کانون

نسخه‌ی کامل: قرار عاشقی (سرپرست: مرد مقاومت )
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلاااااااام و صد سلااااااام
و خوش آمد خدمت
خواهر گرامی، خانم رضوانه .. قبول باشه نمازهای ارزشمندتون .. التماس دعا
و برادر عزیزم، عاشق جان .. قبول باشه برادر .. خوش به سعادتت
ان شاء الله این حرکت جمعی روز به روز نور نمازمون رو بیشتر کنه


صبـــــــــــــــــــــــــح:     
ظـهـر و عصـر :       ★ ★
مغرب و عشا :       ★ ★
نماز بهترين طاعات و فاضلترين عبادات است؛
در حديث نبوى وارد شده: نماز ستون دين است هرگاه مقبول شد همه عبادات مقبول است و اگر مردود گشت، همه عبادات مردود است؛ 
و چون مقصد اصلى از نماز ياد حق تعالى است .. پس هر آينه بنده را ناچار است از حاضر ساختن دل در آن، و فهميدن آنچه مى گويد به زبان... 
نيز در حديث نبوى است كه: نيست هر بنده اى را از نماز او اثرى و ثمرى، مگر آنچه، كه فهميده است از آن و دل با خود داشته در آن 
و به روايت صحيح از حضرت امام محمد باقر - عليه السلام - منقول است كه: همانا بنده را بالا برده شود از نمازش همه آن و نيمه آن، سه يك آن و چهار يك آن يا اندك آن ؛ و بالا برده نشود از نمازش مگر آنچه را كه روى دل بر آن داشته است. 
در حديث ديگر وارد شده است كه: هر كه نماز گزارد و در آن، با نفس خود سخنى نگويد از امور دنيا، يعنى: جز به امر نماز نينديشد واز علائق دنيوى در خاطر نگذراند، چون از آن نماز فارغ گردد، ميانه او و حق تعالى گناهى نماند، مگر آنكه آمرزيده شود.
درِ اول: اذان و اقامه
 الله اكبر

خداى عزوجل بزرگتر است از همه چيز و از آنچه به وصف و نعت درآيد، يا در وهم و خيال گنجد، يا ادراك او به عقول و حواس توان نمود يا او را به چيزى قياس توان كرد.

  حضرت امام جعفر صادق (ع) مى فرمايد كه: هرگاه تكبير گفتى بايد خود را و هرچه در آسمان و زمين است در برابر بزرگى و كبريائى او جلت عظمته حقير شمارى كه اگر بنده اى تكبير گويد و در دلش عارضى باشد به حقيقت چنان است كه چيز ديگرى را بيش از حق تعالى در دل تعظيم و توقير مى نمايد و در اين حال فرشته اش گويد: كه اى دروغگوى! پندارى كه خداى را فريب توان داد، و به خدا قسم كه چنين كس از حلاوت ذكر خداى، محروم و مهجور است و از تقرب و توسل به او، ممنوع و مردود.
عاشق

صبــــــــــــــــح:     ★ ★ ★ ★
ظـهـر و عصـر :      ★ ★ ★ ★
مغرب و عشا :      ★ ★ ★ ★
عاشق

صبــــــــــــــــح:      ★ ★ ★
ظـهـر و عصـر :       ★ ★ ★
مغرب و عشا :       ★ ★ ★
سلام

آقای مجاهد ممنونم بابت خوشامدگویی و پست های خوبتون  


صبــــــــــــــــح:  ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
ظـهـر و عصـر :   ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
مغرب و عشا :   ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★


تذکر به خودم : یادم باشه مغرور نشم
سلام و ادب
عیدتون مبارک
خواهش میکنم خانم رضوانه .. زنده باشید

خب روز گذشته بنده: (با ارفاق)
سبز آبی سبز

اشهد ان لااله الاالله 
گواهى مى دهم كه به تحقيق معبودى سزاوار پرستش نيست جز معبودى يكتاى به حق، كه او را همه صفات كمال است و بس؛ اوست كه در خور پرستش است. 

و بايد كه در اين شهادت نيز صادق باشد بدانگونه كه هيچ چيز ديگر را بر حق تعالى نگزيند و از وى دوست تر ندارد چه هر كه چيزى را بسيار دوست دارد و اهتمام تمام در شاءن او كند و بدو دل بندد، در حقيقت او را پرستنده است پس اگر محبت و اهتمام در آن چيز، به امر حق است و به قصد فرمانبردارى او جل شاءنه، در اين صورت حق را پرستنده است والا آنچه را پرستيده كه او را به مهر آن واداشته، چون: شيطان و هواى نفس و مانند آن... 

از احاديث قدسى است كه تا تو غير ما را خواهى، غير ما را پرستى. 

هرچه دلبند تو است خداوند تو است و هرچه هواى تو است خداى، تو است. اراءيت من اتخذ الهه هواه سوره فرقان.


مطلبهای اخیر از عالم گرامی مرحوم ملا محسن فیض هست
عاشق

صبــــــــــــــــح:      [b] [b][/b]
ظـهـر و عصـر :      
مغرب و عشا :       [/b]


مهدیار جان لطفا بیشتر از این مطالب بذار.
سلام و خدا قوت بر نمازگزاران حسینی

ممنون عاشق جان از توجه و دلگرمیت 302

خببب .. ما اینجوری:
صبح: س
ظهر: آ
مغرب: س


اشهد ان محمدا رسول الله: گواهى مى دهم كه همانا محمد فرستاده خداست جل جلاله و بايد كه چون اين شهادت دهد، به اقتضاى آن رفتار كند و مقتضاى آن اينكه، اوامر و نواهى آن حضرت را -صلى الله عليه وآله - فرمانبردارى نمايد.
چنانكه حق تعالى فرمايد: و ما اتيكم الرسول فخذوه و ما نهيكم عنه فانتهوا (سوره حشر آيه ۷) آنچه آورده است شما را رسول، فراگيرید و از آنچه بازداشته است شما را، از آن باز ايستید. 

حى على الصلوة: بشتاب! روى آر به نماز،
ترغيب به نماز در اذان، از آن جهت است كه وضع اذان از براى اخبار است به دخول وقت چه معنى اذان اشعار است يعنى: آگاه گردانيدن. 

حى على الفلاح: بشتاب! روى آر به كارى كه موجب فوز و رستگارى و ظفر يافتن به سعادت عظمى است در آخرت.

حى على خير العمل بشتاب! روى آر به بهترين كار كه نماز به درگاه ايزد بى نياز است.
سلااام سلاااام

علی امام من است .. و منم غلام علی
عزار جان گرامی فدای نام علی

صبح: س آ
ظهر: آ س
مغرب: س س

قد قامت الصلوة: به تحقيق كه برپا شد نماز يعنى: هنگام شروع ان فرا رسيد و اين كلمه مخصوص اقامه است و در اذان نيست. 

نيز در آخر هر يك تكبير و تهليل، دعاهاى مخصوص بايد گفت. 
و همه اذكار در هر كدام دو نوبت است، مگر تكبيرهاى اول اذان كه چهار نوبت بايد گفت و تهليل در آخر اقامه به يك نوبت... 
و اذان را بلند و به تاءنى گفت و اقامه را آهسته تر و تندتر و وقف در اواخر و فواصل هر دو بايد نمود. 
و فاصله ميان هر دو، به دو ركعت نماز، يا يك سجده، يا يك نشستن، يا يك گام برداشتن، يا به گفتن يك تسبيح يا تحميد است. 
اللهم اجعل قلبی بترا و عملى سارا، و عيشى قارا و اجعل لى عند قبر رسولك محمد صلى الله عليه وآله مستقرا و قرارا 
بار خدايا بگردان دلم را نيكى كننده، و عمل مرا مسرور و خوشحال گرداننده، و رزق و روزيم را تازه بتازه آينده، و زندگانى مرا در خوشى و شادمانى گذرنده، و بگردان از براى من نزد قبر پيغمبر خود، حضرت محمد -صلى الله عليه وآله - مكان و منزلى در دنيا و جاى اقامت و درنگ در آخرت.
سلام و صد سلام بر ما و بر بندگان صالح خداوند ..

لو لا انت یا علی .. لم یعرف المومنون بعدی
و کان بعده هدی من الضلال
و نورا من العمی
و حبل الله المتین
و صراطه المستقیم

خببب ... امروزمون به لطف خدا ..
صبح: س
ظهر: س
مغرب: س


و مستحب است كه در حال تكبيرات، دستها را تا برابر گوشها بردارد، چنانچه كفها به جانب قبله باشد و انگشتان بهم بچسبد، مگر دو انگشت بزرگ؛ و ابتداى تكبير، ابتداى دست برداشتن باشد وانتهاى آن به انتهاى آن ...

حضرت اميرالمؤمنين على (ع) را پرسيدند، از علت و مصلحت برداشتن دستها در حال تكبير فرمود: مقصود آنكه خداى بزرگتر است، يكتاى بى همتاست، نيست مثل او چيزى و بسوده نشود به انگشتها و دريافته نگردد به حس ها. 
نه ادراك در كنه ذاتش رسد 
نه فكرت بغور صفاتش رسد 


و به روايت ديگر: دست برداشتن، اشاره اى است به اينكه: اى خدای آمرزگار، در يم گناه غرقه ام، دستم گير تا برآيم. 
مانده در دشت فراقم ره نما، اى رهنما 
غرقه در درياى هجرم دست گير، اى دستگير
عاشق

صبــــــــــــــــح:  ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
ظـهـر و عصـر :      ★ ★ ★ ★
مغرب و عشا :      ★ ★ ★ ★
سلام سلام
ما شاء الله برادر عاشق 317


صبح: س (با ارفاق)
ظهر: آ
مغرب: س

درِ سوم: تفسير سوره حمد 
اعوذبالله من الشيطان الرجيم، 
بسم الله الرحمن الرحيم، 
الحمد لله رب العالمين، الرحمن الرحيم، مالك يوم الدين، اياك نعبد و اياك نستعين، اهدنا الصراط المستقيم، صراط الذين، انعمت عليهم، غيرالمغضوب عليهم ولاالضالين

اعوذبالله: پناه مى برم و التجاء مى كنم به معبود به حق و خداوند مطلق. 
من الشيطان الرجيم: از شر وسوسه ديو فريبنده سركش، يا دور مانده از رحمت رحمان، يا رانده از رياض رضوان. 

و گفتن اين كلمات به جهت آن است كه از شر وساوس وى محفوظ ماند و استعاذه فى الحقيقة پاك گرداندن زبان و رفتن خلوتسراى دل است از غبار اغيار، و صفا دادن آن از براى آن يگانه محبوب نهان و آشكار؛ 
و مثل كسى كه استعاذه مى كند و خاطرش متعلق است به غير حق و در دلش فكرهاى نفسانى و وسوسه هاى شيطانى است مثل كسى است كه بر در حصار استوارى ايستاده و ددى درنده درصدد است كه او را بگيرد و بدرد و او پى در پى به زبان گويد كه: پناه مى بردم از شر اين دد به اين قلعه محكم و همى بر جاى خود ايستد و درون آن نرود تا در را بربندد و از گزند او ايمن گردد: 
گاه گوئى اعوذ و گه لا حول 
ليك فعلت همه مكذب قول 
بر زبانت اعوذ ميرانى 
يار شيطانى و نمى دانى 
طرفه حالى كه دزد بيگانه 
شده، همراه صاحب خانه 
مى زند، همچو او صلا و صفير 
دربدر، كوبكو، كه دزد بگير
عاشق

صبــــــــــــــــح:  ★ ★ ★  ★ ★ ★
ظـهـر و عصـر :       ★ ★ ★
مغرب و عشا :       ★ ★ ★


نقل قول: بربندد و از گزند او ايمن گردد: 
گاه گوئى اعوذ و گه لا حول 
ليك فعلت همه مكذب قول 
بر زبانت اعوذ ميرانى 
يار شيطانى و نمى دانى 
طرفه حالى كه دزد بيگانه 
شده، همراه صاحب خانه 
مى زند، همچو او صلا و صفير 
دربدر، كوبكو، كه دزد بگير

خوب بود. ممنون 302
سلام و سلام و صدها سلام بر اونایی که روزی پنج بار آخر نمازهاشون سلام میدن به نبی رحمت ..
آره عاشق جان .. منم دوست داشتم


صبح: س
ظهر: آ
مغرب: س

بسم الله بنام خداى سزاى پرستش. 
الرحمن الرحيم نيك بخشنده بر بندگان، به هستى و حيات. 
الرحيم نكو بخشاينده برايشان به بقاء و حفظ از آفات 
الحمد هر ثنا و ستايش كه از ازل تا ابد موجود و معلوم بود و هست وخواهد بود، سراسر لله خداى راست كه مسمى و موصوف است به همه اسماء و صفات كماليه از جلاليه و جماليه
رب العالمين آفريننده و پرورنده و دارنده و كارساز عالميان، از ملائكه و جن و انس و .. انواع حیوانات و...
 الرحمن بخشنده وجود، بار ديگر در آخرت پس از فناى جهانيان 
الرحيم بخشنده ديگر بار به راءفت و رحمت بر مؤمنان و جاى دادن ايشان در بهشت جاودان به امن و امان.
 مالك يوم الدين خداوند روز پاداش يا مالك و متصرف محض در روز رستاخيز، يا حافظ اعمال بندگان به روز بازپسين تا در دادن و ستدن، كم و كاستى نشود و كارى بر 
غلط نرود، يا داور روز جزا كه ميان بندگان به حق حكم كند. 
و بر قرائت ملك پادشاه روز جزا كه سلطنت در آن روز، جز او را نباشد لمن الملك اليوم، لله الواحد القهار
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883