کانون

نسخه‌ی کامل: برنامه ویژه ماه‌های محرم و صفر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یه چند تا پیشنهاد داشتم در مورد این برنامهبه نظر من حالا که می خوایم این ختم قشنگ رو انجام بدیم بیایم سوره ای رو انتخاب کنیم که بسیار پرفضیلت هم باشهاول این که خوشبختانه اکثر بچه در انتخاب سوره مشترک هستنخوب خوندن سوره واقعه در شب ها سفارش شده ، موجب دوری از فقر ، نورانی شدن چهره و بخشش گناهانهبه نظر خودم ریتم خیلی قشنگی داره و به ترتیب ویژگی های اصحاب یمین ، شمال و... را بیان می کنه ، به طور قطع از سوره های مورد علاقه منهسوره یس(یاس) «یاسین» ، قلب قرآن حکیم ، با ثوابی بیشمار از ارزنده ترین و بهترین سوره های قرآنه ، افزایش فقر ، حافظت از خطرات ، غسل به دست فرشتگاه و کاهش فشار قبر از خواص این سوره ست و ارزش دو (یا به روایتی دوازده) بار ختم قرآن رو دارهخوندنش هم صبح ها سفارش شده تا جایی که اطلاع دارمسوره الرحمن سوره بسیار پرفضیلتیه و روایته که کسی که این سوره رو می خونه ثواب شهید رو دارهسوره طاها (و یاس در کنار هم) سفارش شده که خونده بشه ، اگه اشتباه نکنم از سوره های مورد علاقه و مورد سفارش پیامبره ، موجب اجابت دعاست و جایی شنیدم که موجب مصون بودن اهل خانه هنگام ظهور دجالهو سوره حشر که همانند سوره الرحمن ثواب شهید رو داره ، موجب تقویت حافظ میشه و به گفته ی عارف بالله شیخ رجبعلی خیاط در اواخر این سوره اسم اعظم خداوند وجود دارهاما فضایل کامل این سوره ها رو از تفسیر نمونه آیت ا... مکارم اینجا می نویسم ایشالا که در انتخاب سوره به کار بیاد:[font=tahoma]دربـاره تـلاوت ایـن سـوره روایـات زیـادى در مـنـابـع اسـلامى ذکر شده است ، از جمله در حـدیـثـى از رسـول خـدا مـى خـوانـیـم : (من قراء سورة الواقعه کتب لیس من الغافلین ): (کسى که سوره واقعه را بخواند نوشته مى شود که این فرد از غافلان نیست ).


چـرا کـه آیات سوره آنقدر تکاندهنده و بیدارکننده است که جائى براى غفلت انسان باقى نمى گذارد.


بـه همین دلیل در حدیث دیگرى از پیامبر (صلى الله علیه و آله ) مى خوانیم : وقتى از آن حـضـرت سـؤ ال کردند: چرا با این سرعت آثار پیرى در چهره مبارک شما ظاهر شده است ؟ در پاسخ فرمود: شیبتنى هود، والواقعه ، والمرسلات ، و عم یتسائلون : (سوره هاى هود و واقعه و مرسلات و عم مرا پیر کرد)! (چرا که


در ایـن سـوره هـا اخبار تکاندهنده اى از قیامت و رستاخیز و حوادث هولناک و مجازات مجرمان آمـده ، هـمـچـنـیـن داستانهاى تکاندهنده اى از سرگذشت اقوام پیشین و بلاهائى که بر آنها نازل شد).


در حـدیـث دیـگـرى از امـام صـادق (عـلیـه السـلام ) مـى خـوانـیـم : مـن قـراء فـى کـل لیـلة جمعة الواقعة احبه الله ، و حببه الى الناس اجمعین ، و لم یر فى الدنیا بؤ سا ابـدا، و لا فـقـرا و لا فـاقـة و لا آفـة مـن آفـات الدنیا، و کان من رفقاء امیرالمؤ منین (علیه السلام ): (هر کس ‍ سوره واقعه را در هر شب جمعه بخواند خداوند او را دوست دارد و نزد هـمـه مـردم مـحـبوب مى کند، و هرگز در دنیا ناراحتى نمى بیند، و فقر و فاقه و آفتى از آفات دنیا دامنگیرش نمى شود، و از دوستان امیرمؤ منان على (علیه السلام ) خواهد بود).


در حدیث دیگرى آمده است که عثمان بن عفان به عنوان عیادت وارد بر عبدالله بن مسعود شد در همان بیمارى که با آن از دنیا رفت ، پرسید: از چه ناراحتى ؟ گفت : از گناهانم ، گفت : چـه مـیـل دارى ؟ گـفـت : رحـمـت پـروردگـارم ! گـفـت : اگـر موافق باشى طبیب براى تو بـیـاوریـم ؟ گـفـت : طـبـیـب بـیـمـارم کـرده ، گـفـت : اگـر مایل باشى دستور دهم عطاى تو را از بیت المال بیاورند، گفت : آن روز که نیازمند بودم به من ندادى و امروز که بى نیازم به من مى دهى ؟!


گـفـت : مـانعى ندارد براى دخترانت باشد، گفت : آنها هم نیازى ندارند، چرا که من سفارش کـردم سـوره (واقعه ) را بخوانند، من از رسول خدا (صلى الله علیه و آله ) شنیدم که مـى فـرمـاید: من قراء سورة الواقعة کل لیلة لم تصبه فاقة ابدا: (هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند هرگز فقیر نخواهد شد).


و به همین دلیل در روایت دیگرى سوره واقعه سوره (غنى ) نامیده شده است .


روشـن اسـت کـه تـنـهـا نـمـى توان با لقلقه زبان اینهمه برکات را در اختیار گرفت ، بـلکـه بـایـد بـه دنـبـال تـلاوت فـکـر و انـدیـشـه ، و بـه دنبال آن حرکت و عمل باشد.



53سوره یس :

سوره (یس ) به گواهى احادیث متعددى که در این زمینه وارد شده یکى از مهمترین سوره هاى قرآنى است ، به گونه اى که در احادیث به عنوان قلب قرآن نامیده شده است .


در حدیثى از پیامبر اسلام مى خوانیم :


ان لکل شى ء قلبا و قلب القرآن یس : (هر چیز قلبى دارد و قلب قرآن یس است )!.


در حدیثى از امام صادق (علیهالسلام ) نیز همین معنى آمده است و در ذیل آن مى افزاید: فمن قرء یس فى نهاره قبل ان یمسى کان فى نهاره من المحفوظین و المرزوقین حتى یمسى ، و من قراءها فى لیله قبل ان ینام و کل به الف ملک یحفظونه من کل شیطان رجیم و من کل آفة : (هر کس آن را در روز پیش از آنکه غروب شود بخواند در تمام طول روز محفوظ و پر روزى خواهد بود، و هر کس


آن را در شب پیش از خفتن بخواند خداوند هزار فرشته را بر او مامور مى کند که او را از هر شیطان رجیم و هر آفتى حفظ کنند...) و به دنبال آن فضائل مهم دیگرى نیز بیان مى فرماید.


باز در حدیثى از پیامبر میخوانیم که فرمود: سورة یس تدعى فى التوراة المعمة ! قیل و ما المعمة ؟ قال تعم صاحبها خیر الدنیا و الاخرة ... (سوره یس در تورات به عنوان عمومیت آفرین نامیده شده ، سؤ ال شد از چه رو به آن عمومیت آفرین گفته مى شود؟ فرمود: به خاطر اینکه کسى که همدم و همنشین این سوره باشد او را مشمول تمام خیر دنیا و آخرت مى کند...).


روایات دیگرى نیز در این زمینه در کتب شیعه و اهل سنت آمده است که اگر بخواهیم همه آنها را نقل کنیم سخن به درازا مى کشد.


به این ترتیب باید اعتراف کرد که شاید کمتر سوره اى در قرآن مجید داراى اینهمه فضیلت بوده باشد.


و همانگونه که بارها گفته ایم این فضیلت براى کسانى نیست که تنها الفاظ آن را بخوانند، و مفاهیم آن را به طاق نسیان زنند، بلکه این عظمت به خاطر محتواى عظیم این سوره است .


محتوائى بیدارگر ایمان بخش و مسئولیت آفرین و تقوازا که وقتى انسان در آن اندیشه کند و این اندیشه در اعمال او پرتوافکن گردد خیر دنیا و آخرت را براى او به ارمغان مى آورد.


فى المثل در آیه 60 این سوره سخن از پیمانى به میان مى آورد که خداوند از تمام فرزندان آدم گرفته که شیطان را پرستش نکنند که شیطان دشمن آشکارى است


(الم اعهد الیکم یا بنى آدم الا تعبدوا الشیطان انه لکم عدو مبین ).


روشن است هرگاه انسان به این پیمان الهى پایبند باشد، همانگونه که در احادیث فوق آمده ، از هر شیطان رجیمى در امان خواهد بود ولى اگر این آیه را سرسرى مى خواند و در عمل از دوستان مخلص و یاران وفادار شیطان است ، نمى تواند به این افتخار بزرگ نائل گردد، همچنین درباره فرد فرد آیات و کلمات این سوره باید این محاسبه را انجام داد.
53سوره الرحمن :
فـضـیـلت تـلاوت سـوره الرحمن از آنجا که این سوره حس شکرگزارى را در انسانها به عـالیـتـریـن وجـهـى برمى انگیزد، و بیان نعمتهاى مادى و معنوى دنیا و آخرت شوق طاعت و بندگى را در دل او افزایش مى دهد فضیلتهاى فراوانى براى تلاوت آن در روایات آمده اسـت ، البـتـه تـلاوتـى کـه در اعـمـاق روح انـسـان نفوذ کند و مبداء حرکت گردد نه مجرد لقلقه زبان .


از جـمـله در حـدیـثى از رسول خدا مى خوانیم : من قراء سورة الرحمن رحم الله ضعفه و ادى شـکـر ما انعم الله علیه : (هر کس ‍ سوره الرحمن را بخواند خداوند به ناتوانى او (در اداى شـکـر نعمتها) رحم مى کند، و حق شکر نعمتهائى را که به او ارزانى داشته خودش ادا مى کند).


در حـدیـث دیگرى در (ثواب الاعمال ) از امام صادق (علیه السلام ) مى خوانیم : تلاوت سـوره الرحـمـن ، و قـیـام بـه آن را هـرگـز رهـا نکنید، چرا که این سوره در قلوب منافقان هـرگـز اسـتـقـرار نمى یابد، و خداوند آن را در قیامت در صورت انسانى قرار مى دهد که زیـباترین چهره ، و خشبوترین رائحه را دارد، سپس در جائى قرار مى گیرد که از همگان به خداوند متعال نزدیکتر است ! خداوند از این سوره مى پرسد: چه کسى در زندگى دنیا به محتواى تو قیام داشت و تلاوت تو را ادامه مى داد؟


در پـاسـخ مـى گـویـد: خـداونـدا! فـلان و فـلان در اینحال صورتهاى آنها سپید مى شود، خدا به آنها مى فرماید: اکنون هر که را مى خواهید شـفـاعـت کـنـید، آنها تا آنجا که آرزو دارند شفاعت مى کنند، و براى هیچکس شفاعت نمى کنند مگر اینکه به آنها گفته مى شود وارد بهشت شوید و هر کجا مى خواهید ساکن


گردید!.


و در حـدیـث دیـگـرى از آن حـضـرت آمـده اسـت : مـن قـراء سـورة الرحـمـن فـقـال عـنـد کـل (فباى آلاء ربکما تکذبان ) لا بشى ء من آلائک رب اکذب ، فان قراءها لیلا ثم مات مات شهیدا، و ان قراءها نهارا فمات مات شهیدا:


هـر کـس سوره الرحمن را بخواند و هنگامى که به آیه (فباى آلاء ربکما تکذبان ) مى رسـد بـگـوید لا بشى ء من الائک رب اکذب : (خداوندا هیچیک از نعمتهاى تو را انکار نمى کـنـم ) اگـر ایـن تـلاوت در شـب باشد و در همان شب بمیرد شهید خواهد بود، و اگر در روز باشد و در همان روز بمیرد نیز شهید خواهد بود)!.


53سوره طه :
روایات متعددى در باره عظمت و اهمیت این سوره در منابع اسلامى وارد شده است .


از پـیـامـبـر اکـرم (صـلى اللّه عـلیـه و آله و سـلّم ) مـیـخـوانـیـم خداوند سوره طه و یس را قـبل از آفرینش آدم به دو هزار سال براى فرشتگان بازگو کرده هنگامى که فرشتگان ایـن بـخـش از قـرآن را شـنـیـدنـد گـفـتـنـد: طـوبـى لامـة یـنـزل هـذا عـلیـهـا، و طـوبـى لاجـواف تحمل هذا، و طوبى لالسن تکلم بهذا: (خوشا به حـال امـتـى کـه این سورهها بر آنها نازل مى گردد، خوشا به دلهائى که این آیات را در خود پذیرا مى شود، و خوشا به زبانهائى که این آیات بر آن جارى مى گردد).


در حـدیـث دیـگرى از امام صادق (علیهالسلام ) میخوانیم : لا تدعوا قرائة سورة طه ، فان الله یـحـبها و یحب من قراءها، و من ادمن قرائتها اعطاه الله یوم القیامة کتابه بیمینه ، و لم یحاسبه بما عمل فى الاسلام ، و اعطى فى الاخرة من الاجر حتى یرضى :


(تـلاوت سوره طه را ترک نکنید، چرا که خدا آن را دوست میدارد و دوست میدارد کسانى را کـه آن را تـلاوت کـنند، هر کس ‍ تلاوت آنرا ادامه دهد خداوند در روز قیامت نامه اعمالش را بـه دسـت راسـتش میسپارد و بدون حساب به بهشت مى رود، و در آخرت آنقدر پاداش به او مى دهد که راضى شود).


در حدیث دیگرى از پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) میخوانیم : من قراءها اعطى یوم


القیامة ثواب المهاجرین و الانصار: (هر کس آنرا بخواند در روز رستاخیز ثواب مهاجران و انصار نصیبش خواهد شد)


بـاز لازم مـیـدانـیـم ایـن حـقیقت را تکرار کنیم که این همه پاداشهاى عظیم که براى تلاوت سـوره هـاى قـرآن از پـیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) و ائمه (علیهمالسلام ) به ما رسیده ، هرگز مفهومش این نیست که تنها با تلاوت ، این همه نتیجه ، عائد انسان مى شود، بـلکـه مـنـظـور تـلاوتـى اسـت کـه مـقـدمـه انـدیـشـه باشد اندیشهاى که آثارش در تمام اعـمـال و گـفـتـار انـسـان متجلى شود، و اگر محتواى اجمالى این سوره را در نظر بگیریم خواهیم دید که روایات فوق تناسب کاملى با محتواى این سوره دارد.


53سوره حشر :
بـراى ایـن سـوره فـضـیلت بسیار گفته شده از جمله در حدیثى از پیغمبر گرامى (صلى الله عـلیـه و آله ) مـى خـوانـیـم : مـن قـراء سـورة الحشر لم یبق جنة و لا نار و لا عرش و لا کرسى و لا حجاب و لا السموات السبع و لا الارضون السبع و الهوام و الریاح و الطیر و الشـجر و الدواب و الشمس و القمر و الملائکة الا صلوا علیه ، و استغفروا له و ان مات من یومه او لیلته مات شهیدا!: (هر کس ‍ سوره حشر را بخواند تمام بهشت و دوزخ و عرش و کـرسـى و حـجـاب و آسـمانها و زمینهاى هفتگانه و حشرات و بادها و پرندگان و درختان و جنبندگان و خورشید و ماه و فرشتگان همگى بر او رحمت مى فرستند، و براى او استغفار


مى کنند، و اگر در آن روز یا در آن شب بمیرد شهید مرده است ).


و در حـدیـث دیـگـرى از امـام صـادق مـى خـوانـیـم مـن قـراء اذا امـسـى الرحـمـن و الحـشـر وکـل الله بـداره مـلکا شاهرا سیفه حى یصبح : (هر کس سوره الرحمن و حشر را به هنگام غروب بخواند خداوند فرشته اى را با شمشیر برهنه ماءمور حفاظت خانه او مى کند).


بـدون شـک اینها همه آثار اندیشه در محتواى سوره است که از قرائت آن ناشى مى شود و در زندگى انسان پرتوافکن مى گردد.









وای چکاوک جان مثه اینکه شما قبلا خواص سوره ها رو نوشته بودی
شرمنده
ببین اگه نیاز نیستش پستمو پاک کنم
چقدر هم بالا و پایین شده متنام46
عیدی 1سوره به امام زمان (عج) و امام حسین (ع) و امام رضا (ع)
شروع از 20 بهمن تا عید نوروز


1.چکاوک
2.علیرضا
3.استیم
4.امیدرهایی
5.سیزده
6.امیدوارانه
7.میتوانم
8.سعید
9.کسرا
10.بی نام
11.سها
12.سوسن
13.اقیانوس ارام

14.پرشان
15.هما
16.مسافرکوچولو


بچه ها به این توجه داشته باشین که ما 1 سوره کامل را باید 40 روز، روزی 1بار بخوونیم
پس سوره های پیشنهادیتون کوتاه باشن ترجیحاً

منتظر پیشنهاداتتون هستم

ممنون اقای پرشان
بله من 3تا از سوره ها را فضایلشا گفتم توی صفحه قبل جاموندهولی بازم شما زحمت کشیدین ممنونمن همشا الان پیش هم میذارم چون خودم از کتاب به صورت خلاصه تایپ میکنم و عربی نداره میذارم که بچه ها راحتتر بخوننواقعاً ازتون ممنونم


مسافرکوچولوی مهربونم چرا مهم نباشه؟؟

اقای استیم ممنون از گل ها

خواص سوره واقعه :
هر کس در شب جمعه سوره واقعه را تلاوت کند خداوند او را دوست دارد و دوستی او را در دل مردم قرار می دهد
و در مدت حیاتش در این دنیا گرفتار بدبختی و تنگدستی نمی شود بلاهای دنیوی به او نمیرسد این سوره اختصاص به امیرالمومنین دارد و دیگران با او دراین سوره شریک نیستند
پیامبر (ص): تلاوت کننده این سوره از غافلین نیستند و اگر در منزل خود نگه دارد خیر زیادی مشاهده می کند و هرکه بر قرائت مداومت ورزد فقر از او بر طرف می شود و توفیق توسعه در مال و حافظه قوی نصیبش می شود

خواص سوره حشر :
پیامبر (ص) : هرکس سوره حشر را قرائت کند از بهشت ، دوزخ ، عرش ، کرسی ، آسمان 7گانه ، زمین های 7گانه ، هوا ، بادها ، ماه و خورشید ، موجودات و فرشتگان هیچ یک نمانند جز اینکه بر او درود فرستند و برایش طلب امرزش کنند و چنانچه در ان روز یا شب بمیرد شهید از دنیا رفته ایت
کسی که این سوره را قرائت کند از جمله رستگارن است کسی که در شب جمعه بخواند تا صبح جمعه در امان خواهد بود و اگر هر کس 4 رکعت(2تا 2رکعت)نماز بخواند به طوریکه بعد از حمد سوره حشر خوانده شود هر حاجتی باشد که معصیت خدا در ان نباشد براورده می شود

خواص سوره یس به طور خیلی خلاصه :
پیامبر (ص) : 10 برکت سوره یس « 1. نمی خواند ان را هیچ گرسنه ای مگر سیر شود 2.هیچ تشنه ای مگر سیراب شود 3.هیچ برهنه ای مگر پوشانده شود 4.هیچ مجردی مگر ازدواجج کند 5.هیچ نگرانی و ترسی مگر در امان باشد 6.هیچ مریضی مگر خوب شود 7.هیچ زندانی و گرفتاری مگر خلاص شود 8.هیچ مسافری مگر یاری و کمک شود 9. اگر در حال جان دادن کسی برایش بخواند اسان جان دهد 10.کسی که گمشده ای دارد بخواند گمشده اش پیدا شود
هرکس برای رضای خدا بخواند خداوند او را می امرزد و مانند کسی است که 12 مرتبه قران را ختم کرده است
امام صادق (ع)هرکس ان را در روز قبل از فرا رسیدن شب بخواند تا شب از محفوظین ، رزق داده شدگان و بهره مندان به شمار اید
و هرکس شب قبل از خواب بخواند خداوند 1000 فرشته مامور می کند تا از شر شیطان رانده شده و جمیع بلاها حفظ شود و اگر در ان روز بمیرد خداوند او را وارد بهشت می کند و در هنگام غسلش 30هزار فرشته جمع شده و طلب مغفرت می کنند و تا قبر همراهیش میکنند و در داخل قبر همراهش بوده و عبادت میکنند و ثوابش به او میرسد و قبرش تا انجا چشم میبیند فراخ و وسیع میسود و از فشار قبر در امان است
و خداوند هر حاجتی داشته باشد به او میدهد



خواص سوره طه:امام صادق (ع) : سوره طه را هرگز ترک نکنید زیرا خداوند ان را دوست دارد و هرکس ان را بخواند خدا نیز او را دوست دارد و در روز قیامت پرونده اعمال او را به دست راستش می دهد و نسبت به اعمالش سختگیری نمیکند و انقدر پاداش دهد تا او راضی شود


خواص سوره الرحمن:امام صادق (ع) اقدام به خواندن این سوره را ترک نکنید زیرا این سوره در دل منافقان قرار نمیگیرد و خداوند در روز قیامت سوره الرحمن جون انسانی با صورت به بهترین شکل و خوشبوترین عطرها قرار میگیرد و در محضر الهی می ایستد خداوند خطاب به او میپرسد چه کسانی تو را قرائت کردند و او جواب میدهد انگاه صورت انان نیز درخشان میشود و خدا به انها خطاب میگوید وارد بهشت شوید و هرجا میخواهید منزل کنید

خواص سوره نبأ:
امام صادق(ع) : هرکس این سوره را 1سال هروز بخواند انشالله تا پایان سال به زیارت خانه خدا می رود
پیامبر(ص):هرکس بخواند و حفظ شود در قیامت به حساب او به مقدار نوشتن این سوره رسیدگی میشود و سپس داخل بهشت میشود و هرکس بنویسد و همراه داشته باشد نیرومند خواهد بود


خواص سوره مزمل:
امام صادق (ع): هرکس در اخرشب بخواند شب و روز سوره مزمل برای او شهادت میدهد و خداوند او را به زندگی شایسته و پاک زنده میدارد و به مردن پاک و طیب از دنیا می رود
پیامبر(ص): هرکس بخواند خداوند به تعداد تمام جنیان و شیاطین به او اجر و ثواب عطا میکند و سختی و گرفتاری را در دنیا و اخرت رفع کند و هرکس مداومت کند بر خواندنش پیامبر را در خواب میبیند و هر حاجت خیری داشته باشد برطرف می شود

خواص سوره قیامت :
پیامبر(ص):هرکس بخواند من و جبرئیل شهادت می دهیم که او از کسانی بود که به روز قیامت یقین داشت و چهره اش در ان روز در برابر مردم درخشان است و مداومت بر خواندنش سبب وسعت رزق و محفوظ بودن از بلاها و محبوب شدن در بین مردم است
سلام 5353535353به همگی




واقعا با این خواص انتخاب یکی از این سوره ها سخته




من که دلم میخواد همشونو بخونم




خداجونم این سعادتو نصیبم کن
سلام دوستان منم هستمKhansariha (18)Khansariha (8)

سوره پیشنهاد من سوره یس هست ....53Khansariha (8)


یا حق53258zu2qvp1d9v
سلااااااااااااااااام
اسم من جامونده سرپرست جون
53258zu2qvp1d9v
منم میگم یس و حشرcheshmak
عیدی 1سوره به امام زمان (عج) و امام حسین (ع) و امام رضا (ع)
شروع از 20 بهمن تا عید نوروز


1.چکاوک
2.علیرضا
3.استیم
4.امیدرهایی
5.سیزده
6.امیدوارانه
7.میتوانم
8.سعید
9.کسرا
10.بی نام
11.سها
12.سوسن
13.اقیانوس ارام

14.پرشان
15.هما
16.مسافرکوچولو
17.ترک


هماجونم این شماره 15 شمایی باانو


سوره واقعه: 5
سوره یس: 5
سوره حشر: 4
سوره طه: 2

سوره الرحمن : 2
سوره مزمل : 1


منم به یس رای می دم با اجازه
انتخاب من یس Khansariha (56)
عیدی 1سوره به امام زمان (عج) و امام حسین (ع) و امام رضا (ع)
شروع از 20 بهمن تا عید نوروز


1.چکاوک
2.علیرضا
3.استیم
4.امیدرهایی
5.سیزده
6.امیدوارانه
7.میتوانم
8.سعید
9.کسرا
10.بی نام
11.سها
12.سوسن
13.اقیانوس ارام

14.پرشان
15.هما
16.مسافرکوچولو
17.ترک
18.مسافرپاکی



سوره یس:7
سوره واقعه: 5
سوره حشر: 4
سوره طه: 2

سوره الرحمن : 2
سوره مزمل : 1


سلام
نزدیک بود جا بمونماااا
چکاوک جان من هم هستم .سوره ی پیشنهادیم هم یس هستش
سلاااااااااااااااام ...Khansariha (8)
یس
حشر
سلام

الرحمن
Khansariha (8)
بسم الله الرحمن الرحیم


سلللللللللللللللللللللللللللللللااااااااااااااااااااااااااممممممممم


من هم سوره طه (طاها) Khansariha (8)53


خدایا شکرت Khansariha (8)
سوره طه در مکه نازل شده و مکی است . این سوره، اولین سوره‌ای است که ماجرای موسی را به تفصیل بیان نموده و حدود هشتاد آیه را بدان اختصاص داده است. بخشی از آن نیز در مورد عظمت قرآن و صفات خداوند و بخشی در ارتباط با سرگذشت آدم و حوا و وسوسه شیطان است و در پایان اندرزهای بیدار کننده‌ای را بیان می‌دارد. نام دیگر سوره طه (طاها) «کلیم» است؛ چون در آن درباره موسی و چگونگی گفت‌وگویش با خداوند سخن گفته شده است.
این سوره با حروف مقطعه (طا و هاء) آغاز شده (یازدهمین سوره‌ای است که حروف مقطعه‌دار آغاز شده) و به همین دلیل طاها نام دارد.
طبق نظر مفسران کتاب تفسیر نمونه این سوره از ۶ بخش زیر تشکیل شده است:
در بخش اول: اشاره کوتاه به عظمت قرآن و بخشی از صفات جلال و جمال پروردگار.
بخش دوم: بیش از ۸۰ آیه را در بر می‌گیرد که از داستان موسی سخن می‌گوید.
بخش سوم: بخشهایی درباره معاد و خصوصیات رستاخیز.
بخش چهارم: سخن از قرآن و عظمت آن.
بخش پنجم: سرگذشت آدم و حوا را در بهشت و سپس ماجرای وسوسه ابلیس و سرانجام هبوط آنها به زمین
بخش آخر: نصیحت واندرزهای بیدار کننده‌ای برای مومنان.


منبع :ویکی‌پدیا
فقط 1روز دیگر باقیست
عیدی 1سوره به امام زمان (عج) و امام حسین (ع) و امام رضا (ع)
شروع از 20 بهمن تا عید نوروز


1.چکاوک
2.علیرضا
3.استیم
4.امیدرهایی
5.سیزده
6.امیدوارانه
7.میتوانم
8.سعید
9.کسرا
10.بی نام
11.سها
12.سوسن
13.اقیانوس ارام

14.پرشان
15.هما
16.مسافرکوچولو
17.ترک
18.مسافرپاکی
19.مونا
20.امین
21.شازده کوچولو
22.طاها



سوره یس:9
سوره واقعه: 5
سوره حشر: 5
سوره طه: 3

سوره الرحمن : 3
سوره مزمل : 1


4fvfcja منم میخوام بیام با سوره ی ... واقعه !
4fvfcja منم یه کم به خواص سوره هایی که ذکر کردین هر چی میدونم اشاره میکنم :


سوره ی حشر ، نردیک شدن فرج قلبی _ مبارزه با هوای نفس

سوره ی یس : زیاد شدن "سمع " .. با پیوسته خوندن اون به ندای فطرتمون بهتر جواب میدیم ، یعنی وقت گناه کر نمیشیم که صدای فطرتمون رو نشنویم و گوش کردن به ندای درون مانع گناه میشه ...
یعنی گوش کردن عملی