صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
بندۀ من چگونه با بندگان من داد و ستد داشتی ولی از معاملۀ با من سر باز زدی؟ چگونه شد که من نزد تو از همۀ مخلوقات و بندگانم بیمقدارتر بودم، و باز اگر دشمنانت با صورت خندان بسویت میآمدند شرم میکردی که از آنها کناره بگیری با آنکه میدانستی در دل دشمن و بدخواه تو هستند، ولی من با اینکه از همان اوان آفرینش تو و حتی قبل از آن روی بسوی تو آورده بودم و نعمتهایم را برای تو مهیا ساخته تا هر گاه که بخواهی از آنها بهره برگیری و تو این اقبال مرا بسوی خودت میدانستی ولی از اعراض و روی گردانیدن از من حیا نکردی و بمن کافر شدی، من بخاطر تو آسمان و زمین و ماه و خورشید و آب و خاک و ملائکه را قبل از پیدایش تو آفریدم و تمام آنها را برای فراهم ساختن نیازهای زندگی تو بخدمتت گماردم ولی تو پس از این همه محبت و لطف با نافرمانی و معصیت من و اطاعت از دشمن من بدشمنی با من کمر بستی.
بالجمله آن روز که پنهانیها آشکار گردد و هر کس از حقیقت خود باخبر شود و تمام جزئیات احوالات دنیائی خود و خلافها و کفران نعمتها و دشمنیهای با پروردگار رئوف و مهربان را مشاهده کند آن حیاء و شرمساری و فضاحتی که امام علیه السّلام بیان داشته برای آدمی حاصل خواهد شد و از آن بیش از عذاب بآتش رنج خواهد کشید و چنانکه در بعضی از اخبار و روایات باین حقیقت اشاره شده و آمده است که در روز قیامت خداوند ببندهای میفرماید: آیا تو نبودی که چنین کردی، آیا تو نبودی که فلان عمل را انجام دادی و این پرسشها و سرزنشها ادامه مییابد تا آنجا که بنده از شدت شرمساری و خجالت تقاضای ورود در آتش میکند تا از آن شرمساری نجات یابد.
سلام
اَللّهُمَّ اَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْكَ السَّلامُ وَ لَكَ السَّلامُ وَ اِلَيْكَ يَعُودُ السَّلامُ سُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمّا يَصِفُونَ وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلينَ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمينَ
صبـــــــــــــــح :★
ظهـــر و عصـر :★
مغرب و عشا : ★
طاهر / 14 آذر ماه
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
الحمدلله علی کل حال
سلام
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
سلام
الحمدلله...
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
و
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
در پناه خدا..
یاعلی.
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
و علت اینکه امروزه ما از این همه اعمال زشت و ناپسند حیاء نمیکنیم و در آخرت آن گونه شرمساری گریبانگیرمان خواهد شد یکی جهل ما در این دنیا به نعمتهای الهی است که از شماره افزون است و دوم بیخبری ما از همۀ گناهان و افعال زشت و میزان قبح آنها است، سومین علت که از همه مهمتر است ضعف ایمان ما بمقامات دین که علم بخدا و ملائکه و انبیاء و رسل و کتب و شرایع الهی است.
و اما در قیامت، غیب عیان خواهد شد، و بنده در پیشگاه ذات اقدس حق حاضر و تمام جزئیات و نعمتهای ظاهری و باطنی که خدا بر او ارزانی داشته بود برایش مکشوف گشته بنحوی که همه آنها را خواهد دید از طرف دیگر تمام گناهان کوچک و بزرگ و قبایح و اعمال خود را که از شماره افزون است مشاهده خواهد کرد که ذات اقدس حق بقدرت خود آنها را حاضر نموده است و ایمان بخدا و ملائکه و پیامبران نیز در آنجا از روی شهود و عیان خواهد بود.
از طرف دیگر بندگان متقی پروردگار را که پیوسته مراقب اعمال و کردار خود بودهاند مشاهده میکند و آلودگی خود را میبیند و شرمساریش افزون میشود، هم چنانکه اگر یکی از ما لکهای بر صورت و یا زخمی چرکین بر بدن داشته باشد و یا عورتش آشکار و یا جامهاش پاره باشد از حضور در مجلس بزرگان خجالت میکشد و یا
اگر مشغول خوردن چیز پلیدی مثل گوشت مردار باشد و دیگری او را در آن حال ببیند لا محاله شرمسار خواهد گشت و این شرمساری و حیاء یک امر اختیاری نیست بلکه صفتی انفعالی است که منشأ آن آگاهی یافتن انسان به وجود قبح و زشتی در نفس خود نزد دیگران است، بخصوص اگر طرف از آشنایان انسان باشد و اینکه ما میبینیم در مقابل انجام گناه منفعل و شرمسار نمیگردیم این ثمرۀ عدم اعتقاد به قبح آن عمل است، مثلا آن کس که غیبت میکند گر چه از زبان انبیاء شنیده است که غیبت مؤمن بمثابۀ خوردن گوشت مرده است، ولی این مسئله را امری خیالی و از باب مثال تصور نموده زیرا این حقیقت را به عیان مشاهده نکرده است هم چنین کسی که خشمگین میشود این خشم و غضب را موجب تغییر صورت انسانی خود بصورت سگ نمیبیند هم چنین گناهان دیگر که روح آدمی را کدر میسازد اثرش بالعیان مشهود نیست، و یا بارها شنیده است که ذات اقدس حق در همه جا حاضر و ناظر بوده و مراقب تمام اعمال و کردار بندگان است ولی چون این حقیقت را بالعیان درک ننموده از سرپیچی از دستورات الهی شرم نمیکند، و اما آنگاه که قیامت فرا رسد پروردگارش را حاضر میبیند و انبیاء و ملائکه و مؤمنین را گواهانی بلند مرتبه مییابد با هیئتهای نیکو که جامههائی از نور بتن دارند و از هر عیب و نقص منزه و پاک هستند و بر سر آنها تاج کرامت نهاده شده و نور سرا پای آنها را فرا گرفته و چهرهها شاداب و خندان است.
و بعد در مقابل اینان خود را مشاهده میکند که ژولیده و پریشان با جامههائی پاره و مندرس و کثیف و با بدنی پر از جراحات چرکین که چرک و خون از آنها روان است، بلکه میبیند که چهره انسانی خود را از دست داده و بصورت خوک در آمده و بدنش چون بدن بوزینگان گردیده و تاریکیهای گناهان سرا پایش را فرا گرفته است، برأی العین مشاهده میکند که ذات اقدس حق از او خواسته بود که بصورت انبیاء مقرب و شهداء و صالحان در آید و لباسی که آنان بر تن دارند بپوشد ولی او این صورت زشت و قیافۀ ناخوشایند را برای خود انتخاب نموده است، اینجا است که خواه ناخواه منفعل شده و از آنچه خود بر سر خود آورده است شرمسار میگردد و بر مخالفت دستورات پروردگار کریم و مهربان حسرت میخورد.
سلام
صبـــــــــــــــح :★★
ظهـــر و عصـر :★★
مغرب و عشا : ★★
طاهر / 15 آذر ماه
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
الحمدلله علی کل حال
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
پس اگر این حقایق را دانستی دربارۀ خود فکری نما و حضورت را در آن روز بزرگ و محضر عظیم، برای کاری بزرگ و ظهور سلطان خداوندی را که هیچ آفریدهای را قدرت تصور آن نیست و عالمیان از درک شدت آن عاجز هستند در نظر آور و حزن و اندوهت را در آن جایگاه مجسم نما و حول و هراس آن روز و عتاب و خطاب خداوندی و حیاء و حسرت خود را در آن روز و آتش و شعلههایش، و بیچارگی و گرسنگی و تشنگی خود را، و کسانیکه با تو بمخاصمه برخیزند را بخاطر آور، و بعد در حال فعلی خود در این دنیا اندکی تفکرنما و لطف و عزت و شرف و نعمتهای این دنیا را که خدا بر تو ارزانی داشته بیاد آور، و ببین که چگونه آن کس که سلطنت فردای قیامت از آن اوست امروزه در این دنیا تو را گرامی داشته و تو را بمناجات و گفتگوی با خود دعوت نموده و بمجلس انس و قرب و جوار خود فرا خوانده است، و در سخنانی که در این باره رسیده اندکی تأمل نما،
در حدیث آمده است* که ذات اقدس حق میفرماید من از توبه و بازگشت بندۀ خود خوشحالتر میشوم از کسیکه مرکب و زاد و توشه خود را در سفر گم نموده و از یافتن آن مأیوس شده بناچار سر بر زمین نهاده و بخواب رود و خود را برای هلاکت آماده سازد ناگاه چشم باز کند و مرکب و زاد و توشه خود را بالای سر خود ببیند.
* اصول کافی باب توبه
سلام
صبـــــــــــــــح :★★★
ظهـــر و عصـر :★★★
مغرب و عشا : ★★★
طاهر / 16 آذر ماه
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
الحمدلله علی کل حال
سلام
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
ستاره طلایی میشه جماعت
سبز میشه اول وقت
آبی میشه غیر اول وقت
قرمز هم میشه قضا درسته؟
سلام
آقاي صدف درسته..
و
گلبرگ؟!؟
و
الهي الحمدلله..
صبـــــــــــــــح:★★★★★★★
ظهـــر و عصـر:★★★★★★★
مغرب و عشا: ★★★★★★★
نميدونم چرا...
عاقبتمون بخير باشه..
ياعلي.
و یا در جای دیگر میفرماید: بندۀ من سوگند بحقی که تو بر من داری من تو را دوست میدارم؛ تو را بحق من بر تو سوگندت میدهم که مرا دوست بدار.
و یا در جای دیگر میفرماید: بندۀ من بواسطۀ حقی که تو بر من داری من تو را دوست میدارم، پس تو هم بواسطه حق من بر تو مرا دوست بدار.
و باز در جای دیگر خطاب بحضرت عیسی علیه السّلام میفرماید: ای عیسی چقدر منتظر بمانم. و در جستجوی بندگانم باشم ولی آنها بر نمیگردند.
و یا بزبان ملکی که برای دعوت بندگان میفرستد میفرماید:
من همنشین آن کسم که همنشین من باشد، و یادآور آن کس هستم که بیاد من باشد، و بخشندۀ آن کسم که از من طلب آمرزش کند، و مطیع کسی هستم که اطاعت من نماید، و امثال این عبارات.
حال اندکی تأمل نما و ببین این همه اکرام و تشریفات فاخره را تو بواسطۀ چه لذت و کرامتی با آن همه ذلت و خواری روز واپسین عوض میکنی و کار را بجائی میرسانی که پس از هزار سال التماس و اصرار بمالک دوزخ او بانگ بر آورد که «إِنَّکُمْ ماکِثُونَ» شما در اینجا ماندگار هستید.
و یا خدائی که نسبت به تو این همه محبت دارد و این اندازه تو را تکریم و تعظیم میکند در جواب در خواستت بگوید «اخْسَؤُا ... وَ لا تُکَلِّمُونِ» خفه شوید و سخن مگوئید.
سلام
صبـــــــــــــــح :★★★★
ظهـــر و عصـر :★★★★
مغرب و عشا : ★★★★