1391 بهمن 5، 14:07
ویرایش شده
دراین تاپیک فرصت انتقاد از مدیریت کانون برای کاربران عزیز فراهم شده..
* رعایت شرط ادب و عدم توهین و حفظ آرامش ضروریست.
* پستهای ک این شرایط را نداشته باشند بدون تذکر حذف خواهند شد.
* سعی کنید انتقاد های خود را همراه با راه کار مطرح نمایید.
* از مطرح کردن نظرات در مورد شخص مدیران پرهیز نماید. نظرات شخصی را ب خوده ایشان انتقال دهید.
* از ایجاد جنجال و شلوغ کاری پرهیز نمایید.
* مدیران تا حدی ک بتوانند جوابگو و توضیح دهنده خواهند بود.. اما اگر ب هر دلیل جوابی دریافت نکردید از تکرار پست یا عجله خودداری کنید .
* دوستانه باشید.(هم مدیران نقد شده.. هم کاربران منتقد.)
* و به نکات زیر به عنوان فرهنگ مناسب انتقاد توجه داشته باشید :
تیم مدیریت سایت از بچه های کانون دعوت میکنه ، به متن زیر برای بهینه و بالاتر بردن فرهنگ انتقاد در سایت توجه کنن . منتظر پیشنهاد های شما در تاپیک "پیشنهاد انتقادات " هم در این راستا هستیم .
بسم الله الرّحمن الّرحیم
فرهنگ انتقاد :
اولین نکته در یك انتقاد درست اینه که تا میتونیم سعی کنیم : حقیقت ها رو نقد کنیم و نه شخصیت ها .
این باعث میشه غرور ها یا شخصیت های افراد زیر سوال نره ، در عین حال عمل ، حرف یا گفته اشون ، نقد بشه ، این باعث ایجاد فضای دوستانه میشه ، و تا حد زیادی باعث میشه دلخوری ها کم باشه . همين طور به بهبود شرايط و رفع نقايص كمك ميشه.
____________________________________________
معمولن انتقاد هایی که توی کانون پیش میاد یکی از انواع زیره :
انتقاد اعضا از همدیگه
انتقاد اعضا از مدیران
انتقاد مدیران از اعضا
و
انتقاد مدیران از همدیگه
بیشترین کنتاکت ها (مخصوصا توی تاپیک "انتقاد " ) وقت هایی هست که بچه ها از مدیر ها انتقاد میکنن و یا برعکس مدیرها انتقادی نسبت به بچه ها دارن .
___________________________________
الف ) انتقاد اعضا از هم :
معمولا انتقاد بچه ها از هم با فرهنگ خوبی توی کانون از طرف بچه ها اجرا میشه ، و همیشه نقد هاشون دوستانه هست ، همین مورد حقیقت ها رو نقد کنیم و نه شخصیت ها هم میتونه برخورد ها و تعارض ها رو تا حد زیادی بین اعضا کم کنه ، و نهایتا اگه هر کودوم از دو طرف از حدود و قوانین کانون توی انتقاد خارج شدن ، از طرف گروه ناظم مدیران نیاز هست که اخطار بگیرن .
ب) انتقاد اعضا از مدیران و برعکس
توجه كنيد كه:
کارهایی که مدیر در مورد اعضا و همینطور نظم و قوانین کانون انجام میده همیشه دو مورد بیشتر نیست :
* عمل طبق قوانین
* سلیقه های شخصی مدیر .
توی این انتقاد ، مقام انتقاد کننده و دفاع کننده ، بهترین نوع برخورد و رفتار میتونه موارد زیر باشه :
1) اعضا سعی کنن در تاپیک های مربوطه (تاپیک انتقاد و پیشنهاد و یا میزگرد هایی که ممکنه برای این موضوع پیشنهاد بشه ) نسبت به قوانین ، یا سلیقه های شخصی مدیر انتقاد کنند .
2) اعضا "قوانین " کانون رو نقد بکنند و نه "شخصیت " مدیر ها .
و همین طور متقابلا ، مدیر ها از قوانین کانون دفاع و بحث کنن ، و بحث درمورد شخصیت خودشون یا مدیر دیگری یا شخصیت فرد انتقاد کننده رو در مقام انتقاد ، دفاع یا توجیه بذارن کنار ،
3) اگر مدیری طبق قوانین کانون عملی انجام داده ، بچه ها اگه انتقادی دارن ، این انتقاد رو متوجه قوانین کانون بکنن ، نه عملی که اون مدیر طبق قوانین انجام داده .
4) اعضای کانون بدونن که غیر از قوانین کانون ، برای صمیمانه تر کردن و حفظ آرامش جو کانون ، گاهی نیازه مدیر بعضی بحث ها و تاپیک ها رو طبق سلیقه شخصی خودش مدیریت کنه ، در این موارد قوانینی تعیین نشده ،
ولی هدف مدیر برای بهتر کردن روابط دوستانه و صمیمی کردن و آرام کردن کانون هست .
همینطور از اعضا ی کانون انتظار میره اگه انتقادی نسبت به اعمال این سلیقه شخصی دارن ، سعی کنن اونها هم این هدف و نیت صمیمیت ودوستانه بودن رو در انتقادشون حفظ کنن ، و اگه انتقادی دارن ، توی همون انتقاد هم تعامل صمیمانه و دوستانه داشته باشن .
در غیر این صورت اگه این صمیمیت و دوستی توی این نوع انتقاد حفظ نشه ، ممکنه برای بچه ها اخطار در نظر گرفته بشه ، و همین طور با مدیر خاطی برخورد بشه .
و این طور نباشه که مدیر و یا اعضای کانون ، اول هدفشون آروم کردن بحث باشه ولی توی همین هدف نتونن جو صمیمانه و دوستانه رو در انتقاداتشون حفظ کنن ، و به این هدف نرسن .
5) گاهی ممکنه یک مدیر یا یکی از اعضای کانون توی پستی مطلبی بنویسه که از اون هیچ منظور انتقادی تند در مورد زیر سوال بردن شخصیت کسی نداشته باشه ، ولی ناخواسته باعث بشه حساسیت چند نفر رو برانگیزه و برداشت های غلطی ایجاد کنه .
با این که سهوی بوده ، ولی این کار اخطار خواهد داشت ، و با ارسال کننده این پست برخورد میشه ، تا بچه ها سعی کنن توی ارسال پست هاشون طوری دقت کنند که بر انگیزنده و حساس کننده دوستان و اعضای دیگه کانون نباشه .
ج) انتقاد مديران از هم
اين نوع انتقاد هم قوانين خودش رو داره كه در انجمن مديران مطرح شده.
با تشکر و سپاس از شما که به این نکات توجه کردین
صمیمانه امیدوارم بهترین ها منتظرمون باشه..
در پناه خدا.
یاعلی.