خودارضایی و تیره شدن پوست آلت تناسلی

خودارضایی و تیره شدن پوست آلت تناسلی

تیرگی و سیاه بودن پوست آلت تناسلی موضوع خوشایندی نیست. گاهی ما در حین خودارضایی (استمنا) به شکل وسواس‌گونه فقط احساس می‌کنیم پوست آلت طبیعی نیست و تیره و سیاه شده. گاهی هم واقعاً از حالت نرمال خارج شده و جدای از علائم تیرگی، نشانه‌هایی مبنی بر پوسته‌پوسته شدن، دانه‌های ریز یا زخم روی آلت مشاهده می‌کنیم.

در این مطلب به این سوالات می‌پردازیم:

  • آیا خودارضایی می‌تواند موجب سیاه شدن و تیرگی آلت تناسلی شود؟
  • مالش مکرر آلت به دلیل استمنای زیاد، موجب تیره شدن رنگ آلت می‌شود؟
  • در صورت پوسته پوسته شدن پوست آلت تناسلی در اثر خودارضایی تکلیف چیست؟
  • اگر پوست آلت نازک یا زخم شد، می‌توانیم از دارو یا کرمی برای رفع مشکل استفاده کنیم؟
  • در صورتی که سر آلت تناسلی یا روی آلت تناسلی دانه‌های ریز مشاهده کردیم، چه باید بکنیم؟

در ادامه، پرسش و پاسخ 5 تن از پزشکان متخصص پوست و مو را در خصوص موضوعات فوق برای شما گردآوری کرده‌ایم. توجه داشته باشید که این پرسش و پاسخ‌ها جایگزین مراجعه به پزشک نشده و صرفاً جهت آگاهی‌بخشی می‌باشد.

حتی اگر فکر می‌کنید به‌دلیل خودارضایی و استمنا، پوست آلت تنانسلی شما دچار مشکل شده، نباید خجالت مانع آن شود که به پزشک مراجعه نمایید. شاید خوددرمانی‌‌ها موجب شود پوسته‌پوسته شدن یا زخم ایجادشده روی آلت بدتر هم شود.

چنانچه به‌ناچار از دستورات پزشکی و پمادهای قید‌شده در پایین استفاده می‌کنید، حتماً هر گونه تغییر پوست آلت را مدنظر داشته باشید. در صورتی که وضعیت حادتر شد، استفاده از پماد را قطع نمایید و در اسرع وقت به متخصص پوست مراجعه نمایید.

دکتر مریم ملکی (متخصص پوست و مو)

دکتر مریم ملکی

سـوال: من پسری هستم که عادت به خودارضایی دارم. می‌خواستم بدونم سیاهی پوست آلت و زیر چشم ربطی به استمنا دارد؟ و اگر دارد، بعد از ترک آن از بین می‌رود؟

پاسـخ: بله. هر دو مورد امکان دارد.

سـوال: پسر 17 ساله هستم. مدتی خودارضایی می‌کردم و این باعث شد که سیاهی‌هایی در قسمت میانی و دور آلتم به‌وجود بیاد و با کمتر کردن خودارضایی سیاهی‌ها یه مقدار کمتر شدند. آیا مشکل ساز هستند؟ برای از بین بردن آن‌ها چه کاری باید انجام بدم؟

پاسـخ: مالش مکرر پوست سبب تيرگى مي‌شود. بايد علت را قطع كنيد.

سـوال: من پسری 25 ساله هستم كه بر اثر خودارضايی لكه‌های قهوه‌ای رنگی به‌وجود اومده و باعث تيره شدن پوست آلت تناسليم شده. برای از بين بردن اين لكه ها و روشن شدن رنگش چه كرمی استفاده كنم؟

پاسـخ: بايد به يك متخصص پوست آقا مراجعه كنيد تا علت بررسي شود. چون اين ناحيه حساس است و ممكن است با خوددرمانی دچار مشكلات بيشتري شويد.

سـوال: پسری هستم 26 ساله. مدتی است در اثر استمنا، رنگ آلت تناسلی من از قسمت ختنه‌گاه به بالا تیره و لکه‌های تیرگی و چرودگی ایجاد شده. برای حل این مشکل از چه دارو یا کرمی می‌توان استفاده کرد؟ و آیا در این موارد، درمان لیزری می‌توان انجام داد؟

پاسـخ: خیر. این ناحیه، پوست حساسی دارد و نمی توان ضدچروک در این ناحیه استفاده کرد. امکان دارد سبب زخم شدن پوست‌تان شود. اگر خیلی برای‌تان مهم است به یک متخصص پوست آقا مراجعه کنید.

سـوال: من پسری هستم 15 ساله. حدوداً 5 یا 6 ماهی هست که اطراف آلت تناسلیم پوسته‌پوسته شده که متاسفانه براثر خودارضایی، در مواقعی دچار زخم‌هایی هم می‌شود که بعد از یک هفته خوب می‌شود. پوسته‌های آلتم را که می‌کنم، دوباره فردای همان روز بدتر درمی‌آیند. لطفاً کمکم کنید. به‌خاطر خجالت هم به پزشک نمی‌توانم مراجعه کنم.

پاسـخ: از كرم ترميم‌كننده سی‌گل روزى دو بار استفاده كنيد.

سـوال: ببخشید دکتر که این‌طور رک می‌خوام بیماریمو براتون بگم ولی خیلی عذاب می‌کشم. نمی‌دونم آیا این سیاهی آلت و اطراف آن برای نامزدم مشکل داره یا نه! خودم پسر 27 ساله هستم. دوران جوانی استمنا زیادی داشته‌ام. حالا نمی‌دونم این مشکل پوستی است یا مشکل دیگه‌ای مثل دفع مزاج زیاد در طول هفته یا سرطان‌های روده ای. واقعاً نمی‌دونم. حتی چند بار خواستم به‌خاطر این مشکلم خودکشی کنم. خواهش می‌کنم راهنمایم کنید. من نمی‌خوام مانع خوشبختی یکی باشم.

پاسـخ: كرم دپی وايت بدن را روزی يك بار بزنيد. اگه بعد از يك ماه كمی بهتر شد، ادامه بدين وگرنه می‌تونين از ليزر كيو سويیچ استفاده كنين. تيرگی ناحيه تناسلی طبيعی است. بايد شما قوی‌تر از اين حرفا باشين. خودكشى؟!

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر مریم ملکی کلیک کنید.

دکتر هما فاتحی (پوست و مو)

دکتر هما فاتحی

سـوال: دکتر در اثر خودارضایی افراطی، پوست آلتم خیلی نازک شده. مخصوصاً حلقه سر آلتم زخم شده. چه‌کار کنم؟

پاسـخ: ترمیم‌کننده‌ی مدیلن روزی سه بار و برای شستشو، پن‌های کرم‌دار در حمام توصیه می‌شود.

سـوال: پسری 25 ساله هستم که حدود 8 سال پیش به دلیل خودارضایی که با صابون انجام دادم، پوست دور آلتم اولش سوزش کرد ولی بعد از چند روز متوجه شدم که انگاری زخم شده. الان همان جایی که زخم شده بود پوستش به رنگ دیگه‌ای در اومده که خیلی تابلوئه. اولا فکر نمی‌کردم که مشکلی باشه ولی الان که به سن ازدواج نزدیک می‌شم استرسم بیشتر میشه. می‌خواستم ببینم میشه با کرم‌های رژودرم ترمیم بشه یا اینکه با دارو درست میشه؟ برام ممکن نیست که به متخصص پوست مراجعه کنم. خواهش می‌کنم کمکم کنید. شب و روز ندارم.

پاسـخ: مدت ده روز ۱) کرم روشن کننده‌ی بدن هیدرودرم شب‌ها و ۲) کرم ترمیم‌کننده‌ی سیکابیو بیودرما روزها بزنید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر هما فاتحی کلیک کنید.

دکتر رضا رباطی (متخصص پوست و مو)

دکتر رضا رباطی

سـوال: آقای دکتر من پسری 30 ساله هستم و مجرد. ببخشيد سر آلت تناسلی بنده در اثر خودارضايی زياد، دونه‌های ريزی به‌وجود آمده. بدون درد و خارشی و هيچ اذيتيم ندارد. تا الانم با هيچ كس رابطه جنسى نداشتم. من چون قصد ازدواج دارم كمی از اين قضيه مي‌ترسم. لطفاً مرا راهنمایی بفرماييد.

پاسـخ: باید معاینه شوید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر رضا رباطی کلیک کنید.

دکتر هومان حسینی (پوست و مو)

دکتر هومان حسینی

سـوال: پسری 25 ساله هستم. پوست زیر آلت تناسلی‌ام و مسیر آب‌راه آن، به علت خودارضایی به‌شدت نازک شده. برای ترمیم پوست و برگشتن پوست به حالت اولیه چی‌ کار باید بکنم؟

پاسـخ: باید از کرم‌های امولیانت قوی مثل اتودرم PP بیودرما به‌همراه دکساپنتول استفاده کنید.

دکتر جمال‌الدین حسن‌زاده (متخصص پوست و مو)
دکتر جمال الدین حسن زاده

سـوال: آقای دکتر من به علت استمنا زیاد، پوست پایین آلتم چین و چروک شده. به‌شکلی که چندین قسمت گرد و برآمده ایجاد کرده و همچنین حالت خشک و لاستیکی به‌خودش گرفته که اذیتم میکنه. به‌شکل یه قسمت زائد در اومده که گزگز میکنه و خارش و زبر شده. می‌خواستم بدونم برای رفع مشکل بدون مراجعه به پزشک چه کار باید بکنم.
پاسـخ: فعلاً پماد زینک اکساید بزنید.

سـوال: خیلی عذاب می‌کشم. نمی‌دونم آیا سیاه و کدر بودن آلت و اطراف آن و البته به ران پا نیز سرایت کرده، برای نامزدم مشکل داره یا نه؟ خودم پسر 27 ساله هستم. دوران جوانی استمنا زیادی داشته‌ام. حالا نمی‌دونم این مشکل پوستی است (جوش‌هایی که مو از وسطشون درامده) یا مشکل دیگه‌ای مثل دفع مزاج زیاد در طول هفته هست یا سرطان‌های روده‌ای. واقعاً نمی‌دونم. خواهش می‌کنم راهنماییم کنید. من نمی‌خوام مانع خوشبختی یکی باشم.
پاسـخ: مشکلی نیست. نگران نباشید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر جمال‌الدین حسن‌زاده کلیک کنید.

در صورتی که شما هم گرفتار عادت خودارضایی هستید، با پیوستن به انجمن کانون ترک خودارضایی، می‌توانید همراه بقیه برای داشتن یک زندگی پاک و سالم تلاش کنید.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

4 دیدگاه روشن خودارضایی و تیره شدن پوست آلت تناسلی

  • با سلام ایا خودارضایی باعث ایجاد جوش و کدر شدن پوست می شود ؟

  • سلام من در اثر خودارضایی خشک پوست آلتم زخم شده و چون متاهلم هروقت که نزدیکی میکنم دوباره زخماش تازه میشه و مهمتر از همه این که نمیدونم چرا پوست بیضه هام زخم میشن و خوب نمیشن
    دکتر لطفا راهنماییم کنید

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      حتما می‌بایست به متخصص پوست آقا مراجعه نمایید تا از نظر عفونت قارچی و … بررسی شوید و داروی مناسب وضعیت خود دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت