودت را از دوست داشتن من نسبت به خودم و خانواده ام و آب خنك و گوارا، بیشتر و محبوبتر گردان.




28. قال رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ : علامَةُ حبِّ اللهِ تعالی حبُّ ذكرِ اللهِ و علامَةُ بُغضِ اللهِ بُعض ذكرِِ الله.
«كنز العمال، ح 1776»

رسول اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمودند: نشانه حب و دوستی خداوند، حب و علاقه به ذكر و یاد خداست و نشانه بعض خداوند، بغض و تنفر از یاد حق می باشد. 




29. قال رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ : اللّهم اجعَلْ حبَّكَ احبَّ الاشیاء عندی ... و اقطع عنّی حاجاتِ الدّنیا بالشّوق الی لقائك.
«كنزل العمال، ح 3648»

رسول اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ در مناجات با پروردگار اینگونه دعا می نمودند: خداوندا محبت خودت را دوست داشتنی ترین چیزها در نزد من قرار بده ... و به واسطه شوق به دیدارت حاجات دنیا را از دل من بر كن.
أَعْدَي عَدُوِّكَ نَفْسَكَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيْكَ - بزرگترین دشمن انسان، هوای نفس است

أفْضَلُ الجِهادِ جِهادُ النَّفْسِ عنِ الهَوى ، و فِطامُها عَن 
جَاهِدُوا أَهْوَاءَكُمْ كَمَا تُجَاهِدُونَ أَعْدَاءَكُم‏ - با هواهای نفسانی خودتان مثل دشمنتان بجنگید

به قبرستان گذر کردم صباحی شنیدم ناله و افغان و آهی شنیدم کله‌ای با خاک می‌گفت که این دنیا نمی‌ارزد بکاهی


 سپاس شده توسط
خو گرفتن به چیزی و یا حالتی که در اثر تکرار عمل به وجود می آید، «عادت» گفته می شود، خواه آن عادت خوب باشد و یا بد. معمولاً به عادت های بد که با جان و روح انسان سازگاری ندارد «اعتیاد» می گویند، که مسئله «اعتیاد به موادمخدر» از آن جمله می باشد و اگر از خطرناک ترین عوامل فساد و بدبختی جامعه نباشد ،که هست، بدون تردید از جمله علل بدبختی و ویرانی اجتماع و نسل بشر به حساب می آید.
اگرچه در زمان رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) موادمخدر موضوعیتی نداشت و آیات و احادیث خاصی در این زمینه نداریم ،لکن اسلام دین جهانی و جاودانی، و به طور کامل تمام نیازمندی های جامعه را در تمام اعصار تامین کرده است، و جواب گوی کلیه خواسته های بشر بوده، و به صورت کلی این زمینه ها را نیز مورد توجه خویش قرار داده و در ابعاد گوناگون نسبت به ممنوعیت آن هشدار داده است. حال، نظر خوانندگان را به چند آیه و حدیث در این باره جلب می کنیم:
۱) «ولا تلقوا ب أید ی کم الی التّهلکه ...؛ با دست های خود خویشتن را به هلاکت نیفکنید.» (بقره۵۹۱)
شخص معتاد نه تنها زن و فرزندان و خانواده اش را بدبخت و بی آبرو می سازد و به مال و فرهنگ و سیاست کشورش خیانت می کند بلکه با اعتیادش جان خود را به آتش می کشد و سرانجام در سلول های تاریک و مخوف و یا در لابلای چوبه دار، به عمر خود خاتمه می دهد و با دستش خود را به هلاکت می افکند.
۲) رسول خدا(ص) فرمودند: «هر مست کننده و هر تخدیرکننده حرام است و هر آنچه که بیشترش حرام است کمش نیز حرام است و آنچه عقل را تخدیر نماید مطلقاً حرام است.» (کنز العمال ج۵ص۸۶۳) در این حدیث مطالب و نکته های بسیار آموزنده ای آمده است، از آن جمله:
الف) به تصریح این حدیث تمام مخدرات اعم از هروئین و تریاک حرام است.
ب) تخدیرکننده ها اگر چه به مقدار بسیار کمی نیز مصرف شود حرام است.
ج) هر چیزی که نیروی عقل را می کاهد، شرعاً ممنوع است.
خوانندگان عزیز عنایت دارند که مصرف موادمخدر چه بلاهای خانمان سوزی را تحمیل فرد و جامعه می کند و چه آثار زیان باری را در قوای عقلانی به وجود می آورد. همگان می دانیم که عقل بزرگ ترین نعمت الهی است، و هیچ فایده ای به پایه آن نمی رسد، (اصول کافی ج ۱ص۶۲) بنابراین مخدرات به جهت تخدیر عقل نیز حرام و ممنوع می باشد.
۳) حضرت امام موسی بن جعفر(ع) می فرمایند: خداوند خمر را به جهت اسمش حرام نکرده، بلکه با توجه به آثار و مفاسدش آن را ممنوع فرموده است، بنابراین، هر چیزی که عاقبت آن همانند عاقبت خمر باشد آن خمر است. (فروع کافی ج ۶ص۲۱۲)
این حدیث از دو جهت به بحث «اعتیاد» نیز مربوط است: نخست این که این روایت «منصوص العله» است، یعنی حرمت خمر به علت فساد است، و آن علت در اعتیاد به موادمخدر نیز وجود دارد.
دوم این که جمله «هر چیزی که عاقبت آن همانند عاقبت خمر باشد» شامل بحث ما نیز می شود، زیرا در اثر مصرف موادمخدر، همان فساد و تخدیر به وجود می آید، بنابراین، «اطلاق» حدیث شامل حرمت اعتیاد به موادمخدر نیز می شود.
۴) در دین مقدس اسلام ضرر به خود و اضرار به دیگران حرام است و این موضوع یکی از قواعد فقهی و اصولی مسلم ما به حساب می آید. بزرگان و مراجع تقلید و محققان و مدرسان حوزه ها پیوسته در بحث های خود به این قاعده تمسک می کنند و کتابها و جزواتی نیز در این باب نوشته شده و در آنها به آیات و احادیثی چند استدلال و استناد گردیده است که اشاره به کیفیت بحث و آوردن آیات و روایات مربوطه از عنوان این بحث خارج است و علاقه مندان می توانند به منابع مربوطه مراجعه کنند و چون اعتیاد به موادمخدر دو جنبه «تضرر و اضرار» را داراست بدون تردید، مصرف آن از این جهت نیز مذموم و ممنوع می باشد و فقها در بحث های علمی خود به این حقیقت بارها اشاره کرده اند و در مقام فتوا نیز برخی از مراجع تقلید به حرمت آن فتوا داده اند.
از مجموع این آیات و احادیث به طور کلی نتیجه می گیریم که اعتیاد به موادمخدر با عناوین گوناگون مشمول اطلاقات آنها می شود و در این موضوع شبهه ای نیست. از این رو، ممنوعیت آن شرعاً محرز می شود.
 سپاس شده توسط
امام علی (ع)

بدترين مردم كسى است كه عذر نپذیرد و از خطا نگذرد.

53  طرح ختم قرآن 53

 .
   از دسـت و زبان که برآید   ---   کز عهده‌ی شکرش به درآید
.
 سپاس شده توسط
امام صادق علیه السّلام فرمودند:
يا مَعْشَر الشِّيعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَينا کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً.

اي شيعيان، شما به ما منسوب هستيد، پس مايه زينت ما باشيد نه مايه آبرو ريزي ما.
مشکاة الأنوار، ص 67

شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد 53
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
امیر المومنین امام علی علیه السلام:
هر که چشمش را رها کند ، آرامش خود را بر باد داده است. هر که پی در پی (به حرام) نگاه کند ، پشیمانیش پیوسته و دنباله دار خواهد بود.
جامع الاخبار ،ص ۹۳
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط
ای فرزند آدم!
اگر چشمانت تو را به سوی حرام ببرد ، من پلکها را در اختیار تو قرار دادم ، آنها را فرو ببند.
حدیث قدسی،نورالثقلین،جلد پنجم
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط
امام علی علیه السلام:
هر یک از شما که میخواهد بداند موقعیتش نزد خدا چگونه است، به موقعیت خدا نزد خودش به هنگام گناه بنگرد ؛ موقعیت او نزد خداوند متعال ، همانگونه است.
تحف العقول و مکارم الاخلاق
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط
امام سجاد علیه السلام:
تعجب دارم از کسی که بخاطر ضررهای غذا نسبت به(تشخیص خوب و بد) خوراکش اهتمام می ورزد ، چگونه نسبت به گناهان به خاطر زشتی و زیانش اهمیت نمیدهد.
بحارالانوار
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
امام هادی علیه السلام:
بجای حسرت و اندوه برای عدم موفقیتهای گذشته ، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن.
میزان الحکمه,جلد۷

ولادت امام هادی علیه السلام مبارک 53
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
امام هادی علیه‌السلام:
حسد نیکویی‌ها را نابود سازد،
و فخرفروشی دشمنی آورد،
و خودپسندی مانع از طلب دانش است و به سوی خواری و جهل فرا می‌خواند
و بخل ناپسند ترین خلق و خوی است
و طمع خصلتی ناروا و ناشایست است .
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
امام علی علیه السلام:
از گناهان دوری کنید ، زیرا جلوی روزی بنده به سبب گناه گرفته میشود.
میزان الحکمه،ج۴

توضیح:روزی فقط پول نیست.... 

53 عید غدیر مبارک  53
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط
امام کاظم علیه السلام :
همانا بدنهای شما را ، بهایی جز بهشت نیست. پس آنرا به غیر بهشت نفروشید.
تحف العقول،ص ۳۸۹

ولادت امام کاظم علیه السلام مبارک 53
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:توبه را به تاخیر مینداز ؛ زیرا مرگ ، ناگهان می آید.
مستدرک الوسائل،ج ۱۲

53 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  53
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: هر کس به حرام درمان جوید ، خداوند در آن شفایی قرار نمی دهد.
کنزالعمال 

53 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 53
و کن اللهم بعزتک لی فی کل الاحوال رئوفا
خدایا به عزتت سوگند با من در همه حال مهربان باش

53 دعای کمیل 53
 سپاس شده توسط


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان