کانون

نسخه‌ی کامل: دعا برای تعجیل در ظهور آقا (سرپرست: .آرام.)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
منم دعای عهد و دعای فرج رو هستم 1
من میتوانم عزیز
فک نمیکنم خلاقیت زیادی بخواد
همین که رو یه برگه کنار سال 1394 بنویسی اللهم عجل لولیک الفرج فک کنم کافیه
نهایتا حتی میتونی از یه عکس چاپی استفاده کنی
و بعد بذاریش توی سفره1

موفق باشی
اللهم عجل لولیک الفرج
...و نراه قریبا...
یا علی53
[dir=rtl]سلام303
دعاي عهد و فرج رو هستم!128fs318181
زيباسازي رو هم بدون عكس برداري در خدمتم4fvfcja[/dir]
چقد باحاله
من هر3تاشُ هستم
باتشکــر 4
سلام
منم دعای عهد و دعای فرج هستم
التماس دعا
[dir=rtl]منم ان شاالله دعای فرج و دعای عهد رو هستمKhansariha (8)
سلام منم دعای عهد و فرج حتما شرکت میکنم زیباسازی سفره هفت سین هم اگه شد حتما عکسش رو میزارم
[dir=rtl]ممنون دوستان از حضورتون

ببخشید نکته خیلی طولانی شد
عوضش نکات آینده خیلی کوچیک خواهد بود

[تصویر:  1hwowe0hn40xzqa70x5n.jpg]
خلاصه و نتیجه گیری

اولین شرط انتظار، ایجاد معرفت در مورد امام زمان است و طبیعی است كه هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان بیشتر باشد انسان ارزش ایشان را بیشتر درك خواهد كرد و به عظمتشان بیشتر پی خواهد برد و بیشتر تشنه وجود آن حضرت خواهد شد.
مطمئناً این شناخت باید عملاً موجب تفکیک اعتقادات هر مومنی از بقیه انسانها گردد ، یعنی این شناخت باید عملاً فرد را از زمره دیگران جدا کند ، و او را به مسیری دلالت کند که صراط مستقیم خداوند است ، و همان راهی است که در پس آن شناخت درست و صحیح خدای تعالی است !
نهایتاً اینکه بدانی امام کیست ، وظیفه اش چیست ، دارای چه شئوونی است ، عوامل رضا و سخطش چیست ، راه کسب علم او کجاست ، چگونه میتوان به او محبت داشت ، چگونه میتوان طوق خدمت گذاری به ساحت مقدسش را به گردن آویخت ، و این که طعم محبتش را چشیده با تمام وجود او را دوست داشته باشی ، همواره فرمان او را بر تمامی امور مقدم بداری ، همه دارایی های خود را سرمایه ای برای خدمت به او قلمداد کنی ، خلاصه خلاصه اینکه وصله ای از امام زمانت شوی !
عصاره مطلب اینکه نمردن به مرگ جاهلیت به این سه کلمه در رابطه با امام زمان گره خورده :
معرفت - محبت – اطاعت


اما در پایان توصیه این است که خواندن زیارات و ادعیه مرتبط با وجود مقدس حجت بن الحسن و بقیه ائمه علیهم السلام ، همچون آل یاسین ، جامعه کبیره ، دعا در عصر غیبت ( روزهای جمعه پس از نماز عصر ) ، زیارت امام عصر در روز جمعه و دعای افتتاح و دعای ندبه و. . . میتواند درتقویت این شناخت کمک شایانی به هر شیعه ای بنماید. البته برای شناخت مقام والای امامت و شخصیّت منحصر به فرد امام عصر(ع) راه‌های فراوانی هست؛ ولی بررسی دعاها و زيارت‌هايی كه از خود امام عصر(ع) رسيده است و يا فرموده امامان ديگر(ع) درباره آن حضرت است از بهترين اين راه‌هاست ! زیرا از ادعية مأثور يا مرتبط با امام عصر(ع) برنامه‌های ايشان فهميده می‌شود؛ وقتی امامی دعا می‌كند، علاوه بر مقتضيات دعا، ويژگی‌های امامت و وظيفه امام در برابر امّت و چگونگی پيوند امام با امّت و تأثير ملكی و ملكوتی امام را تشريح می‌كند.
آيت‌الله جوادی آملی در کتاب موجود موعود میفرماید:
كسی كه می‌خواهد وجود مبارك ولیّ‌عصر(ع) را بشناسد، بهتر است زيارت‌ها و دعاهای مرتبط با آن حضرت را به دقت بررسی كند، تا به حريم معرفت آن امام همام بار يابد.[sup]1[/sup]
انسان باید حصول معرفت امام را از خداوند متعال طلب کند و با دعا، آن را از خداوند بخواهد. بنابرین خواندن دعای زیر برای حصول این معرفت از امام صادق (ع) سفارش شده است:
 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني

«خدایا معرفت خود را به من ارزانی دار که اگر خود را به من معرفی نکنی من پیامبرت را نمی شناسم. خدایا معرفت رسول خود را به من ارزانی دار که اگر رسولت را به من معرفی نکنی من حجت تو را نمی شناسم. خدایا معرفت حجت خود را به من عطا فرما که اگر حجت خود را به من معرفی نکنی از دین خود گمراه می شوم.»[sup]2[/sup]
و البته از همه مهمتر توسل و تمسک به امام زمان علیه السلام !
اینکه غیبت را مانعی بر ارتباط خویش ندانیم و همواره با حضرت در گفت و گو باشیم و ایمان داشته باشیم که صدایمان را میشنود و به این واسطه ذره ای از غربتش کم میشود !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. خوبه که ثواب خواندن زیارت هدیه به حضرت حجت بشه و با توجه به حضرت از محضر ایشان استمداد باطنی در جهت معرفت و شناخت آن بزرگوار طلب کند.
2. مفاتیح الجنان 
کتاب موعودنامه و موجود موعود و یه سایتی که اسمش در خاطرم نیست22

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جمعه: دیدگاهها و اهداف امام زمان به صورت مختصر[/dir]
سلام به همه
منم دعای عهد و فرج رو هستم انشاالله
دمت گرم حاج حسام؛ نکته های مفیدی میذاری.
[dir=rtl]به قول اچ اف زهرا خانم سلام به بنده های خوب خدا 303

بابابزرگ گل 53
حبیب جان 53
فاطمه خانم 53
باد صبا خانم 53
مرد مجاهد عزیز 53
ممنون از همراهیتون، خوش اومدین Khansariha (8)

سه تا فراخوان داریم:
1. دعای عهد صبح روز جمعه
2. دعای فرج (الهی عظم البلا..) شب سال نو
3. زیباسازی سفره هفت سین (نمادی از امام زمان)


توی هر کدوم هستین مشخصا بگین لطفا

ممنون از لطفتون Khansariha (8)[/dir]
[تصویر:  co9rg2mn78aty1scqv1q.jpg]
1. پارشان

2. خانوم لبخند

3. اسما

4. هادی94

5. باران

6. قاصدک

7. ام12

8. من میتوانم

9. سها

10. پرستو

11. علیرضا68

12. حبیب

13. سورد

14. فاطمه1375

15. باد صبا

16. مرد مجاهد
اللهم عجل لولیک الفرج
و نراه قریبا
یا علی53
[dir=rtl]دعای عهد انجام شد..128fs318181
اون دو مورد بعدی هم انجام خواهد شد128fs318181
خدایا شکرت53[/dir]
واااای یادم رفت بخونم:((
ولی دعای فرج رو حتما یادم میمونه. ان شاالله
منـــــم انجام شد 4
دوست من هم دعای عهد رو میخونن1
سلام

ممنون دوستان از حضورتون53

امشبو از دست ندینclapping

و باران خانم یعنی دوستتون هم شرکت میکنن تو دعا؟



[تصویر:  7h0t9e9medfnibqc0l89.jpg]
3. معرفت به اهداف و دیدگاههای امام زمان

برای اطاعت از امام زمان و ایجاد سنخیت بیشتر با قلب کل شناخت اهداف و دیدگاههای ایشان و ائمه لازم است. دیدگاههای امامان معصوم را که همگی از یک نور واحدند را میتوان از سخنان و روایات رسیده از ایشان دریافت کرد بنابرین با مراجعه هرچه بیشتر به این احادیث بیشتر میتوان به این دیدگاهها پی برد و اگر دیدگاهها، اولویت‌ها و اهداف امام زمان(عج) را بشناسیم می‌توانیم خود را هرچه بیشتر با آنها تطبیق دهیم. علاوه بر آن شناخت این اهداف از جهتی دیگر مهم است تا بدانیم حضرت برای چه ظهور میکنند، تا حضرت را برای خواسته های خود نخواهیم و برای خودشان بخواهیم.

اولویت‌ها و اهداف امام زمان(عج): (موارد زیر به ترتیب اولویت چیده نشده است)

1. برقراری عدل و احسان و امنیت
در حکومت جهانی اسلام عدل و احسان سنگ زیرین است. این هدف از از روایات نیز مشخص است. مانند این روایت: پیامبر اكرم ( صلّی الله علیه و آله) فرمودند:«دنیا به پایان نمی رسد تا مردی از فرزندان حسین (علیه السّلام)عهده دار مسائل و مصالح امتم گردد او زمین را آنچنان كه پر از ظلم و جور شده، پر از عدل می كند.» (بحارالانوار، ج 51، ص 67)
از مهم ترین نیازهای اساسی بشر، برقراری امنیّت است. و از مهم ترین محصولات امنیّت، پدیدار شدن نشانه های عدالت است و مردم وحدت و همبستگی بیشتری پیدا می کنند.
"خدا به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در این سرزمین جانشین [خود] قرار دهد همان گونه که کسانى را که پیش از آنان بودند جانشین [خود] قرار داد، و آن دینى را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند، و بیمشان را به ایمنى مبدل گرداند، [تا] مرا عبادت کنند و چیزى را با من شریک نگردانند، و هر کس پس از آن به کفر گراید آنانند که نافرمانند." ( نور: 55)
امام علی(ع) درباره عدل‌گستری و امنیت در عصر ظهور می‌فرمایند: "اگر به تحقیق، قائم ما قیام کند، به واسطه ولایت و عدالت او، آسمان آن‌چنان که باید ببارد می‌بارد و زمین نیز رستنی‌هایش را بیرون می‌دهد و کینه از دل‌های بندگان زدوده می‌شود و میان درنده و دام آشتی برقرار می‌شود؛ به گونه‌ای که یک زن میان عراق و شام پیاده خواهد رفت و آسیبی نخواهد دید و هر جا قدم می‌گذارد، همه سبزه و رستنی است و بر روی سرش زینت‌هایش را گذارده و نه درنده ای او را آزار دهد و نه بترساند." (علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 10، ص 104.)

2.  با تألیف قلوب «یُؤَلِّفُ بَینَ قلوبَ مُختَلِفَ» و استحکام پیوندهای اجتماعی قلب‌ها را کنار هم جمع می‌کند.
امام باقر(ع) می فرماید: به هنگام قیام قائم «آل محمد» آن چه دیده می شود دوستی و یگانگی و تعاون و الفت است تا آنجا که هرکس آنچه نیاز دارد، از جیب دیگری برمی دارد، بدون هیچ دشواری و بازدارنده ای .
در نامه ی امام زمان به شیخ مفید نیز یکی از موانع ظهور عدم یکدلی شیعیان بر عهد الهی بیان شده است.

3.  گسترش فرهنگ قرآن «یعلمون الناس القرآن کما اُنزِل» و گسترش دینداری در جامعه «أَیْنَ مُحْیِی مَعَالِم ِالدِّین»و بندگی خدا
از نشانه‌های آخرالزمان این است که دین داری بین مردم ضعیف می‌شود. در برخی روایات داریم مثل آتش کف دست می‌باشد. همچنین در روایت داریم جوان، مومن از خانه بیرون می‌آید و شب کافر برمی‌گردد.
هدف اصلی خلقت انسان بندگی است. امام زمان(عج) می آید که هدف خلقت را محقق سازد به وسیله فرهنگ قرآن و دینداری.

4. سامان دهی اقتصادی
در تعالیم دینی و آموزه های آن بین مسائل اقتصادی و مسائل معنوی پیوندی استوار دیده می شود. در این باب روایات فراوان است از جمله این روایت:
پیامبر(ص) فرمود:نزدیک است که فقر به کفر بیانجامد. (اصول کافی، ج2 ،ص307)
همچنین روایات گسترش نعمتها و آبادانی را در آن زمان بیان کرده اند.

5. رشد عقل و گسترش علوم مادی و معنوی
علم در زمان بعد از ظهور به بالاترین حدّ پیشرفت می‌رسد به گونه‌ای كه طبق روایات امام باقر(ع) در روزگار آن حضرت زنان در خانه‌هایشان به طریق كتاب خدا و سنت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ قضاوت می‌كنند. (بحار الانوار، ج 53، ص 352)
امام صادق(ع) فرمود: علم و دانش بیست و هفت بخش دارد، که بشر تاکنون دو بخش از آن را آموخته است. به هنگام حکومت جهانی مهدویت(عج) بیست وپنج باب دیگر بر آن افزوده خواهد شد و در میان جامعه گسترش می یابد. (بحارالانوار، ج 52، ص 326)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هفته آینده : صفت بعدی: 3. شناخت و معرفت پیرامون امام زمان، غیبت و نشانه های ظهور