دوست خوبم به کانون ترک خودارضایی خوش اومدی. اگر این پیغام رو می بینی، به این خاطر هست که هنوز ثبت نام نکردی. برای ثبت نام اینجا کلیک کن تا به ما ملحق شی و از تمام امکانات سایت استفاده ببری.
اگر قبلا ثبت نام کردی، می تونی از اینجا وارد شی.
مهمان عزیز : .::.:. فعالیت دسته جمعی شماره 2 .:.::.

مهمان عزیز : .::.:. قدم سوم: مراقبت از شکم .:.::.


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ ع فِی وَصِیَّةِ النَّبِیِّ ص لِعَلِیٍّ قَالَ:
یَا عَلِیُّ أَفْضَلُ الْجِهَادِ مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهُمُّ بِظُلْمِ أَحَدٍ

امام صادق (ع) از پدرانشان نقل فرمودند،
که در وصیت پیامبر به علی (ع) است که فرمودند:
ای علی! با فضیلت ترین و شاخصترین جهاد را کسی انجام می دهد که
صبح کند در حالی که بر ستم به هیچ کسی همت نداشته باشد.

وسایل الشیعه، ابواب جهاد النفس
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط
عَنِ الصَّادِقِ ع قَالَ:
مَنْ مَلَکَ نَفْسَهُ إِذَا رَغِبَ
وَ إِذَا رَهِبَ
وَ إِذَا اشْتَهَی
وَ إِذَا غَضِبَ
وَ إِذَا رَضِیَ
حَرَّمَ اللَّهُ جَسَدَهُ عَلَی النَّارِ

امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس بر نفس خویش مسلط باشد، آنگاه که کشش پیدا میکند
و آن گاه که میترسد
و آن گاه که میل و اشتها پیدا میکند
و آن گاه که عصبانی میشود
و آن گاه که خشنود میگردد،
خداوند، بدن او را بر آتش حرام میکند.

وسایل الشیعه، ابواب جهاد النفس
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فِی حَدِیثٍ طَوِیلٍ قَالَ
إِنَّ اللَّهَ فَرَضَ الْإِیمَانَ عَلَی جَوَارِحِ ابْنِ آدَمَ
وَ قَسَمَهُ عَلَیْهَا وَ فَرَّقَهُ فِیهَا
فَلَیْسَ مِنْ جَوَارِحِهِ جَارِحَةٌ إِلَّا وَ قَدْ وُکِّلَتْ مِنَ الْإِیمَانِ بِغَیْرِ مَا وُکِّلَتْ بِهِ أُخْتُهَا ..

امام صادق علیه السلام در سخنی طولانی فرمودند:
خداوند ایمان را بر تمامی اعضای فرزند آدم واجب ساخت 
و آن را بر اعضای او تقسیم و در تمامی آنها پخش نمود؛
پس هیچ عضوی از اعضای وی نیست جز اینکه ایمانی بر عهده او نهاده شده که آن ایمان غیر از ایمانی است که بر عهده عضو دیگر قرار داده شده است ...
(سخن امام علیه السّلام ادامه دارد)


وسایل الشیعه، ابواب جهاد النفس
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط
نقل قول: امام صادق علیه السلام در سخنی طولانی فرمودند:
خداوند ایمان را بر تمامی اعضای فرزند آدم واجب ساخت 
و آن را بر اعضای او تقسیم و در تمامی آنها پخش نمود؛
پس هیچ عضوی از اعضای وی نیست جز اینکه ایمانی بر عهده او نهاده شده که آن ایمان غیر از ایمانی است که بر عهده عضو دیگر قرار داده شده است ...
(سخن امام علیه السّلام ادامه دارد)

إِلَی أَنْ قَالَ
فَأَمَّا مَا فُرِضَ عَلَی الْقَلْبِ مِنَ الْإِیمَانِ
  • فَالْإِقْرَارُ
  •  وَ الْمَعْرِفَةُ
  • وَ الْعَقْدُ
  • وَ الرِّضَا
  • وَ التَّسْلِیمُ بِأَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً لَمْ یَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَ لَا وَلَداً وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ ص
  • وَ الْإِقْرَارُ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مِنْ نَبِیٍّ أَوْ کِتَابٍ 
تا آنجا که می فرماید
امّا آن ایمانی که بر قلب واجب گشته،
  • اقرار نمودن
  • و معرفت یافتن
  • و پیمان بستن
  • و خوشنودی
  • و تسلیم در برابر اینکه هیچ معبودی جز اللَّه نیست او یگانه است و شریکی ندارد معبودی یکتا که مصاحب و فرزندی ندارد و اینکه محمّد صلّی اللَّه علیه و آله بنده و فرستاده اوست،
  • و اقرار نمودن به هر پیامبر یاکتابی که از جانب خداوند آمده است.
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط
(1398 مرداد 16، 17:01)مرد مجاهد نوشته است: إِلَی أَنْ قَالَ
فَأَمَّا مَا فُرِضَ عَلَی الْقَلْبِ مِنَ الْإِیمَانِ
  • فَالْإِقْرَارُ
  •  وَ الْمَعْرِفَةُ
  • وَ الْعَقْدُ
  • وَ الرِّضَا
  • وَ التَّسْلِیمُ بِأَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً لَمْ یَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَ لَا وَلَداً وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ ص
  • وَ الْإِقْرَارُ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مِنْ نَبِیٍّ أَوْ کِتَابٍ 
تا آنجا که می فرماید
امّا آن ایمانی که بر قلب واجب گشته،
  • اقرار نمودن
  • و معرفت یافتن
  • و پیمان بستن
  • و خوشنودی
  • و تسلیم در برابر اینکه هیچ معبودی جز اللَّه نیست او یگانه است و شریکی ندارد معبودی یکتا که مصاحب و فرزندی ندارد و اینکه محمّد صلّی اللَّه علیه و آله بنده و فرستاده اوست،
  • و اقرار نمودن به هر پیامبر یاکتابی که از جانب خداوند آمده است.

فَذَلِکَ مَا فَرَضَ اللَّهُ عَلَی الْقَلْبِ مِنَ الْإِقْرَارِ وَ الْمَعْرِفَةِ وَ هُوَ عَمَلُهُ

وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ إِلَّا مَنْ أُکْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِیمانِ‌
وَ قَالَ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ‌
وَ قَالَ الَّذِینَ قالُوا آمَنَّا بِأَفْواهِهِمْ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قُلُوبُهُمْ‌
وَ قَالَ وَ إِنْ تُبْدُوا ما فِی أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ یُحاسِبْکُمْ بِهِ اللَّهُ فَیَغْفِرُ لِمَنْ یَشاءُ وَ یُعَذِّبُ مَنْ یَشاءُ
فَذَلِکَ مَا فَرَضَ اللَّهُ عَلَی الْقَلْبِ مِنَ الْإِقْرَارِ وَ الْمَعْرِفَةِ وَ هُوَ عَمَلُهُ
وَ هُوَ رَأْسُ الْإِیمَانِ

و این همان اقرار و معرفتی است که خداوند بر قلب واجب ساخته است و عمل قلب همین است
و گفتار خداوند عزّ و جلّ «مگر کسی که به زور و اجبار اظهار کفر نموده در حالی که دلش به ایمان آرمیده است» {ناظر به} همین است،
و فرمود: «هان آگاه باشید که دلها با یاد خدا آرام می گیرد» 

و فرمود: «آنانی که با دهانهاشان میگویند ایمان آودریم حال آنکه دلهاشان ایمان نیاورده است»
و فرمود: «اگر آنچه را که در درونتان است آشکار کنید یا آن را پنهان کنید خداوند به سبب آن شما را به پای حساب می کشد؛ پس هر که را بخواهد می بخشاید و هر که را بخواهد عذاب می کند»
پس این همان اعتراف و معرفتی است که خداوند بر قلب واجب ساخته و عمل قلب همین است
و این اقرار و معرفت، به منزله سر ایمان است.
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط
(1398 مرداد 17، 17:05)مرد مجاهد نوشته است: و این همان اقرار و معرفتی است که خداوند بر قلب واجب ساخته است و عمل قلب همین است
و گفتار خداوند عزّ و جلّ «مگر کسی که به زور و اجبار اظهار کفر نموده در حالی که دلش به ایمان آرمیده است» {ناظر به} همین است،
و فرمود: «هان آگاه باشید که دلها با یاد خدا آرام می گیرد» 

و فرمود: «آنانی که با دهانهاشان میگویند ایمان آودریم حال آنکه دلهاشان ایمان نیاورده است»
و فرمود: «اگر آنچه را که در درونتان است آشکار کنید یا آن را پنهان کنید خداوند به سبب آن شما را به پای حساب می کشد؛ پس هر که را بخواهد می بخشاید و هر که را بخواهد عذاب می کند»
پس این همان اعتراف و معرفتی است که خداوند بر قلب واجب ساخته و عمل قلب همین است
و این اقرار و معرفت، به منزله سر ایمان است.


وَ فَرَضَ اللَّهُ عَلَی اللِّسَانِ الْقَوْلَ وَ التَّعْبِیرَ عَنِ الْقَلْبِ بِمَا عُقِدَ عَلَیْهِ وَ أَقَرَّ بِهِ

قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی اسْمُهُ "وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً"
وَ قَالَ "قُولُوا آمَنَّا بِالَّذِی أُنْزِلَ إِلَیْنا وَ أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ وَ إِلهُنا وَ إِلهُکُمْ واحِدٌ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ"
فَهَذَا مَا فَرَضَ اللَّهُ عَلَی اللِّسَانِ وَ هُوَ عَمَلُهُ

و خداوند بر زبان، ابراز کردن، سخن گفتن و حکایت کردن از قلب به آنچه که قلب بر آن پیمان بسته و به آن اقرار نموده است را واجب نمود؛
خداوند، که برکت اسمش امتداد دارد و اسمش بلند مرتبه است، گوید: «و به مردم نیک بگویید»
و فرمود: «بگویید ایمان آوردیم به آن چه به سوی ما فرستاده شد و به سوی شما فرستاده شد و معبود ما و شما یکی است و ما تسلیم او هستیم»
پس اینهمان چیزی است که خداوند بر زبان واجب ساخته است و عمل زبان همین است.
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط
از حضرت رسول (ص) نقل شده که فرمود : خداوند به ملائکه امر فرمود : وقتی بنده ام قصد انجام کار نیکی کرد آن عمل را در نامه اعمالش بنویسید و اگر آن را انجام داد ده برابر حسنه برایش بنویسید و وقتی بنده ام قصد گناهی را نمود ، مادامی که انجام نداده ننویسید ، اگر انجام داد فقط یک گناه برایش بنویسید و اگر منصرف شد برایش ثواب بنویسید..
چرخ گردون چه بخندد چه 

نخندد تو بخند 
مشکلی گر سر راه تو ببندد تو بخند 
غصه ها فانی و باقی همه زنجیر به هم 
گر دلت از ستم و غصه برنجد تو بخند

[تصویر:  55fa_16793981-3266-l_320x280.jpg]
امام حسین (ع) فرمود: گروهى خدا را از روى میل به بهشت عبادت میکنند، كه این عبادت تجارت ‏كنندگان است و گروهى خدا را از ترس دوزخ می‏پرستند و این عبادت بردگان است، و گروهى خدا را به سبب شایستگى میپرستند، و این عبادت آزادگان است كه برترین عبادت است . اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبدِالله الْحُسَیْن
چرخ گردون چه بخندد چه 

نخندد تو بخند 
مشکلی گر سر راه تو ببندد تو بخند 
غصه ها فانی و باقی همه زنجیر به هم 
گر دلت از ستم و غصه برنجد تو بخند

[تصویر:  55fa_16793981-3266-l_320x280.jpg]
(1398 مرداد 19، 0:43)مرد مجاهد نوشته است: و خداوند بر زبان، ابراز کردن، سخن گفتن و حکایت کردن از قلب به آنچه که قلب بر آن پیمان بسته و به آن اقرار نموده است را واجب نمود؛
خداوند، که برکت اسمش امتداد دارد و اسمش بلند مرتبه است، گوید: «و به مردم نیک بگویید»
و فرمود: «بگویید ایمان آوردیم به آن چه به سوی ما فرستاده شد و به سوی شما فرستاده شد و معبود ما و شما یکی است و ما تسلیم او هستیم»
پس اینهمان چیزی است که خداوند بر زبان واجب ساخته است و عمل زبان همین است.

وَ فَرَضَ عَلَی السَّمْعِ أَنْ یَتَنَزَّهَ عَنِ الِاسْتِمَاعِ إِلَی مَا حَرَّمَ اللَّهُ
وَ أَنْ یُعْرِضَ عَمَّا لَا یَحِلُّ لَهُ مِمَّا نَهَی اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْهُ وَ الْإِصْغَاءِ إِلَی مَا أَسْخَطَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ

فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی ذَلِکَ:
  • وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آیاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِها وَ یُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّی یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ‌
  • ثُمَّ اسْتَثْنَی مَوْضِعَ النِّسْیَانِ فَقَالَ: وَ إِمَّا یُنْسِیَنَّکَ الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْری مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ‌
  • وَ قَالَ: فَبَشِّرْ عِبادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذِینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ
  • وَ قَالَ تَعَالَی: قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ وَ الَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ وَ الَّذِینَ هُمْ لِلزَّکاةِ فاعِلُونَ
  • وَ قَالَ: وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ
  • وَ قَالَ: وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً
فَهَذَا مَا فَرَضَ اللَّهُ عَلَی السَّمْعِ مِنَ الْإِیمَانِ أَنْ لَا یُصْغِیَ إِلَی مَا لَا یَحِلُّ لَهُ وَ هُوَ عَمَلُهُ وَ هُوَ مِنَ الْإِیمَانِ


و خداوند بر گوش واجب ساخت که از گوش فرا دادن به چیزی که خداوند آن را حرام نموده است دوری کند،
و از شنیدن آنچه که شنیدنش بر او حلال نیست و مورد نهی خداوند عزّ و جلّ است رو بگرداند و به آنچه که شنیدنش خداوند عزّ و جلّ را خشمگین می کند گوش مسپارد؛

خداوند عزّ و جلّ در این باره (در قرآن) فرموده است:
  • «و به تحقیق در کتاب بر شما چنین فرستاد که هر گاه شنیدید که به آیات خدا کفر ورزیده می شود و آیات الهی به استهزاء گرفته می شود پس با آنها منشینید تا اینکه به سخن دیگری بپردازند»
  • سپس حالت فراموشی را استثنا نموده پس فرموده: «و اگر شیطان فراموشت ساخت، پس از یادآوری با قوم ستمکاران منشین»
  • و فرمود: «پس بشارت ده بندگان مرا آنانی که به سخن گوش فرا می دهند پس نیکوترین آن را پیروی کنند، اینان کسانی هستند که خداوند آنان را هدایت فرموده و اینان همان صاحبان خرد هستند.»
  • و فرمود: «به حقیقت که مؤمنان رستگارند، همانها که در نمازشان فروتن هستند؛ و همان کسانی که از بیهودگی گریزانند؛ و همان کسانی که زکات مال خویش را می پردازند»
  • و فرمود: «آنان هر گاه سخن بیهوده بشنوند از آن دوری می گزینند»
  • و فرمود: «و هر گاه بر چیزی بیهوده گذر کنند از کنار آن با کرامت می گذرند»
پس این همان ایمانی است که خداوند بر گوش واجب ساخته است که به آنچه که بر او حلال نیست گوش ندهد و عمل گوش همین است و این از ایمان است.
[تصویر:  maxrejghkjdfkjdgfsdefault.jpg]
 سپاس شده توسط


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان