کانون

نسخه‌ی کامل: دعا برای تعجیل در ظهور آقا (سرپرست: .آرام.)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
خوندم خدا رو شکر Khansariha (8)


535353535353 ________________________________ 53535353535353

دعای عهد، اول مسیری را که برای زندگی رقم می زند، خداشناسی است. 

شروع این دعا با اوصاف خداست.
کسی که می خواهد امام زمانش را بشناسد اول باید خدا را بشناسد.
در دوران غیبت نیز سفارش شده که دعای «اللهم عرفنی نفسک......؛ را زیاد بخوانید.
خدایا خودت را به من بشناسان که اگر تو را نشناسم پیامبرت را نمی شناسم و اگر پیامبر را نشناسم حجتت را نمی شناسم و اگر حجت خدا را نشناسم از دین گمراه می شوم»
خداشناسی، مقدمه امام شناسی است.
انسانی که به دنبال امام عصر (عج) است باید انسانی توحیدی و خداشناس باشد.
سلام303

ممنون از حضورو همراهی دوستان
قبول باشه

ممنون از ستاره سهیل خانم

ـــــــــــــــــــــــ[تصویر:  smehjafypfim3vhks3sf.jpg]ــــــــــــــــــــــــــ

4. ابر دیدگانی را که از زمین به خورشیدمینگرد محجوب میسازد، نه چشم هایی را که از فراز ابرها نظاره گر اویند. وجود مبارک ولی عصر(عج) در چشم دنیا طلبان که سر از عالم بیرون نمیکنند و از پس ابر تعلقات دنیوی او را به نظاره مینشینند غائب است؛ اما آنان که بر سر شهوت ها و غبار هواهای نفسانی پا نهاده و به آسمان معنا سر کشیده اند، هر لحظه در حضور آن وجود شریف اند.

5. نور افشانی و افاضه خورشید، قطع ناشدنی است و مرز و تبعیضی ندارد و هر قابلی به قدر استعداد و پیوندش با خورشید، از فیض او بهره مند می‌شود. وجود مبارک حضرت، چونان خورشیدی به تمام هستی فیض میرساند و در این جهت، میان بندگان خدا تفاوتی نمیگذارد؛ لکن هر کس به میزان استعداد و قوّت ارتباط خود، مستفیض میگردد.

6. همچنان که نتابیدن خورشید (هرچند از پشت ابر) باعث فراگیری ظلمت وشدت سرما و از بین رفتن حیات میشود، اگر عنایت و افضه ولی خدا(عج) نبود، سختی ها وتنگناها و دشمنان به دوستان خاندان عصمت امان نمیداد؛ چنان که امام عصر(عج) درتوقیع مبارک به شیخ مفید(ره) فرمودند: ما در مراعات حال شما سهل انگار نیستیم وهرگز شمارا فراموش نمیکنیم، و گرنه سختی ها و تنگناهای فراوانی به شما میرسید و دشمنان شما را نابود میکردند.

همچنین میتوان امام را چون مغناطیسی دانست که شاخص قبله نمای قلوب انسان ها و قطب نمای تمام هستی به سوی آن وجود مبارک جهت میگیرد، تا گمشدگان صحرای جهالت را به خورشید وجودش رهنمون سازد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از کتاب موجود موعود، آیت الله جوادی آملی با تصرف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هفته آینده: علم امام زمان...
 
اللهم عجل لولیک الفرج
...ونراه قریبا...
یا زهرا53
ممنون آقا حسام53
خوانده شد با لطف خدا
ما هم خواندیم همگروهی128fs318181
یاعلی53
سلام

منم خوندم
به نام خدای مهربان
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


سلام به همه دوستداران امام عشق 303
از همه دوستان ممنون بخاطر همراهیشون Khansariha (8)

این هفته و هفته آینده 3 تا نکته داریم که مجموعا میشه 6 تا بدلیل اینکه میخوایم هفته آینده مبحث امام شناسی رو تمام کنیم قبل از عید و بریم سراغ مبحث بعدی

دوستان من این هفته نمیتونم زیاد سر بزنم لطف کنید خودتون لیستو کپی کنید
پیشاپیش ممنونم از همراهیتون Khansariha (8) Khansariha (8)


ــــــــــــــــــــــــــــ[تصویر:  ik97muv7yd8nztz4hz7c.jpg]ــــــــــــــــــــــــــــ
علم امام زمان
از مجموع روایات مربوط به علم امام ــ که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود ــ چنین استفاده می شود که امام معصوم از آن حیث که بشر است مانند دیگر افراد بشر بوده فرقی از حیث بشری با آنها ندارد ، امّا از آن حیث که امام و حجّت خدا و خلیفه او در زمین است ، به اذن و مشیّت خدا ، علم بالفعل به تمام امور داشته و لحظه ای دچار غفلت نمی شود. طبق این گونه روایات امام معصوم حتّی در خواب نیز گرفتار غفلت نمی شود چه رسد به وقت بیداری.
طبق این سنخ از روایات که تعداد آنها بسیار زیاد است ، امام معصوم صاحب رتبه ای از وجود است که از آن تعبیر به روح القدس می شود ؛ و حقیقت امامت ناشی از این رتبه ی وجودی است. طبق برخی دیگر از روایات ، این روح ، اعظم از تمام ملائک بوده از جبرئیل ، سید الملائک نیز عظیمتر است لذا احاطه ی وجودی به تمام موجودات پایین تر از عرش دارد.
و علم حضوری چیزی نیست جز احاطه ی وجودی. بنا بر این امام معصوم به هر آنچه در رتبه ی وجودی پایین تر از عرش است علم بالفعل دارد. .
برای درک موقعیت علمی امام و مقام پر ارج حضرت صاحب الامر (عج) که آخرین حجت خداوند است به احادیث چندی اشاره میکنیم، زیرا که همه ائمه از یک نور میباشند:
امام علی (ع) در حدیث معرفت به نورانیت میفرمایند: ... ما را به مثابه خدایان قرارندهید و دیگر هر چه می خواهید در فضیلت ما بگویید، به کنه و حقیقت و منتهای آنچه درما وجود دارد نمی رسید . ... منم صاحب لوح محفوظ و خداوند علم هر آنچه در آن است را به من الهام فرموده است. هر آینه به من علم منایا و بلایا [sup]1[/sup]و فصل الخطاب2 داده شده است و علم قرآن و آنچه تا روز قیامت خواهد شدبه من سپرده شده است. ... ای سلمان و ای جندب! من محمدم و محمدمن است.
...من به اذن پروردگارم زنده میکنم و می میرانم و از آنچه می خورید وآنچه در خانه هایتان می اندوزید به اذن پروردگارم به شما خبر می دهم. و من به پنهانی های دلهایتان آگاهم و امامان و از فرزندان من نیز- که سلام بر ایشان باد- وقتی دوست داشته باشند و اراده کنند اینها را می دانند و انجام میدهند زیرا ما یکی هستیم . نخستین ما محمد آخرین ما محمد و میانه ما محمداست و همه ما محمدیم.پس بین ما جدایی قائل نشوید.
پیامبر(ص) فرموند: دوازد نفر از اهل بیت من، خداوند علم و فهم و حکمت مرا به آنها عطا فرموده، و آنها را از خاک و گل من آفریده است.

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. وقایع آینده تا روز قیامت است که به آن علم «منایا و بلایا» گفته می شود
2. علم شناخت زبانهاست. امامان به زبان های دیگر تسلط دارند چون علم الهی دارند ؛ تأیید کننده این ادعا روایات و تشرفات و تاریخ میباشد. برای مثال به خصوص فارسی صحبت کردن برخی ائمه از جمله امیر مومنان، امام کاظم، حضرت رضا، و امام هادی (ع) در روایات مطرح شده. همچنین روایات و تواریخ و تشرفات صحبت کردن ائمه را به زبان های فارسی، ترکی ، هندی و رومی ... را بیان میکنند.
حتی ائمه به لهجه و گویش های مختلف نیز مسلط اند تا جایی که در تاریخ آمده امام علی (ع) با اصفهانیان با لهجه ی خودشان صحبت میکردند. (البته اون زمان لهجه اصفهانی به صورت فعلی نبوده است.)
حتی امامان زبان حیوانات و پرندگان را نیز می دانستند.
از اباصلت هروی روایت شده است که گفت حضرت رضا (ع) با مردم به لغت های ایشان گفتگو میکرد و به خدا سوگند که از نظر لغت و زبان فصیح ترین و داناترین مردم بود؛ روزی به آن بزرگوار عرض کردم یابن رسول الله از آشنایی شما به این زبان ها در شگفتم، حضرت فرمود: (یا اباصلت من حجة خدایم بر خلق او و حق تعالی حجتی را بر قومی فرا نگیرد در حالی که آن حجت اسلام و مسلمین به زبان های ایشان عارف  نباشد. آیا سخن امیر المومنین (ع) به تو نرسیده است که فرمود فصل الخطاب به ما داده شده است و آیا فصل خطاب غیر از شناخت زبان هاست) (عیون اخبار الرضا،باب54،ص552)
در یکی از تشرفات یکی از علمای معاصر امام زمان در توصیه به یادگیری زبان های خارجی فرمودند: چرا زبان های مختلف را فرا نمیگیرید تا معارف دینی را به آنان برسانید. (کتاب روزنه هایی از عالم غیب، حضرت آیة الله سید محسن خرازی؛ ص39)
برای اطلاعات بیشتر:
http://www.ktark.com/thread-1609-post-34...#pid349744
منبع حدیث: بحارالانوار و کتاب القطرة
حدیث معرفت امیرالمومنین به نورانیت رو حتما یبار بخونید، نکات خوبو جالبی در باب امام شناسی توش هست

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادامه دارد...
[تصویر:  aawd4q86kizd5pgm7z1m.png]
1. پارشان 53

2. خانوم لبخند 53

3. اسما 53

4. ؟ 53

5. ؟ 53

6. ؟ 53

...
13. سورد 53
اللهم عجل لولیک الفرج
..ونراه قریبا...
یا علی 53
53258zu2qvp1d9vان شا ا... منم هستم
هستم ان شاالله
التماس دعا53
سلام
منم هستم.
ممنونم Khansariha (8)


سلام منم میخوام.... شرکت کنم لطفا
سلااام.. من این جمعه آزمون دارم نمتونم بخونم احتمالاً :-|
[تصویر:  aawd4q86kizd5pgm7z1m.png]
1. پارشان [تصویر:  8.gif]

2. خانوم لبخند [تصویر:  8.gif]

3. اسما [تصویر:  8.gif]

4. باران [تصویر:  8.gif]

5. باد صبا [تصویر:  8.gif]

6. ستاره سهیل [تصویر:  8.gif]

7.قاصدک 53

8. m12 53

9.   53

10.    53    
...
13. سورد [تصویر:  8.gif]
سلام
منم هستم ایشالله
سلام.
امروز برای یک میلیاردمین بار شکست خوردم...
دیگه نمیدوم چکارکنم
سلام

منو دعوت نکردینا ولی خودم اومدمcheshmak

ان شاء الله هستم