1391 بهمن 5، 14:07
به نام خدا
دراین تاپیک فرصت انتقاد از مدیریت کانون برای کاربران عزیز فراهم شده..
* رعایت شرط ادب و عدم توهین و حفظ آرامش ضروریست.
* پستهای ک این شرایط را نداشته باشند بدون تذکر حذف خواهند شد.
* سعی کنید انتقاد های خود را همراه با راه کار مطرح نمایید.
* از مطرح کردن نظرات در مورد شخص مدیران پرهیز نماید. نظرات شخصی را ب خوده ایشان انتقال دهید.
* از ایجاد جنجال و شلوغ کاری پرهیز نمایید.
* مدیران تا حدی ک بتوانند جوابگو و توضیح دهنده خواهند بود.. اما اگر ب هر دلیل جوابی دریافت نکردید از تکرار پست یا عجله خودداری کنید .
* دوستانه باشید.(هم مدیران نقد شده.. هم کاربران منتقد.)
* و به نکات زیر به عنوان فرهنگ مناسب انتقاد توجه داشته باشید :
تیم مدیریت سایت از بچه های کانون دعوت میکنه ، به متن زیر برای بهینه و بالاتر بردن فرهنگ انتقاد در سایت توجه کنن . منتظر پیشنهاد های شما در تاپیک "پیشنهاد انتقادات " هم در این راستا هستیم .
فرهنگ انتقاد :
اولین نکته در یك انتقاد درست اینه که تا میتونیم سعی کنیم : حقیقت ها رو نقد کنیم و نه شخصیت ها .
این باعث میشه غرور ها یا شخصیت های افراد زیر سوال نره ، در عین حال عمل ، حرف یا گفته اشون ، نقد بشه ، این باعث ایجاد فضای دوستانه میشه ، و تا حد زیادی باعث میشه دلخوری ها کم باشه . همين طور به بهبود شرايط و رفع نقايص كمك ميشه.
____________________________________________
معمولن انتقاد هایی که توی کانون پیش میاد یکی از انواع زیره :
انتقاد اعضا از همدیگه
انتقاد اعضا از مدیران
انتقاد مدیران از اعضا
و
انتقاد مدیران از همدیگه
بیشترین کنتاکت ها (مخصوصا توی تاپیک "انتقاد " ) وقت هایی هست که بچه ها از مدیر ها انتقاد میکنن و یا برعکس مدیرها انتقادی نسبت به بچه ها دارن .
___________________________________
الف ) انتقاد اعضا از هم :
معمولا انتقاد بچه ها از هم با فرهنگ خوبی توی کانون از طرف بچه ها اجرا میشه ، و همیشه نقد هاشون دوستانه هست ، همین مورد حقیقت ها رو نقد کنیم و نه شخصیت ها هم میتونه برخورد ها و تعارض ها رو تا حد زیادی بین اعضا کم کنه ، و نهایتا اگه هر کودوم از دو طرف از حدود و قوانین کانون توی انتقاد خارج شدن ، از طرف گروه ناظم مدیران نیاز هست که اخطار بگیرن .
ب) انتقاد اعضا از مدیران و برعکس
توجه كنيد كه:
کارهایی که مدیر در مورد اعضا و همینطور نظم و قوانین کانون انجام میده همیشه دو مورد بیشتر نیست :
* عمل طبق قوانین
* سلیقه های شخصی مدیر .
توی این انتقاد ، مقام انتقاد کننده و دفاع کننده ، بهترین نوع برخورد و رفتار میتونه موارد زیر باشه :
1) اعضا سعی کنن در تاپیک های مربوطه (تاپیک انتقاد و پیشنهاد و یا میزگرد هایی که ممکنه برای این موضوع پیشنهاد بشه ) نسبت به قوانین ، یا سلیقه های شخصی مدیر انتقاد کنند .
2) اعضا "قوانین " کانون رو نقد بکنند و نه "شخصیت " مدیر ها .
و همین طور متقابلا ، مدیر ها از قوانین کانون دفاع و بحث کنن ، و بحث درمورد شخصیت خودشون یا مدیر دیگری یا شخصیت فرد انتقاد کننده رو در مقام انتقاد ، دفاع یا توجیه بذارن کنار ،
3) اگر مدیری طبق قوانین کانون عملی انجام داده ، بچه ها اگه انتقادی دارن ، این انتقاد رو متوجه قوانین کانون بکنن ، نه عملی که اون مدیر طبق قوانین انجام داده .
4) اعضای کانون بدونن که غیر از قوانین کانون ، برای صمیمانه تر کردن و حفظ آرامش جو کانون ، گاهی نیازه مدیر بعضی بحث ها و تاپیک ها رو طبق سلیقه شخصی خودش مدیریت کنه ، در این موارد قوانینی تعیین نشده ،
ولی هدف مدیر برای بهتر کردن روابط دوستانه و صمیمی کردن و آرام کردن کانون هست .
همینطور از اعضا ی کانون انتظار میره اگه انتقادی نسبت به اعمال این سلیقه شخصی دارن ، سعی کنن اونها هم این هدف و نیت صمیمیت ودوستانه بودن رو در انتقادشون حفظ کنن ، و اگه انتقادی دارن ، توی همون انتقاد هم تعامل صمیمانه و دوستانه داشته باشن .
در غیر این صورت اگه این صمیمیت و دوستی توی این نوع انتقاد حفظ نشه ، ممکنه برای بچه ها اخطار در نظر گرفته بشه ، و همین طور با مدیر خاطی برخورد بشه .
و این طور نباشه که مدیر و یا اعضای کانون ، اول هدفشون آروم کردن بحث باشه ولی توی همین هدف نتونن جو صمیمانه و دوستانه رو در انتقاداتشون حفظ کنن ، و به این هدف نرسن .
5) گاهی ممکنه یک مدیر یا یکی از اعضای کانون توی پستی مطلبی بنویسه که از اون هیچ منظور انتقادی تند در مورد زیر سوال بردن شخصیت کسی نداشته باشه ، ولی ناخواسته باعث بشه حساسیت چند نفر رو برانگیزه و برداشت های غلطی ایجاد کنه .
با این که سهوی بوده ، ولی این کار اخطار خواهد داشت ، و با ارسال کننده این پست برخورد میشه ، تا بچه ها سعی کنن توی ارسال پست هاشون طوری دقت کنند که بر انگیزنده و حساس کننده دوستان و اعضای دیگه کانون نباشه .
ج) انتقاد مديران از هم
اين نوع انتقاد هم قوانين خودش رو داره كه در انجمن مديران مطرح شده.
با تشکر و سپاس از شما که به این نکات توجه کردین
صمیمانه امیدوارم بهترین ها منتظرمون باشه..
در پناه خدا.
یاعلی.
دراین تاپیک فرصت انتقاد از مدیریت کانون برای کاربران عزیز فراهم شده..
* رعایت شرط ادب و عدم توهین و حفظ آرامش ضروریست.
* پستهای ک این شرایط را نداشته باشند بدون تذکر حذف خواهند شد.
* سعی کنید انتقاد های خود را همراه با راه کار مطرح نمایید.
* از مطرح کردن نظرات در مورد شخص مدیران پرهیز نماید. نظرات شخصی را ب خوده ایشان انتقال دهید.
* از ایجاد جنجال و شلوغ کاری پرهیز نمایید.
* مدیران تا حدی ک بتوانند جوابگو و توضیح دهنده خواهند بود.. اما اگر ب هر دلیل جوابی دریافت نکردید از تکرار پست یا عجله خودداری کنید .
* دوستانه باشید.(هم مدیران نقد شده.. هم کاربران منتقد.)
* و به نکات زیر به عنوان فرهنگ مناسب انتقاد توجه داشته باشید :
تیم مدیریت سایت از بچه های کانون دعوت میکنه ، به متن زیر برای بهینه و بالاتر بردن فرهنگ انتقاد در سایت توجه کنن . منتظر پیشنهاد های شما در تاپیک "پیشنهاد انتقادات " هم در این راستا هستیم .
بسم الله الرّحمن الّرحیم
فرهنگ انتقاد :
اولین نکته در یك انتقاد درست اینه که تا میتونیم سعی کنیم : حقیقت ها رو نقد کنیم و نه شخصیت ها .
این باعث میشه غرور ها یا شخصیت های افراد زیر سوال نره ، در عین حال عمل ، حرف یا گفته اشون ، نقد بشه ، این باعث ایجاد فضای دوستانه میشه ، و تا حد زیادی باعث میشه دلخوری ها کم باشه . همين طور به بهبود شرايط و رفع نقايص كمك ميشه.
____________________________________________
معمولن انتقاد هایی که توی کانون پیش میاد یکی از انواع زیره :
انتقاد اعضا از همدیگه
انتقاد اعضا از مدیران
انتقاد مدیران از اعضا
و
انتقاد مدیران از همدیگه
بیشترین کنتاکت ها (مخصوصا توی تاپیک "انتقاد " ) وقت هایی هست که بچه ها از مدیر ها انتقاد میکنن و یا برعکس مدیرها انتقادی نسبت به بچه ها دارن .
___________________________________
الف ) انتقاد اعضا از هم :
معمولا انتقاد بچه ها از هم با فرهنگ خوبی توی کانون از طرف بچه ها اجرا میشه ، و همیشه نقد هاشون دوستانه هست ، همین مورد حقیقت ها رو نقد کنیم و نه شخصیت ها هم میتونه برخورد ها و تعارض ها رو تا حد زیادی بین اعضا کم کنه ، و نهایتا اگه هر کودوم از دو طرف از حدود و قوانین کانون توی انتقاد خارج شدن ، از طرف گروه ناظم مدیران نیاز هست که اخطار بگیرن .
ب) انتقاد اعضا از مدیران و برعکس
توجه كنيد كه:
کارهایی که مدیر در مورد اعضا و همینطور نظم و قوانین کانون انجام میده همیشه دو مورد بیشتر نیست :
* عمل طبق قوانین
* سلیقه های شخصی مدیر .
توی این انتقاد ، مقام انتقاد کننده و دفاع کننده ، بهترین نوع برخورد و رفتار میتونه موارد زیر باشه :
1) اعضا سعی کنن در تاپیک های مربوطه (تاپیک انتقاد و پیشنهاد و یا میزگرد هایی که ممکنه برای این موضوع پیشنهاد بشه ) نسبت به قوانین ، یا سلیقه های شخصی مدیر انتقاد کنند .
2) اعضا "قوانین " کانون رو نقد بکنند و نه "شخصیت " مدیر ها .
و همین طور متقابلا ، مدیر ها از قوانین کانون دفاع و بحث کنن ، و بحث درمورد شخصیت خودشون یا مدیر دیگری یا شخصیت فرد انتقاد کننده رو در مقام انتقاد ، دفاع یا توجیه بذارن کنار ،
3) اگر مدیری طبق قوانین کانون عملی انجام داده ، بچه ها اگه انتقادی دارن ، این انتقاد رو متوجه قوانین کانون بکنن ، نه عملی که اون مدیر طبق قوانین انجام داده .
4) اعضای کانون بدونن که غیر از قوانین کانون ، برای صمیمانه تر کردن و حفظ آرامش جو کانون ، گاهی نیازه مدیر بعضی بحث ها و تاپیک ها رو طبق سلیقه شخصی خودش مدیریت کنه ، در این موارد قوانینی تعیین نشده ،
ولی هدف مدیر برای بهتر کردن روابط دوستانه و صمیمی کردن و آرام کردن کانون هست .
همینطور از اعضا ی کانون انتظار میره اگه انتقادی نسبت به اعمال این سلیقه شخصی دارن ، سعی کنن اونها هم این هدف و نیت صمیمیت ودوستانه بودن رو در انتقادشون حفظ کنن ، و اگه انتقادی دارن ، توی همون انتقاد هم تعامل صمیمانه و دوستانه داشته باشن .
در غیر این صورت اگه این صمیمیت و دوستی توی این نوع انتقاد حفظ نشه ، ممکنه برای بچه ها اخطار در نظر گرفته بشه ، و همین طور با مدیر خاطی برخورد بشه .
و این طور نباشه که مدیر و یا اعضای کانون ، اول هدفشون آروم کردن بحث باشه ولی توی همین هدف نتونن جو صمیمانه و دوستانه رو در انتقاداتشون حفظ کنن ، و به این هدف نرسن .
5) گاهی ممکنه یک مدیر یا یکی از اعضای کانون توی پستی مطلبی بنویسه که از اون هیچ منظور انتقادی تند در مورد زیر سوال بردن شخصیت کسی نداشته باشه ، ولی ناخواسته باعث بشه حساسیت چند نفر رو برانگیزه و برداشت های غلطی ایجاد کنه .
با این که سهوی بوده ، ولی این کار اخطار خواهد داشت ، و با ارسال کننده این پست برخورد میشه ، تا بچه ها سعی کنن توی ارسال پست هاشون طوری دقت کنند که بر انگیزنده و حساس کننده دوستان و اعضای دیگه کانون نباشه .
ج) انتقاد مديران از هم
اين نوع انتقاد هم قوانين خودش رو داره كه در انجمن مديران مطرح شده.
با تشکر و سپاس از شما که به این نکات توجه کردین
صمیمانه امیدوارم بهترین ها منتظرمون باشه..
در پناه خدا.
یاعلی.