خودارضایی و سفید شدن مو

برای خودارضایی (استمنا) در سایت‌ها و کتاب‌های مختلف گاهاً عوارض مختلف و عجیب و غریبی قید شده است. یکی از این عوارض، سفید شدن مو می‌باشد. به این معنی که موهای سر زودتر از موعد سفید می‌شوند. اما آیا واقعاً سفید شدن مو با خودارضایی ارتباطی دارد؟ اثر خودارضایی بر سفید شدن مو ثابت شده است؟ اگر خودارضایی را ترک کنیم، سفیدی مو از بین خواهد رفت؟

طبق بررسی‌های صورت گرفته، بنا به گفته پزشکان، سفید شدن مو عمدتاً دلیل ژنتیکی و ارثی دارد. کمبود برخی ویتامین‌ها و مشکلات تیروئید نیز ممکن است منجر به سفید گردیدن مو شود. اما در هر حال، سفید شدن مو، دلیل اکتسابی دیگری (از جمله استمنا) ندارد.

اثر خودارضایی بر ریزش مو

در این‌جا پرسش و پاسخ ۲ تن از پزشکان متخصص پوست و مو برای شما گردآوری شده و عیناً برای شما نقل قول می‌گردد. توجه داشته باشید که این پرسش و پاسخ‌ها جایگزین مراجعه به پزشک نشده و صرفاً جهت آگاهی‌بخشی می‌باشد.

 

دکتر سهیلا طاهری (متخصص پوست و مو)
دکتر سهیلا طاهری

سـوال: من یه پسر سی ساله هستم. از دوران راهنمایی موهای من شروع به سفید شدن کردن که ارثی هست. میخواستم بدونم که خود ارضایی باعث سفید شدن ریش و موی سر می‌شود؟ چون اخیرا موهای ریش و صورتم با سرعت بیشتر در حال سفید شدن هستن.

پاسـخ: سفید شدن موها تقریبا بطور کامل ارثیه. غیر از کمبود بعضی ویتامینها و مشکلات تیرویید، علت اکتسابی نداره. نگران نباشید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر سهیلا طاهری کلیک کنید.

دکتر جمال‌الدین حسن‌زاده (متخصص پوست و مو)
دکتر جمال الدین حسن زاده

سـوال: من یه پسر سی ساله هستم. از دوران راهنمایی موهای من شروع به سفید شدن کردن که ارثی هست. میخواستم بدونم که خود ارضایی باعث سفید شدن ریش و موی سر می‌شود؟ چون اخیرا موهای ریش و صورتم با سرعت بیشتر در حال سفید شدن هستن.
پاسـخ: خیر. ارتباطی ذکر نشده است.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر جمال‌الدین حسن‌زاده کلیک کنید.

 

تذکر: اینکه سفید شدن مو به‌نظر نمی‌رسد از عوارض خودارضایی باشد، دلیلی بر تأیید انجام خودارضایی و بی‌ضرر بودن خودارضایی نمی‌باشد. در صورتی که می‌خواهید از عوارض خودارضایی مطلع شوید، مطلب عوارض و مضرات خودارضایی را در انجمن کانون ترک خودارضایی بخوانید.

در صورتی که شما هم گرفتار عادت خودارضایی هستید، با پیوستن به انجمن کانون ترک خودارضایی، می‌توانید همراه بقیه برای داشتن یک زندگی پاک و سالم تلاش کنید.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت