فواید ترک خودارضایی از نظر علمی

فواید ترک خودارضایی از نظر علمی

اگر شما هم به دنبال ترک خودارضایی هستید حتما دوست دارید از فواید ترک خودارضایی از نظر علمی مطلع شوید.

در این مطلب به موضوعات زیر می‌پردازیم:

  • آیا عوارض خودارضايی بعد از ترک از بین میرود؟
  • مزایای ترک خودارضایی از چه زمانی ظاهر می‌شود؟
  • فواید ترک استمنا و فواید ترک جق چیست؟
  • فواید ترک خودارضايی از نظر اسلام چیست؟
  • فواید ترک خودارضايي بر چهره چیست؟
  • فواید ترک خود ارضايي در پسران و مردان چیست؟

آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین میرود؟

از بین رفتن عوارض خودارضایی

عوارض خودارضایی با ترک آن از بین می‌رود. در این خصوص هیچ شکی نداشته باشید.

انسان به‌گونه‌ای خلق شده که با برطرف شدن آسیب‌های وارده، خود را بازیابی کند.

اما انتظار نتیجه یک شبه نداشته باشید. به جسم، روح و روان‌تان باید فرصت دهید تا به مرور زمان، با ترک استمنا خود را بازیابی کند.

البته توجه داشته باشید که هر عوارضی مربوط به خودارضایی نیست:

مزایای ترک خودارضایی از چه زمانی ظاهر می‌شود؟

ظهور فواید ترک خودارضایی

از همان هفته‌ی اول شما شاهد فواید و مزایای ترک خودارضایی خواهید بود.

برخی موضوعات مثل فواید ترک روحی ترک خودارضایی از همان روزهای اول در شما پدیدار می‌شود. برخی موضوعات هم مثل فواید ترک خودارضایی بر چهره، شاید چندین و چند ماه زمان ببرد.

شما خودارضایی را ترک کنید. گذشت زمان خودش همه چیز را درست خواهد کرد.

برای ترک خودارضایی، می‌توانید مطلب صد و یک راهکار ترک خودارضایی را مطالعه کنید.

فواید ترک خودارضایی از نظر علمی

در ادامه، به فواید و مزایای ترک خودارضایی از نظر علمی و پزشکی می‌پردازیم. این فواید را در پنج دسته مختلف قرار داده‌ایم. فواید روحی، روانی، جسمی، معنوی و زندگی.

الف) فواید روحی ترک خودارضایی

خودارضایی بدون شک روحیه شما را تحت تاثیر قرار داده است. فواید روحی ترک خودارضایی را با هم بررسی کنیم.

فواید روحی ترک خودارضایی

1- امیدواری و دوری از افسردگی: با ترک خودارضایی روحیه امیدواری در شما به‌وجود می‌آید. افسردگی و یاس و ناامیدی دیگر جایی ندارد.

2- آرامش: اضطراب و استرسی که وجود شما را فرا گرفته بود، به‌مرور زمان از بین می‌رود. دلشوره و ناامنی تبدیل به آرامش و اطمینان خاطر می‌شود.

3- احساس آزادی:‌ ذهن شما که مدام در چنگ خودارضایی و فیلم‌های پورن بود، از این اسارت رها می‌شود. احساس آزادی می‌کنید. رهایی از قفسی که برای خود ساخته بودید.

احساس آزادی ترک خودارضایی

4- اعتماد به نفس: ضعیفی و بی‌ارادگی که در خود می‌دیدید، تبدیل به اعتماد به نفس و خودباوری می‌شود. خودتان را یک انسان قوی و بااراده می‌دانید. کسی که توانایی لازم برای داشتن یک زندگی بهتر را دارد.

5- عزت نفس: با ترک استمنا، خود را بیشتر از قبل دوست دارید. به خودتان بیشتر احترام می‌گذارید. برای وجود انسانی خودتان بیشتر ارزش قائلید. این‌ها یعنی اینکه عزت نفس بیشتری پیدا می‌کنید.

6- شادابی و نشاط: غم و غصه‌ای که همواره در شما بود، تبدیل به شادابی و نشاط می‌شود. خُلق بهتری دارید و حس سرزندگی در وجود شما جای می‌گیرد.

7- رضایت قلبی: با انجام مداوم گناه خودارضایی چطور می‌شود از خودتان رضایت قلبی داشته باشید؟ ترک خودارضایی، رضایتمندی شما از خودتان را افزایش می‌دهد.

ب) فواید روانی ترک خودارضایی

خودارضایی روان شما را هدف قرار داده است. فواید روانی ترک خودارضایی به ترتیب زیر است.

فواید روانی ترک خودارضایی

8- نظم فکری: با ترک خودارضایی نظم فکری پیدا می‌کنید. از شدت افکار مشوشی که گاه و بی‌گاه به ذهن شما خطور می‌کرد کاسته می‌شود.

9- تصمیم‌گیری: تصمیم‌های‌تان را قاطعانه‌تر می‌گیرید. تردیدها و شک‌ها و دودلی‌ها کمتر خواهد شد.

10- تمرکز حواس: اگر قبلا نمی‌توانید روی درس یا شغل خود تمرکز کنید، حالا تمرکز حواس بهتری دارید. هر چیزی به راحتی حواس شما را پرت نمی‌کند.

11- حوصله: تا از قبل ترک خودارضایی برای هیچ کاری شاید به اندازه کافی حوصله نداشتید. حالا با ترک خودارضایی برای انجام فعالیت‌های روزمره باحوصله‌تر می‌شوید.

12- انعطاف‌پذیری: از یک‌دندگی خلاص می‌شوید. این‌که همیشه باید حرف، حرف شما باشد. در موضوعات مختلف، فکر شما، بازتر خواهد شد و انعطاف‌پذیری بیشتری در زندگی خواهید داشت.

از بین رفتن برآوردهای جنسی در ترک خودارضایی

13- از بین رفتن برآوردهای جنسی: غرق شدن در خودارضایی این مشکل را به دنبال دارد که شخص همه چیز را به شکل جنسی برآورد می‌کند. با ترک استمنا، دیگر نگاه شما به موضوعات مختلف به صورت جنسی نخواهد بود.

14- حافظه:‌ ذهنی که مدام درگیر استمنا و فیلم‌های پورن و مسائل جنسی بوده، عجیب نیست که حافظه خوبی نداشته باشد. با ترک خودارضایی، حافظه شما بهتر خواهد شد و موضوعات را بهتر به‌خاطر می‌سپارید.

15- ذهن آرام: از خشم شما کاسته می‌شود و به آرامش ذهنی شما افزوده می‌شود.

16- صبر: از زودرنجی و حساسیت بیش از حد راحت می‌شوید. در مشکلات و سختی‌ها صبر بیشتری دارید و هر چیزی به راحتی شما را به هم نمی‌ریزد.

اگر می‌خواهید بدانید خودارضایی چه اثری بر مغز شما می‌گذارد، مطلب تاثیر خودارضایی بر مغز را مطالعه کنید.

ج) فواید جسمی ترک خودارضایی

خودارضایی خصوصا از نوع افراطی آن، بر جسم هم اثر می‌گذارد. از فواید جسمی ترک خودارضایی این موارد قابل تامل است.

فواید جسمی ترک خودارضایی

17- چهره:‌ فواید ترک خودارضایی بر چهره بر کسی پوشیده نیست. صورت رنگ‌پریده و چهره غمگین تبدیل به صورت پاک و چهره‌ای شادمان می‌شود. با ترک جق، نور صورت و درخشش صورت افزایش می‌یابد.

18- انرژی و قدرت بدنی: تا به حال، انجام مداوم خودارضایی انرژی زیادی از شما صرف می‌کرد. همیشه احساس خستگی داشتید. حال، این انرژی در بدن شما باقی می‌ماند و قدرت بدنی بیشتری پیدا می‌کنید. رخوت و سستی که در اندام خود احساس می‌کردید از بین خواهد رفت.

19- تناسب اندام: اگر خودارضایی افراطی داشتید و این موضوع باعث لاغری شما شده بود، خبر خوب این است که کمی چاق‌تر خواهید شد.

د) فواید معنوی ترک خودارضایی

خودارضایی رابطه معنوی انسان و خدا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ببینیم فواید معنوی ترک خودارضایی چیست.

فواید معنوی ترک خودارضایی

20- نزدیکی به خدا: دور بودن از خدا برای هیچ‌کس خوشایند نیست. با ترک گناه کبیره خودارضایی، احساس نزدیکی بی‌اندازه‌ای به خدا می‌کنید. احساسی که با هیچی حس دیگری قابل مقایسه نیست.

21- رضایت خدا: با ترک گناه خودارضایی، رضایت خدا را جلب می‌کنید. نه تنها شما از خودتان راضی می‌شوید که خدا هم از شما راضی می‌شود. چه توفیق و برکتی بالاتر از این؟

22- شکر نعمت:‌ نعمات خدا را بهتر می‌بینید و شاکر این نعمت‌ها خواهید بود. از استعدادهایی که خدا به شما داده بهتر استفاده می‌کنید. از فرصت‌های پیش روی زندگی غافل نمی‌شوید.

23- لذت عبادت: لذت عبادت چیزی نیست که توصیف‌کردنی باشد. یک فرد گناه‌کار این طعم شیرین را نخواهد چشید. با ترک خودارضایی، از لذت عبادت بهره‌مند می‌شوید.

ه) فواید ترک خودارضایی در زندگی

زندگی با وجود خودارضایی، زندگی سالمی نخواهد بود. با هم فواید ترک خودارضایی در زندگی را بررسی می‌کنیم.

فواید ترک خودارضایی در زندگی

24- وقت: بدون شک وقت زیادی از زندگی شما صرف انجام خودارضایی می‌شده است. همین طور صرف تماشای فیلم‌های آلوده‌ی پورن. اوقات زیادی ذهن شما ناخودآگاه خیال‌پردازی‌های جنسی انجام می‌داد. حالا با از بین رفتن تمام این‌ها، وقت بیشتری برای رسیدگی به زندگی خود دارید. برای درست پیش بردن زندگی‌تان.

25- زندگی‌ معنادار و جهت‌دار: شاید تا پیش از این، زندگی برای شما بیهوده و بی‌دلیل بود. حالا می‌توانید یک زندگی معنادار را تجربه کنید. به این فکر کنید که از زندگی چه می‌خواهید و در چه جهتی می‌بایست حرکت کنید.

26- پیگیری اهداف زندگی: روحیه بهتر، آسودگی روانی بیشتر، انرژی جسمی بالاتر و داشتن وقت بیشتر باعث می‌شود اهداف زندگی‌تان را بهتر بتوانید پیگیری کنید. روحیه‌ی جنگندگی برای رسیدن به خواسته‌ها و اهداف خود داشته باشید.

27- شور و شوق زندگی: وقتی عادت‌های بد خود را بین می‌برید و عادت‌های خوب دیگری را جایگزین آن‌ها می‌کنید، به خودتان حس بهتری پیدا می‌کنید. این حس بهتر، شور و شوق زندگی را در وجود شما به جریان خواهد انداخت.

شور و شوق زندگی با ترک خودارضایی

28- خواب:‌ خواب شما بهتر خواهد شد. آرامش روانی شما منجر به این خواهد شد که کیفیت خواب شما هم افزایش پیدا کند. از خواب خود لذت بیشتری ببرید.

29- روابط اجتماعی: دیگر نیاز نیست خود را برای انجام خودارضایی قایم کنید. دیگر نیاز نیست از کسی شرمگین باشید. با عزت نفس و اعتماد به نفس بالا در اجتماع حاضر می‌شوید. روابط اجتماعی دیگر مثل قبل برای شما سخت و دوست‌نداشتنی نخواهد بود.

30- عزیز شدن در بین مردم: از فواید ترک خودارضایی، عزیز و گرامی شدن بین مردم است. وقتی شما به انسان متفاوتی تبدیل شوید، شک نکنید که دیگران متوجه این انسان تغییریافته خواهند شد. شما را بیشتر دوست خواهند داشت و بیشتر مورد احترام خواهید بود.

فواید ترک خودارضایی در اسلام

در دین اسلام، خودارضایی (استمنا در آقایان و استشها در خانم‌ها) گناه کبیره است. حال ببینیم فواید و مزایای ترک خودارضایی در اسلام چیست.

فواید ترک خودارضایی از نظر اسلام

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند: «كسي كه خودارضایی كند، ملعون است.»

امام صادق (ع) فرموده‌اند: «برای كسی كه خودارضایی كند، در قيامت عذاب دردناكی در نظر گرفته شده است.»

با توبه از گناه استمنا و ترک خودارضایی، از این لعن و عذاب دردناک به دور خواهید بود.

فواید ترک خودارضایی در اسلام

در دین اسلام، جایی برای ناامیدی وجود ندارد. خداوند با رحم و مهربانی بی‌اندازه‌اش تمامی گناهان پیشین شما را خواهد بخشید. نه تنها گناهان را می‌بخشد، که خطاهای شما را تبدیل به خوبی‌ها می‌کند.

این آیه از قرآن را توجه داشته باشیم:

آیه ۲۵ سوره فرقان:

إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا

مگر آنان که توبه کنند و ایمان آورند و کار شایسته انجام دهند. که خدا بدی‌ها‌ی‌شان را به خوبی‌ها تبدیل می‌کند. و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

دقت داشته باشید کسی که خودارضایی را ترک کند، از گناهان دیگر هم دور خواهد شد. گناهان چشمی و گناهان فکری. این اتفاق مبارکی است.

و کسی که گناهانش را ترک کند، عباداتش خلوص بیشتری پیدا خواهد کرد. این فواید و مزایای ترک گناه خودارضایی را نباید نادیده گرفت.

فواید ترک خودارضایی در پسران

فواید ترک خودارضایی در پسران

ترک خودارضایی در پسران فواید و مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • درگیری با عادت خودارضایی باعث می‌شود پسران نوجوان و جوان نتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. با ترک خودارضایی، شکوفایی استعدادهای آن‌ها رقم می‌خورد.
  • با ترک خودارضایی، انرژی زیادی که بیهوده از بدن پسران دفع می‌شد، صرف فعالیت‌های مفید از جمله ورزش، هنر و مطالعات درسی می‌شود.
  • گوشه‌گیری و خلوت‌گزینی آن‌ها با ترک جق کمتر می‌شود و در اجتماع حضور بهتری دارند.
  • از استرس و خشم پسران کاسته شده و به آرامش روحی و روانی آن‌ها اضافه می‌شود.

فواید ترک خودارضایی در مردان

فواید ترک خودارضایی در مردان

ترک خودارضایی در مردان فواید و مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • مردانی که دچار مشکل زودانزالی شده‌اند، این مشکل رو به بهبود قرار خواهد گرفت.
  • مردانی که در نعوظ پایدار مشکل دارند، با ترک جق مشکل نعوظ آن‌ها بهتر خواهد شد.
  • مردان مجردی که عادت به خودارضایی دارند، با ترک خودارضایی مسیر ازدواج خود را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند.
  • مردان متاهلی که درگیر استمنا هستند، با ترک خودارضایی رابطه جنسی بهتری را با همسر خود برقرار می‌کنند.

فواید ترک خودارضایی در دختران و خانم‌ها

فواید ترک خودارضایی دختران و خانم‌ها

فواید ترک خودارضایی در دختران و خانم‌ها بیش از هر چیز جنبه‌ی روحی و روانی را در بر می‌گیرد.

  • دختران و خانم‌ها با ترک خودارضایی نشاط روحی و روانی پیدا می‌کنند.
  • از احساسات یاس و ناامیدی فاصله گرفته و از سلامت روحی و روانی برخوردار می‌گردند.
  • فشار ذهنی از آن‌ها برداشته شده و قدرت فکری خود را معطوف به جنبه‌های مفید زندگی می‌کنند.

برای ترک خودارضایی چه کار کنم؟

کمک ترک خودارضایی

فکر می‌کنید به تنهایی از پس خودارضایی برنمی‌آیید و نمی‌توانید خودارضایی را ترک کنید؟

برای شما دو پیشنهاد داریم:

  • از مشاوره حضوری یا اینترنتی برای ترک خودارضایی استفاده کنید تا شما هم در آینده‌ای نزدیک از فواید و مزایای ترک خودارضایی بهره‌مند شوید.
  • به‌صورت رایگان در انجمن ترک خودارضایی به نشانی ktark.com ثبت نام کنید تا همگام با سایر افراد درگیر این عادت، خودارضایی را ترک کنید.

 

کانون ترک خودارضایی

اگر می خواید خودارضایی رو ترک کنید، ترک قدم به قدم خودارضایی رو مطالعه کنید. گام به گام پیش برید و زندگی تون رو تغییر بدید. دنیای جدیدی تو راهه…

4 دیدگاه روشن فواید ترک خودارضایی از نظر علمی

  • سلام خسته نباشید قسمتون میدم به اونی که میپرستید من خیلی خود ارضایی کردم روزی دومرتبه حدود۸ سال واقن اگه ترک کنم بهبودی کامل را بدست می اورم؟
    اخه بعضی از سایت ها نوشتن بهبودی کامل ممکن نیست

    • کانون ترک خودارضایی

      سلام
      بله، حتما بهبودی کامل حاصل می‌شود.
      اما باید توجه داشت که هر مشکلی مرتبط با خودارضایی نیست. مثلا شخص ممکن است فارغ از این‌که خودارضایی کند یا نکند مشکل افسردگی داشته باشد. یا این‌که شخص از بچگی مشکل استرس داشته باشد. ترک خودارضایی کمک می‌کند زمینه‌ای برای بهبودی این مشکلات نیز فراهم شود اما الزاماً ترک خودارضایی به معنای برطرف شدن آن‌ها نخواهد بود.

  • فقط می خواستم بدونم بعد از ۱ سال ترک خودارضایی حافظه به شکل اول برمی گردد؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت