کانون

نسخه‌ی کامل: دعا برای تعجیل در ظهور آقا (سرپرست: .آرام.)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
منم هستم.
ممنونم 53
منم هستم1
سلام به عاشقان امام عشق303

باران خانم، افتتاح گر تاپیک دعای عهد خوش اومدین، خرسندیم از حضور و همراهیتون53 نظری دارین بفرمایین تا بهره ببریم

ستاره سهیل خانم، همراه همیشگی و پای ثابت دعای عهدای هر جمعه، ممنون از حضورتون، پیروز و سربلند باشین53

داداش قاصدک گلKhansariha (18) ان شاء الله عهدات پایدار و مستدام باشه، مثل همیشه صفا آوردی

برا ثابت بودن ایمان خودمون و بهتر شدن خودمون و اینکه واقعا یار حضرت باشیم و بهشون معرفت واقعی پیدا کنیم هم در کنار دعا برای ظهور و سلامتی شون دعا کنید53

[تصویر:  b93di6exzsbhzbodsml5.jpg]
1. پارشان53

2. هادی9453

3. خانوم لبخند53

4. اسماء53

5. باد صبا53

6. الون واریر53

7. باران53

8. ستاره سهیل53

9. قاصدک53

10. 53

11. 53
...
13. سورد

اللهم عجل لولیک الفرج
...ونراه قریبا...
یا زهرا5353
[تصویر:  1__DB_8C_D8_A8_D8_B1_D8_B2_D8_B0_D8_B1_D8_B0.jpg]


سلام.
منم خوندم خدا رو شکر.
ممنونم Khansariha (8)
با لطف خدا خوانده شد53
سلام به همگی

ممنون از همراهی و اعلاماتون53
ان شاء الله این حضورها و اعلامها در وهله ی اول زمینه ای باشه برای اینکه قلبمون بشه جایگاه امام عصر(عج) و حضور در عرصه های مهمتر و در وهله ی دوم باعث ترویج بیشتر دعا برای امام زمان (عج) بشه

برا همدیگه دعا کنیم
به امید ظهور حضرت
و
بریم سر نکته امروز
ما تو این دو نکته مختصرا و جزئی به اثبات امامت و عصمت در اهل بیت پرداختیم طریقه اثبات و ضرورت امامت امامان از طریق قرآن و منابع سنی رو بیشتر تو انتظار عملی پی گیری میکنیم، ولی اگه کسی الآن خواست میتونه بهم پ.پ بزنه تا بهش فایلشو بدم یا یه کتاب جالب بهش معرفی کنم.
یه شیعه که اعتقاد داره امامت رو، باید بدونه که چرا امام داره ن در حد یک اعتقاد خالی بنابراین ان شاء الله تو نکات بعدی مختصرا به این مسئله میپردازیم.

ـــــــــــــــــــــــ[تصویر:  84h9hsr7jbm99j1q307k.jpg]ـــــــــــــــــــــــــ

مقام امامت از نبوت جداست و غیر از مقام تشریع و تعیین حدود الهی است، اگرچه مقام نبوت و امامت در حضرت محمد(ص) که از ذریه ی حضرت ابراهیم میباشد جمع شده ولی با رحلت ایشان تنها مقام رسالت و نبوت ختم شد و مقام و وجه امامت ایشان در ذریه حضرت ابراهیم و ایشان ادامه یافت. مقام نبوت مقام تشریع و تعیین حدود الهی است، حال آنکه مقام امامت یک نوع مدیریت جهانی و یک شخصیت اجرایی خاص جهت اهداف دینیِ نظر شده است.
با توجه به اين كه آيات قرآن تأكيد دارد امامت مقامي است كه بعد از نبوت حضرت ابراهيم براي آن حضرت جعل شده (قرار داده شده)، معلوم مي شود مسئله ي با اهميتي است، طبق آیه 124 سوره بقره خداوند روشن کرده است که لازم نیست هر امامی حتما پیامبر باشد ولی باید در عین ذریه ی ابراهیم بودن، در مقام عصمت و طهارت قرار داشته باشد. و همچنین امامت مقامی نیست که اکتسابی باشد بلکه مقام اعطایی از طرف خداست.
حال که معلوم شد امامت در نسل حضرت ابراهیم قرار داده شده و تنها به کسانی که از هر ظلمی مبرا و معصوم هستند داده شده است با یکی دیگر از آیات قرآن اثبات میکنیم که امامت در اهل بیت پیامبر ادامه یافت، در آیه ی 33سوره احزاب درباره عصمت اهل بیت سخن به میان آمده که :
انما يريد الله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت و يطهرکم تطهيرا
"خداوند اراده كرده فقط از شما اهل البيت هرگونه آلودگي را بردارد و شما را در طهارتي خاص قرار دهد ." [sup]1[/sup]

این طهارت خاص است و غير از طهارت تشريعيست كه براي همه اراده كرده است. اين طهارت، طهارت تكويني است، مثل طهارت ملائكه. هر چند از جهت نفس ناطقه خودشان بايد عبادت و شب زنده داري كنند تا اين طهارت را حفظ نمايند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. تمامی مفسران شیعه و اکثر مفسران به نام اهل سنت آیه شریفه را به اهل بیت(ع) تطبیق داده اند
جایگاه امام و  امامت در تکوین و تشریع از استاد اصغر طاهر زاده با کمی تصرف به منظور خلاصه سازی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادامه دارد..1


اللهم عجل لولیک الفرج
...و نراه قریبا...
یا علی53
سلام
الحمدلله بودم..

ان شاء الله هفته دیگه هم خواهم بود..53258zu2qvp1d9v

التماس دعا..
یاعلی.53
شرمنده آقا شدم نتونستم بخونم2020
خواندم1
ای بابا
من جا موندم ... :(
اصن نماز صبحمم قضا شد
:((
الهی شکر خوندم

هفته آینده هم ان شا ا... هستم 128fs318181
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام303

ببخشین خیلی دیر شد
نتونستم زودتر با سیستم بیام



ـــــــــــــــــــــــ[تصویر:  9mmzc6gel5hd6bopmfph.jpg]ـــــــــــــــــــــــــ
چرا نیاز به امام داریم؟ دلیل وجود امام چیست؟
از قرآن کریم چنین بر می آیدکه امامت، واقعیتی است که جهان لحظه ای بدون آن نمیتواند باقی بماند و تا انسانی روی زمین است وجود چنین امامی ضروری است.
امام واسطه ی فیض الهی است و او است کهرابط میان عالمهای مادی و ربوبی است. اگر امام در روی کره ی خاکی نبود نوع انسان منقرض میگشت و اگر اونباشد خداوند به حد کامل شناخته نمیشود و در نتیجه عبادت نمیشود و رابطه ی بین عالم مادی و دستگاه آفرینش قطع میشود. قلب مقدس امام است که به منزله ی ترانسفورماتوری است که جریان برق کارخانه را به میلیون ها لامپ میرساند، امام قلب عالم وجود و رهبر و مربی نوع انسان ها است. برای درک بهتر واسطه فیض فرض کنید؛ پشت سد دریاچه ای از آب وجود دارد آیا میشود انسان دهانش را باز کند؟ آب او را پرت میکند. باید واسطه هایی آب را تعدیل کند تا فشار را بگیرد. در این وقت انسان میتواند آب بخورد. آب حیات بنوشد تا از بین نرود تا انسان شود و باقی بماند. امام به منزله ی واسطه آن فیضی است که از دریای بی کران خدا میگیرد و بهبندگان منتقل میکند و اگر نباشد نظام هستی از بین میرود. امام مجسمه ی هدایت به سوی حقیقت است و موجب هدایت تشریعی و تکوینی شیعیان میشود. امام حلال خدا را حلالو حرام خدا را حرام و حدود الهی را پابرجا مینماید. به کمک وجود مبارک امام، نماز و زکات و روزه و حج و جهاد کامل میگردد و انسان ها بهره های لازم را از آن عبادت میبرند. امام مانع ورود تحریف در دین میشود چون نمونه درست هر عمل شرعی را میداند و مینمایاند. امام زمام و عنان دین و عامل نظام و صلاح دنیا و عزت مومنین است. دینخدا بدون امام و وجود انسانی کامل به درستی مدیریت نمیشود و به آن نتیجه ای که باید نمیرسد. تا امام در میان مردم نباشد آنطور که باید و شاید دسترسی به حلالالهی نه تنها محقق نمیشود بلکه تاثیر گذار نیست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادامه دارد...1





-[تصویر:  8.gif]-◆◆
[تصویر:  8.gif]دعای عهد-جمعه 1اسفند[تصویر:  8.gif]
-[تصویر:  8.gif]-◆◆
1. پارشان53

2. هادی 9453

3. خانوم لبخند53

4. اسماء53

5. سها53

6. باران53

7. ؟53

8. ؟53

...
13. سورد

اللهم عجل لولیک الفرج
...و نراه قریبا...
یا علی53
اسم منم به لیست اضافه کنیدKhansariha (8)
سلام303

هستم ان شاءالله
سلام

منم ان شاء الله هستمKhansariha (8)