کانون

نسخه‌ی کامل: قرآن و زندگی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
دختر تنهای عزیزم ممنونم ازت
درسته مهم اینکه خودم خوندمشون ولی دوست داشتم اینجا هم بذارم چشم حتما سعی میکنم حداقل روزی یه ایه رو از اون قبلیا بذارم
-----------------------------------
آیه 35:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
این آیه خطاب به افراد با ایمان است و به آن ها سه دستور برای رستگار شدن داده شده :1-تقوا و پرهیزکاری 2- انتخاب وسیله ای برای تقرب به خدا (این وسیله معنای وسیعی دارد و هر کار و هر چیزی را که باعث نزدیک شده به خدا میشود را شامل میشود.) 3- جهاد در راه خدا
آیه36:
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا وَمِثْلَهُ مَعَهُ لِيَفْتَدُواْ بِهِ مِنْ عَذَابِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَا تُقُبِّلَ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
اشاره به سرنوشت افراد بی ایمان و آلوده و اینکه تنها در پرتو تقوا و جهاد و عمل می توان رهایی یافت
آیه37:
يُرِيدُونَ أَن يَخْرُجُواْ مِنَ النَّارِ وَمَا هُم بِخَارِجِينَ مِنْهَا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ
آنها مى‏خواهند كه از آتش بيرون آيند در حالى كه از آن بيرون آمدنى نيستند و براى آنان عذابى پايدار خواهد بود
آیه 38:
وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
مجازات دزدان:دست مرد و زن سارق را قطع کنند. از روایات اهل بیت (ع) است که تنها چهار انگشت از دست راست بریده میشود و نه بیشتر اگرچه فقهای اهل تسنن بیش از ان گفته اند.همچنین در این آیه مرد دزد بر زن دزد مقدم داشته شده. و در پایان آیه برای رفع این توهم که مجازات مزبور عادلانه است میفرماید خداوند توانا حکیم است.
-----------------------------------
آیه 21:
يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الأَرْضَ المُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللّهُ لَكُمْ وَلاَ تَرْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِكُمْ فَتَنقَلِبُوا خَاسِرِينَ
جریان ورود بنی اسرائیل به سرزمین مقدس که موسی به قوم خود گفت: به سرزمین مقدسی که خدا برایتان مقرر داشته وارد شوید و برای ورود به آن از مشکلات نترسید و از فداکاری مضایقه نکنید.
آیه22:
قَالُوا يَا مُوسَى إِنَّ فِيهَا قَوْمًا جَبَّارِينَ وَإِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا حَتَّىَ يَخْرُجُواْ مِنْهَا فَإِن يَخْرُجُواْ مِنْهَا فَإِنَّا دَاخِلُونَ
اما بنی اسرائیل پیشنهاد موسی را مانند افراد ترسو که مایلند همه ی پیروزی ها در سایه تصادف ها م مجازات برای ان ها فراهم شود رد کردند.
تولد40 (10امتیاز)+ منتظرم+منظرم +منتظرم[تصویر:  g.gif]
2-کیمیا( 10امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز) +(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(10امتیاز)++(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز) [تصویر:  3.gif]
3-آسمان(10امتیاز)+ منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
4-مبینا (10امتیاز)+(2 امتیاز)+(5 امتیاز)+(2امتیاز)+(9 امتیاز)+(1 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)آجی خودمی دیگه مثل همیشه فوق العاده[تصویر:  3.gif]
5-مسافرکوچولو (10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتطرم[تصویر:  g.gif]
6-سها (10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
7-همارها (10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(8امتیاز)+ (1 امتیاز)+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
8-راه رهایی (10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(8 امتیاز) +منتظرم+(2 امتیاز)[تصویر:  g.gif]
9-مونا(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(9 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)
10-چکاوک(10 امتیاز)+ منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
11_#فرشاد# (10 امتیاز)+منتظرم+منتظرم+منتطرم[تصویر:  g.gif]
12-بارونی...(10 امتیاز)+منظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
13-ساحل(10 امتیاز)منظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
14-آنا(10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
15-هپی گرل(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+10امتیاز) +(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)
16-همای رحمت(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(8 امتیاز)خوب بود آقای همای رحمت ممنونم[تصویر:  3.gif]+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
17-ترک(10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم
[b]18-تروس(عضو جدید): خوشحال شدم هم گروهی خوبم موفق باشی تروس جونم
19-ایلیا (عضو جدید):خوشحالمون کردین قهرمان موفق باشی
20-امید(عضو جدید):خوشحالمون کردید آقای امید منتظر فعالیتتون هستم موفق باشید
21-مارال(عضو جدید):خوشحال شدم که باهامون هستید موفق باشید
Khansariha (8)
فردا از آیه ی 39 تا 42 سوره ی مائده
موفق باشید
ببخشید دختر تنهای عزیزKhansariha (8)

من یکم جا موندم. به سهم امروز نرسیدم
1276746pa51mbeg8j

انشالله برسم جبران کنم
آیه23:
قَالَ رَجُلاَنِ مِنَ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِمَا ادْخُلُواْ عَلَيْهِمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غَالِبُونَ وَعَلَى اللّهِ فَتَوَكَّلُواْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
دو تن از مردان با ایمان و خدا ترس به دفاع از پیشنهاد موسی پرداختند.
آیه24:
قَالُواْ يَا مُوسَى إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا أَبَدًا مَّا دَامُواْ فِيهَا فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ
ولی بنی اسرائیل هیچ یک از پیشنهاد ها را نپذیرفتند و صراحتا به موسی اعلام کردند ما تا آن ها در آن سرزمینند هرگز وارد ان نخواهیم شد .این آیه نشان میدهد که بنی اسرائیل جسارت را در مقابل پیامبر خود به حداکثر رسانده بودند.
آیه25:
قَالَ رَبِّ إِنِّي لا أَمْلِكُ إِلاَّ نَفْسِي وَأَخِي فَافْرُقْ بَيْنَنَا وَبَيْنَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ
در این ایه میخواینم که موسی به کلی از انها نا امید شد و جدایی خود را از انها از خداوند خواستار شد.
آیه 26:
قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعِينَ سَنَةً يَتِيهُونَ فِي الأَرْضِ فَلاَ تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ
سرانجام دعای موسی به اجابت رسید و بنی اسرائیل به نتیجه ی اعمال شوم خود رسیدند و از ورود به سرزمینی که مملو از مواهب مادی و معنوی بود تا چهل سال محروم شدند

آیه 39: در این آیه راه بازگشت به روی کسانی که مرتکب دزدی شده اند گشوده شده است.منظور از راه بازگشت توبه است و اینکه در صدد جبران و اصلاح برآید چراکه خدا آمرزنده و مهربان است


آیه 40: در این آیه به مالکیت خدا بر آسمانها و زمین تاکید کرده و اینکه خدا حق تصرف در آنها را دارد و هر که را که بخواهد مجازات و هر که را که بخواهد میبخشد چون خدا بر همه چیز توانا است


آیه 41:شأن نزول:


از امام باقر عليه السّلام نقل شده كه: يكى از اشراف يهود خيبر كه داراى همسر بود، با زن شوهردارى كه او هم از خانواده‏هاى سرشناس خيبر محسوب مى‏شد عمل منافى عفت انجام داد، يهوديان از اجراى حكم تورات (سنگسار كردن) در مورد آنها ناراحت بودند، اين بود كه به هم مسلكان خود در مدينه پيغام فرستادند كه حكم اين حادثه را از پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله بپرسند (تا اگر در اسلام حكم سبكترى بود آن را انتخاب كنند و در غير اين صورت آن را نيز به دست فراموشى بسپارند و شايد از اين طريق مى‏خواستند توجه پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله را نيز به خود جلب كنند و خود را دوست مسلمانان معرفى نمايند).


در اين موقع حكم سنگباران كردن كسانى كه مرتكب زناى محصنه مى‏شود نازل گرديد، ولى آنها از پذيرفتن اين حكم شانه خالى كردند! پيامبر صلّى اللّه عليه و آله اضافه كرد: اين همان حكمى است كه در تورات شما نيز آمده، آيا موافقيد كه يكى از شما را به داورى بطلبم و هر چه او از زبان تورات نقل كرد بپذيريد. برگزيده تفسير نمونه، ج‏1، ص: 516


گفتند: آرى.


پيامبر صلّى اللّه عليه و آله گفت: ابن صوريا كه در فدك زندگى مى‏كند چگونه عالمى است؟


گفتند: او از همه يهود به تورات آشناتر است، به دنبال او فرستادند و هنگامى كه نزد پيامبر صلّى اللّه عليه و آله آمد به او فرمود: آيا حكم سنگباران كردن در چنين موردى در تورات بر شما نازل شده است يا نه؟


او در پاسخ گفت: آرى! چنين حكمى در تورات آمده است.


پيامبر صلّى اللّه عليه و آله گفت: چرا از اجراى اين حكم سرپيچى مى‏كنيد؟


او در جواب گفت: حقيقت اين است كه ما در گذشته اين حد را در باره افراد عادى اجرا مى‏كرديم، ولى در مورد ثروتمندان و اشراف خوددارى مى‏نموديم، اين بود كه گناه مزبور در طبقات مرفّه جامعه ما رواج يافت. به همين جهت ما قانونى سبكتر از قانون سنگسار كردن تصويب نموديم.


در اين هنگام پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دستور داد كه آن مرد و زن را در مقابل مسجد سنگسار كنند.


و فرمود: خدايا من نخستين كسى هستم كه حكم تو را زنده نمودم بعد از آن كه يهود آن را از بين بردند.


در اين هنگام آيه نازل شد و جريان مزبور را بطور فشرده بيان كرد.

تفسیر:این آیه با عبارت "ای فرستاده" شروع شده به دلیل اینکه میخواسته حس مسولیت پذیری را در پیامبر تحریک کند و اراده ی ایشان را تقویت نماید.در ادامه ی آیه به ذکر نافرمانی ها و کارشکنی های منافقان و دشمنان داخلی پرداخته و از پیامبر خواسته اندوهگین نشوند چراکه کار انها تازگی ندارد و سپس به ذکر کارشکنی های دشمنان خارجی و یهودیان پرداخته که از ویژگی های آنها این است که سخن خدا را تحریف میکنند و عجیب تر اینکه پیش از اینکه نزد پیامبر بروند تصمیم خودشان را گرفته اند و اگر حرف پیامبر مخالف حرف آنها بود از پذبرش آن سر باز میزنند.اینها کسانی هستند که در گمراهی فرو رفته اند و امیدی به هدایت آنها نیست




آیه42:در این آیه دوباره تاکید شده که یهودیان تمایل به شنیدن سخنان پیامبر و تکذیب آن دارند و این تاکید به دلیل همین رفتار زشت آنهاست.علاوه بر این آنها اموال حرام و رشوه خواری میکنند.در اینجا به پیامبر گفته شده اگر برای داوری نزد تو آمدند میتوانی براساس قوانین اسلام داوری کنی یا از آنها روی برگردانی
در آخر آیه برای تقویت روحیه پیامبر ذکر میکنه که اگر از آنها روی برگردانی هیچ زیانی به تو نمیرسد و حتما در داوری بین آنها باید عدالت را رعایت کنی چراکه خداوند دادگر است
تولد40 (10امتیاز)+ منتظرم+منظرم +منتظرم[تصویر:  g.gif]
2-کیمیا( 10امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز) +(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(10امتیاز)++(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز) [تصویر:  3.gif]
3-آسمان(10امتیاز)+ منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
4-مبینا (10امتیاز)+(2 امتیاز)+(5 امتیاز)+(2امتیاز)+(9 امتیاز)+(1 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)[تصویر:  3.gif]
5-مسافرکوچولو (10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتطرم[تصویر:  g.gif]
6-سها (10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
7-همارها (10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(8امتیاز)+ (1 امتیاز)+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
8-راه رهایی (10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(8 امتیاز) +منتظرم+(2 امتیاز)[تصویر:  g.gif]
9-مونا(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(9 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)
10-چکاوک(10 امتیاز)+ منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
11_#فرشاد# (10 امتیاز)+منتظرم+منتظرم+منتطرم[تصویر:  g.gif]
12-بارونی...(10 امتیاز)+منظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
13-ساحل(10 امتیاز)منظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
14-آنا(10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
15-هپی گرل(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+10امتیاز) +(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)
16-همای رحمت(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(8 امتیاز)خوب بود آقای همای رحمت ممنونم[تصویر:  3.gif]+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
17-ترک(10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم
18-تروس(عضو جدید): خوشحال شدم هم گروهی خوبم موفق باشی تروس جونم
[b]19-ایلیا (عضو جدید):خوشحالمون کردین قهرمان موفق باشی
20-امید(عضو جدید):خوشحالمون کردید آقای امید منتظر فعالیتتون هستم موفق باشید
21-مارال(عضو جدید):خوشحال شدم که باهامون هستید موفق باشید
فردا از آیه ی 42 تا 45 سوره ی مائده
موفق باشید
آیه 43:این آیه دویاره به موضوع یهودیان پرداخته.نکته تعجب آور این است که یهودیان با توجه به اینکه احکام خدا در


تورات آمده پیامبر را به داوری میخواندند و بعد از اینکه پیامبر حکمی را بیان کردند که مطابق به کتاب تورات بود یهودیان


به خاطر منافه خود از پذیرش آن سر باز زدند و این به علت این است که آنها اصلا مومن نیستند
آیه44:در اینجا بر اهمیت کتاب موسی(ع) تاکید کرده و گفته ما تورات را نازل کردیم که در ان هدایت و نور بود.در
این آیه
روی سخن با دانشمندان اهل کتاب آن زمان است و میگوید:از مردم نترسید بلکه از مخالفت من بترسید و احکام
واقعی را بیان کنید و حقیقت را پنهان نکنید و آیات خدا را به بهای اندکی نفروشید


آیه 45:این آیه به طور کلی در مورد قصاص و گذشت است و احکامی که در این رابطه است را از تورات نقل


کرده.حکمی که باید عادلانه و به دور از هرگونه تبعیض نژادی,طبقاتی و طایفه ای اجرا شود.ولى براى آن كه


اين توهم پيش نيايد كه خداوند قصاص كردن را الزامى شمرده و دعوت به مقابله به مثل نموده است، به دنبال


اين حكم مى‏فرمايد: «اگر كسى از حق خود بگذرد و عفو و بخشش كند، كفاره‏اى براى گناهان او محسوب


مى‏شود، و به همان نسبت كه گذشت به خرج داده خداوند از او گذشت مى‏كند
سلام
آیه39:
فَمَن تَابَ مِن بَعْدِ ظُلْمِهِ وَأَصْلَحَ فَإِنَّ اللّهَ يَتُوبُ عَلَيْهِ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
پس هر كه بعد از ستم‏كردنش توبه كند و به صلاح آيد خدا توبه او را مى‏پذيرد كه خدا آمرزنده مهربان است .(توبه ی کسانی که دزدی کرده اند )
آیه 40:
أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ يُعَذِّبُ مَن يَشَاءُ وَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاءُ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
به دنبال حکم توبه ی سارقان روی سخن با پیامبر(ص) است :مگر ندانسته‏اى كه فرمانروايى آسمانها و زمين از آن خداست هر كه را بخواهد عذاب مى‏كند و هر كه را بخواهد مى‏بخشد و خدا بر هر چيزى تواناست
آیه 41:
يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ لاَ يَحْزُنكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ مِنَ الَّذِينَ قَالُواْ آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَلَمْ تُؤْمِن قُلُوبُهُمْ وَمِنَ الَّذِينَ هِادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ يَقُولُونَ إِنْ أُوتِيتُمْ هَذَا فَخُذُوهُ وَإِن لَّمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُواْ وَمَن يُرِدِ اللّهُ فِتْنَتَهُ فَلَن تَمْلِكَ لَهُ مِنَ اللّهِ شَيْئًا أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللّهُ أَن يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ
شان نزول این ایه در مورد حکم سنگباران کردن کسانی است که مرتکب زنا شده اند.
از این آیه و چند آیه پس از آن استفاده میشود که قضات اسلام حق دارند با شرایط خاصی درباره ی جنایات غیر مسلمانان نیز قضاوت کنند.
سپس به دلداری پیامبر به عنوان مقدمه ای برای حکم بعد پرداخته و سپس به ذکر کار شکنیهای منافقان پرداخته و میفرماید کسانی از یهودیان که این مسیر را میپیمایند نباید مایه اندوه تو شوند.سپس به پاره ای از اعمال نفاق الوده اشاره میکند.
آیه42:
سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ فَإِن جَآؤُوكَ فَاحْكُم بَيْنَهُم أَوْ أَعْرِضْ عَنْهُمْ وَإِن تُعْرِضْ عَنْهُمْ فَلَن يَضُرُّوكَ شَيْئًا وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُم بَيْنَهُمْ بِالْقِسْطِ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ
در این آیه تاکید میکند که انها گوش شنوا برای شنیدن سخنان تو و تکذیب ان دارند و علاوه بر این انها زیاد اموال ناحق و رشوه میخورند سپس به پیامبر اختیار داوری در میان انها را میدهد.
آیه43:
وَكَيْفَ يُحَكِّمُونَكَ وَعِندَهُمُ التَّوْرَاةُ فِيهَا حُكْمُ اللّهِ ثُمَّ يَتَوَلَّوْنَ مِن بَعْدِ ذَلِكَ وَمَا أُوْلَئِكَ بِالْمُؤْمِنِينَ
و چگونه تو را داور قرار مى‏دهند با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده] ست‏سپس آنان بعد از اين [طلب داورى] پشت مى‏كنند و [واقعا] آنان مؤمن نيستند
آیه 44:
إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُواْ لِلَّذِينَ هَادُواْ وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن كِتَابِ اللّهِ وَكَانُواْ عَلَيْهِ شُهَدَاء فَلاَ تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ
این ایه اشاره به اهمیت کتاب اسمانی موسی یعنی تورات دارد که پیامبران الهی که بعد از نزول تورات روی کار امدند همگی بر طبق ان برای یهود حکم میکردند همچنین علمای بزرگ یهود و دانشمندان با ایمان و پاک انها.و در پایان ایه میفرماید انها که بر طبق احکام خدا داوری نمیکنند کافرند.
آیه 45:
وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
حکم قصاص : ما در تورات قانون قصاص را مقرر داشتیم که اگر کسی عمدا بیگناهی را به قتل برساند اولیای مقتول میتوانند قاتل را اعدام نمایند.ولی برای انکه این توهم پیش نیاید که خدا حکم قصاص را الزامی شمرده به دنبال این حکم میفرماید: هر كه از آن [قصاص]درگذرد پس آن كفاره [گناهان] او خواهد بود (و به همان نسبت که گذشت بهخرج داده خداوند از او گذشت میکند). و در پایان ایه میفرماید كسانى كه به موجب آنچه خدا نازل كرده داورى نكرده‏اند آنان خود ستمگرانند
تولد40 (10امتیاز)+ منتظرم+منظرم +منتظرم[تصویر:  g.gif]
2-کیمیا( 10امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز) +(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(10امتیاز)++(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز) [تصویر:  3.gif]
3-آسمان(10امتیاز)+ منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
4-مبینا (10امتیاز)+(2 امتیاز)+(5 امتیاز)+(2امتیاز)+(9 امتیاز)+(1 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)[تصویر:  3.gif]
5-مسافرکوچولو (10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتطرم[تصویر:  g.gif]
6-سها (10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
7-همارها (10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(8امتیاز)+ (1 امتیاز)+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
8-راه رهایی (10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(8 امتیاز) +منتظرم+(2 امتیاز)[تصویر:  g.gif]
9-مونا(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(9 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)
10-چکاوک(10 امتیاز)+ منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
11_#فرشاد# (10 امتیاز)+منتظرم+منتظرم+منتطرم[تصویر:  g.gif]
12-بارونی...(10 امتیاز)+منظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
13-ساحل(10 امتیاز)منظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
14-آنا(10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
15-هپی گرل(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+10امتیاز) +(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)+(2 امتیاز)+(10 امتیاز)
16-همای رحمت(10 امتیاز)+(2امتیاز)+(8 امتیاز)خوب بود آقای همای رحمت ممنونم[تصویر:  3.gif]+منتظرم+منتظرم[تصویر:  g.gif]
17-ترک(10 امتیاز)منتظرم+منتظرم+منتظرم
18-تروس(عضو جدید): خوشحال شدم هم گروهی خوبم موفق باشی تروس جونم
19-ایلیا (عضو جدید):خوشحالمون کردین قهرمان موفق باشی
[b]20-امید(عضو جدید):خوشحالمون کردید آقای امید منتظر فعالیتتون هستم موفق باشید
21-مارال(عضو جدید):خوشحال شدم که باهامون هستید موفق باشید
فردا از آیه ی 46 تا 50 سوره ی مائده
موفق باشیدKhansariha (8)
سلام اجی من الان یکم [تصویر:  4.gif] هستم
چه ایه هایی رو باید بنویسم ؟Khansariha (134)
فک کنم دور روز نبودم 53258zu2qvp1d9v
به نام خدایی که همین نزدیکیست
سلام
هپی گرل جونم شما تا آیه 38 خوندی
باید از 39 تا 50 رو بخونی
و اما دوستای گلم
داریم به ماه رمضان نزدیک میشیم و هر روز تعداد کم تری میاین و آیه هارو میخونن
امیدوارم که از این به بعد بیشتر توجه کنید
و خوب تو ذهنم یه برنامه هایم دارم
امروز لیستی هم نداریم چون کسی آیه رو نخونده
فردا هم تا آیه 50 سوه مائده خونده میشه و فرصت دوبارست
امیدوارم استفاده کنید
التماس دعا
این گل ها تقدیم به شما که همتون گلید

[تصویر:  lantana.jpg]
ََآيه : 46

وَ قَفَّيْنَا عَلى ءَاثَرِهِم بِعِيسى ابْنِ مَرْيَمَ مُصدِّقاً لِّمَا بَينَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَ ءَاتَيْنَهُ الانجِيلَ فِيهِ هُدًى وَ نُورٌ وَ مُصدِّقاً لِّمَا بَينَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَ هُدًى وَ مَوْعِظةً لِّلْمُتَّقِينَ(46)
ترجمه :
46 - و به دنبال آنها (يعنى پيامبران پيشين ) عيسى بن مريم را قرار داديم كه به آنچه پيش از او فرستاده شده بود از تورات تصديق داشت وانجيل را به او داديم كه در آن هدايت و نور بود و (كتاب آسمانى او نيز) تورات را كه قبل از او بود تصديق مى كرد و هدايت و موعظه براى پرهيزكاران بود.
تفسير: در تعقيب آيات مربوط به تورات ، در اين دو آيه اشاره به وضع انجيل كرده ، مى گويد: پس از رهبران و پيامبران پيشين ، مسيح (عليه السلام ) را مبعوث كرديم ، در حالى كه نشانه هاى او كاملا با نشانه هائى كه تورات داده بود تطبيق مى كرد
مسيح (عليه السلام ) به حقانيت تورات كه بر موسى بن عمران نازل شده بود، اعتراف كرد، همانطور كه تمام پيامبران آسمانى به حقانيت پيامبران پيشين ، معترف بودند.
سپس مى گويد: انجيل را در اختيار او گذاشتيم كه در آن هدايت و نور بود در قرآن مجيد به تورات و انجيل و قرآن هر سه نور گفته شده است : درباره تورات مى خوانيم :
(انا انزلنا التورية فيها هدى و نور) (مائدة - 44).


در حقيقت همانطور كه تمام موجودات جهان براى ادامه حيات و زندگى خود احتياج شديد به نور دارند، همچنين آئينه اى الهى و دستورهاى كتب آسمانى براى رشد و تكامل انسانها ضرورت قطعى دارد.
اصولا ثابت شده كه تمام انرژيها، نيروها، حركات ، و زيبائيها، همه از نور سرچشمه مى گيرند و اگر نور نباشد، سكوت و مرگ ، همه جا را فرا خواهد گرفت ، همچنين اگر تعليمات پيامبران نباشد همه ارزشهاى انسانى ، اعم از فردى و اجتماعى به خاموشى مى گرايد كه نمونه هاى آنرا در جوامع مادى به روشنى مى بينيم .
قرآن در موارد متعددى از تورات و انجيل به عنوان يك كتاب آسمانى ياد مى كند، در اينكه اين دو كتاب در اصل از طرف خدا نازل شده جاى هيچگونه شك و ترديد نيست ، ولى اين نيز مسلم است كه اين دو كتاب آسمانى بعد از زمان پيامبران دستخوش تحريف شدند، حقايقى از آن كم شد و خرافاتى بر آن افزوده گرديد و آنها را از ارزش انداخت و يا كتب اصلى فراموش گرديد و كتابهاى ديگرى كه تنها بخشى از حقايق آنها را در برداشت جاى آنها نشست .



ََآيه : 47
وَ لْيَحْكمْ أَهْلُ الانجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِيهِ وَ مَن لَّمْ يحْكم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَئك هُمُ الْفَسِقُونَ(47) ترجمه : - به اهل انجيل (پيروان مسيح ) گفتيم بايد به آنچه خداوند در آن نازل كرده حكم كنند و كسانى كه بر طبق آنچه خدا نازل كرده حكم نمى كنند فاسق هستند.
تفسير : آنها كه به قانون خدا حكم نمى كنند
پس از اشاره به نزول انجيل در آيات گذشته ، در اين آيه مى فرمايد: ما به اهل انجيل دستور داديم كه به آنچه خدا در آن نازل كرده است ، داورى كنند.
(و ليحكم اهل الانجيل بما انزل الله فيه )

و در پايان آيه ، بار ديگر تاكيد مى كند: كسانى كه بر طبق حكم خدا داورى نكنند فاسقند.
(و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الفاسقون ).

قابل توجه اينكه در آيات اخير، در يك مورد به چنين افراد اطلاق كافر و در مورد ديگر ظالم و در اينجا فاسق ، شده است ، ممكن است اين تفاوت تعبير به خاطر آن باشد كه هر حكم داراى سه جنبه است ، از يك سو به قانونگزار (خداوند) منتهى مى شود، از سوى ديگر به مجريان قانون (شخص حاكم و قاضى ) و از سوى سوم به كسى كه اين حكم در حق او اجرا مى گردد (شخص محكوم ).
گويا هر يك از تعبيرات سه گانه فوق ، اشاره به يكى از اين سه جنبه است ، زيرا كسى كه بر خلاف حكم خداوند داورى مى كند، از يك طرف ، قانون الهى را زير پا گذاشته و كفر ورزيده و از طرف ديگر به انسان بى گناهى ، ستم و ظلم كرده ، و از طرف سوم از مرز وظيفه و مسئوليت خود خارج شده و فاسق گرديده است (زيرا همانطور كه در سابق گفتيم فسق به معنى بيرون رفتن از مرز بندگى و وظيفه است ).



ََآيه : 48
وَ أَنزَلْنَا إِلَيْك الْكِتَب بِالْحَقِّ مُصدِّقاً لِّمَا بَينَ يَدَيْهِ مِنَ الْكتَبِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ فَاحْكم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَك مِنَ الْحَقِّ لِكلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شرْعَةً وَ مِنْهَاجاً وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكمْ أُمَّةً وَحِدَةً وَ لَكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فى مَا ءَاتَاكُمْ فَاستَبِقُوا الْخَيرَتِ إِلى اللَّهِ مَرْجِعُكمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تخْتَلِفُونَ(48)

48 - و اين كتاب را به حق بر تو نازل كرديم ، در حالى كه كتب پيشين را تصديق مى كند و حافظ و نگاهبان آنها است ، بنابراين بر طبق احكامى كه خدا نازل كرده در ميان آنها حكم كن ، و از هوا و هوسهاى آنها پيروى مكن ، و از احكام الهى روى مگردان ، ما براى هر كدام از شما آئين و طريقه روشنى قرار داديم و اگر خدا مى خواست ، همه شما را امت واحدى قرار مى داد ولى خدا مى خواهد شما را در آنچه به شما بخشيده بيازمايد (و استعدادهاى شما را پرورش دهد) بنابراين بكوشيد و در نيكيها به يكديگر سبقت جوئيد، بازگشت همه شما به سوى خدا است و از آنچه در آن اختلاف كرده ايد به شما خبر خواهد داد!

در اين آيه اشاره به موقعيت قرآن بعد از ذكر كتب پيشين انبياء شده است .
اساسا تمام كتابهاى آسمانى ، در اصول مسائل هماهنگى دارند، و هدف واحد يعنى تربيت و تكامل انسان را تعقيب مى كنند
(فاحكم بينهم بما انزل الله ).
اين جمله با فاء تفريع ذكر شده و نتيجه جامعيت احكام اسلام نسبت به احكام آئينهاى پيشين است ، اين دستور منافاتى با آنچه در آيات قبل گذشت كه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) مخير بين داورى كردن ميان آنها و يا رها كردن آنان به حال خود مى نمود، ندارد زيرا اين آيه مى گويد: چنانچه خواستى ميان اهل كتاب داورى كنى بر طبق احكام قرآن داورى كن . بعد اضافه مى كند از هوا و هوسهاى آنها كه مايلند احكام الهى را بر اميال و هوسهاى خود تطبيق دهند پيروى مكن و از آنچه به حق بر تو نازل شده است روى مگردان
((خداوند مى توانست همه مردم را امت واحدى قرار دهد و همه را پيرو يك آئين سازد، ولى اين با قانون تكامل تدريجى و سير مراحل مختلف تربيتى سازگار نبود

ََآيه 49 - 50
وَ أَنِ احْكُم بَيْنهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَ احْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوك عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْك فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبهُم بِبَعْضِ ذُنُوبهِمْ وَ إِنَّ كَثِيراً مِّنَ النَّاسِ لَفَسِقُونَ(49)
أَ فَحُكْمَ الجَْهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَ مَنْ أَحْسنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ(50)

49 - و بايد در ميان آنها (اهل كتاب ) طبق آنچه خداوند نازل كرده حكم كنى و از هوسهاى آنان پيروى مكن و بر حذر باش كه مبادا تو را از بعض ‍ احكامى كه خدا بر تو نازل كرده منحرف سازند، و اگر آنها (از حكم و داورى تو) روى گردانند بدان خداوند مى خواهد آنها را بخاطر پاره اى از گناهانشان مجازات كند و بسيارى از مردم فاسقند.
50 - آيا آنها حكم جاهليت را (از تو) مى خواهند، و چه كسى براى افراد با ايمان بهتر از خدا حكم مى كند؟

جمعى از بزرگان يهود توطئه كردند و گفتند نزد محمد (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) ميرويم شايد بتوانيم او را از آئين خود منحرف سازيم ، پس ‍ از اين تبانى ، نزد پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) آمدند و گفتند: ما دانشمندان و اشراف يهوديم و اگر ما از تو پيروى كنيم مطمئنا ساير يهوديان به ما اقتدا مى كنند ولى در ميان ما و جمعيتى ، نزاعى است (در مورد يك قتل يا چيز ديگر) اگر در اين نزاع به نفع ما داورى كنى ما به تو ايمان خواهيم آورد، پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) از چنين قضاوتى (كه عادلانه نبود) خوددارى كرد و آيه فوق نازل شد.
سپس به پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) هشدار ميدهد كه ((اينها تبانى كرده اند تو را از آئين حق و عدالت منحرف سازند مراقب آنها باش .))


ذكر بعض گناهان (نه همه آنها) ممكن است به خاطر آن باشد كه مجازات همه گناهان در زندگى دنيا انجام نمى شود و تنها قسمتى از آن دامن انسانرا مى گيرد و بقيه به جهان ديگر موكول مى شود

ممكن است ايراد شود كه آيه فوق دليل بر اين است كه امكان انحراف از حق درباره پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) تصور مى شود و لذا خداوند به او هشدار مى دهد، آيا اين تعبير با مقام معصوم بودن پيامبران سازگار است !

پاسخ :
معصوم بودن هرگز به اين معنى نيست كه گناه براى پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) و امام محال ميگردد، و گرنه فضيلتى براى آنها محسوب نمى شود بلكه منظور اين است كه آنها با توانائى بر گناه مرتكب گناه نمى شوند، هر چند اين عدم ارتكاب به خاطر تذكرات الهى بوده باشد و به عبارت ديگر يادآوريهاى خداوند جزئى از عامل مصونيت پيغمبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) از گناه ميباشد.
توضيح بيشتر درباره مقام عصمت پيامبران و امامان به خواست خدا در ذيل آيه تطهير (آيه 33 احزاب ) خواهد آمد.
در آيه بعد به عنوان استفهام انكارى ميفرمايد ((آيا اينها كه مدعى پيروى از كتب آسمانى هستند انتظار دارند با احكام جاهلى و قضاوتهاى آميخته انواع تبعيضات در ميان آنها داورى كنى )).
(افحكم الجاهلية يبغون ).
در حالى كه هيچ داورى براى افراد با ايمان بالاتر و بهتر از حكم خدا نيست

(الحكم حكمان حكم الله و حكم الجاهلية فمن اخطا حكم الله حكم بحكم الجاهلية :
((حكم دو گونه بيشتر نيست يا حكم خدا است يا حكم جاهليت و هر كس حكم خدا را رها كند به حكم جاهليت تن در داده است .))
و از اينجا روشن ميشود، مسلمانانى كه با داشتن احكام آسمانى به دنبال قوانين ساختگى ملل ديگرى افتاده اند، در حقيقت در مسير جاهليت گام نهاده اند

به نام خدایی که همین نزدیکی است
سلام
[تصویر:  29.gif] قرآن و زندگی
اگر ما این قرآن را بر کوه نازل می کردیم... متلاشی می گشت(حشر21)


در بیکران زندگی دو چیز افسونم می کند
آبی آسمانی که می بینم و می دانم که نیست و خدایی که نمی بینم و می دانم که هست(دکتر شریعتی)
اثبات وجود خدا و راههای تقویت ایمان
[تصویر:  hr.gif]
کسی که بر خدا توکل کند، خدا برایش کافی است(طلاق3)
بگو: اوست رحمان، به او ایمان آوردیم، و بر او توکل کردیم(ملک29)
دوستان خدا نه می ترسند نه اندوهگین می شوند (یونس62)
Khansariha (8)
می خواهیم به بودن او مطمئن شویم تا قلبمان آرام بگیرد و فارغ از موقعیت دنیوی که داریم با صلابت به سوی او گام برداریم و زندگی زیبا و هدفمند و به دور از نا امیدی تکبر و پلیدی و سرخوردگی را در پیش گیریم محدودیتهای روحی و جسمی خود را فراموش کنیم و به کمال انسانی بیاندیشیم

هر کدام از مطالب زیر به تنهایی میتواند حجت را بر بودن خدا تمام کند و اگر ابهامی دارید در قسمت نظرات درج کنید

-------------- برهان نظم و برهان علیت------------
دانشمند ماکتی را که به شکل منظومه شمسی از چرخدنده و زنجیرهایی ساخته بود را به کناری گذاشت تا کمی استراحت کند در این هنگام یکی از دوستانش وارد شد ماکت نظر او را جلب کرد دسته ماکت را چرخاند و به زیبایی دید که سیارات در ماکت روی ریل خود با نظم خاصی به حرکت در آمدند از دانشمند پرسید : این ماکت جالب را شما ساخته اید؟ دانشمند جواب داد نه آنرا کسی نساخته است آن فرد خندید و گفت مگر میشود کسی این را نساخته باشد ؟ دانشمند جواب داد: تو سیارات عظیم واقعی را که در جای خود در حال گردش هستند را بدون خالق میپنداری پس باور کن که این ماکت هم سازنده ای ندارد
----------------اعجاز عددی قرآن----------------
( اعجاز شگفت انگیز عدد 19 بر پایه سوره مدثر- اعجاز حروف مقطعه یا همان پاراف های قرآنی – اعجاز عدد هفت – تناسب و تساوی واژگان در قرآن – اعجاز زوج و فرد در قرآن)
ای پیامبر بگو كه اگر جنی ها و انسان ها برای فراهم آوردن كتابی همچون قرآن دست به یكی كنند نمی توانند همانند آن را بیاورند هر چند برخی با برخی دیگر همكاری نمایند
.اعجاز در کتاب شگفت آور قرآن جنبه های بسیار زیادی دارد اما در چند سال اخیر به لطف کامپیوترها رازی از رازهای این کتاب الهی نمایان شد. تحقیقات عمیقتر پرده ازیک سیستم ماورالطبیعه بسیار عجیب و پیچیده ریاضی در قرآن برداشت......با تحقیقات بیشتر مشخص شد یک همبستگی خارق العاده بر پایه ی عدد 19 درسراسر قرآن حکمفرماست... (ارتباط بین رقم 19 و مثلث پاسكال در نگاه وحی زنجیره ای آیات قرآنی)
--------------اعجاز غیبی قرآن---------------
(پیشگویی قرآن درباره جنگ ایران و روم - – پیشگویی فتح مکه – پیشگویی سرنوشت جسدی که در قرن 19 کشف شد و ...)
--------------اعجاز لفظی قرآن--------------
هندسه کلمات در قرآن بی نظیر است، نه کسی توانسته یک کلمه قرآن را پس و پیش کند
بدون آنکه به زیباییهای آن لطمه وارد سازد و نه کسی توانسته است مانند آن بسازد. قرآن از این جهت مانند یک ساختمان زیباست که نه کسی بتواند با جابجاکردن و تغییر دادن، آن را زیباتر کند و نه بتواند بهتر از آن و یا مانند آن را بسازد. سبک و اسلوب قرآن نه سابقه دارد و نه لاحقه، یعنی نه قبلا کسی با این سبک سخن گفته است و نه بعدا کسی - با همه دعوتها و مبارزه طلبیهای قرآن - توانسته است با آن رقابت کند و یا از آن تقلید نماید
تحدی قرآن و مبارزه طلبی او هنوز هم همچنان مانند کوه
پابرجاست و برای همیشه باقی خواهد بود امروز هم همه مسلمانان با ایمان مردم جهان را دعوت می کنند که در این مسابقه شرکت کنند و اگر مثل و مانندی برای قرآن پیدا شد، آنها از دعوی و ایمان خود صرف نظر می کنند و اطمینان دارند که چنین چیزی میسر نیست
.
----------شگفتیهای قرآن در علم----------
قرآن دانشمندان امروز را شگفت زده کرده است. توجه کنید علومی که قرآن از آنها پرده بر میدارد هزاران سال بعد از قرآن توسط بشر کشف شدند وبسیاری هنوز...)
جایگاه علوم زمین در قرآن – زوجیت گیاهان در قرآن – کروی بودن زمین- حرکت زمین – حرکت خورشید- نیروی جاذبه- انبساط جهان و
...)
زمانی که بشر حتی منظومه شمسی را نمی شناخت قران صحبت از حرکت خورشیدکرد باور کردنی نیست قرآن صحبت از یک حرکت کهکشانی میکند...
درباره نظریه داروین در مورد پیدایش جهان و انشقاق انسان از حیوانات برخی گفتند که این کشف علمی مقابل مذهب و قرآن قرار میگیرد وآنها را رد میکند اما دو نکته قابل تامل است اول اینکه علم همیشه ناقص است و در حال تکامل و ممکن است فردا نظریه جدیدی با پیشرفت علم در مورد خلقت بیان شود نکته دوم اینکه حتی اگر این کشف علمی درست باشد آیاتی از قرآن آنرا بیان میکند (آیه 38 سوره انعام و آیاتی دیگر) یک مثال برای شما بزنم هنگام نزول قرآن وقتی انسان حرکت ظاهری خورشید را در آسمان می دید صحبت قرآن در مورد حرکت خورشید برای انسان عادی بود قرنها بعد شعور انسان به منظومه شمسی رسید و فهمید که خورشید حرکت نمیکند و این زمین است که به دور خورشید می گردد و در این زمان برخی به سخن فرآن در مورد حرکت خورشید خرده گرفتند سالها گذشت و با پیشرفت علم انسان از کهکشانها با خبر شد و فهمید در حركت انتقالی، خورشید با سرعت km/s 240 به دور مركز كهكشان راه شیری در حركت است...


حتی انیشتن پس از ارائه فرمول معروفش که انقلابی در تفکر علمی جهان پدید آورد و حاکی از انبساط جهان بود این قضیه را باور نکرد تا اینکه سالها بعد
...


چرا قرآن به جای به کار بردن کلمات مغرب و مشرق در آیه 17 سوره الرحمن از کلمات مغربین و مشرقین به معنای دو مغرب و دو مشرق استفاده میکند؟ کمی فکر کنید قرآن با به کار بردن کلمات مغربین و مشرقین چندین قرن قبل از گالیله و دیگران پرده از راز کروی بودن زمین بر میدارد
...


در سال 1731 یک دانشمند فرانسوی فرضیه لا پلاس یا زوجیت گیاهان را کشف کرد
...
------------ سخن دانشمندان و اندیشمندان جهان درباره قرآن ----------------
قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعهاى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند، هدایت مىکند(آلبرت انیشتن )


سالیان دراز کشیشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگه داشتند؛ امّا هر قدر که ما قدم در جاده علم و دانش نهادیم و پرده تعصب را دریدیم، عظمت احکام مقدس قرآن، بهت و حیرت عجیبى در ما ایجاد نمود. به زودى این کتاب توصیفناپذیر، محور افکار مردم جهان مىگردد(گوته)


در قرآن، قانون و اخلاق یکى است. رفتار دینى در قرآن، شامل رفتار دنیوى هم مىشود و همه امور آن از جانب خداوند و به طریق وحى آمده است. قرآن در جانهاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مىآورد که از رسوم و تشریفات ناروا آزاد است(ویل دورانت)


آیات قرآن به خوبى بر مقام عالى اسلام و پاکى روح آورندهاش گواهى مىدهد(لئو تولستوی)


اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمىکرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشهاى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است(دکتر هانری کربن)


در کتابخانه من هزاران جلد کتاب سیاسى ،اجتماعى، ادبى و... وجود دارد که هر کدام را بیش از یک بار نخواندهام؛ اما یک جلد کتاب هست که همیشه مونس من است و هر وقت خسته مىشوم و مىخواهم درهایى از معانى و کمال به رویم باز شود، آن را مطالعه مىکنم. این کتاب، قرآن - کتاب آسمانى مسلمانان – است(ارنست رنان)


امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و مىتواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دار سعادت بشر است(ناپلئون بنا پارت)

صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15