کانون

نسخه‌ی کامل: ختم قرآن کریم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیه 72 تا82 سوره یوسف
این سوره 111 آیه دارد.
.
.
** پایان جزء 13 تا آیه 52 سوره ی ابراهیم **
آیه 83 تا 100 سوره یوسف
این سوره 111 آیه دارد.

.

.
** پایان جزء 13 تا آیه 52 سوره ی ابراهیم **
آیه 101 تا 111 سوره یوسف 53
این سوره 111 آیه دارد.



سوره بعدی رعد با 43 آیه



.
** پایان جزء 13 تا آیه 52 سوره ی ابراهیم **

Khansariha (8)
سلام

آیه 1 تا 15 سوره رعد

این سوره 43 آیه دارد
سوره رعد آیه 16 تا پایان سوره

** پایان جزء 13 تا آیه 52 سوره ی ابراهیم **

.
.
.
.
.
** پایان جزء 14 تا آیه آخر سوره ی نحل**

من سوره نحل رو میخونم

شما سوره های ابراهیم و حجر رو بخونید 53258zu2qvp1d9v
سلام
ان شاء الله :

سوره ابراهیم و سوره حجر


بعدی:
سوره نحل (این سوره 128 آیه دارد 53 ) سوره ی نحل رو اقا احسان خوندن

سوره ی بعد :
اسراء با 111 آیه

53258zu2qvp1d9v



التماس دعا..
یاعلی.53
آیه 1 تا 5 سوره اسرا
این سوره 111 آیه دارد
.
.
**پایان جزء 15 تا آیه 74 سوره کهف**
۩ وَ قُلْ لِعِبادي يَقُولُوا الَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطانَ کانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوًّا مُبيناً۩


*************************************
و به بندگان من بگو سخنی را که نیکوتر است بگویند ( برای هر مقامی نیکوترین سخن متناسب آن مقام را انتخاب کنند ) همانا شیطان ( به وسیله کلمات مفسده انگیز ) میانشان را بر هم می زند ، زیرا شیطان همیشه برای انسان دشمن آشکار بوده و هست.
(الاسراء/۵۳)
*************************************************
انَّ الشَّیْطَانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ
همانا شیطان بین انسانها دشمنی و فساد ایجاد می کند
(و قل لعبادى یقولوا التى هى احسن)
بهترین از نظر محتوى ، بهترین از نظر طرز بیان ، و بهترین از جهت توام بودن با فضائل اخلاقى و روشهاى انسانى .

**************************************************************************
هر چه کنی به خود کنی گر همه خوب و بد کنی
سوره ی اسرا آیه ی (7)
إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها » 
آیه 6 تا 27 سوره اسرا
این سوره 111 آیه دارد

.

.
**پایان جزء 15 تا آیه 74 سوره کهف**
سلااااااااااااام

آیه 28 تا 58 سوره اسرا
این سوره 111 آیه دارد

.

.
**پایان جزء 15 تا آیه 74 سوره کهف**
سلام

آیه 59 تا 80 سوره اسرا

این سوره 111 آیه دارد

 «65» إِنَّ عِبَادِى لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَنٌ وَ كَفَى‏ بِرَبِّكَ وَكِيلاً

 قطعاً تو بر بندگان (خالص) من تسلّطى ندارى و حمايت و نگهبانى پروردگارت (براى آنان) كافى است.
 
 پيام‏ ها:

 1- بندگان واقعى خداوند، كم هستند. «اِنّ عبادى ليس لك عليهم سلطان» در آيه 62 خوانديم كه ابليس گفت: «لاحتنكنّ ذريّته الاّ قليلا» من همه‏ مردم را گمراه مى‏كنم مگر عدّه‏ اندكى را. 53


 2- بندگى خدا، انسان را در برابر تبليغات و لشكركشى‏ هاى ابليسى بيمه مى كند. «اِنّ عبادى ليس لك عليهم سلطان» (آرى كسى كه به قدرت بینهايت متّصل شد، نفوذناپذير می شود.) 53


 3- انسان آزاد است و در برابر هجوم ابليس مى ‏تواند با پناه بردن به ايمان و عبوديّت، مقاومت كند. «عبادى ليس لك عليهم سلطان» 53


 4- كسى كه عبد خدا شد، خداوند هم وكيل، حافظ و عهده‏ دار او مى‏ شود. «عبادى... كفى بربّك وكيلاً» 53


 5 - پيامبر تحت حفاظت خاصّ الهى است و از نفوذ شيطان در امان است. «انّ عبادى... كفى بربّك وكيلاً» 53

تبسم92

و یدع الانسان بالشر دعاءه بالخیر و کان الانسان عجولا (11 )

و انسان باشوقی که خیر و نفع را می جوید به جستجوی شر و زیان خود هم می شتابد وانسان بسیار شتابکار است

*************************************

* دعاء یعنی مطلق طلب ، چه لفظا و چه معنا، یعنی انسان بواسطه جهل و عجول بودنش حوصله به خرج نمی دهد و وقتی امری رامی طلبد در اطراف و جوانب و صلاح و فساد آن تأمل کافی نمی کند تا همواره به خیر برسد، بلکه هر امری که ظاهرش به نظر او خیر آمد در طلب آن می شتابدو چه بسا که آن امر مبدل به شری می گردد که جز خسارت و زحمت نتیجه ای برای او ندارد.
*************************************

*  پس انسان واجب است که بداند در حوادث هستی خیر و شر بهم آمیخته است و این اوست که باید شر را شناخته و از آن اجتناب کند و خیر را بشناسد و آن را طلب نماید.
*************************************

* و همچنانکه خداوند در آیه بعدی می فرماید: (فمحونا ایه اللیل و جعلنا ایه النهارمبصره )، او نیز شر را محو نموده و در طلب اثبات خیر و حق باشد،از این آیه دو نکته استفاده می شود:  این آیه و آیه بعدی در مقام سرزنش و توبیخ انسان هستند که قدر دین قویم الهی را نمی شناسد و همانطور که باید در طلب خیر باشد در پی شر و شقاوت نیز می رود
*************************************

* مراد از انسان نوع بشر است نه افراد خاصی از آنها و مراد از عجول بودن انسان علاقه نوع بشر است به اینکه آنچه بدان مایل است زودتر تحقق بیابد، نه لجاجت و درخواست عذاب .
ممنونم به خاطر حضور قشنگتون

آیه 81 تا 90 سوره ی اسرا
این سوره 111 آیه دارد
.
.
**پایان جزء 15 تا آیه 74 سوره کهف **
سلام
آیه 91 تا 111 سوره اسرا.

سوره بعدی کهف

Khansariha (8)