گناه خودارضایی چیست؟

گناه خودارضایی چیست | حکم خودارضایی و استمنا در اسلام

خودارضایی در بسیاری از نوجوانان و جوانان رواج دارد. خودارضایی در زبان عربی استمنا گفته می‌شود. در زبان عامیانه نیز به جق، جلق یا کف دستی معروف است. در این مطلب می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم:

  • گناه خودارضایی چیست؟
  • استمنا در اسلام از نظر مراجع تقلید چه حکمی دارد؟
  • حکم خودارضایی در افراد متاهل و مجرد متفاوت است؟
  • استمنای زن چه حکمی دارد؟
  • آیا پسر یا دختر بودن تفاوتی در حکم خودارضایی دارد؟
  • چگونه خودارضایی کنیم که گناه نداشته باشد؟

گناه خودارضایی در اسلام چیست؟

گناه خودارضایی در اسلام تعریف ساده‌ای دارد. خودارضایی به فعالیتی گفته می‌شود که در طی آن فرد خودش را از نظر جنسی ارضا می‌کند. یعنی فرد بدون اینکه شریک جنسی داشته باشد، خودش را به اوج لذت جنسی می‌رساند.

خودارضایی در پسران و مردان با خروج آب منی همراه است. پسرها و مردها پس از اینکه آلت خود را به اندازه کافی تحریک می‌کنند، در پایان دچار انزال شده و از آن‌ها آب منی خارج می‌شود.

خودارضایی در دختران و زنان نیز با انزال همراه است. دخترها و زن‌ها پس از آنکه به اوج لذت جنسی و ارضای کامل (ارگاسم) می‌رسند، از آن‌ها رطوبت زیادی خارج می‌شود.

لازم به ذکر است پس از اینکه شخصی مرتکب گناه استمنا می‌‌شود، برای اینکه بتواند نمازش را به جا آورد می‌بایست غسل جنابت انجام دهد.

حکم خودارضایی

استمنا چه حکمی دارد؟

حال ببینیم استمنا چه حکمی دارد و حکم خودارضایی در اسلام چیست؟

خودارضایی از نظر تمامی مراجع تقلید شیعه گناه و حرام می‌باشد. استمنا نه تنها حرام می‌باشد، بله گناهی بزرگ بوده و جزء گناهان کبیره به حساب می‌آید. در ادامه، نظر آیات عظام خامنه ای، سیستانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی را در خصوص استمنا با یکدیگر مرور می‌کنیم.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله خامنه ای

تصویر آیت‌الله خامنه‌ای

استمناء (خود ارضایی) حرام است و جزو گناهان بزرگ محسوب می شود و اگر منجر به خروج منی شود، موجب غسل جنابت هم می شود. استمنا آن است كه انسان با خود كاری كند كه منی از او بيرون آيد.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله سیستانی

تصویر آیت الله سیستانی

استمناء حرام و گناه کبیره است.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله شبیری زنجانی

تصویر آیت الله شبیری زنجانی

خودارضایی حرام و گناه کبیره است.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله وحید خراسانی

تصویر آیت الله وحید خراسانی

استمنا حرام و گناه کبیره می‌باشد.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله مکارم شیرازی

تصویر آیت الله مکارم شیرازی

خودارضائی از گناهان کبيره محسوب می‌شود و عوارض نامطلوبي در دنيا و آخرت دارد، مگر این‌که آن را ترک نموده و با اعمال نيک آينده، گذشته را جبران نمايد. ضمناً آیه شریفه «وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانهُُمْ» و همچنین روایتی که در باب حدود وارد شده که حضرت علی علیه اسلام جوانی را که مرتکب این کارشده بود تعزیر نمود؛ مستندات قرآنی و روایی حکم استمناء می‌باشد.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله نوری همدانی

تصویر آیت‌ الله نوری همدانی

خودارضایی حرام و گناه کبیره است.

حکم خودارضایی (استمنا) آیت‌ الله صافی گلپایگانی

تصویر آیت الله صافی گلپایگانی

کسی که با دست یا با چیز دیگری با خود کاری کند که منی از او خارج شود مرتکب عمل زشت و حرامی شده و باید از آن کار خود توبه نماید؛ در روایتی از حضرت صادق علیه‌السلام نقل شده است که فرمودند: «این کار گناه بزرگی است که در قرآن از آن نهی شده و مرتکب آن گویا با خودش آمیزش و عمل جنسی انجام می‌دهد». بعد آن حضرت برای اثبات زشتی استمناء به این آیه قرآن اشاره نمودند: «فَمَنِ ٱبۡتَغَىٰ وَرَآءَ ذَٰلِكَ فَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡعَادُونَ» یعنی: «و کسی که غیر از آنچه گفته شد (همسر و …) را به مباشرت و آمیزش طلبد البته ستمکار خواهد بود»

 

خودارضایی افراد متاهل

حکم خودارضایی افراد متاهل چیست؟

افراد متاهل اجازه ندارند جز با همسر خود به روش دیگری خود را ارضا کنند. خودارضایی و استمنا در افراد متاهل حرام و گناه کبیره است.

حکم خودارضایی افراد مجرد چیست؟

حکم افراد مجرد با افراد متأهل تفاوتی ندارد. هر شخصی که خودارضایی کند، مرتکب گناه شده است. اینکه فرد سنش کم باشد یا زیاد و اینکه فرد امکان ازدواج داشته باشد یا نداشته باشد، تفاوتی در حکم استمنا ندارد.

حکم شرعی خودارضایی پسر چیست؟

پسر و دختر بودن نیز تفاوتی در حکم خودارضایی ندارد. اینکه پسران میل جنسی بیشتری نسبت به دختران دارند نیز باعث نمی‌شود خودارضایی برای آن‌ها مجاز باشد.

حکم استمنا زن

اگر زن خود را ارضا کند چه حکمی دارد؟

حکم شرعی خودارضایی زنان همانند مردان است. زن اجازه ندارد واژن خود را تحریک کند و خود را به اوج لذت جنسی برساند. استمنای زن همانند استمنای مرد، حرام و گناه کبیره است.

آیا خودارضایی و کف دستی گناه است؟

همان‌طور که در این مطلب ذکر شده، خودارضایی، استمنا و کف‌دستی از نظر تمام مراجع تقلید شیعه گناه می‌باشد. از نظر اسلام هیچ‌کس جز با همسر خود نمی‌تواند به روش دیگری میل جنسی خود را ارضا کند.

احتلام و جنب شدن در خواب هم گناه محسوب می‌شود؟

شخصی که در خواب از او منی خارج می‌شود، مرتکب گناه نشده است. خارج شدن منی در طول خواب فرایندی کاملا طبیعی می‌باشد. از نظر دین اسلام نیز جنب شدن در خواب هیچ اشکالی ندارد. بلکه احتلام و جنب شدن در خواب برای شخصی که مجرد است لازم می‌باشد.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص احتلام داشته باشید، مطلب همه چیز درباره احتلام و جنب شدن در خواب را مطالعه کنید.

چگونه خودارضایی کنیم که گناه نداشته باشد؟

برخی فکر می‌کنند فقط خودارضایی با دست گناه است. در حالی که به هر روشی که شخص به صورت عمد خودش را بدون داشتن شریک جنسی ارضا کند، خودارضایی محسوب می‌شود. پسری ممکن است آلت خود را به تشک‌، بالش یا پتو مالش دهد و از او منی خارج شود. یا دختری ممکن است با فشار آب یا فشردن ران‌ها به‌هم خود را به اوج لذت جنسی رسانده و ارضا شود. در تمام این حالت‌ها فرد مرتکب گناه استمنا شده است. هیچ حالتی وجود ندارد که خودارضایی گناه نداشته باشد.

ارضا شدن با دستان همسر گناه است؟

خیر. در صورتی که شخصی با دستانش آلت همسرش را تحریک کند و به اوج لذت برساند، این کار گناه محسوب نمی‌شود. اما شخص با دستان خودش نباید آلت خودش را تحریک کند. به هر طریقی که فرد خودش آلتش را تحریک کند و ارضا شود، خودارضایی محسوب می‌شود.

بعد از خودارضایی چه کنیم؟

چنانچه مرتکب گناه خودارضایی شده‌اید، حتما می‌بایست از این کار توبه کرده و تصمیم قطعی برای ترک این گناه بگیرید. ضمن اینکه در اولین فرصت غسل انجام دهید تا بتوانید نمازهایتان را به‌جا بیاورد. برای ترک خودارضایی، می‌توانید به کانون ترک خودارضایی مراجعه کنید.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت