امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امتیازات: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موضوع بسته شده است 

قرار عاشقی (سرپرست: مرد مقاومت )

صبـــــــح :   
ظهر و عصـر :
مغرب و عشا :★★★
انشاالله روزی برسه که نمازمون رو پشت سر صاحبمون بخونیم...
[تصویر:  photo_2018_02_20_19_03_36.jpg]
[تصویر:  05_blue.png]
 سپاس شده توسط
سلام
گلبرگ جان.. لازم نیست فکر کنی.. سوال کن از دفتر مرجعت..غصه نداره..
فکر کنم سرچ هم بتونی بکنی یا بری سایتشون استفتا کنی..1 )

و
امروز پیش از ظهر ستاره مو طلایی کردم.. اما نشد..22

صبـــــــــــــــح:★   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 


خیلی التماس دعا..
یاعلی.53
[تصویر:  07c49977111e42a28fd6.jpg]

 سپاس شده توسط
سلام
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

///
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:
[تصویر:  qol.jpg]
 سپاس شده توسط
 و اما اگر بآنها ایمان آورد پس بناچار میبایست که بر آنها مواظبت کند و چنانچه در آخر سخنی که از مصباح الشریعة نقل کردیم آمده است در امثال این‌ها به تأمل بپردازد و اگر این مراقبت ادامه پیدا کند چه بسا که حقایق این امور بر او منکشف گردد و صورتهای مثالی این اعمال و اثرات باطنی آنها را مشاهده کند و غیب برایش عیان، و روایت درایت، و علم وجدان شود پس سعی و کوشش او در این باب افزون شود و تمام اوقاتش را فرا گیرد و همین امر او را بسیار معارف دیگر رهنمون شود تا آنجا که عقلش مستغرق در معرفت خدا شود که در اینجا است که آنکه امور دنیوی و شئون ظاهریش را اداره میکند ذات ذو الجلال الهی خواهد بود و دیگر اشتغال به- مخلوقی و همی به غیر خدا و کوششی در راه غیر لقاء پروردگار برای او نیست در نتیجه شوقش روز بروز افزون می‌شود تا اینکه در سلک مشتاقان الهی قرار گیرد و این زمان است که ملائکه الهی مشتاق او گشته و در هنگام مرگ ملک الموت بشارتش می‌دهد که مژده باد تورا ای ولی خدا که خدا بتو مشتاق است، چنانکه در روایت معراج این مطلب به تفصیل خواهد آمد.
و از لوازم عبرت در این مسئله و امثال آن از آداب جزئیه‌ای که مثل این تأکید و فضیلت برای آن آمده و ثواب‌های زیاد برای آن مقرر شده است اینست که این فضیلتها و ثواب‌ها گر چه در مرحلۀ اول بنظر بعید میرسد و عقل آن را نمی‌پذیرد، بعید نشمارد بلکه بر او است که در حکمت این امر بتفکر بپردازد تا بواسطۀ نور تفکر ظلمت شک از میان برخیزد که خدا آدمی را براه صواب رهنمون باشد.
بعنوان مثال اگر دید که مسئلۀ مسواک از چنین فضیلت عظمائی برخوردار است و بخاطر یک عمل جزئی که شستن دهان و دندان باشد ثواب نمازش به هفتاد برابر افزون می‌گردد و عقلش این مسئله را بعید شمرد مبادا که این استبعاد را بپذیرد بلکه میبایست در حکمت این امر جزئی و فوایدش تفکر کند تا در یابد که همین امر سبب دفع فساد مغز می‌شود مغزی که بمنزلۀ مرکب عقل انسانی است و اگر او از کار بیفتد عقل آدمی مختل می‌شود، و پس از درک این حقیقت بحقانیت حکمت الهی در قرار دادن این پاداشهای فراوان پی میبرد و اگر بیشتر فکر نماید می‌بیند که مسواک سبب بقاء دندان‌ها می‌شود و دندان‌ها در تحلیل غذا که قوام بدن و حیات انسان و طول عمرش که وسیلۀ دست یابی درجات عالیه است بدان بستگی دارد، ایمانش افزون می‌شود و باز اگر بیشتر تأمل کند می‌یابد که حسن و قبح اعمال به زیادی و کمی آن نیست بلکه بسته به لطف و دقت و ریزه کاری عمل است و اگر خواستی به این حقیقت دست یابی به اطرافیان سلطان بنگر و ببین که یک نفر سپاهی که وظیفه‌اش جنگ و قتال است کاری که چه بسا منجر به قتل و هلاکت او می‌شود اجرتش مبلغ خیلی کمی است در حالیکه وزیر که به تدبیر امور جامعه می‌پردازد و از حیث فعالیت‌های بدنی کارش با آن سپاهی قابل قیاس نیست به اندازۀ ده هزار سپاهی مزد می‌گیرد، بنابر این آنچه در خدمت، مورد نظر است لطف و ریزه کاری عمل است نه کثرت و شدت کار، و لذا بعید نیست که مراقبت بنده نسبت بمولایش در پاکیزه ساختن دندانها و دهانش هنگام نماز سبب ازدیاد ثواب نماز به هفتاد برابر آن گردد و این لطف و مرحمت در قبال آن مراقبتی باشد که بنده راضی نشده که در هنگام مناجات با پروردگار و حضور در محضر او عضوی از اعضائش آن‌هم راه سخن گفتن با او به اثر چیزی از این دنیای مبغوض آلوده باشد، و این مراقبت خود نکتۀ دقیقی است که استحقاق هر ثواب و پاداش فراوانی دارد، و آن استبعاد جز ثمرۀ همان نظر اول و حماقت نیست و حمد از آن خدا است.
سلام
صبـــــــــــــــح :
   
ظهـــر و عصـر :
مغرب و عشا : 
 سپاس شده توسط
طاهر / 25 آذر ماه
صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

الحمدلله علی کل حال
[تصویر:  15624161_425888184424770_624179248140753...%3D%3D.2.c]
برای یافتن چیزی
باید به جستجوی آنچه نیست، بروی...
53

[تصویر:  Untitled.png]
 سپاس شده توسط
صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:


صبـــــــــــــــح:★    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:

برام دعا کنید ... 53
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
 سپاس شده توسط
صبـــــــــــــــح:   [تصویر:  shy.gif]
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:

این هفته ان شاءالله
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:
 سپاس شده توسط
سلام
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

///
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:
[تصویر:  qol.jpg]
 سپاس شده توسط
صبــــــــح:
ظهر و عصــر:★★★
مغرب و عشـا:★★★
رفقا باورتون میشه که خیلی وقت بود که نماز صبحم رو اول وقت نخونده بودم! ولی از موقعی که دیدم که بچه ها توی این تاپیک خیلی موفق هستند توی اول وقت خوندن نماز صبح، راستش غبطه خوردم و امروز صبح تونستم که اول وقت بخونمش. خیلی خوب بود.
Khansariha (69)
[تصویر:  photo_2018_02_20_19_03_36.jpg]
[تصویر:  05_blue.png]
 سپاس شده توسط
صبـــــــــــــــح:    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:


صبـــــــــــــــح:★    
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:


برام دعا کنید ... [تصویر:  53.gif]
[تصویر:  147.gif]
[تصویر:  ImamMahdi_mahdiyar_ir_Psd_7.jpg]
[تصویر:  05_blue3.png]
 سپاس شده توسط
فصل چهارم در تیامن
آنچه از اخبار و روایات بدست میآید ترغیب شروع با دست راست در کلیۀ اعمال و افعالی است که هر دو دست در انجام آن بکار گرفته می‌شود، و عاقل میبایست که این را نیز از شئونات حکمت الهی بداند، و بعبارت دیگر از شئونات ترجیح دست راست خدا بداند گر چه هر دو دست او دست راست است، و در هیچ عملی از اعمال و رفتارش مراقبه را از یاد نبرد تا به ترجیح مرجوح گرفتار نشود، سپس می‌بایست که باین حقیقت توجه کند که راست عبارت از طرف قوی‌تر از دو طرف است مثل عالم غیب بالنسبه به عالم شهادت و عالم ارواح بالنسبه به عالم اجسام، پس سزاوار است که تو پیوسته روح و باطن خود را تقویت کنی و آن را خدمت نمائی تا در زمرۀ روحانیان در آئی، و کلمۀ جامعه‌ای که جامع همۀ شرایع انبیاء است همین است که آدمی در زمرۀ روحانیان در آید زیرا آنان در صدد عمارت عالم غیب و خدمت برای آن عالم هستند ولی مردم بواسطۀ اغواء شیاطین بآبادانی این عالم محسوس می- پردازند و لذا پیوسته بین انبیاء و اهل دنیا تضاد است، و اگر می‌بینی که انبیاء و اولیاء گاه گاهی بآبادانی این دنیا می‌پردازند این نه عمارت این دنیا منظور است بلکه همین هم خدمت به عالم غیب و تخریب عالم حس است و وجه این مطلب اینست که آبادانی آخرت و تحصیل معرفت جز به حیات دنیائی ممکن نیست پس عمارت این دنیا بقدر ضرورت برای ادامۀ حیات و بقاء نوع است تا معرفت کسب شود و بآبادانی سرای آخرت پرداخته شود ولی این آبادانی دنیا از ناحیۀ آنها زیادتر از قدر حاجت نیست و عمارت این دنیا از ناحیۀ اهل حق و اشتغالشان بآن از باب مقدمه و بقدر ضرورت است بر خلاف اهل دنیا که این دنیا بنفسه مطلوب و معشوق آنها است و دنیا را فقط برای دنیائیش می‌طلبند و دوست دارند و حاضرند آن را به هر چه که غیر آن است معاوضه کنند و اگر هم دیده می‌شود که گاه گاهی یادی از امور اخروی میکنند و بدان مشغول می‌شوند این بخاطر تقیه از اهل حق است چون حفظ سعادت دنیائی خود را در گرو این اشتغال به امور اخروی می‌دانند و یاد آخرت آنها هم باز بخاطر حفظ دنیایشان است.
 
فصل پنجم «در آداب دعا»
از اموریکه باید هنگام وضو مراعات شود مسئله دعاها و اذکار است و میبایست که انسان در جمیع احوال و افعال به اذکار و دعاهائی که از طرف شارع رسیده و مناسب با آن حال و عمل است متأدب باشد زیرا این ادعیه مایۀ حفظ و برکت و یاد آور امور اخروی و دعا برای آنها است که می‌توان در این زمینه از ادعیه‌ای که سید ابن طاووس قدس سره برای بعضی از اعمال و احوال بیان داشته نام برد، زیرا او گر چه همۀ آنها را از روایات نگرفته ولی در جمع آوری آنها به مفهوم روایات و عمومات توجه داشته است     


 سلام
امروز در مورد نماز مغرب کوتاهی کردم؛ نه چون آبی شد ... جون در اولین فرصت ممکن نخوندمش و مقداری ایستادم حرف زدم.
صبـــــــــــــــح :   
ظهـــر و عصـر :
مغرب و عشا : 
 سپاس شده توسط
سلام 302

 صبـــــــــــــــح:  
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:
یا عباس
 سپاس شده توسط
سلام
ی اشتباهی کرده بودم..1

الحمدلله..53258zu2qvp1d9v

صبـــــــــــــــح:
   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 


خیلی التماس دعا..
یاعلی
[تصویر:  07c49977111e42a28fd6.jpg]

 سپاس شده توسط
سلام
صبـــــــــــــــح:   
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا: 

///
صبـــــــــــــــح:
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:
[تصویر:  qol.jpg]
 سپاس شده توسط
صبـــــــــــــــح:   [تصویر:  shy.gif]
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:

این هفته ان شاءالله
صبـــــــــــــــح:   Confetti  
ظهـــر و عصـر:

مغرب و عشا:
 سپاس شده توسط


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان