کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آشنایی با ۵ خاصیت نهفته در غذاهای تند!

بهتر است طعم غذاها را کمی تند کرده تا از خواص تند آن‌ها بهره‌مند شویم.

غذاهای تندی که گاهی اشک ما را درمی‌آورند دارای خواص فراوانی هستند که در اینجا به 5 مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم:

1- سلامت بهتر قلب

فلفل‌های تند از آن جا که اثرات تخریب حاصله از کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهند می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سکته مغزی را کاهش دهند.
کپسایسین (فلفل قرمز) با التهاب که عامل اصلی بیماری‌های قلبی است، مبارزه می‌کند.

2- کاهش فشارخون

طی نتایج حاصله از یک بررسی، در فلفل، ترکیبی وجود دارد که موجب کاهش فشارخون می‌شود. همچنین در این بررسی مشخص شد که مصرف فلفل، موجب آرامش رگ‌های خونی نیز می‌شود.

3- کاهش وزن با فلفل قرمز

مصرف زیاد فلفل می‌تواند منجر به کاهش چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن شود. تحقیقات می‌گوید،‌ فلفل‌ها دارای ماده‌ای به نام کپسایسین هستند که دارای خاصیت گرمازایی بوده و پس از هر وعده غذایی با تولید حرارت، بدن را وادار به سوزاندن کالری‌های بیشتری می‌کند.

4- پیشگیری از سرطان

طی یک بررسی صورت گرفته، مشخص شد که کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، قابلیت کشتن برخی از سلول‌های سرطانی را دارند.

علاوه بر آن، فلفل‌های تند، سرماخوردگی‌های معمولی را بهبود بخشیده و از ابتلا به چاقی و همچنین سکته مغزی پیشگیری می‌کنند.

5- آرامش اعصاب

گفته می‌شود غذاهای تند، تولید سرتونین (هورمون‌های احساس خوبی) را افزایش می‌دهند و به این ترتیب عصبانیت و افسردگی را از بدن دور می‌کنند.
زمان مناسب برای خوردن میوه چه موقع است" میوه‌ها را بعد از صرف غذا نخورید. میوه‌ها باید زمانی خورده شوند كه معده خالی است. اگر میوه‌ها رابعد از غذا بخورید، نقش مهمی در مسموم‌كردن سیستم بدنتان خواهند داشت. در چنین وضعیتی میوه‌ها بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تأمین می‌كنند كه این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و كاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود. برای مثال در نظر بگیرید كه 2تكه نان و یك تكه میوه خورده‌اید؛ تكه میوه آماده است كه مستقیما وارد معده‌ و روده‌تان شود اما به‌دلیل آن دو تكه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود. در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود. به محض اینكه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌كند همه حجم غذا شروع به ازبین‌رفتن و فاسد شدن می‌كند. پس لطفا میوه‌های خود را زمانی مصرف كنید كه معده‌تان خالی است و یا قبل از خوردن وعده‌های غذایی‌تان میل كنید. شما بارها شنیده‌اید كه بسیاری شكایت می‌كنند كه هر زمان كه میوه می‌خورم، غذا بالا می‌آید و معده‌ام نفخ می‌كند؛ زمانی كه موز می‌خورم همه‌اش حس اینكه باید فورا به دستشویی بروم را دارم، ترش میکنم و... . در حقیقیت هیچ‌كدام از اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید كه معده‌تان خالی است. میوه‌ها با غذای فاسد‌شده تركیب می‌شوند و گاز تولید می‌كنند و در نتیجه شما بالا می‌آورید.
:: این میوه ها را نشسته بخورید! ::.


مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد برخی از میوه ها هنگام رشد کردن روی سطح پوست آنان باکتری های سفید برخی از مواد خود را بجای می گذارند که برای بدن بسیار مفید است.

هنگامی که میوه هایی مانند خیار، گوجه فرنگی در سطح خاک در حال رویش هستند باکتری های خاص با عمل های هوازی که سطح پوست میوه ها انجام می دهند باعث بوجود آوردن مواد آلی می شوند که آن مواد برای افزایش حافظه بسیار مفید است. البته گوجه و خیارهای گلخانه ای نه تنها از این خاصیت مستثنی هستند بلکه بعلت سمومی که روی پوست آنها وجود دارد حتما باید شسته و ضدعفونی شوند.

بررسی ها نشان می دهد همچنین موز، نارگیل و خرما از دیگر میوه هایی هستند که روی سطح پوست آنها این مواد آلی مفید وجود دارد به همین دلیل عده ای براین باورند که همیشه باید میوه ها را قبل از مصرف خوب شست سپس مصرف کرد اما دانشمندان عکس این قضیه را صحیح می دانند و معتقدند میوه هایی که خاک محل اصلی رویش آنهاست و روی درخت رشد نکرده اند را با کمی آب یا با یک دستمال مرطوب می توان شست و شست و شستشوی دقیق آنها لازم نیست.

همچنین خرما را هیچ وقت قبل از مصرف نشويید زیرا خرما روی پوست خود موادی دارد که آن مواد جذب آهن و قند درون خرما را در بدن افزایش می دهد و باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می شود.
چرا از چشم دیگران می افتیم ؟
وقتی از چشم دیگران می افتیم که ملاحظه حقوق و شرایط دیگران را نمی کنیم . وقت و بی وقت مزاحم آنان می شویم . در مواقعی که بیکاریم و آنان مشغول کارند ، خود را به آنان تحمیل می کنیم . دل مشغولی های خود را بی رویه برای دیگران نقل می کنیم که آنان هیچ علاقه ای به شنیدنشان ندارند. انتظار داریم که گوش هم بدهند. اگر هم گوش ندهند می رنجیم و زبان شکایت وگلایه باز می کنیم . خود را و دیگری را در یک کلاف سردرگم و وضعیت عصبی قرار می دهیم و بعد همیشه نگرانیم که چرا نمی توانیم دیگران را برای خود حفظ کنیم ! آیا بهتر نیست ، قدری خود شناسی کنیم ؟ ببینیم وضعیت عصبی ما چگونه است که تنها بخود فکر می کنیم !؟ و تنها به قاضی می رویم !
اشتباهی که خیلی ها مرتکب

می شوند: کیوی را با پوست نخورید!

یک کارشناس تغذیه معتقد است: مصرف کیوی با پوست برای دستگاه گوارش مناسب نیست و می تواند ورم معده را به همراه داشته باشد.
مریم شیرمستی درباره خواص کیوی، اظهار داشت: کیوی یکی از مهمترین میوه هایی است که در فصل پاییز در دسترس است و به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

وی استحکام لثه و کاهش کلسترول، اسید اوریک و تری گلیسیرید را از دیگر اثرات مصرف کیوی دانست.

این کارشناس تغذیه با اشاره به وجود آنزیم هایی برای هضم غذا و پروتئین در کیوی، خاطرنشان کرد: اگر کیوی بعد از غذا مصرف شود می تواند به هضم غذا کمک کند.

شیرمستی گفت: آنتی اکسیدان موجود در کیوی می تواند از انواع سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش پیشگیری نماید.

وی در خصوص دانه های سیاه موجود در کیوی گفت: این دانه ها به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارند برای افرادی که دچار یبوست هستند نقش ملین دارد و استفاده از آن قبل از خواب می تواند به حرکات دودی دستگاه گوارش کمک کند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف دو عدد کیوی متوسط در روز معادل یک واحد میوه با ۶۰ کالری انرژی است، ادامه داد: البته مصرف زیاد از حد کیوی می تواند برای دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد کند.

شیرمستی با تاکید بر اینکه مصرف کیوی برای کودکان زیر یکسال توصیه نمی شود، افزود: این میوه ممکن است حساسیت زا باشد.

در تب سنتی کیوی میوه ای صفرابر است و به همین دلیل مصرف زیاد آن برای افرادی که سنگ صفرا دارند توصیه نمی شود.

این کارشناس تغذیه در خصوص افرادی که کیوی را با پوست مصرف می کنند، گفت: مصرف کیوی با پوست برای دستگاه گوارش مناسب نیست و اگرچه توصیه می شود اکثر میوه ها با پوست مصرف شوند، اما این برای میوه هایی است که پوست نازک و نرم دارند.
هر روز سیب بخورید تا 17 سال جوان‌ شوید!

محققان با انجام تحقیقی دریافتند که خوردن روزی یک سیب می تواند اثر معجزه بخشی داشته باشد و باعث شود انسان در میان سالی 17 سال از هم سن های خود جوان تر به نظر برسد.

محققان دانشگاه سلطنتی لندن این تحقیقات را با حضور زنان 25 تا 45 ساله ای انجام دادند که به توصیه آنها هر روز یک عدد سیب می خوردند. محققان با مقایسه داده ها، وضع سلامتی زنان را پس از 25 سال بررسی کردند و متوجه شدند وجود تنها یک سیب در رژیم غذایی روزانه چه تاثیر شگرفی دارد. محققان خاطر نشان کردند: وجود پلی فنول ها و فلاونوئیدها در این میوه که روندهای اکسیداتیو را در سلول ها منظم می کنند مهمترین عاملی است که موجب تاثیر جوانی و سلامتی بخشی آن می شود.

این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود فعالیت قلب، کبد و لوزالمعده و نیز عادی سازی فعالیت روده و دفع سموم می شود و مسلما سلامتی داخلی، بر چهره انسان تاثیر می گذارد. محققان که به اثر معجزه بخش سیب بر سلامتی و زیبایی زنان اطمینان دارند به همه توصیه می کنند این آزمایش جالب را انجام دهند تا در خصوص نتیجه مثبت آن متقاعد شوند.
دمنوش های گیاهی که تا امروز نمی شناختید!

همه ما دلايل متعدد و قابل قبولي براي لذت بردن از يك فنجان چاي داغ داريم به ويژه آنكه بخواهيم لذت نوشيدن يك فنجان چاي را در روزهاي سرد و باراني پاييز توصيف كنيم. برخي از ما نوشيدن چاي را ساده‌ترين و
خوشمزه‌ترين راه براي رفع خستگي و تجديد قواي جسماني مي‌دانيم، برخي از نوشيدن چاي در كنار شومينه و بخاري به عنوان لذت‌بخش‌ترين رخداد پاييزي و زمستاني ياد مي‌كنند اما نبايد از ياد ببريم كه در ايران علاوه بر چاي معمولي، انواع و اقسام چاي‌ها و دمنوش‌هاي گياهي و طبيعي وجود دارد كه نه تنها جنبه دارويي دارند بلكه مي‌توانند احتمال ابتلا به بسياري از بيماري‌ها و اختلال‌هاي جسمي را براي هميشه به صفر برسانند. براي آشنايي‌ بيشتر با اين دمنوش‌هاي طبيعي با ما همراه باشيد.

آبريزش بيني كلافه‌تان مي‌كند؟

يكي از ساده‌ترين روش‌هاي طبيعي براي پيشگيري و بهبود روند درمان آبريزش بيني و حساسيت‌هاي فصل پاييز نوشيدن چاي گشنيز است. براي پيشگيري از ابتلا به آبريزش بيني با سرد شدن هوا توصيه مي‌كنيم در طول روز دست كم يك فنجان چاي گشنيز بنوشيد و اگر با تغييرات دمايي هوا در پاييز دچار عطسه، آبريزش بيني و چشم وحساسيت شديد، روزانه 2 فنجان چاي گشنيز بنوشيد و روند درمان خود را تسريع كنيد. براي تهيه اين دمنوش مي‌توانيد به شيوه تهيه چاي پوست« به » مراجعه كنيد، با اين تفاوت كه دمنوش گشنيز را بعد از آماده شدن بايد با صافي ريز صاف كنيد. اين دمنوش را مي‌توانيد با تكه كوچكي نبات شيرين بنوشيد تا اندكي مزه آن دلنشين‌تر شود.



سرفه‌هاي خشك آزارتان مي‌دهد؟

افراد زيادي با شروع فصل پاييز و سردشدن تدريجي هوا خس‌خس سينه و سرفه‌هاي خشك را تجربه مي‌كنند؛ سرفه‌هايي كه به مرور زمان دردناك مي‌شود و در روند زندگي و كار آنها اختلال ايجاد مي‌كند. اگر شما هم در اين گروه قرار داريد و به دنبال چاره‌اي براي پيشگيري هستيد توصيه مي‌كنيم با شروع ماه مهر چاي پوست «به» را به برنامه غذايي روزانه‌تان اضافه كنيد. مي‌توانيد اين چاي را جايگزين چاي معمولي كنيد. مهم اين است كه دست كم روزي يك‌ فنجان از اين چاي بنوشيد. نوشيدن اين دمنوش گياهي بعد از فراغت از كار روزانه مي‌تواند تسكين‌بخش و آرامش‌بخش باشد.

روش تهيه: پوست به را به همان روشي كه چاي معمولي رادم مي‌كنيد، با حرارت ملايم آماده كنيد و مراقب باشيد كه پيش از جوشيدن آن را از روي حرارت برداريد.

اگر سرماخوردگي زود سراغ‌تان مي‌آيد

نوشیدن چای آویشن همزمان با آغاز فصل پاييز نه تنها مي‌تواند مقاومت بدن را در برابر ويروس سرماخوردگي و آنفلوآنزاي فصلي بيشتر كند بلكه مي‌تواند روند درمان سرماخوردگي را نيز تسريع كند. در برخي از متون طب سنتي به خواص نوشيدن دمنوش آويشن براي كنترل ميزان قند خون به عنوان يك درمان جانبي نيز اشاره شده است.

روش تهيه : براي تهيه چاي آويشن براي يك نفر كافي است يك قاشق غذاخوري از برگ‌هاي خشك آويشن را درون يك ليوان آب‌جوش بريزيد و با بستن سر ليوان اجازه دهيد چاي به مدت 7 تا 10 دقيقه دم بكشد. اگر ديابت نداريد مي‌توانيد اين دمنوش را با يك قاشق چاي خوري عسل شيرين كنيد.

براي شما كه زود احساس خستگي مي‌كنيد

افرادي كه با شروع فعاليت‌هاي روزمره خيلي زود دچار خستگي مي‌شوند و ضعف بدني ســــراغ‌شان مي‌آيد، مي‌توانند از دمنوش نعناع براي پيشگيري و تسكين اين حالت كمك بگيرند. در برخي متون طب سنتي توصيه شده افراد براي افزايش توان جسمي و كنترل فشار خون در شرايط بحراني و خستگي مي‌توانند دمنوش نعناع را كه با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط شده، ميل كنند. مي‌توانيد براي تهيه اين دمنوش از چاي كيسه نعناع كه در بازار موجود است نيز استفاده كنيد.

داروي ضد كلسترول طبيعي

به اعتقاد درمانگران طب‌های طبیعی افزودن دارچین به همراه عسل به دمنوش گیاهی سنبل‌الطیب و نوشیدن روزانه این ترکیب به مرور موجب کاهش میزان کلسترول خون و همین طور دردهای خفیف معده می‌شود. افرادی که با نزدیک شدن پاییز به دلیل ناپایداری‌های جوی دچار سرماخوردگی می‌شوند نیز می‌توانند با نوشیدن این چای گیاهی آماده شده با چوب یا پودر دارچین از این ترکیب برای افزایش مقاومت بدن خود برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و زکام کمک بگیرند.

روش تهيه: برای تهیه این دمنوش گیاهی به یک لیوان آب جوش نیاز دارید. سنبل‌الطیب و گل‌گاوزبان و چوب دارچین را درون آب جوش بریزید و با یک نعلبکی روی آن را بپوشانید. پس از 10 دقیقه دمنوش را صاف کرده و در فنجان مورد نظر خود بریزید. برای شیرین کردن این دمنوش می‌توانید از عسل استفاده کنید.



از ابتلا به افسردگي فصلي نگرانيد؟

مردان و زنان زيادي در جهان وجود دارند كه با نزديك شدن فصل‌هاي سرد سال و كاهش تابش نور خورشيد و تغييرات جوي افسردگي را تجربه مي‌كنند. اگر احتمال مي‌دهيد افسردگي فصلي امسال هم سراغ‌تان بيايد در كنار روش‌هاي درماني مدرني كه تجربه مي‌كنيد، از نوشيدن دمنوش بهارنارنج نيز غافل نشويد. از ديدگاه درمانگران طب سنتي مصرف خوراكي و حتي استشمام عطر بهارنارنج يكي از بهترين شيوه‌هاي طبيعي براي درمان افسردگي، تسكين اعصاب و دور كردن تنش‌ها و استرس‌هاي ناشي از روزمرگي‌هاي زندگي است. علاوه بر اين دمنوش نعناع و زعفران نيز يكي ديگر از نوشيدني‌هاي طبيعي است كه مي‌تواند به افزايش نشاط و برطرف شدن اندوه كمك كند.

روش تهيه یک : يك قاشق غذاخوري از برگ‌ها و گل‌هاي خشك بهارنارنج را درون يك ليوان آب جوش بريزيد و اجازه دهيد به مدت 7 دقيقه دم بكشد. فراموش نكنيد كه با نعلبكي سر ليوان را بپوشانيد.

روش تهيه دو : 2 قاشق برگ خشک شده و پودر شده نعناع را در 2 لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید
استفاده از شامپوهای ویتامینه و ویتامینه کردن موها تنها جنبه تبلیغاتی دارد.
 
یک متخصص پوست و مو گفت: اکستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود، میزان آسیب‌ دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اکستنشن کردن و جنس موها متفاوت است.
دکتر ریحانه مهرگان اظهار کرد: به افزایش طول و حجم مو با کمک گرفتن از موی طبیعی یا مصنوعی که به صورت خارجی به موها وصل می‌شوند اصطلاحا اکستنشن مو می گویند.
 
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از انواع بافت مو در میان دختران جوان رایج شده است، گفت: سفت بستن موها از عوامل فیزیکی است که به فولیکول و رشد آنها آسیب می رساند.
 
وی گفت: اکستنشن مو باعث می شود، فولیکول‌ها تحت کشش قرار گرفته و به ریشه مو آسیب زده و موجب ریزش مو می‌شود.
 
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه رشد موها پس از 6 سالگی به حالت طبیعی درمی آید، گفت: بستن موی دختر بچه‌ها به صورت دم خرگوشی باعث ایجاد آسیب در ریشه مو شده، عوارض آن پس از سن 20 تا 30 سالگی به صورت کاهش حجم موها نمایان می شود.
 
دکتر مهرگان خاطرنشان کرد: اکستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود و در نهایت ممکن است به طاسی منجر شود، یکی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می‌گویند که در آن، موهای بخش‌هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن بوده‌اند می‌ریزد و بتدریج سر طاس می‌شود. این نوع ریزش موها در زن‌هایی که همیشه موهایشان را دم اسبی می‌کنند یا محکم می‌بافند بسیار شایع است.
 
وی در ادامه یادآور شد: یکی از عوارض اکستنشن هم ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز موها به شدت کشیده می‌شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می‌کند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم موها چندان کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آنها کاملا مشهود است.
 
دکتر مهرگان تصریح کرد: میزان آسیب‌دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اکستنشن کردن و جنس موها متفاوت است. اگر ریشه موها آسیب ببیند ممکن است طاسی همیشگی شود و موها دیگر در نقاطی که زیاد تحت کشیده‌ شدن بوده ‌است رشد نکند و استفاده از نرم‌ کننده و دارو به بهبود وضعشان کمکی نکند.
 
وی تاکید کرد: استفاده از شامپوهای ویتامینه و ویتامینه کردن موها تنها جنبه تبلیغاتی دارد. مصرف این مواد به دلیل دارا بودن مواد نرم کننده تنها بر روی ساقه مو اثر می گذارد و هیچ تاثیری بر ریشه مو و تقویت فولیکول‌ها ندارد.
اینـطوری تـب و لـرز را از خود دور کنیـد !

۱۲ راهکار طبیعی فوق العاده برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوانزا در فصل سرد !


پاییز که از راه می رسد، فصل سرماخوردگی و تب و سرفه هم شروع می شود. سرماخوردگی و آنفلوانزا ۲ بیماری همیشگی هستند که سراغ همه می آیند و راه هایی طبیعی برای فرار از ویروس های آن شناخته شده که پزشکان می گویند با این راه ها، میتوانیم کمتر از آدم های دیگر سرما بخوریم. این توصیه ها را در این راهنما بخوانید ...

1. گل یک داروی گیاهی است. دارویی که بدن را برای مبارزه با عفونت ها آماده می کند و اگر به محض دیدن علایم سرماخوردگی، دمنوش این گیاه را بنوشید، براساس تحقیقات تازه بعد از ۱ یا ۲ روز علایم محو یا کم می شوند. البته اگر بیماری خاصی دارید، برای نوشیدن این چای باید با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل دارویی به بیماری هایتان اضافه نشود.

2. قرص های ضدسرماخوردگی که ترکیبات روی دارند، یکی از راه حل های پیشگیری از سرماخوردگی اند. تحقیقات نشان داده که اگر در ۲۴ ساعت اول، این قرص های آبنباتی را بخورید، علایم بیماری کمتر می شود و سلامت خود را زودتر به دست می آورید.

3. تاثیر ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی، دیگر ثابت شده است اما به تازگی در تحقیقاتی مشخص شده که اگر در فصل سرما و در شرایطی که استرس های محیطی و کاری زیادی دارید، هرروز ویتامین C بخورید، احتمال سرماخوردگی شما نصف می شود. بهترین توصیه برای کمک گرفتن از ویتامین C هم این است؛ صبح به صبح یک لیوان آب پرتقال، لیموشیرین بخورید یا در چای خود لیموترش بچکانید.

4. بعد از تجربه بی نظیر مادربزرگ ها و سوپ مرغ هایی که در سرماخوردگی به ما داده اند، پزشکان تحقیق کرده اند و حالا می گویند، بخار سوپ مرغ باعث باز شدن مجرای تنفسی می شود، آب آن بدن را از بحران کم آبی در بیماری نجات می دهد و در نهایت هم التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.

5. نوشیدن چای همان خاصیت های تسکین دهنده سوپ مرغ را دارد و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و چای سیاه، برای مبارزه بدن با ویروس بسیار معجزه آساست.

6. اگر چای سبز را با عسل و لیمو بنوشید، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد، اما برعکس چای سیاه، به خواب لطمه ای نمی زند و باعث می شود خوابی عمیق به درمان بیماری شما کمک کند.

7. تحقیقات مشخص کرده اگر روزانه سیر تازه بخورید، به مبارزه بدن شما با میکروب ها کمک می کند و کمتر از یک انسان عادی گرفتار ویروس ها و بیماری ها می شوید.

8. اگر یک دستگاه بخار آب را در اتاق بگذارید یا آب داغ حمام را باز کنید و برای مدتی در بخار حمام نفس بکشید، ذرات ریز و داغ آب باعث می شود گرفتگی در مجرای بینی، برطرف و تنفس شما راحت تر شود.

9. یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل و با سرنگ کوچکی این مایع را به داخل بینی، تزریق کنید. با این کار، بینی خود را شستشو می دهید و راه تنفسی را از ویروس ها و گرده ها پاک می کنید. مخاط بینی هم رقیق می شوند و در دوران بیماری، راحت تر نفس می کشید.

10. اگر ۴ بار در روز، آب نمک قرقره کنید، میکروب ها از دستگاه تنفسی شما دور می شوند و رشد نمی کنند.

11. بیماری زمانی سراغ شما می آید که بدنتان ضعیف باشد. یکی از مهم ترین روش های مقابله با ضعف بدن هم، خواب و استراحت کافی است. هیچ وقت از خواب عمیق و استراحت خود به بهانه کار دور نشوید و در فصل سرد، تختخواب خود را گرم نگه دارید.

12. در محیط های آلوده قرار نگیرید و در فصل زمستان حواستان باشد هوا در فضا جریان داشته باشد و هوای ساکن با گردوغبار و ویروس هایی که در حال رفت و آمد هستند، به محیط تنفسی شما وارد نشود. وقتی در محیط های آلوده هستید آب نمک قرقره و با اسپری نمک و جوش شیرین به بینی، مجرای تنفسی خود را تمیز کنید.
چی را با چی نخوریم ؟! /درباره غذاهای ناسازگار

مصرف برخی مواد غذایی ناسازگار با هم امروزه چندان رایج نیست مانند
خربزه با عسل
پنیر با بادام،
کله پاچه با انگور،
سرکه و انواع ترشی با ماش و حلیم
و حلیم با انار.

اما مصرف همزمان بعضی از غذاهای ناسازگار با هم، امروزه جزو عادات غذایی بسیار رایج است مانند ماست با هر نوع گوشت یا غذای گوشتی. کمتر سفره غذایی امروزه پهن می شود که در آن ماست به همراه غذای گوشتی سر میز نباشد بخصوص که ترس از پوکی استخوان مردم را به مصرف افراطی لبنیات کشانده است.
مورد دیگر ناسازگاری های ماهی با لبنیات و تخم مرغ است.
در حدیث هم داریم که «لا تأکلو السمک با البن»
یعنی ماهی را بهمراه لبنیات نخورید. گرچه ماهی به اشکال مختلف پخته می شود ولی یکی از روش های پرطرفدار آن سوخاری کردن ماهی بعد از آغشته کردنش به تخم مرغ است. به هر حال اگر هر از گاهی که ماهی مصرف می کنید آن را با تخم مرغ سوخاری نکنید و یا همراه آن ماست و دوغ نخورید

برنج با سرکه و انواع ترشی هم یکی دیگر از همین موارد است. در بیشتر موارد ترشی همراه با غذای برنجی خورده می شود که شاید ترک این عادت برای بسیاری از مردم سخت باشد.
ده عارضه جراحی زیبایی بینی!

در همه رشته های پزشکی، جراحی جنبه نجات بیمار از درد و رنج را دارد ولی در اقصی نقاط دنیا و کشورمان افرادی دیده می شوند که از روی میل و رغبت و بدون داشتن عارضه پزشکی، اقدام به جراحی می کنند. این گروه همان کسانی اند که خواهان تغییر شکل یا زیباتر شدن هستند. ولی گاهی زیبا شدن مخصوصاً اگر به دست افراد فرصت طلب و غیرمتخصص باشد، عوارض ناخواسته و پیامدهای ناخوشایندی به بار می آورد.

احتمال عارضه در جراحی های زیبایی 5 تا 10 درصد و این احتمال تقریباً در سراسر دنیا حتی اگر توسط مجرب ترین پزشکان صورت بگیرد، کم و بیش یکسان است. عوارض بعد از جراحی اصولاً به راحتی برطرف می شوند، ولی بعضی از آنها خسارات جبران ناپذیری برجای می گذارند. تعدادی از آنها برای بیماران شناخته شده تر هستند.

1- کاهش حس بویایی

کاهش حس بویایی یکی از شکایت هایی است که بیماران بعد از عمل دارند. از آنجا که جراحی زیبایی بینی خارج از قلمرو و اعصاب بویایی انجام می شود بنابراین هیچ صدمه ای هم به آنها وارد نمی شود. کاهش حس بویایی یک عارضه موقت رینوپلاستی و ناشی از ورم پوشش داخل بینی است و این تورم مانع از رسیدن مولکول ها به پایانه های اعصاب بویایی می شود ولی قابل بازگشت است.

2- خونریزی

اگرچه خونریزی غیرمعمول است ولی این احتمال وجود دارد که بیمار حین عمل یا بعد از آن دچار خونریزی شدید شود به طوری که گاهی برای بند آوردن آن به درمان اورژانس یا حتی تزریق خون نیاز است. دلایل متعددی وجود دارد، مثلاً بیمارانی که دچار اختلال های انعقادی هستند، آسپیرین استفاده می کنند (مصرف داروهای ضدالتهاب و آسپیرین باید از 10 روز قبل عمل قطع شود) فشار خون بالا دارند یا ویتامین E و سیر مصرف کرده اند بیشتر در معرض خونریزی های غیرقابل کنترل قرار دارند اما معمولاً هنگامی که جراح برای کنترل خونریزی داخل حفره بینی را شستشو می دهد، دلیل محکمی برای علت ایجاد خونریزی پیدا نمی کند (احتمال خونریزی بعد از عمل 2 درصد است) نوع دیگر خونریزی نیز داخل بافتی است و وقتی اتفاق می افتد که جراح استخوان بینی را می شکند. در این مسیر عروق ریز فراوانی وجود دارند و پارگی عروق باعث خونریزی زیر جلدی می شود که اگر شدید باشد از اطراف بینی فراتر می رود و به زیر چشم و گونه ها هم نفوذ می کند.

3- سوراخ شدن تیغه بینی

در مواردی که جراحی زیبایی بینی با اصلاح انحراف داخل بینی توأم می شود، این احتمال وجود دارد که جراحی منجر به ایجاد سوراخی در تیغه بینی شود. بیمار بعد از عمل شاید هیچ علامتی نداشته باشد ولی اغلب با آبریزی بینی و تنفس سوت مانند به پزشک مراجعه می کند. البته تنفس سوت مانند وقتی مشهود است که سوراخ های بینی خیلی کوچک باشد و در سوراخ های بزرگ علامت خاصی دیده نمی شود. اگرچه پیدایش سوراخ نادر است اما در صورت ایجاد، جراحی دیگری برای بستن سوراخ نیاز است. در برخی مواقع نیز تصحیح این عارضه غیرممکن است.

4- کوچکی سوراخ های بینی

در عمل جراحی زیبایی بینی کوچکی بیش از حد سوراخ های بینی مشکل ساز می شود. پره های بینی به عنوان دریچه های آن عمل می کنند. اگر بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفته، هنگام تنفس پره ها به تیغه بینی نزدیک شود به این معنی است که یا از ابتدا پره های بینی اش ضعیف بوده که با جراحی ضعیف تر شده یا اینکه جراح حین عمل، ساختارهای نگدارنده بینی را تقویت نکرده است. در این مواقع بیمار نیازمند عمل جراحی مجدد است به این صورت که لازم است سوراخ های بینی را کمی بزرگ تر کنیم، یعنی از تیغه بینی غضروفی برداریم و آن را به سوراخ های بیش از حد تنگ شده پیوند بزنیم.

5- عدم تقارن

صورت انسان ها در حالت طبیعی کمی نامتقارن است. تعدادی از بیماران بعد از عمل از عدم تقارن دو سوراخ ناراضی هستند. باید گفت جراحان قبل از عمل اندازه گیری دقیقی انجام می دهند ولی جراحی عملکرد بشر است و ایجاد اختلاف بسیار جزیی و اندک اندازه سوراخ های بینی قابل قبول است. گرچه شاید ایجاد غیرقرینگی به علت تورم باشد و با کاهش تورم ا ین اختلاف نیز از بین برود ولی عدم تقارن زیاد ناشی از خطای جراح است.

6- عفونت

عفونت پس از جراحی عموماً شایع نیست ولی در صورتی که ایجاد شود، نیازمند درمان اضافی شامل مصرف آنتی بیوتیک هاست. نوع دیگری از عفونت به علت عدم شستشوی حفره بینی است. باقی ماندن ترشحات به تجمع میکروب ها کمک می کند و باعث ایجاد عفونت می شود. اگر این نوع عفونت درمان نشود باعث چسبندگی نیز خواهد شد.

7- آسیب به بافت های عمقی

ساختارهای عمقی تر مثل اعصاب، مجاری اشکیف عروق خونی و عضلات ممکن است حین جراحی زیبایی بینی صدمه بینند. صدمه به بافت های عمقی تر می تواند موقت یا دائم باشند.

8- کرختی پوست

احتمال بروز بی حسی یا کاهش حس دائمی در پوست بینی وجود دارد و ایجاد آن قابل پیش بینی نیست.

9- مرگ در اثر ماده بیهوشی

احتمال عوارض، صدمه و حتی مرگ در تمام انواع بی حسی جراحی چه بی حسی موضعی و چه بیهوشی عمومی یا تسکین بخشی با دارو در همه جراحی ها وجود دارد.

10- افزایش تنفس دهانی

تعدادی از بیماران ممکن است تا مدت ها بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مجبور شوند از راه دهان تنفس کنند. آن گروه از افرادی که قبل از عمل دچار آلرژی بودند، بعد از عمل آلرژی شان به مراتب شدیدتر خواهد شد و شاید چند هفته تا چند ماه هم طول بکشد اما به خاطر تورم مخاط، بعد از جراحی تا 10 درصد موارد افراد سالم نیز علایم حساسیت را پیدا خواهند کرد زیرا اختلال در عملکرد وازوموتور ایجاد می شود یعنی عروق بینی در حالت معمولی تنگ است و حین جراحی و دستکاری اعصاب آورنده تنگ کننده عروق دچار آسیب و فلج می شوند. در نتیجه عروق مخاط گشاد و متورم شده و فضا یا همان راهروی بینی را کوچک تر و عبور و مرور جریان هوا را نیز دشوارتر می کنند.

تنفس از راه دهان، عارضه ای جدی است و روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد زیرا فردی که با دهان تنفس می کند دچار خشکی مخاط دهان می شود و خشکی دهان در دراز مدت به خرابی دندان ها کمک می کند و کم خوابی یا بدخوابی ناشی از آن باعث کسالت یا عصبانیت شخص خواهد شد.
با چای سیاه از شر آکنه و لک خلاص شوید!

آیا می دانستید که می توانید به کمک چای سیاه، از شر لک و آکنه خلاص شوید و پوستی سالم و روشن داشته باشید؟ این مقاله را از دست ندهید.

فنجانی را به مقدار مورد نیاز از آب پر کنید. بهتر است که مقداری آب سرد بریزید و به میزان دوبرابر آن، آب داغ بریزید. سپس چای کیسه ای را داخل فنجان قرار دهید.


بگذارید چای برای چند دقیقه داخل فنجان بماند و رنگ آن به آب برسد.

روی سطحی صاف دراز بکشید. زیر سر خود، بالشی کهنه قرار دهید تا اگر چای روی آن ریخت، نگران تمیز کردن آن نباشید.

کیسه چای را دقیقا روی پوست صورت قرار دهید، به آرامی روی صورت بکشید و رطوبت آن را کاملا پخش کنید. بیشتر محل هایی را با کیسه چای بمالید که مستعد جوش و لک هستند.

بعد از حدود یک تا دو دقیقه، دوباره کیسه چای را در فنجان قرار دهید تا رطوبت چای به کیسه برسد. حال کیسه را برداشته و روی چشمان خود قرار دهید. کافئین می تواند پوست دور چشم را روشن و تازه کند.

نکات و هشدارها

اگر این کار را هر روز انجام دهید پس از مدتی خواهید دید که روز به روز پوست شما روشن تر، شفاف تر و تمیز تر خواهد شد.

اگر می خواهید این کار را هر روز انجام دهید، می توانید مقداری چای برای یک هفته از قبل آماده کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید و هر زمان برای استفاده مقداری از آن را داغ کنید و با یک پارچه کتان آن را به پوست برسانید.

از آب جوش استفاده نکنید، چرا که باعث سوختن پوست می شود.
وصیتنامه ی امام حسین(ع)
1276746pa51mbeg8j
امام هنگام حرکت به سوی عراق وصیتنامه ای نوشت به برادرش محمد بن حنفیه در این وصیتنامه پس از اقرار به یگانگی خدا وصدق نبوت پیامبر(ص)و اقرار به حقانیت معاد چنین آمده است.
من از روی خود پسندی و گردنکشی وفساد و بیدادگری قیام نکردم بلکه برای اصلاح امت جدم و شیعه ی پدرم علی بن ابی طالب(ع)حرکت کردم.
(1392 آبان 22، 12:14)mahemehraban نوشته است: [ -> ]22
اونبالا نوشته بود
سلام دوستان اگه برای لحظه ای میخواین وسوسه رو از خودتون دور کنین و فکرتونو مشغول کنین حتما به اینجـــــــــــــــــــــا سر بزنین

اینجا چه طوری میخواد وسوسه ها رو دور کنه؟؟؟

کی حوصله داره!!
سلام دوست عزیز با خوندن مطالب  فکرتون مشغول به یه کار دیگه میشه و همین میتونه وسوسه رو برا لحظه ای حتی بیشتر ازتون دور کنه  شما میتونین همشو نخونین و به صورت خلاصه وار هر کدومشو یه نگـــــاه بندازین..

ممنون از نظرتونKhansariha (8)
«گلاب» و این همه خاصیت؟!

گلاب علاوه بر خواص خوراکي، خاصيت درماني متنوعي دارد که اين خواص تنها در گلاب‌هاي مرغوب و باکيفيت ديده مي‌شود. با مطالعه اين مطلب علاوه بر آشنايي با برخي خواص درماني گلاب، با چگونگي شناسايي گلاب مرغوب از نوع نامرغوب
آن آشنا مي‌شويد.



تقويت لثه با گلاب

درمانگران طب سنتي براي افزايش استحکام و تقويت لثه قرقره گلاب را توصيه مي‌کنند. آنها بر اين باورند که نگه‌داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن علاوه بر استحکام لثه به درمان برفک و آفت دهاني هم کمک مي‌کند و سرعت از بين رفتن آلودگي‌ها و باکتري‌ها را در دهان بيشتر مي‌کنند.

شیوه نگهداری گلاب

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای نگهداری گلاب بهتر است آن را درون ظرفی پاستوریزه و کاملا تمیز نگهداری کرد. در صورتی که گلاب به صورت صنعتی تهیه شده باشد بهتر است آن را در همان ظرف اولیه نگهداری کنید اما دقت داشته باشید که در ظرف را کاملا بسته و آن را در محیطي خنک و دور از تابش نور خورشید قرار دهید. به این ترتیب با گذشت زمان تغییری در خواص درمانی، عطر و طعم گلاب ایجاد نمی‌شود و برای مدت‌های طولانی قابل استفاده است.

کاهش خستگي و تقويت قلب

با نزديک شدن تابستان علاوه بر گرمي هوا ميزان حرارت دروني بدن نيز افزايش مي‌يابد و اين مسئله مي‌تواند تاثير زيادي در خستگي جسمي افراد داشته باشد. يکي از روش‌هاي طبيعي و موثر براي افزايش نشاط و کاهش خستگي بدن گنجاندن عرقيجات گياهي همچون گلاب خنک به برنامه غذايي است. نوشيدن گلاب خنک در تابستان و حتي ماه‌هاي پيش از شروع تابستان به کاهش ميزان حرارت بدن و همين‌طور تقويت بدن و افزايش توان بدن کمک مي‌کند. البته بايد توجه داشت که بهتر است براي مصرف روزانه گلاب حتما با يک متخصص طب سنتي مشورت و متناسب با نوع مزاج براي مصرف اين عرق گياهي اقدام کرد.

ادامه دارد...
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66