نظرسنجی: در دوره ی بعدی چله ی گروهی ، تمایل دارید کدوم موضوع انتخاب بشه؟ ( انتخاب 1 گزینه )
این نظرسنجی بسته شده است.
خواندن قرآن (حداقل 1صفحه با معنی)
25.81%
8
25.81%
دعای عهد
6.45%
2
6.45%
زیارت عاشورا
19.35%
6
19.35%
سلام دادن به امام زمان و امام حسین
12.90%
4
12.90%
سحر خیزی
35.48%
11
35.48%
در کل
31 رأی
100%
*شما به این گزینه رأی داده‌اید.

امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چله‌های عاشقی گروهی)

:..:::   نکته ی سی و سوم از چله نهم   :::..:
 

◇  ...          نتیجه سوء ظن به رزق خدا            ..   - ◇


رُوِیَ عَن رَسوُل الله صلّی الله عَلیه وَآله و سَلَّم قال:
خِصلَتانِ لا تَجْتَمِعانِ فی مُؤمِنٍ اَلْبُخْلُ وَ سُوءُ الظَّنِّ بِالرِّزْقِ 



پیامبر اکرم«صلّی الله علیه و آله و سلَّم» فرمودند:
دو صفت است که در مؤمن جمع نمی‌شود؛ بخل و گمان بد به روزی.

در این روایت که از پیغمبر اکرم هست، حضرت می فرماید که دو خصلت هست که هیچ وقت در مؤمن نمی‌آید و در او جمع نمی‌شود:
اوّل: مسأله بخل را می‌فرمایند. بخل؛ از رذائل نفسانی است و معنایش هم این است که انسان در جایی که شرعاً و عقلاً سزاوار است از نعمتهایی را که خدا به او داده مصرف کند، مصرف نکند. (شرعاً و عقلاً). یک بخل داریم، یک اسراف داریم. بخل معنایش این است به اینکه من شرعاً وظیفه دارم مصرف بکنم، خرج نمی‌کنم.  اسراف معنایش این است که بیجا خرج می‌کنم. نباید مصرف کنم ولی مصرف می‌کنم.این راجع به بخل بود که نسبت به خودمان است.

مطلب دوّمی که در این روایت پیغمبراکرم می‌فرماید، می‌گوید: «وَ سوُءِالظَّنِّ بِالرِّزْقِ». این یعنی چه؟ این آن جاهایی است که تو هر چه خدا را خواستی وسیله بکنی، کارسازی پیدا نکرد. اینجاست که سوءظن و بد گمانی نسبت به رزق پیدا می‌کنی. یعنی به اینکه اینجا سزاوار بود خدا به من بده، نداد. می‌فهمی معنایش یعنی چی؟ یعنی خدا نعوذ بالله بخل ورزید. بخل را معنا کردم دیگر؛ یعنی سزاوار بود به من بده، نداد. این عین بخل است . یک وقت بخل را نسبت به خودت می‌گویی، یک وقت نعوذ بالله نسبت به خدا « سوء ظَّنِ بالرِّزق»، معنایش بخل نسبت دادن به خداست؛
 گاهی هم به شما بگویم که شما به زبان می‌آورید و متوجّه هم نمی‌شوید.  می‌گویی خدا نخواست. بگو ببینم اینکه می‌گویی خدا نخواست، با این جمله غرضت این است که مصلحتم نبود و بجا نبود خدا به من بده، ‌نداد. این را می‌خواهی بگویی؟ که در عمق دلم راضی‌ام. یا نه! ؟می‌خواهی بگویی خدا نعوذ بالله بخل ورزید؟! کدام اینها را می‌خواهی بگویی؟ حواست جمع باشد. «خدا نخواسته‌ایی» که از دهانتان بیرون می‌آید، یک وقت نکند کنارش ‌بخواهی بگویی خدا بخل ورزید!! یعنی بجا بود به من بدهد نداد... ‌
مشکل اینجاست. نمی‌فهمی این که از دهانت بیرون آمد، اگر با نارضایتی نسبت به خدا باشد،‌ یک گره دیگر می‌اندازی در کارت.

 اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد
منبع:تبیان با ویرایش و تخلیص 
2uge4p42uge4p42uge4p42uge4p4
امیر مؤمنان حضرت علی(ع) می فرمایند: پیامبر اسلام فرمود:
عمر جهان به پایان نمی رسد مگر آنکه مردی از نسل حسین امور امت مرا در دست می گیرد و دنیا را پر از عدل می کند همچنانکه پر از ظلم شده است.

[تصویر:  nasimhayat.png]
با لطف خدا
31 /40
یک روز جریمه دارم
2uge4p42uge4p42uge4p42uge4p4
امیر مؤمنان حضرت علی(ع) می فرمایند: پیامبر اسلام فرمود:
عمر جهان به پایان نمی رسد مگر آنکه مردی از نسل حسین امور امت مرا در دست می گیرد و دنیا را پر از عدل می کند همچنانکه پر از ظلم شده است.

[تصویر:  nasimhayat.png]
قاصدک  33 /40
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
:..:::   نکته ی سی و چهارم از چله نهم   :::..:
 
◇  ...          راهکار های مقابله با سو ظن             ..   - ◇


الف ) مطالعه آيات واخباري كه در مذمت سوء ظن آمده است .
براي اين منظور به كتاب هاي اخلاقي از قبيل : 1- نقطه هاي آغاز در اخلاق عملي مهدوي كني 2- معراج السعاده مرحوم نراقي 3- اخلاق اسلامي , ترجمه جامع السعادات مرحوم نراقي

ب ) هرگاه به كسي سوء ظن پيدا كرديد, در عمل هيچ تأثير و نقشي به آن ندهيد;
بلكه سعي كنيد با فرد مورد سوء ظن , رفتاري آميخته با حسن ظن داشته باشيد. در اين صورت اين خوي ناپسند, ضعيف شده و از بين خواهد رفت .

ج ) هرگاه كه مورد حمله سوء ظن واقع شديد, به خدا پناه ببريد و با استعاذه و استغفار, از او مدد بطلبيد.
شناخت بيماري , خود نيمي از درمان است . اگر كسي اين صفت ناپسند را شناخت و معناي آن را دانست , در صدد معالجه آن برخواهد آمد و در اين راه , توفيق خواهد يافت .

.:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::.
جکی چان:
萨拉姆如一个巴拉姆萨拉萨拉姆如姆如何拉明

قاصدک   34 / 40 1
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
:..:::   نکته ی سی و پنجم از چله نهم   :::..:
 
◇  ...           قضاوت با سو ظن             ..   - ◇



امام علی علیه السلام توصیه فرموده اند:


«لَیْسَ مِنَ الْعَدلِ القَضاءُ عَلی الثِّقَةِ بِالظَّنِّ؛ قضاوتی که با تکیه به گمان باشد، عادلانه نیست».


ان شاء الله در قضاوت دیگران، بیش از آن که به تحلیل های ذهنی خود تکیه کنیم، به واقعیت های عینی و خارجی توجه کنیم و همواره، به یافته های ذهنی خویش با سوءظن بنگریم، نه به رفتار دیگران!

.:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::.
[تصویر:  07c49977111e42a28fd6.jpg]

:..:::   نکته ی سی و ششم از چله نهم   :::..:
 
◇  ...          از علت های سوء ظن        ..   - ◇


یک: يکي از علت هاي بدبيني و سوء ظن، «تعميم دادن» است.
به اين معنا که ذهن انسان، در حالت عادي و تربيت نشده خود، ميل به عموميت بخشيدن به يک موضوع را دارد و وقايع و رفتارهاي ديگران را تعميم مي دهد.
به عنوان مثال، اگر با چند کاسب بي انصاف مواجه مي شويم، مي گوييم: همه کاسب ها بي انصافند!

اگر به واسطه بي دقتي در امر ازدواج، گرفتار همسري بد اخلاق شده ايم که به قهر و دعوا منجر شده؛ اين ها را تعميم مي دهيم و مي گوييم: همه مردها (زن ها) چنين و چنان اند!

دو: یک دیگر از علت های آن، بدگماني و بدبيني والدين است که مستقيم و غيرمستقيم، به فرزند القا مي شود.
فرد از کودکي ياد مي گيرد که به ديگران و جامعه بدبين باشد و هر واقعه به ظاهر ناگواري را، فاجعه و مصيبت تلقي کند. بدبيني، ريشه در تربيت هاي ذهني دارد؛ آن جا که برخی والدين نه تنها چگونه انديشيدن و مثبت نگري را به کودک نمي آموزند، بلکه او را در معرض افکار منفي و بدبينانه خود قرار مي دهند.

.:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::.
[تصویر:  tree.jpg]

خُنُک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش  ***  بِنَماند هیچ ش الا، هوس قمار دیگر


" مولوی "

53   53   53

این بار، بی تاریخ؛
خسته ام،
آن همه روزها که قرار بود شروع ی باشند ...

53 5353
[تصویر:  05_blue.png]
قاصدک   36 / 40 [تصویر:  1.gif]
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
قاصدک   37 / 40 [تصویر:  1.gif]
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
:..:::   نکته ی سی و هفتم از چله نهم   :::..:
 
◇  ...          زیارت امین الله           ..   - ◇

اين زيارت از جهت سند و متن و معنا بسيار عالي است، در كتب معتبر نقل شده است و به مواظبت آن تأكيد شده است. بسياري از بزرگان آن را ترجمه يا شرح كرده اند. اين زيارت شريفه، هم از زيارات مطلقه محسوب مي شود (یعنی در هر زمانی خواندن آن مستحب است) و هم از زيارات مخصوصه ی روز عيد غدیر و هم از زيارات جامعه كه در جميع روضات مقدسه ائمه ـ عليه السلام ـ خوانده مي شود.


امام باقر ـ عليه السلام ـ در مورد فضيلت اين زيارت فرمود: هر كه از شيعيان، اين زيارت و دعا را نزد قبر اميرالمؤمنين ـ عليه السلام ـ يا نزد قبر يكي از ائمه بخواند البته حق تعالي اين زيارت و دعاي او را در نامه اي از نور بالا برد، و مهر حضرت محمد(ص) را به آن زند و هم چنين محفوظ باشد تا تسليم نمايد به قائم آل محمد ـ عليه السلام ـ پس استقبال نمايد صاحبش را به بشارت و تحيّت و كرامت انشاء الله تعالي.


امام سجاد با دو حالت و كيفيت اين زيارت را در كنار قبر حضرت امير ـ عليه السلام ـ قرائت كرد.
1. بخش اول اين زيارت را در حال ايستاده و در حال گريه خواند.

2. و بخش دوم آن را يعني از قسمت «اللهم اِنَّ قلوبَ المخبتين اليك و الهِةٌ...» را صورت مبارك خود را بر قبر امام علي ـ عليه السلام ـ گذاشت و بقية زيارت را خواند.



اين حالت و اين كار امام سجاد ـ عليه السلام ـ يعني چه و چقدر معنا دارد؟ اين كار امام اوج تواضع و ادب را در مقابل امام معصوم كه خود نيز معصوم است مي رساند. اوج يكتا پرستي را در يك حالت زيبا به نمايش مي گذارد...



 قسمتهای مختلف دعا:
1. امام ابتدا در اين زيارت با چند جملة كوتاه به درود و سلام امام معصوم پرداخته و به بعضي از خصوصيات امام گواهي داده است.
2. سپس بيشترين توجه را متوجه دعا درخواست آن چه موجب سعادت و كمال و كرامت انساني است كرده است.
3. و آن گاه به راز و نياز با خداوند پرداخته. 
4. سپس فرازهاي بسيار آموزنده و جالبي براي تعليم و تربيت افراد مورد استفاده و آموزش قرار گرفته است.
در واقع امام سجاد ـ عليه السلام ـ با اين متن كوتاه درس هاي بزرگي را به همه انسان هاي وارسته و خدا جوي ياد داده است.
1. درس توحيد. 2. درس امامت و ولایت. 3. درس اخلاق و تعليم و تربيت. 4. درس ادب و تواضع و...



برگرفته از مطلب منتسب به سایت اندیشه ی قم(به همراه تلخیص و تصرف)
جریمه ها

1 روزه + یک سوره ملک
سلام دوستان

امروز هر روزی هست،سی و هفتم یا سی هشتم؟ 
همون از 40 اروز 

37 یا 38 / 40 

53


یه آیه که فکر کنم تو این سی و هفت و هشت روز گفتیم رو اگه اجازه بدید من بگم یه بار دیگه : 
ای کسانی که ایمان آورده اید! از بسیاری از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمانها گناه است. حجرات / 10 
بسیاری از گناه ها به خاطر فکر بدی است که به ذهن ما رسیده است.و این با خودسازی منافات داره ...
:..:::   نکته ی سی و هشتـــم از چله نهم   :::..:
 
◇  ...           سوء ظنِ به ناحق           ..   - ◇
 

اگر حتی احتمال یک وجه خیر هم در کار شخصی که به او سوء ظن دارید نبود، تأمل کنید و عجولانه دیگران را متهم نکنید!
 چه بسا در آینده نیکی وبدی آن کار وقصد انجام دهنده معلوم شود. شاید عذری داشته باشد وتو به ناحق به او بدگمانی..



37 / 40
سلام
اومدم ک فراخوان چله دهم رو بذارم..
یادم افتاد و خاتمه چله نهم تو دوره ای بود ک سایت ترکیده بود و دو س تا پست آخرش پرید..1

ان شاء الله خدا عاقبتمونو ختم بخیر کنه..1


در پناه خدا..
یاعلی.53

___________
پ.ن:
اینو نوشتم ک یادمون بمونه.
[تصویر:  07c49977111e42a28fd6.jpg]

:. بسم الله الرحمن الرحیم .:


clappingclappingclappingclappingclapping
دهمیـــــــــــن چله

clappingclappingclappingclappingclapping


چله ترک بخل + ترک خ.ا + قرائت دعای یستشیر


تاریخ شروع دوشنبه  94/03/18

53258zu2qvp1d9v



تاریخ پایان شنبه   94/04/26

:....    مصادف با شب عید سعید فطر     ....:
53258zu2qvp1d9v




جریمه فراموشی :  صــــــــــــــدقه

(فراموشی هر کدام از سه مورد بالا موجب جریمه میشود128fs318181)





امام حسن عليه‌‏السلام  می فرمایند :
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بخل آن است كه آدمى آنچه را بخشيده است، تلف و آنچه را نگه داشته شرف بپندارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بحار الانوار(ط-بیروت) ج 71 ، ص 417 ، ح 38 - الدرة الباهره ص 21


:.53.:.53.:.53.:.53.:.53.:.53.:

ان شاء الله تلاشمون در این زمینه گامی باشه برای خودسازی و خودسازی ما نشانه ای باشه از انتظار ما و انتظارمون مقدمه ای باشه برای ظهور حضرت صاحب الامر علیه السلام

:.53.:.53.:.53.:.53.:.53.:.53.:



1. سها

2. ؟

3. ؟

4. ؟

5. ؟

6. ؟

7. ؟

8. ؟

9. ؟

10. ؟

11. ؟

12. ؟

13. ؟

14. ؟
التماس دعا..
یاعلی.53
[تصویر:  07c49977111e42a28fd6.jpg]



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان