تاثیر خودارضایی بر زود انزالی

تاثیر خودارضایی بر زودانزالی

زودانزالی (که به آن زودارضایی یا انزال زودرس هم گفته می‌شود) از مشکلات بسیاری از نوجوانان و جوانان است.

اشخاصی که سابقه عادت خودارضایی (استمنا) دارند، موضوع زودانزالی، آن‌ها را بیش از پیش آزرده‌خاطر می‌کند.

زودارضایی می‌تواند تا جایی پیش رود که فرد بدون اینکه با آلتش تماسی برقرار شود یا بدون اینکه دخول صورت گیرد، ارضا شود. قطعاً این موضوع بسیار ناخوشایند بوده و نیازمند درمان است.

در این مطلب، به سوال‌های زیر می‌پردازیم:

  • تعریف انزال زودرس چیست و به چه کسی زودارضا (یا زودانزال) گفته می‌شود؟
  • میانگین مدت زمان رابطه جنسی چقدر است؟
  • آیا زودانزالی ناشی از عوارض خودارضایی است؟
  • کسی که مشکل زودارضایی دارد، در صورت ترک استمنا، مشکلش برطرف خواهد شد؟
  • برای بهبود انزال زودرس، قبل از ازدواج باید اقدام کرد یا بعد از ازدواج؟
  • علت زودانزالی چیست؟
  • برای درمان زودارضایی به چه پزشکی باید مراجعه کرد؟
  • انزال زودرس را از چه طریق و با چه راهکارهایی می‌توان درمان کرد؟

زودانزالی مختص به آقایان نیست.

همان‌طور که مردها ممکن است زودانزالی داشته باشند، خانم‌ها هم می‌توانند زودانزالی داشته باشند.

تعریف انزال زودرس چیست؟

قبل از بررسی تاثیر خودارضایی بر انزال زودرس، ابتدا ببینیم انزال زودرس دقیقا چیست.

انزال زودرس به این ترتیب تعریف می‌شود:

  1. کسی که در اغلب اوقات، در هنگام رابطه جنسی، در کمتر از سه دقیقه ارضا شده و
  2. نمی‌تواند این مدت زمان را به تاخیر بیندازد و
  3. از صمیمیت جنسی کافی برخوردار نبوده و عمل جنسی را با زحمت، ناراحتی و استرس انجام می‌دهد.

به کسی که انزال زودرس دارد، زودانزال یا زودارضا گفته می‌شود.

زودانزالی پدیده‌ی رایجی است.

گفته می‌شود سی درصد از زوج‌ها یکی از طرفین، مشکل زودانزالی دارد.

میانگین مدت زمان رابطه جنسی چقدر است؟

افرادی که به زودارضایی مبتلا هستند گاهاً چنین تصویری دارند که یک رابطه جنسی سالم باید سی دقیقه یا پانزده دقیقه طول بکشد.

در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۵ در ۵ کشور مختلف (هلند، اسپانیا، انگلیس، ترکیه و آمریکا) روی حدود ۵۰۰ زوج انجام شد، میانگین طول رابطه جنسی پنج دقیقه و نیم اعلام شد (+):

  • ۱۸ تا ۳۰ سال: شش دقیقه و نیم
  • ۳۱ تا ۵۰ سال: پنچ دقیقه و نیم
  • بیشتر از ۵1 سال: چهار دقیقه و نیم

در نظرسنجی دیگری که در سال 2005 در دو کشور کانادا و آمریکا انجام شد،‌ افراد طول رابطه جنسی رضایت‌بخش را این طور اعلام کردند (+):

  • ۱ تا ۲ دقیقه: بسیار کوتاه
  • ۳ تا ۷ دقیقه:‌ قابل قبول
  • ۷ تا ۱۳ دقیقه: ایده‌آل
  • 13 دقیقه به بالا: بیش از حد

درست است که داشتن بالای ۷ دقیقه رابطه جنسی، ایده آل است.

اما

کسی که بالای ۳ دقیقه ارضا می‌شود، باز هم یک رابطه جنسی قابل قبول دارد.

چنین فردی زودانزال نامیده نمی‌شود.

نظر پزشکان در خصوص خودارضایی و زودانزالی

برخی از پزشکان معتقدند زودانزالی ناشی از خودارضایی است؛ در حالی که سایرین معتقدند ارتباطی بین زودانزالی و خودارضایی وجود ندارد.

در ادامه، نظر تعدادی از پزشکان از شاخه‌های مختلف پزشکی را در خصوص زودانزالی مطالعه می‌نماییم:

دکتر محمدرضا قرائتی (متخصص کلیه و مجاری ادراری)

دکتر محمدرضا قرائتی

سـوال: پسری هستم 23 ساله. حدود ده سالی هست که خودارضایی می‌کنم و الان حدود دو ماهی میشه که این عمل را کنار گذاشتم. من به‌شدت زودانزالی دارم و کمتر از یک دقیقه ارضا میشم. می‌خواستم بدونم آیا مشکل زودانزالی من از عمل استمنا بوده یا خیر؟

پاسـخ: ارتباط اثبات‌شده‌ای بین خودارضایی و زودانزالی وجود ندارد. در صورتی که پس از ازدواج و گذشتن 6 ماه از نزدیکی مرتب، هم‌چنان زمان انزال کمتر از دو دقیقه بود، برای درمان انزال زودرس به متخصص اورولوژی مراجعه فرمایید.

سـوال: پسری 22 ساله و مجردم. مدت 6 سال هست که تقریبا هفته‌ای 6 بار خودارضایی می‌کنم. الان خیلی زود (در کمتر از 20 ثانیه) دچار انزال میشم. خواستم بدونم آیا این خیلی برای ازدواجم مشکل‌ساز میشه؟

پاسـخ: اگر مدت رسیدن به انزال در شما این‌قدر کم است، مبتلا به انزال زودرس هستید. البته تا زمانی که ازدواج نکرده و تماس‌های جنسی منظمی با یک شریک جنسی ثابت نداشته باشید، نمی‌توانید در مورد زودرس بودن انزال خود قضاوت کنید. ضمنا نباید نگران باشید. چون بسیاری از مردان (به‌طور متوسط 40 درصد) مبتلا به این حالت هستند و تا حد زیادی هم درمان می‌شود. چنان‌چه بعد ازدواج، زمان انزال کمتر از 2 دقیقه بود، برای درمان به متخصص اورولوژی مراجعه فرمایید.

سـوال: آقای دکتر من دچار انزال زودرس هستم. به‌تازگی نامزد کردم و این باعث استرس و دوری شده. انزال زودرس به‌گونه‌ای است که به 40 ثانیه نمی‌رسه. در ضمن، در دوران مجردی خودارضایی هم داشته‌ام. چه دارویی مصرف کنم که به‌سرعت جواب بدهد. در ضمن، سیستم بدن من در مقابل دارو به شدت قوی هست.

پاسـخ: برای درمان انزال زودرس یک سری اقدامات عملی توصیه می‌شود که در حیطه کار متخصصین روانپزشکی است و یک سری اقدامات دارویی انجام می‌شود که توسط اورولوژیست انجام می‌شود.

یکی از این روش‌ها تکنیک Stop-Start و روش دیگر تکنیک Stop-Squeeze است. برای آگاهی از جزئیات این روش‌ ها و دانستن سایر روش های غیر دارویی، با همکاران روانپزشک مراجعه فرمایید.

درمان دارویی این عارضه با داروهای خوراکی یا موضعی امکان‌پذیر است. چون داروهایی که برای انزال زودرس استفاده می‌شوند با برخی داروها تداخل جدی دارند و در برخی شرایط منع مصرف دارند و باید بر حسب مورد، انتخاب شوند، به متخصص اورولوژی مراجعه فرمایید. تجویز دارو از راه دور منطقی نیست و از لحاظ قانونی هم غیرمجاز است.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر محمدرضا قرائتی کلیک کنید.

دکتر محمد والی پور (متخصص روان‌پزشکی)

دکتر محمد والی پور

سـوال: من پسری 21 ساله هستم. در اثر خودارضایی دچار زودانزالی شدید شدم. می‌خواستم بدونم بهترین و موثرترین راه برای درمان این مشکل چی می‌تونه باشه؟ اگه قرار باشه با دارو درمان شروع بشه چند مدت طول خواهد کشید؟

پاسـخ: معمولا زودانزالی در مردان علتی روان‌پزشکی و روان‌شناختی دارد و بهتر است که در صدد حل تعارضات روان‌شناختی خود برآیید. سابقه خودارضایی دلیل این مسئله نمی‌باشد. بر حسب مشکل زمینه‌ای، ممکن است 6 تا 18 ماه درمان نیاز داشته باشید. البته با شروع درمان، مشکل سطحی یا زودانزالی مرتفع میشه ولی درمان قاطع آن طولانی تره.

سـوال: بر اثر استمناهای مکرر از سنین نوجوانی تا جوانی، مشکلاتی برای من ایجاد شده که به انزال زودرس و تحلیل رفتن حافظه اشاره می‌کنم. برای درمان این 2 مشکل چه کارهایی باید انجام دهم؟ شایان ذکر است برای درمان انزال زودرس به پزشک مراجعه و قرص فلوکستین تجویز شد اما نتیجه‌ای حاصل نگردید.

پاسـخ: عوارض ذکر شده به هم ارتباطی ندارند. با نظر پزشک‌تون درمان‌تون را عوض کنید. حتما درمان می‌شوید. مثلا فلووکسامین.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر محمد والی پور کلیک کنید.

دکتر محمد آذربایجانی (اعصاب، روان و مشاوره)

دکتر محمد آذربایجانی

سـوال: من بیست سالمه و از 14 سالگی خودارضایی می‌کردم. یه بار به مدت یه سال ترک کردم ولی نشد و دوباره به حالت قبل برگشتم. الان حدود یه ماهه که دوباره ترک کردم. من تا الان با دختر نزدیکی نداشتم که بدونم زودانزال هستم یا نه. خواستم بدونم اگه مشکل زودانزالی داشته باشم درمان قطعی داره یا نه؟

پاسـخ: زودانزالی از عوارض خودارضایی قبل از ازدواج هست اما درمان دارد و باید از دارو و مشاوره استفاده بفرمایید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر محمد آذربایجانی کلیک کنید.

دکتر میترا مولائی نژاد (بهداشت باروری)

دکتر میترا مولائی نژاد

سـوال: آيا انزال زودرس بيماری است و برای درمان چه كار بايد كرد؟

پاسـخ: ابتدا باید علت این عارضه (روانی و یا جسمی) مشخص شود. در هر دو مورد، درمان‌های متعددی برای این اختلال وجود دارد. داروهایی مانند سرترالین و سیتالوپرام از معمول‌ترین داروها برای این عارضه هستند و البته اموزش تکنیک‌ هایی به زن و شوهر نیز ضروری است.

سـوال: علت زودانزالی چیست؟

پاسـخ: بخش عمده انزال زودرس در روابط زناشویی، می‌تواند ناشی از مسائل روانی و اضطراب عملکردی باشد. داروهایی نیز برای این مشکل وجود دارد که می‌تواند مدت انزال را 2-3 دقیقه به تاخیر بیندازد. تکنیک‌ های درمانی نیز وجود دارند که نیازمند مشاوره حضوری به یک متخصص اورلوژی و یا یک روانپزشک ماهر است.

سـوال: استفاده از اسپری لیدوکائین به‌منظور جلوگیری از انزال زودرس مضر می‌باشد یا خیر؟

پاسـخ: فعلا ضرر ثابت شده‌ای ندارد ولی در صورت وجود این مشکل، باید به‌صورت اساسی و با داروهای ویژه درمان شود و نه با اسپری.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر میترا مولائی نژاد کلیک کنید.

دکتر پیمان صالحی (متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری)

دکتر پیمان صالحی

سـوال: من خودارضایی می‌کردم اما الان کم‌کم دارم ترک می‌کنم. من انزال زودرس دارم. یعنی کمتر از 10 ثانیه ارضا میشم!

پاسـخ: جهت تجویز دارو به پزشک مراجعه نمایید.

سـوال: این‌جانب مردی هستم 40 ساله که 14 ساله ازدواج کردم و سه فرزند دارم. داری انزال زودرس هستم. من قبل از ازدواجم از سن 16 سالگی خودارضایی به شکل‌های مختلف داشتم. گاهی اوقات هنوز به نعوظ کامل نرسیده بودم و در حالتی که آلتم هنوز شل شل بود، با چند تا مالش ارضا می‌شدم. ازدواج که کردم، این حالت‌ها بهتر شده ولی رضایت‌بخش نیست. مدتی هست که از قرص تادالافیل استفاده می‌کنم. می‌خواستم بدونم این قرص تادالافیل آیا برای درمان انزال هم موثر هست؟ و اگر موثر هست تا چه مدتی باید استفاده کنم؟ و اگر قرص قوی‌تر و موثرتری هست که به سهولت و با هزینه کم بشه تهیه کرد برایم معرفی کنید.

پاسـخ: تاثیر کمی دارد. جهت دریافت دارو به‌صورت حضوری به متخصص اورولوژی (جراحی کلیه و مجاری ادراری) مراجعه نمایید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر پیمان صالحی کلیک کنید.

دکتر صدیقه آذری (متخصص زنان و زایمان)

دکتر صدیقه آذری

سـوال: من دختری هجده ساله هستم. به‌خاطر خودارضایی‌های زیادی که طول چندین سال انجام دادم، الان زیر سه دقیقه ارضا میشم. آیا راهی برای درمان من وجود داره که دیرتر ارضا بشم؟ آیا من می‌تونم ازدواج کنم؟

پاسـخ: اگر بعد از ازدواج مشکلی داشتید، به دنبال درمان باشید.

سـوال: من دختری 30 ساله هستم که متاسفانه به‌دلیل خودارضایی دچار مشکل زودارضایی زیر 2 دقیقه شدم. با توجه به اینکه شنیدم زودارضایی در زنان می‌تواند در رابطه زناشویی مشکل ایجاد کند، آیا من می‌توانم ازدواج کنم؟ آیا راه درمانی برای من وجود دارد؟

پاسـخ: بعضی افراد متاهل هم از طریق خودارضایی ارضا میشن اما مانع رابطه زناشویی نمیشه. مشاوره روانشناسی کمک می‌کند.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر صدیقه آذری کلیک کنید.

دکتر اکرم صالحی (طب سنتی)

دکتر اکرم صالحی

سـوال: من پسری هستم 23 ساله و مجرد. به‌دلیل نادانی و فریب، دچار بیماری استمنا شدم و دچار انزال زودرس هستم. در چند مورد رابطه جنسی به‌شدت اذیت شدم و زودانزال شدم که باعث تضعیف روحیم شده. چه درمانی براش تجویز می‌کنین و اینکه آیا قرصی هست که استفاده کنم برای درمان زودانزالی؟ در حالی که مضر نباشه و عوارضی نداشته باشه.

پاسـخ: حتما حجامت ساكرال و تنظيم طبع‌تون بايد انجام بشه و طبق طبع‌تون تغذيه داشته باشين.

سـوال: من پسری 26 ساله هستم که مجردم و از انزال زودرس و خودارضایی رنج می‌برم. من برای انزالم همه دارویی رو امتحان کردم؛ هم گیاهی هم شیمیایی. ولی فایده‌ای نداشته تا حالا. اگه ممکنه من رو راهنمایی کنین. در ضمن، من کارم کابینت‌سازیه و وقت ورزش کردن و درمان‌های وقت گیر رو هم ندارم متاسفانه.

پاسـخ: درمان شما طبق طبع غالب‌تون، شغل‌تون و شرايط مجرد بودن‌تون انجام‌پذير هست. با توجه به اينكه دو مورد رو ذكر كردين، ممكنه زمان‌بر باشه ولی درمان‌پذير هست. نگران نباشين.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر اکرم صالحی کلیک کنید.

دکتر مجید حقیقت (متخصص کلیه و مجاری ادراری)

دکتر مجید حقیقت

سـوال: بنابر تجربه پزشکی شما (منظور مریض‌هایی که به شما مراجعه نموده‌اند)، چند درصد از بیماران دارای انزال زودرس، به علت خودارضایی شدید بوده است؟

پاسـخ: آمار دقیق علمی گرفته نشده ولی رابطه مشاهده می‌گردد.

سـوال: کسی که مبتلا به انزال زودرس در نتیجه خودارضایی شده، درمانش چی هست؟ آیا اصلا درمانی داره؟خواهش میکنم راهنمایی کنید.

پاسـخ: برای درمان زودانزالی ناشی از خود ارضایی، اولین درمان قطع خودارضایی است. باید خودارضایی انجام نشود و پس از ازدواج، در صورت ادامه زودانزالی، احتیاج به درمان دارویی یا رفتاردرمانی وجود دارد (درمان در مرحله قطع عادت خودارضایی امکان‌پذیر است).

سـوال: پسری 19 ساله هستم. حدود 6 سال خودارضایی کردم و الان متوجه شدم زودانزالی دارم. تقریبا 30 ثانیه. آیا میشه قبل از ازدواج درمان بشم؟ این موضوع به‌شدت در روحیم تاثیر گذاشته و اعتمادبه‌نفسم رو از دست دادم. لطفا راهنماییم کنید. لازمه به پزشک مراجعه کنم برای درمان؟

پاسـخ: پس از ازدواج، اگر مشکل ادامه داشت مراجعه کنید.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر مجید حقیقت کلیک کنید.

دکتر اعظم صالحی (متخصص مشاوره ازدواج)

دکتر اعظم صالحی

سـوال: من 28 ساله و متاهل هستم. در زمان مجردی استمنا داشته‌ام و الان هم مشکل زودانزالی دارم. اگر دارویی چیزی هست من را راهنمایی کنید.

پاسـخ: به اتفاق همسر، به زوج درمانگر یا روانپزشک متخصص در مشکلات جنسی مراجعه کنید.

سـوال: من 16 سالمه و تو خودارضایی‌هایی که داشتم، زود انزالی دارم. در حد کمتر از یک دقیقه. امیدی هست درست بشه با راه‌های ذهنی یا بدنی؟ خواهش می‌کنم کمکم کنید.

پاسـخ: اگر این عمل بدون اراده انجام می‌شود، تلاش کن که آن را کنترل و یا حداقل، دفعات انجام آن را محدود کنی. در این صورت، مشکلات بعدی کاهش می‌یابد.

سـوال: من نزدیک به شش سال خودارضایی داشتم و از وقتی رابطه با دختر رو تجربه کردم، ترک کردم. ولی زودانزالی شدید دارم. یعنی هنگام خودارضایی یا رابطه، زیر ده ثانیه ارضا میشم. روم هم نمیشه دکتر برم. اگه میشه کمک کنید یا دارو بدین. شدیدا دارم اذیت میشم. نزدیک به ۲ سال هست که ترک کردم. این رو هم بگم که تجربه رابطه هم زیاد داشتم ولی نشد و از بی‌تجربگی نیست. لطفا کمکم کنید.

پاسـخ: عوامل مختلف باید بررسی شود. به پزشک مراجعه کن.

جهت دسترسی به آرشیو سوالات از دکتر اعظم صالحی کلیک کنید.

داروهای کنترل کننده زودانزالی

برای درمان زودانزالی دارویی وجود ندارد. اما داروهایی وجود دارد که نقش کنترل کننده را به صورت موقت ایفا می‌کنند.

این داروها تا زمانی‌ که مصرف شوند زودانزالی شما برطرف می‌شود و پس از قطع دارو، مجددا به وضعیت سابق بازخواهید گشت.

از جمله این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاروکستین (Paroxetine)
  • فلوکستین (Fluoxetine)
  • فلووکسامین (Fluvoxamine)
  • سرترالین (Sertraline)
  • سیتالوپرام (Citalopram)

توجه داشته باشید که هیچ یک از داروهای کنترل زودانزالی را نباید بدون تجویز پزشک و به‌صورت خودسرانه مصرف کرد.

هر کدام از این داروها، عوارض دارویی خاص خود را دارند و حتما می‌بایست تحت نظر پزشک مصرف شوند.

برای درمان انزال زودرس چه کار کنم؟

بهترین و منطقی‌ترین کار مراجعه به پزشک است. هم می‌توانید به متخصص روان‌پزشکی مراجعه کنید و هم به متخصص اورولوژی (کلیه و مجاری ادرار).

در این خصوص خجالت‌زده نباشید و مثل هر مشکل دیگری مشکل خود را با پزشک مطرح نمایید.

روان‌پزشک یا اورولوژیست از طریق رفتاردرمانی و دارودرمانی به شما کمک می‌کنند تا انزال خود را به تاخیر بیندازید.

درمان اصلی زودانزالی، رفتاردرمانی است. دارودرمانی صرفاً کمکی برای رفتاردرمانی است تا بتوانید سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسید.

برای درمان زودانزالی از روش رفتاردرمانی به‌عنوان راهکار اصلی، در کنار دارودرمانی استفاده می‌شود.

دو تکنیک معروف در رفتاردرمانی با نام‌های توقف-شروع (Stop-Start) و توقف-فشردن (Stop-Squeeze) وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

تکنیک توقف-شروع (Stop-Start) برای درمان زودانزالی

در این تکنیک به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. رابطه جنسی را آغاز کرده و با آرامش تمام پیش ببرید.
  2. زمانی که احساس کردید به نقطه انزال نزدیک می‌شوید، توقف کنید.
  3. برای یک الی دو دقیقه صبر کنید.
  4. هنگامی که احساس کردید برانگیختگی شما از بین رفته، مجددا رابطه را با آرامش از سر بگیرید.

فرایند بالا را تا زمان دلخواه (معمولاً ۳ بار) می‌توانید ادامه دهید.

لازمه موثر واقع شدن تکنیک‌ ها، همکاری شریک جنسی است.

تکنیک ها را با او در میان گذاشته و از او بخواهید که در این مسیر به شما کمک کند.

تکنیک توقف-فشردن (Stop-Squeeze) برای درمان زودانزالی

در این تکنیک به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. رابطه جنسی را آغاز کرده و با آرامش تمام پیش ببرید.
  2. زمانی که احساس کردید به نقطه انزال نزدیک می‌شوید، توقف کنید.
  3. محل ختنه گاه (جایی که آلت به کلاهک متصل می‌شود) را برای ۳۰ ثانیه فشار دهید.
  4. هنگامی که احساس کردید برانگیختگی شما از بین رفته، مجددا رابطه را با آرامش از سر بگیرید.

فرایند بالا را تا زمان دلخواه (معمولاً ۳ بار) می‌توانید ادامه دهید.

حتی اگر انزال شما در ۱۰ ثانیه رخ می‌دهد، کافی است مدتی تکنیک ها را انجام دهید تا متوجه شوید تا چه اندازه کنترل بهتری در انزال خود پیدا کرده‌اید.

کلید موثر واقع شدن تکنیک ها، تمرین و تمرین و تمرین است.

درمان زودانزالی برای متاهل ها:

در حین درمان زودانزالی به این نکات توجه داشته باشید:

  • رابطه جنسی را زمانی انجام دهید که دغدغه‌های دیگر ذهنی نداشته باشید و به اندازه کافی آرامش داشته باشید.
  • محیط را آماده رابطه جنسی نمایید. هر چیزی که استرس به شما وارد کند، می‌تواند موجب زودانزالی شود.
  • در حین رابطه جنسی، عجله نداشته باشید و با آرامش پیش روید.
  • در رابطه جنسی، اعتماد‌به‌نفس داشته باشید. نقش یک آدم ضعیف را بازی نکنید. به خودتان بگویید که در حال جدا شدن از وضعیت گذشته هستید.
  • حالت‌های مختلف برای رابطه را امتحان کنید. با برخی روش‌‌ها شاید بتوانید کنترل بهتری برای انزال خود داشته باشید.
  • موضوع را یک جانبه پیش نبرید. از همسر خود هر جایی که لازم است کمک بخواهید.

مغز ما به مرور زمان یاد می‌گیرد که چطور انزال خود را تحت کنترل خود در بیاورد.

تا زمان حاصل شدن نتیجه‌ی لازم، به تمرین ادامه دهید.

درمان زودانزالی برای مجردها:

مجردهایی که در حین خودارضایی، دچار انزال زودرس هستند، اولین چیزی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود ترک خودارضایی است.

در فرهنگ‌ کشورهایی چون ایران، از آن‌جا که خودارضایی امری پذیرفته‌نشده است، فردی که خودارضایی انجام می‌دهد، هیچ‌گونه آرامش روانی را تجربه نمی‌کند.

در چنین فضایی، خودارضایی با عجله، پنهان‌کاری و همراه با استرس، ناراحتی و احساس گناه انجام می‌شود. در نتیجه، ذهن فرمان می‌دهد تا هرچه سریع‌تر انزال صورت پذیرد و این موقعیت پرتنش به‌ پایان برسد.

کم‌کم ذهن به چنین موقعیتی شرطی شده و انزال را هر بار در سریع‌ترین زمان ممکن رقم می‌زند.

خودارضایی که با عجله، پنهان‌کاری و همراه با استرس، ناراحتی و احساس گناه انجام شود، به مرور زمان، نتیجه‌ای جز زودانزالی نمی‌تواند داشته باشد.

به همین خاطر است که بسیاری از متخصصان ایرانی به مجردها پیشنهاد می‌کنند برای درمان زودانزالی تا زمان ازدواج صبر کنند.

چنین افرادی، پس از ازدواج و داشتن چند ماه رابطه جنسی منظم، چنان‌چه مشکلی داشتند پیگیر درمان باشند.

تا زمانی که یک رابطه جنسی منظم با یک شریک جنسی ثابت نداشته باشید، نمی‌توانید ادعا کنید مشکل زودارضایی دارید.

لازم به ذکر است که در سایت‌های خارجی، از روش ‌های توقف-شروع (Stop-Start) و توقف-فشردن (Stop-Squeeze) برای درمان زودانزالی مجردها نیز قید شده است.

به این ترتیب که خودارضایی را تا زمان رسیدن به انزال ادامه داده و پس از مقداری توقف آن را از سر بگیرید.

اما از آن‌جا که در فرهنگ کشوری چون ایران، خود فرایند خودارضایی پذیرفته‌شده نیست، این دستور را ما به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم. راهکار اولیه را همان ترک خودارضایی می‌دانیم.

تذکر: نمی‌توان گفت زودانزالی برای شخص شما الزاماً ناشی از عوارض خودارضایی است یا خیر. اما در هر حال، این موضوع، دلیلی بر تأیید انجام خودارضایی و بی‌ضرر بودن خودارضایی نمی‌باشد. در صورتی که می‌خواهید از عوارض خودارضایی مطلع شوید، مطلب عوارض و مضرات خودارضایی را در انجمن کانون ترک خودارضایی بخوانید.

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

4 دیدگاه روشن تاثیر خودارضایی بر زودانزالی

  • سلام من ۱۵سالمه و خودارضایی میکنم و آلت خود رو خیلی لیز میکنم و توی ۳۰ثانیه ارضا میشم آیا اگر خودارضایی رو ترک کنم میتوانم در ازدواج یک رابطه جنسی ۳۰دقیقه داشته باشم با تشکر

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      در صورت ترک خودارضایی زودانزالی شما بهبود پیدا می‌کند و رابطه جنسی مناسبی با همسرتان می‌توانید داشته باشید.

  • سلام من ۲۰سالمه چند سالیه که خودارضایی میکنم قبلنا اصلااا زودانزالی نداشتم و طبیعی بودم الان مدتیه این مشکل برام پیش اومده خیلی نگرانم آیا با ترک خودارضایی زودانزالی برطرف میشه؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت