وقتی نمی تونم ازدواج کنم، چه کنم؟راهی به جز خود ارضایی دارم؟
چطور میشه نیاز جنسی رو در صورتی که شرایط ازدواج فراهم نیست برطرف کرد؟!!! آیا راهی هست؟!!!
من وقتی تشنمه به آب نیاز دارم درسته؟!! اون وقت میتونم صلوات بفرستم که تشنگیمو برطرف کنم؟؟؟ به نظرتون راه دیگه ای جز خودارضایی هم میمونه واسه من و امثال من ؟
من 17 سال سن دارم ، نمی تونم زن بگیرم ، چه کار کنم؟....
اینجا کمی عمیق بحث می کنیم و امیدوارم با خوندن این متن به سوالات زیادی که در ذهنتون بی جواب مونده ، برسید
"مسئله انسان بودن"قبل از هر چیز باید مساله انسان بودن و چگونه بودن انسان و چگونه شدن انسان حل شود. انسان چیست؟ هدف های نهایی که انسان باید انها را بر اساس فطرت خود دنبال کند ، چه هدفهایی است؟
انسان به معنای ان حقیقت متعالی که ما بشرها همواره باید در تلاش رسیدن به ان باشیم، یعنی در تلاش "شدن "ش باشیم عبارت است از خصوصیاتی متعالی که ما باید به عنوان خصوصیات ایده ال به دست بیاوریم. هدف بشر، انسان شدن است و باز انسان شدن یک مرحله ثابت نیست که وقتی رسید ، به یک "بودن" رسیده باشد، نه ، انسان همواره در حال "شدن" است و همواره در تکامل دائمی و ابدی به طرف بی نهایت است.
"انتخاب"
یکی از خصوصیات این انسان (انسانی که باید باشد و باید بشود) این است که انتخاب کننده است. یعنی تنها موجودی است که می تواند در طبیعت ، برخلاف طبیعت ، برخلاف نظامی که بر او حاکم است و برخلاف حتی نیازها و ضرورت های بدنی و روانی اش و نیازهای طبیعی و کشش های غریزی اش ، عصیان و سرکشی کند و می تواند چیزی را انتخاب کند که نه طبیعت مجبورش کرده و نه بدن و فیزیولوژی ، او اقتضای انتخاب چنین چیزی را دارد. و این عالی ترین مرحله انسان شدن است.
تفاوت انسان و حیوان
این (انتخاب)، یک نوع کاری است که خاص خداوند است. حیوانات دیگر ، درست دستگاه هایی هستند که گرایش های غریزی که در درونشان خلق شده ، ان ها را بدین طرف یا ان طرف می کشاند. درست سالی یک مرتبه شور جنسی در گوسفند پیدا می شود و نمی تواند پیدا نشود و بعد هم نمی تواند اعمال غریزه جنسی اش را در ان فصل انجام ندهد، و بعد هم که از ان شور افتاد دیگر به کلی مساله جنسی را فراموش می کند. عشق در گوسفند پیدا می شود ، بعد ابراز می شود و بعد فروکش می کند، و این یک خصوصیت جبری تحمیلی طبیعت بر اندام گوسفند است. هر وقت طبیعت او خواست و اقتضا کرد ، به وجود می اید و هر وقت اقتضا کرد که فروکش کند، فروکش می کند.
اما انسان است که نه تنها برخلاف طبیعت بلکه برخلاف طبیعت خودش عصیان می کند، تنها این موجود است که می تواند انتخاب کند ، علیرغم همه عللی که او را به انتخاب چیز دیگری می خوانند. و انسان در زمین جانشین خداوند می شود، البته انسان ، نه بشر ، بشر که جانشین خداوند نمی شود، جانشین میمون می شود، دنبال او و به دنبال تکامل او است.بشر یک بودن است ، در صورتی که انسان یک شدن است. این انسان است که می تواند برخلاف همه طبیعت موجودی بشود که هم بتواند عصیان کند، هم انتخاب کند، هم اگاهی پیدا کند و هم علی رغم طبیعت، خلق کند. این کار را خدا می کند در حد مطلق و انسان می کند در حد نسبی خودش.
می خواهیم چه باشیم
شما در این دنیا چه هستید و چه می خواهید باشید و چه چیزی را می خواهید؟ ایا خواسته های شما خواسته های یک درنده، پرنده و یا هر حیوان دیگر است؟ هر چه که خواسته شما باشد شما همان هستید و همان که هستید همان محشور می شوید این است که ما را از پرستش ها منع می کنند جز خدا پرستی، هر چه را که ما بپرستیم همان چیز می شویم.
در حدیث آمد که یزدان مجید
خلق عالم را سه گونه آفرید
یک گروه را جمله عقل و علم و جود
او فرشته است و نداند جز سجود
نیست اندر عنصرش حرص و هوا
نور مطلق زنده از عشق خدا
یک گروه دیگر از دانش تهی
همچو حیوان از علف در فربهی
او نبیند جز که اصطبل و علف
از شقاوت غافل است و ز شرف
وان سیم هست آدمیزاد و بشر
از ملائک نیمی و نیمی ز خر
مولوی
امتحان الهی:
انسان دارای دو بعد است:
الف: بعد معنوی بنام روح
ب: بعد مادی بنام جسم
غرایز مادی مربوط به جسم و بعد مادی انسان است و تمایلات روانی از روح وی سرچشمه می گیرد. این دو بعد در درون انسان در کار زارند. کارزاری چنان دشوار که پیامبر(ص) جهاد اکبر نامش نهاد. در حدیث آمده است:
خداوند فرشتگان را بیافراید و عقل در آنها نهاد. وحیوانات را خلق کرد و شهوت را در آنها در کار گذاشت. و انسان را آفرید و عقل و شهوت را در آن قرار داد. پس، هر آنکس که عقلش بر شهوتش پیروز شوداز فرشتگان بالاتر است، و آن کس که شهوتش بر عقلش ظفر یابد از حیوانات پست تر است
.
ما انسان را از نطفه مختلطى آفریدیم، و او را مىآزماییم; (بدین جهت) او را شنوا و بینا قرار دادیم! ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس! سوره انسان ایه 3
تعادل
انسان کمالش در تعادلش هست و در توازنش هست. توجه و تحریک مصنوعی غریزه جنسی با تخیل و یا تصاویر و فیلم ها اثرات سوئی دارد. چرا که این غریزه بسیار قوی است و با توجه به این قسمت علاوه بر عوارض روانی ، از رسیدگی به سایر مسائل زندگی باز می مانیم و دچار مشکل می شویم.
در صورت تشنگی باید اب نوشید. خود ارضایی مثل این هست که شما اب شور بنوشید و مطمئنا باز هم تشنه و تشنه تر خواهید شد. در واقع خود ارضایی و یا هر رابطه جنسی خارج از چهار چوب ازدواج ، باعث عدم تعادل خواهد شد که انسان را از مسیر طبیعی و کمال خود ، دور می کند.
صبر در گناه از والاترین عبادات هست. متوجه هستم که این نیاز بسیار قوی هست و همچنین طبیعی هست. مثل تشنگی که باید اب شیرین بخوریم برای نیاز جنسی هم باید از راه طبیعی یعنی ازدواج ، این نیاز رفع بشه.
سعی کنید از این انرژی در فراهم کردن شرایط ازدواج استفاده کنید. مسیری هست که باید طی بشه. دست و پا زدن و ناامیدی در این شرایط کمکی نمی کنه ، بلکه باید این مسیر را با امید و تلاش اگاهانه پیمود. به امید خدا که می تونید
فاجعه بزرگ قرن این است که به همه چیز جهان پیرامون انسان توجه شده و خود انسان فراموش شده است...
منبع : وبلاگ رهایی