امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آنچه در مورد اشتغال خوب است بدانیم

#1
سلام
تو این تاپیک مطالب مفید وب تو حیطه ی شغلی رو به اطلاع دوستامون می رسونیم...

این مطالب می تونه در مورد مهارت آموزی باشه... راه و روش پیشرفت کاری... مصاحبه شغلی... معرفی مشاغل... یا آداب کاری... 
مطالبی که خودمون خوندیم و فکر می کنیم دونستش برای بقیه هم مفید باشه...


چند نکته:

1- پست های اینجا کپی شده از منابع دیگه هست...
اگه مطلبی از جانب خودتون می خواید بنویسید، تو تاپیک تجربیات شغلی من بیان کنید...

2- در انتهای پست تون، لینک اصلی مطب درج بشه...

3- اینجا بحث و گفتمان وجود نداره.... تا مطالب گذاشته شده، بین پست های متفرقه گم نشه...
اگه حین خوندن مطالب، ابهامی براتون پیش اومد یا سئوالی داشتین، تو تاپیک گفت و شنود شغلی مطرح کنید...
تا اون جا در موردش بحث بشه...

4- مطالب توسط مدیر و سرپرست انجمن بررسی میشن... و اگه فاقد ارزش و اعتبار باشن، حذف میشن...
لذا هر مطلبی گذاشته نشه...

یا علی...  53
جکی چان:
萨拉姆如一个巴拉姆萨拉萨拉姆如姆如何拉明

#2
اگر به دنبال یک شغل خوب و پردرآمد هستید،
مطمئن باشید که تعمیرات موبایل یکی از بهترین گزین های پیش رویتان است.
اگرچه برای فراگیری و آشنایی با نحوه تعمیر گوشی های موبایل باید دوره های پیشرفته ای طی شوند،
اما اگر وارد این عرصه شوید، مطمئنا شغلی پردرآمد و همیشگی را خواهید داشت. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با شغل تعمیرات موبایل
وضعیت بازار امروز خیلی خراب است و تقریبا اغلب مشاغل آزاد سیر نزولی قابل توجهی را طی کرده‌اند.
اما در این بین تعمیرکاران موبایل از آن دسته افرادی هستند که مشکلات
و معضلات بازار آزاد هیچ تاثیری بر روی درآمدهایشان نداشته و ندارد،
چون روز به روز شاهد گسترش استفاده از گوشی های موبایل و به طبع افزایش نیاز جامعه برای تعمیر این گجت ها هستیم.

بنابراین تعمیرات موبایل در حال حاضر یکی از بهترین شغل علی بازار محسوب می‌شود.
در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد این شغل صحبت کنیم
و دلایلی را شرح دهیم که نشان می‌دهند
چرا گرایش به این شغل در دوره فعلی یک انتخاب هوشمندانه است. با موبایل کمک همراه باشید.

افزایش روز افزون تعداد کاربران گوشی های موبایل

تا چندین سال پیش اغلب فقط افرادی گوشی هوشمند داشتند که جوان بودند،
مثلا بیشتر می‌دیدیم که افراد 18 الی 35 ساله از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند.
اما هم اکنون پدر و مادرهای ما و حتی کودکان هم تبلت و گوشی هوشمند دارند!
این موضوع نشان می‌دهد که روز به روز شاهد افزایش تعداد کاربران گوشی های هوشمند هستیم.
وقتی تعداد کاربران گوشی ها افزایش پیدا کند،
مطمئنا نیاز آن ها به تعمیرات موبایل و تمام سرویس های دیگر مرتبط با این زمینه هم افزایش پیدا می‌کند.
بنابراین افزایش روز افزود تعداد کاربران گوشی های موبایلی یکی از اصلی ترین دلایلی است
که نشان می‌دهد تعمیرات موبایل یک شغل عالی و پردرآمد خواهد بود.


افزایش روز افزون تقاضا برای تعمیرات موبایل

همانطور که در بخش قبل گفتیم،
روز به روز به تعداد کاربران گوشی های هوشمند افزوده می‌شود
و مطمئن باشید که این مسئله هیچوقت متوقف نمی‌شود.
با افزایش تعداد گوشی هایی که کاربران از آن ها استفاده می‌کنند،
ریسک بروز مشکل در آن ها و نیاز پیدا کردن به تعمیر هم بیشتر می‌شود.
بنابراین به بیان دیگر روز به روز شاهد افزایش تقاضای تعمیرات موبایل هستیم.
همیشه در نظر داشته باشید که برای موفقیت در یک شغل،
بیزینس و غیره باید تقاضا یا اصطلاحا دیمند (Demand) بازار را بررسی کنید.
اگر بیزینسی تقاضای خوبی از سوی مشتریان داشته باشد،
مطمئن باشید که بازده خوبی هم برایتان به همراه خواهد داشت.
تعمیرات موبایل از آن دسته مشاغلی است که روز به روز با افزایش تقاضا همراه می‌شود.


پرستیژ کاری

یک تعمیرکار موبایل پرستیژ خاص خودش را دارد.
این شغل اصلا با مشاغل دیگری که کلمه تعمیر در کنار آن ها می‌آید قابل مقایسه نیست!
تعمیرکاران موبایل اصلا نیازی به انجام کارهای سنگین ندارند،
بلکه کاملا برعکس اوج ظرافت در کار آن ها دیده می‌شود
و یکی از اصلی ترین معیارهای آن است.
شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل پشت میز کوچک خود می‌نشینید
و گوشی مشتریان را با کمال خونسردی تعمیر می‌کنید
و در قبال انجام این کار دستمزد خوبی هم دریافت خواهید کرد.
بنابراین تعمیرات موبایل یک شغل با پرستیژ است و جلوه بسیار خوب و حرفه‌ای دارد.

تعمیرات موبایل در هر محل و موقعیت مکانی می‌گیرد!

افرادی که می‌خواهند وارد بازار آزاد شوند و یک شغل را شروع کنند،
باید بهترین موقعیت مکانی را برای اجرای آن شغل پیدا کرده باشند.
به بیان دیگر موقعیت مکانی و محلی مغازه فرد تاثیر مستقیم و به سزایی در میزان موفقیت وی ایفاء می‌کند.
به عنوان مثال اگر یک بوتیک را در محله کوچکی برپا کنید،
مطمئنا بازده چندانی دریافت نخواهید کرد، چون بهترین مکان را برای آن شغل انتخاب نکرده‌اید.
اما در مورد تعمیرات موبایل اینطور نیست!
مغازه تعمیر موبایل می‌تواند در هر محله و موقعیت مکانی بازده عالی را برایتان داشته باشد،
چون نیاز به تعمیرات گوشی محدود به مکان و محله خاصی نمی‌شود.
این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که شغل تعمیرات موبایل را به یک انتخاب خوب و برتر تبدیل می‌کند.

دردسر و دشواری کم!

شاید در نگاه اول تصور کنید تعمیرات موبایل کار خیلی سختی است،
اما باید بگوییم که اینطور نیست!
قبول داریم تعمیرات موبایل دشواری های خاص خودش را دارد و پیاده سازی ترفندها
و تکنیک هایی خاصی در آن می‌تواند دشوار باشد،
اما در مجموع تعمیرات موبایل اصلا کار سختی نیست
و برای تبدیل شدن به یک متخصص تعمیر گوشی نیازی به سپری کردن هفت خان رستم ندارید!
برای اینکه به یک تعمیرکار موبایل خوب تبدیل شوید،
فقط باید دقت عمل داشته باشید و با حوصله پیش بروید و تا می‌توانید اطلاعات کسب کنید.
بنابراین دردسر و دشواری کم هم یکی دیگر از نقاط قوتی است که نشان می‌دهد
شغل تعمیرات موبایل یک گزینه عالی برای شروع بیزینس شما محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به دلایلی اشاره کردیم
که نشان می‌دهند چرا تعمیرات موبایل یک شغل بسیار عالی در بازار امروزی است.
اگر شما هم به دنبال تحصیل نیستید و تمایل دارید تا یک شغل پردرآمد و موفق را آغاز کنید،
مطمئن باشید تعمیرات موبایل یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

منبع

یه جمله هم خودم اضافه کنم به این موضوع:
با توجه به شرایط فعلی ارز، تعمیر موبایل (و اصلا هر وسیله ی الکتریکی دیگه) خیلی بیشتر می صرفه تا گرفتن گوشی جدید....
انما یتقبل الله من المتقین ...


خداحافظی

 سپاس شده توسط
#3
چگونه می توان یک شغل پردرآمد تبلیغاتی داشت؟
[تصویر:  1992321.jpg?ts=1486462047399]
مشاغل زیادی هستند که ما آن‌ها را به درستی نمی‌شناسیم. آدم‌های زیادی هم هستند که هنوز جویای شغل مناسب هستند. مجله مهر شما را با برخی از این مشاغل آشنا می‌کند.
مجله مهر: حتما شما هم دوست دارید طرح و عکس مورد علاقه خود را روی تیشرت یا لیوان خود حک کنید یا این کار برای عزیزان خود انجام دهید و به عنوان کادوی تولد به آن‌ها هدیه بدهید. این بار می‌خواهیم به این کار به عنوان یک حرفه نگاه کنیم و از کار شرکت‌های تبلیغاتی که کار چاپ روی تیشرت، لیوان، پرچم و غیره انجام می‌دهند، سردربیاوریم.
هومن، مدیر یک شرکت تبلیغاتی است که کار چاپ روی سطوح انجام می‌دهد. این شرکت به دو صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌کند و سفارش می‌گیرد. تمام مشتری‌ها هم به صورت آنلاین می‌توانند از قیمت جنس مورد نظر خود باخبر بشوند و حتی به صورت آنلاین سفارش بدهند و تحویل بگیرند. این مدیر شرکت تبلیغاتی از صفر تا صد کارش می‌گوید گرچه اطلاعات دقیقی درباره درآمدش نمی‌دهد و معتقد است در هر حرفه‌ای به شرط خوب عمل کردن می‌توان درآمد خوبی به جیب زد:
چقدر پول لازم داریم؟
این حرفه را می‌توان به عنوان یک شغل کوچک خانگی در کنار کار اصلی در نظر گرفت یا به صورت جدی و حرفه‌ای وارد آن شد. هزینه اولیه آن هم بستگی به این دارد که شما بخواهید در چه بعد و زمینه‌ و در چه سطحی کار خود را شروع کنید.این کار را می‌توان با پنج یا شش میلیون تومان آغاز کرد و اگر بخواهید آن را خیلی وسعت بدهید و در حد یک کارخانه و سوله بزرگ کار کنید، تا چندین میلیارد تومان هم می‌توانید برای آن هزینه کنید. اگر کسی بخواهد در زمینه های چاپ روی تمام اقلام مثل پرچم، کاشی، پد موس، تیشرت اقدام کند، هزینه زیادی نیاز دارد.
برای کارهای تبلیغاتی از این دست ابتدا به یک سری دستگاه ها احتیاج است. اول از همه به یک دستگاه پرس تخت برای این کار نیاز است که قیمت آن حدود ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. یک پرینتر پی ۵۰ هم لازم دارد که این هم حدود یک میلیون تومان است. جوهر و ملزومات آن هم حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان می‌شود و بالاخره تیشرت یا هر جنس خام دیگری که طرح را روی آن چاپ کنند.
[تصویر:  1992315.jpg]
دستگاه پرس تخت
با همین دستگاه می‌توان چاپ روی نقشه، پازل و پد موس و غیره هم انجام داد که البته این دستگاه برای تیراژهای پایین جواب می‌دهد.
چه مهارتی باید کسب کنیم؟
شما برای یک پرینت معمولی هم باید تا حدی با فتوشاپ آشنایی داشته باشید؛ پس کسانی که می‌خواهند که می‌خواهند وارد کار چاپ شوند، حتما باید با برنامه فتوشاپ آشنایی داشته باشند. اما کار کردن با خود دستگاه خیلی پیچیده نیست.
تعداد پرسنل شما در شرکت تبلیغاتی بستگی به وسعت کار شما دارد. مثل تمام شرکت‌ها شما به یک کادر اداری ازمنشی تا حسابدار نیاز دارید. از آنجایی که در این کار بازاریابی خیلی موثر است قطعا به افرادی برای روابط عمومی و بازاریابی و قبول سفارشات نیازمندید. البته باز هم مثل تمام مشاغل تعداد نیروها به وسعت کار بستگی دارد؛ اما تبلیغات و بازاریابی و طراح مهم‌ترین ارکان یک شرکت چاپ محسوب می‌شوند.
روند کار چاپ روی سطوح
روند کار شرکت‌های چاپ طرح‌های تبلیغاتی به این شکل است که مشتری مراجعه می‌کند و طرح مورد نظر خود برای چاپ را سفارش می‌دهد. معمولا عمده‌ترین مشتری‌های این شرکت‌های تبلیغاتی، ادارات و سازمان‌هایی هستند که برای چاپ لگوی خود روی اقلام اقدام می‌کنند. در عین حال، این کار به صورت شخصی هم زیاد انجام می‌شود. افراد زیادی هستند که به مناسبت‌های مختلف به این شرکت‌های تبلیغاتی مراجعه می‌کنند و سفارش می‌دهند.
[تصویر:  1992316.jpg]
با اینکه کار طراحی و چاپ از هم متفاوت است، معمولا هر شرکت چاپی یک طراح هم دارد. در چاپ شما یک طرحی را می‌گیرید و روی یک ماده‌ای چاپ می‌کنید و طراحی یک مقوله جداگانه‌ای است. وجود طراح در شرکت‌های چاپ، قدرت مانور بیشتری به شما می‌دهد و در مواقعی که مشتری برای طرح انتخابی خود تردید دارد و از شما مشاوره می‌خواهد، طراح کمک بزرگی به شما می‌کند. در ضمن مشتری هم در اینجا راضی تر است. برای آغاز فعالیت به عنوان یک شرکت چاپ روی سطوح، ابتدا یک سیستم بازاریابی و یک سیستم تبلیغات اولیه لازم دارید. این مرحله اول کار است. البته شما می‌توانید این کار را برای خود و مشتری‌ها با سیستم آنلاین و دسترسی به سایت راحت‌تر کنید. مشتری می‌تواند به صورت آنلاین اقلام مورد نظر خود راسفارش دهد و آن را از طریق پیک یا پست دریافت کند.
چقدر سود می‌بریم؟
درآمد شرکت‌های تبلیغاتی تا حد زیادی بستگی به بازاریابی و وضعیت بازار دارد و اگر بتوانید برای محصولات خود مشتری‌ و بازار خوبی فراهم کنید، می‌توانید پول خوبی به جیب بزنید. درآمد در این کار روند ثابتی دارد البته در مواقعی از سال درآمدها کم و زیاد می‌شوند. تابستان و حول و حوش عید وضعیت کار بهتر و مهر و آبان معمولا درآمد کمتر است.
مهم ترین عاملی که سود شما را در این کار مشخص می‌کند، اشتیاق مردم و وضعیت بازار تقاضاست. بنابراین تیشرت، لیوان و پرچم انتخاب های مناسب تری برای تازه کارها به حساب می‌آیند.
[تصویر:  1992313.jpg]
چه کسانی به درد این کار می‌خورند؟
آدم‌های خلاق، ایده‌پرداز و با روابط عمومی بالا احتمالا در این حرفه موفق خواهند بود. کار چاپ بر تیشرت کار چندان پیچیده و مشکلی نیست و چون خلاقیت حرف اول را می‌زند، خانم‌ها می‌توانند در این حرفه موفقیت داشته باشند و حتی به نسبت مردها موفق‌تر هم باشند. کارهای تبلیغاتی متنوع و جذاب هستند و در این شغل با دنیایی از طرح‌ها و اشکال رنگارنگ و متنوع سر و کار دارید و خسته‌کننده نیست. سر و کله زدن با مشتری ها و جلب رضایت آن ها، توان رقابت در بازار و پیدا کردن موقعیت اجتماعی مناسب، نداشتن ساعت کاری مشخص از مهم‌ترین دشواری‌های این شغل است. به طور کلی اگر به طراحی و رنگ و فتوشاپ علاقه‌مندید و با بازاریابی هم آشنایی دارید، این حرفه برای شما مناسب خواهد بود.
انما یتقبل الله من المتقین ...


خداحافظی

 سپاس شده توسط
#4
فکر کنم این قیمت ها قبل از بالارفتن دلار هست 65
 سپاس شده توسط
#5
علائمی که نشان می‌دهند برنامه‌نویسی شغل مناسبِ شما نیست!


درست است که هر کسی می‌تواند کدنویسی را بیاموزد
اما این هرگز بدان معنا نیست همه می‌توانند توسعه‌دهندهٔ نرم‌افزار شوند
زیرا برای اینکه کسی بتواند از طریق کدنویسی شغلی برای خود دست و پا کند و به موفقیت برسد،
باید از یکسری خصوصیات شخصیتی برخوردار باشد.....


خلاقیت ندارید

با اینکه برنامه‌نویسی به شدت بر پایهٔ منطق است اما در نهایت یک هنر خلاقانه تلقی می‌شود
به طوری که می‌توان گفت یک اپلیکیشن جدید همچون بومی خالی است
و زبان‌ها، فریمورک‌ها، لایبرری‌ها و غیره به منزلهٔ قلمو و رنگ‌های مورد استفادهٔ دولوپر هستند
به طوری که می‌توان گفت در حین برنامه‌نویسی، دولوپرها از هیچ چیزی جدیدی خلق می‌کنند
و این دقیقاً فرایندی است که باید بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای در آن به آزمون و خطا پرداخته و چیزهای مختلفی را تجربه کرد....


خودانگیخته نیستید

تمام برنامه‌نویسان خوب باید انگیزهٔ درونی داشته باشند
و در این قضیه اصلاً بحثی نیست زیرا وقتی جزئیات فرعی را کنار بگذاریم،
خواهیم دید که برنامه‌نویسی اساساً یک کار تکراری است
و اگر از درون هیچ احساس و هیچ‌گونه بلندپروازی‌ نسبت به نرم‌افزاری که توسعه می‌دهید نداشته باشید،
مطمئناً در آینده‌ای نزدیک به پوچی خواهید رسید!....


علاقه‌ای به درست کردن چیزهای خراب ندارید

به جز خلاقانه بودن، بخشی از پروسهٔ توسعهٔ نرم‌افزار شامل اصلاح کردن یک اپلیکیشن هم می‌شود
و قضیه همواره خلق کردن و ایجاد کردن یک چیز جدید نیست. با اینکه کارهای خلاقانهٔ دیگر هم شامل پروسهٔ اصلاح می‌شوند
(مثلاً نویسندگان باید پیش‌نویس خود را دوباره دوره و بررسی کنند)،
برنامه‌نویسی از این حیث منحصربه‌فرد است چرا که اکثر مشکلات و مسائلی که پیش می‌آیند،
مبتنی بر منطق هستند به طوری که می‌توان گفت
پروسهٔ اصلاح که تحت عنوان دیباگینگ شناخته می‌شود، قلب برنامه‌نویسی است.....

[تصویر:  b5bf0ec35ce15a911e7266bb6958bc99_XL.jpg]

نمی‌توانید طولانی مدت روی کاری تمرکز کنید

طبیعت برنامه‌نویسی این‌طور است که اکثر اوقات لازم است
زمان‌های طولانی پشت کامپیوتر بنشینید و در واقع اگر قرار است شغل‌تان برنامه‌نویسی باشد،
باید بدانید که بی برو برگرد لازم است که ساعت‌ها به مانتیور زُل بزنید
(در مورد این #سبک زندگی که موجب می‌شود مدت‌ها بی‌حرکت پشت کامپیوتر بنشینید
نگرانی‌ها و مسائلی هم وجود دارد که اگر برای طولانی مدت به آ‌ن‌ها بی‌توجهی کنید ممکن است به مشکلات جسمانی‌ جدی‌ مبتلا شوید.)....

خواستار ساعت کاری نُرمال هستید

در حرفهٔ برنامه‌نویسی دو حالت کلی وجود دارد
بدین صورت که یا برای خودتان کار می‌کنید یا برای فردی دیگری اما هر کدام که باشد،
مسائلی همچون شب‌بیداری‌های طولانی و کدنویسی بی‌وقفه در بازه‌های زمانی بلندمدت
و همچنین کاهش کیفیت زندگی اجتماعی یک مسئلهٔ اجتناب‌ناپذیر است.....

انتظار دارید که سریع پول‌دار شوید

یک زمانی بود که برنامه‌نویسی حرفه‌ای جدیدی به شمار می‌آمد
و تعداد دولوپرهای حرفه‌ای هم خیلی کم بود
و مسائلی از این دست منجر به این شده بودند که این صنعت خیلی سودآور و پردرآمد باشد
اما امروزه برنامه‌نویسانی که خیلی یک دفعه پولدار می‌شوند استثناء هستند.
اگر انگیزهٔ اصلی و اولیهٔ شما برای بودن در صنعت توسعهٔ نرم‌افزار این است که در مدت زمانی کوتاه به سرمایهٔ زیادی برسید،
باید بدانید که انتهای این تفکر به ناامیدی و سرخوردگی ختم می‌شود.

در واقع،‌ موفقیت برخی دولوپرها همچون استیو وازنیاک (هم‌بنیان‌گذار اپل)،
مارک زاکربرگ (بنیان‌گذار فیسبوک)، بیل گیتس (هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت) و غیره
باعث می‌شود که انتظاراتی غلط و اعتماد به نفسی بی‌پایه در ما به وجود بیاید
مبنی بر اینکه راز پول‌دار شدن کدنویسی است.
در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید به عنوان یک برنامه‌نویس به درآمد زیادی برسید،
باید گفت که البته اما این جادهٔ پُر پیچ و خمی خواهد بود
بدین صورت که از یک جایی به بعد شاید به جای تمرکز روی کدنویسی نیاز باشد وارد فاز استارتاپی شوید.


منبع
انما یتقبل الله من المتقین ...


خداحافظی

#6
تو یک کتابی که در مورد اخلاق کاری خوندم. کتابش در خصوص برنامه نویس ها بود ولی دیدم در همه شغلها این مورد خیلی مهمه و فقط برای برنامه نویس ها نیست و میشه به سایر شغلها تعمیمش داد.
متن اون قسمت رو براتون میگذارم اینجا حوصله داشتید بخونیدش. خالی از لطف نیست:

اخلاق کاری
حرفه شما مسئولیت شما است. این وظیفه کارفرمای شما نیست که اطمینان حاصل کند کار شما قابل فروش هست یا خیر این مسئولیت کارفرمای شما نیست که به شما آموزش دهد یا شما را به کنفرانسها بفرستد یا برای شما کتاب بخرد. این چیزها مسئولیت خود شما است وای به حال توسعه دهنده نرم افزاری که حرفه خود را به کارفرمایش سپرده است.
برخی از کارفرمایان مایل هستند برای شما کتاب بخرند و شما را به کنفرانسها و کلاسهای آموزشی بفرستند بسیار خوب، آنها به شما لطف میکنند؛ اما هرگز در دام این فکر نیفتید که این مسئولیت کارفرمای شما است اگر کارفرمایتان این کارها را برای شما انجام نمیدهد باید راهی پیدا کنید تا شما این کارها را برای خودتان انجام دهید همچنین این مسئولیت کارفرمای شما نیست که به شما برای یادگیری زمان لازم را بدهد برخی کارفرمایان ممکن است این زمان را فراهم کنند حتی ممکن است برخی از کارفرمایان از شما تقاضای چنین زمانی را بکنند؛ اما مجدداً میگویم آنها در حق شما لطف میکنند و شما باید به طور مناسب از آنها قدردانی کنید این لطفها چیزی نیست که شما از کارفرمایتان توقع داشته باشید.
شما به کارفرمای خود میزان مشخصی از زمان و تلاش را مدیونید. برای واضح تر شدن بحث، اجازه دهید از استاندارد ۴۰ ساعت کار در هفته ایالات متحده استفاده کنم. این ۴۰ ساعت باید برای حل مشکلات کارفرمای شما صرف شود نه برای حل مشکلات شما شما باید برای ۶۰ ساعت کار در هفته برنامه ریزی کنید. ۴۰ ساعت برای کارفرمایتان ۲۰ ساعت دیگر برای خودتان. در طی این ۲۰ ساعت باقی مانده باید بخوانید، تمرین کنید آموزش ببینید و سایر کارهای لازم برای بهبود حرفه خود را انجام دهید.
 می توانم فکر شما را بخوانم که میگویید: پس خانواده ام چه میشود؟ زندگی ام چه می شود؟ آیا باید اینها را فدای کارفرمایم بکنم؟
من اینجا در مورد کل زمان آزاد شما صحبت نمیکنم. در مورد ۲۰ ساعت بیشتر در هفته حرف میزنم. این زمان تقریباً معادل با سه ساعت در هر روز است. اگر شما از زمان ناهار برای خواندن استفاده کنید، در راه رفت و آمد خود به پادکست ها گوش دهید و ۹۰ دقیقه در هر روز را صرف یادگیری یک زبان جدید کنید، تمام زمان مورد نظر را پوشش داده اید.
بیایید حساب کنیم یک هفته ۱۶۸ ساعت است. ۴۰ ساعت را به کارفرمای خود بدهید و ۲۰ ساعت دیگر را هم به حرفه خود اختصاص دهید. ۱۰۸ ساعت باقی میماند. ۵۶ ساعت دیگر برای خواب کنار بگذارید. پس ۵۲ ساعت برای هر کار دیگری که میخواهید زمان خواهید داشت.
ممکن است نخواهید چنین تعهدی داشته باشید بسیار خوب پس نباید خودتان را یک حرفه ای بدانید. حرفه ای ها برای مراقبت از حرفه خود، زمان صرف میکنند. 
احتمالاً فکر میکنید که کار باید در محل کار بماند و نباید آن را با خود به خانه ببرید. موافقم شما نباید طی آن ۲۰ ساعت برای کارفرمایتان کار کنید در عوض باید روی حرفه خود کار کنید.
گاهی اوقات این دو با یکدیگر همتراز میشوند. گاهی اوقات کاری که برای کارفرمای خود انجام میدهید، برای حرفه شما بسیار سودمند است. در آن صورت صرف بخشی از ۲۰ ساعت برای کارفرمایتان معقول است؛ اما به خاطر داشته باشید که آن ۲۰ ساعت برای شما هستند. در نتیجه باید طوری استفاده شوند که شما را به عنوان یک حرفه ای ارزشمندتر کنند.
شاید شما فکر کنید که این دستورالعملی برای فرسودگی شغلی است! برعکس این دستورالعملی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی است. احتمالاً شما یک توسعه دهنده نرم افزار شده اید چون در مورد نرم افزار مشتاق هستید و میل شما به حرفه ای شدن، از آن اشتیاق نشأت می گیرد. در طی آن ۲۰ ساعت باید کارهایی انجام دهید که این اشتیاق را تقویت کنند. این 20 ساعت باید سرگرم کننده باشد!

The Clean Coder: A Code of Conduct for Professional Programmers
Book by Robert Cecil Martin
ترجمهٔ حسین مسعودی و مهرداد عباسی
نشر تولید علم فرزانگان برنا
[تصویر:  Untitled_2.png]
 سپاس شده توسط


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان