کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
راز عجیب مثلث برمودا (علمی و دانستنی ها)
مثلث برمودا-مثلث برمودا منطقه‌ای است وهم‌انگیز در شمال غربی اقیانوس اطلس ، که ادعا می‌شود صدها هواپیما و کشتی و همچنین بیش از هزار نفر به طور مرموزی در این منطقه‌ی وحشت ناپدید شده‌اند

بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.
[تصویر:  o4.jpg]
موقعیت جغرافیایی مثلث برمودا
نقشه جغرافیایی مثلث برمودا مثلث برمودا (Bermuda Triangle) بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است. (بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند؛ در این نقطه هیچ انحرافی در قطب‌نما محاسبه نمی‌شود.)
وین سنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده ، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند :
« یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد. » مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی ، همراه با تمام سرنشینانشان ، در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای مأموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات به هوا برخاست ، اما هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.
آخرین پیامهای مخابره شده‌ی آنها با برج مراقبت ، حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم رؤیت خشکی ، از کار افتادن قطب‌نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان ، افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدت‌ها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای – چه قبل و چه بعد از آن – تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایق‌ها و کشتی‌هایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا) ؛ در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.
منطقه وحشت
همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتی‌های بزرگ و کوچک در آب‌های آن در حال ترددند و افراد زیادی برای بازدید به این منطقه مسافرت می‌کنند ، بدون آنکه اتفاقی بیافتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوس‌ها در سراسر دنیا ، کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند؛ پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد ، ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدن‌های بی دلیل ، بی‌شمار و نامعلومی روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است.
مشاهدات و گزارشات
- در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاه‌های مبدأ و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند ، که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب‌نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه‌آلودی – آن هم در روز صاف و آفتابی – و یا تغییراتی غیر عادی در آب‌هایی که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند (بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع)
- این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل این که چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده ، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشات حاکی از آن بوده که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح رؤیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا ، که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.
- در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاه‌ها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند ، که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع به کار کرده‌اند.
- در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید : « خطری همانند یک خنجر هم اکنون به سرعت می‌آید … ما نمی‌توانیم فرار کنیم … » ؛ در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود ، کشتی ناپدید شد.
علل واقعه
یکی از علت‌های کشف شده – که در مدل آزمایشگاهی به اثبات رسیده است – در مورد وقوع زلزله و خروج گازهایی از زمین می‌باشد ، که در هنگام عبور کشتی‌ها باعث فرو رفتن کشتی به اعماق آب می‌گردد؛ ولی در مورد هواپیماهایی که از آن محل عبور کردند و ناپدید شدند خروج همین گازها از آب به سمت بالا باعث پایین کشیده شدن هواپیماها به سمت آب می‌شود که در صورت عدم کنترل ، هواپیما به داخل آب سقوط می‌کند ، ولی در مدل آزمایشی آن ، این مسأله در صورتی قابل حل است که هواپیما به این محل آشنا بوده و توانایی گرفتن دوباره ارتفاع را در صورت کم شدن ناگهانی آن داشته باشد. همچنین در مورد پیدا نشدن اجساد هواپیماها یا کشتی‌ها می‌توان گفت تعدادی از موارد ناپدید شده در اعماق دریا کشف شده است ، که نمونه‌های کشفی با نمونه‌های غرق شده کاملا تطبیق دارد.
۱- علل فرضی طبیعی
جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گوی‌های آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود ، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتی‌ها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود ، قرار گرفتن تحت تأثیر نیرویی مغناطیسی و اختلالات امواج الکترومغناطیسی (ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتی‌های متعدد در یک منطقه نیست.)
۲- علل فرضی غیر طبیعی
دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسان‌ها به کره زمین آمده‌اند. یکی از عجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد به وسیله ادگار کایس (پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست) ارائه شده است. به عقیده وی قرن‌ها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتی‌ها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آن‌ها می‌گردد.
نظریه و توضیحات کوشچه
لارنس دیوید کوشچه – محقق دانشگاه ایالت آریزونا – در سال ۱۹۷۵ با انتشار کتابی به نام « اسرار مثلث برمودا برملا شد » اولین نظریه مخالف در این زمینه را منتشر نمود. تحقیقات وی در این کتاب شماری از اطلاعات نادرست و ناسازگار در مقاله بلیتزر را برملا نمود. وی در این کتاب به وجود ناسازگاری‌های زیادی در گزارشات بلیتزر اشاره نمود و گفته‌های وی از زبان شاهدان عینی ، افراد زنده مانده در حوادث و همچنین تمامی انسانهای درگیر را نادرست و غیر واقعی بیان نمود. وی بیان نمود که بسیاری از اطلاعات مهم در مقاله بلیتزر از قلم افتاده است و به هیچ وجه کاملا بررسی نشده است.
به عنوان مثال در داستان بلیتزر در مورد مفقود شدن قایق معروفی که قصد داشت دور دنیا حرکت کند و سرنشین آن دونالد کروهرست ، بلیتزر به اسرار آمیز بودن این داستان اشاره نموده است ، در حالی که شواهد روشنی در مورد دلایل مفقود شدن وی در دسترس است و یا همچنین در مورد کشتی حمل زغال‌سنگ – که بلیتزر آن را این طور بیان نمود : کشتی مزبور سه روز پس از ترک بندری در اقیانوس اطلس مفقود شده و دیگر هیچ ردپایی از آن یافت نشد – مى‌گوید که در گزارشات واقعی ، یک کشتی با همین نام از بندری در اقیانوس آرام حرکت نموده است.
همچنین کوشچه معتقد بود که درصد زیادی از حوادثی که به نام اسرار مثلث برمودا یاد شده ، کاملا خارج از منطقه مثلث برمودا اتفاق افتاده است و در اغلب موارد راه اثبات این مدعا بسیار ساده بوده است. وی با جستجو در مقالات چاپ شده در روزنامه‌های وقت و همچنین اطلاع از وضع هوای گزارش شده در آن روز توانست وجود مغایرات در داستان‌های بیان شده در مورد اسرار مثلث برمودا را برملا سازد.
نتیجه گیری‌ های کوشچه
- شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در این گزارشات در مقایسه با شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در دیگر مناطق اقیانوس ، به هیچ وجه زیادتر نبوده است.
- طوفان‌های استوایی و گرمسیری بسیاری در این مناطق گزارش شده است و شمار گمشدگان در این گزارشات با توجه به تعداد این طوفان‌ها نامتناسب ، عجیب یا اسرار آمیز نمی‌باشد. (بلیتزر و نویسندگان دیگر در مقالات خود اشاره‌ای به این واقعیت ننموده‌اند.)
- اعداد و ارقام بیان شده در این گزارشات و تحقیقات آشفته اغراق آمیز است. کشتی‌ها و قایق‌هایی مفقود گزارش می‌گردند که بالاخره به بندرها بازگشته بودند – البتــه با اندکی تأخیـــر – و این موضوع گزارش نشده است.
- برخی از این گزارشات در مورد مفقودین در واقع هیچگاه اتفاق نیفتاده‌اند؛ به طور مثال حادثه‌ای با عنوان سقوط هواپیما گزارش شده که مدعاست هواپیمایی مسافربری ، در سال ۱۹۳۷ از بندر دیتونا در فلوریدا در مقابل چشم صدها شاهد عینی پرواز نموده و در مثلث برمودا سقوط کرده است ، در حالی که در روزنامه‌هاى محلی آن زمان ، هیچ نوشته‌ای در اثبات این مدعا یافت نمی‌شود.
نتیجه گیری کلی کوشچه در مورد افسانه مثلث برمودا
افسانه‌ها و داستان‌هایی که به عنوان اسرار مثلث برمودا وجود دارد ، توسط نویسندگانی منتشر شده که عمدا یا سهوا با داشتن تصورات نادرست ، دلایل و مستندات ناقص و یا همچنین با پیروی از احساسات نادرست ، سعی در نوشتن آن‌ها نموده‌اند و این مقالات جعلی و تصنعی می‌باشند.
مدلین رسبورتگارف – دانشمند و محقق ایتالیایی قرن بیستم – نیز در مورد بروز حوادث غیر عادی و خارق‌العاده در این منظقه ، پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده است که اغلب حوادث یاد شده در این منطقه تنها اغراق آمیز نشان دادن برخی حوادث عادی بوده‌ ست؛ برای مثال کشتی فرانسوی BHG3566 ، که در سال ۱۹۷۷ در این منطقه ناپدید شد ، دو روز بعد در بندر ریجسرا دیده شد و شواهد به مدت کوتاهى از گم شدن این کشتی حکایت می‌کرد ، در حالی که هنوز هم برخی نویسندگان از این حادثه با نام کشتی وحشت یاد می‌کنند و بر این باورند که این کشتی در منطقه مثلث برمودا از بین رفته است و در تسخیر ارواح می‌باشد.
گذشته و آینده برمودا
به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمان‌های متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین « دریایی از مقبره‌ها » ، « مثلث شیطان » ، « مثلث مرگ » ، « دریای بدبختی » ، « گورستان آتلانتیک » نامیده می‌شده است. شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسان‌هایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو ۱۳ – که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست – شده است.
اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد ، و شاید هم به خاطر معلوم نبودن دلیل اصلی این وقایع ، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.
11 دلیل برای لبخند زدن

[تصویر:  ra4-1009.jpg]
لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی پیدا کنیم که انعطاف پذیری در توجه را بالا برده و توانایی ما برای فکر کردن کلی نگر را تقویت می کند.
آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند. در زیر به ۱۰ روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم.

1 - تشویق دیگران برای اعتماد به شما

در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند، واقعاً به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می فرستد که دیگران می توانند به ما اعتماد کرده و با ما همکاری کنند. کسانی که لبخند می زنند معمولاً سخاوت و برونگرایی بیشتری دارند.

2 - جلب ملایمت و ارفاق دیگران

وقتی افراد کار بدی انجام می دهند و دستگیر می شوند معمولاً لبخند می زنند. آیا این کار برایشان فایده ای دارد؟ براساس تحقیقی که توسط لافرانس LaFrance و هِچ Hecht در ۱۹۹۵ انجام گرفت، می تواند اینطور باشد. ما با کسانی که قانون شکنی کرده اند، اگر بعد از آن لبخند بزنند، با ملایمت و ارفاق بیشتری برخورد می کنیم. مهم نیست که لبخندی دروغین باشد، لبخندی از روی بیچارگی باشد یا یک لبخند واقعی، همه آنها باعث می شود برای فرد خاطی کمی تحفیف قائل شویم.

3 - رهایی از خطاهای اجتماعی

فراموش کردید به مناسبت سالگرد ازدواجتان برای همسرتان هدیه بخرید؟ اسم یک مشتری مهم را فراموش کرده اید؟ سهواً یک بچه کوچک را لگد زدید؟ اگر چنین مواردی برای شما هم پیش آمده باشد، احتمالاً خجالت زده شده اید. عملکرد خجالت این است که شما را از مکان های اجتماعی پرفشار بیرون کند. لبخند های از روی خجالت با پایین انداختن سر همراه است و خیلی وقت ها هم یک خنده کوتاه احمقانه به آن اضافه می کنیم. این کار برای این انجام می شود که باعث شویم فرد مقابل اشتباه سهوی ما را فراموش کرده و سریعتر ما را ببخشد. بنابراین لبخند از روی خجالت به ما کمک می کند از زندان رها شویم

. 4 - در غیر اینصورت احساس بدی پیدا خواهم کرد

گاهی اوقات به این دلیل لبخند می زنیم که هم مودبانه است و هم اینکه بعد از آن احساس بدی پیدا نمی کنیم. مثل زمانیکه کسی با اشتیاق درمورد اینکه چطور مقداری پول در جیب یکی از لباس های قدیمی اش پیدا کرده برایمان تعریف می کند. شاید خیلی جای لبخند زدن نداشته باشد اما اینکار را می کنید چون مودبانه است. به همین دلیل است که در اینگونه مواقع سر خود را تکان داده و لبخند می زنیم چون می دانیم اگر اینکار را نکنیم، بعد احساس پشیمانی خواهیم کرد. این احساس در زنان قوی تر از مردان است.

5 - خندیدن از ته قلب

لبخند زدن راهی برای کاهش فشار ناشی از موقعیت های ناراحت کننده است. روانشناسان به آن فرضیه فیدبک چهره می گویند. حتی وقتی به اجبار لبخند می زنیم برای اینکه کمی روحیه مان را بهتر کند کافی است.

6 - برای درک و بینش بهتر

وقتی عصبی هستیم، توجه ما کمتر می شود. متوجه نمی شویم که کنار دستمان چه می گذرد و فقط اتفاقی که درست روبه رویمان می افتد را می بینیم. این هم از نظر لفظی و هم استعاری صدق می کند: وقتی مضطرب هستیم یا استرس داریم، متوجه ایده هایی که در گوشه های ذهنمان است نمی شویم. اما برای به دست آوردن درک از یک مشکل، دقیقاً به همین ایده های پیرامونی نیاز پیدا می کنیم.

7 - برای جذابیت

لبخند خانم ها تاثیری جادویی بر همسرشان دارد و تاثیر آن حتی از ارتباط چشمی نیز بالاتر است. در یک تحقیق بر روی نحوه برخورد آقایان با خانم ها را در یک بار بررسی کرد . وقتی زنی فقط ارتباط چشمی با همسرش برقرار می کرد، در ۲۰% از موارد مرد به او نزدیک می شد. وقتی همان زن لبخندی را هم اضافه می کرد، در ۶۰% از موارد مرد به او نزدیک می شد. اما وقتی مردها به زنان لبخند می زنند، تاثیر آن جادوییت کمتری دارد. با اینکه لبخند زدن جذابیت خانم ها را برای آقایان بیشتر می کند اما بر عکس آن چندان صادق نیست.

8 - پنهان کردن فکر

روانشناسان در گذشته تصور می کردند که یک لبخند واقعی هیچ وقت دروغ نمی گوید. لبخند های دروغین و مصنوعی فقط دهان را درگیر می کند درحالی که لبخندهای واقعی به چشم ها نیز می رسد.

9 - برای پول درآوردن

اقتصاد دانان نیز ارزش لبخند را دریافته اند، اما آیا لبخند می تواند واقعاً برایمان پول ساز باشد؟ تید و لوکارد Tidd and Lockard در سال ۱۹۷۶ در تحقیق خود دریافتند که مستخدم هایی که لبخند می زنند انعام بیشتری دریافت می کنند. بطور کلی تر افرادی که در صنایع خدماتی هستند، مثل مهمانداران هواپیما یا آنها که در بخش سرگرمی و میهمان نوازی هستند، برای لبخند زدن به مشتریان خود پول می گیرند. اما مراقب باشید. تضاد مداوم بین آنچه واقعاً احساس می شود و آنچه نشان داده می شود می تواند موجب خستگی فرد و فرسودگی شغلی شود.

10 - لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند

یکی از ساده ترین لذت های زندگی که معمولاً به خاطر خودکار بودن آن دیده نمی شود زمانی است که به کسی لبخند می زنید و او در جواب به شما لبخند می زند. اما همانطور که ممکن است متوجه شده باشید همه آدمها در جواب یک لبخند، لبخند نمی زنند. هینز و توم هاو (Hinsz and Tomhave) در سال ۱۹۹۱ در تحقیق خود بررسی کردند که چه نسبت از افراد لبخند را با لبخند جواب می دهند. نتایج آنها نشان داد که حدود ۵۰% از افراد اینگونه رفتار می کنند. درمقایسه معمولاً هیچکس اخم را با اخم جواب نمی دهد.

11 - لبخند برای طول عمر

اگر هیچکدام از این تحقیقات نتونست لبخندی روی لبان شما بنشاند این را هم در نظر بگیرید: افرادی که زیاد لبخند می زنند معمولاً بیشتر عمر می کنند. در یک تحقیق که بر روی تصاویر بازیکنان بیسبال در سال ۱۹۵۲ انجام گرفت مشخص شد که آنها که لبخند زده بودند تا ۷ سال بیشتر از همسانان خود عمر کرده اند. شاید حالا دلیلی برای لبخند زدن پیدا کرده باشید.
خواص درمانی رنگ‌ها
نفوذ رنگ‌ها و تاثیر آنها روی بدن انسان به طرق گوناگون ثابت شده است. پژوهش‌های مختلفی در موردعلل ترجیح یک رنگ به رنگ دیگر، آثار رنگ‌ها بر ذهن آدمی ایجاد شادی یا افسردگی در آنها و تعادل فکری و جسمی، انجام شده است.
دنیای سلامت: دنیای ما پر از انرژی‌های مختلف است که با فرکانس‌های متفاوت رنگ، نور و صدا در اطراف ما وجود دارند. معمولاً جذب رنگ‌هایی می‌شویم که تعادل بیشتری در زندگی ایجاد می‌کنند. استفاده از رنگ برای درمان برخی از بیماری‌ها را رنگ‌درمانی می‌گویند. رنگ‌درمانی روشی جدید نیست و از زمان‌های بسیار قدیم وجود داشته است. نخستین بار مصری‌ها و یونانی‌ها از رنگ‌ها برای درمان استفاده کردند.
نفوذ رنگ‌ها و تاثیر آنها روی بدن انسان به طرق گوناگون ثابت شده است. پژوهش‌های مختلفی در موردعلل ترجیح یک رنگ به رنگ دیگر، آثار رنگ‌ها بر ذهن آدمی ایجاد شادی یا افسردگی در آنها و تعادل فکری و جسمی، انجام شده است.
محبوب‌ترین رنگ بین عامه مردم، رنگ آبی و بعد از آن رنگ قرمز است. انرژی رنگ‌ها روی تمام سلول‌های زنده تأثیر می‌گذارد. رنگ‌درمانی با هدف ایجاد تعادل و افزایش انرژی فیزیکی انسان‌ها با استفاده از هفت رنگ طیف نوری، به کار گرفته می‌شود. رنگ‌ها در همه جا وجود دارند و ما آنها را نه فقط از طریق چشم‌ها، بلکه از راه پوست و جریان‌های الکترومغناطیسی نیز جذب می‌کنیم. انتخاب رنگ‌ها از سوی افراد نشان می‌دهد که در کجای بدن عدم تعادل رنگ وجود دارد.
[تصویر:  89858_220.jpg]
همچنین نشان‌دهنده جنبه‌های عاطفی، جسمی و ذهنی فرد می‌باشد. همه ما برای خود رنگی دلخواه داریم؛ یعنی رنگ خاصی را بیشتر از سایر رنگ‌ها می‌پسندیم و سعی می‌کنیم لباس‌ها و وسایل خود را به آن رنگ انتخاب کنیم. به هر حال رنگ مورد علاقه ما هر چه باشد، نمی‌توان تأثیرات متفاوت آن را بر روحیه، جسم و احساسات نادیده گرفت.
رنگ‌ها معانی مختلفی دارند و تنها نگاه کردن به هر کدام از آنها هورمون‌های خاصی را در بدن ترشح می‌کند که می‌تواند موجب آرامش، انرژی بخشیدن، افزایش خلاقیت، خواب راحت یا کاهش اضطراب و استرس‌هایمان شد. به این ترتیب بود که رنگ‌درمانی به وجود آمد. بدن انسان نور حاصل از طیف‌های رنگی را جذب می‌کند. هر رنگ دارای یک فرکانس، طول موج و انرژی است که با آن ترکیب شده است. رنگ‌هایی که جذب می‌کنیم قادرند روی سیستم عصبی، غدد و خصوصاً ترشح هورمون‌ها و ارگانیسم بدن ما تأثیر بگذارند.
علامت بیماری نشانه‌ای از کمبود و یا استفاده ناکافی از رنگ و نور در سلول‌ها و ارگان‌های بدن انسان است. در نخستین جلسات رنگ‌درمانی، درمانگر پی به فرکانس رنگ مورد نیاز فرد برده و در مراحل بعدی از آن رنگ برای درمان استفاده می‌کند. اگر هنوز هم در انتخاب رنگ مورد علاقه خود تردید دارید، می‌توانید یک بروشور رنگ را تهیه و با دقت به آن نگاه کنید و رنگ مورد علاقه‌تان را بیابید.
رنگ‌ها به راحتی روی سیستم عصبی، قدرت بینایی، سیستم گوارشی و کلیه سیستم فیزیکی بدن تأثیر می‌گذارند. رنگ‌ها همانند موسیقی گاهی اوقات خوشایند و گاهی اوقات ناخوشایند هستند. اگر آنها را آگاهانه بشناسیم، تأثیر آنها را بیشتر درک خواهیم کرد.
رنگ لباس‌ها، به‌خصوص لباس‌های زیر، تأثیر بسیار زیادی در درمان دارند. به‌طور کلی رنگ‌های گرم ایجاد جنبش و تکاپو، هیجان و برانگیختگی می‌کنند و رنگ‌های سرد موجب آرامش، سکوت، صلح و آسودگی می‌شوند و برای تسکین دردها، رنگ‌های سردتر مناسب هستند، زیرا التهابات و ناراحتی‌ها و کوفتگی‌ها را کاهش می‌‌دهند. رنگ‌های گرم برای دردهای پراکنده (وقتی که درد اصلی برطرف شده است) مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به همین دلیل است که برای کاهش درد همیشه می‌گویند اول از کیسه آب سرد استفاده کنید و بعد از کیسه آب گرم. برای شرایط و ناراحتی‌های روحی، رنگ‌های گرم ایجاد خوشبینی و رنگ‌های سرد موجب آرامش ذهنی و تعمق و اندیشه در آسودگی و سکوت می‌شوند.
رنگ زرد
رنگ زرد تحریک‌کننده سیستم اعصاب و نیروی عضلات است؛ بنابراین به هنگام فلج و نیز در معالجه اگزما مفید است. از آنجائی که این رنگ می‌تواند رسوبات کلسیم تجمع‌یافته در مفاصل را بشکند، برای درمان روماتیسم و آرتریت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رفع یبوست، ضعف کیسه صفرا، سوءهاضمه و سردردهای شدید از این رنگ استفاده می‌شود. زرد رنگ جدایی و سردی است؛ پس دقت داشته باشید از آن به اندازه استفاده کنید تا این حس را در خود و افراد پیرامون‌تان ایجاد نکنید.

رنگ بنفش
بنفش را رنگ روحانیت، وقار و عزت می‌دانند. برای اختلالات روانی، مثل شیزوفرنی و جنون ادواری از این رنگ استفاده می‌شود. این رنگ اثر آرام‌کننده قلب دارد و موجب تصفیه خون نیز می‌شود و می‌تواند سموم بدن را دفع کند. از نظر روحی در کاهش نفرت و خشم و هیجانات افسارگسیخته بسیار موثر است و به‌طور کلی برای بهبود بیماری‌های طحال، ناراحتی‌های مثانه، راشیتیسم، دردهای شدید کمر، سیاتیک، ریزش مو، صرع، ذات‌الریه، سرفه خشک و آسم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ سبز
رنگ سبز یکی از رنگ‌های میانه و به همین دلیل رنگ تعادل و توازن است. خاصیت ضدعفونی دارد؛ بنابراین بدن را از سموم پاک می‌کند و باعث ایجاد هماهنگی جسمی، ذهنی و روحی می‌شود. این رنگ فشارخون را کاهش می‌دهد و برای درمان بیخوابی، دردهای شدید کمر و بواسیر مفید است. رنگ سبز هیچ‌گونه اثر منفی روی محیط و سایر افراد ندارد و می‌توانید به‌طور نامحدود از آن استفاده کنید؛ فقط دقت داشته باشید که ایجاد دلزدگی نکند.

رنگ قرمز
قرمز مناسب‌ترین رنگ برای رفع کم‌خونی و کمبود آهن است. اعصاب و خون را تحریک و با اثرات مضر سرما مبارزه می‌کند. از تأثیر نور قرمز، حرارت بدن بالا می‌رود و گردش خون بهتر می‌شود. این رنگ انرژی‌زا است و می‌تواند در درمان زکام، برونشیت، کم‌خونی، روماتیسم، یبوست و مقابله با عفونت‌ها، به کار رود؛ اما افراد عصبی و آنهایی که فشار خون بالایی دارند، نباید از این رنگ زیاد استفاده کنند.

رنگ نارنجی
نارنجی سمبل انرژی است. این رنگ را رنگ ضدخستگی می‌دانند و از آن برای افرادی که دچار افسردگی هستند، استفاده می‌کنند. رنگ نارنجی برای درمان بیماری‌های کلیوی و سنگ صفرا، آسم، برونشیت، پرکاری تیروئید، کمبود ترشح شیر پس از وضع حمل، افتادگی مقعد، ضعف ریوی و برخی بیماری‌های دیگر مناسب است.

رنگ آبی
رنگ آبی برای رفع تنش‌ها، ترس‌ها، تپش قلب و بی‌خوابی به کار می‌رود. همچنین باعث افزایش قدرت دفاعی بدن می‌شود، تأثر مثبتی در جذب و هضم غذا و تقویت خون و سیستم عصبی دارد. از طرفی، آرامش‌دهنده است و برای رفع سردرد نیز موثر می‌باشد.
[تصویر:  89859_346.jpg]

به‌طور کلی افرادی که با استفاده از رنگ‌ها، برخی بیماری‌ها را درمان می‌کنند، معتقدند که:
بیماری‌های مربوط به مغز با رنگ نیلی
بیماری‌های مربوط به قلب با رنگ بنفش
بیماری‌های مربوط به کلیه با رنگ سرخ
بیماری‌های مربوط به ریه با رنگ بنفش

و بیماری‌های مربوط به غدد درون‌ریز را می‌توان با رنگ نارنجی درمان کرد. روش درمانی از طریق رنگ‌ها با ارتباط آگاهانه با رنگ‌ها صورت می‌گیرد و این ارتباط به میزان درک ما از احساسات قلبی و روحی‌مان بستگی دارد. برای درک رنگ‌ها باید پا به دنیای رنگ‌ها بگذاریم و به آنها به‌طور عمیق بیندیشیم. هنگام ابتلا به یکی از بیماری‌ها، باتوجه به رنگ مورد نیاز برای درمان آن، باید روی آن رنگ خاص توجه و تمرکز بیشتری کرد.
قرمز: آرزوهای بسیار، شور و شوق زندگی، قدرت و اراده بسیار
قهوه‌ای: نیاز به ‌آسایش جسمی و روحی، علاقه‌مند به خانواده
بنفش: شاعرانه و رمانتیک، دوستدار هنر و زیبایی و متکی به دیگران
آبی: نیاز به آرامش و خشنودی خاطر، علاقه‌مند به دوستان و نزدیکان
خاکستری: گوشه‌گیری، عدم فعالیت و بی‌تفاوتی
آبی تیره (سرمه‌ای): عمق کمال و آرامش اعصاب. افرادی که کمی اضافه وزن دارند، به این رنگ بیشتر علاقه‌مند هستند و به‌طور کلی نشانگر خشنودی و کامیابی است.
زرد: امید به حل مشکلات سبز: پشتکار، قدرت اراده، مغرور و با استقامت.
ماشین اوباما چه هیولایی است! / عکس

کادیلاک اختصاصی رئیس جمهور آمریکا هیولا نام دارد. ضخامت بدنه این خودروی ضد گلوله ۱۰۰ میلیمتر با چرخ های ضدپنچری ا ست. درهای این خودرو به سنگینی درهای یک بوئینگ ۷۵۷ است. پنجره راننده خودرو، فقط ۷ سانتیمتر پایین می آید و مخزن سوخت آن ضد انفجار و چکه است. همه خودرو با پوشش ضد حملات بیوشیمیایی پوشانده و برای مقابله با تهدیدهای غیرمنتظره تجهیزات شلیک گاز اشک آور و تولید دود برای این خودرو فراهم شده است؛ افزون بر این، یک مخزن اکسیژن اضطراری و یک بانک خون کوچک همراه با نمونه ای از خون اوباما برای تزریق اضطراری در خودرو رئیس جمهوری آمریکا جاسازی شده است. ماشین اوباما
ماشین اوباما چه هیولایی است! / عکس">[تصویر:  4c38f0c09b.jpg]ماشین اوباما چه هیولایی است! / عکس" alt="ماشین اوباما چه هیولایی است! / عکس" border="0" />
1 ـ مخزن سوخت: این بخش به صورتی تقویت شده و جوش داده شده که به دلیل قرارگیری مواد آتش زا در درون (بنزین) در برابر ضربه و صدمه مقاومت می کند. ۲ ـ ردیف صندلی های عقب: در این بخش، چهار صندلی با پارتیشن شیشه ای از ردیف جلو جدا شده اند و تنها رییس جمهور می تواند با فشردن کلید مخصوص، شیشه را پایین آورد. ۳ ـ درهای ضد گلوله کادیلاک لیموزین ۲۰ سانتی متر ضخامت. ۴ ـ راننده خودروی شماره یک ایالات متحده که توسط سازمان cia دوره های خاصی گذرانده است. ۵ ـ شیشه راننده تنها ۷ سانتی متر باز می شود تا راننده بتواند برای پرداخت عوارض ـ که حتی برای رئیس جمهور استثنا قایل نمی شود ـ و مکالمه با گاردی های ویژه اقدام کند. ۶ ـ بدنه ترکیبی از استیل، آلومینیوم و تیتانیوم و سرامیک. ۷ ـ کابین راننده: در این بخش همه چیز استاندارد است. ۸ ـ صندوق بار: نگهدارنده مخزن اکسیژن و سیستم خاموش کردن آتش خودکار. ۹- امکانات و قیمت: بها؛ ۳۰۰ هزار پوند/ پیشرانه ۶٫۵ لیتری دیزل / حداکثر سرعت: ۹۶ کیلومتر. ۱۰ ـ صندلی عقب: امکان استفاده از لپ تاپ، رایانه wi-fi، تلفن با قابلیت اتصال به ماهواره و خط ویژه رئیس جمهور برای برقراری تماس با پنتاگون. ۱۱ ـ لوازم دفاعی: اسلحه دید در شب و دوربرد به همراه گاز اشک آور و کیسه خون گروه خونی رئیس جمهور. ۱۲ ـ شاسی برگرفته از استیل تقویت شده با ضخامت ۱۲٫۷ سانتی متر. ۱۳ ـ تایرها از کولار تقویت شده که پنچر نمی شود.


داستان واقعی / زن خیابانی

ن خیابانی … مدیر : خانم اگه میخوای اسم پسرت رو بنویسی باید صدو پنجاه هزار تومن بریزی به حساب همیاری…
زن : مگه اینجا مدرسه دولتی نیست !؟
مدیر : اگه دولتی نبود که می گفتم یک میلیون تومن بریز!
زن : آقا آخه مدارس دولتی نباید شهریه بگیرن ؟!
مدیر : این که شهریه نیست اسمش همیاریه !!!
زن : اسمش هر چی هست.تلویزیون گفته به همه مدارس بخشنامه شده که مدارس دولتی هیچگونه وجهی نمیتونن دریافت کنن
مدیر : خب برو اسم بچت را تو تلویزیون بنویس!! اینقدر هم وقت منو نگیر…
زن : آقای مدیر من دوتا بچه یتیم دارم! آخه از کجا بیارم ؟!!
مدیر : خانم محترم! وقتی وارد اینجا شدی رو تابلوش نوشته بود یتیم خونه یا مدرسه؟!
آقای مستخدم، این خانم رو به بیرون راهنمایی کن …!!!
.
.
.
.
زن با چشمهای پر اشک منتظر اتوبوس واحد بود ، اتومبیل مدل بالائی ترمز کرد و زن سوار شد …
روزنامه ای که روی صندلی جا مانده بود رو برداشت و بهش خیره شد :
کمیته مبارز با فقر در جلسه امروز …
ستاد مبارزه با بیسوادی …
تیتر درشت بالای صفحه نوشته بود :
با ۲۰۰۰۰۰ زن خیابانی چه می کنید؟!!
زن با خودکاری که از کیفش بیرون آورده بود عدد را تصحیح کرد :
با ۲۰۰۰۰۱ زن خیابانی چه می کنید ؟!!


"
قابل توجه آن دسته از عزیزانی که همیشه ناشکــــــر هستند

[تصویر:  78585804098398347246.jpg]



من این مقاله رو برای برای آن دسته از عزیزانی گذاشتم که همیشه ناشکر هستند و قدر سلامت و چیزهایی که در زندگی دارن نمی دونند




[تصویر:  28776477524161153928.jpg]



برای آن دسته از کسانی که همیشه از دوران بد کودکی و نداشتنها مینالند




[تصویر:  92766792744838407478.jpg]



برای کسانیکه در دوران بچگی از مدرسه و درس و معلم گله داشتن و فراری بودن




[تصویر:  23444205788413296880.jpg]



برای آنهای که از خدا برای چیزهای کوچیک گله میکنن و قدر نعمتهاشو نمیدونند




[تصویر:  56903981874216472343.jpg]



برای آنهای که فکر میکنن دیگه خیلی دیر شده و از آنها دیگه گذشته




[تصویر:  36880048342721267102.jpg]



برای آنهای که امیدی به آینده ندارن و لذتها و نعمتهای اطرافشون نمی بینند




[تصویر:  19225308011333866731.jpg]



برای آنهای که که منتظر معجزه ای هستن و اعتماد بنفس خودشون از دست دادند




[تصویر:  66480401082251639574.jpg]



و برای آنهایی که در زندگی صبر و تحمل از دست دادند و به آینده امیدی ندارند




[تصویر:  71628282775421740944.jpg]



و برای آنهایی که که همیشه میگویند نه, شدنی نیست, نمیشه, غیر ممکنه







و برای آنهایی که همه چیزی را گردن دیگران میاندازند و به خودشون اطمینان ندارند




[تصویر:  01487897596710924995.jpg]



و برای آنهایی که فکر میکنند باید دلیلی برای لبخند و خوشحالی داشت




[تصویر:  95779747621239466137.jpg]



و برای آنهایی که فکر میکنند دل خوش سیری چند




[تصویر:  42244108604937466135.jpg]



و برای آنهایی که به این اعتقاد ندارند که هر چیزی شدنیست




[تصویر:  24442725676773797889.jpg]



و برای آنهایی که فکر میکنند یک کار رو نمیشه تا آخر تمام کرد
قربانی دیگر بیماری آنورکسیا





این بیماری به دلیل ترس فرد از افزایش وزن ایجاد شده و فرد دچار لاغری مفرط می شود، ازخوردن غذا امتناع می کند و یا غذا را خورده اما عمدتا بر می گرداند. این افراد معمولاً تصویری نادرست از اندام خود دارند . همیشه خیال می کنند چاق بوده و به اندازه کافی لاغر یا خوش اندام نیستند .
دلیل آن رواج تبلیغاتی ِ اندامهای باریک و فشارهای عصبی در جامعه است . مبتلایان به آنورکسیا مدت طولانی خود را گرسنه نگه می دارند . ملین ها یا قرصهای لاغر کننده مصرف می کنند، وعده های غذایی را حذف می کنند، عصبی اند و بی خوابی دارند.


آنها حساس و زود رنج می شوند، مبتلا به افسردگی شده و قابلیت باروری را از دست می دهند و در نهایت نیز به بیماری های قلبی و دیگر بیمارهای مرگ بار مبتلا خواهند شد .
این افراد باید به متخصصین ارجاع داده شوند . چون درمان آنها در بسیاری از موارد تنها با مصرف مواد غذایی امکان پذیر نیست.





[تصویر:  zryxcsq2huixrcp10xi1.jpg]
[تصویر:  vwztlez9c7lv59yamvpj.jpg]
[تصویر:  kk0vhirukrgf20v2gf9x.jpeg]

هر پیام آسمانی، یک کبوتر است، حبس کبوتر شایسته نیست، در پرواز ....


[url=http://up.vatandownload.com/images/kk0vhirukrgf20v2gf9x.jpeg][/url]
سلام303



در جزیرهء کوچک فرانسوی هلندی سنت مارین واقع در اقیانوس اطلس، هواپیماها بسیار نزدیک به زمین پرواز می کنند. باند فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا که در این جزیره قرار دارد یکی از ناامن ترین باندهای فرودگاهی جهان است. اصلا غیرعادی نیست اگر در ساحل دراز کشیده باشید و یک هواپیما به فاصلهء چند متر از بالای سر شما گذر کند.

به گزارش تکناز ، البته همین موضوع به یکی از جاذبه های توریستی این منطقه تبدیل شده است و هر ساله بسیاری از مردم برای لمس این موجود عظیم الجسه به این جزیره می آیند ولی اینطور که پیداست همواره این موجود آهنین بر انسان پیروز می شود و فشار هوایی که ایجاد می کند تاب مقاومت و ایستادگی را از او می گیرد.


[تصویر:  0.311907001340999127_taknaz_ir.jpg]


آخرین قربانی این باند فرودگاهی یک زن جوان بود که در انتهای باند ایستاد تا بلند شدن یک هواپیمای آ-۷۳۷ را از فاصله ای نزدیک تماشا کند. علی رغم همهء هشدارهایی که به این زن و مرد جوان داده شد آنها محل را ترک نکردند و هنگام بلند شدن هواپیما فشار هوای ایجاد شده باعث پرت شدن زن و برخورد او با یک دیوار شد. این زن خوشبختانه از این حادثه جان سالم به در برد ولی سطح جراحتها هنوز مشخص نیست.





منبع : افکار نیوز

[تصویر:  31388217853571125781.jpg]
به درخواست خانم بارونی اومد اینجا4fvfcja
[تصویر:  laugh.gif] فکرش رو بکن اگر میشد چی میشد؟

زنگ بزنی آژانس بین المللی انرژی اتمی، بگی یه ماشین می خوام


آخر شبا رفتگرا سوار جاروهاشون بشن برن خونه


موهات "فر" باشه , روش پیتزا بپزی


خانواده مذهبی باشه اسم دخترو بذاره سیندر الله


شب خواب ببینی که 1 ماه داری میری سر کار, صبح که بیدار شدی حقوقشو بگیری


پشه ها به جای اینکه خونمون رو بمکن، میومدن چربی های اضافه بدنمون رو می مکیدن


ماهی از آب در بیاد تو ساحل سیگارشو بکشه برگرده تو آب


ورودی ِ لاس وگاس بزنه :به شهر شهیدپرور ِ لاس وگاس خوش آمدید


همسر دلخواهت رو از بین گزینه های موجود دانلود کنی


بوق زدن ممنوع باشه ماشینتو بذاری رو ویبره


حراست دانشگاه دم در با دقت نگات کنه ، اشکالای آرایشیتو بگه ، برات درسش کنه. لوازم آرایش بهت قرض بده ، یادت بده چجور آرایشی بهت میاد


هر پشه ای وارد خونه ت شه در جا تبدیل شه به یه تراول 50 تومنی


رو مانیتورت مگس بشینه، با موس بگیریش، بندازیش تو ریسایکل بین


سايه ات سفيد باشه


تو گوگل سرچ می کردی "نیمه گم شده ی من " عکساشو واست می آورد راحت پیداش می کردی


شامپو ضدِ شوره بخوری ، دلشوره هات تموم بشه


بفهمن اصغر فرهادی دوپینگ کرده همه جایزه هاشو بگیرن


درخت خرما و گردو رو پیوند بزنی خرما گردویی بده


رگ قلبت بگیره به جای اینکه بالون بزنن پاراگلایدر بزنن


واسه کاردستی ِ مدرسه یه ساختمون ِ هشت طبقه ی 32 واحدی ِ اسکلت فلزی ببری


یه دختر رو برات نشون کنند با سنگ بزنیش


بری مکه به جای سنگ زدن به شیطون یه چاقو در بیاری بکنی تو شکمش خیال همه رو راحت کنی



چشم و مغز و قلبمون یه جلسه تشکیل بدن تکلیفشونو با ما روشن کنن




سی ثانیه پای صحبت برایان دایسون
[تصویر:  1.jpg]
فرض کنید زندگی همچون یک بازی است. قاعده این بازی چنین است که بایستی پنج توپ را در آن واحد در هوا نگهدارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید. جنس یکی از آن توپها از لاستیک بوده و باقی آنها شیشه ای هستند. پر واضح است که در صورت افتادن توپ پلاستیکی بر روی زمین، دوباره نوسان کرده و بالا خواهد آمد، اما آن چهار توپ دیگر به محض برخورد ، کاملا شکسته و خرد میشوند. او در ادامه میگوید : آن چهار توپ شیشه ای عبارتند از خانواده، سلامتی، دوستان و روح خودتان و توپ لاستیکی همان کارتان است.كار را بر هیچ یك از عوامل فوق ترجیح ندهید، چون همیشه كاری برای كاسبی وجود دارد ولی دوستی كه از دست رفت دیگر بر نمیگردد، خانواده ای كه از هم پاشید دیگر جمع نمیشود،‌ سلامتی از دست رفته باز نمیگردد و روح آزرده دیگر آرامشی ندارد
کشف الکل در نوشیدنی پپسی و کوکاکولا
موسسه ملی مصرف در فرانسه در تحقیقات خود در نوشیدنی ها شرکت های پپسی و کوکاکولا دریافتند که این نوشیدنی ها چند درصد الکل دارند.

نجومی: مجله فرانسوی “لوبون” در گزارشی نوشت: موسسه ملی مصرف در فرانسه در تحقیقات خود در نوشیدنی ها شرکت های پپسی و کوکاکولا دریافتند که این نوشیدنی ها چند درصد الکل دارند.
[تصویر:  91662_304.jpg]
به گزارش نجومی این مجله در ادامه گزارش خود منتشر کرد: حدود نیمی از انواع نوشیدنی های کوکاکولا دارای ۱۰ میلی گرم در هر لیتر الکل دارد.
اضافه کردن درصد کمی از الکل در نوشابه و دیگر مواد نوشیدنی که روی آن “بدون الکل” درج شده است، خلاف قانون نیست اما مصرف محصولات این شرکتها برای مسلمانان مشکل است.
شعریــ که سازمانــ مللـ را لرزانـــد !



این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال ۲۰۰۵ شده. توسط یک کودک آفریقایی نوشته شده
که در همان سال در سازمان ملل خوانده شد و استدلال شگفت انگیزی داره.


This poem was nominated poem of 2005. Written by an African kid, amazing thought : “When I born, I Black, When I grow up, I Black, When I go in Sun, I Black, When I scared, I Black, When I sick, I Black, And when I die, I still black… And you White fellow, When you born, you pink, When you grow up, you White, When you go in Sun, you Red, When you cold, you blue, When you scared, you yellow, When you sick, you Green, And when you die, you Gray… And you call me colore؟؟





وقتی به دنیا میام، سیاهم، وقتی بزرگ میشم، سیاهم، وقتی میرم زیر آفتاب، سیاهم، وقتی می ترسم، سیاهم، وقتی مریض میشم، سیاهم، وقتی می میرم، هنوزم سیاهم… و تو، آدم سفید، وقتی به دنیا میای، صورتی ای، وقتی بزرگ میشی، سفیدی، وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی، وقتی سردت میشه، آبی ای، وقتی می ترسی، زردی، وقتی مریض میشی، سبزی، و وقتی می میری، خاکستری ای… و تو به من میگی رنگین پوست؟؟؟

ترسناک ترین سرویس بهداشتی در جهان

[تصویر:  0.287945001341309705_taknaz_ir.jpg]
این سرویس بهداشتی در طبقه پانزدهم ساختمان گوادالاخارا در مکزیک واقع شده است.
از کف شیشه ای این سرویس می توانید پایین ساختمان را ببینید که صحنه ای وحشتناک را پدید آورده است.
کف شیشه ای است و از شیشه های خیلی ضخیم، که قدرت تحمل وزن زیادی را دارد.
ودر اثر نوردهی شفاف و رویت می شود و اگر نور نداشته باشد کف را یک سنگ گرانیت مشکی خواهید دید.
2 تا دستمال هم گذاشتن...
با یکی خودت رو پاک میکنی !
با یکی عرقت رو خشک میکنی !
In an evening class at Stanford, the last lecture was on the mind-body connection - the relationship between stress and disease. The speaker (head of psychiatry at Stanford) said, among other things, that one of the best things that a man could do for his health is to be married to a woman, whereas for a woman, one of the best things she could do for her health was to nurture her relationships with her girlfriends. At first everyone laughed, but he was serious.
در یک کلاس بعدازظهر در دانشگاه استنفورد، آخرین سخنرانی در مورد ارتباط ذهن و بدن بود، بررسی تأثیر استرس و اضطراب بر بدن انسان.
سخنران جلسه (رییس بخش روانشناسی دانشگاه) در حین صحبت­هایش به این موضوع پرداخت که:
یکی از بهترین کارهایی که یک مرد می تواند برای سلامتی اش انجام دهد، ازدواج کردن با یک زن است!
در حالی که یکی از بهترین کارهایی که یک زن می تواند در این راه انجام دهد، تقویت روابطش با دوستان هم جنس اش است.
همه خندیدند، اما او کاملا جدی بود.
Women connect with each other differently and provide support systems that help each other to deal with stress and difficult life experiences. Physically this quality “girlfriend time" helps us to create more serotonin - a neurotransmitter that helps combat depression and can create a general feeling of well being.
زنان به طرز متفاوتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و یک سیستم حمایتی فراهم می آورند که استرس و دشواری های زندگی را با یکدیگر تقسیم کرده و از شدت آن می کاهند. به لحاظ روانشناختی، این کیفیت که به «وقت گذرانی با دوستان مؤنث» تعبیر می شود، به تولید سروتونین بیشتری در بدن کمک می کند؛ نوعی انتقال دهنده عصبی که با افسردگی مقابله می کند و در بدن احساس سرزندگی و نشاط به وجود می آورد.
Women share feelings whereas men often form relationships around activities. They rarely sit down with a buddy and talk about how they feel about certain things or how their personal lives are going. Jobs? Yes. Sports? Yes. Cars? Yes. Fishing, hunting, golf?
Yes. But their feelings? Rarely.
زنان احساسات شان را با یکدیگر در میان می گذارند، در حالی که مردان اغلب، روابطشان را بر مبنای کار و فعالیتشان شکل می دهند. آنها به ندرت با رفقایشان در مورد اینکه راجع به مسایل جدی و روزمره چه احساسی دارند و یا زندگی خصوصی شان چطور پیش می رود، حرف می زنند.
بله، آنها در مورد کار، ماشین، ماهیگیری، شکار، گلف (و فوتبال!) حرف می زنند، ولی در مورد احساساتشان؟ بعید است!
Women do it all of the time. We share from our souls with our sisters/mothers, and evidently that is very good for our health. He said that spending time with a friend is just as important to our general health as jogging or working out at a gym.
با زنان اما اغلب چنین کاری میسر است. ما از اعماق روحمان با خواهرانمان و مادرانمان، سهیم می شویم و بدیهی است که این برای سلامتی ما مفید است. وقت گذراندن با دوستان به اندازه ورزش، پیاده روی و بدنسازی برای سلامت عمومی بدن اهمیت دارد.
There's a tendency to think that when we are "exercising" we are doing something good for our bodies, but when we are hanging out with friends, we are wasting our time and should be more productively engaged

—not true. In fact, he said that failure to create and maintain quality personal relationships with other humans is as dangerous to our physical health as smoking!
تصور می کنیم زمانی را که برای ورزش کردن صرف می کنیم، فعالیت مفیدی برای سلامتی جسممان انجام می دهیم، اما زمانی را که با دوستانمان صرف می کنیم، وقت تلف کردن به حساب می آوریم که می توانستیم آن را به کار مفیدتری اختصاص دهیم؛ مسلما اینطور نیست. در واقع، نداشتن یا از دست دادن روابط صمیمانه با انسان های دیگر، به اندازه سیگارکشیدن و دخانیات، برای سلامتی جسمی شما خطرناک است!
So every time you hang out to schmooze with a gal pal, just pat yourself on the back

and

congratulate yourself for doing something good for your health! We are indeed very, very lucky. Sooooo… let's toast to our friendship with our girlfriends. Evidently it’s very good for our health.
بنابراین هر زمان که شما با یک دوست مؤنث، در مورد چیزهای بی اهمیت و روزمره زندگی حرف می زنید، در واقع بر سر خود، دست نوازش می کشید! و باید به خودتان تبریک بگویید که کار مفیدی در راستای سلامت جسم و روحتان انجام می دهید! ما به راستی بسیار بسیار خوشبختیم!
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66