1393 شهريور 9، 9:57
من یک روزشو یادم رفت دعای مشلولو بخونم
پس 3/40
یک جریمه برا این
و
3 بارم تا الآن اسراف کردم
توی وضو و حمام
حالا باید 3 بارم برا این جریمه بشم؟
و
اگه کسی نتونه روزه مستحبی بگیره باید چیکار کنه؟
نقل قول: اگه کسی نتونه روزه مستحبی بگیره باید چیکار کنه؟خب میتونه کاری کنه ک تعداد جریمه هاش 5 تا نشه!
نقل قول: {در پاسخ به سئوال از كمترين حدّ اسراف فرمودند:} كمترين اندازه آن اين است كه لباس بيرونت را لباس خانه دم دستى قرار دهى و ته مانده ظرفت را دور بريزى.با این حساب ختم سوره یس چهل روزه بردارم بهتره!!!
نقل قول: ببخشین من دیر کردم اخه سرم خیلی شلوغ بودسلام داداش جون،
منم میتونم بیام ؟؟؟؟؟؟
نقل قول: یک جریمه برا اینسلام داداش جون،
و
3 بارم تا الآن اسراف کردم
توی وضو و حمام
حالا باید 3 بارم برا این جریمه بشم؟
نقل قول: آقا من یکی از سوالای زندگیم این بود که انگور رو چطور باید شست؟!ی نکته هم من میگم برا این ک بیشتر حل بشه مشکلتون..
تا اینکه دیدم یه بنده خدایی این انگورا رو گذاشته تو یه ظرف آب که خیس بخورن یه مدت و بعدشم یه آبکشی طبعا و تمام.
خلاصه مشکل زندگیم حل شد.
نقل قول: مسائل ساده اي مانند خوردن و آشاميدن (اعراف، 31)، ب وفور!تقریبا از هر نوع داشتم!!!
انتقام گيري و قصاص بيش از حد (اسراء، 33) گاهی خیلی لج درآر میشم!
داوري و قضاوت منجر به کذب و دروغ (غافر، 28)، اصلا نمیشه مطمئن خودمو مبری کنم!
اعتقاداتي منتهي به شک و ترديد(غافر، 34) نمیدونم!
برتري جويي و استکبار و استثمار(دخان، 31)، بدبختانه گاهی زورگو میشم!
هرگونه گناه و معصيت( زمر، 53)، اوووه!!!
تجاوزاز مرزحق و خروج از حد اعتدال (شعراء، 151) وای!!!
و تجاوز و انحراف از قانون فطرت (اعراف، 81) وای!!!
نقل قول: ازموارد استعمال کلمه ي اسراف در قرآن به دست مي آيد که واژه ي اسراف، برخلاف تبذير،تنها يک واژه ي اقتصادي نبوده و کاربرد آن منحصر به امورمالي نيست؛واقعا نمیدونستم اسراف به این همه معنی داره
بلکه اين واژه قبل از آنکه نشانه جرمي درامور اقتصادي باشد، بيانگر وضعيت نامناسب اخلاقي و فرهنگي شخص و يا جامعه اسراف کار است.
و آن حالت تجاوزگري و بي اعتنايي به قوانين و حدود شناخته شده ي شرعي و انساني است.
براين اساس، اين واژه در قرآن کريم داراي معاني گسترده اي درحوزه هاي مختلفي چون:
مسائل ساده اي مانند خوردن و آشاميدن (اعراف، 31)،
انتقام گيري و قصاص بيش از حد (اسراء، 33)
داوري و قضاوت منجر به کذب و دروغ (غافر، 28)،
اعتقاداتي منتهي به شک و ترديد(غافر، 34)
برتري جويي و استکبار و استثمار(دخان، 31)،
هرگونه گناه و معصيت( زمر، 53)،
تجاوزاز مرزحق و خروج از حد اعتدال (شعراء، 151)
و تجاوز و انحراف از قانون فطرت (اعراف، 81)
به کار رفته است.