کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ما واقعا تا چیزي رو از دست نديم قدرشرو نميدونیم ولي در عین حال تا
. وقتي كه چیزي رو دوباره به دست نیاريم نميدونیم چيرو از دست داديم.

عشقت رو به كسي بدي تضمیني بر اين نیست كه او ھم
ھمین كار رو بكنه پس انتظار عشق متقابل نداشته باش، فقط منتظر
باشتا اينكه عشق آروم تو قلبش رشد كنه و اگه اين طور نشد خوشحال
.باشكه توي دل تو رشد كرده
ي رودر عرضيك دقیقه میشه يك نفر رو خرد كرد در يك ساعت میشه يك
دوست داشت و در يك روز میشه عاشق شد ، ولي يك عمر طول مي كشه تا
.كسي رو فراموش كرد
دنبال نگاھھا نرو چون ميتونن گولت بزنن، دنبال دارايي نرو چون كم كم
افول ميكنه ، دنبال كسيباش كه باعث بشه لبخند بزني چون فقط با
، يك لبخند میشه يه روز تیره رو روشن كرد

دقايقيتو زندگي ھستن كه دلت براي كسي اونقدر تنگ میشه كه مي
.خواي اونو از رويات بكشي بیرون و توي دنیاي واقعي بغلشكني
روياييرو ببین كه ميخواي ، جايي برو كه دوست داري ، چیزي باشكه مي
شناست
.
آرزو مي كنم به اندازه ي كافي شادي داشته باشين تا خوش باشين ، به اندازه
.كافي بكوشين تا قوي باشين
لاک پشت

پشتش‌ سنگین‌ بود و جاده‌های‌ دنیا طولانی. می‌دانست‌ که‌ همیشه‌ جز اندکی‌ از بسیار را نخواهد رفت. سنگ‌پشت،‌ ناراضی و نگران بود. پرنده‌ای‌ درآسمان‌ پر زد، سبک؛ و سنگ‌پشت‌ رو به‌ خدا کرد و گفت: این‌ عدل‌ نیست، این‌ عدل‌ نیست. کاش‌ پُشتم‌ را این‌ همه‌ سنگین‌ نمی‌کردی.

من‌ هیچ‌گاه‌ نمی‌رسم. هیچ‌گاه. و در لاک‌ سنگی‌ خود خزید، به‌ نیت‌ نا امیدی.

خدا سنگ‌پشت‌ را از روی‌ زمین‌ بلند کرد. زمین‌ را نشانش‌ داد. کُره‌ای‌ کوچک‌ بود. و گفت: نگاه‌ کن، ابتدا و انتها ندارد. هیچ کس‌ نمی‌رسد. چون‌ رسیدنی‌ در کار نیست. فقط‌ رفتن‌ است.

حتی‌ اگر اندکی. و هر بار که‌ می‌روی، رسیده‌ای. و باور کن آنچه‌ بر دوش‌ توست، تنها لاکی‌ سنگی‌ نیست،‌ تو پاره‌ای‌ از هستی‌ را بر دوش‌ می‌کشی؛ پاره‌ای‌ از مرا.

خدا سنگ‌پشت‌ را بر زمین‌ گذاشت. دیگر نه‌ بارش‌ چندان‌ سنگین‌ بود و نه‌ راه‌ها چندان‌ دور.

سنگ‌پشت‌ به‌ راه‌ افتاد و گفت: رفتن، حتی‌ اگر اندکی...
از سقز تا آدامس
از قرن‌ها پیش مردم مواد مختلفی را برای جویدن انتخاب می‌کردند، در واقع از همان دوران باستان چیزهایی وجود داشته که مردم دوست داشتند آن‌ها را بجوند.
یونانیان باستان صمغی به نام «mastiche» را که از درخت mastic تهیه می‌کردند، می‌جویدند. Betel که یک نوع ماده مسکن (مخدر) بود، در میان مردم هند طرفداران زیادی داشت و مردم آن را به عنوان نوعی آدامس می‌جویدند. مردم کشورهای مختلف جهان موادی مانند آدامس را از صمغ و برگ گیاهان و علف به دست می‌آوردند و از آن موادی مانند آدامس‌های امروزی می‌ساختند.
آمریکایی‌های هندی‌تبار در آمریکای مرکزی، از صمغ درخت دیگری به نام «ساپودیلا» برای جویدن استفاده می‌کردند. در حدود سال 1850، یک نوع آدامس که از پارافین ساخته شده بود به سرعت از آدامس‌های ساخته‌شده از صمغ و شیره درختان پیشی گرفت و محبوبیت یافت. ولی آن چیزی که ما امروزه به اسم آدامس می‌شناسیم، اولین بار در قرن 19 مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1884 فردی به نام سیتروس، اولین آدامس را ساخت که به صورت تجارتی وارد بازار شد. آدامس‌های مدرن برای اولین بار در دهه 1860 در آمریکا از ماده‌ای به نام chicle ساخته شد. این ماده اولین بار برای ساخت لاستیک از مکزیک وارد آمریکا شد، ولی توفیقی در ساخت لاستیک مناسب به دست نیاورد. اما از آن جایی که «هر چیز به خار آید، روزی به کار آید»، اندیشه‌ ساخت آدامس از این ماده برای اولین بار به ذهن فردی آمریکایی به نام «توماس آدامس» رسید و او در سال 1871، برای اولین بار دستگاهی ساخت که آدامس را به صورت خودکار تولید می‌کرد و نام خودش را هم روی محصولش گذاشت.
آدامس‌هایی که از «chicle» و صمغ‌های گیاهی دیگر تهیه می‌شوند قوام نرم‌تر و طعم بهتری نسبت به آدامس‌های مصنوعی دارند؛ ولی به هر حال در سال‌های بعد از آن کارخانجات سازنده آدامس، مواد مصنوعی (سنتیک) دیگری را به دلیل قیمت کمتر و صرفه بیشتر، همچنین به علت در دسترس بودن، جایگزین مواد اولیه گیاهی کردند. در آمریکا آدامس Glee همچنان از فرآورده‌های گیاهی و طبیعی مانند «chicle» تولید می‌شود.
در ایران جویدن صمغ گیاه «ون» در میان مردم طرفداران زیادی داشته است و هنوز هم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سقز را به نوه‌های خود توصیه می‌کنند!



[تصویر:  orbit.jpg]


سفر آدامس در کارخانه
بخش اصلی آدامس یک صمغ رزینی یا صمغ آدامس است که رنگ و طعم‌های مختلف: پرتقالی، موزی، شکلاتی، نعناعی و ... با افزودن اسانس هر یک از این طعم‌ها به این ماده اصلی به دست آمده است.
این ماده اصلی آدامس از مواد مختلفی شامل صمغ‌های گیاهی گرفته تا پارافین، موم زنبور عسل، پلی‌اتیلن و پلی‌ونیل استات متغیر است. البته صمغ‌های درختان بیشتر در ساختن آدامس‌های اولیه و در واقع در ساخت ابعاد آدامس‌های امروزی استفاده می‌شده است و امروزه بیشتر کارخانجات آدامس‌سازی، از پارافین و موم زنبور عسل و سایر فرآورده‌های سنتتیک در فرمول آدامس خود استفاده می‌کنند و البته فرمول آدامس هر کارخانه‌ای کاملاً سری است و به صورت دقیق ارایه نمی‌شود، گرچه کلیات آن بین کارخانه‌های مختلف مشترک است.
در کاخانجات ساخت آدامس، ابتدا صمغ رزینی اولیه آدامس (ماده اصلی آدامس) در دمای 115 درجه ذوب می‌شود و همان‌ طور که به صورت روان و نرم درآمده است، از یک شبکه سوراخ‌دار عبور داده می‌شود تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. سپس این ماده مذاب وارد ظرف‌های بزرگ مخلوط‌کننده می‌شود و در آن‌جا اجزای دیگر آدامس مانند شکر، شیره غلات، مواد رنگی و مواد طعم‌دهنده و نگهدارنده به این مایع افزوده و مخلوط می‌شود.
این مایع یک‌دست سپس وارد بخش سردتری از دستگاه می‌شود که این قسمت از دستگاه، مواد واردشده را به کمک غلتک و با کاهش حرارت به صورت لایه‌های نازک آدامس در می‌آورد و به شکل‌ها و اندازه‌های دلخواه می‌برد. آدامس‌هایی که با غلاف‌های سخت آب‌نباتی پوشید شده‌اند، باید در لایه‌های ضخیم‌تری تهیه شوند و مراحل ساخت طولانی‌تری هم دارند.





آدامس‌های نعناعی و دارچینی دشمن بوی بد دهان
شما از آن دسته افرادی هستید که از بوی دهانتان نگرانید و راه‌های مختلفی مانند استفاده از دهان‌شوی‌های خوشبوکننده و... را تجربه کرده‌اید؟
مشخص شده است که 85 درصد بوی بد دهان ناشی از عوامل موضعی داخل دهان است. عفونت دستگاه تنفسی یا سینوزیت و گرسنگی از علل دیگر بوی بد دهان هستند. هنگام گرسنگی، گازهای بدبوی حاصل از فساد شیره پانکراس از دهان خارج و باعث به وجود آمدن بوی بد در دهان می‌شوند. سیر و پیاز هم از دیگر عوامل به وجود آمدن بوی بد دهان هستند؛‌ بقایای این خوراکی‌های بودار در دهان یا معده توسط باکتری‌ها تجزیه و به گازهای بدبوی گوگرددار تبدیل می‌شوند که بوی بد دهان را به همراه دارند. محققان دریافته‌اند روغن‌های برخی گیاهان مانند نعناع، دارچین، کرفس و ... می‌توانند با از بین بردن باکتری‌های تولیدکننده این گازهای خوشبو! بوی بد دهان را کاهش دهند.
بنابراین اگر این بار هوس خوردن سیر یا پیاز تازه را کردید، حتماً بعد از آن دندان‌هایتان را مسواک بزنید و نخ بکشید و یک عدد آدامس با طعم‌ دارچین یا نعناع میل کنید. البته فراموش نکنید برخی آدامس‌های دارچین‌دار بسیار تند و تیز هستند و همچنین بعضی افراد به آن‌ها آلرژی دارند و پس از جویدن آن‌ها دچار سوختگی مخاط دهان یا آفت می‌شوند. اگر جزء این گروه از افراد هستید، می‌توانید از کرفس‌ تازه، هلو، اسفناج یا چای استفاده کنید و همواره دهانی خوشبو داشته باشید.





آدامس دشمن پوسیدگی دندان
نقش جویدن آدامس‌های بدون قند در حفظ و نگهداری بهداشت دهان، موضوعی است که در سال‌های اخیر پایه بسیاری از مطالعات بوده است.
این تحقیقات نشان داده‌اند که جویدن آدامس بدون قند پس از هر وعده غذایی، موجب کاهش پوسیدگی دندان‌ها و بهبود بهداشت دهان خواهد شد. پس از خوردن غذا، PH پلاک دندانی (مجموعه‌ای سازمان‌یافته از میکروب‌های پوسیدگی‌زا در یک زمینه از جنس پروتئین‌های بزاقی که به سطح دندان چسبیده‌اند) تا حد زیادی اسیدی خواهد شد و میکروب‌های پوسیدگی‌زا باعث تجزیه بافت سخت دندان می‌شوند و دندان به سمت پوسیده شدن پیش می‌رود. اما آدامس‌های بدون قند با تحریک ترشح بزاق بیشتر از غدد بزاقی، میزان پوسیدگی دندان‌ها را کاهش می‌دهند. هنگامی که با جویدن آدامس بزاق بیشتری در دهان تولید شود، علاوه بر این‌که سطح دندان‌ها بهتر از بقایای مواد غذایی پاک می‌شوند، به دلیل افزایش بی‌کربنات‌های بزاقی، حالت اسیدی که در نتیجه فعالیت باکتری‌های پوسیدگی‌زا در دهان ایجاد شده بود، خنثی می‌گردد و اسید نمی‌تواند مواد معدنی دندان را در خود حمل و دندان‌ها را پوسیده کند. در یک تحقیق جدید به یک گروه از افراد آدامس‌های بدون قند داده‌اند و به گروه دیگر از این نوع آدامس نداده‌اند. سپس از گروه اول خواسته‌اند پس از خوردن هر وعده غذایی یک عدد از این آدامس‌ها را بجوند و پس از مدتی میزان پوسیدگی دندان‌های این 2 گروه را با هم مقایسه کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که در گروهی که از این نوع آدامس‌ها استفاده کرده‌اند، میزان پوسیدگی دندان‌ها بسیار کمتر از گروه دیگر بوده است. نکته جالب توجه دیگر این‌که اگر جایگزین قندی این آدامس‌های بدون قند زایلتول باشد، در مقایسه با آدامس‌هایی که قند سوربیتول دارند، میزان پوسیدگی دندان‌ها باز هم کاهش بیشتری خواهد یافت. نتایج تحقیقات دیگری نشان داده‌اند که اگر کودکان جویدن آدامس‌های بدون قند را از یک سال قبل از رویش اولین دندان دایمی خود یعنی حدود 5 سالگی آغاز کنند، میزان پوسیدگی دندان‌هایشان باز هم بیشتر کاهش خواهد یافت. توجه کنید آدامس‌های معمولی که با قند سوکروز شیرین شده‌اند، موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند؛ چون گرچه ترشح بزاق را افزایش می‌دهند ولی این قند مدتی طولانی در مجاورت دندان‌ها باقی می‌ماند و موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. خلاصه آن‌که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌هایتان آدامس بدون قند (suger-free) بجوید و همچنین برای کودکانی که طرفدار پروپا قرص آدامس هستند، حتماً از این نوع آدامس‌ها تهیه کنید.





آدامس‌های بدون قند (suger-free)
شاید شما هم نام آدامس‌های بدون قند را شنیده باشید، ولی این آدامس‌ها آیا واقعاً بدون قند هستند و فرقی با آدامس‌های معمولی دارند؟
در جواب باید گفت که این آدامس‌ها بدون قند نیستند، بلکه در آن‌ها از شیرین‌کننده‌های جدیدی که جایگزین قند و شکر هستند و به قندهای تخمیرنشدنی معروفند، استفاده شده است. از این قندها می‌توان به اریتریتول، ایزومالت، زایلیتول، سوربیتول و مانیتول اشاره کرد. این شیرین‌کننده‌ها همان موادی هستند که جایگزین قند در نوشابه‌های رژیمی هم شده‌اند.
از میان این شرین‌کننده‌ها، مانیتول، سوربیتول و ایزومالت بسیار کند توسط باکتری‌ها تخمیر می‌شوند و روند پوسیدگی دندان‌ها را کند می‌کنند. اما زایلیتول تنها شیرین‌کننده‌ای است که اصلاً توسط باکتری‌های پوسیدگی‌زا تخمیر نمی‌شود. بنابراین آدامس‌هایی که با این شیرین‌کننده شیرین شده باشند، کمترین اثر پوسیدگی‌زایی را خواهند داشت. پس فراموش نکنید این بار که آدامس بدون قند خریدید، برچسب روی جعبه را مطالعه و نوع شیرین‌کننده آن را کنترل کنید.
آدامس‌هایی که بیش از 50 درصد شیرین‌کننده‌های آن‌ را زایلیتول تشکیل می‌دهد، به دلیل تحریک ترشح بزاق و درصد بالای قند تخمیرنشدنی برای سلامت دندان‌ها و بهداشت دهان مناسب و مفید هستند.
انواع رایج آدامس‌های موجود بدون قند در بازار ایران:
Relax: این آدامس توسط ایزومالت، سوربیتول، زایلیتول، مانیتول و آسپارتام شیرین شده است.
Dirol: این آدامس 32 درصد سوربیتول، 24 درصد مالیتول، 4 درصد زایلیتول و مقداری هم آسپارتام دارد.
Orbit: این آدامس دارای مالیتول، سوربیتول و آسپارتام است.
Extra: این آدامس دارای مالیتول، مانیتول و سوربیتول است.





آدامس‌های فلورایددار
فلوراید ماده‌ای است که به عنوان محافظ دندان‌ها در برابر پوسیدگی معروف شده است و در دنیای امروزی که پوسیدگی دندان‌ها شایع‌ترین بیماری‌ دهان و دندان است و کمتر کسی پیدا می‌شود که آن را تجربه نکرده باشد، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می‌کند. تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که فلوراید خواص متوقف‌سازی پوسیدگی دندان را دار است. خوردن فلوارید موجب می‌شود، که به درون بزاق ترشح شود و تولید اسیدهای پوسیدگی‌زا در محیط دهان را توسط باکتری‌ها کاهش دهد. همچنین وجود فلوراید در ساختمان مینای دندان، آن را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد و حتی باعث ترمیم پوسیدگی‌های اولیه دندان‌ها نیز می‌شود.
به دلیل همین خواص، فلوراید امروزه به بسیاری از خمیر دندان‌ها و دهان‌شویه‌ها و حتی آب آشامیدنی نیز اضافه می‌شود و در سال‌های اخیر سر و کلراش در آدامس‌ها نیز پیدا شده است! امروزه به آدامس‌های بدون قند (‌suger-free) فلوراید اضافه کرده‌اند. نتایج یک مطالعه جدید نشان داد آدامس‌های بدون قندی که دارای فلوراید هستند در مقایسه با آدامس‌های بدون قند معمولی، میزان پوسیدگی دندان‌ها را بیشتر کاهش می‌دهند.





آدامس‌های لاغر کننده
تعطیلات اوقات خوشی برای تفریح و شادی است. اما همین لحظات شاد شاید برای کسانی که تلاش دارند وزنشان را کم کنند بسیار پراسترس و وسوسه‌انگیز باشد.
مقاومت در برابر شیرینی‌های عید و غذاهای رنگارنگ میزها و سفره‌های مهمانی دشوار است، اما جالب است بدانید همین آدامس فسقلی! به شما کمک خواهد کرد که وزن خود را متعادل نگه‌دارید و پرخوری نکنید، ضمن این‌که با این کار روی پرخوری را هم کم کرده‌اید!
تحقیقات جدید نشان می‌دهند بیش از 70 درصد مردم در تعطیلات بیش از روزهای عادی غذا می‌خورند و پایبندی به رژیم غذایی را امری دشوار می‌دانند.
با جویدن آدامس شما از زیاد خوردن در مهمانی‌ها و ناخنک زدن به یخچال در خانه‌ رهایی خواهید یافت و از خوردن خوراکی‌هایی که کالری زیادی دارند، جلوگیری خواهید کرد. به این ترتیب همین آدامس کوچولو که 5 تا 10 کالری انرژی دارد، شما را از شر میان‌وعده‌های پرکالری نجات می‌دهد. اگر شما رژیم لاغری گرفته‌اید، برای آن که تمایل به شیرینی پیدا نکنید، 2-1 عدد آدامس را به مدت 2 دقیقه بجوید تا زمانی که شیرینی آدامس از بین برود، با این روش شما به چشمک زدن‌های شیرینی‌های خوشمزه بی‌تفاوت خواهید شد!
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با هر یک ساعت جویدن آدامس، 11 کالری انرژی مصرف می‌کنید (یعنی اگر شما در طی یک سال پیاده‌روی آدامس هم بجوید نزدیک به 10 پوند وزن کم می‌کنید). توجه کنید با یک تغییر بسیار کوچک در طرز زندگی خود چقدر وزنتان را می‌توانید کاهش دهید. بنابراین اگر این بار مادر یا پدر عزیزتان به شما گفت «بچه جان آن آدامس را بیرون بینداز!» شما می‌دانید چه باید بگویید، مگر نه؟





پرسش‌های آدامسی
1- آیا من می‌توانم آدامس در خانه تهیه کنم؟
خیر. این کار را در خانه انجام ندهید. مخلوط کردن مواد اولیه آدامس نیاز به حرارت زیادی دارد و اگر شما از قابلمه و ظرف‌های معمولی آشپزخانه استفاده کنید،‌ این ظرف‌ها معمولاً می‌سوزند و آسیب می‌بینند.
2- چگونه آدامس را از روی موهایم پاک کنم؟
برای پاک کردن آدامس از روی موها، یک ماده روغنی مانند روغن نباتی یا روغن بادام زمینی کارساز است.
3- چگونه آدامس را از روی لباس‌هایم پاک کنم؟
پاک کردن آدامس از روی لباس و سایر پارچه‌ها، با گذاشتن یک قطعه یخ بر روی پارچه امکان‌پذیر است. اگر آدامس چسبیده به لباس، سخت و خشک شده است شما می‌توانید با استفاده از یک عدد چاقوی کند، آن را از روی پارچه بتراشید.
4- چرا آدامس شکلاتی نداریم؟
چون روغن کاکائو که در ساخت آدامس به کار می‌رود، صمغ رزینی اولیه آدامس (ماده اصلی آدامس) را خیلی نرم می‌کند؛ بنابراین امروزه فقط موادی که طعم کاکائو را می‌دهند به عنوان اسانس به آدامس اضافه می‌کنند.
5- آدامس‌های مختلف چند کالری انرژی دارند؟
آدامس‌ بادکنکی 27 کالری، آدامس معمولی 10 کالری، آدامس بادکنکی بدون قند 15 کالری.
6- چرا بعضی کودکان پس از جویدن آدامس دچار دل‌درد می‌شوند؟
جویدن آدامس باعث نفخ شکم می‌شود. چون هنگام جویدن آدامس، مقداری هوا وارد بدن می‌شود و به اصطلاح‌ هوا خورده می‌شود. به علاوه گاز شکم در اثر خروج گاز ناشی از شکر هضم‌نشده نیز است، مخصوصاً در مورد آدامس‌های بدون قند باید گفت چون هضم نمی‌شوند، پس از آن هم می‌توانند گاز تولید کنند.
7- چرا بهتر است در طول مسافرت‌های هوایی آدامس بجویم؟
چون جویدن آدامس به تبادل هوا در پشت پرده صماخ کمک می‌کند و از آزردگی گوش یا به اصطلاح «گرفتن گوش» که در اثر تغییر فشار در هنگام پرواز رخ می‌دهد، جلوگیری به عمل می‌آورد.


[تصویر:  relax.jpg]


فک‌هایی که آواز می‌خوانند
اگر شما هنگامی که دهانتان را باز و بسته می‌کنید صدای «تق‌تق» یا «خش‌خش» می‌شنوید. ممکن دچار مشکلات مفصل گیجگاهی فکی باشید. مفصل گیجگاهی فکی تنها مفصل متحرک در میان استخوان‌های سر و صورت و اتفاقاً مفصل بسیار پرکاری است. این مفصل در بین استخوان‌ فک پایین و استخوان‌های سر قرار گرفته و هربار که حرف می‌زنید، غذا می‌جوید یا دهانتان را باز می‌کنید، این مفصل را به کار می‌اندازید؛ بنابراین شما باید از این مفصل مهم بدنتان بسیار مراقبت کنید. عادت‌هایی مانند دندان‌ قروچه، فشار دادن دندان‌ها روی هم بر اثر استرس و نگرانی و همچنین جویدن یک طرفه، فشار زیادی به این مفصل وارد می‌کنند و ممکن است در طولانی‌مدت موجب آسیب مفصل و دردهای عضلات سر و گردن و صورت شوند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهند جویدن آدامس باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش در فرد می‌شود، اما فراموش نکنید که نباید در جویدن آدامس زیاده‌روی کنید؛ چون شاید استرس را از روی ذهن شما بردارد، ولی استرس زیادی را به این مفصل وفادار و پرکار بدن شما وارد می‌کند. علاوه بر این‌که آدامس را معمولاً یک‌طرفه می‌جویم و خود این یکی از عوامل آسیب ‌رساندن مفصل است، جویدن آدامس با فشار و نیروی زیاد در طول چندین ساعت در روز هم باعث خستگی و اسپاسم عضلات جونده صورت شما خواهد شد و مفصل گیجگاهی فکی را در معرض آسیب بعدی قرار خواهد داد. بنابراین عادت کنید که به جویدن آدامس عادت نکنید!
اگر فک‌های شما شروع به آواز خواندن و «تق‌تق» یا «خش‌خش» کرده‌اند، زیاد نگران نباشید! چون اگر مشکل دیگری غیر از این ندارید، نیاز به درمان نخواهید داشت. ولی اگر همراه این صداها در سر و صورت و گردن خود دردی را احساس می‌کنید آدامس خوردن را برای مدتی کنار بگذارید، روزی نیم ساعت با یک حوله نیمه گرم عضلات صورت خود را کمپرس کنید و فک پایین خود را ورزش دهید. اگر بعد از یک ماه همچنان مشکل شما باقی مانده بود، به دندان‌پزشک مراجعه کنید.





کوچولو باز آدامستو قورت دادی!
زیاد نگران نباشید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. بعضی‌ها می‌گویند اگر آدامس را قورت بدهی 7 سال در شکمت خواهد ماند و شکمت مثل یک آدامس بادکنکی حسابی باد خواهد کرد! بعضی‌ها هم از چسبیدن آدامس به معده و روده نگرانند.
ولی حقیقت این است که هیچ اتفاقی پیش نخواهد آمد و معمولاً لاشه آدامس پس از چند روز از بدن دفع خواهد شد.
آدامس‌ها از 5 جزء اصلی تشکیل شده‌اند؛ شیرین‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها، شیره غلات، طعم‌دهنده‌ها و در نهایت صمغ اولیه آدامس (که همان حجم اصلی آدامس را می‌سازد).
4 ماده اولیه به راحتی در حین جویدن در آب دهان حل و جذب بدن می‌شوند، اما صمغ آدامس که حل‌نشدنی است راهی یک مسافرت نه چندان طولانی در دستگاه گوارش خواهد شد و تمام مراحل هضم را طی خواهد کرد. این ماده در نهایت هضم نخواهد شد و به آسانی پس از چند روز مانند ذرت بو داده یا دانه‌های انار از بدن دفع خواهد شد.
اما باید این نکته را فراموش نکنید که اگر توده بسیار بزرگی از آدامس (مثل چند آدامس به هم چسبیده) یا آدامس‌های زیادی با فواصل زمانی کوتاه و پشت سر هم را ببلعید،‌ این کار باعث انسداد دستگاه گوارش می‌شود به عنوان مثال چندی پیش 4 عدد سکه پوشیده شد در یک غلاف آدامسی از مری یک کودک 1 ساله خارج شد.
هر صورت شما می‌توانید به راحتی به فرزندتان آموزش دهید که آدامس برای جویدن است نه قورت دادن!





ادب آدامسی
هنگام صحبت کردن آدامس نجوید. باور کنید آدامس جویدن در حین صحبت کردن منظره بسیار بدی دارد و در این حالت شما بسیار زشت و بی‌ادب جلوه می‌کنید!
در یک محیط عمومی، آدامستان را با صدای «تق‌تق» و سایر صداهای ناهنجار نجوید!
در محیط کار و یک اتاق آرام که هر کس سرش به کار خودش است، آدامستان را باد نکنید و با صدای بلند نترکانید!
به کوچولوهای عزیز آموزش دهید که آدامس فقط برای جویدن است نه از داخل دهان به طرف بیرون‌ کشیدن و دوباره داخل دهان گذاشتن. به آن‌ها بگویید هر وقت از جویدن آدامس خسته شدند، لاشه آدامس را به شما تحویل دهند تا آدامس جدیدی جایزه بگیرند!
آدامس را داخل یک تکه کوچک کاغذ درون سطل زباله بیندازید. پرت کردن آدامس کف پیاده‌رو، چسباندن آن زیر میز کلاس درس یا روی صندلی سینما، اصلاً روش‌های مناسبی برای رها شدن از دست آدامس نیستند!




آدامس بادکنکی
یکی از لنت‌های آدامس جویدن، باد کردن انواع بادکنکی آن است که بسیاری از افراد رکورددارهای حرفه‌ای این آدامس بادکنکی‌‌ها هستند، شما چطور؟ آدامس بادکنکی خاصیت چسبناک کمتری نسبت به آدامس‌های استاندارد دارد، به همین دلیل است که راحت‌تر با دمیدن هوا به درونش باد می‌شود.
آموزش باد کردن آدامس بادکنکی:
شما هم با باد کردن آدامس بادکنکی مشکل دارید؟ اگر چنین است روش زیر را نکته به نکته دنبال کنید، امیدواریم این بار موفق باشید:
A آدامس را بر روی سقف دهانتان به وسیله زبان صاف کنید
B آدامس را با زبان، به سطح پشتی دندان‌های جلویی بالا فشار دهید
C با نوک زبانتان، بخشی از آن را به سمت بیرون دهان فشار داده و همزمان درون بخش کش‌آمده آن بدهید.




یک حباب بزرگ‌تر:
برای این‌که بتوانید حباب بزرگ‌تری درست کنید، قبل از باد کردن آدامس 5 تا 10 دقیقه آن را کاملاً بجوید تا شیرینی‌اش از بین برود. همچنین هر چقدر آدامس را به وسیله زبانتان نازک‌تر فرم دهید، بهتر باد خواهد شد. فراموش نکنید مثل همیشه «کار نیکو کردن از پر کردن است»، به تلاشتان ادامه دهید. توجه داشته باشید که هر چه بیشتر آدامس باد کنید در این کار خبره‌تر می‌شوید! یادتان باشد که ترکیدن ناگهانی معمولاً دردسرساز است و باعث چسبیدن قطعات آدامس به اطراف دهان، نوک بینی و حتی پلک‌ و موها خواهد شد.




تجارب آدامس خورهای حرفه‌ای


Relax
محصول کارخانه kent و از گروه‌ آدامس‌های بدون قند است.
این آدامس توسط ایزومالت، سوربیتول، زایلیتول، مانیتول، آسپارتام شیرین شده است.
دارای طعم‌های مختلف تمشکی، توت فرنگی، شاتوت و نعناعی است.
اگر طعم‌های شیرین را می‌پسندید، نوع توت‌فرنگی و شاتوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ خانم‌ها معمولاً این طعم را ترجیح می‌دهند.
اگر می‌خواهید دهانتان خنک شود و طعم‌های تند وتیز را ترجیح می‌دهید، انواع نعنایی و whit relax را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
Extra
‌محصول کارخانه wrigely آمریکا است.
شعار این آدامس این است: «طعم پایدار». اگر دوست دارید طعم آدامس پس از اندکی جویدن از بین نرود، این آدامس را انتخاب کنید.
Extra اولین آدامس بدون قندی است که توسط این شرکت در سال 1984، به بازار عرضه شده است و امروزه پرطرفدار‌ترین آدامس در همه کشورهای جهان است.
برای شیرین کردن Extra از قندهای رژیمی: مالیتول، مانیتول و سوربیتول استفاده شده است.
این آدامس 7 طعم متفاوت دارد که از میان آن‌ها می‌توان به طعم‌های نعناعی، دارچینی، سرد و (thin ice)... اشاره کرد.
Olips
این آدامس محصول کارخانه kent است.
Olips دارای طعم‌های توت‌فرنگی، نعنا، سیب است.
بعضی از انواع Olips، شکلات‌های مغزداری هستند که مغز شکلات آدامس با طعم‌های مختلف توت‌فرنگی، نعناع، هلو... است.
Orbit
اولین آدامس بدون قند است که به تأیید انجمن دندان‌پزشکی انگلیس رسیده است.
این آدامس با مالیتول، سوربیتول، آسپارتام شیرین شده است.
Orbit محصول کارخانه wirigley آمریکا است و در سال 2001 متولد شده است و امروزه پنجمین آدامس پرفروش جهان است.
Orbit و سایر آدامس‌های بدون قند پس از خوردن غذا موجب افزایش ترشح بزاق و خنثی کردن خاصیت اسیدهای حاصل از میکروب‌های پوسیدگی‌زا می‌شوند و میزان پوسیدگی دندان‌ها را کاهش می‌دهند.

منبع: iranew.blogfa.com
مطلبی که گذاشتم فکر کنم طولانیترین پست این انجمن بود. وقتی داشتم میذاشتمش ادیتور گیر میکرد.
برای شرکت در نظرسنجی آدامسی کلیک کنید
سلامت نیوز-تقلب در پیمان زناشویی از داغ ترین موضوعات مورد بحث است و تعهد و وفاداری نیز به همان نسبت ارزش خود را همچنان حفظ نموده است. بی وفایی در ارتباطات زناشویی یکی از بزرگترین مشغله های ذهنی بشر است و شاید این مشغله بعد از جنایت و تعدی ، بزرگترین دغدغه ذهنی بشر باشد. همه افراد از این فاجعه متنفر هستند و در عین حال آماده شنیدن داستانهایی از این نوع می باشند ولی بعضی از افراد حتی تاب تحمل شنیدن آن را هم ندارند.

بعلاوه در بسیاری از حماسه ها و داستانهای واقعی از بازتاب بد احساسی و اجتماعی این عمل سخن ها رفته است و بزرگترین مذاهب جهان این عمل را رد نموده است. اما با این حال چرا برای بسیاری از افراد تمکین به یک همسر سخت است؟

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،شاید برای بشر ، اقتدا به یک همسر به طور طبیعی رخ نمی دهد و عوامل بیولوژی، انسان را مستعد جستجو برای داشتن چندین شریک جنسی می کند. این چیزی است که دیوید براش جانور شناس و جودی لیپتون روانکاو در کتاب خود با عنوان “افسانه تک همسری: بی وفایی و وفاداری در حیوانات و انسانها ” بحث می کنند. طبق گفته این افراد همه حیوانات100% قادر به تمکین به یک همسر در 100% زمان نیستند. تنها حیوانی که به طور جبری باید به یک همسر اکتفا کند ، کرم کدو است که در دستگاه گوارش ماهی زندگی می کند . زیرا جنس نر و ماده این کرم در بدن ماهی به هم آمیخته شده و بعد از آن هرگز از هم جدا نمی شوند. بقیه حیوانات اعم از اکثر انسان ها برای تامین نیاز جنسی خود به یک همسر تمکین نمی کنند. به گفته لیپتون به منظور کشف این حقیقت که در کدام محل ها ، هنوز تمکین به یک همسر وجود دارد تنها راه ممکن انجام تست DNAاست، تا مشخص شود که چه کسی در کنار چه کسی آرمیده است. ! از نظر این دو نفر بین وفاداری جنسی و آنچه به نام تک همسری اجتماعی وجود دارد تفاوت قابل ملاحظه ای وجود دارد. برای مثال حتی در حیوانات که به منظور زندگی و بقای نسل جفت گیری می کنند، مانند بسیاری از پرندگان ، انجام تست DNA ثابت می کند که جوجه ای که پرورش می دهد مربوط به پدر خانواده نیست. این مورد در انسانها نیز در بعضی موارد صادق است. برای مثال لیپتون می گوید : در یکی از بیمارستانها به منظور تشخیص بیماریهای ارثی کودکان تست DNA ترتیب داده شد و 10% از این بچه ها از نظر ژنتیکی هیچ ربطی به پدر خانواده نداشتند. اما اشتباه نکنید.!لیپتون و باراش که به مدت 28 سال است در کنار هم زندگی میکنند ، مسئله وفاداری جنسی را امری غیر ممکن ، غلط یا غیر طبیعی نمی دانند. آنها تنها مدعی اند که تمکین به یک همسر برای بعضی از انسانها سخت است و جالب است بدانید که افراد بشر در بخش وسیعی از زندگی خود در صدد کسب مهارتهای پیچیده همچون نواختن ویلون هستند و اگر بخواهیم وفاداری رانیز نوعی مهارت بدانیم باید اعتراف کنیم که بعضی از انسانهای بسیار باهوش و با استعداد در این مورد بسیار ناشی عمل می کنند و یا به عبارتی می توان گفت نمی خواهند این مهارت راکسب کنند. از نظر یک روانشناس به نام پیتر کرامر: انسانهایی که به یک ارتباط پایدار تک همسری اقتدا نموده و واقعا به عهد خود وفادار می مانند، از نظر روحی و عقلی انسانهایی فوق العاده سالمی هستند. این افراد دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که این امر را برای آنها امکان پذیر ساخته است و می توان گفت ، تمکین به یک همسر در بسیاری از موارد سخت است. از نظر یک آسیب شناس خانواد ، بعضی از افرادی که در زندگی زناشویی خود تقلب می کنند ، افرادی هستند که به آنها لقب تعقیب کننده یا هوسباز داده می شود. آنها مایل به کسب فتوحات بزرگ و قابل توجه هستند و این فتوحات را در قالب داشتن چند همسر و معشوقه درک می کنند. از حیث بالینی این افراد دچار نوعی اختلال شخصیتی خودستایی هستند . آنها آرزومند و طالب کسب توجه و محبت هستند ، در حالیکه خود قادر به پاسخگویی به این سبک نیستند. بعضی دیگر افراد هم که تاکنون در این رابطه اقدام نکرده اند، ممکن است مستعد این تقلب باشند. آنها آگاه نیستند ک در ارتباط فعلی خود نوعی فقدان و اشتباه وجود دارد و یک اتفاق مثل توجه به مرد یا زن دیگر حس خاصی را در آنها بیدار می کند و لذا در ارتباط با وفاداری خود به همسر اول دچار تردید می شود و پایه های آن تعهد و پیمان اولیه سست می شود.بعضی دیگر افراد از وجود خلل و محرومیت در ارتباط با همسر اول خود آگاه هستند و سعی فعال در جبران آن دارند (به گونه ای دیگر ، خواه غلط یا درست) بحران مشهور نیمه زندگی ، یکی دیگر از دلایل تقلب و عدم وفاداری است(و این در حالی اتفاق می افتد که مردان و زنان بچه های جوانی دارند که این مسائل را تجربه ننموده اند و ممکن است مرتکب اشتباه شوند) .مطالعات آماری در این زمینه یعنی بی وفایی در زندگی زناشویی سرشار از نکات نامعلوم است. بعضی از این آمارها مدعی است که حدود 50% زنان و 70% مردان مرتکب این تقلب می شوند. اما بهترین و کاملترین اطلاعات در این باره توسط دانشگاه شیکاگو جمع آوری شده است. طبق آمار این مرکز 15% از زنان و 22% مردان به این حقیقت معترف شده اند که درکنار ازدواج اول خود با افراد دیگری نیز ارتباط داشته اند .این امر واضحی است که مردان به این بی وفایی بیشتر راغب هستند و هر چه قدر بیشتر عمر کنند درصد این خطا بالا می رود. برای مثال طبق یک مصاحبه مشخص شده که 37% از مردان در سن 50 تا 59 سال و 7% از مردان در سن 18 تا 29 سال به برقراری چندین ارتباط تن داده اند. یعنی درصد خیانت به نسبت افزایش سن بالا می رود. در صورتی که در زنان، خیانت و تقلب در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم(baby boomer) یعنی 1943 تا 1952 (حداکثر زاد و ولد در این زمان اتفاق افتاده است) به حداکثر مقدار رسیده است. در این زمان حدود 20% زنان به این امر تن داده اند. درحالیکه در بقیه زمانها و تاریخ ، این درصد برای زنان بین 11% تا 15% متغیر است. و اما بعضی از انواع بی وفایی های دیگر علاوه بر برقراری ارتباط جنسی وجود دارد که در محاسبات ذکر نمی شود.مثل ارتباط های معاشقه ای مخفیانه یا گفتگوهای عاشقانه بین افراد ناشناس در اینترنت و یا تماشای صحنه های تحریک کننده مثل استیریپتیز.بی وفایی زمانی اتفاق می افتد که یکی از دو طرف نقض پیمان کند. اما همین حقیقت هم نیازمند توضیح کامل است. اگر در صورت آشکار شدن خیانت ، همسر شما آن را تقلب و فریب بداند ، پس این واقعا یک خیانت است ، اما ممکن است همسر شما این امر را مسئله ای عادی بداند و یا حداقل تحمل کند و در این رابطه حساسیت نشان ندهد. بنابر این برداشت افراد از این مسئله متفاوت است. بعضی از افراد تا 3 شریک را در بستر خود را ه می دهند ، اما به شدت منکرتقلب هستند . مشکلات دیگری که در بررسی های آماری مربوط به بی وفایی همسران وجود عدم صراحت در بیان است. و به همین خاطر آمار نشان می دهد که 78% افراد ظاهرا متعهد به عهد هستند.علاوه بر تاکیدات اساسی مذهب و فرهنگ برای وفاداری و حتی در نظر گرفتن تهدیدات کیفری در این زمینه ، باز هم پاداش هایی در قبال این وفاداری در نظر گرفته می شود. تک همسری یک معاهده خانوادگی لازم الاجرا است و رعایت آن برای مردان نیز دارای مزیت است .اول اینکه فرزندی که به سختی و مشقت پرورش می دهند ، لااقل می دانند که از خودشان است. ثانیا یک مرد با موقعیت اجتماعی متوسط لااقل از داشتن یک همسر-که متعلق به خودش باشد- مطمئن است.در بعضی از گروههای اجتماعی ، مردانی که تشکیل حرمسرا می دهند ، از نظر موقعیت سرامد هستند و قادر به تصرف همه زنان می باشند. اما خوشبختانه در دنیای امروز این مسئله کمتر پیش می آید. تک همسری تعهدی است که در فرهنگ و آداب و رسوم برای مردان و زنان باید رعایت شود ،یعنی تفاوتی بین زن و مرد در رعایت آن نباید وجود داشته باشد. یکی از بزرگترین نتایج تمکین به یک همسر این است که به همان نسبت که هر دو پیر می شوند ، احساس داشتن کسی که می توانند کاملا به او اعتماد کنند به طور پر رنگ تری جلوه گری می کند و امری دلگرم کننده برای گذری سالم وبدون تنش از این برهه زندگی است و اگر خوب فکر کنیم ، این یک نعمت فوق العاده است.
انسان ها به شیوه ی هندیان بر سطح زمین راه می روند

با یک سبد در جلو ویک سبد در پشت.

در سبد جلو ,صفات نیک خود را می گذاریم .در سبد پشتی ,عیب های خود را

نگه می داریم . به همین دلیل در طول روزهای زندگی خود ,چشمان خود را بر

صفات نیک خود می دوزیم وفشارها را درسینه مان حبس می کنیم . در همین

زمان بیرحمانه , در پشت سر همسفرمان که پیش روی ما حرکت می کند,

تمامی عیوب او را می بینیم , بدین گونه است که در باره ی خود بهتر از او

داوری می کنیم ,بی آن که بدانیم کسی که پشت سر ما راه می رود

به ما با همین شیوه می اندیشد.

پائولو کوئیلو
[تصویر:  schematic.jpg]

به این نقطه نگاه کنید. همین جاست. خانه اینجاست. ما اینجاییم. تمام کسانی که دوستشان دارید٬ تمام کسانی که می شناسید٬ تمام کسانی که تابحال چیزی در موردشان شنیده اید٬ تمام کسانی که وجود داشته اند٬ زندگی شان را در اینجا سپری کرده اند. برآیند تمام خوشی ها و رنج های ما در همین نقطه جمع شده است. هزاران مذهب٬ ایدئولوژی و دکترین اقتصادی که آفرینندگانشان از صحت آنها کاملا مطمئن بوده اند٬ تمامی شکارچیان و صیادان٬ تمامی قهرمانان و بزدلان٬ تمامی آفرینندگان و ویران کنندگان تمدن٬ تمامی پادشاهان و رعایا٬ تمامی زوج های جوان عاشق٬ تمامی پدران و مادران٬ کودکان امیدوار٬ مخترعان و مکتشفان٬ تمامی معلمان اخلاق٬ تمامی سیاستمداران فاسد٬ تمامی «ابرستاره ها»٬ تمامی رهبران کبیر٬ تمامی قدیسان و گناهکاران در تاریخِ گونه ما٬ آنجا زیسته اند٬ در این ذره غبار که در فضای بیکران در مقابل اشعه خورشید شناور است. زمین ذره ای خرد در مقابل عظمت جهان است. به رودهای خون که توسط امپراطوران و ژنرال ها بر زمین جاری شده٬ البته با عظمت و فاتحانه٬ بیاندیشید. این خونریزان٬ اربابان لحظاتی از قسمت کوچکی از این نقطه بوده اند. به بی رحمی های بی پایانی که ساکنان گوشه ای از این نقطه٬ توسط ساکنان گوشه دیگر (که از این فاصله نمیتوان آنها را از هم بازشناخت) متحمل شده اند بیاندیشید٬ چقدر اینان به کشتن یکریگر مشتاقند٬ چقدر با حرارت از یکدیگر متنفرند. تمامی شکوه و جلال ما٬ تمامی حس خود مهم بینی بی پایان ما٬ توهم اینکه ما دارای موقعیتی ممتاز در پهنه گیتی هستیم٬ به واسطه این عکس به چالش کشیده می شود. سیاره ما لکه ای گم شده در تاریکی کهکشانهاست. در این تیرگی و عظمت بی پایان٬ هیچ نشانه ای از اینکه کمکی از جایی میرسد تا ما را از شر خودمان در امان نگاه دارد٬ دیده نمی شود.
زمین تنها جای شناخته شده است که قابلیت زیست دارد. هیچ جایی نیست٬ حداقل در آینده نزدیک که گونه بشر بتواند به آنجا مهاجرت کند. مشاهدات٬ بله٬ استقرار٬ هنوز نه. خوشتان بیاید یا نه٬ زمین تنها جایی است که می توانیم روی پای مان بایستیم. گفته شده که فضانوردی تجربه ای است شخصیت ساز که فرد را فروتن می سازد. شاید هیچ تصویری بهتر از این٬ غرور ابلهانه و نابخردانه نوع بشر را در دنیای کوچکش به نمایش نگذارد. برای من٬ این تصویر تاکیدی است بر مسئولیت ما در جهت برخورد مهربانانه تر ما با یکدیگر٬ و سعی در گرامی داشتن و حفظ کردن این نقطه آبی کمرنگ٬ تنها خانه ای که تاکنون شناخته ایم.
حیوانی که تا ابد میتواند زندگی کند !!

[تصویر:  jellyfish.jpg]

نوعه خاصی از عروسه دریایی میتونه با دستکاری سلولهاش زندگی جاودانه داشته باشه 1744337bve7cd1t81

بیشتر بخوانید

یعنی روزی میرسه انسان مشکل سن رو از جلویه روش برداره؟؟53258zu2qvp1d9v




یکی ار دلایلی که از دعا هایمان پاسخی نمی گیریم آن است که در خواست می کنیم اما واقعا انتظار نداریم
لحظه ای که ایمان خود را با تقاضای خالصانه نشان دهید،وباور داشته باشید که دعاهایتان اجابت می شود،دعایتان اجابت شده است

یکی دیگر از دلایلی که از دعاهیمان پاسخی نمی گیریم آن است که وقتی برای مثال برای موفقیت دعا می کنیم پس از آن به شکست و نرسیدن فکر می کنیم

خداوند فرشتگانش را به حمایت از کسی خواهد گمارد که ذهنش را سر شار از اندیشه ی خدا نگاه دارد

ترس هنگامی که انسان احساس ضعف می کند رشد می کند

خاموش باش وبدان که خدا در کنار تو حضور دارد

هرگز با نگران شدن نمی توانید چیزی را حل کنید

هرگز خود را فردی شکست خورده تصور نکنید.این تصور خطرناک است زیرا ذهن پیوسته خواهد کوشید این تصویر را کامل کند

کار غیر منتظره ای برای کسی انجام دهید و در شادابی که در نگاه او ایجاد می شود توجه کنید.شما هم شاد خواهید شد

اگر دعاهایتان صادقانه است و اما اجابت نمی شود افکارتان را بررسی کنید و ببینید آیا رنجش و نفرتی در آن هست؟

هرکس به کوه بگوید حرکت کن و در دریا فروشو،و اما در قلبش تردیدی نداشته باشد،و ایمان داشته باشد که اینها به وقوع خواهد پیوست،آنگاه چنین خواهد شد

به خدا گوش سپارید،رو به«او» کنید.آنگاه روحتان جان خواهد گرفت

با خود بگویید وقتی خدا با من است چه کسی می تواند بر علیه من باشد؟

خداوند قادر است کارهایی که از تو ساخته نیست انجام دهد

روح من! فقط منتظر خدا باش.زیرا من فقط به او امید بسته ام

خداوند پناه و نیروی من است و در هر مشکلی مرا یاری می دهد

آنکس که می خواهد به زندگی عشق ورزد و روز های نیک در پیش داشته باشد،باید از بدگویی بپرهیزد،بدی ها را کنار بگذاردنیکی را در پیش گیرد،وآنگاه به آرامش خواهد رسید

خدا نور و رهایی من است،پس چرا باید بترسم؟خدا نیروی زندگی من است،پس از چه کسی می توانم بهراسم؟

افکار مثبت به نتایج مثبت می انجامند و افکار منفی هم به نتایجی منفی

خداوند پناه و نیروی من است و در هر مشکلی مرا یاری می دهد

قوی و دلیر باش.نهراس.دلتنگ مشو.زیرا خدای تو هر کجا که روی باتوست

هر کس که خدا را بپذیرد،خداوند نیرویش را به او می بخشد

وقتی دعا می کنید همه را ببخشایید

دعا کنید::خدایا همچنان که...(نام شخصی را که از او ناراحت هستید)را می بخشم،خطاهای مرا ببخش

آسان یا دشوار بودن کارتان به چگونگی تفکر شما درباره ی آن بستگی دارد

کاری غیر منتظره برای کسی انجام دهید و به شادیی که در نگاه او پیدا می شود،شما هم شاد خواهید شد

خدایا!خطای مرا که باعث قطع امیدم شده است ببخشا ومرا راهنمایی کن....

انکس که بجوید خواهد یافت آن کس که درخواست کند،دریافت خواهد کرد....

سخنان ناب از نورمن وینسنت پیل در کتاب زندگی و چگونگی

منبع: یک وبلاگ
سخنان ناب از نورمن وینسنت پیل در کتاب زندگی و چگونگی
یکی ار دلایلی که از دعا هایمان پاسخی نمی گیریم آن است که در خواست می کنیم اما واقعا انتظار نداریم
لحظه ای که ایمان خود را با تقاضای خالصانه نشان دهید،وباور داشته باشید که دعاهایتان اجابت می شود،دعایتان اجابت شده است
یکی دیگر از دلایلی که از دعاهیمان پاسخی نمی گیریم آن است که وقتی برای مثال برای موفقیت دعا می کنیم پس از آن به شکست و نرسیدن فکر می کنیم
اگر واقعا به خدا ایمان داشته باشیم و بر اساس قوانین «او» زندگی کنیم،دیگر لازم نیست بیهوده به جستجوی بر آوردن نیازهایمان باشیم
خداوند فرشتگانش را به حمایت از کسی خواهد گمارد که ذهنش را سر شار از اندیشه ی خدا نگاه دارد
ترس هنگامی که انسان احساس ضعف می کند رشد می کند
خاموش باش وبدان که خدا در کنار تو حضور دارد
هرگز با نگران شدن نمی توانید چیزی را حل کنید
هرگز خود را فردی شکست خورده تصور نکنید.این تصور خطرناک است زیرا ذهن پیوسته خواهد کوشید این تصویر را کامل کند
کار غیر منتظره ای برای کسی انجام دهید و در شادابی که در نگاه او ایجاد می شود توجه کنید.شما هم شاد خواهید شد
اگر دعاهایتان صادقانه است و اما اجابت نمی شود افکارتان را بررسی کنید و ببینید آیا رنجش و نفرتی در آن هست؟
هرکس به کوه بگوید حرکت کن و در دریا فروشو،و اما در قلبش تردیدی نداشته باشد،و ایمان داشته باشد که اینها به وقوع خواهد پیوست،آنگاه چنین خواهد شد
به خدا گوش سپارید،رو به«او» کنید.آنگاه روحتان جان خواهد گرفت
وقتی تلاش کردید،زره خدا را بر تن کنید،تا پلیدها را تاب آورید
با خود بگویید وقتی خدا با من است چه کسی می تواند بر علیه من باشد؟
خداوند قادر است کارهایی که از تو ساخته نیست انجام دهد
روح من! فقط منتظر خدا باش.زیرا من فقط به او امید بسته ام
خداوند پناه و نیروی من است و در هر مشکلی مرا یاری می دهد
آنکس که می خواهد به زندگی عشق ورزد و روز های نیک در پیش داشته باشد،باید از بدگویی بپرهیزد،بدی ها را کنار بگذاردنیکی را در پیش گیرد،وآنگاه به آرامش خواهد رسید
دراز کشیدم،در خواب فرو رفتم،بیدار شدم،زیرا که خداوند مرا جان می بخشد و حفظ می کند
تسلیم خدا شوید،،همه چیز را به خدا بسپارید او از همه چیز مراقبت خواهد کرد
خدا نور و رهایی من است،پس چرا باید بترسم؟خدا نیروی زندگی من است،پس از چه کسی می توانم بهراسم؟
هرکس در مدار ایمان قرارگیرد،همه پریشانی های فیزیکی،ذهنی و روحی اش بهبود خواهد یافت و در نتیجه همه ی جراحات روحی اش التیام خواهد یافت
هر روز ایمانتان به آینده را تایید کنید و بگویید«گذشته را فراموش می کنم» و به آنچه در برابرم قرار دارد می پردازم و خداوند هم مرا راهنمایی خواهد کرد
اگر ایمان داشته باشید همه چیر برایتان امکان پذیر است
افکار مثبت به نتایج مثبت می انجامند و افکار منفی هم به نتایجی منفی
خداوند پناه و نیروی من است و در هر مشکلی مرا یاری می دهد
قوی و دلیر باش.نهراس.دلتنگ مشو.زیرا خدای تو هر کجا که روی باتوست
ر کس که خدا را بپذیرد،خداوند نیرویش را به او می بخشد
از آنچه سخت از آن وحشت داشتم بر من نازل شده است
اگر کسی در خدا پناه گیرد،موجود تازه ای خواهد شد.همه ی چیز های کهنه سپری خواهند شد;نظاره کنید که همه چیز تازه خواهد شد
وقتی دعا می کنید همه را ببخشایید
پروردگارا قدرت غلبه بر رفتار های نادرستم را به من عطا کن
دعا کنید::خدایا همچنان که...(نام شخصی را که از او ناراحت هستید)را می بخشم،خطاهای مرا ببخش
آسان یا دشوار بودن کارتان به چگونگی تفکر شما درباره ی آن بستگی دارد
کاری غیر منتظره برای کسی انجام دهید و به شادیی که در نگاه او پیدا می شود،شما هم شاد خواهید شد
خدایا!خطای مرا که باعث قطع امیدم شده است ببخشا ومرا راهنمایی کن....
و کلام آخر همیشه با خود بگویید«وخدایی که همین نزدیکی هاست....»
انکس که بجوید خواهد یافت آن کس که درخواست کند،دریافت خواهد کرد....

منبع
اکسولوتل عجیب ترین ماهی دنیا که می خندد و دست و پا دارد!!1744337bve7cd1t81

[تصویر:  axolotl.jpg]

/[تصویر:  axolotl-mexican-04.jpg?w=450&h=337]

بیشتر بخوانید

جالبه بدونین این حیوون محبوبیت زیادی بعنوان یک حیوان خانگی دارد در حالی که من خودم اولین بارمه میبینمش !
گفته هاي ماهاتما گاندي


من می ‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته ‌خو یا شیطان صفت باشم
من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم
من می توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم
چرا که من یک انسانم، و اینها صفات انسانى است
و تو هم به یاد داشته باش :
من نباید چیزى باشم که تو می خواهى، من را خودم از خودم ساخته ام، تو را دیگرى باید برایت بسازد و
: تو هم به یاد داشته باش :
منى که من از خود ساخته ام، آمال من است .
تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند
لیاقت انسان ها کیفیت زندگى را تعیین می کند نه آرزوهایشان
و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می خواهى
و تو هم می توانى انتخاب کنى که من را می خواهى یا نه ولى نمی توانى انتخاب کنى که از من چه می خواهى
می توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم
می توانى از من متنفر باشى بى هیچ دلیلى و من هم
چرا که ما هر دو انسانیم .
این جهان مملو از انسان هاست
پس این جهان می تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد .
تو نمی توانى برایم به قضاوت بنشینى و حكمی صادر كنی و من هم، قضاوت و صدور حکم بر عهده ی نیروى ماورایى خداوندگار است
دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می ستایند،
حسودان از من متنفرند ولى باز می ستایند ،
دشمنانم کمر به نابودیم بسته اند و همچنان می ستایندم ،
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت،
نه حسودى و نه دشمنى و نه حتى رقیبى.
من قابل ستایشم، و تو هم
یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد
به خاطر بیاورى که آنهایى که هر روز می بینى و مراوده می کنى ،
همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت.
اما همگى جایزالخطا ،
نامت را انسانى باهوش بگذار اگر انسان ها را از پشت نقاب هاى متفاوتشان شناختى .

و یادت باشد که کارى نه چندان راحت است
سهراب سپهری وقتی دانشگاه میرفت این شعر رو سروده17
و بعدا شعره اهل کاشانم ... رو ازین شعر الهام گرفتcheshmak


اهل دانشگاهم
روزگارم خوش نیست
ژتونی دارم
خرده عقلی
سر سوزن شوقی
اهل دانشگاهم پیشه ام گپ زدن است
گاه گاهی می نویسم تكلیف
می سپارم به شما
تا به یک نمره ناقابل بیست
كه در آن زندانیست
دلتان زنده شود
چه خیالی چه خیالی می دانم
گپ زدن بیهوده است
خوب می دانم دانشم بیهوده است
اوستاد از من پرسید
چقدر نمره زمن می خواهی
من از او پرسیدم
دل خوش سیری چند
اهل دانشگاهم
قبله ام آموزش
جانمازم جزوه
مشق از پنجره ها می گیرم
همه ذرات وجودم متبلور شده است
درسهایم را وقتی می خوانم
كه خروس می كشد خمیازه
مرغ و ماهی خواب است
خوب یادم هست
مدرسه باغ آزادی بود
درس بی كرنش می خواندیم
نمره بی خواهش می آوردیم
تا معلم پارازیت می انداخت
همه غش می كردیم
كلاس چقدر زیبا بود
و معلم چقدر حوصله داشت
درس خواندن آنروز
مثل یک بازی بود
كم كمک دور شدم از آنجا
بار خود را بستم
عاقبت رفتم در دانشگاه
به محیط خشن آموزش
و به دانشكده علم سرایت كردم
رفتم از پله كامپیوتر بالا
چیزها دیدم در دانشگاه
من گدایی دیدم در آخر ترم
در به در می گشت
یک نمره قبولی می خواست
من كسی را دیدم
از دیدن یک نمره ده
دم دانشگاه پشتک می زد
من نمی خندم اگر دوست من می افتد
من نمی خندم اگر نرخ ژتون را دوبرابر بكنند
و نمی خندم اگر موی سرم می ریزد
من در این دانشگاه
در سراشیب كسالت هستم
خوب می دانم استاد
كی كوئیز می گیرد
برگه حذف كجاست
سایت و رایانه آن مال من است
تریا، نقلیه و دانشكده از آن من است
ما بدانیم اگر سلف نباشد
همگی می میریم
و اگر حذف نباشد
همگی مشروطیم
نپرسیم كه در قیمه چرا گوشت نبود
كار ما نیست شناسایی مسئول غذا
كار ما نیست شناسایی بی نظمی ها
كار ما شاید اینست كه در مركز پانچ
پی اصلاح خطاها برویم
.
.
.
اهل دانشگاهم
رشته ام علافی‌ست
جیب‌هایم خالی ست
پدری دارم
حسرتش یک شب خواب!
دوستانی همه از دم ناباب
و خدایی كه مرا كرده جواب.
اهل دانشگاهم
قبله‌ام استاد است
جانمازم نمره!
خوب می‌فهمم سهم آینده من بی‌كاریست
من نمی‌دانم كه چرا می‌گویند
مرد تاجر خوب است و مهندس بی‌كار
وچرا در وسط سفره ما مدرک نیست!
((چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید))
باید از آدم دانا ترسید!
باید از قیمت دانش نالید!
وبه آنها فهماند كه من اینجا فهم را فهمیدم
من به گور پدر علم و هنر خندیدم!
كار ما نیست شناسایی هردمبیلی!
كار ما نیست جواب غلطی تحمیلی!
كار ما شاید این است
كه مدرک در دست
فرم بی‌گاری هر شركت بی‌پیكر را
پر بكنیم
4fvfcja4fvfcja
آيا دوست داريد با ذهنتان شوخي كنيد؟ اگر موافق هستيد به سوالات زير پاسخ دهيد .اين كار نه تنها براي روحتان مناسب است، بلكه خستگي تان را نيز بر طرف مي كند . از جواب دادن به اين سوالات لذت ببريد و پاسخهايتان را با جوابهاي داده شده مقايسه كنيد.

1. يك فروند هواپيما در مرز آمريكا و كانادا سقوط مي كند . بازماندگان از سقوط را در كجا دفن مي كنند؟
كانادا آمريكا هيچ كدام

2.يك خروس در بام يك خانه كه شيب 2 طرفه دارد تخم مي گذارد .اين تخم از كدام طرف مي افتد ؟
شمال جنوب هيچ كدام

3.خانمي عاشق رنگ قرمز است و تمام وسايلس به رنگ قرمز مي باشد . او در يك آپارتمان يك طبقه كه قرمز رنگ است زندگي ميكند. صندلي و ميز او قرمز رنگ است.تمام ديوارها و سقف آپارتمان قرمز رنگ هستند .كفپوش آپارتمان و فرشها نيز قرمز رنگ هستند .تلويزيون هم قرمز رنگ هستند .سريع پاسخ دهيد كه پله هاي آپارتمان چه رنگي هستند؟
قرمز آبي هيچ كدام

4.پدر و پسري را كه در حادثه رانندگي مجروح شده بودند ، به بيمارستان مي برند .پدر در راه بيمارستان فوت مي كند ولي پسر را به اتاق عمل مي برند .بعد از مدتي دكتر مي گويد من نمي تانم اين شخص را عمل كنم ، بخاطر اينكه او پسر من است .آيا به نظر شما اين داستان صحت مي تواند صحت داشته باشد؟
آري خير هيچ كدام

5.اگر چهار تخم مرغ ، آرد ، وانيل ، شكر ، نمك و بيكينگ پودر را با همديگر مخلوط كنيد آيا كيك خواهيد داشت؟
آري خير هيچ كدام

6.آيا مي توانيد از منزلتان بالاتر پرش كنيد ؟
آري خير هيچ كدام

7.در يك مجلس عقد مادر داماد داماد را مي بوسد ، چه موقع مادر داماد شخصي را كه حلقه گل مي آورد ،
مي بوسد ؟
قبل از عقد بعد از عقد هيچ كدام

8.. يك كيلو گرم آهن چند گرم سنگين تر ا ز يك كيلو گرم پنبه مي باشد؟
1 گرم 100گرم هيچ كدام

9.مردي به طرف يك پليس كه در حال جريمه كردن اتومبيل بود ميرود و التماس مي كند كه پليس جريمه نكند ، ولي آقاي پليس قبول نمي كند .به پليس نه يكبار بلكه هشت بار بد دهني مي كند .جواب دهيد كه اين مرد چند بار جريمه خواهد شد؟
8 بار 9بار هيچ كدام

10.اگر تمام رنگها را با هم مخلوط كنيد ، آيا رنگين كمان خواهيم داشت ؟
آري خير هيچ كدام

11.گرگي به بالاي كوه مي رود تا غرش شبانه اش را آغاز كند .چه مدت طول مي كشد تا به بالاي كوه برسد؟
دو شب پنج شب هيچ كدام

12.اگر به طور اتفاقي وارد كودكستان دوران كودكيتان شويد ، آيا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهيد بود ؟
آري خير هيچ كدام

13.آيا امكان دارد يك نفر سريعتر از رودخانه مي سي سي پي شنا كند ؟
آري خير هيچ كدام

14.آقاي بيل اسميت و خانم ژانت اسميت از هم طلاق مي گيرند .بعد از مدتي خانم ژانت اسم اوليه خود را پس مي گيرد .با اين حال ، بعد از پنج سال با اينكه هنوز از آقاي بيل اسميت طلاق گرفته است ، دوباره خانم ژانت اسميت مي شود. آيا اين قضيه امكان پذير است؟
آري خير هيچ كدام

15.آقاي جيم كوك مشكوك به قتل است ولي وقتي كه پليس از او سوال مي كند كه در موقع قتل كجا بوده است ، آقاي جيم مي گويد در خانه مشغول تماشاي سريال مورد علاقه ام بوده ام .حتي جزئيات سريال را براي پليس شرح مي دهد .آيا اين موضوع ثابت مي كندكه آقاي جيم ب گناه است ؟
آري خير هيچ كدام

16.يك شتر مرغ تصميم مي گيرد كه به وطنش بازگردد.چه موقع باري پرواز او به جنوب مناسب است ؟
بهار پاييز هيچ كدام

17.جمله ي بعدي صحت دارد .جمله قبلي غلط است .آيا اين قضيه منطقي است؟
آري خير هيچ كدام

18.آيا امكان دراد كه يك اختراع قديمي قادر باشد كه پشت ديوار را به ما نشان دهد؟
آري خير هيچ كدام

19.اگر بخواهيد يك نامه به معشوقتان بنويسيد ترجيح مي دهيد با شكم پر يا با شكم خالي بنويسيد ؟
پر خالي هيچ كدام

نتيجه

حال نتايج تست را مورد بررسي قرار دهيد و تعداد جوابها ي صحيح را جمع بزنيد .
اگر تعداد جوابهاي صحيح بين 5-0 بود اشكالي ندارد.شايد اينگونه تستها نظر شما را جلب نمي كنند ، ولي به شما تبريك مي گوييم كه با حوصله اين تست را انجام داديد قبل از اينكه جوابهاي تست را بخوانيد! اگر تعداد جوابهاي درست بين 10-6 بود ، نسبتاً بد نيست .اگر چه كه اين نشان مي دهد كه به ندرت به جزئيات توجه مي كنيد ولي با اين حال به مسائلي توجه مي كنيد كه بقيه به آنها توجه نمي كنند .اگر تعداد جوابهاي درست شما ين 15-11 بود، بسيار خوب است.شما به جزييات توجه مي كنيد و در عين حال منطق به شما اجازه مي دهد كه به تصوير بزرگتري نگاه كنيد .اگر تعداد جوابهاي صحيح بين 19-16 بود شما جزء مردمان نادري هستيد كه بيشتر اوقات به جزييات توجه مي كنيد و به طور منطقي فكر مي كنيد.شما به طور حتم يك شرلوك هولمز هستيد.(شرلوك هولمز يك شخصيت داستاني است كه به طور منطقي فكر مي كند و معروف است كه به جزييات هر حادثه اي خيلي توجه دارد.)
پاسخ سوالات
1.هيچ كدام .اجساد تمام بازماندگان متلاشي شده است و جسدي براي دفن كردن باقي نمانده است!
2.هيچ كدام.خروس كه تخم نمي گذارد!
3.هيچ كدام .آپارتمان يك طبقه كه راه پله ندارد!
4.آري . اگر اين سوال را نتوانستيد جواب دهيد واي بر شما [تصویر:  fingersmiley.gif].دكتر يك خانم جراح است.يعني اين شخص مادر پسر
مي باشد!
5.خير ، شما قبل از اينكه كيك داشته باشيد بايد آنرا بپزيد !
6.آري .بپريد و ببينيد كه خانه شما چقدر مي پرد!
7.هيچ كدام .مرسوم نيست كه مادر داماد شخصي را كه حلقه را مي آورد ببوسد. [تصویر:  gigglesmile.gif]
8..هيچ كدام .1كيلو گرم آهن با 1كيلوگرم پنبه دقيقاً برابر هستند.
9. هيچ كدام .اتومبيل به آن مرد تعلق ندارد.
10. خير .رنگ خاكستري خواهيد داشت.
11. هيچ كدام .گرگ قبلاً بالاي كوه است.
12. آري ، شما فقط از كودكستان ديدن مي كنيد و با همين شرايطي كه الان داريد فقط وارد كودكستان شد ه ايد!
13. آري ، چونكه رودخانه ها كه قادر به شنا كردن نيستند!
14.آري ژانت با يك آقاي ديگر كه فاميلش اسميت بوده است ازدواج كرده است.
15.خير .چونكه ممكن است اين سريال تكراري باشد و او قبلاً اين سريال را ديده است.
16. هيچ كدام .شتر مرغ كه قادر به پرواز نيست. [تصویر:  loudlaff.gif]
17. هيچ كدام .چونكه جملات متضاد هم هستند .
18.آري .پنجره يك اختراع قديمي است كه بوسيله آن مي توان پشت ديوار را مشاهده نمود!
19.هيچ كدام .بهتر است كه يك نامه عاشقانه را با قلم و كاغذ بنويسيد و با شكم نمي توان نامه نوشت!
سلام..
ده مورد زیر شاید امروز اهمیت داشته باشند ولی ده سال دیگر آنها را حتی به یاد هم نخواهید آورید:


1- غلط املایی در پستی که نوشتید!
2- شخصی که امروز تو خیابون موقع رانندگی بهتان فحش داد!
3- لنگه جورابی که وقتی مادر زن تان آمد روی دسته صندلی آشپزخانه بود!
4- خروجی‌ای که توی اتوبان رد کردید!
5- کتاب هایی که سه روز دیر به کتابخانه پس دادید!
6- رفتن برق وقتی داشتید برنامه مورد علاقه تان را تماشا می‌کردید!
7- کامنتی که زیر پست درد دل های شما داشتن «وب خوب» را به شما یادآوری می‌کند و درخواست تبادل لینک می‌کند!
8- هزار تومان اضافه ای که اشتباهی به راننده تاکسی دادید!
9- بچه ای که بهتان زبان درازی کرد!
10- خراشی که موقع اصلاح روی صورت تان افتاد!


حالا مواردی را بخوانید که ده سال دیگر از اینکه امروز یا این روز ها آنها را انجام داده اید خیلی خوشحال خواهید شد:


1- نوشتن ایده ها و هدف های تان!
2- کار کردن در ساعاتی از روز که بیشترین انرژی و کارایی را دارید!
3- گفتن «دوستت دارم» به همسر و فرزندانتان!
4- خوردن کلی میوه و سبزیجات!
5- نیم ساعت پیاده روی ، طلوع آفتاب ، هوای صبح ، ورزش!
6- زود بیدار شدن برای کار کردن روی چیزی که واقعآ برای تان مهم است!
7- وقت گذاشتن برای یاد گرفتن یک حرفه تازه یا به روز کردن اطلاعات فعلی تان!
8- وقت گذاشتن برای خودتان ، برای فکر کردن ، برای آرامش!
9- دادن یک تست کامل پزشکی!
10- ترک یک عادت بد! ، ترک ...!


نظرتون چیه؟
با خودتان رو راست باشید!
یک لحظه فکر کنید.
ده سال دیگر ، سال 1399 به کدام یکی فکر می‌کنید؟
لنگه جورابی که توی آشپزخانه بود؟ خروجی اتوبان؟ یا کم کاری های بزرگی که در راه رسیدن به اهداف تان کردید؟


به جای اینکه خودتان را بی خود نگران چیز های کوچکی کنید که یکی دو روز بعد فراموش می‌کنید روی اهدافی تمرکز کنید که در دراز مدت باعث موفقیت و رضایت شما از زندگی می‌شوند.
موفق باشین..یاعلی.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66