کانون

نسخه‌ی کامل: نماز راه رستگاری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یه جمله هست از امام خمینی(ره) که میگه به نماز نگو کار دارم به کار بگو وقت نماز است دوست عزیز سعی کنید همون موقع که اذان گفته میشه حتما حتما نماز تون رو بخونید چون وقتی که نماز رو می اندازی برای یه وقت دیگه هیمن جور هی میگه جند دقیقه دیگه ... یهو به خودت میای و میبینی که وقت نماز گذشته همیشه با خودت اینو تکرار کن که اگه همون موقع اذان نمازم رو نخونم دیگه نمیخونمش پس باید همین الان بخونمش این باعث میشه که خودتو مجبور کنی نمازت رو موقع اذان بخونی دوم اینکه خدای ما خیلی مهربونه ببین وقتی مثلا پنج دقیقه دیگه آفتاب غروب میکنه درسته نماز ظهرت دیر شده اما همون موقع بهترین و پرفضیلت ترین موقع خوندن نماز عصر هست و دعای های ما اون موقع هست که خیلی تاثیرش بیشتر هست و بهترین موقع برای دعا کردن هست نماز مغرب و عشا هم همین طور آخر شب بهترین موقع برای خواندن نماز عشا هست پس هیج وقت نگو که دیگه خیلی دیر شده نمازم دیگه قضا شده از فردا شروع میکنم بگو از همین الان شروع میکنم
پس از امروز ظهر شروع کن حتی واسه یه لحظه ام به خودت اجازه نده شیطون بره توی جلدت و نزاره نمازت رو بزاری واسه یه وقت دیگه
بسم الله
بچه ها سلام

من تا چند هفته پیش نماز نمیخوندم یا بعضی مواقع میخوندم به تایپک قرار عاشقی رفتم و چند روز خوندم بعد دوبارره نخوندم تا اینکه یه کاغذ براشتم توش نمازامو نوشتم هر کدمو خوندم هر کدوم قضا شد اینطوی من هفته پیش خیلی خوب نمازامو خودنمممم خدارو شکرر میکنممممم317317317Muscular
سلام
آقا من خیلی امتحان کردم
ینی خیلی خواستم شروعش کنم
یه مدتی خوب بودم
باز دوباره میزدم به بیخیالی و روز از نو روزی از نو
بعد یه مشکل دیگه این که من کلا تنبلم متاسفانه
باید یه کاری کنم اون حس تنبلیمم کنار بزارم
وگرنه هیچوقت نمیتونم نماز بخونم
چون همش تنبلیم میشه وضو بگیرم یا برم سره نماز و و و ...
اصن برا من در حده یک رویا شده که مثل آدم یک ماه همه نمازامو بخونم
چندین بار تو مسابقات اسممو نوشتم اما نمیشه
نماز صبحو که اصلا حرفشم نزنید
محاله از خوابم بتونم بزنم 13
خلاصه که اینجوریاس
بدجور به کمکتان محتاجم 42
سلام

برای رفع اون عادت تنبلی بیاید اینجا

http://www.ktark.com/showthread.php?tid=...#pid234180

یه چیزیم هست رکسانا خانوم

یکمیش تلقین که تنبلیدا آخه تو درس وامتحانات واقعا یکی از قابل تحسین ترین

بچهها تاپیک تحصیلات بودید 1

یاعلی
رکسانا ابجی
سعی کن نمازت تو اولویت کارات باشه
یعنی به محض اینکه دیدی اذان گفتن بری نمازتو بخونی بعد به کارای دیگت برسی
یعنی پیش خودت بگی تا نماز نخوندم فلان کارو نکنم
بعد برای خودت تنبیه و تشویق در نظر بگیر
یه مدت که اینکارو بکنی ناخوداگاه ببینی اذان دارن میگن خودت میخوای ک بری اول نمازتو بخونی تا نخونی نمیتونی کار دیگت رو درست انجام بدی
خب درس برام مهمه آخه چون معدل لازم دارم و بهش عادت کردم
ینی نمره کم بگیرم واقعا ناراحت میشم و سعیمو میکنم که جبرانش کنم

ولی تو بقیه چیزا تنبلم 42
در این حد که حتا قرصامو تنبلیم میکنه بخورم 13

نمازو چون این همه وقت نخوندم هی شیطون میگه ولش کن حوصله داری سه ساعت وضو بگیری
بری نماز بخونی .....
تو که آخرشم نمازخون نمیشی ولش کن بابا 13


و خب الان به جایی رسیدم که حتا از نخوندنش عذاب وجدانم نمیگیرم
قبلنا یه وجدان بیداری داشتم هی سرزنشم میکرد
الان خدا بیامرزش 1276746pa51mbeg8j
خوب عزیزم هر کاری شروعش سخته
به شیطون کاری نداشته باش

شروع کن از همین الان
نمازت و خوندی؟
نقل قول: تو که آخرشم نمازخون نمیشی ولش کن بابا [تصویر:  q.gif]

میگم یه روزی هم همین شیطون میگفت تو که نمی تونی ترک بکنی!

تو که آخرش میشکنی! پس ولش کن

اگه به حرفش گوش میکردید الان اون ستاره ها و این پاکی و آرامش

رو داشتید؟

هرچیزی شروع داره و اتفاقا شروع هر کار سخترین مرحلش

ماشالا خودتون ک اوستایینcheshmak

به حرف باران خانوم گوش کنید

یاعلی
طاعات بندگان خدا مي‌شود قبول
از بنده گر قبول كند كبريا نماز
هرگز به گردِ منكر و فحشا نمي‌رود
بي شك به قربِ حضرت محبوب مي‌رسد
هر كس كند اقامه به صدق و صفا نماز
در هر شبانه روز بود پنج بار فرض
در صبح و ظهر و عصر، غروب و عشا نماز
فرزند من فريضه‌ي حق را بجاي آر
زيرا كه گشته فرض به شاه و گدا نماز
مطالبی که در مورد فواید علمی نماز گفته می شود، همگی دربرگیرنده بعد کوچکی از ابعاد متعدد نماز است و پرداختن به فواید دنیوی و مزایای مادی نماز


[تصویر:  35.jpg]

هرگز نباید انسان را از توجه به دریاهای نور و معنویت همراه با نماز، غافل کند و بر این اساس باید مراقب بود که توجه به مزایای پزشکی نماز و این قبیل مقولات، تنها به عنوان تأییدات علمی و دنیایی بر این عبودیت محض شود و خدای نکرده، حدود فواید و مزایای این فرضیه نورانی، در حد خاک و دنیا باقی نماند و حکایت آن گروه گمراه که نماز را به یک نوع ورزش سوئیسی تشبیه کرده بودند و دل خوش داشتند که فلسفه نماز را دریافته اند، نشود.

هر انسان طبیعی در حدود ۳/۱ عمر خود را در خواب به سر می برد و تأثیر خواب بر روان و جسم انسان از دانسته های مسلم علم پزشکی است. به طوری که امروزه تغییرات خواب انسان از پیش آگهی های مهم و قابل توجه در زمینه ابتلا به بیماری ها، به حساب می آید.

به عنوان مثال، در اشخاص مبتلا به افسردگی، میزان خواب به نحو چشمگیری افزایش و یا به ندرت کاهش پیدا می کند. تغییرات خواب انسان در بیماری های جسمی نیز بسیار چشمگیر است، به خصوص اگر تأثیر ناراحتی های روان انسان بر جسم او را در نظر داشته باشیم و به یاد آوریم که بیش از ۶۰ درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان های عمومی، در واقع از یک مشکل روانی رنج می برند.

به این ترتیب ایجاد بهداشت خواب، در واقع یک رکن مهم بهداشت روانی و جسمی به حساب می آید و هر عاملی که در تنظیم بهداشت خواب مؤثر باشد، پیشگیری کننده و حتی درمانگر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی است.

امروزه نخستین اصلی که در ایجاد بهداشت خواب، توسط جدیدترین منابع علمی دنیا توصیه می شود "بیدار شدن هر صبح سر یک موقع مشخص از خواب است".

یک نگاه کلی به جدول اوقات شرعی نشان می دهد، که وقت نماز صبح، در تمام طول سال، با در نظر گرفتن تغییرات ناشی از حرکات وضعی و انتقالی زمین، زمان ثابتی است و اقامه کننده نماز صبح، با برخاستن پس از اذان، در واقع اساسی ترین گام را در جهت رعایت بهداشت خواب و در نتیجه آن، سلامت بدنی و تعادل روانی برداشته است .
53ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنكر53

سوره مباركه عنكبوت آیه 45
مستحب است كه نمازهاى واجب مخصوصا نمازهاى يوميه را به جماعت بخوانند و در نماز صبح ، مغرب و عشا، براى همسايه مسجد و كسى كه صداى اذان را مى شنود بيشتر سفارش شده است .
در روايتى آمده است كه اگر يك نفر به امام جماعت اقتدا كند ، هر ركعت از نماز آنان ثواب صد و پنجاه نماز و اگر دو نفر اقتدا كنند ، هر ركعتى ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بيشتر شوند ، ثواب نمازشان بيشتر مى شود تا به ده نفر برسند ، عده آنان كه از ده گذشت اگر تمام آسمانها كاغذ و درياها مركب و درختها قلم و جن و انس و ملائكه نويسنده شوند ، نمى توانند ثواب يك ركعت آن را بنويسند
.

در اينجا بعضى از آداب نماز جماعت را متذكر مى شويم :

1. مستحب است كه انسان صبر كند تا نماز را به جماعت بخواند و نماز جماعت از نماز اول وقت كه فرادى (تنها) خوانده شود بهتر است . همچنين نماز جماعتى را كه مختصر بخوانند از نماز فرادى كه آن را طول بدهند ، بهتر مى باشد .
2. وقتى كه نماز جماعت بر پا مى شود ، مستحب است كسى كه نمازش را فرادى خوانده ، دوباره نمازش را به جماعت بخواند .
3. بعد از تكبير امام اگر صف جلو ، آماده نماز و تكبير گفتن آنان نزديك باشد ، كسى كه در صف بعد ايستاده مى تواند تكبير بگويد ، ولى احتياط مستحب آن است كه صبر كند تا تكبير صف جلو تمام شود .
4. احتياط مستحب آن است كه جاى سجده ماءموم با جاى كسى كه جلوى او ايستاده ، فاصله اى نداشته باشد .
5. اگر موقعى كه انسان مشغول خواندن نماز مستحبى است جماعت بر پا شود ، چنان چه اطمينان ندارد كه اگر نماز را تمام كند به جماعت برسد ، مستحب است كه نماز را رها كرده و مشغول جماعت شود . همچنين اگر اطمينان نداشته باشد كه به ركعت اول مى رسد مستحب است كه به همين دستور رفتار نمايد .
6. اگر موقعى كه انسان مشغول خواندن نماز سه ركعتى يا چهار ركعتى است نماز جماعت بر پا شود ، چنانچه به ركوع ركعت سوم نرفته و اطمينان ندارد كه اگر نماز را تمام كند به جماعت برسد ، مستحب است كه به نيت نماز مستحبى ، نماز را دو ركعتى تمام كرده و خود را به جماعت برساند .
7. اگر ماءموم در ركعت اول و دوم نماز صبح ، مغرب و عشا صداى امام را نشنود، مستحب است كه حمد و سوره را آهسته بخواند .
8. مستحب است كه ماءموم در ركعت اول و دوم نماز ظهر و عصر ، به جاى حمد و سوره ذكر بگويد .
9. اگر ماءموم يك مرد باشد ، مستحب است كه طرف راست امام بايستد و اگر يك زن باشد ، در طرف چپ امام ، به گونه اى كه جاى سجده اش مساوى با زانو يا قدم امام باشد .
10. اگر ماءموم يك مرد و يك زن يا يك مرد و چند زن باشند ، مستحب است كه مرد ، طرف راست امام و باقى پشت سر امام بايستند و اگر چند مرد يا چند زن باشند پشت سر امام بايستند و اگر چند مرد و چند زن باشند مردها عقب امام و زن ها پشت مردها بايستند .
11. اگر امام و ماءموم هر دو زن باشند ، احتياط آن است كه امام كمى جلوتر بايستد .
12. مستحب است كه امام در وسط صف بايستد .
13. مستحب است كه اهل علم و كمال و تقوى در صف اول بايستند .
14. مستحب است كه صف هاى جماعت منظم باشد .
15. مستحب است كه بين كسانى كه در يك صف ايستاده اند فاصله نباشد و شانه آنان هم رديف با يكديگر باشد .
16. مستحب است كه بعد از گفتن قد قامت الصلاة ماءمومين برخيزند .
17. مستحب است امام جماعت رعايت حال ماءمومى را كه از ديگران ضعيف تر است بكند و عجله نكند تا افراد ضعيف به او برسند .
18. مستحب است كه امام جماعت ، قنوت ، ركوع و سجود را طول ندهد ، مگر آنكه بداند همه كسانى كه به او اقتدا كرده اند ، مايل به اين كار هستند .
19. مستحب است كه امام جماعت در حمد و سوره و ذكرهايى كه بلند مى خواند، صداى خود را به قدرى بلند كند كه ديگران بشنوند ؛ ولى بايد بيش از اندازه صدا را بلند نكند .
20. اگر امام در ركوع بفهمد كسى تازه رسيده و مى خواهد اقتدا كند ، مستحب است كه ركوع را دو برابر هميشه طول بدهد و بعد برخيزد ، اگر چه بفهمد كس ديگرى هم براى اقتدا وارد شده است .
21. مستحب است كه براى بر پا كردن جماعت امامى كه قرائتش بهتر است ، از امام هاى ديگر مقدم شود .
حضرت آيت الله العظمى نجفى مرعشى مى فرمودند:
در قم شيخى بود معروف به شيخ ارده شيره جهت معروف شدنش به اين نام آن بود كه او به ارده شيره بسيار علاقه داشت و حتى كتابى در وصف ارده شيره نوشته بود. آدم فقيرى بود خانه و منزلى نداشت . در حقيقت تارك دنيا بود. يك شب در زمستان در ميان مقبره ميرزاى قمى در قبرستان شيخان خوابيد صبح براى نماز بلند شد ديد برف زيادى آمده پشت در را گرفته ، شيخ هر كارى كرد در باز نشد، ماند در ميان مقبره از طرفى وسيله وضو حتى وسيله ى تيمم هم نبود چون مقبره باگچ و سيمان و ساير مصالح ساختمانى پوشيده شده بود نزديك طلوع آفتاب شد ديد نمازش قضا مى شود با همان حال بدون وضو و تيمم صحيح نماز را خواند بعد از نماز رو كرد به طرف آسمان و دستها را بلند نموده به شوخى به خداوند عرض ‍ كرد: خدايا! تا به حال تو به من هر چه دادى من چيزى نگفتم و قبول كردم گاهى نان و ارده شيره دادى شكر كردم ، گاهى هم نان دادى و اصلا خورش ‍ ندادى باز هم قبول كردم خدايا تو هم امروز اين يك نماز بى طهارت را از من قبول كن و مرا مواخذه مكن .
ناقل فرمود بعد از وفات شيخ يكى از دوستان صالحش او را در خواب ديد پرسيد: خداوند با تو چگونه رفتار كرد؟
گفته بود: خدا مرا به واسطه ى همان يك نماز بخشيد .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نماز اول وقت ، رجايى خراسانى ، ص 190
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

التماس دعا
یا زهرا53
بنظرتون چه نکاتی رو باید رعایت کرد که نماز صبح قضا نشه ینی صد درصد بخونیم ؟؟
هر کس تجربیات خودشو بگه[تصویر:  8.gif] مرسی
(1392 فروردين 20، 20:45)شیرین و فرهاد نوشته است: [ -> ]بنظرتون چه نکاتی رو باید رعایت کرد که نماز صبح قضا نشه ینی صد درصد بخونیم ؟؟
هر کس تجربیات خودشو بگه[تصویر:  8.gif] مرسی

اگه تو بیدار شدن مشکل دارین

خوندن آیه آخر سوره کهف خیلی جواب میده

و اینکه شب قبل خواب رو این تمرکز کنید که باید وقت نماز حتما بیدار شید و نمازتون نباید قضا بشه. و به خودتون تلقین کنید یعنی خودتون رو در تصور کنید که صبح سر موقع بیدار شدید و دارید نماز می خونین.

موفق باشینKhansariha (8)
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18