کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
در اینجا ،ترک خوردن ماه از دید فیزیکی بررسی شده :
http://spaceinfo.com.au/2010/08/29/shrin...-crack-up/
چگونگي اعلام شکايت از افزايش قيمت‌ها

به منظور جلوگيري از افزايش قيمت در اصناف مختلف با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها برخي از شماره هاي ضروري براي اعلام شکايت شهروندان معرفي مي شود.

در اين گزارش تلاش شده است تا تلفن هاي ضروري به تفکيک موضوعات در ارتباط با افزايش قيمت‌ها يا مشکلات احتمالي با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها معرفي شود.

* شماره تلفن 1888

شهروندان درصورت مشاهد تخلف تاكسي‌ها مي‌توانند با شماره 1888 تماس گرفته و با اعلام شماره پلاك تاكسي، مورد را به ما اعلام كنند و به طورقطع سازمان نيز نتيجه برخورد به شهروند اعلام خواهد كرد.

* شماره تلفن 124

همچنين سامانه 124 در ارتباط با اصناف متفاوت به صورت 24 ساعته آماده دريافت شکايت‌هاي مردمي است؛ اين سامانه از ساعت 8 صبح تا 22 شب با حضور کارکنان اين سامانه آماده دريافت شکايت‌ها است و از ساعت 22 تا 8 صبح نيز گزارش‌هاي مردمي به صورت تلفني ضبط و پيگيري مي‌شود.

با دريافت گزارش‌هاي مردمي و اعلام کد هفت رقمي پيگيري از طريق سامانه124، بازرسان طي مدت نيم ساعت در محل حاضر و به رفع مورد گزارش شده اقدام خواهند کرد. شهروندان مي‌توانند بعد از گذشت يک ساعت با اعلام کد هفت رقمي از نتيجه بازرسي، اطلاعات کامل را بدست آورند.

*شماره تلفن 1803

در زمينه ارايه تخلفات مرتبط با نان شهروندان مي‌توانند با سامانه چهار شماره‌اي 1803 تماس بگيريد. اين سامانه از ساعت 8 صبح تا 16 بعداز ظهر به صورت فعال شكايات شهروندان را ثبت خواهد كرد و بعد از آن از ساعت 16 تا 20 به صورت سامانه گويا نسبت به ثبت شكايات اقدام مي كند. شهروندان مي توانند با دريافت كد رهگيري بعد از 15 روز نسبت به اعلام نتيجه صدور حكم نهايي متخلف، اطلاعات لازم را بدست آورند.

*سامانه پيام کوتاه 3000143 يا تلفن گوياي 88899905 در ارتباط با حمل ونقل بين شهري

براساس اين گزارش اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: استفاده کنندگان سيستم حمل و نقل برون شهري در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات مي توانند به نمايندگان مستقر در اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي مستقر در پايانه هاي کالا و مسافر استان تهران مراجعه کنند و يا با سامانه پيام کوتاه 3000143 و يا تلفن گوياي 88899905 تماس بگيرند.

همچنين شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان اعلام کرد، اين شرکت آماده دريافت پيام شهروندان درخصوص بروز هرگونه مشکل احتمالي در جايگاههاي سوخت رساني از طريق شماره تماس ذيل است .

تلفن بازرسي شرکت 77654731 - تلفن روابط عمومي 77601706 و کشيک 24 ساعته 77505077

در پناه خدا !
سلام

بچه ها یه خبر خیلی بد ... Tears


آخرين اخبار از زلزله 6.5 ريشتري استان كرمان

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله 5/6 ريشتري شب گذشته در شهرستان ريگان استان كرمان از آغاز اسكان اضطراري زلزله‌زدگان از دقايقي پيش خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه از دقايق اوليه پس از وقوع زلزله امدادگران جمعيت هلال احمر استان كرمان و شهرستان‌هاي اطراف به كمك زلزله‌زدگان شتافتند، گفت: با توجه به تاريكي هوا تيم‌هاي جستجوگر از چراغ‌هاي خودرو براي يافتن مردم و زلزله‌زدگان استفاده كردند.

وي با اشاره به پراكندگي روستاهاي زلزله‌زده گفت: تا صبح امروز تيم‌هاي جستجوگر جمعيت هلال احمر به ارزيابي و جستجوي گرفتارشدگان احتمالي زلزله پرداختند و پس از آن نيز از دقايقي پيش اسكان اضطراري زلزله‌زدگان آغاز شد.

مظفر كه در شهرستان ريگان كرمان حضور داشت، ميزان خسارت خانه‌هاي روستايي را از 20تا صد درصد اعلام كرد.

زلزله تاكنون هفت كشته داشته است
اطلاعات دقيقي از شمار مجروحان وجود ندارد


دكتر غلامرضا معصومي در مورد مجروحان و كشته شدگان زلزله شب گذشته در شهرستان ريگان در استان كرمان به خبرنگار «حوادث» ايسنا، اظهار كرد: براساس آمار اوليه بر اثر اين زلزله هفت تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وي با بيان اينكه سه نفر از كشته‌شدگان از اعضاي يك خانواده بوده‌اند، گفت: از تعداد مجروحان اين حادثه هنوز اطلاعات دقيقي وجود ندارد و بر اساس آمار اوليه پنج تن از مصدومان به بيمارستان‌هاي كرمان منتقل شده‌اند.

براساس اين گزارش، مختصات كانون اين زلزله در عرض شمالي 28/56 و طول شرقي 59/14 درجه ثبت شده است. اين زلزله در مرکز استان کرمان نيز احساس و باعث وحشت و اضطراب مردم شد.

پيش از اين نيز صبح امروز زمين لرزه اي به بزرگي ‌9/2 ريشتر امواج دروني زمين در حوالي شهرستان حسين آباد در ‌58 كيلومتري شهرستان فهرج به وقوع پيوسته بود.

درهمين رابطه امشب ستاد حوادث غير مترقبه استان تشکيل جلسه داده است و گروه هاي امدادي در سطح استان کرمان به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

20 روستا در كانون زلزله

محمد برزنگ فرماندار شهرستان ريگان نيز در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: گزارش‌ها در خصوص آخرين خسارات وارده به منطقه زلزله زده حاكي از آن است كه ‌1800 واحد مسكوني روستايي و عشايري آسيب‌ديدند و تعدادي از روستاها با قطعي برق و آب مواجه هستند.

به گفته وي، نيروهاي امدادي علي‌رغم صعب العبور و كوهستاني بودن منطقه و مسدود شدن برخي جاده‌ها بر اثر ريزش كوه‌ خود را به منطقه آسيب‌ديده رسانده و هم‌اكنون نيروهاي امدادي در حال امدادرساني هستند.

وي خاطرنشان كرد: چادرهاي امدادي براي اسكان موقت آسيب‌ديدگان برپا شده و نيازهاي اوليه شامل غذا ودارو تأمين شده است.

برزنگ افزود: مركز زلزله در روستاي چاه قنبر بوده است و كانون اصلي زلزله ‌20 روستا را شامل مي‌شود و ‌50روستا و آبادي در اطراف اين كانون قرار دارند.

براساس گزارش ايسنا، هنوز از ميزان خسارات مالي و جاني اين زمين لرزه خبري دريافت نشده و ارتباط تلفني با اين منطقه قطع شده است.

بامداد ‌پنجم دي ‌1382 زمين لرزه اي به بزرگي ‌6/‌6 ريشتر در شهرستان بم روي داد که باعث مرگ ده ها هزار نفر شد.
----
دعا کنید براشون ....
استالین

«ژوزف استالین که بود و چه کرد؟» به روایت تصویر
آیا میدانید : 29 اکتبر روز جهانی کوروش کبیر است و این روز فقط در تقویم ایران نیست؟
آیا میدانید: اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت ۴۰سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد.
ـ آیا میدانید : کمبوجيه فرزند کورش بدلیل کشته شدن ۱۲ ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با ۲۵۰ هزار سرباز ایرانی در روز ۴۲ از آغاز بهار ۵۲۵ قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.
آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار ۵۲۰ قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت ۲ نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد.
آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلیمات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت.
آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان ۵۱۸ - ۵۱۹ قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغذ آورد.
آیا میدانید : کوروش کبير بعد از تصرف بابل ۲۵ هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوغ بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد.
ـ آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت.
آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس ۳ سال طول کشید و کل ساخت کاخ ۸۰ سال به طول انجامید.
آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده ۲۵ هزار کارگر به صورت ۱۰ ساعت در تابستان و ۸ ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر ۵ روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه ۲۵۰ گرم گوشت همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر ۱۰ روز یکبار استراحت داشتند.
آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است.
آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه ۳۰ روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون" بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای ۵ عید مذهبی و ۳۱ روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است.
آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند.
آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاک -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد.
آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد.
آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد.
آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بود توسط داریوش کبیر دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شد.
مردم چه می گویند ؟!!!

می خواستم به مدرسه بروم، مدرسه ی سر کوچه ی مان. مادرم گفت: فقط مدرسه ی غیر انتفاعی! پدرم گفت: چرا؟…مادرم گفت: مردم چه می گویند؟!…

به رشته ی انسانی علاقه داشتم. پدرم گفت: فقط ریاضی! گفتم: چرا؟…گفت: مردم چه می گویند؟!…

با دختری روستایی می خواستم ازدواج کنم. خواهرم گفت: مگر من بمیرم. گفتم: چرا؟…گفت: مردم چه می گویند؟!…

می خواستم پول مراسم عروسی را سرمایه ی زندگی ام کنم. پدر و مادرم گفتند: مگر از روی نعش ما رد شوی. گفتم: چرا؟…گفتند: مردم چه می گویند؟!…

می خواستم به اندازه ی جیبم خانه ای در پایین شهر اجاره کنم. مادرم گفت: وای بر من. گفتم: چرا؟…گفت: مردم چه می گویند؟!…

اولین مهمانی بعد از عروسیمان بود. می خواستم ساده باشد و صمیمی. همسرم گفت: شکست، به همین زودی؟!…گفتم: چرا؟… گفت:مردم چه می گویند؟!…

می خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم، در حد وسعم، تا عصای دستم باشد. زنم گفت: خدا مرگم دهد. گفتم: چرا؟… گفت: مردم چه می گویند؟!…بچه ام می خواست به دنیا بیاید، در زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. گفتم: چرا؟…گفت: مردم چه می گویند؟!…

بچه ام می خواست به مدرسه برود، رشته ی تحصیلی اش را برگزیند، ازدواج کند…

می خواستم بمیرم. بر سر قبرم بحث شد. پسرم گفت: پایین قبرستان. زنم جیغ کشید. دخترم گفت: چه شده؟…گفت: مردم چه می گویند؟!…

مُردم.

برادرم برای مراسم ترحیمم مسجد ساده ای در نظر گرفت. خواهرم اشک ریخت و گفت: مردم چه می گویند؟!…

از طرف قبرستان سنگ قبر ساده ای بر سر مزارم گذاشتند. اما برادرم گفت: مردم چه می گویند؟!… خودش سنگ قبری برایم سفارش داد که عکسم را رویش حک کردند.

حالا من در اینجا در حفره ای تنگ خانه کرده ام و تمام سرمایه ام برای ادامه ی زندگی جمله ای بیش نیست: مردم چه می گویند؟!…

مردمی که عمری نگران حرفهایشان بودم، لحظه ای نگران من نیستند
عکس نامزدی فرح و محمد رضا پهلوی


دیدنی به همراه توضیحات
جالب‌ترین جانوران کشف‌شده در ده سال اخیر " عکس + توضیخات "




جالب‌ترین جانوران کشف‌شده در ده سال اخیر " عکس + توضیخات "
واقعیات شگفت انگیز در مورد قرآن!!!

دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده است که قید میکند موضوعی برابر با موضوعی دیگر است، مثلاً مرد برابر است با زن.

گرچه این مسئله از نظر صرف ونحو دستوری بی اشکال است اما واقعیت اعجاب آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می شود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی اشکال است، یعنی 24=24.

با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، صدق می کند. به کلماتی که دفعات به کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:

دنیا 115 / آخرت 115

ملائک 88 / شیطان 88

زندگی 145 / مرگ 145

سود 50 / زیان 50

ملت (مردم) 50 / پیامبران 50

ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11

مصیبت 75 / شکر 75

صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣

فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) ١٧

مسلمین ۴١ / جهاد ۴١

طلا 8 / زندگی راحت ٨

جادو ۶٠ / فتنه ۶٠

زکات ٣٢ / برکت ٣٢

ذهن ۴٩ / نور ۴٩

زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵

آرزو ٨ / ترس ٨

آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨

سختی ١١۴ / صبر١١۴

محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴

مرد ٢۴ / زن ٢۴

همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:

نماز 5، ماه ١٢، روز ٣۶۵

دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣

دریا + خشکی = 45=13+32

دریا = %1111111/71= 100 × 45/3

خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13

دریا + خشکی = % 00/100

دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فراگرفته است.

آیا همه اینها اتفاقی است؟

سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟ قرآن هم دقیقاً همین را بیان می کند.

1744337bve7cd1t81
سلام

چطور با کودک بازی کنیم ؟

کودک شما در سنین متفاوت نیاز به انجام بازی‌های متفاوتی دارد که با رشد مغزی او تطبیق داشته باشد.

انجام این بازی‌ها می‌تواند به رشد و تکامل روانی و عقلانی کودک کمک کند. راهنمای زیر چگونگی بازی کردن با کودک را بر حسب سن او بیان می‌کند:

از هنگام تولد تا چهارماهگی

برای کودک کتاب قصه بخوانید؛ برای او شکلک در بیاورید؛ بدنش را قلقلک بدهید؛ به آرامی اشیایی مانند یک جغجغه با رنگ درخشان را در برابر چشم‌های نوزاد حرکت بدهید؛ ترانه‌های ساده و لالایی‌ها با عبارت‌های تکرار شونده برای او بخوانید؛ هر کاری را که خودتان و نوزادتان انجام می‌دهد را برای او تعریف کنید، برای مثال "خوب حالا می‌ریم سوار ماشین بشیم؛ تو رو میذارم توی صندلیت؛ مامان داره میاد توی ماشین."

از 4 ماهگی تا 6 ماهگی

به کودک کمک کنید حیوانات پرشده را در بغل بگیرد؛ چیزهایی مانند قطعات پلاستیکی را روی هم بگذارید و بگذارید کودک به آنها ضربه بزند و به هم‌شان بریزد؛ موسیقی‌های با ریتم‌های متفاوت برای کودک پخش کنید؛ به کودک‌تان کتاب‌ قصه‌های دارای تصاویر رنگارنگ درخشان نشان دهید؛ بگذارید کودک اشیا با قوام‌های متفاوت را حس کند.

از 6 تا 18 ماهگی

با کودک‌تان چهره به چهره صحبت کنید تا کودک بتواند بین صداها و کلمات ارتباط برقرار کند؛ به افراد و اشیای آشنا اشاره کنید و نام آنها را تکرار کنید؛ آوازهایی با جملات تکراری و حرکت‌های دست برای کودک بخوانید؛ با او قایم باشک بازی کنید.

از 18 ماهگی تا 24 ماهگی

بازی‌های ساده‌ برای بازشناسی اشیا را با کودک انجام دهید، برای مثال "ماشین زرد یا گل قرمز را پیدا کن"، یا سه شیء را جلوی کودک بگذارید و به او بگویید که یکی از آنها که مشخصاتی معین دارد را به شما بدهد؛ تا حد امکان به طور مستقیم با کودک صحبت کنید؛ کودک‌تان را با وسائل نوشتن مانند مداد شمعی و کاغذ آشنا کنید؛ هنگامی که برای کودک‌تان کتاب قصه می‌خوانید، از او سوال‌های "کجا و چی" بپرسید؛ کودک را تشویق کنید با اسباب‌بازی‌های محبوب‌شان خودش یک بازی ابداع کند.

از 24 تا 36 ماهگی

هنگامی که کودک‌تان مهارت‌های حرکتی را یاد می‌گیرد او را تشویق کنید؛ تخیل کودک را با تشویق او به پیدا کردن شیوه‌های جدید برای استفاده از اسباب‌بازی‌ها تحریک کنید؛ به کودک‌تان کمک کنید تا فعالیت‌های "زندگی واقعی" را به صورت بازی درآورد، برای مثال وانمود کند که دارد با تلفن صحبت می‌کند،‌ ماشین می‌راند،‌ به مهمانان چای تعارف می‌کند و مانند اینها؛ هنگام خواندن کتاب قصه با پرسیدن سوالاتی کودک‌تان را هم وارد داستان کنید؛ هنگامی که برای کودک کتاب می‌خوانید توجه او را به کلمات جلب کنید؛ کودک را تشویق کنید کلمات روی صفحه کتاب یا صداهای آنها را با تصاویر آنها مربوط کند.

از 3 تا 5 سالگی

سهیم شدن چیزها با دیگران را با نشان دادن مثال‌ها به کودک آموزش دهید؛ بازی‌های صفحه‌ای ساده را برای تقویت یادگیری قواعد و مهارت‌ها با کودک انجام دهید؛ تماشای تلویزیون را به یک تا دو ساعت در روز محدود کنید، و در هنگام تماشای تلویزیون کنار کودک‌تان باشید تا او را هم به فعالیت و تعامل با برنامه‌ها وادارید و او را صورت یک تماشاچی منفعل خارج کنید؛

هنگامی کودک بیشتر رشد می‌کند، می‌توانید گزینه‌های ساده‌ای مانند خواندن کتاب قصه یا جور کردن پازل را به او ارائه دهید؛ کلمه "نه" را هر چقدر می‌توانید کمتر به کار برید و حس جستجو و کنجکاوی کودک را تشویق کنید؛ به کودک‌تان احترام بگذارید و به حضور او توجه نشان دهید و هنگامی که کودک سعی دارد تجربه‌های تازه‌اش را توضیح دهد، از خود صبر نشان دهید؛ هر روز زمانی را به نشستن در کنار کودک‌تان و بحث کردن با او در مورد کارهایی که در طول آن روز انجام داده است،‌اختصاص دهید، و او را تشویق کنید که به جستجوی تجربه‌های جدید بپردازد و آنها را برای شما توضیح دهد.
منيع : همشهری آنلاین

در پناه خدا !
سلام

این پست بی نظیره ... حتما بخونید!!!

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین

To fall in love .-------(امیرعلی : خدایا ... ! )
عاشق شدن .

To laugh until it hurts your stomach .
آنقدر بخندی که دلت درد بگیره .

To find mails by the thousands when you return from a
vacation .
بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی
هزار تا نامه داری .

To go for a vacation to some pretty place .
برای مسافرت به یک جای خوشگل بری .

To listen to your favorite song in the radio .
به آهنگ مورد علاقت از رادیو گوش بدی .

To go to bed and to listen while it rains outside .
به رختخواب بری و به صدای بارش بارون گوش بدی .


To leave the Shower and find that
the towel is warm !
از حموم که اومدی بیرون ببینی حو له ات گرمه !

To clear your last exam .---------(امیرعلی : خدایا این ترم من از شر هر چی افتادن، به خودت پناه میبرم... پناهم ده!)
آخرین امتحانت رو پاس کنی .

To receive a call from someone, you don't see a
lot, but you want to .
کسی رو که معمولا زیاد نمی بینیش ولی دلت
می خواد ببینیش بهت تلفن کنه .

To find money in a pant that you haven't used
since last year .
توی جيب شلواری که از سال گذشته ازش استفاده
نمی کردی پول پیدا کنی .

To laugh at yourself looking at mirror, making
faces !!!
برای خودت تو آینه شکلک در بیاری و
بهش بخندی !!!

Calls at midnight that last for hours .
نیمه شب تلفن داشته باشی که ساعتها هم
طول بکشه .

To laugh without a reason .
بدون دلیل بخندی .

To accidentally hear somebody say something good
about you .
بطور تصادفی بشنوی که یه نفر داره
از ت تعریف می کنه .

To wake up and realize it is still possible to sleep
for a couple of hours !
از خواب پاشی و ببینی که چند ساعت دیگه
هم می تونی بخوابی !

To hear a song that makes you remember a special
person .
آهنگی رو گوش کنی که شخص خاصی رو به یادت
می یاره .

To be part of a team .
عضو یک تیم باشی .

To watch the sunset from the hill top .
از بالای تپه به غروب خورشید نگاه کنی .

To make new friends .
دوستهای جدید پیدا کنی .

To feel butterflies!
In the stomach every time
that you see that person !
وقتی "اونو" میبینی دلت هری
بریزه پایین! --------(امیرعلی : چه لذتی ... !)

To pass time with
your best friends .
لحظات خوبی رو با دوستانت سپری کنی .

To see people that you like, feeling happy .
کسانی رو که دوستشون داری خوشحال ببینی .

See an old friend again and to feel that the things
have not changed .
یه دوست قدیمی رو دوباره ببینی و
ببینی که فرقی نکرده .

To take an evening walk along the beach .
عصر که شد کنار ساحل قدم بزنی .

To have somebody tell you that he/she loves you .
یکی رو داشته باشی که بدونی دوستت داره .


To laugh .......laugh. . .........and laugh .......
remembering stupid
things done with stupid friends .
یادت بیاد که دوستهای احمقت چه کارهای
احمقانه ای کردن و بخندی
و بخندی و
........ باز هم بخندی .----(امیرعلی : منم اینطوریم ... فکر توی تاکسی نشستی و یهو بخندی و همه نگات کنن 4fvfcja )

These are the best moments of life ...
اینها بهترین لحظه‌های زندگی هستند ...

Let us learn to cherish them .
قدرشون روبدونیم .

"Life is not a problem to be solved, but a gift to be enjoyed"
" زندگی یک مشکل نیست که باید حلش کني
بلکه یک هدیه است که باید ازش لذت برد"

****************
وقتي زندگي 100 دليل براي گريه كردن به تو نشان ميده ،
تو 1000 دليل براي خنديدن به اون نشون بده .
( چارلي چاپلين )

در پناه خدا !
حل مسئله به روش شرلوک هولمز

[تصویر:  holmes1o.jpg]

حل مسئله بیشتر از آنکه وابسته به ابزار خاصی باشد به یک الگوی فکری نیاز دارد. الگوی فکری به شما کمک می‌کند تا بتوانید با موضوع مورد نظر خودتون به خوبی برخورد کنید و در مسیر خود به سمت جواب، قدم‌های درستی بردارید. وقتی صحبت از مسئله و معما می‌شود، از نام آقای شرلوک هولمز نمی‌توان چشم پوشی کرد. این ۸ قدم از روش‌هایی است که آقای هولمز برای حل معماهای پلیسی خود استفاده می‌کند. شاید در حل مسئله برای شما الگوی خوبی باشد.

۱- مسئله را تعریف کنید.

شرلوک هولمز همیشه می‌داند که دنبال چه چیزی باید بگردد و هدفش چیست. تعریف مسئله بخش بسیار مهمی است. اگر شما موضوع مورد نظر خودتون رو بخوبی نشناسید برای حل آن دچار مشکل خواهید شد و ممکن است در مسیر اشتباه قرار بگیرید. پس به‌خوبی بدانید که هدف چیست و محدوده موضوع مورد نظر را تعریف کنید. شما دقیقا باید بدانید دنبال چه چیزی می‌گردید. هدف خود را به شکل مشخص بنویسید و جلوی چشم خود داشته باشید.

۲- مفروضات را جمع آوری کنید.

شرلوک هولمز پس از اینکه هدف خود را شناخت به سراغ جمع آوری شواهد و مدارک موجود می‌رود. جمع‌آوری مفروضات یک مسئله نقطه مهمی است برای رسیدن به راه‌حل. به همه جنبه‌ها فکر کنید و پیش فرض‌ها را جمع‌آوری کنید. اگر پیش‌فرض‌های شما در غالب روزنامه، تصویر، نوشته یا هر المان فیزیکی است، می‌توانید آنها را در یک نقطه جمع کنید. استفاده از وایت بورد یا شیشه در این بخش کاربردی است. می‌توانید مفروضات را روی Sticky Note بنویسید، تمام کاغذها و مدارک دیگر را هم جمع کنید و بخشی از وایت بورد را به مفروضات مسئله اختصاص دهید. سپس همه را با هر ترتیبی که می‌خواهید در آن قسمت بچسبانید. گاهی برای جمع آوری مفروضات زمان زیادی لازم است و ممکن است شما مثل یک کارآگاه به جاهای مختلف بروید. آقای هولمز برای این کار یک دفترچه جیبی دارد. پس شما هم ابزار یادداشت خود را پیدا کنید. نقشه ذهنی هم برای کار ابزار بدی نیست و می‌توانید از آن استفاده کنید. مطلب ۷ ابزار غیر کامپیوتری که کارایی شما را افزایش می‌دهد را هم می‌توانید مطالعه کنید.

۳- دکتر واتسون‌ها را صدا کنید.

شرلوک هولمز مسائل را با کمک دستیار خود حل می‌‌کند. باید قبول کرد که حل یک مسئله به تنهایی کار دشواری است و افراد مختلف در جایگا‌ه‌های متفاوت، دیدگاه‌های گوناگونی خواهند داشت که به حل مسئله کمک می‌کند. بنابراین بهتر است از افرادی که می‌توانند در حل مسئله به شما کمک کنند دعوت کنید.

۴- بپرسید “چرا؟”

همه از اهمیت پرسیدن سوال خوب آگاه هستیم. آقای هولمز در زمان‌های مناسب سوال‌های خوبی می‌پرسه و برای آنها به دنبال جواب می‌گرده. برای اینکه بتوانید به ریشه‌های مسئله مورد نظر خود دست پیدا کنید بپرسید چرا این اتفاق افتاد؟ دلایل چه بودند؟ برای پاسخ به این سوال‌ها از مفروضات خود استفاده کنید. جوابها را در بخش جدیدی روی وایت بورد بنویسید و مفروضات را به هر جواب ارتباط دهید. برای هر جواب دوباره یک “چرا؟”. این کار را آنقدر ادامه دهید تا چرایی باقی نماند و کماکان ارتباط بین هر سوال، جواب و مفروضات موجود را به هم وصل کنید.

۵- از حل مسئله لذت ببرید.

یکی از رمز‌های موفقیت آقای هولمز این است که از کاری که انجام می‌دهد لذت می‌برد و کسی او را مجبور به انجام کاری نمی‌کند. در واقع حل مسئله برای آقای هولمز، مخمصه نیست، بلکه چالشی است که بوسیله آن خودش را آزمایش می‌کند و توانایی‌های خود را می‌سنجد و با هر بار برنده شدن خودش را تحسین می‌کند و اعتماد به نفس بیشتری می‌گیرد. اگر خود را درگیر مخمصه کنید یا خودتان، خودتان را گیر بیاندازید، پیدا کردن راه‌حل بسیار سخت خواهد شد. بنابراین سعی کنید شرایطی را فراهم کنید که از حل مسئله لذت ببرید.


۶- دام‌ها را حذف کنید.

سر راه آقای هولمز همیشه دام‌هایی وجود دارد که او را از مسیر اصلی خارج می‌کند. در طول مسیر شناسایی ریشه‌ها ممکن است درگیر موضوع‌های فرعی بشوید و از بحث اصلی خارج شوید. مواظب حاشیه‌‌ها و بحث‌های جنبی باشید.

۷- کشف کنید.

آقای هولمز در جریان کار خود شواهد اضافی و جواب‌های اشتباه را حذف می‌کند تا رابطه اصلی واقعه با مجرم را پیدا کند. برای اینکه به جواب اصلی برسید می‌توانید کم کم جواب‌های اشتباه و شواهد و مفروضاتی که دیگر به کار نمی‌آیند را حذف کنید. با این کار بین مسئله اصلی و جواب اصلی یک رابطه وجود خواهد داشت که جواب شما است.

۸- مرور کنید.

شرلوک هولمز پس از کشف جواب با دکتر واتسون داستان را مرور می‌کند. مرور به شما کمک می‌کند تا تصویری از مسیری که آمده‌اید را ببینید و تجربیات خود را برای مسئله جدید ثبت کنید. این کار را می‌توانید وقتی با همکاران و دوستانتان مشغول نوشیدن چای یا قهوه هستید انجام بدهید.

و شرلوک هولمز در طول زمان

آقای هولمز در طول زمان به آقای هولمز تبدیل شده. برای اینکه به یک تحلیل‌گر خوب و یک مسئله حل کن حرفه‌ای تبدیل شوید باید جسارت درگیر شدن در مسئله را داشته باشید و در طول زمان مسائل مختلفی را حل کنید. درست مثل توان حل مسائل ریاضی یا توانا‌یی‌های جسمانی، این تمرین و استمرار است که شما را موفق خواهد کرد.

[تصویر:  jeremy_brett.jpg]
ويژگي‌هاي تفکر هلمزي:

ذهن بازي داشته باشيد.
از استدلال استقرايي استفاده کنيد.
حواس‌تان باشد پيش‌فرض‌ها يا راه‌حل‌هاي ارايه شده توسط ديگران (از جمله مشتريان شما به‌عنوان يک مشاور) ممکن است درست نباشد و يا حتي بدتر، بي‌ربط باشد!
همه‌ي احتمالات ممکن را بررسي کنيد، به‌ويژه آن‌هايي که ديگران جا انداخته‌اند!
به دقت همه‌ي جزييات را بررسي کنيد و آن‌هايي را که ممکن است بعدا به دردتان بخورند را به خوبي ثبت کنيد.
به دنبال ارتباطات، روابط، موارد سازگار يا ناسازگار بگرديد.
تا مي‌توانيد سؤال بپرسيد!
به شم و غريزه‌ي خود اعتماد داشته باشيد؛ ولي لطفا اين توانايي را هم داشته باشيد که آن را با شواهد و واقعيت‌ها پشتيباني کنيد.
تغيير قيافه بدهيد (يا حتي ندهيد!)
بي‌رحمانه براي پيدا کردن راه‌حل تلاش کنيد!

يک نکته‌‌ي ديگر: کارآگاهان خوب الگوهايي را هم براي آدم‌هايي که از راز مورد نظر کارآگاهان باخبرند و هم براي کارِ کارآگاهي خوب توسعه مي‌دهند. بنابراين سعي کنيد براي حل مسئله الگوهايي را طراحي و استفاده کنيد.

منابع:1 و 2 و 3
چند نکته برای بهبود لهجه ی انگلیسی

http://www.mediafire.com/?o49p04hua199j14
واوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![size=x-large]
.... عجب موقعیت داغونی! میشه واقعا کسی متوجه نشده باشه که کوه داره گدازه میریزه سرشون؟؟ کار یه ثانیه و دو ثانیه که نبوده! کلی طول می کشه تا یه همچین اتفاقی بیافته. بیشتر به داستانهایی شبیه که خدا مردم رو در چشم به هم زدنی سنگ میکنه!

شهر پمپی، شهری در ایتالیای اِمروزی یا روم باستان در روز ۱۹ اوت سال ۷۹ میلادی در پی فعالیت آتشفشانی کوه وزوو که ۲۸ ساعت ادامه داشت به زیر ۶ متر کوهی از مواد مذاب و خاکستر آتشفشانی رفت. حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.
این شهر به وسیله انفجارهای آتشفشانی کوه «وزوو» نابود شد. آتشفشان وزوو سمبل کشور ایتالیا و قبل از آن نشانه شهر ناپل است.
کوه آتشفشانی وزوو اگرچه طی دو هزار سال گذشته آرام بوده است اما نام آن را کوه اخطار گذارده اند. چنین نامی به دلیل فجایع و حوادثی بوده است که در تاریخ از این کوه به ثبت رسیده است. فاجعه ای که برای «سدوم و عمورا» روی داد شباهت زیادی به حوادث تخریب گر شهر پمپی داشته است. در سمت راست وزوو شهر ناپل و سمت شرق آن شهر پمپی قرار دارد. مذاب و خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی که دو هزار سال پیش روی داد حیات را از این شهر برچید.

http://www2.brevard.edu/reynoljh/italy/corpsecasts.htm
اللّه واقعا آرامبخش است

تا آخر بخونید جالبه...

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.

این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.

به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید: «الذين آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب».این خبر آرامش بخش را برای دوستانی که یاد خدا برایشان آرامش بخش است ارسال کنید.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66