1389 شهريور 30، 17:45
ویرایش شده
(1389 شهريور 29، 23:03)سلام نوشته است: درباره پست بالایی مجتبی:
مجتبی جان دستت درد نکنه. در ضمن اکثر آیه ها اشکال تایپی داشتن یا یه ذره غلط داشتن. یه آیه هم نوشته بودی که خیلی داغون بود اصلا توی قرآن اینجوریشو نداریم. که ظن شما آن باشد که به لقای پروردگارتان می رسید. در ضمن ظن دوتا معنی میده. یکی اطمینان ۱۰۰٪ و دیگری شک. مثلا الذین یظنون انهم ملاقوا ربهم یعنی اطمینان دارن که پروردگارشون رو ملاقات میکنن
آیه ها رو از حفظ نوشتم ، ممکنه چیزی که نوشتم فقط یه قسمت از آیه باشه ،
ولی اون 2 تا آیه که روش بحث میکردم رو عینش رو از سوره عنکبوت نوشتم ، آیه های 4 و 5 برو ببین
اینها م درستای اونها که میگی :
..الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنهَّم مُّلَاقُواْ رَبهِّمْ وَ أَنهَّمْ إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
قال الذین یظنون انهم ملقوا الله کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن
درسته ، اینجا معنی ظن مثبت رو میده ، و خیلی مفسر ها میگن معنی یقین رو میده ، و حضرت علی (ع) گفته اینجا ظن معنی یقین دارند به این که مبعوث میشن ...
اگه معنی ظاهری رو در نظر بگیریم ، بحث در باره مرگ و مبعوث شدن توی روز قیامت و ... که این تفسیر منکر این معنی ظاهری و دید های دیگه نیست ...
ولی بستگی داره که آیه و معنی "اجل " "لقا" رو چی معنی کنی ، ولی اگه ملاقات با وجه "رضا" باشه این جا یقین درست در نمیاد .
قرآن هم از کلمه "یقین " استفاده نکرده ..
ظن های مثبت قرآن :
اني طننت اني ملاق حسابية
..
اصلن بقیه آیات هم بلفرض درباره یقین باشه این آیه :
آیه ی )4 عنکبوت ) :
من کان یرجو لقاء الله فان اجل الله لات و هو سمیع علیم
رو هم که در نظر بگیری ، بحث دربازه ، امید داشتن به لقاء خداست ، نه مطمئن بودن ..
...................................................................
(1389 شهريور 29، 23:03)سلام نوشته است: از بحث دور نشیم...
به نظر من توی بحثه ، بحث سر انگیزه اعمال و افکار و نیات ماست ،
که عشق میتونه یه انگیزه باشه که بچه ها بیشتر دارن روی اون بحث میکنن ...و این که عشق منشاء و آخرش چیه ...
تا حالا مهمترین تجربه ام این بوده که که هیچ روشی توی ترک گناهان مثل همنشینی با دوستان خدا جواب سریع و قطعی و موندگار نمیده !