امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مذهبی از همه نوع

سلام303

اگر غلام خانه*زادي پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزي غصه دار شود

و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند.

بعد از عمري روزي خدا را خوردن، جا ندارد براي روزي فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

حاج اسماعیل دولابی ehteram
Khansariha (121) آثار هنری به دو دلیل ارزشمندند، اول اینکه توسط استادان به وجود آمده اند. دوم اینکه تعدادشان کم است .شما گنج پر ارزشی هستید، زیرا توسط بزرگترین استاد خلق شده اید و فقط یکی هستید. Khansariha (121)


کسى قدر نعمتى را نمى داند مگر آن که شکرگزار باشد و کسى نمى تواند شکر نعمتى را انجام دهد مگر آن که اهل معرفت باشد.




امام حسن عسکری (ع)
به نام یگانه خدای هستی
ارادتمند شما

diamond111

[تصویر:  8.gif]
 
سلام دوستان عزیز؛

هیچ یک از ما انسان تندخو، بداخلاق و بی رحم را دوست نداریم و اگر چنین فردی در اطراف ما باشد، انگیزه ای برای ارتباط با او نداشته و تا ممکن است از او فاصله می گیریم. خشونت و تندخویی خداوند را ناراضی و اطرافیان را ناراحت و سرد می کند. انسان بداخلاق همیشه تنهاست و چنین فردی وقتی وارد منزل می شود بقیه نگران شده و می گویند : « باز آمد! خدا به خیر کند! » وقتی با کسی معامله می کند، طرف مقابل پشیمان می شود و وقتی با کسی همسفر می شود، سفر بر همه تلخ و ناگوار می شود. هرچه اخلاق خوب و نرم خویی جاذبه دارد و زندگی را شیرین و دلپذیر می کند، برعکس تندخویی زندگی را تلخ می کند و آرامش همه را برهم می زند. درس این هفته را از آیه 159 سوره آل عمران می گیریم که خداوند خطاب به پیامبر عزیزمان(صلی الله علیه و آله ) می فرماید:

 « به ( برکت ) رحمت الهی، در برابر ( مردم ) نرم و مهربان شدی و اگر خشن و سنگ دل بودی از اطراف تو پراکنده می شدند، پس آن ها را ببخش و برای آن ها از خداوند طلب آمرزش کن و در کارها با آنان مشورت کن... »

با این درس زیبا همه تصمیم بگیریم که :

1) از عصبانیت بیجا پرهیز نموده و اگر ناراحت شدیم خود را کنترل نماییم.
2) مهربانی را از خانواده آغاز نموده و با هم گرم، صمیمی و با محبت باشیم.
3) سعی کنیم محبت خود را با گفتار و رفتار ابراز نماییم تا به شیرینی زندگی بیفزاییم.
4) اهل گذشت و تغافل باشیم و سخت و یک دنده نباشیم.
5) به اطرافیان خود احترام بگذاریم و در کارها از آن ها نظر خواسته و مشورت نماییم و از تک روی بپرهیزیم.

انشاالله با رعایت این رهنمود زیبای قرآنی همواره زندگی تان شیرین، جذاب، روبه رشد و مورد رضای خدای مهربان باشد.
به نام یگانه خدای هستی
ارادتمند شما

diamond111

[تصویر:  8.gif]
 
303
روزی امام موسی صدر در یک کلیسا (یا دانشگاه) سخنرانی بسیار موثر و جذابی ایراد کرد و همه را مجذوب کرد.
اواخر سخنرانی، خانمی جوان و زیبا که از توفیق عالمی مسلمان بسیار دلخور بود، به دوستانش گفت
"من می‌دانم چطور حالش را بگیرم و ضایعش کنم"
و بلا فاصله پس از پایان سخنرانی، در حالی که همه را متوجه خود کرده بود، جلو رفت و دستش را به طرف ایشان دراز کرد.

ایشان دستش را طبق عادت روی سینه گذاشتند.
او هم که منتظر همین بود، پ
رسید "می‌خواهید نجس نشوید؟"
(او به همان موضوعی اشاره کرد که مشکل سوء تفاهم خانم‌هاست و شبهه دون‌پایه بودن زنان در دیدگاه اسلام و نجس بودن غیر مسلمانان و ...)

ایشان با زیرکی بلافاصله پاسخ دادند:
"بل لا حافظ
علی طهارتک -
بلکه بر عکس، تو آن قدر با ارزش و پاک هستی که چنین تماس‌هایی حریم قدسی و زنانه تو را می‌آلاید."

این جواب حکیمانه و عارفانه و عمیق و هوشمندانه، نه فقط توطئه او را خنثی کرد بلکه کار بر عکس شد و جمعیت مسیحی حاضر بیشتر به وجد آمدند و به ایشان ارادت بیشتری پیدا کردند.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به نقل از سید عباس نورالدین
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

التماس دعا
یا زهرا53
[تصویر:  kh.gif]
از حضرت رسول خدا(ٌص) سوال کردند:سگ از چه چیزی خلق شده است؟حضرت فرمود:از اب دهان شیطان خلق شد برای اینکه چون خداوند ادم و حوا را به زمین فرستاد بر زمین افتادند مانند دوجوجه ی لرزنده.ابلیس ملعون دوید بسوی درندگان که پیش از ادم در زمین بودند.گفت دو مرغ از اسمان به زمین افتاده اند که کسی از ایشان بزرگتر مرغی ندیده است بیاییدوبخورید انها راپس درندگان با او دویدند و ابلیس ایشان را تحریص می کردوصدا می زد و وعده می داد به ایشان که مسافت نزدیک است از بس که عجله می کرد از دهانش ابی به زمین افتاد.خداوند از اب دهان او دو سگ خلق کرد یکی نر ویکی ماده پس سگ نر در هند نزد ادم ایستاد وسگ ماده در جده نزد هوا ایستاد ونگذاشتند درندگان را که نزدیک ایشان بیایند از ان روز درندگان دشمن
سگ وسگ دشمن ایشان گردید.(حیوات القلوب ج1.ص84)
[تصویر:  kitty-cat-smiley-027.gif]~~...ko0ochak basho0o ASHEgh ke ESHGH midanad ayin b0zo0org kardanat [email=r@A]r@A[/email]**!!!...~~
   
[تصویر:  kitty-cat-smiley-027.gif] 
[تصویر:  ko4o_96670753446949498754.png]


نشانه های حتمی ظهور


حضرت صادق ع به يكى از يارانش فرمود:
1 ـ هرگاه ديدى كه حق بميرد و طرفدارانش نابود شوند  
2 ـ ديدى كه ظلم وستم فراگير شده است  
3 ـ و ديدى كه قرآن فرسوده و بدعت هايى از روى هوا و هوس در مفاهيم آن آمده است  
4 ـ و ديدى كه دين خدا(عملا) تو خالى شده و همانند ظرفى آن را واژگون سازند  
5 ـ و ديدى كه كارهاى بد آشكار شده و از آن نهى نمى شود و بدكاران بازخواست نمى شوند  
6 ـ وديدى كه مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا كنند  
7 ـ و ديدى كه شخص بدكار دروغ مى گويد و كسى دروغ و نسبت نارواى او را ردّ نمى كند  
8 ـ و ديدى كه بچه ها به بزرگان احترام نمى گذارند  
9 ـ و ديدى كه قطع پيوند خويشاوندى شود  
10 ـو ديدى كه بدكار را ستايش كنند و او شاد شود و سخن بدش بر او نگردد
11 ـ و ديدى كه نوجوانان پسر همان كنند كه زنان مى كنند  
12 ـ و ديدى كه زنان با زنان ازدواج كنند  
13 ـ و ديدى كه انسانها اموال خود را به غير اطاعت خدا مصرف مى كنند و كسى مانع نمى شود  
14 ـ و ديدى كه افراد با كار و تلاش نامناسب مؤمن به خدا پناه مى برند  
15 ـ و ديدى كه مدّاحى دروغين از اشخاص زياد مى شود  
16 ـ و ديدى كه همسايه همسايه خود را اذيت مى كند و از آن جلوگيرى نمى شود 
17 ـ و ديدى كه كافر به خاطر سختى مؤمن شاد است  
18 ـ و ديدى كه شراب را آشكارا مى آشامند و براى نوشيدن آن كنار هم مى نشينند و از خداى متعال نمى ترسند  
19 ـ و ديدى كسى كه امر به معروف مى كند، خوار و ذليل است  
20 ـ وديدى كه آدم بدكار در آنچه خداوند دوست ندارد، نيرومند و مورد ستايش است  
21 ـ و ديدى كه اهل قرآن و دوستان آنها خوارند 
22 ـ و ديدى كه مردم به شهادت و گواهى ناحق اعتماد مى كنند  
23 ـ و ديدى كه جرأت بر گناه آشكار شود و ديگر كسى براى انجام آن منتظر تاريكى شب نگردد
24 ـ و ديدى كه مؤمن نتواند نهى از منكر كند مگر در قلبش  
25 ـ و ديدى كه واليان در قضاوت رشوه بگيرند  
26 ـ و ديدى كه پستهاى مهم واليان بر اساس مزايده است نه بر اساس شايستگى  
27 ـ و ديدى كه مردم را از روى تهمت و يا سوء ظن بكشند  
28 ـ و ديدى كه شنيدن سخن حق بر مردم سنگين است ولى شنيدن باطل برايشان آسان است  
29 ـ و ديدى كه همسايه از ترس زبان به همسايه احترام مى گذارد  
30 ـ و ديدى كه حدود الهى تعطيل مى شود و طبق هوى و هوس عمل مى شود  
31 ـ و ديدى كه معاش انسان از كم فروشى به دست مى آيد  
32 ـ و ديدى كه مرد به خاطر دنيايش رياست مى كند 
33 ـ و ديدى كه نماز را سبك شمارند  
34 ـ و ديدى انسان ثروت زيادى جمع كرده ولى از آغاز آن تا آخر زكاتش را نداده است  
35 ـ وديدى كه دلهاى مردم سخت و ديدگانشان خشك و ياد خدا برايشان گران است  
36 ـ و ديدى كه بر سر كسبهاى حرام آشكارا رقابت مى كنند  
37 ـ و ديدى نماز خوان براى خود نمايى نماز مى خواند  
38 ـ و ديدى مردم در اطراف قدرتمندانند  
39 ـ و ديدى طالب حلال سرزنش و مذمت مى شود و طالب حرام ستايش و احترام مى گردد 
40 ـ و ديدى در مكه و مدينه كارهايى مى كنند كه خدا دوست ندارد و كسى از آن جلوگيرى نمى كند و هيچ كس بين آنها و كارهاى بدشان مانع نمى شود
41 ـ و ديدى كه به فقير چيزى دهند كه به او بخندند ولى در غير خدا ترحّم است  
42 ـ و ديدى كه مردم مانند حيوانات در انظار يكديگر عمل جنسى بجا آورند و كسى از ترس مردم از آن جلوگيرى نمى كند  
43 ـ و ديدى كه عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هيچ احترامى براى آنها قائل نيستند بلكه نزد فرزند از همه بدترند  
44 ـ و ديدى كه پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرين كند و از مرگشان شاد گردد 
45 ـ و ديدى كه اگر روزى بر مردى بگذرد ولى او در آن روز گناه بزرگى مانند بدكارى، كم فروشى و زشتى انجام نداده، ناراحت است  
46 ـ و ديدى كه قدرتمندان غذاى عمومى مردم را احتكار كنند  
47 ـ و ديدى كه اموال خويشان پيامبر ص (خمس) در راه باطل تقسيم مى گردد و با آن قمار بازى و شرابخورى شود  
48 ـ و ديدى كه همّ و هدف مردم شكمشان و شهوتشان است 
49 ـ و ديدى كه صدقه را با وساطت ديگران و بدون رضاى خداوند و به خاطر در خواست مردم بدهند  
50 ـ و ديدى كه نشانه هاى برجسته حق ويران شده است، در اين وقت خود را حفظ كن و از خدا بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد.

به نظر شما به کدام نشانه ها نرسیده ایم ؟!!




منبع:http://daneshgah-feiz.blogfa.com/
چگونه بفهمیم منافق نیستیم؟

بیانی دلنشین از آیت الله مجتهدی تهرانی:
اگر صد میلیون دلار الآن به من می دادند؛ که نماز مغرب و عشاء را امشب نخوان، می گویم نه!
تمام تهران را اگر اسکناس دلار نو کنند، به من بدهند، حاضر نیستم نمازم را نخوانم.

شما هم همین طور هستید؟
این روحیه را در خودتان تلقین کنید.

یک کسی آمد پیش رسول خدا گفت من می ترسم منافق باشم. نا امید بود از خدا.
حضرت فرمود: تنها باشی نماز می خوانی؟

گفت: بله.
حضرت فرمود: تو منافق نیستی.
منافق آن است که در انظار مردم نماز می خواند ولی اگر تنها باشد نماز نمی خواند. تو منافق نیستی.

ما نوعا تنها باشیم نماز می خوانیم.
پول هم بهمان بدهند که نماز نخوان، قبول نمی کنیم.
صد میلیون دلار هم بدهند، یک ماشین بنز هم بدهند، یک خانه در شمیران هم بدهند. که امشب نماز نخوان، هیچکداممان قبول نمی کنیم.
پس این را بشارت دادم به شما که بدانید مؤمنید؛ با ایمانید.
حاضر نیستید، این قلم درشت پول را بگیرید ولی نماز نخوانید.
Khansariha (121) آثار هنری به دو دلیل ارزشمندند، اول اینکه توسط استادان به وجود آمده اند. دوم اینکه تعدادشان کم است .شما گنج پر ارزشی هستید، زیرا توسط بزرگترین استاد خلق شده اید و فقط یکی هستید. Khansariha (121)


[rtl]آثار مخرّب گناه در زندگی چیست؟






گناه، مخالف با خالق و مدیر عالم هستی است و از این رو دارای آثار منفی بسیاری است. برخی از این آثار که با بررسی آیات کریمه قرآن و نیز روایات اهل‌ بیت ‌علیهم‌السلام و ادعیه‌ای مانند دعای کمیل به دست آمده‌اند، عبارتند از:




- معیشت سخت: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنكًا »طه/124 ؛


و هر کس که از یاد من اعراض کند ، زندگیش تنگ شود


- خود فراموشی: انسان، یک «خودِ» حقیقی و با ارزش دارد که در ارتباط با خدا و مراعات دستورات او تعریف و فهیمده می‌شود و گناه باعث می‌شود این خودِ حقیقی مورد فراموشی گناهکار واقع شود.
از نظر قرآن، کسب ایمان و معرفت فقط به گفت و شنود و آموزش متداول نیست، بلکه نیازمند ضمیری سالم و نورانی و بدور از تیرگی گناه است:« اتقواللّه و یعلّمکم اللّه»


«اللهم اغفرلی الذنوب التی تغیر النعم»


- قساوت قلب: ‌«وجعلنا قلوبهم قاسیهً»




- عدم قبولی اعمال:«انّما یتقبّل اللّه من المتقین»


- عدم استجابت دعا: «اللهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعا»


- نزول بلاء: «اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل البلاء»


- سلب ایمان و معرفت: از نظر قرآن، کسب ایمان و معرفت فقط به گفت و شنود و آموزش متداول نیست، 


بلکه نیازمند ضمیری سالم و نورانی و بدور از تیرگی گناه است:« اتقواللّه و یعلّمکم اللّه»


- و ...[/rtl]
به نام یگانه خدای هستی
ارادتمند شما

diamond111

[تصویر:  8.gif]
 
دل به دل راه دارد!

امام موسی بن جعفر علیه السلام در پاسخ به حسن بن جهم که به امام عرض کرد ما را از دعا فراموش نفرمایید فرمودند:

آیا فکر میکنی که تو را از دعا فراموش میکنم ؟ هر وقت خواستی بفهمی که من درباره تو چگونه هستم نگاه کن به خودت ببین من در دل تو چگونه ام به دل خودت مراجعت کن! ببین وضع من در دل تو چگونه است از آن کشف کن که وضع تو هم در دل من به همان کیفیت است یعنی اگر تو به من محبت می ورزی بدان که من هم به تو محبت می ورزم اگر من را دعا میکنی بدان من هم تو را دعا میکنم.


این همه توصیه به دعا برای حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) اینجا ثمره اش ظاهر می شود . وقتی شما برای آن بزرگوار دعا می کنید ،کشف کنید که ایشان هم شمارا دعا می کنند. وقتی شما صلوات بر محمد و آل محمد می فرستید ، که بهترین دعا برای این بزرگواران ،همین طلب صلوات و رحمت و رضوان الهی برای آن ها است ،بدانید آن ها هم شمارا دعا می کنند.

در روایات دیگر در مورد دوستان است،همین که معروف است ،می گویند : دل به دل راه دارد.اگر می خواهید بدانید دوستتان با شما چگونه است ،ببینید شما با او چگونه اید .ارواح به هم متصلند .در مورد افراد عادی این معنا هست لکن در مورد خصوص ائمه (علیه السلام) خیلی واضح است ، چون آنها قلبشان آیینه علم الهی است و در آن ، همه آنچه در عالم وجود دارد ،منعکس می شود.پس وقتی شما به او محبت می ورزید ،بدانید که او هم به شما محبت می ورزد ، یعنی این ارتباط،ارتباط متقابل است.
امید بخش ترین آیه ی قرآن 


در داستان جالبى از امیر المومنین حضرت على(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است كه روزى رو به سوى مردم كرد و فرمود: به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن كدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه "ان الله لا یغفر ان یشرك به و یغفر ما دون ذلك لمن یشاء"(خداوند هرگز شرك را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر كس كه بخواهد مى بخشد) سوره نساء آیه 48,امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه "و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفرالله یجد الله غفورا رحیما" (هر كس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم كند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت) سوره نساء آیه 110
امام فرمود خوبست ولى آنچه را مى خواهم نیست . بعضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم" (اى بندگان من كه دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده اید، ازرحمت خدا مایوس نشوید در حقیقت ‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است) سوره زمرآیه 53 امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست ! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله" (پرهیزكاران كسانى هستند كه هنگامى كه كار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى كنند به یاد خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه كسى است جز خدا كه گناهان را بیامرزد)
سوره آل عمران آیه135
باز امام فرمود خوبست ولى آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و همهمه كردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض كردند: به خدا سوگند ما آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا شنیدم كه فرمود:
امید بخش ترین آیه قرآن این آیه است
"واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلك ذكرى للذاكرین"

سوره هود آیه 114

و فرمود: اى على! آن خدایى كه مرا به حق مبعوث كرده و بشیر و نذیرم قرار داده یكى از شما كه برمى‏خیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مى‏ریزد، و وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مى‏شود از نمازش كنار نمى‏رود مگر آنكه از گناهانش چیزى نمى‏ماند، و مانند روزى كه متولد شده پاك مى‏شود، و اگر بین هر دو نماز گناهى بكند نماز بعدى پاكش می‏كند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست كه نمازهاى پنجگانه براى امت من حكم نهر جارى را دارد كه در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع كسى كه بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حكم را دارد.

http://www.askdin.com
هر گناهي با تـوبـه واقعي مورد بخشش واقع مي شود. توبه اعمال و گناهاني چون زنا، به پشيماني و ترك واقعي آنها است. ولي براي جبران، سعي كنيد تاريك حاصل در قلب را با معنويت و انجام كارهاي خوب پاك نماييد و هر وقت ياد گناهان خود افتاديد استغفار كنيد و از خداوند بخشش بخواهيد. در اين صورت خداوند مهربان و آمرزنده است. و بدانيد در صورت توبه و جبران، نبايد نگران عذاب الهی باشيد.

_اى بندگانم كه با گناه و نافرمانى بر نفس خود اسراف كرديد، هرگز از رحمت خدا نااميد نشويد.

(اين آيه در شان كسي نازل شد كه در جنگ احد حمزه عموي پيامبر را كشت و بعد كه توبه كرد، خداي متعال به او در مورد رحمت و مغفرت خود اميد داد)


_ البته خدا به وسيله توبه و بازگشت همه گناهان شما را خواهد بخشيد كه او خدايى بسيار آمرزنده و مهربان است

(سوره زمر، آيه 53)
[تصویر:  kitty-cat-smiley-027.gif]~~...ko0ochak basho0o ASHEgh ke ESHGH midanad ayin b0zo0org kardanat [email=r@A]r@A[/email]**!!!...~~
   
[تصویر:  kitty-cat-smiley-027.gif] 
[تصویر:  ko4o_96670753446949498754.png]


سلام303


خداوند نیز مسیر توبه و انابه را برای بازگشت انسان به فطرت و تقرب به خودش باز گذارده است و به بازگشت انسان به سوی خدا و دوری از معاصی و شیطان تاکید فراوان می کند.

در این میان واسطه قراردادن برخی انسانهای کامل همچون ائمه هدی علیهم السلام و برخی از اذکار می تواند ارتباط ما با خدا را تسهیل بخشیده و نظر ولطف الهی را بیشتر و سریعتر شامل حال ما کند.
امام رضا علیه السلام که خود یکی از این واسطه های برای تقرب به خدا می باشند ذکر ساده ای را برای آمرزیده شدن گناهان معرفی می فرمایند.

ایشان می فرمایند:

هرکس قدرت بر کاری که گناهان او را بپوشاند نداشته باشد ،پس باید بر محمد و آل او بسیار درود فرستد،زیرا صلوات گناهان را به کلی ویران می کند.


منبع : پرشین وی دات کام
Khansariha (121) آثار هنری به دو دلیل ارزشمندند، اول اینکه توسط استادان به وجود آمده اند. دوم اینکه تعدادشان کم است .شما گنج پر ارزشی هستید، زیرا توسط بزرگترین استاد خلق شده اید و فقط یکی هستید. Khansariha (121)


سلام303

آیت الله العظمـی بهجــت (ره):

یکی از چاره جویی های شرعی برای استجابت دعا و براورده شدن حاجت خود این است
که شخصی که حاجت یا گرفتاری ای دارد، دعا کند 

و از خدا بخواهد که تمام گرفتاری های مشابه گرفتاری او را از تمام مومنین و مومناتی که گرفتار هستند،


برطرف کند و یا هر حاجتی نظیر حاجت او دارند براورده شود؛ 

زیرا در این صورت ملک برای خود انسان دعا می کند و دعای ملک مستجاب می شود.
اینگونه دعا کردن در حقیقت دعای به خوبه طور معکوس است


Khansariha (121) آثار هنری به دو دلیل ارزشمندند، اول اینکه توسط استادان به وجود آمده اند. دوم اینکه تعدادشان کم است .شما گنج پر ارزشی هستید، زیرا توسط بزرگترین استاد خلق شده اید و فقط یکی هستید. Khansariha (121)




نمی دانیم خدا با ما بسازد یا ما با خدا بسازیم گفت خدا از اول با ما ساخته که ما را درست کرده نه عاجز بود نه مجبورش کرده بودند،


ما نساختیم با خدا ،ضعیف بودیم وترسیدیم مثلا با وضو نشستن برایمان سخت است


دوست های اهل بیت چه زن چه مرد  مردهای عالمند ،مردی که طالب زینت دنیا باشد مرد نیست زن است می گوید چرا دکمه قبایم کج است چرا اینجایم خاکی است

 همش می گوید چرا . شب وروز غصه زینت دارد

زنی که طالب دنیا نیست زن نیست مرد است ومردان عالم از اوتربیت شده و می شوند از مرد هم بالاترند .

دیدی خانم فاطمه زهرا(ص) شب عروسی چه کرد لباس عروسش را به فقیر داد





حاج اسماعیل دولابی

یا رحمن الدنیا والاخره
Khansariha (121) آثار هنری به دو دلیل ارزشمندند، اول اینکه توسط استادان به وجود آمده اند. دوم اینکه تعدادشان کم است .شما گنج پر ارزشی هستید، زیرا توسط بزرگترین استاد خلق شده اید و فقط یکی هستید. Khansariha (121)


(به نقل از فرزندآیت الله موسی شبیری زنجانی)

خبرنگار البرز می‌گوید : مطلبی را درباره منزلت و جایگاه آیه سوم سوره طلاق " ویرزقه من حیث لایحتسب ومن یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بلغ امره قد جعل الله لک شی قدرا" با یکی از روحانیون سرشناس تهران  بحث می‌کردیم و چون در تاکید بر قرائت این آیه به همراه بخشی از آیه دوم همین سوره تردید وجود داشت از ایشان خواستیم در سفر امسال حج از علمای حاضر در این خصوص سوال نمایند.

ایشان پس از بازگشت از سفر در همین خصوص می‌گوید: با فرزندآیت الله موسی شبیری زنجانی این مطلب را در میان گذاشتیم و مطلبی که در خصوص دیدار ایشان و شیخ حسنعلی نخودکی مطرح بود را مورد سوال قرار دادیم .ایشان در تماس تلفنی با این مرجع تقلید اصل ماجرا را جویا شده و به شرح ذیل بیان می‌کنند.

مطلب مذکور در نشریه زائر منتشر و در اختیار حجاج بیت الله الحرام قرار می‌گیرد و از آنجا که دارای اهمیت خاصی از جهات نمایش اوج عرفان این شیخ فاضل ،صداقت امام خمینی (ره)در کلام و ...می‌باشد بر آن دیدیم تا با انتشار آن در ترویج آن قدمی برداشته باشیم .

شرح ماجرا به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان این‌گونه نقل می‌شود که :

[تصویر:  531_978.jpg]در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می‌شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می‌گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می‌گوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می‌آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می‌آید و می‌گوید چه کار دارید؟

امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (علیه‌السلام) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟

حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می‌دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟

امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می‌بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی‌توانم چنین قولی به شما بدهم.

حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد و فرمود: حالا که نمی‌توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می‌دهم و آن این که:

بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی.

و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی.

و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی.

و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد

و بعد سه بار آیه مبارکه: وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا ؛

(سوره طلاق آیه 2 و 3) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند کفایت امرش را می‌کند، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.)

را می‌خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان