کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ماده خوراکی که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شوند

1 -نوشابه ها
نوشابه های گاز دار از دو جهت استخوانها را تهدید می نماید. گاز کربنات موجود در نوشابه ها معمولا از اسید فسفریک تهیه شده که باعث افزایش دفع کلسیم از ادرار می شود. در همین حال این نوشابه ها باعث رفع تشنگی شما می شوند بدون اینکه مواد مغذی که در دیگر مایعات مانند شیر و آب میوه وجود دارد را جایگزین نماید.
چه باید کرد :
وقتی میل به خوردن نوشابه دارید به جای آن از شیر، آب پرتقال غنی شده با کلسیم و ویتامین D یا از فالوده های مخلوط با ماست استفاده نمایید. در غیر اینصورت برای رفع تشنگی فقط از آب استفاده نمایید و در کنار آن رژیمی از مواد مغذی برای استخوانها داشته باشید.

2 -نمک
نمک باعث خروج کلسیم از استخوان می شود و با مرور زمان باعث تضعیف آن خواهد شد. در ازای هر 2300 میلی گرم سدیم دریافتی در حدود 40 میلی گرم کلسیم دفع می شود. در مطالعه ای زنان یائسه ای که رژیم غذایی پرنمکی داشتند در مقایسه با زنان یائسه معمولی مواد معدنی بیشتری از استخوانهایشان تخلیه شده بود. متاسفانه امروزه دارای رژیم غذایی پرنمکی هستیم و روزانه دو برابر بیش از آنچه بدن به نمک نیاز دارد مصرف می کنیم.
چه باید کرد:
سریعترین و موثرترین روش برای پرهیز از مصرف نمک اضافی خود داری از مصرف مواد غذایی آماده و فست فودها می باشد. تحقیقات نشان می دهد در جوامع شهری سدیم مصرف شده در طی روز به دلیل مصرف نمک در سر سفره نیست بلکه از مصرف مواد غذایی آماده می آید. حتی الامکان باید از مواد غذایی کنسروشده، پیتزا، فست فود مانند سرخ کردنی ها و همبرگر و سبزیجات آماده شده اجتناب نمود.

3 - کافئین
اگرچه کافئین به اندازه نمک از این لحاظ مضر نیست اما با همان مکانیزم باعث دفع کلسیم از استخوان می شود. در ازای هر 100 میلی گرم مصرف روزانه کافئین ( مقدار موجود در یک فنجان متوسط قهوه ) 6 میلی گرم کلسیم دفع می شود. این میزان زیاد نیست اما اگر نوشیدنی های حاوی کافئین را جایگزین نوشیدنی های مغذی مانند شیر و آب میوه نمایید آنگاه دچار مشکل خواهید شد.
چه باید کرد :
مصرف قهوه را به یک تا دوفنجان در روز کاهش دهید و در عوض از دیگر نوشیدنی های عاری از کافئین استفاده نمایید. اضافه نمودن شیر به قهوه تا حدی مشکل را کمتر می کند.

4 - ویتامین آ
تحقیقات اخیر فواید زیادی را در مصرف ویتامین آ به اثبات رسانده است. این ویتامین در تخم مرغ، محصولات لبنی کامل و جگر به وفور یافت می شود. ویتامین آ برای قوه دیداری و سیستم دفاعی بدن مهم می باشد. البته بعضی از رژیم های غذایی و مصرف قرص های ویتامین باعث میشود بیش از مقدار لازم ( 5000IUs در روز ) ویتامین آ وارد بدن شود، بخصوص زنان یائسه نسبت به مصرف بیش از اندازه ویتامین آسیب پذیرند. مطالعات نشان میدهد زنانی که بیش از 5000IUs در روز مصرف ویتامین آ دارند بیش از نانی که کمتر از 1600IUs در روز دریافت می کنند دچار شکستگی استخوان می شوند.
چه باید کرد :
مصرف مواد لبنی بدون چربی یا کم چرب ، مصرف سفیده تخم مرغ (تمام ویتامین آ تخم مرغ در زرده آن وجود دارد)به جای تخم مرغ کامل و نیز کنترل داروهای تقویتی از نظر وجود ویتامین آ.

5 - الکل
الکل باعث اختلال در جذب مواد معدنی توسط استخوان می شود. الکل همچنین مانع یاخته استخوان ساز از فعالیت ترمیمی خود می شود. بنابراین نه تنها با مصرف الکل استخوانها تضعیف می شوند بلکه به هنگام بروز شکستگی ها باعث اختلال درمان آن می شود.
چه باید کرد :
پرهیز از مصرف نوشابه های الکلی.

6 - روغن هیدروژنه
سالهاست تحقیقات نشان داده اند تبدیل روغن مایع به هیدروژنه باعث از بین رفتن ویتامین کا موجود در روغن می شود. ویتامین کا برای تقویت استخوانها بسیار حیاتی می باشد و روغن های گیاهی مانند canola و زیتون پس از سبزیجات دومین منبع مناسب برای تامین این ویتامین می باشد. البته مقدار دریافت ویتامین کا از یک قاشق غذاخوری روغن canola 20 میکروگرم و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون 6میکروگرم می باشد در حالی که در یک وعده مصرف اسفناج 120 میکروگرم ویتامین کا وارد بدن می شود.
چه باید کرد:
اگر به اندازه کافی سبزیجات تازه مصرف میکنید دیگر نگران تامین ویتامین کا بدن خود نباشید. اگر تمایل زیادی به مواد غذایی پخته شده در فر یا تنور مانند کلوچه و شیرینی دارید حتی الامکان در خانه با استفاده از روغن canola تهیه نمایید و از مصرف روغنهای هیدروژنه پرهیز نمایید.
هنگامی که در زندگی اوج میگیری،
دوستانت می فهمند تو چه کسی بودی.
اما هنگامی که در زندگی، به زمین می خوری،
آنوقت تو میفهمی که دوستانت چه کسانی بودند یا هستند ...
آری گاهی شکست از پیروزی مفیدتر است ...
[تصویر:  beautiful-nature-photos-of-tall-guys_8.jpg]
میوه فیسالیس در كشور تولید شد


[url=http://www.poolnews.ir/fa/pages/?cid=61217][/url]
نخستین تولیدكننده میوه فیسالیس در كشور گفت: برای نخستین بار این میوه در ورامین تولید و به بازار مصرف عرضه شد. [تصویر:  43068_122.jpg]
محمدرضا تیموری افزود: میوه فیسالیس بومی مناطق آمریكای جنوبی و تركیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، كیوی و آناناس است كه به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در كشورهای اروپایی و آمریكایی طرفداران زیادی دارد.

وی تصریح كرد: هم اكنون این میوه در شش هزار متر مربع از گلخانه های ورامین زیر كشت قرار گرفته كه در فصل زمستان كشت و در بهار برداشت می شود.

این تولیدكننده میوه فیسالیسی با اشاره به تولید اقتصادی این میوه گفت: بر اساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هكتار بین 22 تا 36 تن تولید می شود كه هر 100 گرم آن در بازار به قیمت سه تا چهار هزار تومان به فروش می رسد.

وی با بیان این كه، میوه فیسالیس به دلیل قرار گرفتن در لفاف كاغذی شكل فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا است، اظهار داشت: این میوه بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود 2 ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می یابد.

تیموری در گفت و گو با ایرنا به خواص درمانی این میوه اشاره كرد و گفت: این میوه یكی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اكسیدان ها و سرشار از ویتامین های A - E - C - P - F است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیكال های آزاد كه موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سكته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می شود، حفاظت می كند.

وی با بیان این كه، از میوه فسالیس در تهیه كرم های آرایشی نیز استفاده می شود تصریح كرد: همچنین مصرف این میوه تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست و تقویت قوای جنسی دارد.
در تصاویر ، شما شاهد تمام مراحل تولید ، از تمیز کردن توت فرنگی ها تا نوشیدن یک دلستر خوشمزه خواهید بود. ازتون دعوت میکنم این سینماگراف زیبا رو مشاهده کنید.

http://www.pic.tooptarinha.com/images/bw...2hwk55.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/1u662825pn0sbkw9ds5.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/s0...9xzjvr.gif
http://www.pic.tooptarinha.com/images/hkmlvz1x0q3r9iq4luy.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/w79w2imald3f4ebp27os.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/mtlzlch94z5d8ylduolu.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/mufbox1dwm5xfkfhhj.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/c5...xm5qz4.gif

http://www.pic.tooptarinha.com/images/v7vqjrpw7rgdp3ssrd.gif



[highlight=#fff][تصویر:  michael_schumacher_1.jpg][/color][/b][/align]
مايكل شوماخر چندين سال متوالي در مسابقات رالي در دنيا اول شد
وقتي رمز موفقيتش را پرسيدند، در جواب گفت:
تنها رمز موفقيت من اين است كه زماني كه ديگران ترمز مي گيرند،
من گاز مي دهم...
STUDY while others are sleeping
(مطالعه کن وقتی که دیگران در خوابند)


DECIDE while others are delaying

(تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند)



PREPARE while others are daydreaming
(خود را آماده کن وقتی که دیگران درخیال پردازیند)


BEGIN while others are procrastinating
(شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند)


WORK while others are wishing
(کار کن وقتی که دیگران در حال آرزو کردند)


SAVE while others are wasting
(صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردند)

LISTEN while others are talking
(گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردند)


SMILE while others are frowning
(لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگیند)


PERSIST while others are quitting
(پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردند)
[/size][/color][/font][/highlight]
با 9 مورد از سالم ترین مواد غذایی آشنا شوید
- گردو
گردو یکی از منابع شگفت انگیز اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. این اسیدهای چرب باعث کاهش کلسترول بد خون ( LDL ) و افزایش کلستلرول خوب ( HDL ) می شود.

امتحان کنید:
برای یک میان وعده سالم و سبک یک مشت گردو با مقداری انجیر خشک و انیسون (تخم رازیانه رومی، این دانه در کنار بقیه رایحه خوبی پخش می کند) استفاده کنید. سالاد ذرت با گردو و پنیر فتا را هم می توانید امتحان کنید.

2 - پاستا، تهیه شده از آرد کامل
این پاستا سه مرتبه بیشتر از دیگر محصولات مشابه فیبر دارد. از دیگر محصولات که ادعا می کنند از چند غلات تهیه شده پرهیز کنید چون شاید تعداد غلات استفاده شده بیشتر باشد اما مطمئن از دانه کامل تهیه نشده است.

امتحان کنید: پاستا را با پستو (سس ایتالیایی سبز رنگ)، منداب خرد شده(arugula) و لیموی رنده شده نوش جان کنید. اسپاگتی تهیه شده از آرد کامل با مارچوبه را هم می توانید امتحان کنید.

3 - مغز بادام
مغز بادام سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است و باعث حفظ سلامت عروق است. فیبر موجود در آن باعث کاهش کلسترول می شود.

امتحان کنید: مخلوط مغز بادام با دانه های غلات پخته شده همراه با کشمش یا مویز بسیار خوشمزه می شود. پاستای نخود با مغز بادام و پنیر ایتالیایی (Parmesan) را هم می توانید تست کنید.

4 - عدس
این دانه سرشار از پروتئین است و فولات موجود در آن نیز بسیار مفید بوده و از بعضی نقصهای مادرزادی جلوگیری می کند.

امتحان کنید: مخلوط عدس پخته با روغن زیتون طبیعی، کرفس خورد شده و آویشن تازه واقعا لذیذ است. ماهی خاردار (Sea Bass) پخته و عدس را هم می توانید امتحان کنید.

5 - بلوبری ( Blueberries )
این ابر میوه سرشار از فیبر است و یکی از برترین میوه های حاوی آنتی اکسیدان می باشد.

امتحان کنید: این میوه را با ماست وانیلی و هل می توان سرو کرد. لیموناد بلوبری هم بسیار خوشمزه است.

6 - تخم مرغ
سفیده تخم مرغ پروتئین زیادی را با کمترین کالری در اختیار شما قرار می دهد. هیچگونه چربی یا کلسترول هم در آن وجود ندارد. زرده تخم مرغ را هم به صورت متعادل استفاده کرد. زرده سرشار از ویتامین B12 و A می باشد. کولین موجود در آن به طور ویژه برای خانمهای باردار مفید است.


امتحان کنید: یک ساندویچ خوشمزه و مقوی با نان کامل، تخم مرغ آب پز ، گوجه ، زیتون، ماهی کولی، پیاز و چند قطره روغن زیتون. استیک گوشت با تخم مرغ و گوجه پخته شده را هم از دست ندهید.

7 - ساردین
این ماهی سرشار از پروتئین است و غذای مورد علاقه خیلی هاست اما سعی کنید آن را از دست ندهید. این ماهی همچنین حاوی B12 بوده و منبع خوبی از کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد.

امتحان کنید: ساردین را در سالاد خیار، گوجه و جعفری تازه سرو کنید.

8 - اسفناج
با خوردن اسفناج علاوه بر آهن ، فولات و فلاوونید دریافت خواهید کرد که حاوی آنتی اکسیدان می باشد.

امتحان کنید: اسفناج خورد شده را در آب میوه طبیعی مورد علاقه تان بریزید و نوش جان کنید. استیک با اسفناج را هم امتحان کنید.

9 - کیوی
این میوه دو برابر پرتقال ویتامین ث و به اندازه موز پتاسیم دارد.

امتحان کنید: برش های نازک کیوی با مقدار کمی عسل و نارگیل توست شده بسیار خوشمزه است.
رستوران لانه پرنده
رستوران منحصر به فردی در منطقه سونوا در تایلند تجربه فراموش نشدنی غذا خوردن در بالای درخت را ارائه می‌دهد.

سرو غذا و نوشیدنی توسط گارسون از طریق طناب انجام می‌شود!
[تصویر:  1.jpg]
[تصویر:  2.jpg]

دختر 6 ماهه ای که مردم دنیا را مبهوت کرده!
[تصویر:  1.jpg]

این دختر کوچولو که تنها شش ماه دارد به راحتی صحبت می کند، هنگام گرسنگی از مادرش تقاضای شیر کرده و حتی می تواند آهنگ بنوازد و او نابغه است. ایزابلا اونیشیک، نوزاد انگلیسی تباری است که از بدو تولد با نوزادان دیگر تفاوت داشت.

مادر او می گوید: ایزابلا وقتی به دنیا آمد با نوزادان دیگر در بیمارستان فرق داشت و نگاهش عاقلانه و معنا دار بود، به همین نسبت وقتی چند روز از تولدش گذشت با صدایی نامفهوم اما معنا دار می گفت "ما" و در واقع به من و همسرم می فهماند که شیر می خواهد، و الان که او شش ماهه است با صدایی رسا می گوید: مادر ،من شیر می خواهم.

[تصویر:  2.jpg]
وقتی اولین بار سخنی از او شنیدیم باورمان نمی شد که دختر 3 ماهه ما بتواند به این شیوایی سخن بگوید اما الان که سه ماه از آن زمان گذشته ، می تواند خوذش به دستشویی برود، به آسانی راه رفته و از همه عجیب تر اینکه آهنگ مورد علاقه من که موتسارت آن را نواخته، به راحتی با پیانو بنوازد.

[تصویر:  3.jpg]
به گزارش ایران ناز پدرش که 45 سال سن دارد می گوید: من همیشه در رویاهایم دخترم را جزو نوابغ به حساب می آوردم اما باورم نمی شد که روزی این روبا به واقعیت بپیوندد.

من و همسرم در زمان بارداری وی، هیچ اقدام خاصی نکردیم تا در اثر آن فرزندمان با هوش شود، تنها تغذیه سالم در آن دوران به همسرم کمک می کرد. اما نکته جالب این است که او در طی دوران بارداری اش گاهی نیز به آهنگ های گوش می کرد و آن آهنگی را که از همه بیشتر دوست داشت، الان دخترم برایش می نوازد!!
عروسک باربی بی‌مو؛ برای همدردی با کودکان سرطانی
«ماتل» تولیدکننده عروسک‌های باربی، برای دختربچه‌هایی که مبتلا به سرطان بوده و به علت شیمی‌درمانی موهای سرشان را از دست داده‌اند، عروسک‌های باربی بدون مو تولید و پخش خواهد کرد.
آلن هیلو ویتز سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که این سری عروسک‌ها که به عنوان دوست باربی تولید خواهد شد، با کلاه گیس، کلاه و اشارپ خود بفروش خواهد رسید.
این عروسک‌ها که به تعداد محدود تولید می‌شوند ابتدا از طریق انجمن بیمارستان‌های کودکان به کودکانی که از دست دادن موهایشان تاثیر بدی در روحیه آنان گذاشته است داده خواهد شد.
در کمپین اینترنتی که در فیس‌بوک در همین رابطه ترتیب یافت نیز ۱٥۰ هزار نفر حمایت خود را از تولید چنین عروسک‌های بدون مو ولی زیبا اعلام کردند.
[تصویر:  2.jpg]

قالیچه ساخته شده با 500000 نخ سیگار
[تصویر:  1.jpg]
[تصویر:  4.jpg]

شادترین خانه دنیا!
ابن خانه در آلمان و در شهر Brunswick ساخته شده اما ساکنین قدیمی این شهر در ابتدا اصلا از ساخته شدن آن راضی نبودند...
[تصویر:  1.jpg]
طرح ساخته شدن این خانه با صحبتی که بین
Rizzo
و Olaf Eshke


انجام گرفت
,
ایجاد شد..
eshke
صاحب یک گالری هنری است و
Rizzo
یک هنرمند آمریکاییست که به خاطر طرح های 3 بعدی شهرت دارد...سپس Konrad Kloster معمار نیز به این پروژه پیوست....ساخت این خانه 2 سال طول کشید...
[تصویر:  3.jpg]
ایران در چه زمینه هائی مقام اول را در جهان دارد

؟

[تصویر:  iran.gif]


هرچند متاسفانه در بسیاری از پارامترهای مثبت در رده آخرین کشورهای دنیا و در بسیاری از گزینه های منفی در رده اولین های دنیا هستیم؛ اما در برخی زمینه های قابل توجه هم رتبه مناسبی در دنیا داریم که دونستنش برای حفظ روحیه مان خوبه بطوریکه بر اساس یک پژوهش صورت گرفته، کشور ایران در موارد مورد اشاره در زیر صاحب رکورد اولین ها در کتاب گینس است.

با این امید که با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس و علاقه به حفظ داشته های مثبت ملی میزان موارد مثبت را روز به روز بیشتر کنیم و ایران را بگونه ای بسازیم که سربلندی نسل های آینده را موجب شود.


1. بیشترین تولید پسته

2. بیشترین تولید خاویار

3. بیشترین تولید خانواده توت

4. بیشترین تولید زعفران
(80% کل تولید جهانی)

5. بیشترین تولید زرشک

6. بیشترین تولید میوه آلویی
(از قبیل شفت و گیلاس و غیره)

7. بالاترین دمای ثبت شده روی سطح زمین (70.7 درجه سانتیگرد در کویر لوت)

8. بیشترین تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی (4000 نفر در کولاک سال 1350 کشته شدند، میزان بارش برف 8 متر در 5 روز)

9. بزرگترین واردکننده گندم

10. بیشترین فرار مغزها

11. بیشترین نسبت زن به مرد در مدارس و دانشگاه ها
(1.23 زن در مقابل هر مرد)

12. بالاترین میزان تشعشات زمینی، با شدت سالانه 260 میلی سیورت در رامسر (مقایسه= یک عکس رادیوگرام سینه 0.05 میلی سیورت، میدانهای اطراف چرنوبیل 25 میلی سیورت)

13. بیشترین تعداد زمینلرزه های بزرگ (بالای 5.5 ریشتر)

14. دقیقترین تقویم دنیا (تقویم جلالی)

15. بیشترین مصرف تریاک و هرویین (امریکا بیشترین مصرف كوكایین را دارد)

16. بیشترین تعداد تغییر پایتخت در طول تاریخ (تهران سی و دومین پایتخت ایرانست)

17. کهن ترین کشور دنیا (تاسیس شده در 3200 سال قبل از میلاد مسیح)

18. میزبان بزرگترین
جمعیت
مهاجر جهان
(اکثرا عراقی و افغانی)

19. بزرگترین تولید کننده فیروزه

20. بزرگترین منابع روی در جهان

21. بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فرش های دست بافت
(75% کل تولید جهانی)

22. بیشترین مصرف کننده نوشابه در جهان (سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران ۴۲ لیتر است در حالیکه در مقایسه با آمار دیگر کشورهای جهان، سرانه مصرف بطور متوسط ۱۰ لیتر است)

23. بزرگترین سیستم بانکی اسلامی (کل سرمایه 236 میلیارد دلار)

24. بالاترین میزان وابستگی به انرژی (بیشترین اتلاف انرژی در جهان)

25. بزرگترین منابع انرژی هیدروکربن (گاز و نفت با هم، با ارزش 14000 میلیارد دلار بر حسب قیمت جهانی 75 دلار هر بشکه نفت)

26. بالاترین تناسب ذخایر به تولید برای نفت در جهان (با میزان تولید کنونی ایران معادل 89 سال ذخایر نفتی دارد)

27. بیشترین اکتشافات نفت و گاز در جهان (در شرایط فعلی با حفر هر پنج حلقه چاه اکتشافی، چهار حلقه چاه به کشف ذخایر نفت و گاز می رسد بطوریکه از ابتدای سال 2000 میلادی تاکنون ایران بیشترین اکتشافات نفت و گاز جهان را داشته است)

28. بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ (نشت چاه نفتی قم در سال 1335 سه ماه ادمه داشت با فوران روزی 125000 بشکه نفت، ارتفاع فوران 52 متر، مقایسه با نشت نفتی خلیج مکزیکو با خروج سه ماه 53000 بشکه در روز)

29. بالاترین آلودگی دی اکسید گوگرد در هوای شهری

30. قدیمی ترین منبع مصنوعی یا ساختگی آبی جهان با قدمت 2700 سال
(قنات گناد آباد هنوز هم آب 40000 نفر را فراهم میکند)

31. بزرگترین مجموعه جواهرات در جهان (جواهرات شاهی ایران در موزه بانک مرکزی ایران بزرگترین گنجینه جوهرات جهانست)

32. کهن ترین امپراتوری جهان (هخامنشیان اولین ابرقدرت تاریخ بودند و در اوج قدرت بر 44% کل جمعیت جهان حکومت میکردند که این بالاترین درصد جمعیت تحت یک دولت در تاریخ هم هست)

33. بیشترین تعداد تلفات در جنگ شیمیایی (100000 کشته و 100000 زخمی در جنگ با صدام، ایران همچنین دومین رتبه تلفات تاریخ را بر اثر سلاح های کشتار دست جمعی بعد از ژاپن دارد)

34. بیشترین تعداد و تناسب مذهب شیعه در جهان (89% جمعیت ایران)

35. بالاترین رشد مصرف گاز طبیعی

36. بیشترین رشد تعداد خودروهای گازسوز

37. بیشترین عمل زیبایی انجام شده در جهان

38. بیشترین آمار طلاق در جهان

39. بزرگترین مصرف کننده دارو در جهان

40. بیشترین مصرف کننده محصولات ساخت چین

41. بزرگترین تجزیه تاریخ، در مدت ۱۹۶ سال گذشته ۳.۵

میلیون کیلومتر از خاک ایران تجزیه گردیده !

منبع: پرشین استار


اولین سرسره دنیا کشف شد
[تصویر:  1.jpg]
مورخان عکس هایی را کشف کرده اند که به نظر می رسد اولین سرسره جهان باشد. این سرسره ۹۰ سال پیش از چوب ساخته شد و شهرت فراوانی هم به هم زد.
[تصویر:  2.jpg]

این سرسره در سال ۱۹۲۲ در پارک ویکستید در نورتهمپتون‌شایر ساخته شد. این پارک نخستین پارک از گونه خودش در بریتانیا بود.
[تصویر:  3.jpg]

در روزهای اول، دو سرسره مجزا در نظر گرفته شده یود؛ یکی برای دخترها و یکی برای پسرها. اما بعدا این تقسیم بندی از بین رفت و همه می توانستند از هر دو سرسره استفاده کنند.
[تصویر:  4.jpg]

این‌ها را بخورید تا جان بگیرید!
[تصویر:  5.jpg]
افزایش انرژی

احتمالاً شما نیز کمابیش این تجربه را داشته‌اید که بین روز، در یک جلسه‌ی کاری، سر کلاس درس، پشت میز کار و ...

به سختی چشمانتان را باز نگه می‌دارید و با این حال می‌گویید چه بهتر الآن خسته می‌شوم و شب راحت‌تر می‌خوابم. به عقیده‌ی متخصصان تغذیه این خواب آلودگی بی ارتباط با غذاهایی که میل می‌کنید نیست. اما چگونه باید مطمئن شویم مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنیم میزان انرژی ما را افزایش می‌دهد؟

برای حفظ انرژی‌تان میزان گلیسمی خونتان را متعادل نگه دارید

تولید انرژی در داخل سلول‌ها آغاز می‌شود و مصرف قند یا مواد غذایی که حاوی میزان زیادی گلوسید است باعث ایجاد حالت مقاومت انسولین شده و میزان انرژی را بالا و پایین می‌برد. چاره‌ی کار چیست؟

متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که چای سبز همان تأثیر محرکی قهوه را دارد

اما انرژی را از بین نمی‌برد. چای سبز به آرامی و به طور منظم در عرض چند

ساعت انرژی آزاد می‌کند

اگر مواد غذایی صنعتی مثل آرد سفید، قند سفید و کلاً مواد غذایی تصفیه شده جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ی غذایی شما دارد لازم است که شاخص گلیسمی خونتان را متعادل نگه دارید و این کار امکان پذیر نخواهد بود مگر با مصرف بیشتر فیبرها مثل دانه‌ی کتان، ماهی‌های چرب یا روغن کتان و غیره.

به میزان کافی مواد مغذی جذب کنید


فقط ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند به خوبی انرژی از دست رفته‌ی شما را تأمین کند. اگر شما به طور مرتب از ذخیره‌ی انرژی‌تان استفاده می‌کنید بدون این که جایگزینی برای آن داشته باشید خیلی زود به اصطلاح باکتان خالی می‌شود. بهترین و سالم‌ترین عصرانه برای تأمین انرژی این است که یک پیاله سوپ سبزیجات برای خودتان تهیه کنید که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

شاهدانه

چند پیشنهاد برای تأمین انرژی

شاه دانه

تصور نکنید با خوردن شاه دانه مثل جت به پرواز در خواهید آمد اما این دانه‌های ریز منبع فوق‌العاده‌ی تأمین انرژی محسوب می‌شوند. می‌توانید این دانه‌ها را به صورت پودر یا به صورت همان دانه‌ها میل کنید. این دانه‌های ریز حاوی پروتئین‌های زود هضم هستند؛ یعنی این که بدن برای هضم آن‌ها انرژی از دست نمی‌دهد. متخصصان معتقدند که مصرف پروتئین‌ها باعث ترشح هورمونی می‌شود که به بدن کمک می‌کند از ذخایر چربی آن‌ها بهتر استفاده کند و این امر طاقت و انرژی بدن را بالا می‌برد و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

بروکلی

بروکلی منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین B است. این ویتامین در خدمت متابولیسم بدن است و چربی‌ها و گلوسیدها را به انرژی تبدیل می‌کند.
بهترین و سالم‌ترین عصرانه برای تأمین انرژی این است که یک پیاله سوپ سبزیجات برای خودتان تهیه کنید که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است

خرما

خرما سرشار از قند و یا گلوسیدهای طبیعی است و اگر اهل ورزش هستید این قند منبع خوب تأمین انرژی محسوب می‌شود. گلوسید در کبد به سرعت به گلیکوژن تبدیل می‌شود. در اختیار داشتن یک منبع گلیکوژن در عضلات و کبد برای تأمین و حفظ انرژی بدن لازم و ضروری است. متخصصان به ورزشکاران توصیه می‌کنند که قبل، در حین و بعد از تمرینات و جلسات ورزشی یک میان وعده‌ی حاوی خرما میل کنند.
چای سبز

چای سبز

متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که چای سبز همان تأثیر محرکی قهوه را دارد اما انرژی را از بین نمی‌برد. چای سبز به آرامی و به طور منظم در عرض چند ساعت انرژی آزاد می‌کند.

تأثیر محرکی این چای به اندازه‌ی کافئین نیست و تنش کمتری روی غدد لنفاوی می‌گذارد.

این چای نه تنها قبل از ورزش بسیار خوب و انرژی‌زا است بلکه زمانی که انرژی‌تان ته می‌کشد بهتر از قهوه عمل می‌کند و شما را سرحال می‌آورد. اگر شما هم جزو قهوه‌خورهای قهار هستید توصیه می‌کنیم که مصرف این نوشیدنی را کاهش دهید و به جای آن هر روز چند فنجان چای سبز بنوشید.
"متناسب با در آمد شما کتاب موجود است. اگر نه کتاب را به امانت ببرید"

[تصویر:  n00153406-r-b-000.jpg]


یک کتابفروش تهرانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مقابله با گرانی روز افزون کتاب دست به ابتکار جالبی زده است.

این کتابفروش این نوشته را بر ویترین مغازه خود آویخته است: "متناسب با در آمد شما کتاب موجود است. اگر نه کتاب را به امانت ببرید"

به گزارش پارسینه، این کتابفروشی در بزرگراه نواب- بالاتر از میدان جمهوری اسلامی- بین خیابان آزادی و کلهر قرار دارد.
برای تشخیص دادن میوه رسیده از نارس راه هایی ساده اما ظریف وجود دارد,برای مثال در مورد این میوه های آبدار تابستانی و پر طرفدار یعنی هندوانه و طالبی...
میوه ها را معمولا باید رسیده و بیشتر سبزیجات را نارس مصرف کرد.
● برای تشخیص طالبی رسیده به ۴ عامل توجه کنید:
▪ معاینه کنید! رنگ پوست طالبی باید زرد مایل به سبز یا زرد کرم رنگ باشد نه سبز!
▪ تکان دهید! اگر طالبی کاملا رسیده باشد با تکان دادن آن می توانید مثل یک قلک صدای تخم هایش را در داخل آن بشنوید.
▪ بو کنید! باید بوی خوشی از آن به مشام برسد.
▪ لمس کنید! سرطالبی که به ناف مشهور است باید نرم باشد. اگر همه قسمت های طالبی نرم باشد، احتمالا بیش از حد رسیده و گازدار است.
● هندوانه
برای تشخیص هندوانه رسیده می توان به آزمایش های زیر دست زد:
▪ وزن کنید! هرچه هندوانه نسبت به جثه اش سبک تر باشد، تردتر و رسیده تر است مشروط بر این که پوک نباشد.
فشار دهید! اگر هندوانه رسیده را در میان دو دست خود قرار داده و فشار دهید قرچی صدا خواهد داد. البته این یک اصل کلی نیست.
▪ تلنگر بزنید! با انگشت بزنید و گوش کنید. اگر صدای شبیه «پینک» با آهنگ زیر و بلند شنیدید هندوانه هنوز نرسیده است. ولی اگر صدایی شبیه «پانک» با آهنگ بم و آهسته شنیدید هندوانه رسیده و قابل خوردن است. برخی نیز این صدا را به گونه ای دیگر تشریح می کنند و می گویند اگر صدایی که شنیدید صفر بود هندوانه نرسیده ولی اگر صدایی عمیق و رسا شنیدید که در داخل هندوانه پیچیده و انعکاس یافت هندوانه اش حرف ندارد.
317317317


چه ازدواج کرده باشید، چه نکرده باشید، باید این را بخوانید!

وقتی آن شب از سر کار به خانه برگشتم، همسرم داشت غذا را آماده می‌کرد، دست او را گرفتم و گفتم، باید چیزی را به تو بگویم. او نشست و به آرامی مشغول غذا خوردن شد. غم و ناراحتی توی چشمانش را خوب می‌دیدم.

یکدفعه نفهمیدم چطور دهانم را باز کردم. اما باید به او می‌گفتم که در ذهنم چه می‌گذرد. من طلاق می‌خواستم. به آرامی موضوع را مطرح کردم. به نظر نمی‌رسید که از حرفهایم ناراحت شده باشد، فقط به نرمی پرسید، چرا؟

از جواب دادن به سوالش سر باز زدم. این باعث شد عصبانی شود. ظرف غذایش را به کناری پرت کرد و سرم داد کشید، تو مرد نیستی! آن شب، دیگر اصلاً با هم حرف نزدیم. او گریه می‌کرد. می‌دانم دوست داشت بداند که چه بر سر زندگی‌اش آمده است. اما واقعاً نمی‌توانستم جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهم. من دیگر دوستش نداشتم، فقط دلم برایش می‌سوخت.

با یک احساس گناه و عذاب وجدان عمیق، برگه طلاق را آماده کردم که در آن قید شده بود می‌تواند خانه، ماشین، و 30% از سهم کارخانه‌ام را بردارد. نگاهی به برگه‌ها انداخت و آن را ریز ریز پاره کرد. زنی که 10 سال زندگیش را با من گذرانده بود برایم به غریبه‌ای تبدیل شده بود. از اینکه وقت و انرژیش را برای من به هدر داده بود متاسف بودم اما واقعاً نمی‌توانستم به آن زندگی برگردم چون عاشق یک نفر دیگر شده بودم. آخر بلند بلند جلوی من گریه سر داد و این دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتم ببینم. برای من گریه او نوعی رهایی بود. فکر طلاق که هفته‌ها بود ذهن من را به خود مشغول کرده بود، الان محکم‌تر و واضح‌تر شده بود.

روز بعد خیلی دیر به خانه برگشتم و دیدم که پشت میز نشسته و چیزی می‌نویسد. شام نخورده بودم اما مستقیم رفتم بخوابم و خیلی زود خوابم برد چون واقعاً بعد از گذراندن یک روز لذت بخش با معشوقه جدیدم خسته بودم. وقتی بیدار شدم، هنوز پشت میز مشغول نوشتن بود. توجهی نکردم و دوباره به خواب رفتم.
صبح روز بعد او شرایط طلاق خود را نوشته بود: هیچ چیزی از من نمی‌خواست و فقط یک ماه فرصت قبل از طلاق خواسته بود. او درخواست کرده بود که در آن یک ماه هر دوی ما تلاش کنیم یک زندگی نرمال داشته باشیم. دلایل او ساده بود: وقت امتحانات پسرمان بود و او نمی‌خواست که فکر او بخاطر مشکلات ما مغشوش شود.

برای من قابل قبول بود. اما یک چیز دیگر هم خواسته بود. او از من خواسته بود زمانی که او را در روز عروسی وارد اتاقمان کردم به یاد آورم. از من خواسته بود که در آن یک ماه هر روز او را بغل کرده و از اتاقمان به سمت در ورودی ببرم. فکر می‌کردم که دیوانه شده است. اما برای اینکه روزهای آخر با هم بودنمان قابل‌تحمل‌تر باشد، درخواست عجیبش را قبول کردم.

درمورد شرایط طلاق همسرم با معشوقه‌ام حرف زدم. بلند بلند خندید و گفت که خیلی عجیب است. و بعد با خنده و استهزا گفت که هر حقه‌ای هم که سوار کند باید بالاخره این طلاق را بپذیرد.

از زمانیکه طلاق را به طور علنی عنوان کرده بودم من و همسرم هیچ تماس جسمی با هم نداشتیم. وقتی روز اول او را بغل کردم تا از اتاق بیرون بیاورم هر دوی ما احساس خامی و تازه‌کاری داشتیم. پسرم به پشتم زد و گفت اوه بابا رو ببین مامان رو بغل کرده. اول او را از اتاق به نشیمن آورده و بعد از آنجا به سمت در ورودی بردم. حدود 10 متر او را در آغوشم داشتم. کمی ناراحت بودم. او را بیرون در خانه گذاشتم و او رفت که منتظر اتوبوس شود که به سر کار برود. من هم به تنهایی سوار ماشین شده و به سمت شرکت حرکت کردم.

در روز دوم هر دوی ما برخورد راحت‌تری داشتیم. به سینه من تکیه داد. می‌توانستم بوی عطری که به پیراهنش زده بود را حس کنم. فهمیدم که خیلی وقت است خوب به همسرم نگاه نکرده‌ام. فهمیدم که دیگر مثل قبل جوان نیست. چروک‌های ریزی روی صورتش افتاده بود و موهایش کمی سفید شده بود. یک دقیقه با خودم فکر کردم که من برای این زن چه کار کرده‌ام.

در روز چهارم وقتی او را بغل کرده و بلند کردم، احساس کردم حس صمیمیت بینمان برگشته است. این آن زنی بود که 10 سال زندگی خود را صرف من کرده بود. در روز پنجم و ششم فهمیدم که حس صمیمیت بینمان در حال رشد است. چیزی از این موضوع به معشوقه‌ام نگفتم. هر چه روزها جلوتر می‌رفتند، بغل کردن او برایم راحت‌تر می‌شد. این تمرین روزانه قوی‌ترم کرده بود!

یک روز داشت انتخاب می‌کرد چه لباسی تن کند. چند پیراهن را امتحان کرد اما لباس مناسبی پیدا نکرد. آه کشید و گفت که همه لباس‌هایم گشاد شده‌اند. یکدفعه فهمیدم که چقدر لاغر شده است، به همین خاطر بود که می‌توانستم اینقدر راحت‌تر بلندش کنم.

یکدفعه ضربه به من وارد شد. بخاطر همه این درد و غصه‌هاست که اینطور شده است. ناخودآگاه به سمتش رفته و سرش را لمس کردم.

همان لحظه پسرم وارد اتاق شد و گفت که بابا وقتش است که مامان را بغل کنی و بیرون بیاوری. برای او دیدن اینکه پدرش مادرش را بغل کرده و بیرون ببرد بخش مهمی از زندگیش شده بود. همسرم به پسرمان اشاره کرد که نزدیکتر شود و او را محکم در آغوش گرفت. صورتم را برگرداندم تا نگاه نکنم چون می‌ترسیدم در این لحظه آخر نظرم را تغییر دهم. بعد او را در آغوش گرفته و بلند کردم و از اتاق خواب بیرون آورده و به سمت در بردم. دستانش را خیلی طبیعی و نرم دور گردنم انداخته بود. من هم او را محکم در آغوش داشتم. درست مثل روز عروسیمان.

اما وزن سبک‌تر او باعث ناراحتیم شد. در روز آخر، وقتی او را در آغوشم گرفتم به سختی می‌توانستم یک قدم بردارم. پسرم به مدرسه رفته بود. محکم بغلش کردن و گفتم، واقعاً نفهمیده بودم که زندگیمان صمیمیت کم دارد. سریع سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم. وقتی رسیدم حتی در ماشین را هم قفل نکردم. می‌ترسیدم هر تاخیری نظرم را تغییر دهد. از پله‌ها بالا رفتم. معشوقه‌ام که منشی‌ام هم بود در را به رویم باز کرد و به او گفتم که متاسفم، دیگر نمی‌خواهم طلاق بگیرم.

او نگاهی به من انداخت، تعجب کرده بود، دستش را روی پیشانی‌ام گذاشت و گفت تب داری؟ دستش را از روی صورتم کشیدم. گفتم متاسفم. من نمی‌خواهم طلاق بگیرم. زندگی زناشویی من احتمالاً به این دلیل خسته‌کننده شده بود که من و زنم به جزئیات زندگیمان توجهی نداشتیم نه به این دلیل که من دیگر دوستش نداشتم. حالا می‌فهمم دیگر باید تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روز او را در آغوش گرفته و از اتاق خوابمان بیرون بیاورم. معشوقه‌ام احساس می‌کرد که تازه از خواب بیدار شده است. یک سیلی محکم به گوشم زد و بعد در را کوبید و زیر گریه زد. از پله‌ها پایین رفتم و سوار ماشین شدم. سر راه جلوی یک مغازه گل‌فروشی ایستادم و یک سبد گل برای همسرم سفارش دادم. فروشنده پرسید که دوست دارم روی کارت چه بنویسم. لبخند زدم و نوشتم، تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روز صبح بغلت می‌کنم و از اتاق بیروم می‌آورمت.

شب که به خانه رسیدم، با گلها دست‌هایم و لبخندی روی لبهایم پله‌ها را تند تند بالا رفتم و وقتی به خانه رسیدم دیدم همسرم روی تخت افتاده و مرده است! او ماه‌ها بود که با سرطان می‌جنگید و من اینقدر مشغول معشوقه‌ام بودم که این را نفهمیده بودم. او می‌دانست که خیلی زود خواهد مرد و می‌خواست من را از واکنش‌های منفی پسرمان بخاطر طلاق حفظ کند. حالا حداقل در نظر پسرمان من شوهری مهربان بودم.

جزئیات ریز زندگی مهمترین چیزها در روابط ما هستند. خانه، ماشین، دارایی‌ها و سرمایه مهم نیست. اینها فقط محیطی برای خوشبختی فراهم می‌آورد اما خودشان خوشبختی نمی‌آورند.

سعی کنید دوست همسرتان باشید و هر کاری از دستتان برمی‌آید برای تقویت صمیمیت بین خود انجام دهید.
53258zu2qvp1d9v53258zu2qvp1d9v
بزرگترین گل دنیا
بزرگترین گل مربوط به گیاه عجیبی است که زرآوند یا زنبق بدبو (Rafflesia arnoldii) نام دارد.

این گیاه در جنگل‌های آسیایی مانند؛ اندونزی، مالزی، تایلند، فلیپین و...رشد می کند. گل برگ‌های این گل نارنجی و قهوه‌ای با خال‌های سفید است.
وزن بعضی از این گلها تا 24 کیلوگرم و طولشان حدود دو متر می رسد. این گل زندگی انگلی دارد.
یعنی خود را به گیاه میزبان چسبانده و بدین وسیله آب و مواد غذایی مورد نیاز خود را بدست می آورد.

کوچکترین گل دنیا
کوچکترین گل و گیاه دنیا ولفیا Wolffia نام دارد. این گل جزء خانواده عدس آبی است. این گیاه بر روی رودها و تالاب های آرام شناور است. ندازه آن کمتر از یک میلیمتر و یک نوع گیاه گرمسیری است. وزن آن کمتر از یک میکروگرم و حدود یک دانه بلور نمک سفره است. رنگ آن هم زرد سبز روشن است.
هیولاهای ساکن در یک قطره آب!

باورش سخت است اما تک‌سلولی‌های ساکن آب می‌توانند از زامبی‌ها و هیولاهایی که تنها در کابوس‌های شبانه به سراغ انسان می‌آیند هم ترسناک‌تر باشند. کلمنز ویرث تعدادی از آنها را به تصویر کشیده است.کلمنز ویرث که فارغ‌التحصیل هنر چندرسانه‌ای است این تصاویر را از یک قطره آب که از هر شیر آب خانگی ممکن است بچکد، تهیه کرده تا دنیای پرهیاهوی موجودات ریزاندام را را به نمایش بگذارد...
[تصویر:  1.jpg]
وییرث برایی تهییه ایین عكس‌ها از تكنییكیی به نام رییزنگاریی زمیینه تارییك استفاده كرده و ییك دوربیین عكاسیی را كه در ایینجا كانن 5dmarkII است با استفاده از ییك مبدل به مییكروسكوپ متصل كرده است.وییرث كه فارغ‌التحصییل دانشگاه علوم كاربردیی سالزبورگ است، وییدئویی تهییه شده از حییات مییكروسكوپیی درون آب را «قلمرو مییكروب‌ها» نامگذاریی كرده و آنرا تجربه‌ایی مییكروسیینمایییی از جدال آنها برایی ادامه حییات توصییف میی‌كند. او می‌گوید: «می‌خواستم تجربه‌ای فراتر از تماشای جهان ماکرو داشته باشم، به همین دلیل به سراغ دنیای میکروسکوپی رفتم و مجذوب جزئیات آن و تنوع زیستی آب شدم. چه کسی باور می‌کرد در یک قطره کوچک این همه جاندار متفاوت وجود داشته باشد؟»
[تصویر:  2.jpg]
[تصویر:  3.jpg]

این جلمه گاندی را از دست ندهید
[تصویر:  1.jpg]
درد من تنهایی نیست؛ بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت؛ بی عرضگی را صبر و با تبسمی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می نامند.
ایستگاه اتوبوس در کشورهای مختلف دنیا!
USA
[تصویر:  1.jpg]


GERMANY
[تصویر:  2.jpg]

ENGLAND
[تصویر:  3.jpg]

UAE
[تصویر:  4.jpg]

بقيه ايستگاهها
(بعدا ميزارم1276746pa51mbeg8j )
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66