خودارضایی و تاثیر آن بر قلب

تاثیر خودارضایی بر قلب

اکثر عوارض خودارضایی (استمنا) روحی و روانی می‌باشد. اما این دلیل نمی‌شود هیچ عارضه جسمی نداشته باشد. آیا مشکلات قلبی جزء این عوارض می‌باشد؟ آیا خودارضایی بر قلب تاثیر منفی می‌گذارد؟

اهمیت قلب را در بین اندام‌های بدن نمی‌توان نادیده گرفت.

خودارضایی با قلب ما چه کار می‌کند؟

نظر پزشکان در خصوص تاثیر خودارضایی بر قلب

عموم پزشکان معتقدند خودارضایی اثر منفی بر قلب و مشکلات قلبی ندارد.

با این وجود، شخصی که اعتیاد به خودارضایی پیدا کرده، شرایط متفاوتی دارد. چنین شخصی احتمالاً افسردگی، گوشه‌گیری، استرس و سایر مشکلات روحی روانی را تجربه می‌کند. در این حالت، نمی‌توان با قاطعیت گفت که خودارضایی هیچ تاثیر منفی روی قلب ندارد.

چرا که می‌دانیم مشکلات روحی روانی بی‌تاثیر در کارکرد قلب و حملات قلبی نیستند.

دکتر حمید کوچه باغی (پزشک عمومی)

دکتر حمید کوچه باغی

سـوال: پسر 17 ساله‌ای هستم. چند روزی میشه زیر نوک سینه‌ام گهگاهی خفیف تیر می‌کشید. صبح که از خواب پا میشم احساس گرفتگی عضلات گردن رو دارم. نشانه‌های حمله قلبی رو در اینترنت خوندم که گفته امکان داره بزنه به گردن.

خیلی می‌ترسم و اضطراب دارم. چند روزی میشه این طوری‌ام. می‌خواستم بدونم آیا نشانه‌هاش یه دفعه ظاهر میشه یا از چند روز قبل؟ به متخصص قلب مراجعه کنم؟ درضمن، علایم دیگری مثل خستگی و … یه جورایی همیشه باهامه. چون خودارضایی می‌کنم و پشیمونم.

پاسـخ: این علائم هیچ کدام نشانه درگیری یا بیماری قلبی نیست.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر حمید کوچه باغی کلیک کنید.

تذکر: چه خودارضایی تاثیر منفی بر قلب داشته باشد یا نداشته باشد، اما این موضوع دلیلی بر تأیید انجام خودارضایی و بی‌ضرر بودن خودارضایی نمی‌باشد. در صورتی که می‌خواهید از عوارض خودارضایی مطلع شوید، مطلب عوارض و مضرات خودارضایی را در انجمن کانون ترک خودارضایی بخوانید.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

4 دیدگاه روشن تاثیر خودارضایی بر قلب

  • سلام من ۵ ماه ترک کردم خودارضایی رو و الان ۴ بار دوباره انجامش دادم و برای اولین باره احساس تنگی نفس شدید دارم و حس میکنم باید نفس عمیق بکشم که اکسیژن کافی به قلبم برسه. قلبم تند تند میزنه الکی تو هر حالتی و دستم میلرزه چیکار کنم دکتر؟ در ضمن ۱۸ سالمه خیلی گرفتارم ۱ ماهه اینجوریم🥺

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      این تپش قلب، تنگی نفس و لرزش دست که فرمودید یک ماه است وجود دارد، نمی‌تواند مربوط به استمنا باشد. بیشتر نشان از اضطراب است. می‌بایست استرس‌های زندگی خود را با راهکارهای مناسب مدیریت کنید.

      • من هیچ استرسی ندارم و همش تو خونه ام اصلا دلیلی ندارم استرس داشته باشم و با این حال الان یکساله هنوز این عوارض پابرجاس و همه نوع تست از جمله تست اکوی قلب ، آزمایش ، ریه رو انجام دادم ولی هنوز قلبم دچار لرزشه و به کل بدنم داره لرزش وارد میکنه و نمیتونم کارای عملی رو درست انجام بدم بخاطر این موضوع اصلا …
        قشنگ هم یادمه درست بعد خودارضایی این عوارض شروع شد و تا الان پابرجاست و نمیدونم چیکار کنم ☹😖

        • محمدرضا عزیز پیشنهاد می کنم به یک روانپزشک مراجعه کنی چون احتمالا درگیر پانیک هستی. به علاوه من هم احساساتی شبیه به تو داشتم و در نهایت با مراجعه به روانپزشک و تحت درمان قرار گرفتن خوب شدم. همیشه یادت باشد که لطف و بخشش الهی در برابر گناهان تو بینهایت است پس بی دلیل نگران نباش. به امید حال خوب برای همه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت