خدایا
ازت ممنونم که ما رو سر قرار عاشقی دعوت کردی
اگه تو مراقبمون نباشی تسلیم و برده نفس می شیم
منم هستم دوستان
نمازاتونو که خوندید دعام کنین
عطر رهایی یه پس گردنی به خودتون بزنید بی زحمت
مرد مجاهد؟نماز صبح قرمز؟ این رسم جهاد شما نبود؟مدل جدیده؟
سها جان مرسی احوال ما رو پرسیدی
اخر هفته میام ستاره رنگی میذارم
اقای قاصدک می شه هر وقت هفته بیاید اینجا
گلبرگ خانوم و بقیه
التماس دعا داریم
من
خداهمراهمونه
دریل
یا علی
صبـــــــــــــــح:
★★★★★ :
ظهـــر و عصـر :
★★★★★
مغرب و عشا :
★★★★★
پ ن :"سها " جان
"میتوانم" جان پس گردنی جواب داد
سلام
و کسی گفت،
چنین گفت،
سفر سنگین است،
باد با قافله دیری است که سرسنگین است...
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★
سلام
صبح:★★
ظهر:★★
شب:★★
اگه ظهر و عصرم یکیش جماعت باشه
یا یکیش اول وقت باشه
چی کار کنم؟
سلام
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★
سلام
آن طوري که مرحوم صدوق (رضوان الله عليه) در کتاب شريف توحيد از وجود مبارک حضرت امير (سلام الله عليه) نقل کرد، فرمود: «قَد قَامَتِ الصَّلاةُ» يعني چه؟ ما «حَيَّ عَلَي الصَّلاة»، «حَيَّ عَلَي الفَلاَح»، اينها را ميفهميم؛ اما «قَد قَامَتِ الصَّلاةُ» يعني چه؟ فرمود: «حَانَ وَقتُ الزِّيَارَة»؛
زيارتنامه خدا نماز است. بنده اگر بخواهد به حضور پروردگار بار يابد و خدا را زيارت کند، زيارت خدا نماز است: «حَانَ وَقتُ الزِّيَارَة». پس زيارت از «زيارت الله» شروع ميشود که انسان با او گفتگو ميکند، حرف خودش را ميزند، خواسته خودش را در بين ميگذارد، هر چه دارد در قنوت و غير قنوت ميتواند با خدا در ميان بگذارد، اين زيارت خداست.
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★
أَقرَبُ ما یَکُونُ العَبدُ إلَی اللهِ وَ هُوَ ساجِدٌ؛
نزدیکترین حالات بنده به پروردگار حالت سجده است.
کافی(ط-الاسلامیه) ج 3 ، ص 324 ، ح 11
امروز :
صبح ظهر و عصر مغرب و عشا
«بسم اللّه الرحمن الرحیم»
«در بیان بعضی از اسرار طهارت»
اشاره
بدان که طهارت چنانکه در بعضی از روایات تصریح شده از کلیدهای نماز است و ما ابتدا بذکر بعضی از اسرار آن پرداخته و در ابواب و فصولی چند، این مسئله را بیان میداریم
باب اول در اشاره به آنچه که عاقل را از تفکر در حقیقت طهارت لازم میآید
انسان عاقل باید در حقیقت و ثمرۀ طهارت بیندیشد و هر گاه دانست که سعادت ظاهری و باطنی در نظافت است در آیاتی که در این زمینه در کتاب خدا رسیده تفکر نماید و بخصوص در این آیۀ شریفه که میفرماید:
ما یُرِیدُ اللّهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لکِنْ یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ (مائده- 6)
ترجمه: خدا نخواسته برای شما (در دین) هیچگونه سختی و دشواری قرار دهد و لکن میخواهد تا شما را پاکیزه گرداند.
و بعد این آیۀ شریفۀ دیگر را که میفرماید: وَ اللّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ (توبه- 180) را ضمیمه آن بنماید و معنای محبت ذات اقدس حق را تعقل نموده و بداند که ثمرۀ حب و دوستی حضرت پروردگار برداشتن پردهها و حجابها از دل بنده است که در سایۀ این امر آدمی به نور و سعادت دست مییابد، و سپس در آن حدیث شریف که میفرماید: «الطهور نصف الایمان» طهارت نصف ایمان است بنگرد، از مجموعۀ اینها باین نتیجه میرسد که مراد از «طهور» خالی شدن و پاک گشتن از هر چیزی است که موجب ناپاکیها و کثافات ظاهر و باطن آدمی گردد. و نصف دیگر ایمان عبارت از آراستن نفس به فضایل ظاهری و باطنی است، بعنوان مثال ایمان بدن به طهارت بدن بواسطۀ وضو و اجتناب از معاصی، و آراستن آن به عطر و اعمال صالحه و نیکو است، همچنین ایمان قلب به طهارت دل بواسطۀ تزکیه و پاک سازی آن از اخلاق رذیله و آراستن آن به تخلق باخلاق خدائی است، و ایمان سرّ و نهان آدمی بفراموشی آنچه که غیر خدا است و آراستن آن به یاد خدا و بعبارت دیگر نفی موهوم و صحو معلوم و پرده برداشتن از حجابهای جمال است.
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★
نماز صبح اول وقتتون قبول باشه
التماس دعا
سلام
الحمدلله ... ک خدا فرصت داده تا بندگی کنیم..
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★
خیلی التماس دعا..
یاعلی.
اگر بگوئی که در عرف فقهاء طهارت پاک ساختن بدن از کثافتها و احداث است، و این معنای مذکور برای طهارت از کجا فهمیده میشود؟
میگویم این حقیقت از نقل و عقل بدست میآید: اما نقل همان آیۀ سورۀ و الشمس در این زمینه کفایت میکند که پس از آن سوگندهای عظیم، ذات اقدس حق میفرماید:
قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکّاها. وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسّاها.
ترجمه: به تحقیق رستگار شد آن کس که این نفس را تزکیه نمود و پاک ساخت. و بیبهره گشت آنکه آن را آلوده نمود.
این همه تأکید گویای این حقیقت است که طهارت قلب بمراتب از طهارت بدن مهمتر است و وقتی که ما طهارت را نصف ایمان دانستیم مسلما آنچه را که از اهمیت بیشتری برخوردار است که همان طهارت باطن باشد در بر خواهد داشت و بهمین زودی در اخباری که در این باب رسیده آنچه را که صریحا دال بر این حقیقت باشد خواهد آمد.
اما دلیل عقلی: اگر تو لطف حضرت حق تعالی را مد نظر داشته باشی و در این امر که او از تو طهارت مکانی را که مجاور تو است و پاکیزگی لباسی را که بر تن تو است و بدنی را که بمنزلۀ قشر و پوستی برای حقیقت تو میباشد از تو خواسته تأمل نمائی، از این امور باین نتیجه میرسی و علم قطعی برایت حاصل میشود که ذات اقدس حق مسلما به طهارت قلبت بیتوجه نبوده و به پاکیزگی باطنت از آلودگیها و کثافتهای معنوی که خباثت و ناپاکیش با کثافات ظاهری اصلا قابل قیاس نیست توجه دارد.
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★
سلام
هفته آینده
صبـــــــــــــــح :★★★★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★★★★
مغرب و عشا :★★★★★★★