کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیا میدانید وقتی نوشابه می نوشید در بدن شما چه اتفاقی میوفتد ؟

وقتی یک نوشابه می‌خورید چنین اتفاقاتی براتون میوفته 4chsmu14chsmu1 :
10 دقیقه بعد : 10 قاشق چای‌خوری شکر وارد بدنتان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

20دقیقه بعد : قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک ‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود..

40 دقیقه بعد : حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌ چشمتان گشاد می‌شود، فشار خونتان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون
رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

45 دقیقه بعد : ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

60 دقیقه بعد : اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد : کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از
پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر : کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین
و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

مضرات نوشابه هاي رژيمي :


در نوشابه هاي رژيمي به جاي شكر از شيرين كننده هاي مصنوعي عمدتاً آسپارتام استفاده مي كنند كه خود اين ماده، اشتهاآور است و مي تواند باعث سردرد، سرگيجه و كاهش حافظه شود. مصرف بيش از اندازه آسپارتام خالي از عارضه نيست. تومور مغزي، نقص عضو جنين و بروز حمله هاي صرع بعضي از اين عوارض هستند.

مصرف مداوم نوشابه به علت بالا بودن اسيد فسفريك آن باعث پوكي استخوان و پوسيدگي دندانها مي شود. همچنين خوردن نوشابه باعث چاقي و افزايش وزن مي شود. همچنين باعث توليد انسولين زياد در بدن مي گردد كه فرد را يك قدم براي ابتلا به ديابت نزديك مي كند. قند موجود در يك بطري نوشابه گازدار برابر با دو بسته شكلات است.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
دلایلی برای آنکه زیاد "میگو" نخورید!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد میگو به دلیل "کلسترول" بسیار بالایی که دارد مصرف آن برای برخی افراد مضر است.

متخصصان توصیه می کنند مصرف میگو به دلیل "آنتی اکسیدان هایی" که دارد برای بدن بسیار مفید است اما این غذای دریایی حاوی ماده ای به نام "سلینیوم" است که این ماده باعث افزایش فشار خون بدن می شود.

بررسی ها نشان می دهند که میگو سطح "کلسترول خون" را بالا برده و مصرف زیاد آن باعث بروز "بیماری های قلبی و عروقی" می شود.

پزشکان توصیه می کنند افراد برای افزایش تندرستی بدن خود باید بجای میگو از دیگر غذاهای دریایی مانند "ماهی" استفاده کنند.
چند واقعيت تلخ در مورد چای

(مطلبش طولانیه اما حتما بخونید. در مورد صحت مطالب تایید می کنم چون خود من همین حرفا رو از یه دکتر تغذیه معروف شنیده بودم و چای رو به طور کامل ترک کردم53258zu2qvp1d9v )


1-  بوته چای جزو معدود گياهانی است که به دليل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبيعت هيچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع اين گياه نياز به سمپاشی ندارند و هيچ چرنده، پرنده، حشره و ... به آن نزديک نمی شود. اگر در بين علوفه چهارپايان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حيوان به محض جويدن آنها را از دهانش بيرون می ريزد!
2- در بسياری از مناطق کشاورزی، براي آن که احشام و ساير حيوانات به مزارع و کشتزارهای مختلف نزديک نشده و زراعت را خراب نکنند، اطراف آنها را بوته چای می کارند. حيوانات با مشاهده بوته چای به مزرعه نزديک نمی شوند!

 
3-   اولين وارد کننده تخم اين گياه به ايران در اوايل دوره قاجار انگليسی ها بودند که با همکاری عناصر خودفروخته اي در دربار قاجار، کشت اين گياه و نوشيدن دم کرده آن را در ايران رواج دادند. عکس العمل علماء و حکماي سليم النفس آن دوران در برابر اين حرکت پليد استعماري شديد بود. در يکی از نامه هایی که به دربار قاجار نوشته شده است آمده: «چرا می خواهيد گياهی را در ايران رواج دهيد که حتی الاغ ها از نزديک شدن به مزارع آن خودداری می کنند! چای مولد سودا در بدن و سودا مقدمه سرطان است!». واقعيت آن است که حکمای ايران زمين از چند هزار سال قبل با اين گياه آشنایی داشته و به خوبی می دانستند که اين گياه ارزش غذایی نداشته، بلکه مصرف غير دارویی آن مضر است.
4-   موادی که در اصطلاح علم شيمی ساختار مولکولی حلقوی دارند (مواد آروماتيک) سرطان زا هستند. «پلی فنول» يکی از مواد آروماتيک است که چای هم اين ماده را دارد. فنول چيست؟ فنول يک ماده دارای ترکيبات حلقوی است که بر روی پوست، کبد و سيستم گوارش اثرات نامطلوبی می گذارد. جالب اينجاست که قريب به اتفاق مواد معطر شيميایی که در کارخانجات به چاي اضافه می کنند هم جزء مواد آروماتيک و سرطان زا هستند! (گل بود به سبزه هم آراسته شد!!)
5-   مصرف چای (خصوصاً پس از غذا که سال هاست عادت بسياری از ايرانيان شده است) جلوي جذب آهن معدنی موجود در غذاها توسط بدن را می گيرد که در نتيجه منجر به بروز بيماری کم خونی مزمن در مصرف کنندگان می شود. چای دارای ترکيباتی به ‌نام تانن است که مزه‌ تلخ چای را ايجاد مي کند. تانن‌ها با آهن، ايجاد رسوب مي‌ نمايند و اين رسوب به دليل درشتی ملکول و سنگينی، غير قابل جذب توسط بدن است. لذا در صورتی که غذای مصرفی دارای آهن بوده و بلافاصله بعد از آن چای مصرف شود، از جذب آهن آن جلوگيری می کند. فراموش نکنيد که عارضه کم خونی خود باعث ده ها بيماری ديگر در بدن می شود.
6-   همان گونه که گفته شد چای دارای ماده اي است به نام تانن. اين ماده بسيار مدر است و به همين خاطر مايعات بدن را دفع کرده و پلاسما غليط می شود. آنزيم ها در پلاسمای غليظ نمی تواننند فعاليت کنند و به همين خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بيماری های گوناگون مي شود. ضمناً تانن موجب فعاليت بيش از حد سلول های اپيتليال کليه شده و کليه را به مرور از کار می اندازد!
7-   گياه چای داراي ماده ای است به نام اگزاليک اسيد، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابوليسمي ايجاد می کند. اين ماده در کليه رسوب کرده و سنگ های کليوی اگزاليک را موجب می شود.
8-    مصرف زياد چای دندان ها را لك دار و سياه می كند.
9-    چاي ترشح اسيد معده را تحريک مي كند و همچنين به دليل ماهيت اسيدی خود، در بروز زخم معده مؤثر است.
10-  در هر فنجان چاي بين 60 تا 75 ميلی گرم «کافئين» وجود دارد که LDL خون را افزايش مي دهد و عاملی می شود برای انفارکتوس های قلبی و مغزی، ولی البته آرام بخش است و در دراز مدت اعتياد ايجاد می کند!
11-  به دليل وجود مقدار زيادی از ماده کافئين در چای، براى عده اى باعث تحريك اعصاب و يا تپش قلب می شود. همچنين نوشيدن چاى پررنگ براى خانم ها احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مى دهد.
12- ماده آرام بخش ديگری در چای وجود دارد به نام «تئين» که محرک سيستم اعصاب سمپاتيک است و موجب افزايش ترشح آدرنالين می شود. تئين موجب کاهش مقدار منيزيم داخل سلول ها می شود. منيزيم ماده ای است که در سلول قرار دارد تا با انواع سرطان ها مبارزه کند و با نوشيدن چای اين ماده مفيد از بدن خارج می شود.
13- به نظر شما چرا اغلب افراد چای خور جدی، هنگامی که تصميم به ترک چای می گيرند با علایمی مشابه با علایم معتادان مواد مخدر در هنگام ترک مواد مذکور (همچون سردرد، بی خوابی، بی حوصلگی، آشفتگی روحی و ...) مواجه می شوند؟! آيا اين موضوع که ادعا شده است سال هاست توليد کنندگان چای در کشورهای خارجی براي حفظ مشتريان خود به چای مواد افزودنی مضر و اعتيادآوری اضافه می کنند قابل اعتنا نيست؟
14- چند نفر معتاد به مواد مخدر را می شناسيد که سيگاری نباشند؟ و چند نفر سيگاری را می شناسيد که چای خورهای قهاری نباشند؟! چای به دليل مواد افيونی طبيعی که در خود داشته و مواد شيميایی که در فرآيند توليد توسط بسياری از توليدکنندگان به آن اضافه می شود، مقدمه ای براي آمادگی بدن جهت پذيرش انواع اعتيادها به مواد مضر ديگر است.
15- اگر دقت کنيد قريب به اتفاق مواد سمی در طبيعت دارای طعم تلخ می باشند. شايد پروردگار مهربان با اين گونه خلقت خواسته است به موجودات هشدار دهد که چه موادی خوراکی نيستند و بايد از آنها پرهيز کنند. چاي يکی از تلخ ترين گياهان موجود در طبيعت است که البته با روش های مختلف سعی در کاهش اين تلخی و صد البته عادت دادن ذایقه مردم به آن دارند.
16- همه اين ها که گفته شد برای چای سبز که خشک شده سريع برگ سبز چای می باشد صادق است. چای سياه که دم کرده مضرتری از چای سبز است با انبار کردن برگ سبز چای در مکان های گرم، پوسيده شدن و تخمير اين برگ ها، تغيير رنگ آنها به قهوه ای و سياه (مشابه عملی که باغبانان در وسط باغ با بر روی هم تلنبار کردن برگهای درختان انجام می دهند تا پوسيده شده و تبديل به کود گردند)، سپس خشک کردن اين برگهای پوسيده بدست می آيد!
17- بدتر از چای سبز و چای سياه، چای هاي جديد طعم داری هستند که دارای اسانس های شيميایی مختلف بوده و تمامی مضرات دو نوع چای قبلی را دارند بعلاوه مضرات مواد شيميایی عطری و طعم دهنده های مصنوعی! (هرچه خوبان همه دارند تو يک جا داری!!)
18- يکی از موارد مرسوم در جامعه ما (خصوصا در مراسم، جشن ها، سمينارها و ...) مصرف بسياری از نوشيدنی ها در ليوان های يک بار مصرف پلاستيکی است. اين ظروف به خصوص در مجاورت با نوشيدنی های داغ به سرعت مواد فوق العاده سمی و خطرناک نفتی را آزاد می کنند. برای امتحان می توانيد در يکی از اين ليوان ها چای داغ بريزيد و چند دقيقه ای کنار بگذاريد تا سرد شود. خواهيد ديد که پرده ای از مواد نفتی روی آن می بندد!
19- در انواع چای هاي بسته ای (معروف به Teafix يا Lipton)، ضايعات/ته مانده های چای که قابل ارایه به شکل عادي نيستند در بسته های کاغذی که براي جلوگيری از وارفتن آنها در آب جوش، پروسه های شيميایی مختلفی روی آنها انجام شده و آغشته به انواع مواد مضر هستند قرار می گيرند. پاره ای از مواد شيميایی موجود در کاغذ مذکور در آب جوش حل شده و وارد بدن مصرف کننده می شوند!
20- ميدانيم که انصافاً دين اسلام کامل ترين دين است و حتي در مورد جزیی ترين موارد زندگي شخصی و اجتماعی دهها و صدها حديث و روايت در کتب ديني ما نقل شده است. حال با فرض اين که ادعاهای بوقهای تبليغاتی تبليغ کننده مصرف چای صحيح باشد و مصرف اين گياه باعث آن همه منافع ادعایی آنها باشد، آيا به نظر شما عجيب نيست با وجود آن که گياه چای از پنج هزار سال قبل شناخته شده بوده است حتي يک مورد هم از معصومين و بزرگان دينی درباره خواص چای و توصيه به مصرف آن مطلبی در هيچ کتاب معتبری به ما نرسيده است؟! برعکس، همان گونه در بالا هم اشاره شد، علما و حکماي هوشيار ما اولين اقشاری بودند که در مورد ورود چای به کشور عکس العمل منفی نشان داده و به مخالفت برخاستند.
21- ابو علي سينا (نابغه طب اسلامي) در طب سنتی از چای به عنوان ماده پست غذایی نام می برد و از آن فقط برای مصارف درمانی در شرايط خاص استفاده می كرده است.
22-ممکن است عليرغم خواندن موارد فوق به دليل تبليغات زيادی که در قالب مقالات و اخبار مختلف شبه علمی به خورد جامعه داده می شود، هنوز باور نکرده باشيد که مصرف اين نوشيدنی همه جا تا اين حد مضر است. بسياري می پرسند که اگر واقعاً چای مضر است پس چرا اين قدر در رسانه ها از آن تعريف شده و در همه جا مصرف می شود؟ پاسخ آن است که اولاً ما نفي نمی کنيم که چای فوايد اندکی نيز دارد، اما این فواید قابل مقايسه با مضرات فراوان آن نيستند. مانند شراب و قمار که خداوند متعال  در قرآن کريم در مورد آنها می فرمايد: «از تو در مورد شراب و قمار می پرسند، بگو در آنها منافعی هست، اما ضررهای آنها بسيار بيشتر است». ثانياً فراموش نکنيد که تجارت چای گردش مالی ميلياردی در سراسر جهان دارد. به نظر شما مافياها و کارتل های تجاری بزرگی که از اين راه منافع و سود سرشاری می برند به اين راحتي اجازه می دهند که حقايق برای مردم آشکار شوند؟! فراموش نکنيد که در اوايل قرن بيستم شرکت های سازنده سيگار و دخانيات به پاره ای از دانشمندان بی وجدان مخفيانه پول می دادند تا مقالات به ظاهر علمی در رد خطرات دخانيات و حتی طرح فوايد استفاده از آن نوشته و در مجلات معروف علمی آن زمان چاپ کنند. اسناد اين تبانی های بزرگ و کثيف در اواخر قرن بيستم منتشر شد، يعنی زمانی که همه ذينفعان ماجرا مرده بودند و مضرات بلای خانمانسوز دخانيات بر همه آشکار شده بود! دور از واقعیت نیست که گفته شود مشابه چنين اتفاقاتی در زمانه ما هم برای چای، موبايل، نوشابه، سوسيس، کالباس و ساير موارد مشابه رخ می دهد و اين ما هستيم که بايد عقلمان را قاضی کرده و سلامتی خود و اطرافيانمان را فدای مطامع مادی عده ای از خدا بی خبر نکنيم.
23- بعضي می پرسند اگر مصرف چای اين قدر مضر است چرا خداوند آن را آفريده است؟! پاسخ ساده است: خداوند حکيم هيچ موجودی را در عالم بدون دليل و حکمت خلق نکرده است، اما اين به معنی آن نيست که هرچه آفريده شده خوردنی و دارای ارزش غذایی است!! بوته چای يکي از بهترين گياهانی است که می تواند هوا را از انواع آلودگی ها پاک کرده و حجم زيادی اکسيژن توليد کند. دليل آن که هوای مزارع چای بسيار مطبوع است نيز همين واقعيت می باشد. در حقيقت بشر امروز اگر عاقلانه فکر کند بايد به جای خوردن برگهای چای، بوته آن را به عنوان يک تصفيه کننده عالی هوا در سرتاسر معابر شهرها بکارد. شايد يک دليل ديگر برای آن که مصرف خوراکی چای مضر است همين باشد که اين گياه سموم موجود در هوا را به خود جذب می کند! همچنين به دليل اين که گياه چای اسيدی است، ماده ضد عفوني کننده خوبی می باشد. لذا براي شستشوی چشم های عفونی و لثه های عفونی مفيد است. در طب سنتی برای درمان چشم عفونی شده نوزادان در عوض انواع و اقسام داروهای شيميایی و آنتی بيوتيک های دارای اثرات مضر جانبی فراوان، با استفاده از آب جوشانده چای چشم نوزاد را طی چند نوبت شستشو می دهند.
24-اگر می پرسيد که چه بايد کرد، عرض می کنم: اولاً اطلاع رساني وسيع در بين همه آنها که دوستشان داريم. ثانياً رواج ده ها دم کرده طبيعی خوش طعم، مفيد و باصرفه که جانشينان بسيار مطلوبی براي چای مضر هستند در سطح جامعه (براي شروع از خانه خود و نزديکانتان شروع کنيد). به عنوان مثال می توانيد به تناوب از جوشانده بادرنج بويه (گياه مورد علاقه زنبور عسل که جوشانده آن مورد استفاده حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السلام نيز بوده است)، دم کرده برگ گياه به ليمو (گياهی با برگ های شبيه نعنا، با شربت به ليمو اشتباه نکنيد)، دم کرده ميوه نسترن، دم کرده گل گاوزبان، دم کرده بابونه، جوشانده تخم گشنيز (به صورت آسيا شده)، دم کرده پونه، دم کرده زنجبيل، دم کرده زيرفون، دم کرده برگ تيول و ... ده ها جوشانده و دم کرده طبيعی و مفيد ديگر که به تفصیل در بخش مقالات درج شده است، استفاده کنيد.
مجید تجملیان
از خدا پرسید خوشبختی را کجا میتوان یافت
خدا گفت آن را در خواسته هایت جستجو کن و از من بخواه تا به تو بدهم
با خود فکر کرد و فکر کرد
اگر خانه ای بزرگ داشتم بی گمان خوشبخت بودم
خداوند به او داد
اگر پول فراوان داشتم یقینا خوشبخت ترین مردم بودم
خداوند به او داد
اگر ..... اگر ....... واگر
اینک همه چیز داشت اما هنوز خوشبخت نبود
از خدا پرسید حالا همه چیز دارم اما باز هم خوشبختی را نیافتم
خداوند گفت باز هم بخواه
گفت چه بخواهم هر آنچه را که هست دارم
گفت بخواه که دوست بداری
بخواه که دیگران را کمک کنی
بخواه که هر چه را داری با مردم قسمت کنی
و او دوست داشت و کمک کرد
و در کمال تعجب دید لبخندی را که بر لبها می نشیند
و نگاه های سرشار از سپاس به او لذت می بخشد
رو به آسمان کرد و گفت خدایا خوشبختی اینجاست
در نگاه و لبخند دیگران 53258zu2qvp1d9v
.
 
"گراهام  دیوید هیوز" جهانگرد و فیلمساز 34 ساله بریتانیایی که از سال 2009 رکورد سفر بدون هواپیما به 201 کشور جهان را دارد، ایران را جزء یکی از 10 کشور برگزیده خود و دوست داشتنی ترین کشوری خواند که تا کنون از آن دیدار کرده است.

 این مرد بریتانیایی اهل لیور پول نخستین سفر خود را در سال 2009 با سفر به اروگوئه آغاز کرد و سپس پس از 4 سال به تمامی کشورهای جهان  بدون  هواپیما سفر کرده است.


[تصویر:  0.599752001389993197_taknaz.gif]

نخستین مُهر گذرنامه گراهام  در  اول ژانویه 2009 در کشور اروگوئه ثبت شده و آخرین آن به عنوان پایان سفرش به همه کشورهای دنیا در جزیره "سیشلز" در اقیانوس هند ثبت شده است.

 پاسپورت وی به دلیل پر شدن مهرهای ورود و خروج به کشورها در 4 سال گذشته ، 4 بار تعویض شده است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان فردی که به تمامی کشورهای جهان بدون استفاده از هواپیما سفر کرده ، ثبت شده است.

وی اخیرا ویدئویی 201 ثانیه ای از 201 کشوری که به آن سفر کرده است روی شبکه یوتیوب قرار داده است.

گراهام اخیرا در مصاحبه با شبکه " Esquire" درباره سفر به ایران خاطره ای جالب تعریف کرده است.

[تصویر:  0.364664001389993199_taknaz.gif]

این مرد بریتانیایی در این باره در پاسخ به سوالی که چه درسی از سفرهایش به کشورهای جهان گرفته است، گفت :"   درس اصلی که گرفتم  این بود که هیچگاه ملتی را  قضاوت الکی نکنم. دوستانه ترین کشوری که دیدم ایران بود و اصلا انتظارش را نداشتم.

وی به خاطره خود از سفر به ایران اشاره می کند و می افزاید:" سوار در یک اتوبوس بین شهری بودم و پیر زنی کوچک جثه در مقابلم نشسته بود و با موبایلش صحبت میکرد.

 
ناگهان رو به من کرد و با ایما و اشاره گوشی خود را به من داد. من که نمی دانستم چه می خواهد، گوشی را گرفتم و گفتم "Hello"! صدای مردی جوان را شنیدم که خیلی روان انگلیسی صحبت می کرد. وی گفت که مادربزرگش نگران من است که نکند جایی را نداشته باشم که چیزی بخورم. او می خواست تا مرا به خانه اش ببرد تا برایم صبحانه درست کند. این بود که دوباره به انسانیت ایمان آوردم و دانستم که مردم چه خوبند. روحیه بزرگمنشی همه جا هست و شاید هم من خوش شانس ترین آدم زمینم!"

[تصویر:  0.848158001389993200_taknaz.jpg]
وی ایران را جزء ده کشور سرآمدی دانست که تجربه سفر به آن را یافته است و از آرش جوان ایرانی که در سفارت هند به او پیشنهاد سفر به ایران را داد و خانواده او در ایران که به او در جریان سفر کمک فراوانی کرده اند،تشکر کرد.

[تصویر:  0.452489001389993201_taknaz.jpg]
 
 
منبع : عصر ایران
تئاتر زندگی!

بگذارید به صراحت بگویم که من آدم ها را به دو دسته تقسیم می کنم . دسته ای کلان که جمعیتی بی شمارند ، از بام تا شام تو مغز هم می کوبند. تو اعصاب هم می روند ، به خون هم تشنه اند ، برای همه نقشه می کشند ، پشت هم غیبت می کنند ، برای هم زیرکی و زرنگی بخرج می دهند ، در پی نمایش و خواهشند ، خود را بازنده یا برنده می دانند ، انبار باروتند و در مجموع یک تئاتر مسخره و دلهره آور درست کرده اند بنام ئتاتر زندگی . دسته ای خرد ، که جماعتی بسیارمعدودند ، آنان بیشتر شاهدند. گاهی به این تئاترزندگی ، به ناگزیر ، سرمی زنند ، اندکی در صف تماشائیان می نشینند ، با اندوه و دلسردی به این جماعت بی شمار غفلت زده ، نگاه می کنند ، انگشت به دهان می گزند ، هنگامی که خسته می شوند با تبسم تلخی محل تماشاخانه را ترک می کنند ، تا درزمانی دیگر ، به ناگزیر ، ازنوبه این تماشاخانه دلگیر پا بگذارند !
پیمان آزاد
نصف آووکادو برای کنترل گرسنگی!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اضافه‌وزن دارید و مدام ریزه‌خواری می‌کنید نتایج این پژوهش آمریکایی که در Nutrition Journal به چاپ رسیده است به دردتان می‌خورد.

بر اساس نتایج این پژوهش مصرف نصف آووکادو در ساعت 12 ظهر باعث کنترل گرسنگی و همچنین کنترل میزان قند خون می‌شود.

یک عدد آووکادو حدود 250 کالری و 23 گرم چربی دارد. این چربی‌ها از نوع چربی‌های مفید یعنی اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ی مونو یا همان تک اشباع هستند. پوست این میوه 72 درصد آب و همچنین نوعی قند ویژه دارد که می‌تواند به کنترل قند خون و وزن افراد کمک کند. باید بدانید که آووکادو همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است.

در این پژوهش تأثیر مصرف آووکادو روی میزان اشتها، قند خون و میزان ترشح انسولین بعد از غذا مورد بررسی قرار گرفت.

در این پژوهش 26 داوطلب دارای اضافه‌وزن، 16 زن و 10 مرد که در سلامت کامل بودند شرکت کردند. میانگین سن شرکت‌کنندگان 40 سال و شاخص توده‌ی بدنی‌شان حدود 28.1 بود.

همه‌ی شرکت‌کننده‌ها یک وعده‌ی صبحانه‌ی معمولی دریافت کردند و بعد از آن این 3 وعده‌ی غذایی متفاوت به آن‌ها داده شد: یعنی یک وعده‌ی استاندارد بدون آووکادو، یک وعده‌ی استاندارد که در آن آووکادو جای یک ماده‌ی غذایی دیگر را گرفته بود و یک وعده‌ی غذایی استاندارد به اضافه‌ی نصف آووکادو. هر شرکت‌کننده این سه وعده غذایی مختلف را امتحان کردند.

محققان مشاهده کردند که خوردن نصف آووکادوی تازه در وعده‌ی غذایی ظهر اشتهای افراد را در 3 ساعت بعد از خوردن غذا به میزان 40 درصد کاهش می‌دهد اما این وضعیت در افرادی که آووکادو نخورده بودند مشاهده نشد.

آووکادو سرشار از فیبر است که احساس سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و باعث کنترل قند خون و میزان ترشح انسولین بعد از غذا می‌شود.
روش تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

اما شما چگونه می توانید عسل اصل و خوب را از عسل تقلبی تشخیص بدهید...

روش های زیادی برای تشخیص وجود دارد

یکی از روش های مطمئن برای شناخت عسل خوب این است که آن را داخل یک لیوان آب سرد بریزید اگر قطره های عسل حل نشدند و ته لیوان ته نشین شدند عسل اصل است اما اگر عسل در آب حل و ذرات آن به صورت رشته هایی در آب ناپدید شدند تقلبی
در میان گونه های مختلف گل هایی که روی زمین وجود دارند، گل رز بیشتر مشهور شده است زیرا زیبایی و عطر خاصی را به همراه خود دارد از این رو بسیاری از مردم دنیا به این گل علاقمند هستند ولی شاید باگونه های مختلف آن آشنایی درستی نداشته باشید.
[تصویر:  1387910972.jpg]
"رز هالفتی" یکی از انواع گونه های رز است که این روزها در کره زمین دیده می شود اما بسیار نادر است به طوری که به عنوان نادرترین گل رز دنیا شهرت پیدا کرده است. این گل دارای ظاهری بسیار عجیب است و رنگی کاملا مشکی دارد.
[تصویر:  1387910998.jpg]
مشکی بودن یک گل امری باور نکردنی است زیرا تنها با رنگ کردن یک گل می توان آن را مشکی کرد و راه دیگری وجود ندارد. این گل عجیب و نادر تنها در تابستان و در یک روستای دور افتاده ترکیه رشد می کند. با این حال نهایتا 50 شاخه از آن هر ساله گل می دهد.
[تصویر:  1387911025.jpg]
رنگ این گل ها کاملا سیاه است و دقت خاصی در نوع رنگ آمیزی آن ها وجود دارد که شاید هر جایی نتوان آن را یافت. در بهار غنچه این گل قرمز بسیار تیره است و به مرور زمان این رنگ تیره تر می شود تا به تمام مشکی تبدیل شود. مردم این روستا رویش گل های مشکی را نشانه زندگی، عشق و مرگ و خبرهای بد می دانند.
[rtl]خواص انواع چای گیاهی[/rtl]

[تصویر:  image.php?id=39&state=6&size=px&px=734|160]




دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای داغ لذت ببریم. ما عطر گونه های مختلف چای را دوست داریم، در دست گرفتن یک لیوان چای داغ در یک صبح سرد زمستانی و گرم شدن دست ها دلنشین است و مزه مزه کردن چای در مقابل شومینه یک راه عالی برای رسیدن به آرامش است و مهمتر اینکه پس از گذراندن یک روز پر دغدغه بهترین معجون برای رفع خستگی و تجدید قوای جسمی است. 

در بین چای ها خصوصا برای ما ایرانی ها بطورکلی می توان گفت نوشیدن چای معمولی طرفداران زیادی دارد. اما به جز چای معمولی چای های گیاهی دیگری هم هستند که جنبه دارویی دارند و خواص آنها درمان بیماری های متعددی را موجب می شوند.

چای گل گاوزبان و سنبل طیب(طبیعت گرم تر)
خواص: آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی
طرز تهیه:قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی

چای بادرنجبویه(طبیعت بسیارگرم) 
خواص :در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))
طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای دارچین(طبیعت گرم و خشک) 
خواص :محّرک اعصاب، ضد وسواس و جنون، مؤثر در درمان ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن، مفرّح و تقویت امور جنسی، تقویت کبد و معده

طبیعت گرم و خشک (چای زنجبیل) 
خواص :بالا برنده فشارخون، ضدضعف اعصاب، تقویت حافظه، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوای جنسی، مقوی معده، خون ساز، ضد سم غذایی
طرز تهیه: یک قاشق چایخوری کوبیده زنجبیل + 2 لیوان آب جوش + نبات 

چای اسطو خودوس(طبیعت گرم و خشک) 
خواص :آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلول های مغزی، ضد میگـرن ضد زکام و آسم و برونشیت، ضد اگزما، مؤثر در درمان روماتسیم
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای آویش(طبیعت معتدل)
خواص :بالا برنده فشارخون، تقویت اعصاب، رفع کولیتهای مزمن، مدر ( ادرارآور)، ضد انگل و رطوبت بدن، ضد صفرا، مؤثر در درمان زکام ، سرفه و آسم، اشتهـارآور، کاهش دهنده غلظت خون، مقوی جهاز هاضمه ( گوارش )، تقویت بینایی
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای نعنا یا پونه(طبیعت گرم) 
خواص :ضداسهال و استفراغ، ضد نفخ، مقوی معده، خوش بوکننده دهان، رفع خستگی، مؤثردردرمان بیماری های ریوی از جمله تنگی تنفس آسم، سرفه، مقوی قلب ، مؤثردر درمان سرماخوردگی
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای اکلیل کوهی(طبیعت گرم و معتدل)
خواص :گیاه معجزه گر، مقوی اعصاب، مدر (ادرارآور)، ضد عفونت کلیه، ضد صفرا، ضددلهره و اضطراب، ضد زکام و سرما خوردگی، آسم، سیاه سرفه تقویت کننده بدن، مقوی معده، ضد دردهای روماتیسمی، استخوان و کمر، مؤثر در دفع سنگهای کلیه و کیسه صفرا
طرز تهیه:2 قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای مرزنجوش(طبیعت گرم)
خواص :آرام بخش، بهترین داروی میگرن کهنه و سردردهای، ضد نفخ، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلط آور، تب بر، اشتهاآور
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای بهارنارنج(طبیعت گرم) 
خواص :آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاط آور
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای گلپر(طبیعت گرم و خشک) 
خواص :تقویت کننده قوی حافظه، ضد فراموشی، ضد صرع، کمک به درمان اسهال، تقویت کننده قوه جنسی کمک به هضم غذا، اشتهاآور، ضد جوش و دُمل
طرز تهیّه : یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای آلبالو(دم کرده میوه آلبالو) 
خواص :اشتهاآور، کمک به هضم غذا، پایین آورنده فشارخون
طرز تهیّه: آلبالو رسیده بدون دم 200 گرم + 4 لیوان آب جوش + نبات

چای دارچین و زنجبیل
خواص: این نوشیدنی برای تسکین دردهای دوران پریود خانم ها بسیار مفید است.
طرز تهیّه: 
3چوب دارچین خرد شده + یک قاشق غذاخوری + زنجبیل به اندازه یک بند انگشت یا یک قاشق چایخوری پودرآن لیوان آب جوش 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد، در زمان مصرف بهتر است با کمی عسل شیرین شود.

چای پونه کوهی و آویش
خواص :این نوشیدنی برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده و خاصیّت ضد عفونی کننده دارد، برای سرماخوردگی و دردهای پریود خانم ها بسیار مناسب است.
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری آویش + یک قاشق غذاخوری پونه + 3 لیوان آب جوش (بهتراست در زمان مصرف با عسل شیرین شود)
(طبیعت گرم) چای میوه گل نسترن 

خواص: پایین آورنده فشار خون و قندخون، سرشار ویتامین ث، ضد سرماخوردگی، مقوی معده، ضد اسهال
طرز تهیّه: میوه گل نسترن (15 عدد) در یک قوری (2 لیوان آب جوش) به همراه مقداری نبات دم کرد میل شود.

چای سبز
خواص :ضد سرطان، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش پرفشاری خون، ضد افسردگی، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود، خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش میدهد.

تذکر:در اصل گیاه چای سبز و سیاه یکی است. در صورتی که برگ تازه چای را به سرعت خشک کنند چای سبز به دست می آید ولی زمانی که برگ چای مورد تخمیر قرار گیرد تغییراتی در رنگ و بـو، مزه و مواد و اثرات آن نسبت به چای سبز ایجاد می شود و چای سیـاه به دست می آید.
چای سیاه(چای معمولی) 
خواص: خواص چای سیاه یا همان چای معمولی کمتر از چای سبز است.

عوارض چای سیاه :
1.افزایش ترشح اسید معده که باعث تشدید ناراحتی های معده می شود
2.چای سیاه مانع از جذب آهن شده و کم خونی ناشی از فقرآهن را تشدید می کند
3. کافئین موجود در چای سیاه احتمال ایجاد بیماری سیستیت در پستان خانم ها را افزایش می دهد
4.از نظر طب اسلامی و سنتی چای سیاه باعث افزایش تولید خلط سودا در بدن می شود

تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای های گیاهی: 
1.برای دم کردنی های گیاهی بهتر است از قوری های چینی یا شیشه ای استفاده شود
2. قوری را روی حرارت غیر مستقیم کتـری یـا سمـاور قرار دهیم
3.برای دم کشیدن 15 دقیقه کافی است امّا هر چه بیشتر دم بکشد بهتر است
4.چای را صاف نموده و میل نمائید
5.دم کشیده و صاف کرده این چای ها تا چند روز قابل مصرف است 
سرکه، دوست یا دشمن سلامتی؟

اول از همه باید بدانید که سرکه باعث کاهش قند خون می‌شود. مصرف مقدار کمی سرکه یعنی 10 گرم به همراه غذای شیرین، میزان گلیسمی یا همان قند خون را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که اسید استیک موجود در سرکه چنین خاصیتی دارد. برای همین افراد دیابتی که می‌خواهند یک غذای سرشار از نشاسته میل کنند باید در کنارش سالادشان را با سرکه بخورند تا قند خونشان کنترل شود.به عقیده‌ی برخی از محققان، سرکه می‌تواند باعث کاهش فشارخون شده و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. (البته بررسی‌های برای اظهارنظر قطعی در این خصوص همچنان ادامه دارد .)

سرکه برای مقابله با سرطان: مفید یا بی تأثیر؟

درست است که بیش‌ترین خواص سرکه مدیون اسید استیک آن است. اما خواص آن به همین جا هم ختم نمی‌شود. سرکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های پُلی‌فنولی نیز می‌باشد که می‌توانند با سرطان مقابله کنند. با این حال مطالعات بیشتر در خصوص خواص پیشگیرانه‌ی سرکه همچنان ادامه دارد. اما توصیه می‌کنیم خودتان را از خواص سرکه محروم نکنید.

مشکلاتی که سرکه به بار می‌آورد

درست است که سرکه خواص زیادی دارد اما با این حال در برخی موارد می‌تواند آسیب‌رسان هم باشد.اول اینکه سرکه سرشار از سولفیت‌ها می‌باشد. این ترکیبات به خودی خود خطرناک نیستند اما آلرژی‌زا می‌باشند.دومین آسیب سرکه خاصیت اسیدی آن است که می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند. برای همین هم توصیه می‌کنیم افرادی که از سوزش معده رنج می‌برند سرکه مصرف نکنند.از این گذشته اسید به مینای دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند. برای همین توصیه می‌شود بعد از مصرف سرکه دندان‌هایتان را مسواک بزنید و یا اینکه دهانتان را آب بکشید.

تکلیف سرکه بالزامیک چیست؟

سرکه بالزامیک با آن طعم ترش و رنگ تیره‌اش صفای خاصی به سالاد می‌بخشد. اما متأسفانه رنگی که به آن افزوده می‌شود جزو رنگ دهنده‌های سرطان‌زا محسوب می‌شود. البته جای نگرانی نیست. مصرف متعادل سرکه بالزامیک خطری در پی ندارد. مشکل زمانی پیش می‌آید که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. یادتان باشد که این سرکه حاوی قند بیشتری از انواع دیگر سرکه‌ها است. برای همین هم نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.
پاک کننده های آرایشی خانگی!

با چند ماده ساده ، می توانید پاک کننده ای درست کنید که فاقد هر گونه مواد نگهدارنده یا شیمیایی باشد . دستور العمل تهیه پاک کننده طبیعی آرایش در خانه را در این مقاله بخوانید .

1- خیار را رنده کنید,تفاله آن را دور بریزید ,آب خیار را با چند قطره روغن بدن بچه ترکیب کنید و برای پاک کردن آرایش و آلودگی های صورت از آن استفاده کنید.

۲- ترکیب روغن زیتون و روغن بدن بچه بهترین پاک کننده ریمل از چشمهایتان است.

۳-هرشب صورت خودرا با شیر شستشو دهید تا چربی و مواد آرایشی را از صورت خود کاملا پاک کنید.
[تصویر:  e2e0eb76690e86181.jpg]
نشستن برای سلامتی شما بسیار خطرناک است، حتی ورزش کردن نیز در خنثی کردن، اثرات آن هیج تاثیری ندارد.

زندگی ما به عنوان یک انسان بیشتر ایستاده بوده است. اما با ظهور تلویزیون، سینما، کامپیوتر و شغل‌های پشت میز نشینی چون کارمندی ما را بیشتر از هر زمان دیگر محکوم به نشستن کرده است.

حدود 9.30 ساعت در روز، وحشتناک است، یعنی مدت زمان بیشتری از خوابیدن که 8 ساعت است. نه این درست نیست، بدن ما برای این ساخته نشده است. به همین خاطر عوارض آن کم کم شروع می‌شود.... نشستن زیاد باعث بروز درد در ناحیه کمر و ستون فقرات می‌شود،متوجه شده‌اید؟

احساس بی‌حسی در پشت کمر و پاهای خود می‌کنید؟ احساس کسالت و بی‌حالی می‌کنید؟ ایا حالت خمود پیدا نکرده‌اید، تنگیِ نفس چه؟ آیا احساس می‌کنید گاهی نفس کم می‌اورید؟ بله همه اینها عواقب نشستن هستند.

مارک همیلتون میکروبیولوژیست دانشگاه میسوری در این باره می‌گوید: مکانیسمی که بدن ما در حال نشستن در پیش می‌گیرد، بسیار با زمانی که در حال قدم زدن و ورزش کردن، هستیم متفاوت است. زیاد نشستن به معنای کم‌ ورزش کردن، نیست. شما باید بدانید که این دو وضعیت تفاوت بسیار زیادی برای بدن ما ایجاد می‌کنند.

جیمز لیواین متخصص چاقی در سال 2005 مقاله‌ی با این عنوان در مجله ساینس به چاپ رساند که چرا علارغم آن‌ که بعضی از افراد دارای رژیم غذایی مشابه با دیگران هستند، اما چاق‌تر از بقیه هستند.

او در این باره می‌نویسد: متوجه شدیم، افراد چاق معمولا تمایل زیادی به نشستن روی صندلی دارند و حتی زمانی که وزن خود را کم می‌کنند این حالت در آن‌ها باقی می‌ماند.

چیزی که برای من جالب است، اینکه انسان‌ها 1.5 میلیون سال با قدم زدن و حرکت کردن، تکامل پیدا کردند و تا 150 سال پیش هم کشاورزی فعالیت اصلی اکثر مردم بود. اما از آن زمان به بعد یعنی در این مدت زمان بسیار کوتاه زندگی همه ما به حالت سکون درآمد و همه محکوم به نشستن روی صندلی شدیم.

همیلتون بر خلاف بسیاری از محققان در اتاق خودش دارای صندلی نیست. او می‌گوید : اگر شما در حالت ایستاده یا راه رفتن باشید، عضلات خاصی را به کار می‌گیرید که برای پشتیبانی کیفی شما طراحی شده‌اند و هیچگاه خسته نمی‌شوند.

این عضلات منحصر به فرد هستند، چرا که سیستم عصبی آن‌ها را برای فعالیت‌های با شدت کم به کار می‌گیرد و هم‌چنین آن‌ها دارای آنزیم‌های خاص مفیدی هستند. زمانی که شما در حالت نشسته به سر می‌برید، این عضلات در حال استراحت به سر می‌برند و فعالیت این آنزیم‌ها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است، تا آنجا که ممکن است، بیشتر کارهای خود را "ایستاده" انجام دهید.

نکته مهم‌تر دیگر را گالن کرانز استاد دانشگاه کالیفرنیا به این مقاله اضافه می‌کند، او می‌گوید: ستون فقرات انسان برای نشستن طولانی مدت طراحی نشده است. از نظر آناتومی بدن، ستون فقرات انسان به شکل S است. ساختاری بی نظیر و مفید برای بدن است.

زمانی که شما مدت زمان طولانی می‌نشینید، شکل طبیعی ستون فقرات از حالت S به حالت C یا حالت موزی یا کمان، تغییر شکل پیدا می‌کند. این حالت فشار زیادی را به عضلات پشتی و شکمی و بخصوص ریه‌های شما وارد می‌کند.

برای روشن شدن بیشتر مطلب، فرض کنید که وزن سنگینی را روی شکل S یا C مانند قرار می‌دهیم، کدام شکل زودتر فرو می‌ریزد؟ مطمئنا، شکل " C" فشار بیش‌تری را تحمل می‌کند. اینطور نیست؟

اما در حالت ایستاده، ستون فقرات فرم و شکل S خود را حفظ کرده و وزن بدن روی زانو‌ها، قوزک پاها، ران‌ها تقسیم می‌شود. عکس‌برداری‌های ام.آر .آی نشان داده است که حتی بهترین حالت نشستن فشار فوق‌العاده‌ی روی کمر، شکم و... وارد می‌کند.

چند سال اخیر، تحقیقات گسترده‌ای برای سنجش میزان سلامت افراد صندلی نشین یا کارمندانی که بنابه اقتضای کاری، ساعات زیادی را پشت میز می‌نشینند، صورت گرفته است.

تعدادی از این تحقیقات را به صورت خلاصه در اینجا می‌خوانید؛

آخرین تحقیقات نشان می‌دهد؛ نشستن طولانی مدت، خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، بروز چاقی، مرگ بر اثر سرطان روده‌ بزرگ، ابتلا به بیماری‌های کلیوی، مشکلات ذهنی، سکته مغزی را حتی در صورتی که افراد فعالیت‌های ورزشی نیز انجام می‌دهند، افزایش میدهد.

به نظر محققان، واکنش‌های شیمیایی که در بدن در طول مدت نشستن و بی‌تحرکی رخ می‌دهد می‌تواند، باعث بروز یکی از این عوامل باشد.

در مطالعات دیگری مشخص شده است، خطر ابتلا به نشانگان متابولیک که می‌تواند در نهایت منجر به دیابت نوع دو شود به ازای هر ساعت نشستن در طول روز نزدیک به 26 درصد افزایش پیدا می‌کند.

پزشکان بیمارستان ماساچوست نیز در یک بررسی جدید دریافتند؛ افرادی که مدت طولانی یک جا می‌نشینند یا دراز می‌کشند و کمتر میل به تحرک و فعالیت دارند با افزایش خطر تشکیل لخته‌های خونی در ریه‌هایشان مواجه هستند

مطالعات جدید روی 69 هزار و 950 پرستار زن و طی یک دوره 18 ساله انجام گرفته است. مطالعات قبلی نشان داده بود که برخی ازعوامل بروز این بیماری یعنی آمبولی ریوی، شامل؛ سن، پروازهای طولانی مدت، چاقی، سیگار و فشار خون است. با مطالعات و تحقیقات جدید فاکتور نشستن و بی‌تحرکی را نیز به این فهرست عوامل خطرزا اضافه کردند.

پژوهشگران سوئدی نیز معتقدند، تنها راه کم کردن آثار نشستن طولانی مدت و بی تحرکی، این است که ما زمان آن را تا حد ممکن کاهش دهیم و با انجام تغییرات ساده در زندگی مانند؛ استفاده از پله‌ها به جای آسانسور، یا قدم زدن در اطراف محیط کار حتی برای مدت چند دقیقه این خطرات را کاهش دهیم.

همین حالا...همین الان... از پشت سیستم، تلویزیون یا میز کارتان بلند شوید، راه بروید و بدنتان را کش دهید...زود باشید تا دیر نشده، بلند شوید.
راز جوان ماندن !

داﻧﺸﻤﻨﺪان پس از تلاش های فراوان توانستند یکی از مهمترین رموز جوان ماندن را پیدا کنند، آنان با تحقیقات فراوان و بررسی گروه های مختلف مطالعاتی ﻣﺘﻮجه ﺷﺪه اﻧﺪ که ﻋﻨﺎﺻﺮ رﯾﺰ ﻣﻮﺟﻮد در ﭘﯿﺎز، ﻧﺮون های ﻣﻐﺰی را ﻓﻌﺎل ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و در ﺻﻮرت ورود ﺑﻪ ﺧﻮن ﺑﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬاری ﺑﺮ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﮫﻢ ﻣﻐﺰ ﺑﺎ ﺑﺪن ھﻤﮑﺎری ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

در همین راستا ﻣﺤﻘﻘﺎن ﻓﺮاﻧﺴﻮی و ژاﭘﻨﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮده اﻧﺪ ﭘﯿﺎز ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺧﻮاص ﻣﻔﯿﺪ ﭘﺮﺷﻤﺎر از ﺟﻤﻠﻪ دﻓﺎع از ﺑﺪن در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﯿﮑﺮوﺑﮫﺎ و وﯾﺮوس های ﺑﯿﻤﺎری زا، ﺑﺎ ﺳﺮطﺎن ﻏﺪد ﺷﯿﺮی ھﻢ روﯾﺎروﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

در آزﻣﺎﯾش های ﻣﮑﺮر داﻧﺸﻤﻨﺪان داوطﻠﺒﺎن را ﺑﻪ دو ﮔﺮوه ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ اوﻟﯽ ﺑﻪ طﻮر داﺋﻤﯽ و دوﻣﯽ ﺑﻪ ﻧﺪرت ﭘﯿﺎز ﻣﺼﺮف ﻣﯽ ﮐﺮد و ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻧﺪ اﻋﻀﺎی ﮔﺮوه اول ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﺜﺒﺘﯽ ﭼﻮن ﺑﮫﺒﻮد ﺣﺎﻓﻈﻪ و روﺣﯿﻪ ﻧﺸﺎن داده اﻧﺪ.

نتایج تحقیقات خاطر نشان می کند که ﭘﯿﺎز ﺑﺎ ﭘﺎﮐﺴﺎزی ﺳﻠﻮل ھﺎی ﻣﻐﺰ ، زمینه ﺟﻮان ﺳﺎزی ﺑﺪن و اﻓﺰاﯾﺶ ھﻮش را ﻓﺮاھﻢ ﻣﯽ ﺳﺎزد.


[تصویر:  n00174195-b.jpg]
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66