خودارضایی و دیر انزالی

خودارضایی و دیرانزالی

دکتر اعظم صالحی (متخصص مشاوره ازدواج)

دکتر اعظم صالحی

سـوال: دختری 20 ساله هستم. از 16 سالگی هفته‌ای یک بار خودارضایی دارم. الان نامزد هستم اما با سکس لاپایی برخلاف دوستانم ارضا نمی‌شوم. نامزدم برای ارضا کردنم با دستش کلیتوریس را تحریک می‌کند اما باز هم دیر ارضا می‌شوم. حس می‌کنم لذت کمتری هم نسبت به همسرم می‌برم. چون ارگاسمم خیلی زود تمام می‌شود. آیا از عوارض خود ارضایی است؟ اگر هست چه کنم؟ اگر نیست چه کنم؟ آخه دارم سرد میشم و بدم میاد که کمتر لذت ببرم. آیا بعد از ازدواج و دخول هم دیر ارضا میشم و یا اصلا ارضا نمیشم؟

پاسـخ: خیر، ربطی به این موضوع ندارد. این خصوصیت شماست و غیر طبیعی هم نیست.

سـوال: دختری 20 ساله هستم. دو بار با نامزدم رابطه جنسی داشتم. بار اول از مقعد خواست رابطه برقرار کنه ولی من از شدت درد بی‌حال شدم و ادامه ندادم اما اون ارضا شد. دفعه بعد در عرض 3 یا 5 دقیقه نامزدم ارضا شد ولی من ارضا نشدم. از همون اول رابطه، معاشقه زیادی نداشتیم و کمی استرس داشتم. هر چه‌قدر دستگاه تناسلی منو با دست تحریک می‌کرد، باز ارضا نشدم. شاید 10 دقیقه طول کشید و بی‌خیال شدم ولی اون 2 بار ارضا شد. هر دو در زمان مجردی خودارضایی داشتیم. حالا نمی‌دونم من مشکل دیرانزالی دارم یا اون مشکل زودانزالی داره و چه درمانی داره؟

پاسـخ: هنوز زود است که نگران چنین مشکلاتی باشید. در این مقطع، رابطه جنسی شما کاملا متقابل نیست و هنوز نه ظرفیت جنسی خودتان و نه یک‌دیگر را می‌شناسید. با گذشت زمان و رابطه بیشتر، این شناخت حاصل می‌گردد.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر اعظم صالحی کلیک کنید.

دکتر صدیقه آذری (متخصص زنان و زایمان)

دکتر صدیقه آذری

سـوال: من ۲۷ ساله هستم و تازه ازدواج کردم. متاسفانه موقع مجرد بودنم استمنا زیاد داشتم. الان ارضا شدنم خیلی طول می‌کشه. در حدود یک ساعت و بیشتر. کامل هم نیست. مثلا اگه با ۱۰۰ به ارضا کامل می‌رسیدم، الان رو ۹۷-۹۸ می‌مونم و خیلی به من و همسرم فشار میاد. برای رفع مشکل خواهش می‌کنم راهنماییم کنید.

پاسـخ: مدتی طول می‌کشد. دیگر نباید استمنا داشته باشید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر صدیقه آذری کلیک کنید.

دکتر مجید حقیقت (متخصص کلیه و مجاری ادراری)

دکتر مجید حقیقت

سـوال: مردی ۲۸ ساله هستم و از دبیرستان با دیدن فیلم‌های بزرگسال خودارضایی را شروع کردم. تا الان هم ادامه دارد ولی به خاطر مشکلاتی که در سکس برای من ایجاد شده است دارم ترک می‌کنم. مشکلاتی که الان درگیرش هستم دیر ارضا شدن در هنگام سکس است. آیا با ترک کامل خودارضایی مشکلم رفع می‌شود یا باید دارو مصرف کنم؟ برای من جای تعجب دارد که اکثر مردان دچار زودانزالی هستند و اسپری و قرص مصرف می‌کنند ولی من مشکل دیرارضایی در سکس دارم. حتی چند مورد بوده که در سکس بی‌خیال ارضا شدن شدم. چه کار کنم؟

پاسـخ: دیرانزالی بیش از حد ناشی از عدم تحریک مناسب یا شرایط روحی و عصبی هست. اگر از لحاظ تحریک جنسی به اندازه کافی تحریک می‌شوید، به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر مجید حقیقت کلیک کنید.

دکتر نرگس علیان (متخصص زنان و زایمان)

دکتر نرگس علیان

سـوال: من ١٨ سالمه و ٢ ساله ازدواج كردم. تو اين دو سال كه با همسرم رابطه‌ی جنسی برقرار كرديم ١ بار هم به اوج لذت جنسی نرسيدم و ارضا نشدم. با اينكه قبل از ازدواج با خودارضایی به لذت جنسی می‌رسيدم. الان هم ماهی يك بار ناخواسته خودارضايی می‌كنم. من بايد چه‌كار كنم تا بتونم ارضا شدن رو با همسرم تجربه كنم؟

پاسـخ: حتما به مشاوره مراجعه کنید. نگران نباشید. خودتون بخواین درست میشه. فکرت رو آزاد کن. اصلا به خودارضایی فکر نکن.

سـوال: من در دوران مجردی استمنا داشتم. الان که حدود یک ماه هستش که ازدواج کردم، طی رابطه‌ای که با نامزدم داشتم (بدون دخول) اصلا ارضا نشدم. با اینکه نامزدم خیلی گرم هستش و از نظر جسمی و جنسی قوی هستش و تمام تلاشش رو می‌کنه اما من باز ارضا نمی‌شم. می‌خواستم بدونم مشکل من از کجاست؟ و راه درمانش چیه؟ چون واقعا داره به ارتباطم و روحیه‌ام لطمه می‌زنه. ناگفته نمونه من به‌خاطر افسردگی که داشتم، دو ساله قرص سیتالوپرام 20 و سیپروهپتادین مصرف می‌کنم. آیا این‌ها هم می‌تونن دخیل باشن؟

پاسـخ: بله، احتمال دارد این داروها تاثیرگذار باشد. بهتر است جهت مشاوره جنسی به پزشک متخصص مراجعه شود.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر نرگس علیان کلیک کنید.

دکتر محمد والی پور (متخصص روان‌پزشکی)

دکتر محمد والی پور

سـوال: من و همسرم 10 ماهی هست كه هر دو سكس خوبی با هم داريم ولی همسرم هيچ وقت انزال نداشته است. حتي با استمنا هم به سختی و خيلی دير منی از او خارج مي‌شود. ممكن است ما را راهنمايی فرماييد؟

پاسـخ: پس از مشورت با روان‌پزشک‌تان و صلاح‌دید وی، از بوپروپیون استفاده نماید.

سـوال: من یک دختر 30 ساله هستم. مجردم. من از حدود سن 15 سالگی شروع به خودارضایی کردم. اوایل کمی زیاد ولی وقتی فهمیدم گناه داره همه تلاشمو کردم دیگه نکنم ولی نشد. البته کمتر شد. الان دیگه به ندرت این کار رو می‌کنم. هر وقت تحریک بشم این کار رو می‌کنم. من دوست پسر هم داشتم. سکس کامل نداشتم. فقط در حد معاشقه. یعنی دخترم؛ نه از جلو سکس داشتم نه از پشت. مشکلم اینه که با اینکه خیلی گرمم ولی به سختی دوست پسرم می‌تونه ارضام کنه. بعضی وقت‌ها هم اصلا نمی‌تونه. وقتی هم ارضا شم، آبی ازم نمیاد. می‌خواستم بدونم این دیر ارضا شدن مال خودارضایی بوده و آیا طبیعیه؟ می‌خواستم بدونم اگه ازدواج کنم این کارم رو ازدواجم تاثیر داره یا نه؟

پاسـخ: ارضای جنسی به رضایت روانی و عاطفی و اعتقادی انسان بستگی داره و هر کدام نقص داشته باشه (عذاب وجدان و….) مانع ارگاسم میشه. در ضمن پرشهوتی نیاز به بررسی روان‌پزشکی داره.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر محمد والی پور کلیک کنید.

تذکر: نمی‌توان گفت دیرانزالی برای شخص شما الزاماً ناشی از عوارض خودارضایی است یا خیر. اما در هر حال، این موضوع، دلیلی بر تأیید انجام خودارضایی و بی‌ضرر بودن خودارضایی نمی‌باشد. در صورتی که می‌خواهید از عوارض خودارضایی مطلع شوید، مطلب عوارض و مضرات خودارضایی را در انجمن کانون ترک خودارضایی بخوانید.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت