کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بهترین روش از بین بردن جای جوش!

clappingclappingclappingclapping
بهترین روش از بین بردن جای جوش سوالی است که گاهی به جواب آن به صورت فوری نیازمندیم. پس بهتر است با چند ثانیه مطالعه علاوه بر افزایش اطلاعات، خودمان را نیز برای چنین شرایطی آماده کنیم. جوش یا آکنه یک اختلال شایع پوستی است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. جوش را می توان با داروهای ارزان قیمت درمان کرد. با این حال، جای جوش می ماند و صورت شما را زشت نشان می دهد. برخی از افراد برای از بین بردن جای جوش لیزر را انتخاب می کنند. خوشبختانه برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند جای جوش ها را بسادگی از بین ببرد که برای شما لیستی از این داروهای خانگی را معرفی میکنیم ولی باید به مرور زمان نتیجه را مشاهده کنید، به هر حال داروها گیاهی هستند نه شیمیایی!!

۱- روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون می تواند جای زخم ها را کاهش دهد. پس از استفاده از روغن زیتون به صورت خود بخور بدهید تا منافذ پوست تمیز شود.

۲- بادام

بادام را در شیر یا آب به مدت ۱۲ ساعت خیس کنید، سپس پوست کنده و بکوبید. مقداری آب به آن اضافه کرده و بشکل خمیر درست کنید و به جای جوش بزنید.

۳- آب لیمو

آب لیمو غنی از ویتامین C است و از این رو شما می توانید آن را برای این منظور استفاده کنید. پنبه را به کمی آبلیمو آغشته کنید و روی جای زخم بکشید تا کاملا جذب پوست شود.

۴- نوشیدن آب لیمو

نوشیدن آب لیمو سه بار در روز به مدت دو هفته می تواند جای جوش ها را از بین ببرد. حتما امتحان کنید.

۵- تربچه:

از تربچه خمیر درست کنید و برروی جای جوش بزنید.

۶- سیب زمینی:

سیب زمینی می تواند در کاهش جای جوش کمک کند. چون دارای گوگرد و پتاسیم است. سیب زمینی خام را رنده کرده و آب آن را استفاده کنید.

این درمان های طبیعی گفته شده بی ضرر و بهتر هستند، فقط باید یکی دو هفته صبر داشته باشید و به آنها را به صورت مرتب استفاده نمایید.
داستان خلقت:

 “و خداوند انسان را نیمی از جنس مرد و نیمی از جنس زن آفرید و فرمود: فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ …”

آن هنگام که حضرت حق، روح اشرف مخلوقات را در کالبد این آفریده‌ی شگرف می‌دمید، به هر نیم موهبتهایی بخشید و هر کدام را نسبت به دیگری نیازمند نمود. فرشتگان درگاه الهی مأمور شدند به این‌که خاک خلقت زن را بیشتر غربال کنند تا نرمی وجود او بیشتر شود. اما برای مرد اینچنین نبود، چون مرد باید با زبری روزگار روبرو می‌شد و اندکی ضمختی در وجودش لازم بود.
 

باری تعالی زن را ریحانه خلق کرد و مرد را عماد. زن را گلی برای مرد و مرد را ساقه‌ای برای زن آفرید. زن به مرد جلال و شکوه بخشید و مرد به زن راست‌قامتی و ایستادگی؛ و هر دو مایه‌ی آرامش هم شدند. زن رنگ شد و عطر شد تا مرد خواستنی و دیدنی شود و مرد خار شد و ریشه شد تا زن از گزند باد و بید در امان باشد. زن جلوه‌ی احساس شد و مرد نماد اقتدار.

آنچه که از موهبت حیا و عفت و حجب در کاسه‌ی دل زن ریخته شد بیش از مرد بود. به درون رگ مرد نیز رشک و تعصب و غیرت تزریق شد. محبت، عشق، دلدادگی، وفاداری، زیبادوستی و پاکدامنی نیز بین هر دو نیمه وجود بشر به یکسان تقسیم شد.

زن در کلاس صبر و ناز و انتظار شاگرد اول شد و مرد در کلاس تمنّا و نیاز و تلاش برای وصال. زن آموخت که چگونه دل برباید و مرد آموخت که چگونه دل به دست آرد. بشر موجود شریفی بود. رشد و تربیت این شرافت به زن سپرده شد و صیانت و حمایت از آن به مرد. انسان معصوم بود. عصمت در درون زن رشد یافت و مرد نگهبان خدا برای حفظ این معصومیت گماشته شد. 
 

پس از خلق بشر، هر آنچه که رحمان آفرید از جنس محبت بود. از جنس عشق، از جنس زیبایی. آدمی آموخت که نیم خود را با این محبت و مهر می‌تواند به نیم دیگر پیوند زند. بشر فهمید که کمال از جنس مهربانی است و کامل بودن جز با عشق حاصل نمی‌شود. 
اما مرد عصیانگر بود و سرکش. نگاه به هر سو داشت و میل به کشف و ادارک. پس حجاب چشم بر او واجب شد تا نگاهش فقط به سوی محبوب خود باشد. زن نیز چون لطیف بود و زیبا، میل به خودآرایی و نمایانگری داشت. پس حجاب تن بر او واجب شد تا گرفتار تبرج نشود. این شد که خداوند اول بار حجاب چشم را به سوی مرد نازل کرد و سپس حجاب تن را برای زن آفرید.
 

حجاب نیز آفرینشی از جنس محبت بود، چون با حجاب تمنای مرد از زن بیش از پیش شد. مرد خواهان آن چیزی بود که سهل‌الوصول نباشد و پوشیدگی زن را دوست می‌داشت. برای مرد آن چیزی ارزشمند بود که با تلاش و کوشش به دست آید. 
 

با حجاب، متانت زن نیز بیش از پیش شد. چون زن خواهان خواهش مرد بود و حجاب باعث می‌شد که زن خواستگار پیدا کند و خواستنی شود. زن دانست که رمز برتری جسم ظریف او بر درشتی هیبت مرد، نگاه متین است و اخم ابرو و کلام با صلابت. مرد نیز پی برد که راه ورود به قلب صاحب این متانت و سرسنگینی و صلابت، کرنش است و محبت و خواهش.

زن آموخت که باید به راحتی دست‌یافتنی نباشد، همچون مروارید درون صدف؛ و مرد فهمید که برای وصال به گوهر وجود محبوب، دست‌درازی بی‌فایده است و اجازه و مراعات و طلب لازم است. زن فهمید که سر سرکش مرد را با حجب می‌توان به سوی خود گرداند و مرد فهمید که حجاب نشانه علقه و مهر و وفای زن به اوست. حجاب اینگونه رمز شکل‌گیری محبت بین زن و مرد شد.

 

با حجاب، زن فهمید که جایگاه او در نظام هستی، مطلوب و محبوب و معشوق است و مرد فهمید که آفرینش برای او حکم طالب و مایل و عاشق رقم زده است. اینگونه بود که در جنت‌المأوی زن ارزشمند شد و مرد قدردان. اینگونه بود که در بهشت عدن، زن لایق مادر شدن گشت و ام‌البشر نام‌گرفت و مرد سعادت حامی‌بودن، پشتوانه بودن و تکیه‌گاه بودن پیدا کرد تا از مادرانگی‌های زن مراقبت نماید. 
حجاب بود که مرد را از تعهد زن به زندگی آگاه نمود، زن را از وفاداری مرد به عهد خود مطمئن ساخت و پیوند زن و مرد را محکم کرد.

منبع: وبلاگ سید سبحان.
ماست بخورید تا دیابت نگیرید !

پزشکان اعلام کردند جایگزین کردن یک وعده ماست بجای یک وعده چیپس یا تنقلات می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 47 درصد کاهش دهد. مطالعات جدید نشان می دهد مصرف چهار یا پنج وعده ماست در هفته سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می شود.

متخصصان سلامت در انگلیس با بررسی رژیم غذایی 4000 نفر طی مدت 11 سال، دریافتند افردی که دراین مدت در رژیم غذایی خود ماست زیادی مصرف کرده اند 24 درصد کمتر از سایرین به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند.

بنابراین مطالعه که در نشریه پزشکی Diabetologia منتشر شده است، این افراد دررژیم غذایی خود در هفته چهارالی پنج وعده ماست کم چرب مصرف کرده اند که این مسئله سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آنها شده است.

اگرچه این مطالعه در واقع ارتباط خوردن ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت را نشان می دهد نه تاثیر آن بر ابتلا به این بیماری، اما در واقع یکی از اثرات مثبت خوردن ماست احتمالا به این باور عمومی بر می گردد که افرادی که همراه با غذای خود ماست می خورند کمتر به سمت خوردن دسرها و تنقلات مضر می روند.

پزشکان اعلام کردند جایگزین کردن یک وعده ماست بجای یک وعده چیپس یا تنقلات می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 47 درصد کاهش دهد.

متخصصان سلامت همچنین یکی دیگر از اثرات مفید ماست در کاهش ابتلا به دیاب را خاصیت تخمیری این لبنیات و داشتن ویتامین «کا» و پروبیوتیک ها می دانند که هر دو این ترکیبات در مقابله با دیابت توصیه می شوند.

متخصصان همچنین ارتباطی میان تاثیر رژیم کاملا لبنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت پیدا نکرده اند؛ اما معتقدند تنها برخی مشتقات لبنی در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر هستند.
مزیت خرما به قند چیست؟

خرما جزو گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. البته خرما میوه‌ای است که قند فراوانی دارد و هر ۳ خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود.

هر خرمای رطب ۲۰ کیلوکالری انرژی و ۵ گرم قند دارد. اگر بخواهیم از نظر تامین ویتامین‌هایی مانند A و C این میوه را بررسی کنیم، می‌توان گفت که یک خرما نمی‌تواند تامین‌کننده مهم این ویتامین‌ها در بدن باشد اما وقتی در رژیم غذایی فردی، ۴ واحد میوه را در نظر می‌گیریم، آن فرد می‌تواند ۳ سهم میوه و ۳ خرما را به عنوان یک سهم میوه در طول روز مصرف کند.

قند خرما مانند سایر میوه‌ها، مخلوطی از فروکتوز و گلوکز است و چون این قندها معمولا همراه با فیبر هستند، مصرفشان به قندهای ساده برتری دارد. البته این به هیچ وجه به معنای تاییدی بر زیاده‌روی در مصرف خرما نیست. خرما هم قند دارد و هم کالری و مصرف بیش از اندازه‌اش می‌تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود.

هر عدد خرما حدود ۸۰ گرم است و نزدیک به ۲۳ درصد آب و مقدار کمی پروتئین دارد. خوردن این میوه برای باز کردن افطار در ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است زیرا قند خرما به سادگی جذب می‌شود و افت قند خون فرد روزه‌دار را هنگام افطار به سرعت جبران می‌کند. مصرف خرما به تمام افراد پیشنهاد می‌شود و هیچ‌کس منع مصرفی برای این میوه ندارد. البته بهتر است بیماران دیابتی، یک سهم میوه خرمای خود را در ۳ نوبت مختلف در طول روز مصرف کنند زیرا نمایه گلایسمی خرما نسبت به سایر خوراکی‌ها بسیار پایین‌تر است و مصرف با فاصله آن برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند
[تصویر:  179896.jpg]


تلفن های همراه جایگزین ساعت زنگ دار سنتی شده است. استفاده از زنگ  تلفن همراه  تبلت شاید آسان تر،  است و می تواند به شما انعطاف پذیری بیشتر بدهد   اما آیا استفاده از زنگ تلفن همراه برای بیدار شدن کار درستی است؟
هر چقدر مدت  زمان صحبت کردن با موبایل بیشتر باشد عوارض بیشتری هم برای “مغز” و بدن ایجاد می کند و باعث کاهش میزان حافظه و فراموشی شما می شود.
بررسی ها نشان می دهند زمانی که از موبایل استفاده نمی کنید آن را در جیب خود قرار ندهید و به دور گردنتان نیندازید.
گفتنی است عوارض موبایل در حالت خاموش کمتر است اما اگر باتری آن در آورده شود تقریبا بی عارضه می شود پزشکان توصیه می کنند بهتر است برای بیدار شدن از “زنگ موبایل” استفاده نکنید و آن را از خود دور نگه دارید.
بیدار شدن با موبایل باعث “افزایش نبض” و “ضربان قلبی” می شود و باعث می شود تا  کارایی لازم را در طول روز نداشته باشید.
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند افرادی که با زنگ موبایل از خواب بیدار می شوند در طول روز “احساس کسالت” و خستگی بیشتری دارند و دچار سردرد و گاهی “میگرن های عصبی” خواهند شد.
پزشکان به افرادی که صبح ها سخت از خواب بیدار می شوند توصیه می کنند حتما از ساعت برای تنظیم ساعت خواب خود استفاده کنند.
روش های از بین برد بوی بد سیر و پیاز !

سیر و پیاز ترکیبات خوشمزه خیلی از غذاهاست اما این خوشمزگی معمولاً به قیمت بدبو کردن دهانتان تمام می شود. برای اینکه بفهمید چطور از شر این بدبو شدن دهان بعد از خوردن سیر و پیاز خلاص شوید، این مراحل را دنبال کنید.

مراحل

از غذاها و نوشیدنی هایی که بوی سیر و پیاز را از بین می برد استفاده کنید

1 - از خردل استفاده کنید

یک قاشق چای خوری خردل بردارید و آن را از داخل دور دهانتان بمالید و یک دقیقه بعد آن را تف کنید. بعد یک نصف قاشق چایخوری دیگر خردل برداشته و آن را قورت دهید. این وارد معده تان شده و بو را در بدنتان از بین می برد.

2 - برای تازه کردن بوی دهانتان غذاهای نعنادار بخورید

جعفری و نعنای تازه و چای نعنا می تواند بوی سیر و پیاز را به کلی از بین ببرد. آدامس های نعنایی هم برای تازه کردن بوی دهانتان عالی است.

3 - برای مقابله با این بو سبزیجات بخورید

پوره سیب زمینی، قارچ، لیمو و هویج هم می تواند بوی دهانتان را بهتر کنند. اگر غذایی که می خورید مقدار زیادی سیر یا پیاز در خود دارد، خیلی بهتر است که بعد از آن بلافاصله از این سبزیجات مصرف کنید.

4 - یک تکه نان بخورید

کمبود کربوهیدرات هم می تواند موجب بدبو شدن دهان شود، از این رو همراه با غذایتان از نان استفاده کنید.

5 - آدامس بجوید

اضافه کردن به بزاق دهانتان یکی از راه ها از بین بردن بوی بد دهان است. جویدن آدامس، به ویژه آدامس دارچینی، بوی بد دهانتان را نابود می کند.

6 - مایعات بنوشید

چای سبز، لیموناد و آب هم می تواند برای بهتر کردن بوی دهانتان موثر باشد.


از درمان بهداشتی استفاده کنید

1 - دندان هایتان را مسواک بزنید

اگر به طور مداوم از سیر یا پیاز در غذاهایتان استفاده می کنید، یک مسواک و خمیردندان سفری همراه خود داشته باشید. مسواک زدن دندان ها تنها راه مطمئن برای بهبود بوی دهانتان است. حداقل برای ۲ دقیقه مسواک زدنتان را طول دهید.

2 - از شوینده های دهان استفاده کنید

شوینده دهان را به مدت ۳۰ ثانیه در دهانتان بچرخانید.

3 - از نخ دندان استفاده کنید

لای کلیه دندان هایتان را با نخ دندان تمیز کنید. بهتر است این کار را بعد از هر وعده غذایی انجام دهید.

4 - از تمیزکننده زبان استفاده کنید

تارهای روی زبان شما همه ذرات کوچک و باکتری ها را به خود جذب می کند. بعد از صرف غذا، زبانتان را با تمیزکننده زبان یا مسواک تمیز کنید.

5 - آب غرغره کنید

آب زیر لثه ها و بین دندان هایتان را تمیز می کند. اگر با این روش ها نتوانستید غذا را از دهانتان بیرون بیاورید و بوی بد را از بین ببرید، ممکن است عفونتی در دهانتان وجود داشته باشد.
بهترین زمان برای آب خوردن چه موقع است؟


پژوهشگران به تازگی اعلام کرده‌اند که اگر در موقعیت‌های زیر آب بخورید، سالم‌تر می‌مانید:
حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند مصرف روزانه شش تا هشت لیوان آب برای سلامت بدن مفید است اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین موقع برای نوشیدن آب چه زمانی است؟
پژوهشگران به تازگی اعلام کرده‌اند که اگر در موقعیت‌های زیر آب بخورید، سالم‌تر می‌مانید:
۱ نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا به هضم آن کمک می‌کند.
۲ نوشیدن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
۳ نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب از سکته قلبی جلوگیری می‌کند.
۴ نوشیدن یک تا پنج لیوان آب بین ورزش در روند کاهش وزن موثر است.
۵ نوشیدن یک تا سه لیوان آب بین وعده صبحانه تا ناهار موجب کاهش اشتها می‌شود و تناسب‌اندام را به همراه دارد.
7 توصیه برای درست تمیز کردن دندانها!

مسواک زدن را شاید به توان یکی از تثبیت شده ترین عادات بهداشتی دانست. اما منظم مسواک زدن به معنای آن نیست که آن را درست انجام می دهید. مسواک زدن ناکافی پلاک های مملو از میکروب - ماده سفیدی که میان دندان ها و نزدیک لبه لثه ها جمع می شود - را به جای می گذارد که باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند.

مسواک زدن خیلی محکم هم مشکل آفرین است، زیرا دندان را خراش می دهد و به بافت لثه آسیب می رساند، به طوری که اتصال محکم و درست لثه با دندان از دست می رود و راه برای عفونت و آسیب جدی تر لثه باز می شود.

این هفت توصیه می تواند به تمیز کردن درست دندان ها کمک کند:

1- دندان های تان را برای مدتی طولانی تر از آنکه فکر می کنید لازم است، مسواک کنید

تحقیقات نشان داده است که اغلب افرادی که مدعی هستند، دندان هایشان را دو تا سه دقیقه مسواک می کنند، در واقع نیمی از این زمان را صرف این کارمی کنند. یک مسواک زدن خوب و کامل دست کم دو دقیقه وقت می گیرد، چه از مسواک دستی استفاده کنید، چه از مسواک برقی.

2- به طور نظام دار مسواک کنید

افراد اغلب زمان بیشتری را صرف مسواک کردن دندان های جلویی شان می کنند، و معلوم شده است که افراد راست دست طرف راست دهان شان و افراد چپ دست، طرف چپ دهان شان را نادیده می گیرند.

برخی از دندانپزشکان توصیه می کنند که دهان را به چهار ربع تقسیم کنید و به طور روشمند از بخش بالایی راست به بخش بالای چپ و بعد به بخش پایینی راست و در نهایت به بخش پایینی چپ دهان بروید.البته مهمتر از رعایت این ترتیب پیشنهادی، مسواک کردن کامل هر بخش دهان است.

3 – از مسواکی استفاده کنید که موهای نرم با بلندی های متغیر دارد

مسواک های نرم برای لثه و دندان مناسب ترند و معمولا کار تمیزکردن میان دندان ها را بهتر انجام می دهند.در تبلیغات شرکت ها در مورد مسواک های تولیدی شان اغلب گفته می شود که این مسواک ها موهای نرمی دارند، اما تعریف آنها از نرمی متفاوت است، بنابراین لازم است مسواک را امتحان کنید.

در گذشته مسواک ها طوری ساخته می شدند که موهای آنها ارتفاع یکسان داشته باشد. اما اکنون مسواک ها معمولا دارای موهایی با ارتفاع های متفاوت هستند. این طراحی جدید تمیزکردن میان دندان ها و شیار میان دندان ها و لثه ها را بهبود می بخشد.

4- مسواک تان را دست کم هر سه ماه یک بار عوض کنید

هنگامی که موهای مسواک خمیده می شوند، کارایی آنها کاهش پیدا می کند و مسواک های فرسوده با احتمال بیشتری حاوی باکتری های دهانی اند و هر بار که مسواک می کنید، دوباره آنها را به دهان شما باز می گردانند. شما باید مسواک تان را تقریبا هر سه ماه یک بار عوض کنید.

5- مسواک دستی به همان اندازه مسواک برقی خوب است

بسیاری از تحقیقات نشان داده است که مسواک های معمولی دستی به همان اندازه مسواک های برقی موثرند. اما ممکن است مسواک های برقی در تمیز کردن بین دندان ها بهتر عمل کنند.افراد سالمندتر ممکن است تمایل داشته باشند از مسواک برقی استفاده کنند، چرا که قدرت و مهارت دستی شان کاهش پیدا کرده است. محل دستگیره مسواک های برقی بزرگتر است و راحت تر می توان آن را در دست گرفت و حرکت خودکار مسواک هم مسواک زدن را ساده تر می کند.

لازم هم نیست که از مدل های لوکس و گران قیمت مسواک برقی استفاده کنید، یک مسواک باتری دار ارزان قیمت هم کفایت می کند.در عین حال اگر درست مسواک کنید، همان مسواک قدیمی دستی تان هم سلامت دندان های تان را حفظ کند.

6- اگر شیوه مسواک زدن تان موثر است، به همان شیوه ادامه دهید

اگر وارد دنیای پژوهش ها در مورد مسواک زدن شوید، در خواهید یافت که شیوه های مختلفی وجود دارد.

روش باس (Bass) (مسواک زدن با زاویه 45 درجه، با حرکت نوسانی کوتاه مسواک)، روش باس اصلاح شده ، روش Fone (حرکت چرخشی مسواک)، روش Charter (مسواک زدن با زاویه 90 درجه و فشردن مسواک میان دندان ها) و روش Leonard (مسواک زدن با حرکت ساده به بالا و پایین که اکثر ما از کودکی همین روش را یاد گرفته ایم).

اما مسواک زدن کاری است که در آن هدف، وسیله را توجیه می کند. اگر شما نتایج خوبی از یک روش مسواک زدن به دست می آورید، بهتر است همان شیوه را ادامه دهید. وگر نه، شاید دندانپزشک بتواند در این مورد شما را راهنمایی کند.

7- و بالاخره نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید!

دومین فرمان در بهداشت دندان پس از "مرتب مسواک کنید"، نخ دندان کشیدن است. مسواک زدن به خصوص از نوع دستی نمی تواند به طور کامل بین دندان ها را تمیز کند. مسواک های برقی ممکن است از این لحاظ بهترعمل کنند، اما حتی آنها نیز نیاز به نخ دندان کشیدن را برطرف نمی کنند.

عادت کردن به نخ دندان کشیدن ممکن است مشکل باشد، به خصوص برای آنهایی که تنها به مسواک زدن عادت کرده اند.اما باید با خودتان قرار بگذارید که زمان کافی به مسواک زدن "و نخ دندان کشیدن" اختصاص دهید.
[rtl]پیشگیری معجزه‌آسا از زخم معده و اثنی‌عشر![/rtl]

[تصویر:  14284.jpg]
[rtl]
شیرین بیان و پیشگیری

شیرین بیان بواسطه
1)   کاهش ترشح اسید معده
2)   افزایش ترشحات موکوس وبیکربنات
 محافظ بافت معده در برابرعوامل خطر( داروها و استرس) می‌باشد و از بروز رخم معده و اثنی عشر پیشگیری می‌نماید.


خانواده:
Leguminosae fabaceae 
مشخصات:
   گیاهی علفی چند ساله با ریزومی‌ضخیم و سفت که به پهنای انگشت 
[/rtl]
[rtl]می‌باشد.سطح بیرونی ان به رنگ قرمز قهوه ای تیره و داخل ان زرد رنگ است و مزه شیرین دارد.از ریزوم ساقه های رونده افقی و ریشه های دراز منشا می‌گیرند. برگها تخم مرغی –

بیضوی که دارای رگبرگهای شانه ای شکل می‌باشند و تقریبا"متقابل بر روی شاخه های فرعی ظاهر می‌شوند. برگها حاوی غده هایی هستند که ترشحات چسبنده ای از خود بیرون می‌دهند. گلها کمابیش بدون دمبرگ درون گل اذین

خوشه‌ای قراردارند که از محور برگها منشا می‌گیرد. کاسه گل لوله‌ای و دارای 5 دندانه نوک تیز می‌باشد. جام گل دارای 5 گلبرگ و به رنگ آبی مایل به بنفش است.
  
میوه نیام و حاوی تعدادی دانه تقریبا" تخم مرغی و تیره رنگ است. فصل جمع آوری پاییز می‌باشد.
پراکندگی:
 
در مناطق مدیترانه ای (یونان اناتولی قبرس مجارستان ) ترکمنستان، پاکستان افغانستان، عراق و ایران یافت می‌شود.
 
در ایران در اکثریت مناطق یافت می‌شود.
بخشهای مورد استفاده:
 
ریشه های سه ساله
ترکیبات شیمیایی:
 
گلیسیریزینیک اسید Glycyrrhizinic acidکه بصورت نمکهای پتاسیم وکلسیم می‌باشد استرول ها و کومارین از مهمترین مواد تشکیل دهنده آن می‌باشند .
 
ماده موثره آن گلی سریریزین Glycyrrhizin   می‌باشد.

 اسید گلیسریزینیک منجر به تجمع مایع در بدن بواسطه افزایش فعالیت هورمون فوق کلیوی {هیپرالدوسترونیسم Hyperaldosteronism} میگردد لذا در فرآورده های صنعتی این ماده از شیرین بیان گرفته می‌شود و خوشبختانه اثرات مفید

شیرین بیان را کم نمیکند.
خواص:

محافظت مخاط دستگاه گوارش: با افزایش میزان پروستاگلاندینها Prostaglandinesموجب

1)کاهش ترشح اسید معده

2)افزایش ترشح موکوس و بیکربنات

 میگردد که سبب محافظت مخاط روده گوارش در برابر اسید معده میگردد.

 کاهش میزان پپسین

افزایش میزان غلظت موکوس معده


 خلط آور و ضد سرفه: با نرم کردن ترشحات تنفسی موجب تسهیل ترشح خلط شده و در نتیجه از میزان سرفه می‌کاهد.

 ضد التهاب: بر روی مخاط گوارشی اثرات ضد التهابی دارد.

موارد مصرف:

پیشگیری
 زخم معده واثنی عشر: در مواردی که میزان ترشح اسید معده افزایش می‌یابد (استرس) یا لازم است از داروهایی که بر مخاط معده و اثنی عشر اثر سوء دارند استفاده شود ( اسپیرین) با مصرف شیرین بیان از بروز زخم می‌توان پیشگیری کرد.

درمان 

 زخم معده و اثنی عشر: با ایجاد پانسمان بر روی زخم و اثرات ضد التهابی باعث تسریع در بهبود زخم می‌گردد.{(خوراکی) کمکی}

سرفه خشک: با افزایش ترشحات تنفسی منجر به افزایش خلط وکاهش سرفه در بیماریهای تنفسی میگردد.{(خوراکی) کمکی}

افزایش ترشح اسید معده: مخصوصا" اگر توام با نعنا و رازیانه مصرف شود می‌تواند موجب کاهش ترشح اسید و احتمال بروز زخم معده و اثنی عشر گردد.{(خوراکی) کمکی}

التهاب راست روده Rectum :در التهاب انتهای روده بزرگ بواسطه اثرات ضد التهابی خود موثر است.{(تنقیه) کمکی}

ورم معده(Gastritis): بواسطه کاهش میزان اسید معده و اثر ضد التهابی که دارد از التهاب معده می‌کاهد.{(خوراکی) کمکی}

موارد منع مصرف و احتیاط:

*بدلیل وجود گلیسیریزین مصرف بیشتر از 6 هفته آن منجر به تجمع مایعات در بدن شده و فشار خون را بالا می‌بردحتی در مصرف فراورده های صنعتی که این ماده را تا حدود زیادی خارج کرده اند مصرف بیش از سه ماه توصیه نمی‌شود.

*در بیماران قلبی اختلال در الکترولیت ها و آب بدن مخصوصا" وقتی بیمار از داروهای مدر و دیژیتال استفاده می‌کند در حضور شیرین بیان سریعتر بروز می‌کند و باید حتما" تحت نظر پزشک مصرف گردد.

*در بیماران با افزایش فشار خون مصرف شیرین بیان ممنوع است.

*در افراد دیابتی که انسولین استفاده می‌کنند تغییرات الکترولیتهای خون( سدیم و پتاسیم) در حضور توام شیرین بیان تشدید می‌گردد لذا در صورت نیاز از شیرین بیان در کوتاه مدت و ترجیحا" از فراورده های صنعتی باید استفاده نمود.
*در بیماران کبدی (هپاتیت اختلالات مجاری صفراوی و کیسه صفرا و سیروز ) بعلت اثرات صفرا اوری با احتیاط استفاده شود.گر چه از اثرات مفید گلیسیریزین بر روی هپاتیت B مزمن گزارشاتی شده است.

*در نارسایی شدید کلیوی منع مصرف دارد.

*در افرادی که سابقه مصرف الکلد دارند بعلت تخلیه سدیم از عضله منجر به اختلال در عضله می‌گردد لذا منع مصرف دارد.

*در افراد چاق بعلت افزایش استعداد بروز فشار خون بالا مصرف فرآورده های طبیعی ممنوع می‌باشد.

تداخلات دارویی:
* با کاهش پتاسیم خون منجر به افزایش سمیت دیژیتال می‌گردد.

* در صورتیکه با مسهل های محرک مثل برگ سنا یا پیزاکودیل مصرف گردد بواسطه دفع شدید پتاسیم می‌تواند منجر به کاهش پتاسیم خون گردد. این اختلال در مصرف توام با مدر های تیازیدی (هیدروکلروتیازیدHydrochlorothiazide) و لوپ(فورسمایدFuresmide) نیز وجود دارد.

* مصرف همزمان ان با اسپیرونولاکتون Spironolactone و امیلوراید    Amiloride  با احتیاط صورت گیرد.

* گلیسریزین موجب تقویت اثر داروهای کورتیکوییدی بواسطه افزایش نیمه عمر انها می‌گردد.

* احتمال اینکه گلیسریزین و انسولین اثر تقویت کننده ای در کاهش پتاسیم و احتباس سدیم از بدن داشته باشند لذا مصرف توام ایندو باید با احتیاط و حتما"از فراورده های صنعتی باشد.

*  مصرف توام با داروهای خوراکی ضد بارداری احتمال بروز افزایش فشار خون و ورم را بالا میبرد.
[/rtl]

ده اشتباه كه به مغز شما آسيب ميزند

1.نخوردن صبحانه
كسانی كه صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

2. پرخوری
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می‌شود.

3- دخانیات
این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.

4. استفاده زیاد قند و شكر
استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌كند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

5. آلودگی هوا
مغز بزرگترین مصرف كننده اكسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث كاهش اكسیژن تامینی مغز شده و منجر به كاهش كارآیی مغز می‌شود.

6. كمبود خواب
خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد. دوره طولانی كاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد.

7. پوشاندن سر به هنگام خواب
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اكسید كربن و كاهش تجمع اكسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

8.كار كشیدن از مغزتان در هنگام بیماری
كار یا مطالعه در زمان بیماری ممكن است منجر به كاهش كارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود

9.كاهش افكار مثبت
فكر كردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. كاهش افكار مثبت مغزی ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود.

10.كم حرفی
مكالمات انتزاعی منجر به رشد كارآئی مغز خواهد شد.

پروفسورمجید سميعي
نامه یک زن مسیحی ( جوانا فرانسیس نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی) به زن مسلمان 





[تصویر:  j2.jpg]




جواَنا فرانسیس از بنیانگذاران Feminenza میباشد. وی متولد کاناداست، دوران جوانی خود را در لهستان سپری کرد، پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه ورشو به مدت ۸ سال در حرفه روزنامه نگاری تآتر و رادیو فعالیت کرد در سال ۱۹۷۴ برای آزادی زنان به انگلستان سفر کرد در سال ۱۹۸۳ با ماریا نوبلبا (از مؤسسین Feminenza) آشنا شد  در سال ۲۰۰۰ به کانادا سفر کرد و با فعالیت ۱۵ ساله خود توانست بنیاد Feminenza  را تاسیس کند وی هم اکنون در آمریکا با همسرش دیوید زندگی میکند
متن نامه:
در میان تهاجمات اسرائیل در لبنان و جنگ ترور صهیونیست‌ها، اکنون مسائل جهانی به موضوع اصلی خانواده‌های آمریکایی بدل شده است.من کشتار مرگ و نابودی را که در لبنان اتفاق افتاده می بینم اما من چیز دیگری را هم می بینم
من تو را میبینم…
 
من نمی توانم کمکی بکنم اما می ببینم که تقریبا هر زنی بچه ای بغل کرده یا اطراف او بچه هایی هستند. می بینم هرچند آنها پوششی محجوبانه دارند لیکن هنوز زیباییشان می درخشد . اما این فقط زیبایی بیرونی نیست ، که متوجه آن می شوم.
من چیزی عجیب در درون خود احساس می کنم :
غبطه می خورم…

اما نمیتوانم چیزی بگویم ؛ فقط قدرت ، زیبایی، عفت  و بیش از همه رضایت و شادی تو را تحسین می کنم. آری ، عجیب است اما به ذهن من خطور می کند که تو هر چند تحت بمباران اما از ما ، خوشحالتری.
 چرا که تو هنوز زندگی طبیعی یک زن را داری . شیوه ای که زنان از ابتدا همواره چنین زندگی میکردند . در غرب هم  تا دهه ۱۹۶۰ اینچنین معمول بود، تا اینکه به وسیله دشمنی مشترک بمباران شدیم.
از طریق وسوسه
اما ما با مهمات واقعی بمباران نشدیم ، بلکه با فساد اخلاقی و نیرنگ آلود و زیرکانه از طریق وسوسه بمباران شدیم.

آنها به جای استفاده از بمب افکن ها و جنگنده های امریکایی ، ما را از هالیوود بمباران کردند.  آنها می خواهند بعد از آنکه از بمباران  زیرساختهای کشورهای شما فارغ شدند، شما را نیز اینگونه بمباران کنند . نمی خواهم این برای تو هم اتفاق بیافتد. تو هم احساس خفّت خواهی کرد همانطور که ما می کنیم. تو می توانی از این بمبارانها دوری کنی ، اگر لطف کنی ، و به ما که از نفوذ شیطانی آنها تلفات جدی داده ایم، گوش کنی.

برای اینکه هر چیزی که از هالیوود می بینی ، مشتی دروغ است ، تحریف است، دود و آینه ها
[اصطلاح smoke and mirrors "دود و آینه ها" در زبان انگلیسی بنابر فرهنگ لغت های انگلیسی من جمله Random House Dictionary  نیرنگی ست ماهرانه که حقایق را تیره و تار ساخته و تحریف می کند مانند استفاده شعبده باز از حقه های شعبده بازی با استفاده از ابزاری چون آینه و دود ] .
آنها روابط نا مشروع را تحت عنوان سرگرمی بی ضرر جلوه می دهند ، برای اینکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامعی است که تشعشعات و امواج برنامه های سمّی شان را به آنان مخابره می کنند .
[url=http://bma.ir/][/url]
ملتمسانه از تو می خواهم سم آنها را نخوری . وقتی که از آن خوردی، هیچ پاد زهری برای آن نیست !! ممکن است نسبتاً بهبود بیابی ، اما هرگز همچون قبل نخواهی شد.  بهتر است کاملاً از این سم دوری کنی ، تا اینکه به دنبال شفا از آسیبهای که بوجود می آورد باشی .
آنها سعی دارند، با فیلم ها و نماهنگهای شهو ت انگیز ، به دروغ ما زنان امریکایی را شاد و راضی نشان دهند ، مفتخر به لباس پوشیدن چون هر  زه ها و قانع بودن به نداشتن خانواده ؛ و تو را اینچنین وسوسه می کنند .
اکثر ما شاد نیستیم، به من اعتماد کن ! میلیون ها نفر از ما داروهای ضد افسردگی مصرف می کنیم ، از شغلهایمان متنفریم و شب ها به خاطر مردانی که می گفتند دوستمان دارند، ولی حریصانه از ما سوءاستفاده می کنند و میروند ، گریه می کنیم.
آنها می خواهند خانواده های شما را از بین ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتری داشته باشید . آنها با جلوه دادن ازدواج به عنوان شکلی از بردگی ، مادری به عنوان نفرین ، و با جلوه دادن با حیا بودن و پاک ماندن به عنوان عقب افتادگی و اُمُلی چنین می کنند . آنها می خواهند خودت ، ارزش خودت را پایین آوری و ایمان و اعتقاداتت را از دست بدهی . آنها مانند شیطانی هستند که [آدم و حوا] را فریب دادند ، تو فریب نخور!

برای خودت ارزش قائل باش : من تو را به عنوان گوهر گران قیمت، طلای ناب ، یا مروارید گرانبها  می بینم، (برگرفته از انجیل متی ۱۳ :۴۵).
 همه ی زنان مرواریدهای گرانبهایی هستند، اما برخی از ما در مورد ارزش پاکدامنیمان فریب خوردیم. عیسی گفت : “آنچه مقدس است ، به سگان مدهید و مرواریدهای خود را پیش خوک وحشی نیاندازید، مبادا آنها را پایمال کنند و برگشته ، شما را بدرند.” (متی فصل ۷ عبارت ۶ )
مرواریدهای وجودیمان بسیار گرانبها هستند ، اما آنها می خواهند به ما بقبولانند که بی ارزش اند. ولی باورم کن! هیچ جایگزینی برای این نیست که بتوان در آیینه نگاه کرد و بازتاب پاکدامنی ، نجابت و عزت نفس خود را در آن دید . مُدهایی که از زیر دست خیّاطان غربی بیرون می آیند برای این طراحی می شوند که به تو بقبولاند که ارزشمندترین سرمایه تو ، جذابیت جسمی توست . اما لباسهای عفیف تو و حجاب تو درواقع پرجاذبه تر از هر مُد غربی است، برای اینکه آنها تو را به صورت اسرارآمیزی پوشانده اند و عزت نفس و اعتماد به نفس تو را جلوه می دهند .
 جاذبه های جسمانی زن باید از چشمان بی لیاقت پوشانده شود، البته این باید هدیه ای باشد از طرف تو برای مردی که تو را آنقدر دوست دارد و برایت احترام قائل است ، که با تو ازدواج می کند . و از آنجا که مردان شما مرد اند و با غیرت و دلاور ، حق آنان نیز چیزی کمتر از بهترینی که تو عرضه کنی نیست . مردان ما دیگر حتی پاکدامنی نمی خواهند، آنها دُرّ گرانبها را درک نمی کنند ؛ آنها سنگ مصنوعی پر زرق و برق را انتخاب می کنند تا آن را نیز [پس از سوءاستفاده] رها کنند!

گوهربارترین سرمایه های تو زیبایی درونی ات ، نجابتت ، و آنچیزی ست که تو را  تو کرده است. اما متوجه شدم برخی زنان مسلمان از حدود تجاوز می کنند و حتی در حین حجابشان سعی دارند تا جایی که ممکن است مانند غربی ها شوند (قسمتی از موهایشان نشان داده می شود[آرایش داشته باشند و ...] ).
چرا تقلید کنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمان اند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟ 
 هیچ جبرانی برای آن  ازدست رفته نیست. شما الماس های بی عیب هستید. نگذارید آنها شما را بفریبند و تبدیل به سنگ بدلی شوید . زیرا که هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیون های غرب می بینید، دروغ است . این دام شیطان است . طلا نمای ابلهان است.
قلب یک زن
می خواهم تو را به اعماق قلبم راه دهم و سرّی را با تو در میان گذارم ؛ احیاناً اگر کنجکاوی : ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما بدن هایمان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم ، فکر می کردیم این راهی است تا آنها نیز عاشقمان شوند و با ما ازدواج کنند، همانطوریکه همیشه در تلویزیون دیده بودیم . اما بدون امنیت ازدواج و علم قطعی به اینکه او همیشه با ما خواهد بود ، حتی لذت بخش هم نیست !! چنین است مسخرگی و وارونگی آن ، فقط یک هدر رفتن است . تو می مانی و اشکهایت .

به عنوان یک زن که با زن دیگر صحبت می کند ، باور دارم که تو  این را فهمیدی برای اینکه فقط یک زن میتواند حقیقتا بفهمد در قلب زن دیگر چیست. حقیقتاً ما همه شبیه یکدیگریم علی رغم نژاد ، دین و ملیتمان ، قلب یک زن همه جا یک شکل است . ما عشق می ورزیم ، این کاری است که به بهترین وجه انجام می دهیم . ما خانواده هایمان را پرورش می دهیم، و به مردی که دوستش داریم، آرامش و قدرت می دهیم. اما ما زنان آمریکایی فریب خورده ایم در این باور که ما سعادتمند ترین هستیم چون شغل داریم، خانه هایی شخصی داریم که میتوانیم در آن تنها زندگی کنیم، و آزادی، که عشق خود را نثار هر کس که می خواهیم کنیم .
 این آزادی نیست. و آن عشق نیست.
 فقط در پناهگاه امن ازدواج است که جسم و قلب یک زن می تواند ، برای عشق ورزیدن احساس امنیت کند . به چیزی کمتر از این، تن نده . ارزش ندارد. تو حتی آن را دوست نخواهی داشت و پس از آن، حتی خودت را هم کمتر دوست خواهی داشت، سپس او نیز تو را ترک خواهد کرد.
خویشتن داری
گناه هرگز فایده ای ندارد ، همیشه تو را فریب می دهد . هرچند شرافت و کرامتم را باز پس گرفته ام ، اما هنوز هیچ چیزی جای اینکه شرافتم را از اول نمی دادم ، نمی گیرد.ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما حقیقتاً ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم ، برده ی مدهایی هستیم که پستمان می کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند [مسئولیت پذیر باشند]… در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است .

ما مخفیانه تو را تحسین می کنیم و به تو رشک می ورزیم ، باوجود اینکه برخی از ما آن را اقرار نمی کنیم .
خواهش می کنم به دیده تحقیر به ما نگاه نکنید یا فکر نکنید ما این چیزها را اینگونه که هست، دوست داریم .این تقصیر ما نیست. اکثر ما پدرانی نداشتیم تا وقتی نوجوان بودیم، از ما حمایت کنند چون خانواده های ما متلاشی شده اند. تو می دانی چه کسی پشت این نقشه است.

خواهران من، گول نخورید . نگذارید شما را هم بگیرند. پاک و با نجابت بمانید. ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما الگویی باشی، برای اینکه ما گمشده ایم. پاکی ات را نگه دار.
 به خاطر داشته باش، خمیردندان بیرون آمده را نمی شود دوباره داخل برگرداند [آب ریخته  شده را نمی توان جمع کرد]. پس با دقت از خمیرت محافظت کن!
 امیدوارم این نصیحت را با همان روحیه ای که نیت شده بود دریافت کنی : روحیه دوستی ، احترام و تحسین.

با محبت از طرف خواهر مسیحیت : جواَنا فرانسیس
 نویسنده و روزنامه نگار – ایالات متحده امریکا
Joanna Francis
تغذیه رنگین کمانی با این رنگ های زندگی!

زمانی که در حال نوش جان کردن میوه یا سبزی خوش رنگ و لعابی بوده اید چقدر به رنگ آن توجه کرده اید؟ مثلا از خودتان پرسیده اید سیب سرخی که رنگ زیبایش هر کسی را به خوردن آن برانگیخته می کند، چه ویژگی های تغذیه ای دارد یا پرتقال توسرخ یا نارنجی رنگی که آدم را یاد رنگ زیبای خورشید دم غروب می اندازد، اصلا چرا این رنگی و این رنگ بیانگر چه ویژگی های تغذیه ای است؟ و اصلا چرا متخصصان تغذیه تنوع غذایی را پیشنهاد کرده و معتقدند بهترین رژیم غذایی، برنامه ای است که تنوع غذایی در آن رعایت شده باشد؟ همین حالا جواب همه این سوال ها را می خوانید.

رعایت تنوع غذایی بهترین الگوی تغذیه ای است. به این دلیل که ترکیبات غذایی لازم در اختیار بدن قرار می گیرد. انتخاب و مصرف انواع میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این معنی که با خوردن میوه ها و سبزی های مختلف نیاز بدن به انواع ترکیب های ضروری تامین می شود، اما با آگاهی از ترکیب هر یک از میوه ها و سبزی ها می توانید برنامه متنوعی داشته باشید. یکی از راه های شناخت ویژگی های تغذیه ای میوه ها و سبزی ها، رنگ آنهاست. در علم تغذیه رعایت تنوع غذایی از روی رنگ مواد غذایی به "تغذیه رنگین کمانی" معروف است. به همین دلیل رنگ های اصلی موادغذایی را به هفت رنگ اصلی تقسیم بندی می کنند.

هر رنگ، یک نشانه
هر رنگ، بیانگر ویژگی خاصی در خوراکی هاست، اما همه رنگ ها نشانه وجود نوعی آنتی اکسیدان در خوراکی مورد نظر است. در واقع هر یک از رنگ ها متعلق به نوعی آنتی اکسیدان است. اگر یادتان رفته، یادآوری کنیم که آنتی اکسیدان ها اصلی ترین عوامل از بین برنده رادیکال های آزاد (از عوامل اصلی ابتلا به سرطان) هستند. بنابراین با رعایت تنوع رنگی در مصرف میوه ها انواع آنتی اکسیدان ها را دریافت خواهید کرد، اما هر رنگ ویژگی خاصی دارد و در پس رنگ هر یک از میوه ها، یک دنیا حرف ناگفته نهفته است.

بنفش، دوست قلب

اولین رنگ این رنگین کمان غذایی، رنگ بنفش است. طیف این رنگ را آبی ـ بنفش در نظر می گیرند. بنابراین از انگور سیاه تا بلوبری در این گروه قرار می گیرند. خوراکـی های آبی ـ بنفش حاوی آنتی اکسیدان آنتوسیانین هستند. هر چه رنگ میوه تیره تر باشد، میزان آنتوسیانین آن بیشتر است.

ویژگی رنگ: آنتوسیانین مانع لخته شدن خون می شود. بنابراین مصرف میوه های آبی ـ بنفش باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی و مغزی می شود علاوه بر این که به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. ویژگی آنتی اکسیدانی این گروه از میوه ها در رتبه نخست قرار دارد.

خوراکی ها: بادمجان با پوست، شاتوت، انگور سیاه و بنفش، آلو بخارا، گوجه برقانی، کشمش پلویی و انار با رنگ تیره مایل به سیاه.

سبز؛ قاتل سرطان

این رنگ، رنگ طبیعت است و بسیاری از میوه ها و سبزی ها اصالت شان را حفظ کرده و سبز هستند. دلیل این رنگ سبز وجود آنتی اکسیدانی به نام ایزوتیکوسیانات است. میوه های سبزرنگی مانند کلم و کلم بروکلی که به آنها گیاهان چلیپایی می گویند حاوی دو نوع آنتی اکسیدان دیگر یعنی فیتوکمیکال و ایزوتیکوسیانات هستند. این دو ترکیب به طور خاص باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شوند.

ویژگی رنگ: آنتی اکسیدان ایزوتیکوسیانات به تصفیه بهتر خون کمک می کند. هرچه میزان این آنتی اکسیدان در بدن بیشتر باشد،کبد بهتر فعالیت کرده و خون بهتر تصفیه می شود. علاوه براین میوه های سبزرنگ حاوی ویتامین K، پتاسیم، اسید فولیک، بتاکاروتن و اسیدچرب امگا۳ هستند. ویتامین K برای انعقاد مناسب خون ضروری است. پتاسیم موجود در موادغذایی باعث کنترل میزان فشار خون می شود. علاوه بر این که وجود پتاسیم مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان کولون وخون می شود. اسیدفولیک یکی از مهم ترین ترکیبات برای جلوگیری از ابتلا به کم خونی است.

خوراکی ها: کلم برگ، کلم بروکلی، کلم بروکسل، هندوانه ابوجهل، انواع سبزی ها، خیار و کدو


زرد ـ سبز، دوست چشم

میوه هاو سبزی هایی که طیف رنگی شان مخلوط رنگ زرد و سبز است حاوی آنتی اکسیدان دیگری به نام لوتئین هستند. در این میوه ها و سبزی ها رنگ سبز و زرد در کنار هم قرار دارند و گاهی یکی از رنگ ها بر دیگری غلبه می کند؛ اما یکی از رنگ ها کاملا از بین نرفته است.

ویژگی رنگ: لوتئین به طور خاص باعث حفظ سلامت شبکیه چشم می شود. این ترکیب روند پیری شبکیه چشم را کند کرده و مانع کاهش بینایی بر اثر کهولت سن می شود. ویتامین C موجود در این خوراکی ها بالاست.

خوراکی ها: پسته، آووکادو، کیوی، سبزی های دو رنگ سبزـ زرد مانند کرفس

قرمز؛ ویژه آقایان

خوراکی های قرمز رنگ حاوی کارتنوئیدی به نام لیکوپن هستند. این ترکیب نیز نوعی آنتی اکسیدان است. در میان کارتنوئیدها، لیکوپن نیز آنتی اکسیدانی قوی بوده، مانع ابتلا به سرطان می شود. قرمزها حاوی کارتنوئید دیگری به نام "فلاونوئید" نیز هستند.

ویژگی رنگ: لیکوپن موجود در موادغذایی قرمزرنگ، مانع ابتلا به مشکلات غده پروستات بویژه بدخیمی این غده در مردان می شود. علاوه بر این که با جلوگیری از ایجاد لخته خون، مانع بروز سکته قلبی می شود. قرمزها حاوی ویتامین C نیز هستند. بنابراین با خوردن آنها پوست، رگ ها و سیستم ایمنی بدن سلامت می مانند. فلاونوئید موجود در این خوراکی ها ضدالتهاب است.

خوراکی ها: گوجه فرنگی، توت فرنگی، هندوانه، گریپ فروت، گوآوا، قره قاط

زرد ـ نارنجی؛ دوست پوست

این گروه از خوراکی ها حاوی دو ترکیب مهم شامل ویتامین C و بتا کریپتوگزانتین هستند. هردوی این ترکیب ها ضمن داشتن ویژگی آنتی اکسیدانی، ویژگی های اختصاصی دیگری هم دارند.

ویژگی رنگ: رنگ زرد ـ نارنجی خوراکی ها نشان می دهد این خوراکی حاوی بتاکریپتوگزانتین است. این ترکیب پیش ساز ویتامین A است. بنابراین مصرف موادغذایی حاوی این ترکیب باعث حفظ سلامت پوست، تقویت بینایی و بالارفتن توان سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماریزا می شود. خوراکی های زرد ـ نارنجی به دلیل ترکیبی که دارند به طور خاص باعث حفظ سلامت چشم شده، مصرف آنها برای بهبود عملکرد شبکیه و عدسی چشم ضروری است. علاوه بر این که وجود ویتامین A و C موجود در این خوراکی ها، آنها را به خوراک اختصاصی برای بهبود کیفیت پوست تبدیل کرده است. بنابراین خوردن یا تهیه ماسک از این میوه ها و مالیدن آن روی پوست باعث شادابی و جوانی آن می شود.

خوراکی ها: انبه، گرمک، سیب زمینی، زردآلو و هویج زرد

نارنجی؛ دوست سیستم ایمنی

خوراکی های نارنجی حاوی دو ترکیب مهم یعنی "آلفا و بتاکاروتن" هستند. این دو ترکیب محافظ اختصاصی پوست، چشم و سیستم ایمنی هستند.

ویژگی رنگ: اگر خوراکی های نارنجی ـ زرد حاوی ترکیب های ضروری برای چشم هستند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شوند، خوراکی هایی که رنگ نارنجی مطلق دارند، بیش از نارنجی ـ زردها به سلامت چشم و پوست کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. دلیل آن هم وجود پیش ساز ویتامین A در این خوراکی هاست. علاوه بر این که خوراکی های نارنجی رنگ حاوی ویتامین C و بعضی از آنها حاوی کمی اسیدچرب امگا ۳ و ۶ است.

خوراکی ها: هویج، پرتقال، نارنگی، نارنج و کدو حلوایی

زرد؛ دوست استخوان

ویژگی این خوراکی ها شبیه زرد ـ نارنجی هاست. این رنگ نشان می دهد خوراکی مورد نظر حاوی گزانتین و زئا گزانتین است.

ویـژگی رنگ: دو ترکیب موجود در خوراکی های زردرنگ، ضمن کمک به حفظ سلامت پوست و چشم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. بنابراین بهتر است در فصل زمستان که استخوان ها آفتاب کمتری دریافت کرده، در معرض پوکی استخوان قرار دارند، بیشتر از این خوراکی ها استفاده کنید. بعضی از این خوراکی ها سرشار از پتاسیم هستند.

خوراکی ها: لیمـوترش، لیموشیرین، کشمش آجیلی، انگور، موز، سیب زمینی و گلابی
تصاویر پیش رو مربوط به جشن نور پردازی ویوید در شهر سیدنی استرالیا است
[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_Cellular-Tessellation_...NSW329.jpg]


[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_Digital-Forest_Martin-...SW_001.jpg]
[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_Kaleido-Wall_East-Circ...SW_050.jpg]

[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_Nth-Sydney_Lawrence-FurzeyDNSW313.jpg]
[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_Opening-Night_Martin-P...SW_627.jpg]

[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_Urban-Tree-Project_Mar..._004-1.jpg]
[تصویر:  Vivid-Sydney-2014_lighting-the-sails_ope...NSW_62.jpg]

[تصویر:  Vivid-Sydney-Aquatique-Brett-Hemmings-7.jpg]

[تصویر:  Sydney-Harbour-Bridge-the-worlds-most-co...2014-2.jpg]
هدیه عجیب دو برادر به مادرشان
لوکستن و برادرش تصمیم گرفتن برای شگفت زده کردن مادرشان آلبومی به سبک متفاوتی به او هدیه دهند. این دو برادر با نگاه به عکسهای دوران کودکی خود همان عکسها را بازسازی کردند و در این راه از پدر و عمویشان نیز کمک گرفتند . آنها سعی خود را کردند تا از همان وسایل یا شبیه به آنها استفاده کرده و تصاویر کاملا مشابه بازسازی کنند. این عکسها نتیجه تلاش این دو برادر خلاق برای هدیه کریسمس مادرشان است
[تصویر:  zimg_003_3.jpg]

[تصویر:  zimg_005_5.jpg]

[تصویر:  zimg_006_6.jpg]

[تصویر:  zimg_010_10.jpg]
درس های عکاسی از عکاسان حرفه ای



بلافاصله بعد از عکاسی، عکس ها را بر روی کامپیوتر خود بریزید

اینکه در حین عکاسی کارت حافظه روی دوربین پر شود به اندازه کافی عذاب آور است، حال فکر کنید بعد از مواجه با چنین شرایطی دستتان را در کیف دوربین کنید تا کارت حافظه دیگری بردارید و متوجه شوید که کارت حافظه خالی ای در آن وجود ندارد!
همچنین اصلاً چهره جالبی ندارد که در مقابل مدل خود و یا مشتری خود در حافظه دوربین دنبال عکس خرابی باشید تا آن را پاک کنید.
با ریختن عکس ها بر روی کامپیوتر بلافاصله بعد از عکاسی از به وجود آمدن این مشکل ها جلوگیری کنید. بعد از ریختن عکس ها بر روی کامپیوتر، کارت حافظه را فرمت کنید تا کارت حافظه خالی ای آماده برای عکاسی داشته باشید.

با فرمت RAW عکاسی کنید

در خیلی از شرایط عکس هایی که با فرمت JPEG می گیرید ممکن است بی عیب باشند و بتوان با همان فرمت JPEG از آنها استفاده کرد، اما گاهی به اشتباه عکس ها در شرایط نوری و تراز سفیدی دچار مشکلاتی می شوند که اگر این عکس ها را با فرمت RAW نگرفته باشید نمی توانید آنها را به خوبی احیا کنید.
اگر در حالت RAW عکس بگیرید می توانید عکس بسیار بهتری با فرمت JPEG بسازید. ریسک نکنید، و تا جایی که ممکن است با فرمت RAW عکس بگیرید.
برای عکاسی از کودکان خود را با برنامه آنها تنظیم کنید
عکاسی از کودکان می تواند خیلی لذت بخش باشد، اما در عین حال اگر نتوانید خود را با شرایط آنها هماهنگ کنید، می تواند مانند کابوسی خسته کننده و آزار دهنده باشد.

اگر می خواهید در عکسی که از کودک می گیرید او با چشمان درشتش به دوربین زل بزند و خوابش نبرد، بگذارید تا او خوابش را بکند و خودش بیدار شود، و بعد از غذا خوردن و عوض کردن و انجام کار های دیگرش، از او عکس بگیرید، در غیر این صورت نمی توانید جلوی گریه های او را بگیرید.
برعکس، اگر کودک بیدار است و می خواهید در حالی که خواب است از او عکس بگیرید بگذارید زمان خوابش برسد و خودش بخوابد و بعد از او عکس بگیرید.

از کودکان باید اینطور عکس بگیرید و هیچوقت نباید آنها را مجبور به کاری کنید.

از لنز های سریع استفاده کنید

لنزهایی که دریچه دیافراگم آنها زیاد باز می شود بی خودی گران نیستند؛ این لنز ها با دیافراگم بازشان نور بیشتری را به داخل لنز راه می دهند و این امر باعث می شود شما بتوانید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید و در نتیجه می توانید حرکات را ثابت نشان دهید و از لرزش احتمالی دوربین هم در شرایطی که نور زیادی در محیط نیست جلوگیری کنید.

حتی وقتی دوربین شما حساسیت خیلی بالایی به نور داشته باشد، و شما بخواهید از ورزش یا کنسرتی عکاسی کنید هیچ چیزی جایگزین دیافراگم باز نمی شود.
در چنین شرایطی اگر به جای لنزی که دیافراگم آن تا f/2.8 باز می شود از لنزی استفاده کنید که دیافراگم آن به اندازه f/5.6 باز می شود در نهایت عکسی خواهید داشت که شفافیت کمی دارد و ممکن است محو باشد، ولی اگر با دیافراگم f/2.8 عکس بگیرید عکسی شفاف با جزئیاتی واضح خواهید داشت.
علاوه بر این ها قدرت فوکوس لنزهایی که دیافراگم آنها باز تر است به شدت بیشتر از لنزهای با دیافراگم بسته تر خواهد بود.

اگر به طور معمول از سوژه های متحرک در شرایط کم نور عکس نمی گیرید ولی علاقه دارید که عکاسی در این شرایط را تجربه کنید، سعی کنید یک لنز سریع تهیه کنید، شاید آنقدر که فکرش را می کنید گران نباشد.

نور های مدلینگ (Modeling Light) گرم می شوند

اکثر فلاش های استودیو ای نور مدلینگی دارند که به شما پیش نمایشی از فلاش را نشان می دهند (اینکه نور فلاش کجای سوژه خواهد تابید). این قابلیت به شما امکان تنظیم دقیق تر نور قبل از گرفتن عکس را می دهد. مشکل بزرگی که در استفاده از این لامپ های قوی وجود دارد این است که بعد از چند دقیقه استفاده حرارت آنها به شدت بالا می رود.

البته اگر از گیاهی حساس و یا شکلات عکس نمی گیرید این مسأله بزرگی نیست، اما حواستان باشد وقتی می خواهید تلطیف کننده ای (مانند Softbox – سافت باکس) بر روی فلاش نصب کنید دستتان نسوزد، و حواستان به گرمای بیش از حد فلاش باشد.

تا خنک شدن نور مدلینگ صبر کنید و جسمی را به آن نزدیک نکنید، چرا که این چراغ کوچک با حرارت بالایی که دارد می تواند اجسام را بسوزاند و یا آب کند.
در عکاسی از مراسم عروسی چندین دوربین و لنز به همراه داشته باشید

اگر برای عکس گرفتن از مراسم عروسی استخدام شدید، بدانید که عروس و داماد هیچ همدردی ای در توقف عکاسی شما نمی کنند، چه لنزتان بیفتد چه دوربینتان توقیف شود و یا هر مشکل دیگری جلوی عکس گرفتن شما را بگیرد.

در حقیقت در چنین شرایطی آنها به شدت ناراحت و عصبانی خواهند شد.

آنها هزینه خیلی بالایی برای این روز کرده اند و به هیچ بهانه ای نمی پذیرند که شما از عکاسی دست بکشید و هیچ فرصت دومی هم در کار نیست.

پس اگر می خواهید از چنین مراسمی عکاسی کنید حتماً باید امکانات اضافی و زاپاس به همراه داشته باشید.

یک سه پایه خوب تهیه کنید

این روز ها خرید یک سه پایه خوب هزینه خیلی گزافی نیست، اگر می خواهید از تمامی پیکسل های دوربین خود به خوبی استفاده کنید خرید یک سه پایه خوب سرمایه گذاری به جایی است.

اما در خرید مدل مناسب عجله نکنید. به این فکر کنید که بیشتر در چه شاخه ای از عکاسی می خواهید از آن استفاده کنید، کجاها می خواهید از آن استفاده کنید و چگونه می خواهید آن را حمل کنید.

اگر می خواهید از سه پایه در خانه و یا در استودیو استفاده کنید می توانید سه پایه ای سنگین و بزرگ بگیرید، چرا که نمی خواهید آن را حمل کنید. اما اگر می خواهید سه پایه را زیاد با خود حمل کنید و در فضای باز از آن استفاده کنید قاعدتاً باید سه پایه ای سبک و کوچک و قابل حمل بگیرید.

پیدا کردن سه پایه سبک و کوچک ساده است، اما باید سه پایه ای پیدا کنید که در عین سبک بودن قدرت و استحکام بالایی داشته باشد تا بتوانید از لنز های سنگین و در شرایطی که باد می آید از آن استفاده کنید. در خرید سه پایه خسیس نباشید چرا که در این صورت با عکس های محو و با شفافیت پایین رو به رو خواهید شد، و در نهایت مجبور می شوید سه پایه دیگری (با قیمت بالاتر) تهیه کنید.

اگر می خواهید در ساحل (یا حتی درون آب) از سه پایه استفاده کنید، سه پایه ای انتخاب کنید که بتواند در شرایط بحرانی محکم باشد و استحکام بالایی در برابر ضربه داشته باشد، همچنین باید مفاصل این سه پایه عایق باشند تا بتوانند در برابر نمک دریایی ایزوله باشند. ممکن است ارزان نباشد، اما می تواند تنها سه پایه ای باشد که باید تهیه کنید.
در استفاده از فلاش حرفه ای شوید

خیلی از علاقه مندان به عکاسی از استفاده فلاش در عکس هایشان ترس دارند، اما در حقیقت استفاده از فلاش می تواند کیفیت عکس شما را به شدت بالا ببرد.
 
عکاس های حرفه ای خبری و اجتماعی از فلاش به عنوان نور مکمل استفاده می کنند و به سوژه روح تازه ای می دهند، با فلاش رنگ های عکس بهتر دیده می شوند و عکس شفافیت بیشتری خواهد داشت و این امر باعث می شود تا کار شما بیشتر مورد علاقه افراد قرار گیرد و احتمال استخدام شما بالا برود.

اگر مراسمی در پیش رو دارید که می خواهید از آن عکاسی کنید، استفاده از فلاش را تمرین کنید تا با اعتماد به نفس بالاتری در محل مراسم حضور پیدا کنید و عکس های بهتری بگیرید.
تمام عکس های را با سایز ۱۰۰% مشاهده کنید

اگر عکس را با دقت بالا و با سایز ۱۰۰% مشاهده نکنید می توانید بعد از چاپ عکس اشتباهات فاحشی در عکس مشاهده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که تمام گرد و خاک های اضافی را از عکس پاک کرده اید و کل عکس را بررسی کرده اید، عکس را با وضوح ۱۰۰% مشاهده کنید و از Guide ها (خطوط راهنمایی) استفاده کنید و هر قسمت را با دقت بررسی کنید.

از لوازم خود در برابر آب و هوای نا مساعد مواظبت کنید

اگر شرکت سازنده دوربین و لنز شما توضیحی راجع به مقاوم بودن دوربین در شرایط آب و هوایی نا مساعد نداده باشد، قطعاً دوربین و لنز شما مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی نا مساعد نخواهد داشت. در این زمینه ریسک نکنید، چرا که اندکی آب باران (یا خاک) می تواند دوربین شما را دچار مشکل جدی کرده و شما مجبور شوید دوربینتان را برای چند روز به خدمات گارانتی شرکت مربوطه منتقل کنید.

وسایلی حرفه ای برای عایق کردن دوربین و مقاوم سازی آن در شرایط آب و هوایی نا مساعد وجود دارند، ولی شما می توانید با استفاده از یک پلاستیک ساده هم دوربین خود را در برابر شرایط نا مساعد آب و هوایی مقاوم کنید.


صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66