کانون

نسخه‌ی کامل: ختم قرآن کریم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلااام303
تشکر از همه دوستان به خاطر حضورتونKhansariha (8)
53535353535353535353

ایات 192 تا 200 سوره مبارک آل عمران (سوره مبارک آل عمران 200 ایه دارد)
سوره مبارک نسا 176 ایه دارد
سلام 303


آیات 1 تا 5 سوره نساء ( سوره نساء  176 آیه دارد 53 )


ممنونم از زحماتتون Khansariha (8)

سلام

ان شاء الله : 53258zu2qvp1d9v


آیات 6 تا 14 سوره نساء ( سوره مبارک نساء  176 آیه دارد [تصویر:  8.gif] )

التماس دعا..
یاعلی.53
آیه 15 تا 20 سوره نسا
این سوره 176 ایه دارد.
آیه 21 تا 31 سوره نسا
این سوره 176 ایه دارد.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
قل إ ن كنتم تحبون الله فاتبعونى يحببكم الله و يغفر لكم ذنوبكم و الله غفور رحيم(31 سوره آل عمران)

بگو: اگر خدا را دوست ميداريد، از من پيروى كنيد! تا خدا (نيز) شما را دوست بدارد، و گناهانتان را ببخشد، و خدا آمرزنده مهربان است


تفسیر 
محبت تنها يك علاقه قلبى ضعيف و خالى از هر گونه اثر نيست بلكه بايد آثار آن ، در عمل انسان منعكس باشد، كسى كه مدعى عشق و علاقه به پروردگار است ، نخستين نشانه اش اين است كه از پيامبر و فرستاده او پيروى كند.
در حقيقت اين ، يك اثر طبيعى محبت است كه انسان را به سوى (محبوب ) و خواسته هاى او ميكشاند، البته ممكن است ، محبتهاى ضعيفى يافت شود كه شعاع آن ، از قلب به بيرون نيفتد، اما اينگونه محبتها به قدرى ناچيز است كه نميتوان نام محبت بر آن گذاشت ، يك محبت اساسى حتما آثار عملى دارد، حتما دارنده آن را با محبوب پيوند مى دهد، و در مسير خواستهاى او به تلاش پرثمر وا مى دارد.
 عشق و علاقه انسان به چيزى حتما به خاطر اين است كه كمالى در آن يافته است ، هرگز انسان به موجودى كه هيچ نقطه قوتى در آن نيست ، عشق نميورزد، بنابراين ، عشق انسان به خدا به خاطر اين است كه او منبع و سرچشمه اصلى هر نوع كمال است ، مسلما چنين وجودى ، تمام برنامه ها و دستورهايش نيز كامل است ، و در اين حال چگونه ممكن است انسانى كه عاشق تكامل و پيشرفت است از آن برنامه ها، سرباز زند، و اگر سرباز زد، آيا نشانه عدم واقعيت عشق و محبت او نيست ؟

در (معانى الاخبار) از امام صادق (عليه السلام ) نقل شده كه فرمود: ما احب الله من عصاه : 
(كسى كه گناه مى كند، خدا را دوست نمى دارد)سپس اين شعر معروف را قرائت فرمود:
(معصيت پروردگار ميكنى ، با اين حال اظهار محبت او مينمايى - به جانم سوگند، اين كار عجيبى است ! اگر محبت تو صادقانه بود، اطاعت فرمان او ميكردى - زيرا كسى كه ديگرى را دوست مى دارد، از فرمان او پيروى مى كند)
ممكن است در اينجا سؤ ال شود كه اگر شخص محب ، همواره اطاعت فرمان محبوب كند، ديگر گناهى براى او باقى نمي ماند كه بخشوده شود، پس جمله يغفر لكم ذنوبكم موضوع نخواهد داشت .
در پاسخ بايد گفت : اولا ممكن است اين جمله اشاره به بخشش گناهان سابق باشد و ثانيا شخص محب استمرار بر معصيت محبوب نميكند، ولى ممكن است بر اثر طغيان و غلبه شهوات ، گاهى لغزشى از او سرزند كه در پرتو اطاعتهاى مستمر او بخشوده خواهد شد.

نكته :
دين و محبت
در روايات متعددى از پيشوايان اسلام نقل شده كه دين چيزى جز محبت نيست ، از جمله در كتاب خصال و كافى از امام صادق (عليه السلام ) نقل شده كه فرمود:
(
هل الدين الا الحب ثم تلا هذه الاية ان كنتم تحبون الله فاتبعونى)؛ (آيا دين جز محبت است ، و سپس آيه فوق را تلاوت فرمود).
منظور از اين روايات اين است كه روح و حقيقت دين همان ايمان و عشق به خدا است ايمان و عشقى كه شعاع آن ، تمام وجود انسان را روشن مى كند و همه اعضاء و دستگاههاى تن تحت تاثير آن قرار ميگيرند، و اثر بارز و روشن آن پيروى از فرمان خدا است .

تفسیر نمونه
سلام  صبحتون بخیر  5353 

سوره مبارکه نساء  آیات 31-50 ( این سوره 176 آیه دارد )
سلام به همگي



صبح شما هم بخير آبجي هما 4fvfcja


خداقوت داداش مهدي





سوره مبارکه نساء  آیات 51-71 ( این سوره 176 آیه دارد )
آیه 72 تا 76 سوره نسا
سلام
ان شاء الله :

سوره مبارکه نساء  آیات 77 تا 90 ( این سوره 176 آیه دارد )

التماس دعا..
یاعلی.53
سلام53
گلبرگ خانم Khansariha (8)سها خانمKhansariha (8) هماخانم Khansariha (8)
تولد دوباره خانمKhansariha (8) نیکو خانم Khansariha (8)ستاره سهیل خانمKhansariha (8)
 احسان جانKhansariha (8)  داداش گدای زهرا Khansariha (8)داداش AndresKhansariha (8)
خیلی خیلی ممنون به خاطر حضورتون 
53535353535353535353

سوره مبارکه نساء  آیات91 تا 110 ( این سوره 176 آیه دارد ) 
تفسیر مجمع البیان (ایه 135 سوره  آل عمران)
«والّذين اذا فعلوا فاحشةً او ظلموا انفسهم ذكروااللّه»
و كسانى كه چون كار زشتى انجام دهند يا به خويشتن ستم روا دارند، به ياد خدا مى افتند و او را با همه وجود ياد مى كنند.
مقصود از «به ياد خدا افتادن» اين است كه كيفر دردناك خدا و آتش شعله ورى را كه پروردگار براى تبهكاران برافروخته است، بياد آورند؛ از گناه دست بشويند و به زشتى نزديك نشوند.
فاستغفروا لذنوبهم»
و براى گناهانشان،از خداوند آمرزش مى خواهند.
منظور اين است كه آنان پس از به فراموشى سپردن خدا و ارتكاب گناه، به خود آيند. پس، آفريدگار هستى اين گروه از انسانها را مى ستايد؛ چرا كه آنان بعد از گمراهى، به راه درست مى گرايند. و جمعى برآنند كه آنان مى گويند: بارخدايا! گناهان ما را بيامرز كه ما توبه كننده و پشيمانيم و ديگر گرد گناه نمى گرديم.
«و من يغفرالذّنوب الّا اللّه»
و جز خدا، چه كسى گناهان را مى بخشايد؟
اين جمله از آيه شريفه، نهايت لطف و بخشايش خدا را نشانگر است؛ و مقصود از آن، ترغيب گناهكاران به توبه و بازگشت به سوى خدا و طلب آمرزش و ايجاد حسن ظن در لغزشكاران و برانگيختن اميد و نويد در آنان است.
در اين بيان، خدا به بندگانى كه مرتكب گناه شده اند، مى گويد: از خدايتان پوزش بخواهيد و طلب آمرزش كنيد و جز او چه كسى مى تواند گناهايتان ببخشيد؟
تفاوت بخشش و آمرزش پروردگار با برخى بندگان شايسته و برزگمنش خود اين است كه آنان نيز از لغزشهاى همنوعان خود مى گذرند، امّا گناهانى كه درخور كيفر است، تنها بايد از سوى پروردگار بخشوده شود و اوست كه گناهان كبيره را - كه لغزشهاى ما دربرابر آنها ناچيز است - عفو مى كند.
«ولم يصرّوا على مافعلوا و هم يعلمون»
و بر آنچه مرتكب شده اند، دانسته پافشارى نمى كنند.
به عقيده گروهى از مفسّران، منظور از اصرار نورزيدن بر گناه اين است كه بعد از ارتكاب گناه توبه كنند و آمرزش بخواهند. امّا بايد دانست كه مفهوم حقيقى توبه، فقط طلب آمرزش نيست، بلكه بايد همراه با ترك گناه و تحوّل مطلوب اخلاقى و عملى باشد؛ چرا كه پيامبر گرامى فرمود: هيچ گناهى در صورت تكرار و پافشارى بر آن، ديگر گناه كوچك يا صغيره نيست، همانگونه كه هيچ گناهى هم اگر توبه واقعى از پى آن آيد و گناهكار از آفريدگار هستى آمرزش بخواهد و راه و رسم خويش را اصلاح كند، ديگر گناه كبيره نخواهد بود و مورد عفو قرار مى گيرد. «ابن عبّاس» در تفسير خود مى گويد: پافشارى بر گناه اين است كه انسان به ارتكاب گناه عادت كند و بتدريج توبه و آمرزش خواهى از خدا را به فراموشى سپارد.
سلام صبح بخير داداش مهدي :X:X

سوره مبارکه نساء  آیات111 تا 132 ( این سوره 176 آیه دارد ) 535353
سلام 303


سوره مبارکه نساء آیات  133  تا 135  ( این سوره 176 آیه دارد ) [تصویر:  8.gif] 

ممنونم Khansariha (8)
سلام53
سوره مبارکه نساء آیات  136  تا 150  ( این سوره 176 آیه دارد ) [تصویر:  8.gif] 



«بل اللّه مولاكم و هو خيرالنّاصرين»(150 سوره ال عمران)
بلكه فرمانبردارى از خدا و نيز يارى او براى شما زيبنده تر است؛ و او بهترين ياور و يارى رسان است.

بااينكه كمك ديگران دربرابر پشتيبانى خدا از فرد و جامعه اى، هرگز قابل مقايسه و درخور بيان نيست، آفريدگار هستى خود را بهترين يارى دهندگان وصف مى كند، تا بدينوسيله روشن سازد كه اگر كمك قدرتهاى كاذب و پوشالى روزگار قابل توجّه هم باشد، هيچگاه با يارى خداوند برابرى نمى كند؛ چرا كه ناتوانى و شكست براى قدرتها، پديده طبيعى و قابل تصوّر است، امّا براى سرچشمه قدرتها هرگز؛ افزون بر اين، اوست كه آفريدگار و مالك آسمانها و زمين و كران تاكران هستى و امكانات است و اوست كه هر كه را شايسته يارى و مهر بنگرد، كمك مى كند و بر دشمنان پيروزى مى بخشد.
تفسیر مجمع البیان



اِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ وَ إِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَاالَّذى يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ(160 سوره آل عمران)

اگر خدا شما را يارى دهد، هيچكس بر شما چيره نخواهد شد؛ و اگر [او براثر انديشه و عملكرد نادرستتان،] دست از يارى شما بردارد، پس از او چه كسى است كه شما را يارى رساند؟ و ايمان آوردگان تنها بايد بر خدا توكّل كنند