مشاوره برای ترک خودارضایی

مشاوره برای ترک خودارضایی

همان‌طور که برای هر مشکلی به مشاور یا روانشناس مراجعه می‌کنیم، مشاوره برای ترک خودارضایی (جق یا جلق) هم گاهی لازم می‌شود.

مشکل خودارضایی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها پیش می‌آید و این برای مشاور قابل درک است.

شاید مشاوره برای ترک خودارضایی برای ما خجالت‌آور باشد. شاید به‌ این ‌خاطر استرس بگیریم. اما آیا عاقلانه است که به خودارضایی ادامه دهیم، به این دلیل که خجالت می‌کشیم از کسی کمک بگیریم؟

مشاور باتجربه ترک خودارضایی

آیا مشاوره برای ترک خودارضایی برای همه لازم است؟

خیر. برخی افراد بدون کمک گرفتن از بقیه می‌توانند با گرفتن یک تصمیم قاطع، خودارضایی را برای همیشه کنار بگذارند.

اما اغلب افراد به‌تنهایی نمی‌توانند و به مشاوره برای ترک خودارضایی نیاز دارند.

راهنما و حمایت‌گر ترک خودارضایی

چه زمانی به مشاور برای ترک خودارضایی نیاز داریم؟

زمانی‌ که به‌تنهایی از پس این موضوع برنمی‌آییم. یعنی:

  • احساس می‌کنیم روزبه‌روز با وضعیت بدتری مواجه می‌شویم.
  • درجا می‌زنیم و امیدی به روند پیش رو نمی‌بینیم.
  • خودارضایی زندگی ما را در احاطه خود گرفته.
  • از فعالیت‌های مفید و مثمرثمر زندگی بازمانده‌ایم.
  • به افسردگی، خشم مزمن، غم فراوان ناشی از خودارضایی گرفتار شده‌ایم.

لزوم مشاوره ترک خودارضایی

برای یک مشاور ترک خودارضایی چه مواردی مهم است؟

هنگامی که به مشاوره برای ترک خودارضایی مراجعه می‌کنیم، برای مشاور این موارد حائز اهمیت است:

  • سن فعلی شما
  • سن شروع درگیری با خودارضایی
  • تعداد دفعات خودارضایی در روز یا هفته
  • شرایط روحی، روانی و احساساتی که باعث می‌شود شما به خودارضایی روی بیاورید
  • موارد تحریک‌کننده شما جهت خودارضایی
  • فعالیت‌ها و مشغولیت‌های فعلی که در حال حاضر در طول روز و هفته دارید

مشاوره مناسب وضعیت شما برای ترک خودارضایی

در طول دوره ترک خودارضایی، مشاوره تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

شما به‌صورت دوره‌ای باید به مشاور مراجعه کنید. انتظار نداشته باشید با یک بار مشاوره برای ترک خودارضایی دیگر تا آخر عمر خودارضایی را کنار بگذارید.

مشاوره برای ترک خودارضایی حداقل یک سال باید ادامه داشته باشد. تا زمانی که احساس کنترل روی خود کنید. تا زمانی که نسبت به حالت‌های روحی و روانی خود آگاهی پیدا کنید و بدانید در هر شرایطی چطور خودتان را مدیریت کنید.

مدت زمان مشاوره برای ترک خودارضایی

بدون مشاوره برای ترک خودارضایی چه اقدام‌هایی می‌توان انجام داد؟

شاید هنوز متقاعد نشده‌اید که از کسی کمک بگیرید و دوست دارید به‌تنهایی اقداماتی در این زمینه انجام دهید.

در این صورت پیشنهاد می‌کنیم مطلب صد و یک راهکار برای ترک خودارضایی را مطالعه کنید.

در این مطلب، بسیاری از اقدامات لازم برای ترک خودارضایی شرح داده شده است.

اقدمات لازم ترک خودارضایی

جهت مشاوره برای ترک خودارضایی به چه کسی مراجعه کنیم؟

پیشنهاد ما این است که به مشاور و روانشناس هم‌جنس خود مراجعه کنید. به این شکل، مشکلات و احساسات‌تان را راحت‌تر می‌توانید در میان بگذارید.

این‌که شما بتوانید با مشاور ارتباط خوب برقرار کنید بسیار مهم است. شما به کسی نیاز دارید که شما را بتواند درک کند. نه این‌که شما را قضاوت کند یا با هر بار مراجعه، مورد بازخواست واقع شوید.

ارتباط خوب جهت مشاوره برای ترک خودارضایی

آیا با مشاوره ترک خودارضایی تضمینی برای گرفتن نتیجه وجود دارد؟

هیچ‌گونه تضمینی برای گرفتن نتیجه وجود ندارد. در مشاوره شما از وضعیت خود بهتر آگاهی پیدا می‌کنید و راه‌هایی برای غلبه بر خودارضایی پیدا می‌کنید. اما به کار بستن این راه‌ها و ادامه دادن آن‌ها به شخص خود شما بستگی دارد.

تا زمانی که خود شما قاطعانه تصمیم به ترک خودارضایی نگرفته باشید هیچ مشاوری نمی‌تواند به شما کمک کند.

میل جنسی در همه افراد وجود دارد و برای این‌که به روال سابق خود بازنگردید می‌بایست استمرار و تلاش مدام داشته باشید.

با استرس جلسه مشاوره چه کار کنم؟ 

مشاوره ترک خودارضایی و صحبت در این خصوص طبیعی است که برای شما سخت باشد. ممکن است قلب شما تندتند بزند و استرس بگیرید. پس نفس عمیق بکشید و سعی کنید ریلکس باشید.

وضعیت فعلی خود را بپذیرید و خود را همان‌گونه که هستید ارائه دهید. شما اگر مشکل جدی نداشتید به مشاور مراجعه نمی‌کردید. مشاور این موضوع را می‌داند و به شما کمک می‌کند در جلسه مشاوره راحت باشید.

روش دیگری به جز مشاوره جهت ترک خودارضایی وجود دارد؟

شما می‌توانید از انجمن کانون ترک خودارضایی به نشانی ktark.com کمک بگیرید. کانون ترک خودارضایی سال‌هاست در زمینه ترک خودارضایی فعالیت کرده و بیش از ده هزار نفر تا به حال در آن ثبت نام کرده‌اند.

شما با پیوستن به این انجمن، عضو گروه‌های ترک خودارضایی شده و از همراهی سایر افراد برای رسیدن به پاکی بهره‌مند می‌شوید. هر یک از گروه‌های ترک خودارضایی از یک حامی باتجربه برخوردار بوده که راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهد داد.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

20 دیدگاه روشن مشاوره برای ترک خودارضایی

  • سلام من پسر ۱۴ ساله هستم که دو سالی هست خودارضایی میکنم. اولش اصلا نمی‌دونستم ای کار چی هست که انجام میدم و روزی چند مرتبه انجام میدادم تا روزی فهمیدم که این کار ضرر و گناه داره. و نتونستم ترک کنم و انجام دادم ولی خیلی کمتر تا اینکه یه چند ماهی دوباره بیشتر درگیرش شدم و عوارضشم روم بوده مثلاً لرزش دست ، اختلال در بدنم مثل کم خواب و عصبانیت . لطفاً کمکم کنید هم برای ترکش و هم برای جبران عوارضش و منی از دست رفته را چگونه بدست بیارم و هم اینکه چی کار کنم گناه این همه خوارضایی پاک شده و خدا منا ببخشه . چون واقعا می‌دونم خیلی خودارضایی کردم خیلی میترسم لطفا کمکم کنید.

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام دوست گرامی
      پاسخ به ایمیل شما ارسال شد.
      ان‌شاءالله که در مسیر ترک خودارضایی موفق باشید.

  • باسلام من مصطفی هستم 27 ساله مجرد. از 17 سالگی متاسفانه خودارضایی کردم نزدیک میلیون ها بار تصمیم به ترک کردم. موفق نشدم الان هفته ای یا 10 روزه شدم… گاهی که خیلی جدی تصمیم گرفتم تا دو ماه یا بیشتر ترک کردم ولی متاسفانه دوباره لغزش کردم. اخرین باری که جدی تصمیم گرفتم همین قبل ماه محرم بود که نزدیک 1 ماه ترک کردم. شغلم طراحیه گرافیکه و تولید کننده وسایل زینتی هستم… متاسفانه دسترسی به اینترنت رو نمیشه کم کنم… و ورزشکار هستم نزدیک 10 سال رزمی کار کردم و الان نزدیک 4 ساله که بدنسازی کار میکنم. من تنها رویایی که دارم اینه که این کار رو کنار بگذارم چون به این واقعیت اعتقاد دارم که کنار گذاشتن خودارضایی و شهوت رانی (برای من) یعنی بدست اوردن هرچیزی تو این دنیا که میخوام… من به این حرفم اعتقاد دارم ولی شرایط زندگیم باعث شده که نتونم ترک کنم. چون بعد از گذشتن 7 روز یه ادم دیگه میشم و مسائلی که میگم باعث لغزشم میشن: مغرور. بیهوده به افکار های بد فکر کردن. (منظورم افکار جنسی نیست منظورم افکار بد و منفی که باعث ناراحتی ادم میشه و اخرش به خودارضایی ختم میشه). هوشیار نبودن از لحاظ جنسی. تنها بودن و احساس تنهایی بعد از 7 روز. به راه افتادن مغز و فکر کردن به سختی زندگی و شغل که باعث ناراحتی و اضطراب و تنش و در اخر خودارضایی برای رهایی از اینها. و خیلی چیز های بد که بعد از 7روز پاکی میان سراغم. به نظر خودم من اگه کسیو داشته باشم که باهاش صحبت کنم در این مورد و تا چند ماه که بتونم پاک بشم موفق میشم منظورم یه راهنمای جنسی باشه که هر لحظه در دسترس و بتونم ازش در موقع ضروری درخواست راهنمایی و کمک کنم. اگه می تونید کمکم کنید اول با کمک خداوند و بعد نظر مولایم علی و بعد باکمک شما سرور گرامی ام ان شاله بتونم این عمل نادرست و شیطانی رو کنار بگذارم. من این قول رو بهتون میدم اگه بتونید کمکم کنید از این باتلاق بیرون بیام هر کمکی ازم بربیاد برای سایتتون و پیشرفت افکار درستتون انجام میدم البته اگه لیاقتشو بتونم بدست بیارم… از آرزوهای دیرینم ترک کردن خودارضایی و پورن و کمک به ادم هایی مثل خودم… خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و پست من رو خوندید. از خدا میخوام تمام کسانی که از این بیماری رنج میبرند شفا یابند. امید به روزی که دست به دست هم لیاقت اینو داشته باشیم که شیعه علوی بشیم… آمین.

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      پاسخ مشاوره ترک خودارضایی به ایمیل شما ارسال شد.
      ان‌شاءالله با توکل به خدا و تلاش خودتان موفق به ترک استمنا خواهید شد.

  • با سلام من یک پسر 14 ساله هستم که از سن 8 سالگی الی 13 سالگی درگیر این گناه شدم(یک سال آخر بسیار شدید).به لطف خدای رحیم از بین رفت ولی فقط در این بازه زمانی(بهمن 98–اوایل مهر 99)توانستم مقامت کنم.دوباره این گناه بسیار شدید و شدیدتر از قبل در من پدیدار شد که به عبارتی من روزی 2 تا 3 بار این گناه رو میکنم(بعضی مواقع بیشتر هم میشود).من به شدت از این گناه بدم میاد(همینطور از شهوت و لذت های جنسی) اما نمیتونم حریفش بشوم و 80%مشکل من 3،4 دقیقه پایانی است.من با یک عشق حقیقی حلال(بدون گناه و فکر حرامی)توانستم از بین ببرم اما بعد 5 ماه از نابودی آن عشق، مجددا گرفتار شدم. من بخاطر اینکه عاشق کسی نیستم به این گناه روی آورده ام.من نگاه به نامحرم حتی بدون فکر حرام به شدت تاثیر منفی برای من دارد.و همینطور فکر حرام هم من را بسیار تحریک به این گناه میکنه.صدا زن هم هست ولی کمتر.لازم به ذکر هست که بنده یک فامیل دارم یه یکسال از من کوچک تر هست و به شدت وقتی حتی بخواهیم به خانه آنها برویم فشار جنسی روی بنده میاید و تاثیر مخرب بسیار زیادی داره.(هیچ ارتباط حرامی در فضای مجازی با نامحرمان و ایشون ندارم).خواب های خود ارضایی هم میدیدم(در بازه هشت ماهی که آلوده به گناه نبودم).بنده درس میخوانم ولی اغلب مجبورم در تنهایی درس بخوانم که فشار روی بنده میاید با لپتاب زیاد کار میکنم اما برای آموزش ها.(خدا میداند میخواهم درس بخوانم ولی نمیتوانم).بنده حدودا 3 ساعت با فضای مجازی در ارتباط هستم به دلیل تدریس مجازی. من تماما به اتفاقات خوب ترک خود ارضایی واقف هستم،ولی حریف این گناه نیستم.به دلیل کرونا جایی هم نمیرویم.
    با توفیق الهی بنده راه حل گناهم را پیدا کرده ام:بنده باید عاشق یک عشق حقیقی حلال بشوم(مثل آقا امام زمان(عج) و اهلبیت)ولی نمیتوانم و هرچه تلاش میکنم موفق نمیشود
    بنده قرص و چیزی هم نخوردم و نمیخورم و نخواهم خورد.
    بخاطر خدا کمکم کنید.

    • کانون ترک خودارضایی

      با سلام خدمت شما
      پاسخ مشاوره به ایمیل شما ارسال گردید.
      ان‌شاءالله با در نظر گرفتن موارد ذکرشده موفق به ترک عادت خودارضایی خواهید شد.
      موفق باشید.

  • ناشناس😄

    سلام ۱۶ سالم هست از ۱۳ سالگی دچار این گناه شدم و یکی دوباری تونستم ترک کنم ییشترینش ۲۰ روز بود ولی از لحاظ بدنی مشکلی ندارم به واسطه ورزشی که میکنم ولی احساس میکنم تنهایی نمی شه کاری کرد قبلا روز سه بار هم پیش میومد ولی الان شده یک بار در روز الان هم که کرونا هست …

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام بر شما
      مشاوره شما پاسخ داده شد.
      موفق و پیروز باشید.

  • سلام وقت بخیر
    (اول اینکه میخام تشکر کنم ازتون بابت انجمنی که راه انداختین برای ترک این عادات خیلی ممنون )
    من پسر 19 ساله هستم که از 13 خودارضایی میکنم که با تصویر سازی ذهنی انجام میدادم و شدتش در اون زمان زیاد بود روزی دو سه بار انجام میدادم و در سن 15 سالگیم یبار ترک کردم به مدت شش ماه ولی بعدش بهمراه دیدن پورن دوباره از سر گرفتم تا الان به طوری که الان بصورت عادت شده برام که هر روز باید یک بار انجام بدم (بعضی مواقع مثلا ماهی یبار پشت سرهم دو سه بار انجام دادم) و الان میخام یبار برای همیشه ترک کنم چون تو یه سایت خارجی خوندم که خودارضایی و پورن به بخشی از قسمت مغز که به اون قسمت پاداش گفته میشه رو تحریک میکنه و موجب ترشح دوپامین میشه و… که بحثش مفصله و اینکه باعث کوچک شدن قسمت پاداش در مغز میشه که موجب بی انگیزگی به کارهای مهم و درس خوندن و… میشه. الان مشکل من اینه که من تنها زندگی میکنم و محیطی که الان توش هستم خیلی ساکت و دنج است و دسترسی به اینترنت هم دارم که با چند کلیک دوباره میتونم برگردم به روال عادیم که این عوامل ترک کردنم رو این بار خیلی دشوار کرده بطوری که به طور خودکار تمام فیلتر هایی که میزارم رو غیر فعال میکنم و میرم سراغ سایت و … و همینطور دوستان چندان زیادی ندارم چون علاقه ای به پیدا کردن دوست ندارم و دوست دارم تنها زندگی کنم و تنها باشم که این عوامل به نظر خودم یکی از تاثیرات خودارضایی و پورن هست
    برای همین اگه امکانش باشه برای من یه راه حلی بگین که بتونم تو این شرایط سریع تر ترک کنم چون من نمیتونم کم کم ترکش کنم چون دفعه قبل هم به صورت برنامه ریزی شده و کم کردنش به مرور زمان جواب نمیده و باید یکجا متوقفش کنم ولی این بار خیلی سخت تر شده برام
    و همینطور چندتا سوال داشتم
    1.اگه من به مدت طولانی مثلا 10 کلا ارضای جنسی نکنم برای سلامت کلی بدن و هورمون های بدن من مضرر است (مثل پروستات و … ) ایا موجب بیماری میشم مثل سرطان ؟
    2. اگه من خود ارضایی رو به این مدت ترک کنم بر میزان تستسترون من تاثیری دارد؟
    3.اگه ترک کنم مغز به حالت قبلی خودش بر میگرده ؟

    • کانون ترک خودارضایی

      با سلام
      پاسخ مشاوره به ایمیل شما ارسال شد.
      موفق باشید.

  • محمدحسین

    سلام
    من یه پسر ۱۷ سالم من الان فکر کنم یه ۵ الی ۶ سالی هست دچار این بیماری شدم من حافظه ام را چند وقتی برام مشکل ساز شده چون دانش آموز هستم ایا با ترک به اولش بر می گرده و یا کمی بهبود میابد و چقدر باید از زمان ترک بگذرد من از مشکلات دیگری مانند کوچکی آلت و کوچکی بیضه و کمر درد و سیاهی در چشم هم. رنج میبرم برای این مشکلات راه کاری دارید

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      پاسخ به ایمیل شما ارسال گردید.
      ان‌شاءالله در ترک خودارضایی راسخ باشید.

  • یا حضرت دوست

    سلام لطفا اگر می شود نمایش داده نشود
    من پسری هستم که الان کنکوریم . خود ارضایی در من داستانی دارد
    .
    .
    .

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام بر شما دوست عزیز
      مشاوره شما در ایمیل پاسخ داده شد.
      ان‌شاءالله از این گناه برای همیشه دور باشید.

  • سلام
    من یه پسر 16 ساله هستم .از 13 سالگی این عمل گناه رو انجام میدادم و فهمیدم که خیلی برای خودم ضرر داره و گناه بزرگیه اما تا حالا آسیبی ندیدم از نظر خودم گفتم تا دیر نشده این کارو بذارم کنتر .چند بار تصمیم گرفتم ترک کنم ولی نشد .الان هم بعد هر بار میگم دیگه نمیکنم ولی میرم به طرفش .چند تا فیلم هست داخل گوشیم موقع خودارضایی اونارو میبینم .هرکاری میکنم از سایت ها کمک میگیرم نمیشه واقعا سردرگم شدم .

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام بر شما
      دوست گرامی پاسخ مشاوره به ایمیل شما ارسال گردید.
      ان‌شاءالله با اراده‌ای که از خود نشان می‌دهید موفق به ترک گناه خواهید شد.

  • سلام
    من یک پسر ۱۸ ساله هستم کنکور دارم و از ۱۷ سالگی این گناه رو انجام دادم چندیدن بار ترک کردم اما شکست خوردم خیلی استرسی میشم و افکار منفی که معمولا جنسی نیستن باعث می‌شوند که من گناه کنم نماز هم میخونم اما نمیدونم مشگل از کجا هست؟
    همیشه فکر میکنم دیگه عواقبش قابل جبران نیست
    هر روز ۳ بار خودارضایی میکنم و درسم نابود شده نمیتونم ترک کنم اصلا ۳ روز بیشتر نتونستم ترک کنم ۱ سال مبتلا شدم
    اگر میشه کمکم کنید

    • کانون ترک خودارضایی

      با سلام
      مشاوره شما در ایمیل پاسخ داده شد.
      به امید خدا در درس و ترک گناه موفق باشید.

  • سلام روز خوش لطفا راه درمان خودارضايي را شرح کنید من از 12 سالگی درچار این بیماری شدم و احساس میکنم دیگه مثل قبل نیستم دیگه مثل قبل خوشحال نیستم دیگه احساساتی که قبل داشتم را ندارم خواهشم میکنم راه درمانش را بگویید

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      روز شما بخیر
      مشاوره شما در ایمیل پاسخ داده شد.

دیدگاه‌های این نوشته بسته است.

فوتر سایت