عزیز :.:.::. * اعلام وضعیت اولین بسته پاکی مسابقه #پاکی_رمضان * .::.:.


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانلود و نقد مستندها و سخنرانی‌های مذهبی

#46
عرفان حلقه هم خیلی وسیع هست

مثلا ی بخشیش حول اومانیسم میچرخه اینکه ادم ها محور قرار بگیرن و در واقع خیلی شیک ادم رو جایگیزن خدا میکنه 

اولش با تمرین ارامش شروع میشه ی سمبل خاص رو رسم کن و ی مدل خاص بشین و مدیتیشن کن و..

بعد ی مدتی بهت یاد میده که تو میتونی مریضی هاتو خودت شفا بدی سرطان و .. فقط باید به انرژی هوشمند کائنات وصل شی

که این انرژی هوشمند همون اجنه هست 

چند نوع داره که روش ها با هم فرق داره تو هر نوعش ی سمبل خاصی رو رسم میکنی ولی نتیجه اخرش یکیه


وصل کردن ادم ها به اجنه که بهت میگه برای خوب زندگی کردن برای در امان بودن نیاز داری به اجنه پناه ببری! (تو فراماسونری هم همین هست)

اینم خلاصه چیزی بود که ازین فهمیدم
Khansariha (121) آثار هنری به دو دلیل ارزشمندند، اول اینکه توسط استادان به وجود آمده اند. دوم اینکه تعدادشان کم است .شما گنج پر ارزشی هستید، زیرا توسط بزرگترین استاد خلق شده اید و فقط یکی هستید. Khansariha (121)


 سپاس شده توسط
#47
سلام 

 

بچه ها آزادن هرسخنرانی دوست داشتن بذارن و به بقیه هم تبلیغ کنن که جالبه 

  
حجت الاسلام پناهیان ، سخنران توانایی هستن وعلاقه مند هم خیلی دارن و خیلی از حرف هاشون هم خوب و جالبه ، ولی در عین حال اشکال و جای نقد هم زیاد دارن ، 

 
من جمله همین سخنرانیآپ شده جدید توی پست قبلی ، 

 
.............................

 چیزی که در این چند سالفهمیدم و استاد ها و معلم ها و سخنرانی ها ی مختلفی که رفتم ، فهمیدم ، درک و غذای فهم دینی خیلی ظریفه ، و نمیشه نپخته و ظاهری ازش عبور کنیم ، خلاصه دید آپناهیان   در کل یه دید ظاهری و خیلی تکلیف گرایی ممکنه بنظر برسه ،  در صورتی که ممکنه باعث   بعضی برداشت های غلط  شنونده ها بشه ، همین عامل باعث اسارت آدم توی عالم نفسش میشه و خیلی دام های دیگه که راههایی که براش معرفی میکنن خیلی موثر نیست و نه این که حرف هاشون غلط باشه ، بلکه گاهی برداشت ها و دسته بندی هاشون باعث برداشت های نادرستی از دین و کج فهمی هم میشه

 این حرف ها که


مبارزه با دوست داشتنی ها مبنای تعریف انسان است

 یا مثلا

 
انتخاب انسان وقتی ارزشمند است که  علیه آنچه را که دوست داردانتخاب کند و الا تفاوتی با حیوان نخواهد داشت




انسان موجودی است که برای مبارزه با امیال خویش آفریده شده است

 
و شاید این حرف ها یپایین هم درست باشه ، ولی نکاتی ریزی هم کنارشون شاید باشه برای توجه
 
انسان باید از علایق کمتر ولی ملموس تر عبور کند تا به علایقارزشمند تر و عمیق تر برسد



اگر از علایق آشکار به علایق پنهان عبور کنیم جهاد اکبر شکل گرفتهاست

 .......................................

 
این جملات حجت الاسلام پناهیان  جملات غلطی نیست  ، ولی برای جلوگیری از ابهام توضیحات میخواد ، در واقع تکمیل این سخنرانی ، و جلوگیری از یه سری ابهامات هست : 



جهاد با نفس ، مبارزه و کشتن نفس نیست ، غلبه بر هوای نفس یا انقیاد نفس ،  تلاش و کوششیه برای رام کردن نفس ، و نفس با هوای نفس فرق داره ، "هوی "  یعنی تمایلات افراط گونه یا تفریط گونه که انسان رو از اعتدال خارج میکنه ، اون "هوی " هست که باید کشت



بنابراین "مبارزه با دوست داشتن "  اصلا مطرح نیست. و همچین تعریفی از انسان ، کلیه و ممکنه باعث ابهام بشه ، بلکه مدیریت دوست داشتن  مطرحه ، که البته  آقای پناهیان اشاره هم کردن 


دوست داشتن دو نوع داریم ، به تعریف قرآن دوست داشتن پاک و آلوده ،و این پاکیه که مرزش رو مشخص میکنه ، 

 
این پاکی هست که مرز های تشخیص هوا بودن و نبودن رو مشخص میکنه


خود عنصر دوست داشتن چیز خوبیه ، به ویژه در عالم ظاهر ، دوستداشتن ، و ملموسات حسی ها ، خوردنی ها ، به تعریف قرآن همه این ها رو حب و عشقشون رو خدا در دل ما قرار داد و این میل رو در دل ما قرار داد که با استفاده اعتدال گونه بتونیم  به باطن اون ها هم بریم


فرق انسان با حیوان این در مبارزه با دوست داشتنی ها نیست ! بلکهانسان میتونه بین دوست داشتنی ها خودش انتخاب کنه ، و میتونه دوست داشتنی هایی فراتر از عالم حس داشته باشه


 
دقیقش فرقش همینه !  این که دوست داشتنی ها و عشق های انسانفراتر از عالم حس هست ، که میتونه با اختیاز ، عقل ، نور  و معرفت ، اون ها رو حس و لمس کنه ، 

 

علایق ما توی عالم حس ملموس هستن ، توی عالم معرفت و ملکوت همملموس هستن ، گرچه به ظاهر پنهان هستن ، ولی در کل کسی که نتونه  توی عالم حس لذات معرفت و دوست داشتنی های همین خوردنی ها و ... رو الهی و از جانب خدا ببینه 

 

یعنی کسی که نتونه لذات ملموسش رو لذات روحانی و بطور روحانی درککنه ، هیچ وقت نمیتونه به لذات روحانی صرف دست پیدا کنه ، 


و خلاصه


اسابقون السابقون ، کسانی هستن که پر لذت ترین و دوست داشتنی ترین کار ها رو انتخاب کردن ! فقط فرقشون با بقیه این انتخاب و معرفت بود ، و ریح و ریحان و جنت النعیم
.اونها  روح و ریحان و جنت نعیم رو حس کردن که دیگه لذات حرام نتونست بشون چشمکی بزنه ،



جنت نعیم ، بهشت و آرامش و خوشی هست که فرد از دیدن خدا یعنی "نعیم "  در پس نعمت ها و آفریده ها  میبینیه ، اگه کسی واقعا  بیاد و سعی کنه توی هر نعمت و لذت پاکی ، مخصوصا توی دوست داشتنی هاش ، "نعیم " رو ببینه و حس کنه و شهود ودرک کنه و بفهمه ، اون وقت "جنت نعیم " یعنی بهشت نعیم رو هم میتونه درک کنه و وارد اونجا میشه ، 


جنت نعیم ، بهشت و آرامشیه که از درک منعم بودن خدا ، درک عشق خدا در پس نعمت هاش حاصل میشه ، 


اگه خیر یه نعمت و لذت و عشقش رو درست درک نکنیم ، حمد اون رو هم درست  بجا نیوردیم ، و خدا رو توی اون نعمت درست ندیدیم ، 

وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِفُونَهَا 
بگو الحمدلله و در آیاتش سیر کن تا معرفت پیدا کنی . (آیه آخر نمل ) 


به بخش مهمی از سیر درک و فهم و چشیدن هست ، کنار فکر کردن ، دیدن خدا توی این آیه ها . 

اونوقت اون لذت و دوست داشتن ، اصلا مادی و ظاهری نیست ، بلکه یه لذت و دوست داشتن و حس بهشت یا جنت "نعیم " هست ، بلکه روحانی هست ، برای همینه که روزه دار  میفهمه که  مدیریت لذات میتونه  لذت بیشتری وقت افطار از غذا حس کنه ، یه لذت متفاوت که ظاهری نیست ، بلکه روحانی هست ، لذت خوردن و افطار کردن و حس کردن نعیم بودن خدا . 


بنابر این این "ارزشمندی پنهان "  نیست بلکه یه لذت روحانی  ملموس و قابل درک هست . یه لذت و دوست داشتنی ارزشمند ، نه فقط ارزشمندی خشک و خالی بدوون هیچ عشقی !  بنابراین "  علایق ارزشمندی پنهان "  که آقای پناهیان گفته ، خیلی بیشتر نیاز به تاکید روی ملموس بودن و چشیدن ، حس کردن و عملی بودنش داره ، 



اگه شما عشق و علاقه ی کافی به گرفتن روزه و حس پاکی و قرب خدا رووقت روزه نفهمین ، و لمس نکنین ، و آثار خوبش ، و نسیم های رحمتش رو به شکل ملموس نبینین ، حتما یه جای دینتون کم میاره

 

وقتی نفس میتونه به چیزی راضی بشه که یه حب و درک عشق بالاتری وجودداشته باشه ، که بر عکس گفته آقای پناهیان ، همون حب و دوست داشتن هم ملموس هست ، 

  من تا لذت خوندن نماز ، لذت فکر خلوت و الهی ، لذت یاد مرگ ، لذتمحبت ، لذت انفاق ، و عشق و علاقه ، خیر و خوبیش رو لمس نکنم و نچشم  ، توی جهاد با نفس هیچ پیشرفتی نکردم ، 

 

من اگه خشک و خالی بگم : "باید "  و منتظر باشم تاموفق بشم ، هیچ وقت نمیتونم ، 

 

چرا ما نتونستیم بر هوای و هوس غلبه کنیم ؟ چرا شهوت گاهی از پادرمیاره ما رو ؟ چون عشق و انگیزه و لذت برای پاکی و برای با خدا بودن رو نداریم ، 

 
آیات قرآن همه حسی اند ، از جهنم و سوختنش میگه ، از بهشت و شرابهای روحانی میگه ، نمیشه که من فقط بخاطر به سری حرف و "باید " نفسم رو بندازم جلو و انتظار موفقیت داشته باشم ، 

  

و خلاصه این که  اگه  نماز برام عشق و جذابیت نداشته باشه ، خیر ملموس و اثری نداشته باشه که من باش بتونم جلو برم تاثیری زیادی برای من نداره




عمرا ما بتونیم با گوش دادن این سخنرانی و این نوع طرز فکر توی ترک موفق باشیم  بدون این که تاکیدی روی  روحانی بودن هر دونوع علایق داشته باشیم ،، جز این که بخواییم یه نوع عصبیت یا حرف یا اطلاعاتی مثل حرف یا اطلاعات قبلی توی ذهنمون اضافه کنیم بدون این که هیچ وقت خیر و اثر معارف و تربیت دینی رو بفهمیم . 


خلاصه میگه از دوست داشتنی ملموس بگذریم ،، اولا ارزشمندی ها همشون بر مبنای حب و دوست داشتن هستن ، ثانیا آرمان و ارزشمندی که باطن ملموس و قابل شهود و وجدانی نباشه ، فقط حرفه و اطلاعاته ، 


با حرف و اطلاعات کسی نمیتونه از نفس رد بشه ، هر چقدر بیاد فکر کنه که من این ارزشمندی ها رو ارج مینهم ،


یعنی این طوری که : 


 هر چقدر فکر کنه که : 
"باید ترک کنم ، باید خوب باشم ، باید به پدر و مادرم احترام بذارم . " 


بعد هم بیاد  بر عکس لذات و دوست داشتنی ها و بر عکس هوای نفس و تنبلیش بخواد خودش رو تکون بده و حرکتی در جهت خوب بودن ، افزایش اراده و ترک و احترام به پدر و مادر بذاره ، 


میبینه که نمی تونه ! و فقط این حرف ها و باید ها توی ذهنش هستن و لی هیچ وقت این فعل براش صفت نشده در صورتی که صفت کجا و فعل کجا . 


این اون باطنه و حس کردن ، فهم خیر و عشقی که توی نیکی به پدر و مادر هست ، توی پاکی برای ترک هست ، این که کسی از عمق وجود واقعا بفهمه که خوبی و ایمان به نفعش خودش لذات دوست داشتنی فوق العاده و باطن ملموس و شگفت آوری داره ، 




تقویت اراده خوبه و مبارزه با هوا خوبه ، ولی با مهم ترین لوازمش ، که مهمترین لوازمش حس و مشاهد، آثار اون نیکی و دریافت دوست داشتنی ها و لذات روحانی و معرفتیش هست . و مهم تر درک خداست . داشتن انگیزه مناسب هست ، مدارار و سوار خوب شدنه ، مبارزه با هوای نفس لوازم میخواد ، شناخت میخود ، نمیشه یه دفعه مبارزه کرد ، دست رو اگه گرم نکنی از جا میکنه ، 


خیلی از شکست ها ی ما توی غلبه بر هوی و آفات نفس به خاطر اینه که ما منشاء ش رو نمیشاسیم ، 


میدونستین منشاء خیلی از تنبلی ها و شکست عزم ها ، آرزوی دراز ، تخیل و پراکندگیه 


یا منشاء خیلی از گرفتاری ها و تعصب های نفسمون " عجله و شتابزدگیه " 


منشاء اصلی تمام گرفتاری های نفس " اخلاص " و نداشتنش هست .  


........................


یادمه برای  یه انجمن فرهنگی بچه هاشون این سخنرانی رو پرینت گرفته بون و داشتن روش نفد و بررسی میکردن ، خوب من هم توی این موضوع حسابی کار کردم ، 


نباید دید و سلایق ما در این موضوع ، خیلی تکلیف گرایانه و زهد گونه باشه ، و  پوسته ها و ظواهر رو بررسی کنه ، هیچ وقت نباید از  باطن و منشاء این بحث جهاد با نفس  غافل بشیم ، کسی که نتونه منشاء ها رو خوب بفهمه و شناسایی کنه ، طبیعیه که راه حل هاش هم خیلی سطحیه ، 


جهاد با نفس مصداق های نسبی داره ، هر کسی هر کاری رو توی ذهنش میتونه به عنووان جهاد با نفس مطرح کنه ، مثلا هر نوع مستحب و کار خیر و خیلی تصمیمات رو در حالی که شاید دقیقا همین صورت جهاد با نفسش ، باطننا عملکردن بر عکس انقیاد نفس و در جهت اسارت نفس باشه ... 


و خلاصه این نام گذاری ها و اسم گذاری ها هم  به نظر من شاید اصولی نیست این که بگیم سررشته تسبیح معارف دین امور متشابهات یا نسبی باشه ، در صورتیی که سررشته اصلی معارف دین رو قرآن توی سوره آل عمران نام گذاری کرده  همون محکمات هست ، 


محکمات اخلاص و توحیده ، بیاییم پایین تر فطرته ، این پاکی و امامان پاک هستند که متشابهات و امور نسبی رو مرزبندی ها باشون مشخص میشه ،


   ، نفس و عبور از نفس اولین عالم از عوالم اخلاص و توحیده ، در صورتی که ما آفریده شدیم که به مقام قرب و مقام توحید برسیم ، بعد نفس ، قلب هست ، عقل هست ، روح هست ، بعد از انقیاد نفس ، انسانی که از عالم نفس حارج شده ، هنوز راه زیادی برای رسیدن به اخلاص داره ، شاید این اولین قدم از قدم سیرش باشه ! پس چطور ما تعریف انسان رو بیایم به این محدود کنیم . 

53


خلاصه به نظر من میشه با دید و سلیقه ی موثر تری سخنرانی کرد که بعضی ابهامات پیش نیاد . 




......................
............................
....................................
53  تا حالا مهمترین تجربه ام این بوده که  که هیچ روشی توی ترک گناهان  مثل همنشینی با دوستان خدا جواب سریع و قطعی و موندگار  نمیده !53
 سپاس شده توسط
#48
سلام
نظر من هم اینه ک آقای پناهیان توی این سخنرانی قصدشون قلقلک دادن شنونده هاشونه..
یعنی ی جورای میخوان هوشیاری بدن..
با ایجاد هیجان حسی..1

هر چند آره .. ی جاها واقعا تلکف گرایانه اس و حتی آدم رو ناامید میکنه..
اما هیجانی ک میده.. میتونه برای مخاطب مفید باشه..

شاید باید این هیجان ایجاد بشه... تا بعدش مخاطب بره سمت این ک خب حالا من چی رو بشناسم؟!؟
چ کار کنم؟
چی بهتره؟
عیب من چیه؟


ضمن این ک من فک میکنم این ک میگن انتخاب بین ی علاقه پیدا و علاقه پنهان هست منظورشون از نظر بروز و شهود هست..
نه قابل لمسی..
در هر حال ادم وقتی ی کار خوب میکنه کیف میکنه..حالش خوب میشه اما بعد از شناخت کارش..
همونطور ک اگه ی کار بد بکنه هم شاید تو لحظه حالش خوب بشه.. اما بعدش ک شناخت میفهمه ک ای بابا چ کرد و چ حال بدی داره!

یعنی تفاوت تو اینه ک اولی، اولش هیچی بهت نمیده..
اما دومی، اولش ی چیزی بهت میده ولو ب اندازه سر سوزن!

ک بعدا باید بفهمی ک ای دل غافل چی رو با چی عوض کردم...



در هر صورت شنونده باید عاقل باشه..53258zu2qvp1d9v

و فقط ب ی چیز اکتفا نکنه..1


در پناه خدا..
یاعلی.53

مبارز جان.. ببخش..
پست منو هم مختاری .. اگه دوست داشتی پاک کن..1

یاعلی.53
[تصویر:  07c49977111e42a28fd6.jpg]

 سپاس شده توسط
#49
خلاصه منظورم این بود اگه زمانی خواستیم از یه لذت یا یه دوست داشتنی مادی و ظاهری بگذریم تا به یه امر معنوی برسیم .خیلی حواسمون باشه که اون امر معنویه سراب نباشه ! یا صرفا حرف یا اطلاعات توی کتاب ها نباشه ! باید بودن یا باید شدن نباشه ! سراب و غیر واقعی و خیالی یا مجازی نباشه !

بلکه اون امر معنوی یا باطنی حقیقتا لذات و دوست داشتنی واقعی و ملموس باشه .واقعیت داشته باشه ..اون رو خوب درک کرده باشیم فهمیده باشیم ..لا اقل سعی کنیم بویی و لذتی ازش رو بچشیم .

وگرنه خودمون سر خورده میشیم و نفعی از این ترک لذت ظاهری نمیبریم و نفس هم بینتیجه بیشتر لجبازی میکنه .


مثلا من اگه میخوام صادق باشم فایده و لذت همیشه راست گفتن رو برم توی وجودم تحقیق کنم . حس کنم آثار و لذات راستی و صداقت رو از درون درک و تحقیق کرده باشم .

مثلا کم کم تحقیق کنم و بفهم که اگه صداقت داشته باشم و به بقیه راست بگم روزگار هم به من راست میگه دلم به من راست میگه آینه دلم وقتی صادقم بهتر و خوب تر تصمیم میگیره و شک کمتری توش پیش میاد .
اگه هم به بقیه دروغ بگم . کم کم سر خودم هم کلا ه میذارم با خودم بیگانه میشم و حتی گاهی نمیفهمم احساسات و دلم رو و درست تشخیص نمیدم و وقتی تردید دارم قدرت تصمیم گیریم کمتر از یه آدم صادقه .


ولی اگه صرفا فقط و فقط روی این متمرکز باشم که فقط باید راست گفت . و خیر و لذت و اثرش رو نرم تحقیق کنم و درک نکنم کم کم از این امور معنوی ظاهری و پوستی دلسرد و سرخورده میشم چون اثر ی ازش نمیبینم چون وقتی برام کارساز نباشه و نه تحقیقی در خودم داشته باشم نفسم ببینه فایده ای برام نداشت نمی تونم از ته دل و حقیقتا راستگو باشم .

قرآن میگه : لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون .
دو تا دیدگاه توی
تفسیر این آیه هست .


یکیش اینکه : بهترین و عزیترین چیزهاترو ببخش میکنی تا به حقیقت نیکی برسی ولو زوری باشه

و دومیش اینکه تا عشق و اخلاص تا حدی نباشه که عاشقانه و از ته دل حتی محبوب ترین چیزهات رو نبخشی به حقیقت نیکی دست پیدانمیکنی .



توی دید اول شما ترک تعلقات میکنی ولو زوری

و لی دید دوم میری دنبال اون عشق و محبت و صفایی که به وسیله اون حتی حاضری عزیز ترین چیز هات رو هم ببخشی .


شما اگه کسی رو واقعا دوست داشته باشی همیشه بهترین ها رو و عزیزترین چیزها رو براش میخوای .

خلاصه میشه با دو تا دید با نفس مبارزه کرد :
روش اول که زهد هست چند مرحله داره

1( از لذات مادی و ظاهری بگذری
2 ( هنوز هیچ لذت معنوی درک نکردی بلکه فقط شنیدییا فقط میدونی !
3) کم کم لذات معنوی و عشق قابل درک میشه

که میگن این روش دیوانه هاست وتقریبا بعد یه مدتی تفس لجبازی میکنه و خد ا در این مورد گفته :و رهبانیت ابتدعوها الا ابتغاء رضوان الله


ولی روش دوم این هست :

از همون اسم ظاهر خدا شروع میکنی و سعی میکنی نعیم یا خدا رو همون جا ببینی .

این نوع دید توحیدی از اول تا آخرش بلکه ظاهر و باطن همه چیزش خداست . حتی عاشق و عارف لذات ظاهری رو بیشتر از بقیه درک میکنه چون نعیم یا خدا رو توشون حاضر و رنگ و بوی اون میدونه.

بعد هم از همون اول مبنا رو میذاره روی درک و حس و معرفت خدا و چشیدن لذات و دوست داشتنی های معنوی

و عشق و محبتش رو باعث این میکنه تا به حقیقت نیکی عباداتی که میکنه دست پیدا کنه .

اینجا اگه هم بیت دو لذت پاک و ناپاک و یا یه لذت مادی خفیف و باطنی معنوی خواست انتخاب کنه انتخاب اون لذت باطنی واقعی هست بر اساس یه بویی یه نشانه ای یه حسی یه تحقیقی یه درک درونی صورت گرفته

تا حدی که این تحقیق و درک خیر عبادت از اون لذت ظاهری براش بیشتر شده .

اونوقته که موفق میشه .
53  تا حالا مهمترین تجربه ام این بوده که  که هیچ روشی توی ترک گناهان  مثل همنشینی با دوستان خدا جواب سریع و قطعی و موندگار  نمیده !53
#50
اینو گوش بدین خیلی عالیهههه

کلیک
فرمول بعد از سی روز

1- روزه گرفتن و کم خوری

2- جلوگیری از فشارهای روحی روانی

3- برنامه منسجم و متعادل(نه زیاد سخت نه زیاد آسان)

4- رعایت همه موارد قبل از این دوره

 سپاس شده توسط
#51
شما برای چه هدفی زندگی می کنید ؟
لینک دانلود 1.75 مگابایت
لینک دانلود 6 مگابایت
 ( 0+) - (0 -) Khab
 (0+)  - (0-)        23 
 (0+) - (0-)       65
        
  THANKS GOD : [ACII[II]AE]
  
 سپاس شده توسط
#52
  • زمان: 950231 - جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع)، روز جوان و مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم هادی
  • مکان: تهران - مصلی امام خمینی(ره)
  • تعداد: 1 جلسه
  • موضوع سخنرانی: شهید ابراهیم هادی(2)
    فهرست:
    • شهید ابراهیم هادی، از علمداران یادآوری شهدا
    • خاطرات ویژه شهید هادی
    • چرا باید شهید هادی را به خاطر بسپاریم؟
    • شهید ابراهیم هادی، یک اسطوره است
    • ویژگی‌های شهید ابراهیم هادی
    [size][font]
  • 1- ورزش کار بودن    تأثیر منفی تنبلی بر دینداری2- جوانمردی    خاطراتی از جوانمردی شهید هادی    ضرورت کمک به محرومین توسط مذهبی‌ها3- زهد    زهد واقعی شهید هادی    خدا به مسؤولینی که زهد ندارند، کمک نمی‌کند[/font][/size]
    • شهید هادی، مسیر روشنی را طی کرده بود
    • شهید ابراهیم هادی؛ الگویی برای مسؤولین
    • یادی از حضرت علی‌اکبر(ع)
خوشا باران و وصف بی مثالش
 سپاس شده توسط
#53
[تصویر:  hiuj.jpg]
سخنرانی حجت السلام والمسلمین مافی نژاد (موضوع : روش های گدایی نزد امام رضا)‌ 
 سپاس شده توسط
 سپاس شده توسط
#55
سلام
صوت های کم حجم و کوتاه از استاد عالی
روی نام فایل کلیک کنید
نام :وارونه
[تصویر:  8982334735289668830?view?w=275&h=125]
[تصویر:  %D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%86%D8%B1%D8...7-6-62.gif]
ورزش دشمن خـ . ا

« اگر لذتِ تَرک لذتِ را بدانی/ دگر لذتِ نفس را، لذت نخوانی»
 سپاس شده توسط
#56
[تصویر:  hqdefault.jpg]
سخنرانی جالبیه...
خرده هایی به ایشون گرفتن عده ای از بزرگان (البته نه بخاطر این سخنرانی)
اما اینو گوش کنید حتما
دوستانی هم که علاقه ندارن، بازم دانلود کنن 1
موسیقی متنش قشنگه... شاید بین موسیقی یه چیزی هم شنیدیم 53258zu2qvp1d9v
[/url]
دانلود سخنرانی [url=http://s8.picofile.com/file/8275045642/4_272516933356618076.mp3.html]شمر زمان
[تصویر:  1516091_1378333602425510_322294495_n.jpg]

535353
[تصویر:  05_blue.png]
 سپاس شده توسط
#57
سلام من سخنرانی های استاد راعفی پور رو گوش میکنم عالیه  و بهتون توصیه هم میکنم
اینم یه تیکه از جاهلیت مدرن

جاهلیت مدرن

خوبی بخواهیم به تمام جهان به همسایه ها به رهگذرانِ پیاده روهای شهر،خوبی بخواهیم و خوب باشیم و خوب بمانیم
این دنیا نیاز مُبرَم به انرژیهای مثبت دارد
به نگاه های محبت آمیزِ آدمیزاد به دستهای یاری دهنده، به تبسم های صورتی رنگ هستی ،به کلماتی برنگ عشق
این دنیا دستی می خواهد تا پاک کند تمام رنگهای کدر بدخواهی را، دلهایی صاف، آسمانی آفتابی ، افقی معجزه آسا
خوبی را دریغ نکنیم هر چقدر خوبی برای دیگری بخواهیم دنیا همانقدر خوبی ها را نثارمان خواهد کرد،...
 سپاس شده توسط
#58
چگونه یک نماز خوب بخوانیم

صوت های سخنرانی استاد پناهیان 
شدیدا پیشنهاد میشود
یا رادَّ ما قَدْ فاتَ
عمرهای به سر آمده، 
روزهای گذشته،
خون‌های ریخته،
عشق‌های گم شده، 
آبروهای رفته،
بغض‌های شکسته، 
اشک‌های چکیده،
و آب‌های از جوی رفته را 
تو باز می‌گردانی
ای باز گرداننده‌ی از دست رفته‌ها...

[تصویر:  20191213_181446.png]
#59
اینجا چقدر خلوته!!!
 سپاس شده توسط
#60
فتوحات غیر اسلامی-استادرائفی پور
بررسی فتوحات در زمان خلیفه اول ودوم و نظر ائمه و امام در مورد فتوحات
 سپاس شده توسط

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع / نویسنده
آخرین ارسال


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان