کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امان از دست خانمها : ( خوبه خودم خانومم 42)

یک خانم 45 ساله که یک حملهء قلبی داشت و در بیمارستان بستری بود ..
در اتاق جراحی که کم مونده بود مرگ را تجربه کند حضرت عزرائیل رو دید و پرسید:آیا وقت من تمام است؟

حضرت عزرائیل گفت:نه شما 43 سال و 2 ماه و 8 روز دیگه عمر می کنید .

در وقت مرخصی خانم تصمیم گرفت در بیمارستان بماند و عملهای زیر را انجام دهد
کشیدن پوست صورت-تخلیهء چربیها(لیپو ساکشن)- جمع و جور کردن شکم .

و فقط به فکر رنگ کردن موهاش و سفید کردن دندوناش بود !!!!

از اونجايي كه او زمان بيشتري براي زندگي داشت از اين رو او تصميم گرفت
كه بتواند بيشترين استفاده را از اين موقعيت (زندگي) ببرد.

بعد از آخرين عملش او از بيمارستان مرخص شد
در وقت گذشتن از خیابان در راه منزل بوسیلهء یک آمبولانس کشته شد .

وقتی با حضرت عزرائیل روبرو شد او پرسید: من فکر کردم شما فرمودید من 43 سال دیگه
فرصت دارم چرا شما مرا از زیر آمبولانس بیرون نکشیدید؟

حضرت عزرائیل جواب داد : اِاِاِا شمايييييييد نشناختمتون !!!
درخت‌های روی خورشید/ فیلم
رصدخانه دینامیک خورشیدی، اس.دی.او که هفته گذشته از نخستین تصاویر شگفت‌انگیز آن رونمایی شد، در تصاویری حیرت‌آور، شکل‌گیری یکی از زبانه‌های خورشیدی را می‌بینید که به شکل یک درخت درمی‌آید و صعود می‌کند.
این ستون‌های از گازهای فوق‌العاده داغی تشکیل شده‌اند که الکترون‌ها از اتم‌های آن جدا شده‌اند و به یون‌هایی تبدیل شده‌اند که تحت تاثیر میدان مغناطیسی، به این طرف و آن طرف کشیده می‌شوند. دمای این ابر به یک میلیون درجه کلوین بالغ می‌شود.
[تصویر:  tree.jpg]
تنه درخت در ابتدا سرد است، اما با صعود به ارتفاع‌های بالاتر، به شدت داغ می‌شود و فوران می‌کند؛ تا آن‌که دوباره خنک شود و به سطح خورشید بازگردد.
[تصویر:  sun-1.jpg]
برای تماشای فیلم، باید از مرورگر اینترنت اکسپلورر و نرم افزار quicktime استفاده کنید. فیلم این فوران به فرمت mov و حجم 25 مگابایت را از اینجا دانلود کنید.
رنگ‌هایی که در این‌جا می‌بینید، رنگ‌های کاذبی است که برای مشخص‌کردن نواحی داغ و سرد به کار رفته است. رنگ‌های قرمز مربوط به نواحی 60هزار تا 80هزار کلوین و نواحی آبی و سبز مربوط به نواحی داغ با دمای یک میلیون تا دو میلیون کلوین است.
منبع:خبر آنلاین
سوال فوتبالی فردوسی پور از رهبر انقلاب

با سلام خدمت حضرت‏عالى، و تشكر از این كه وقتتان را در اختیار ما نمایندگان نسل جوان قرار دادید. جناب آقاى خامنه ‏اى! با توجه به این كه جامعه‏ى ما یك جامعه‏ى جوان است و این‏طور كه به نظر مى‏رسد، خوشبختانه تفریح اول جوانان ما در حال حاضر ورزش كردن یا تعقیب كردن امر ورزش به ‏طور جدى است، و چون جوانان ما به هر حال دوست دارند با ابعاد شخصیتى رهبرشان بیشتر آشنا بشوند، سؤال من این است كه آیا شما در برنامه‏هاى روزانه‏ى خودتان فرصت می كنید كه به تماشاى برنامه‏ هاى ورزشى تلویزیون بپردازید؟ سؤال دیگر این كه - حالا چون آقاى استیلى هم در این جا حضور دارند - به هر حال همه دوست دارند بدانند كه وقتى آقاى استیلى آن گل قشنگ را وارد دروازه‏ى تیم امریكا كرد، شما چه احساسى داشتید، وچه شد كه بعد از آن بازى، آن پیام را انشاء كردید؟

پاسخ رهبرمعظم انقلاب: ایشان كه بعداً پیش من آمد، گفتم به پاداش آن گل ، پیشانى شما را می‏بوسم و بوسیدم.

متأسفانه من خیلى فرصت نمی ‏كنم برنامه‏هاى ورزشى تلویزیون را تماشا كنم؛ خیلى بندرت اتفاق مى‏افتد. از طرفى هم چون بیشتر ورزشهایى كه پخش مى‏شود، فوتبال است، من هم در فوتبال هیچ سررشته‏یى ندارم و در جوانى هم فوتبال بازى نمى‏كردم؛ والیبال بازى مى‏كردم.

در عین حال، آن شبى كه بازى ایران و امریكا بود، من آن بازى را نگاه كردم. البته حقیقتش این است كه آن شب هم نمى‏خواستم نگاه كنم ؛ چون دیروقت بود و وقت خواب من بود؛ لیكن همین‏طور كه نشسته بودم، روشن كردم و ناگهان با گل ایشان مواجه شدیم و دیگر خواب از سرم رفت و نشستم تا آخر بازى را تماشا كردم!

اما علت این كه من آن پیام را دادم. این آقایان وقتى كه پیش من آمدند، مفصل با آنها صحبت كردم؛ كه البته گزارش آن دیدار پخش نشد و مردم از محتواى آن ملاقاتى كه با این جوانان داشتم، مطلع نشدند؛ اما حالا من چند جمله‏اش را به شما مى‏گویم. قبل از آن دیدار - شاید چند هفته، و یا یك ماه و یا بیشتر - رسانه‏هاى وابسته به امپراتورى رسانه‏یى خبرى روى این بازى تبلیغ مى‏كردند كه این بازى، بازى سیاسى است! با این كه همه مى‏گویند فوتبال و ورزش، سیاسى نیست، اما در آن موقع همه تبلیغ مى‏كردند كه این یك بازى سیاسى است! از این كار، دو هدف مورد نظرشان بود:

یكى مسأله‏ى تعامل ایرانى، امریكایى در این بازى بود - من نمى‏دانم شماها چه‏قدر مطلع بودید؛ ولى ما كه در جریان خبرهاى خارجى و گفتارهاى رادیوهاى گوناگون دنیا قرار مى‏گیریم، مى‏دیدیم از این مسأله پُر است - و دوم این كه پیش‏بینى‏هاى عمده، بخصوص از طرف خود امریكاییها، ولو صریحاً هم اظهار نمى‏كردند، ولى از بیاناتشان معلوم بود، این بود كه ایران گل خواهد خورد؛ نه این كه گل خواهد زد. و در یك موقعیت ویژه، رئیس‏جمهور امریكا هم مى‏آمد و از موضع اقتدار و بزرگ‏منشى و بزرگوارى، یك پیام هم مى‏داد كه بله، حالا گل را به شما زدیم، اما بالاخره بیایید دست دوستى هم به هم بدهیم! بنابود آن شب پیام رئیس جمهور امریكا از تلویزیون سراسرى پخش شود.

این گل و بعد دنباله‏ى بازى‏یى كه بچه‏هاى عزیزمان ادامه دادند، قضایا را صد و هشتاد درجه تغییر جهت داد و حقیقتاً مظهرى شد از وضعیت ملت ایران در مقابل امریكا. این كه من در آن پیام گفتم «مظهر» است، نمى‏خواستم بگویم كه این آقا به خاطر جنبه‏ى سیاسى گل‏زده؛ نه، ایشان بازى فوتبال مى‏كند، ماهر است، با تكنیك آشناست، از حریفش قویتر است و گل را زده است. هركسى هم جاى ایشان بود، این گل را مى‏زد؛ هركسى هم جاى او بود، آن گل را مى‏خورد . بنابراین، بحث این نبود كه این گل به‏خاطر مسأله‏ى سیاسى زده شده؛ اما این گل هویت سیاسى‏یى را كه در دنیا به این بازى داده بودند، بكلى به عكس خواست آنها عوض كرد و من از این موقعیت حداكثر استفاده را كردم. البته آنها هم خیلى عصبانى شدند و بعد هم همان عناصر امپراتورى خبرى دنیا گفتند كه فلانى فوتبال را سیاسى كرد! نگفتند كه ما چند هفته است كه داریم خودمان این بازى را سیاسى مى‏كنیم!

به نقل از سایت تبیان
ازدواج در وقت اضافه!


گاهي مواقع در اين جهان اتفاقاتي مي‌افتد كه شايد كمي عجيب جلوه كند، ولي تفكر و تامل در بطن آنها، نتايج مثبت و جالبي در پي دارد. شايد ازدواج يكي از اين اتفاقات باشد. ازدواج‌هايي كه در تمام دنيا انجام مي‌شود معمولا بين دختران و پسران جوان است و اين امر اگرچه در بين افراد مسن و پير كمي نامتعارف مي‌نمايد ولي جالب و شيرين به نظر مي‌رسد. جالب اين‌كه بعضي از اين ازدواج‌ها چنان با عشق و عاشقي شروع مي‌شود كه انگار تازه اول جواني هستند و مانند آنها مهريه‌هاي سنگين مي‌برند و با هم به ماه عسل مي‌روند و... بعضي مواقع هم با كمي بدشانسي مواجه مي‌شوند و به مانند زوجي كه از يك شوهر 24 ساله و يك عروس 82 ساله تشكيل شده بود شوهر در سوگ نوعروس 82 ساله‌اش مي‌نشيند.تعدادي از اين ازدواج‌ها را كه در جهان اتفاق افتاده براي‌تان نوشته‌ايم كه خواندن آنها خالي از لطف نيست.

ازدواج پيرمرد 102 ساله در ليتواني:
يك مرد 102 ساله در ليتواني با زني 76 ساله پيمان زناشويي بست و ركورد ازدواج مسن‌ترين فرد را در كشورش به دست آورد.«استانيسلوواس گريگاس» 102 ساله از سال 1973 عاشق خانم «بروني ميكوتيني» بود. بعد از مرگ همسرش و فوت شوهر بروني ميكوتيني آنان تصميم به ازدواج گرفتند و بعد از سال‌ها دوري و جدايي از يكديگر زندگي مشترك خود را آغاز كردند.

مسن‌ترين داماد جهان:
يك مرد مغربي،105ساله در حالي‌كه تا اين زمان مجرد مانده بود ناگهان تصميم گرفت بر سر سفره عقد بنشيند. او كه تنها سرپرست مادر 120 ساله‌اش است عاشق يك زن 42 ساله شده و مي‌گويد: «از تنهايي خسته شده‌ام و احساس مي‌‌كنم كه نود سال عمرم بيهوده و در تنهايي تلف شده است.»او يك كشاورز بوده و معتقد است كه سال‌هاي عمرش را هدر داده و اميد دارد كه رابطه عروس خانم با مادرش خوب باشد.او براي خود و همسرش جشن مفصلي برپا كرد و هداياي زيادي از جمله گردنبند‌هاي جواهر به همسر42 ساله‌اش هديه داد.

ازدواج مرد 37 ساله با زن 69 ساله:
يك مرد 37 ساله اهل شينانگ در شمال شرقي چين، با زني 69 ساله از همان شهر ازدواج كرد. اين زن 69 ساله كه كوتوله نيز است، در قلب آقاي داماد 37 ساله جاي گرفت و با هم ازدواج كردند. البته ناگفته نماند كه اين زن 69 ساله داراي مال و ثروت زيادي است و اكثر زمين‌هاي شينانگ متعلق به اوست.

شايد يكي از دلايل ازدواج اين پسر جوان با پيرزن كوتوله، رسيدن به مال و مكنت او باشد.

ازدواج پسر و دختر چيني بعد از پنجاه سال:
در شهر ژجينگ در شرق چين يك دختر و پسر پير با يكديگر ازدواج كردند. دختر 70 سال و پسر 86 سال دارد. اين دو از دوران كودكي عاشق يكديگر بودند اما با مخالفت‌هاي والدين‌شان روبه‌رو شدند.

آنان بعد از فوت والدين‌شان در حالي‌كه به اين سن رسيده بودند تصميم به ازدواج گرفتند و چندي پيش عروسي خود را در يكي از هتل‌هاي شهر برگزار كردند و به آرزوي ديرينه خود دست يافتند.

پيرمردي داراي 107 زن، باز هم داماد شد:
يك پيرمرد 74 ساله اهل مالزي علي‌رغم اين‌كه 107 زن دارد باز هم تصميم به ازدواج مجدد گرفته است. گفتني است كه او بسيار بداخلاق و با همه زن‌هايش بدرفتاري مي‌كند اما چون پولدار است زنان فقير و بيچاره براي رسيدن به يك لقمه نان و لباس و پوشاك و داشتن يك سرپناه حاضر به ازدواج با اين مرد بدخلق مي‌شوند.
در حال حاضر هم، او با صد و هشتمين همسر خود ازدواج كرده و به اين مسئله افتخار مي‌كند.
آیا میدانید؟؟؟؟....


آیا میدانید هیچ کاغذی بیش از ۷ بار از وسط تا نمی شود

آیا میدانید مایع داخل نارگیل تازه سبز، حاوی پلاسمای مشابه خون است

آیا میدانید بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب می باشد

آیا میدانید درخت خرما نر هرگز بار نمی آورد

آیا میدانید تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند، بیشتر است

آیا میدانید مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد

آیا میدانید پروتین تخم مرغ بیشتر از شیر و گوشت است

آیا میدانید میزان سوختن کالری در هنگام خواب بیشتر از هنگام تماشای تلویزیون است

آیا میدانید اولین محصولی که بارکد خود، آدامس بود

آیا میدانید زهره، تنها سیاره ای است که در جهت عقربه های ساعت می چرخد

آیا میدانید سیب بیشتر از کافئین ، در بیدار کردن شما مؤثر است

آیا میدانید اولین صاحب کمپانی مارلبرو بر اثر سرطان ریه مرد

آیا میدانید مروارید در سرکه حل می شود

آیا میدانید آب گرم زودتر از آب سرد یخ میزند

آیا میدانید زکریای رازی به غیر از الکل کاشف گوگرد هم هست

آیا میدانید خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها میگردد

آیا میدانید ستاره دریایی فاقد مغز میباشد

آیا میدانید عقرب میتواند سه سال بدون غذا زندگی کند

آیا میدانید صدای کواک اردک، اکو ندارد و کسی نمی داند چرا؟

آیا میدانید لاک پشت ها از طریق مقعد خود نیز نفس می کشند!

آیا میدانید لئوناردو داوینچی می توانست همزمان با یک دست خود بنویسد و با دست دیگر نقاشی کند

آیا میدانید گربه تنها حیوان خانگی است که نام او در انجیل نیامده است

آیا میدانید نقاشی تابلوی مونالیزا برای داوینچی، ده سال بطول انجامید

آیا میدانید در کازینو های لاس وگاس، هیچ نوع ساعتی وجود ندارد

آیا میدانید بهترین سایت سرگرمی پربازده دات کام است !؟

آیا میدانید یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان را دارد

آیا میدانید اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد

آیا میدانید با پیشرفت علم هنوز برای دانشمندان ساختن عسل کشف نشده است

آیا میدانید زنبور عسل ۲ معده دارد یکی برای جمع آوری عسل و دیگری برای هضم غذا

آیا میدانید گربه و سگ ۵ نوع گروه خون دارند در حالیکه انسان ۴ نوع گروه خون دارد

آیا میدانید خرگوش و طوطی تنها حیواناتی اند که بدون برگشتن به عقب پشت سر خود را ببینند

آیا میدانید طول قد هر انسان سالم برابر ۸ وجب دست خود اوست

آیا میدانید همه نوزادان میگو نر میشوند و بعد از چند هفته بخشی از نوزادان به ماده تبدیل میشوند

آیا میدانید افرادی که در اثر گزندگی زنبور میمیرند بیش از افرادی استند که در اثر مار گزدگی میمیرن

آیا میدانید دندانپزشکان توصیه کرده اند که مسواک ها باید دست کم یک و نیم متر از کاسه تولت فاصله داشته باشند تا ذرات ریز آب را هنگام کار کردن سیفون، بخود جذب نکنند.

53258zu2qvp1d9v
موفق باشین ..یاعلی..
آيا تا به حال به شهرك شهيد محلاتي سري زده ايد ؟ آيا بناي يادبود اين شهرك را از نزديك ديده ايد؟ آيا از خودتان پرسيده ايد كه چرا گنبد فلزي به اين بزرگي ساخته شده اما دو سال است كه ادامه فعاليت براي تكميل اين بنا متوقف شده است ؟ آيا تركيب گنبد فلزي بزرگ و جرثقيل قرار گرفته در زمين اين بنا برايتان عجيب نبوده ؟ اهالي شهرك شهيد محلاتي بي شك پاسخ اين سؤال ها را مي دانند .

اما شايد هم محله اي هاي ديگر از آن بي خبر باشند . پس براي آنهايي كه اين گنبد را نديده اند بزرگ ترين طنز تصويري قرن را توضيح مي دهم .
[تصویر:  4_8503170351_L600.jpg]
همان طور كه در عكس مي بينيد مقبره اي فلزي و بسيار بزرگ با اسكلتي كاملاً مدرن كه بي ترديد هزينه هنگفتي را در برداشته، ساخته شده است
در عكس جرثقيل بزرگي هم ديده مي شود كه البته هيچ كدام از اينها وارونه نيست. وارونه ترين قسمت قصه ما اين است كه جرثقيل در كنار اسكلت گنبد قرار ندارد . بلكه سازندگان باهوش اين بناي بزرگ ابتدا جرثقيل را در مركز گنبد قرار داده اند و بعد شروع به ساختن گنبد كرده اند همين طور كه گنبد اوج مي گرفته جرثقيل هم كم كم در آن حبس مي شده تا اينكه بالاخره يك روز ساخت اسكلت گنبد تمام مي شود و

همه نفس راحتي مي كشند، فرياد شادي از نهاد كارگران و كارگزاران اين بنا بلند مي شود ، همه به هم خسته نباشيد مي گويند ، خيلي ها لبخند رضايت بر لب دارند و با آستين پيراهنشان عرق پيشاني را خشك مي كنند . در ميان همهمه و فريادهاي شادي يكباره سكوتي سنگين حاكم مي شود . همه مات و مبهوت به گنبد و جرثقيل نگاه مي كنند . ضربان قلب كارفرماي پروژه كند مي شود . هيچ كس جرئت حرف زدن ندارد . در اين سكوت يك كارگر ساده با صداي بلند سؤالي مي پرسد : «حالا جرثقيل را چطور بيرون بياوريم؟»

اين سؤال ، سؤالي است كه حدود دو سال است كه هيچ كس نتوانسته به آن پاسخ دهد. بنده پيشنهاد مي كنم حالا كه اين بناي عظيم با صرف هزينه اي سنگين ساخته شده و هيچ كس راه حلي براي آن پيشنهاد نمي كند حداقل اين مكان را به كمدي ترين بناي تاريخ تبديل كنيم و از آن براي جذب توريست استفاده كرده و بليت بفروشيم. مطمئن باشيد افراد زيادي حاضرند براي انداختن عكس در كنار اين بنا پول خرج كنند .


در مواقعی این چنینی و پس از خواندن چنین مطالبی ، سوالاتی از قبیل " پس مهندسین این پروژه کجا بوده اند و یا در حال انجام چه کاری بوده اند برای مخاطب پیش می آید که اگر هم اینک برای شما نیز سوالاتی از این دست پیش آمده ، باید به خدمتتان عرض کنم در این مواقع بنده ضرب المثل ِ وزینی دارم که میفرماید : سر ُ ته ِ مهندسین عزیز در حال بازی پینگ پنگ میبوده !

هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند؛ برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است.


دست خود را یک دقیقه روی اجاق داغ بگذارید، به نظرتان یک ساعت خواهد آمد. یک ساعت در کنار دختری زیبا بنشینید، به نظرتان یک دقیقه خواهد آمد؛ این یعنی "نسبیت".


فرق بین نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد.


عاشق سفر هستم ولی از رسیدن متنفرم.


من هوش ِ خاصی ندارم، فقط شدیدا کنجکاوم.


سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید.


دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطر کسانی که شرارتها را می بینند و کاری در مورد آن انجام نمی دهند.


[img]www.nicepicturegroup.mihanblog.com[/img]


یکی از قویترین عللی که منجر به ورود آدمی به عرصهء علم و هنر می شود فرار از زندگی روزمره است.

مثال زدن، فقط یک راه دیگر آموزش دادن نیست؛ تنها راه آن است.

حقیقت آن چیزی است که از آزمون تجربه، سربلند بیرون آید.
زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید
در يونان باستان سقراط به دليل خرد و درايت فراوانش مورد ستايش بود. روزي فيلسوف بزرگي که از آشنايان سقراط بود،با هيجان نزد او آمد و گفت:سقراط ميداني راجع به يکي ازشاگردانت چه شنيده ام؟

سقراط پاسخ داد:"لحظه اي صبر کن.قبل از اينکه به من چيزي بگويي از تومي خواهم آزمون کوچکي را که نامش سه پرسش است پاسخ دهي."مرد پرسيد:سه پرسش؟سقراط گفت:بله درست است.قبل از اينکه راجع به شاگردم بامن صحبت کني،لحظه اي آنچه را که قصدگفتنش را داري امتحان کنيم.

اولين پرسش حقيقت است.کاملا مطمئني که آنچه را که مي خواهي به من بگويي حقيقت دارد؟مرد جواب داد:"نه،فقط در موردش شنيده ام."سقراط گفت:"بسيار خوب،پس واقعا نميداني که خبردرست است يا نادرست.

حالا بيا پرسش دوم را بگويم،"پرسش خوبي"آنچه را که در موردشاگردم مي خواهي به من بگويي خبرخوبي است؟"مردپاسخ داد:"نه،برعکس…"سقراط ادامه داد:"پس مي خواهي خبري بد در مورد شاگردم که حتي درموردآن مطمئن هم نيستي بگويي؟"مردکمي دستپاچه شد و شانه بالا انداخت.

سقراط ادامه داد:"و اما پرسش سوم سودمند بودن است.آن چه را که مي خواهي در مورد شاگردم به من بگويي برايم سودمند است؟"مرد پاسخ داد:"نه،واقعا…"سقراط نتيجه گيري کرد:"اگرمي خواهي به من چيزي رابگويي که نه حقيقت داردونه خوب است و نه حتي سودمند است پس چرا اصلا آن رابه من مي گويي؟
قبلا بخشی برای نوشتن داستانهای کوتاه بود که پیداش نکردم واسه همین یه داستان کوتاه و قشنگو همینجا براتون میزارم..........
بازسازی دنیا!

پدر روزنامه مي خواند .اما پسر كوچكش مدام مزاحمش مي شد.حوصله ي پدر سر رفت و صفحه اي از روزنامه را-كه نقشه ي جهان را نمايش مي داد- جدا و قطعه قطعه كرد و به پسرش داد.

-"بيا ! كاري برايت دارم . يك نقشه ي دنيا به تو مي دهم .ببينم مي تواني آن را دقيقا همان طور كه هست بچيني ؟"

و دوباره سراغ روزنامه اش رفت.مي دانست پسرش تمام روز گرفتار اين كار است.اما يك ربع ساعت بعد پسرك با نقشه ي كامل برگشت.

پدر با تعجب پرسيد:"مادرت به تو جغرافي ياد داده؟"

پسرجواب داد:"جغرافي ديگر چيست؟"

پدر پرسيد:"پس چگونه توانستي اين نقشه ي دنيا را بچيني؟"

پسر گفت:" اتفاقا پشت همين صفحه تصويري از يك آدم بود .وقتي توانستم آن آدم را دوباره بسازم دنيا را هم دوباره ساختم." .......................
من در ابتدا خداوند را يك ناظر ؛ مانند يك رئيس يا يك قاضي ميدانستم كه دنبال شناسائي خطاها ئي است كه من انجام داده ام و بدين طريق خداوند ميداند وقتي كه من مردم ؛ شايسته بهشت هستم و يا مستحق جهنم .
وقتي قدرت فهم من بيشتر شد؛ به نظرم رسيد كه گويا زندگي تقريبا مانند دوچرخه سواري با يك دوچرخه دو نفره است و دريافتم كه خدا در صندلي عقب در پا زدن به من كمك ميكند..
نميدانم چه زماني بود كه خدا به من پيشنهاد داد جايمان را عوض كنيم؛ از آن موقع زندگي ام بسيار فرق كرد؛ زندگي ام با نيروي افزوده شده او خيلي بهتر شد؛ وقتي كنترل زندگي دست من بود من راه را مي دانستم و تقريبا برايم خسته كننده بود ولي تكراري و قابل پيش بيني و معمولا فاصله ها را از كوتاهترين مسير مي رفتم.

اما وقتي خدا هدايت زندگي مرا در دست گرفت؛ او بلد بود از ميانبرهاي هيجان انگيز و از بالاي كوهها و از ميان صخره ها و با سرعت بسيار زياد حركت كند و به من پيوسته مي گفت : « تو فقط پا بزن ».
من نگران و مظطرب بودم پرسيدم « مرا به كجا مي بري ؟ » او فقط خنديد و جواب نداد و من كم كم به او اطمينان كردم !

وقتي مي گفتم : « ميترسم » . او به عقب بر ميگشت و دستانم را مي گرفت و من آرام مي شدم .
او مرا نزد مردمي ميبرد و آنها نياز مرا بصورت هديه ميدادند و اين سفر ما، يعني من وخدا ادامه داشت تا از آن مردم دور شديم .
خدا گفت : هديه را به كساني ديگر بده و آنها بار اضافي سفر زندگي است و وزنشان خيلي زياد است؛ بنابراين من بار ديگر هديهها را به مردماني ديگر بخشيدم و فهميدم « دريافت هديه ها بخاطر بخشيدن هاي قبلي من بوده است » و با اين وجود بار ما در سفر سبك تر است .
من در ابتدا در كنترل زندگي ام به خدا اعتماد نكردم؛ فكر ميكردم او زندگي ام را متلاشي ميكند؛ اما او اسرار دوچرخه سواري « زندگي » را به من نشان داد و خدا ميدانست چگونه از راههاي باريك مرا رد كند و از جاهاي پر از سنگلاخ به جاهاي تميز ببرد و براي عبور از معبرهاي ترسناك پرواز كند.
ومن دارم ياد مي گيرم كه ساكت باشم و در عجيب ترين جاها فقط پا بزنم و من دارم ازديدن مناظر و برخورد نسيم خنك به صورتم در كنار همراه دائمي خود « خدا » لذت ميبرم و من هر وقتي نميتوانم از موانع بگذرم؛ او فقط لبخند ميزند و مي گويد : « پابزن »

غذاي روح - مارك ويكتور هانس و جك كنفيلد
منبع
بشقاب پرنده در بوشهر!!!

البته این فیلم زیاد جدید نیست
13 نکته جالب:
1)‌ اگر جمعيت چين به شکل يک صف از مقابل شما راه بروند، اين صف به خاطر سرعت توليد مثل هيچ‌وقت تمام نخواهد شد.

2) خطوط هوايي آمريکا با کم کردن فقط يک زيتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جويي کند.

3) ملت آمريکا بطورمیانگین روزانه 73000متر مربع پیتزا می خورند.

۴)ادرار گربه زير نور سياه مي‌درخشد.

۵) تعداد چيني‌هايي که انگليسي بلدند، از تعداد آمريکايي‌هايي که انگليسي بلدند، بيشتر است!!

۶)دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطي که طرفين خون خود را بر گردن بگيرند

۷)فورييه 1865 تنها زماني بود که ماه کامل نشد.

۸) کوتاهترين جمله کامل در زبان انگليسي I am است.

اگر يک ماهي قرمز را در يک اتاق تاريک قرار دهيد، کم کم رنگش سفيد مي‌شود.

۹) اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فرياد بزنيد، انرژي صوتي لازم براي گرم کردن يک فنجان قهوه را توليد کرده‌ايد

۱۰)در مصر باستان افراد روحاني تمام موهاي بدن خود را مي‌کندند حتي ابروها و مژه‌ها.

۱۱) کوتاه‌ترين جنگ در تاريخ در سال 1896 بين زانزيبار و انگلستان رخ داد که 38 دقيقه طول کشيد.

۱۲)تعداد انسان‌هايي که به وسيله خر کشته مي‌شوند، از انسان‌هايي که در سانحه هوايي مي‌ميرند بيشتر است.

۱۳) چشم‌هاي ما از بدو تولد همين اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هيچ‌وقت متوقف نمي‌شوند !!
۲۰ قانون عجیب و غریبی که در دنیای امروز اجرا می شود به ترتیب زیر است.

سوییس:
- نباید لباس را در روز یکشنبه برای خشکاندن، آویزان کرد.
- نباید ماشین تان را در روز یکشنبه بشویید.
- دختران جوان نبایستی با مردان دست دهند.

سنگاپور:
- فروش آدامس غیر قانونی است.
- کشیدن سیگار در تمام مکان های عمومی غیر قانونی است.
- اگر شما به آشغال پاشی برای سه بار مقصر شناخته شوید، بایستی خیابان ها را در روز یکشنبه با یک پیشبند با عنوان: “من آشغال پاش هستم”، پاک کنید.

کانادا:
- ۳۵ درصد از برنامه های ایستگاه های رادیویی باید “محتوایی کانادایی” داشته باشند.
- شهروندان نبایستی در عموم، بانداژشان را بردارند.
- چرخیدن به راست در هنگام چراغ قرمز در هر زمانی غیر قانونی ست.
- تولید کننده های مارگارین نمی توانند مارگارین شان را به رنگ زرد تولید کنند.

دانمارک:
- تلاش برای فرار از زندان، غیر قانونی نیست.
- گزارش نکردن مرگ یک فرد، مجازات ۳٫۵ دلاری دارد.

فرانسه:
- بین ساعت های ۸ صبح تا ۸ شب، بایستی ۷۰ درصد موزیک رادیوها، متعلق به هنرمندان فرانسوی باشد.
- گرفتن عکس از افسران پلیس یا وسایل نقلیه پلیس غیر قانونی است. حتی اگر آنها در پس زمینه ی تصویرتان باشند.
- زیرسیگاری، یک اسلحه ی مرگبار فرض می شود.

کامبوج:
- تفنگ آبی نباید در جشن های سال نو استفاده شوند.

آلمان:
- هر محل کاری بایستی دیدی، هر چند کوچک، به آسمان داشته باشد.

استرالیا:
- کودکان نمی توانند سیگار بخرند اما می توانند آن را مصرف کنند.
- پیاده روی در سمت راست پیاده رو غیر قانونی است.
- تنها متخصصان برق دارای مجوز می توانند یک چراغ برق را تعویض کنند.

بهرحال، تعدادی از این قوانین منطقی به نظر می رسند. مثلا “تنها متخصصان برق دارای مجوز می توانند یک چراغ برق را تعویض کنند”. این طور نیست؟!
لخته خون-سکته

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبان



هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحد



نشانه های سکته:

جین در جشن کباب پزی سکندری خورد و به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفشهای جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آنها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد.

جین با اینکه کمی هول شده بود ولی تا آخر آن بعدازظهر خود را سرگرم کرد.

همان شب همسر جین تماس گرفت و به همه اطلاع داد که جین را به بیمارستان منتقل کرده اند و وی ساعت 6 بعد ازظهر فوت کرده است. او در جشن دچار حمله شده بودو اگر اطرافیانش نشانه های حمله را تشخیص داده بودند شاید جین اکنون با ما بود.

گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها در شرایطی بدتر از مرگ مجبور به ادامه زندگی می شوند.

خواندن این متن تنها یک دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت...

یک متخصص اعصاب اعلام کرده است که اگر شخصی را که دچار حمله شده در 3 ساعت به بیمارستان منتقل کنند می توان عوارض ناشی از حمله را به طور کامل از بین برد. بله به طور کامل!! وی می گوید روش شناسایی حمله و رساندن بیمار به درمانهای پزشکی در کمتر از 3 ساعت به شناسایی علایم آن بستگی دارد:

شناسایی علایم سکته:

در برخی موارد شناسایی علایم سکته کار بسیار سختی است.

متاسفانه نا آگاهی افراد می تواند منجر به فاجعه ای جبران ناپذیر شود. سکته می تواند باعث مرگ یا آسیب مغزی فرد گردد و این در حالیست که اطرافیان شخص حتی متوجه علایم سکته نشده اند.

پزشکان اعلام کرده اند که اطرافیان قربانی می توانند تنها با پرسیدن سه سوال ساده متوجه علایم سکته شوند

ل: از شخص بخواهید تا لبخند بزند.

ح: از شخص بخواهید که حرف بزند یا یک جمله ساده را به درستی ادا کند.( مثلا: امروز هوا آفتابی است)

د: از وی بخواهید هر دو دستش را بلند کند.

اگر فرد در انجام هر کدام از موارد زیر مشکل داشت ، در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفته و علایم را برای امدادگران توضیح دهید.

و اما نشانه دیگری از سکته: از وی بخواهید زبان خود را بیرون بیاورد.

اگر زبان وی به راست یا چپ متمایل شده بود، بدانید که شخص دچار حمله شده است.

یک متخصص قلب می گوید اگر هر کس این ایمیل را دریافت می کند آن را به 10 نفر دیگر بفرستد می توان امیدوار بود که حداقل جان یک انسان نجات یابد.

من سهم خود را انجام دادم. شما چطور؟
اداره كل استاندارد استان تهران اقدام به نمونه برداري 26 نمونه سوسيس و كالباس و همبرگر از
مراكز عرضه و فروشگاه ههاي زنجيره اي نموده و اين نمونه ها از نظر منشاء بافت گوشتي مورد آزمون قرار گرفت.

از بيست نمونه سوسيس و كالباس متأسفانه 18 مورد نامنطبق بوده اند و فقط سوسيس كوكتل 55 درصد كاله آمل و سوسيس آلماني 40 درصد پاكدام پارس منطبق بوده است همچنين از شش مورد همبرگر فقط يك مورد مردود بود و مابقي منطبق بودند و لذا توليد هبرگر ظاهراً وضعيت مناسب تري دارند.

موارد مردودي نشان مي دهد كه توليدكنندگان از چربي صفاقي( چربي موجود در دستگاه گوارش و
لابه لاي روده ها ) غضروف شفاف مربوط به دستگاه تنفسي و ريه ، عروق ، رگ و اعصاب و بافت پيوندي ( پوست رگ و پي و چربي ضايعات گوشتي) يعني بافت هايي خاص كه عضله نيستند و توليدكنندگان طبق استاندارد ملي مجاز به استفاده از اين بخش از لاشه دام درتوليد فرآورده هاي گوشتي نيستند استفاده شده است.

لذا اداره كل استاندارد از اين پس مقرر نموده به طور مداوم اين آزمايش خاص را بروي كليه فرآورده هاي گوشتي پخته و ناپخته انجام دهند تا طبق وظيفه قانوني خود سلامت و امنيت غذايي مردم در بحث فرآورده هاي گوشتي محافظت گردد.

اسامي ايشان كه توليد با استفاده از بافت هاي غير مجاز داشته اند:

1- كالباس خشك تيكه اي 60 درصد شام شام
2- كالباس خشك 60 درصد آندره
3- كالباس خشك 60 درصد مرواريد سفيد گلبرگ
4- كالباس خشك دانماركي 620 درصد سوليكو( كاله تهران)
5- كالباس خشك 60 درصد آركا
6- كالباس خشك مارتادلا 50 درصد آرشاك ( كيلا)
7- كالباس خشك 60 درصد صنوبر
8- كالباس ليوز 55 درصد دارا ( راجي)
9- سوسيس آلماني 40 درصد شوكا طعام
10-كوكتل گوشت سوليكو 55 درصد كاله تهران
11-سوسيس كوكتل 55 درصد شام شام
12-سوسيس آلماني 40 درصد گوشتيران
13-كوكتل 55 درصد مرواريد سفيد گلبرگ
14-كوكتل 60 درصد آرشاك ( كيلا)
15-سوسيس آلماني 40 درصد ماسيس
16-سوسيس آلماني 40 درصد آدلي
17-سوسيس آلماني 40 درصد صنوبر
18-همبرگر معمولي 60 درصد كابي آمل

روابط عمومي
اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي
استان تهران
ما همگی می دانم که اینترنت وسعت زیادی دارد. اما گاهی اوقات با بررسی آمار و ارقام به این نتیجه می رسیم که گستردگی این شبکه ی جهانی قابل اندازه گیری نیست.

به گزارش بانکی دات آی آر ، گستره بی انتهایی از اطلاعات با چند کلیک ساده در دسترس است و به راحتی قابل درک است که چرا 70 در صد کاربران اینترنت این حجم از اطلاعات را بسیار خسته کننده می دانند. باهم از منظری متفاوت این پدیده بی انتها را بررسی می کنیم.

[تصویر:  1.jpg]

1. گوگل مقدار حجم اطلاعات در اینترنت را در حدود 5 میلیون ترابایت تخمین زده است، که معادل 5 میلیارد گیگابایت و یا 5 تریلیون مگابایت است.
این درحالی است که مغز انسان بین یک تا ده ترابایت اطلاعات را می تواند ذخیره کند.

پس این بدین معنی است که با درنظر گرفتن میانگین 5 ترابایت اطلاعات به ازای هر فرد، اینترنت می تواند مغز میلیون ها انسان را در خود جای دهد.

از سوی دیگر 212 عدد DVD معادل ذخیره 1 ترابایت اطلاعات است. پس بیش از 1 میلیارد DVD در اینترنت جای می گیرد.
و 40 عدد از دیسک های مادونه آبی می تواند 1 ترابایت اطلاعات را ذخیره کند. پس بیش از 200 میلیون اطلاعات دیسک در اینترنت می تواند قرار گیرد.


2. جمعیت موجود در اینترنت
26.6 درصد از کل جمعیت دنیا کاربر اینترنت هستند:
شمال آمریکا: 76.2%
استرالیا و اقیانوسیه: 60.8%
اروپا: 50.3%
آمریکای لاتین و جزایر کارییب: 31.9%
خاورمیانه: 28.8%
آسیا: 20.1%
آفریقا:8.7%

از کل جمعیت استفاده کنندگان از اینترنت را تشکیل می دهند. در این میان کشور آمریکا به تنهایی 76.2 درصد از کل کاربران را به خود اختصاص می دهد در حالی که این میزان تنها 5 درصد کل جمعیت دنیا است.

3. 247 میلیارد ایمیل در هر روز ارسال می شود.
81% از ایمیل ها، اسپم هستند ( 200 میلیارد ایمیل اسپم در هر روز)
90 تریلیون ایمیل هر ساله فرستاده می شود.

4. این هم بسیار سخت است که بگوییم صرف اوقات تفریح در اینترنت بیشتر از تلویزیون است یا در واقع از آن پیشی گرفته است.زیرا تعداد قابل توجه ای از مردم از هر دو امکان به طور هم زمان استفاده می کنند.

در آمریکا استفاده همزمان از اینترنت و تلویزیون به میزان 59 درصد است.



5. نوجوانان به طور متوسط در هر هفته 31 ساعت را در اینترنت می گذرانند.

2 ساعت آن عموما صرف شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و چت کردن می شود.
3.5 ساعت آن صرف دوستان می شود.
1.5 ساعت بر روی سایت های اجتماعی- خانواده می گذرد.
بیش از یک ساعت زمان جستجو برای جراحی های زیبایی و مسائل زیبایی است.
35 دقیقه صرف روش های رژیم و کاهش وزن می گردد.
2 ساعت آن هم به دیدن هجویات و مسائل غیر اخلاقی می گذرد.
در مقایسه با کل این مسائل ، 4 ساعت از زمان نوجوانان برای انجام تکالیف مدرسه در هر هفته می شود.


6. در مجموع 234 میلیون وبسایت و 126 میلیون وبلاگ در اینترنت به ثبت رسیده است.

7. وبلاگ هایی که به ثبت رسیده اند :
5 کشور اول:
آمریکا: 29.22%
انگلیس:6.75%
ژاپن: 4.88%
برزیل: 4.19%
کانادا: 3.93 %
بر اساس تفکیک جنسیت:
مردان :49%
زنان: 51%
بر اساس تفکیک سن:
بالای 51 سال: 7.1 %
زیر 20 سال: 20.2%
بین 21 تا 35 سال: 53.3%
بین 36 تا 50 سال: 19.4%



8. در هر ثانیه بیست و هشت هزار و دویصد و پنجاه و هشت نفر از استفاده کنندگان از اینترنت در حال بازدید از صفحات پورنو هستند.



9. استفاده از موبایل -اینترنت

70 درصد از استفاده کنندگان موبایل در اینترنت از خانه از این امکان بهره می برند.
87% تنها یک بار در روز از آن استفاده می کنند
50 % بیش از 5 بار به آن دسترسی پیدا می کنند
81% به مدت 15 دقیقه در هر بار مکالمه دارند
60 % هم از کل استفاده کنندگان در زمینه های ارتباطات اجتماعی آن را به کار می گیرند.


10. برای چه مواردی مردم از موبایل – اینترنت استفاده می کنند:
16 % برای تفریح
10% برای کسب اطلاعات
13% برای مسائل مالی و بانکی
34 % برای خدمات پرداخت
5 % برای خرید بازی و غیره


11. آمار ثبت شده در شبکه های اجتماعی:
توییتر 105 میلیون کاربر ثبت شده دارد
فیس بوک بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد
یوتیوب 120 تا 124 میلیون بازدید کننده تنها از آمریکا دارد .

12. فیس بوک در هر دقیقه بیش از 6 میلیون بازدیدکننده از صفحه خود دارد که 34.4 تریلیون در سال است. 2.5 میلیارد تصویر در هر ماه در صفحات فیس بوک بارگذاری می شوند.


13. 20 ساعت فیلم در هر دقیقه در یوتیوب بارگذاری می شود که در مقایسه با تولید فیلم در هالیوود می بایست معادل تولید 86000 فیلم جدید در هر هفته باشد.



14. 12.2 میلیارد ویدیو در هر ماه بازدید می شود . 51% از بازدیدکنندگان از یوتیوب ، حداقل یک بار در هفته از این سایت دیدن می کنند.
924 میلیون ویدیو هم تنها در آمریکا از سایت " هولو" در هر ماه بازدیدکننده دارد.



15. 50 میلیون توییت " کاربر شبکه اجتماعی" در هر روز اضافه می شود:
سال 2007: 5000 کاربر در هر روز
سال 2008: 300 هزار در هر روز
سال 2009: 2.5 میلیون کاربر در هر روز
در هر حال حاضر: 600 کاربر در هر ثانیه به تعداد کاربران اضافه می شود که تا پایان سال جاری میلادی به میزان 35 میلیون کاربر در هر روز می رسد. این امر رشد 1400 درصدی را نشان می دهد.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66