1393 بهمن 21، 18:51
1393 بهمن 22، 10:21
رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم):
اءدنى اهل النار عذابا ینتعل بنعلین من نار یغلى دماغه من حرارة نعلیه ؛[sup](3)[/sup]
کم عذاب ترین اهل جهنم دو کفش از آتش به پا دارد که از حرارت آنها
مغرش به جوش مى آید.
اءدنى اهل النار عذابا ینتعل بنعلین من نار یغلى دماغه من حرارة نعلیه ؛[sup](3)[/sup]
کم عذاب ترین اهل جهنم دو کفش از آتش به پا دارد که از حرارت آنها
مغرش به جوش مى آید.
1393 بهمن 23، 20:44
ما برای پدر و مادرمون چیکار میکنیم؟؟!؟!
ابی ولاد می گوید:
معنای آیه «و بالوالدین احسانا» را از امام صادق(ع) پرسیدم، فرمود:
احسان به پدر و مادر اینست که رفتارت را با آنها نیکو کنی و مجبورشان نکنی تا چیزی که نیاز دارند
از تو بخواهند.
«یعنی قبل از درخواست آنان » نیازشان را برطرف کنی ».
بحار الانوار، ج 74، ص 79.
1393 بهمن 24، 19:58
حكمت 24 نهج البلاغه : روش يارى كردن مردم (اخلاقى ، اجتماعى)
امام علی (ع) : از كفّاره گناهان بزرگ ، به فرياد مردم رسيدن و آرام كردن مصيبت ديدگان است.
هنگامی كه انسان دچار گناه میشود بايد توبه كرده و به جبران آن بپردازد و
جبران گناه بدين شكل است كه فرد خاطی میبايست پس از توبه تكاليف فوت شده را انجام دهد
اما گاهی انسان مرتكب گناهی میشود كه شعاع گناه او و ديگران را فرا میگيرد
در اين صورت بايد كفاره پرداخت شود؛
حضرت امير(ع) در اين حكمت به دو كفاره مهم اشاره كرده و میفرمايد:
از كفّاره گناهان بزرگ به فرياد مظلوم رسيدن و آرام كردن ودلداری دادن به مصيبتديدگان است.
امام علی (ع) : از كفّاره گناهان بزرگ ، به فرياد مردم رسيدن و آرام كردن مصيبت ديدگان است.
هنگامی كه انسان دچار گناه میشود بايد توبه كرده و به جبران آن بپردازد و
جبران گناه بدين شكل است كه فرد خاطی میبايست پس از توبه تكاليف فوت شده را انجام دهد
اما گاهی انسان مرتكب گناهی میشود كه شعاع گناه او و ديگران را فرا میگيرد
در اين صورت بايد كفاره پرداخت شود؛
حضرت امير(ع) در اين حكمت به دو كفاره مهم اشاره كرده و میفرمايد:
از كفّاره گناهان بزرگ به فرياد مظلوم رسيدن و آرام كردن ودلداری دادن به مصيبتديدگان است.
1393 بهمن 25، 21:13
1393 اسفند 3، 21:48
امام هادی علیه السلام:
اذکر حسرات التفریط باخذ تقدیم الحزم؛
به جای حسرت و اندوه برکم کاری های گذشته، با عزم و اراده قوی جبران کن.
(میزان الحکمه، ج7، ص454)
اذکر حسرات التفریط باخذ تقدیم الحزم؛
به جای حسرت و اندوه برکم کاری های گذشته، با عزم و اراده قوی جبران کن.
(میزان الحکمه، ج7، ص454)
1393 اسفند 8، 20:52
نفس امّاره، همچون منافق چاپلوسی میکند خود را چون دوستی سازگار و دلسوز جلوه می دهد و همین که فریب داد و بر انسان تسلط یافت، هم چون دشمن، بر او مسلّط شده و با خودخواهی و قلدری فرمان می راند و شخص را به جایگاه های سوء و هلاکت می کشاند
حضرت علی (ع)
هیچ معصیتی از معاصی خداوند نیست مگر اینکه با شهوتی همراه است. پس،رحمت خداوند بر انسانی که از شهوات خویش باز ایستد و هوای نفس خود را سرکوب کند؛زیرا که این نفس به سختی از شهوات باز می ایستد و همواره به نافرمانی برخاسته از هوس،گرایش دارد.
حضرت علی (ع)
1393 اسفند 16، 20:17
سه حالت و خصلت در هر یك از مؤمنین باشد در پناه خداوند خواهد بود
و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهی می باشد
و از سختی ها و شداید صحرای محشر در امان است:
1394 فروردين 18، 22:41
امام صادق(عليهالسلام) فرمودند:
لَا يَرَى أَحَدُكُمْ إِذَا أَدْخَلَ عَلَى مُؤْمِنٍ سُرُوراً أَنَّهُ عَلَيْهِ أَدْخَلَهُ فَقَطْ بَلْ وَ اللَّهِ عَلَيْنَا بَلْ وَ اللَّهِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص؛
بحار الانوار، ج74، باب 30، روايت 70.
گمان نکنيد وقتي مؤمني را شاد ميکنيد، فقط او را شاد کردهايد، بلکه به خدا سوگند که ما را شاد کردهايد؛ بلکه بالاتر خدا سوگند که رسول خدا را شاد کردهايد.
منبع من : وبلاگ پاتوق شیعه
1394 فروردين 22، 22:05
1394 ارديبهشت 3، 22:32
امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند : دوستی مرز هایی دارد که هرکس همه یا برخی از آن ها را داشته باشد٬ دوست است و اگر چیزی از این ها در او نبود او را اصلا دوست مشمار: نخست اینکه ظاهر وباطنش با تو یکی باشد. دوم که آبروی تو را آبروی خودش داند وعیب و بی آبرویی تو را عیب و بی آبرویی خودش. سوم اینکه مال ومنصب٬ او را نسبت به تو عوض نکند. چهارم اینکه هر کمکی از دستش بر می آید از تو دریغ نکند وپنجم٬ که در بردارنده ی همه ی این خصلتهاست٬ اینکه هنگام گرفتاری ها تو را تنها نگذارد.
منبع : الکافی ٢/۶٣٩
-
منبع : الکافی ٢/۶٣٩
-
1394 ارديبهشت 7، 20:38
مردی به نام مجاشع به محضر مبارک رسول اسلام (ص) عرضه داشت:
چگونه می توانم به معرفت حق برسم؟
پیامبر فرمودند: شناخت نفس.
پرسید: چگونه با حق موافق باشم؟
حضرت فرمودند: بامخالفت با نفس می توانی موافق حق باشی.
عرضه داشت: چگونه به رضایت حق برسم؟
فرمود: نفس خودت را ناراحت کن تا خدا از تو راضی شود.
پرسید: چگونه به وصال حق برسم؟
فرمود: از خودت هجرت کن تا به خدا برسی.
گفت: راه طاعت حق کدام است؟
فرمود: از نفس خودت نافرمانی کن و وقتی به تو دستور داد ، حرف او را گوش نکن و مخالفت کن.
گفت: چگونه به ذکر حق بپردازم؟
فرمود: نفس خودت را فراموش کن و به آن فکر نکن تا خدا را به یاد آوری.
پرسید: چگونه می توانم به حق نزدیک و مقرب شوم؟
فرمود: با دور شدن از نفس و انانیت.
فرمود: چگونه می توانم با حق انس بگیرم؟
فرمود: با وحشت از نفس (دشمن ترین دشمن انسان).
پرسید: همه این ها را چگونه به دست آورم؟
فرمود: از خدا علیه نفس خودت کمک بگیر.
بحار الأنوار: 67/ 72 باب 45 حدیث 23
چگونه می توانم به معرفت حق برسم؟
پیامبر فرمودند: شناخت نفس.
پرسید: چگونه با حق موافق باشم؟
حضرت فرمودند: بامخالفت با نفس می توانی موافق حق باشی.
عرضه داشت: چگونه به رضایت حق برسم؟
فرمود: نفس خودت را ناراحت کن تا خدا از تو راضی شود.
پرسید: چگونه به وصال حق برسم؟
فرمود: از خودت هجرت کن تا به خدا برسی.
گفت: راه طاعت حق کدام است؟
فرمود: از نفس خودت نافرمانی کن و وقتی به تو دستور داد ، حرف او را گوش نکن و مخالفت کن.
گفت: چگونه به ذکر حق بپردازم؟
فرمود: نفس خودت را فراموش کن و به آن فکر نکن تا خدا را به یاد آوری.
پرسید: چگونه می توانم به حق نزدیک و مقرب شوم؟
فرمود: با دور شدن از نفس و انانیت.
فرمود: چگونه می توانم با حق انس بگیرم؟
فرمود: با وحشت از نفس (دشمن ترین دشمن انسان).
پرسید: همه این ها را چگونه به دست آورم؟
فرمود: از خدا علیه نفس خودت کمک بگیر.
بحار الأنوار: 67/ 72 باب 45 حدیث 23
1394 ارديبهشت 10، 20:55
سه حدیث زیبا از فرزند عزیز امام رئوف علیه السلام
امام جواد عليه السلام :
هر كه كار زشتى را نيك بشمارد ، در آن كار شريك است.
.:بحار الأنوار ، ج 75 ، ص 82:.
امام جواد عليه السلام :
آن كه از هواى نفس خود پيروى كند ، آرزوى دشمنش را برآورده است.
.:همان ، ج 67 ، ص 78:.
امام جواد عليه السلام :
تأخير در توبه كردن فريب خوردن است .
.:تحف العقول ، ص 456:.
امام جواد عليه السلام :
هر كه كار زشتى را نيك بشمارد ، در آن كار شريك است.
.:بحار الأنوار ، ج 75 ، ص 82:.
امام جواد عليه السلام :
آن كه از هواى نفس خود پيروى كند ، آرزوى دشمنش را برآورده است.
.:همان ، ج 67 ، ص 78:.
امام جواد عليه السلام :
تأخير در توبه كردن فريب خوردن است .
.:تحف العقول ، ص 456:.
1394 ارديبهشت 17، 15:06
:..::..::..:
:امام علی علیه السلام:
◆──────────────────────────────◆
دو نعمت است كه ارزش آن ها را نمى داند،
مگر كسى كه آن ها را از دست داده باشد :
جوانى و تندرستى .
◆──────────────────────────────◆
غرر الحكم و درر الکم
:..::..::..:
:امام علی علیه السلام:
◆──────────────────────────────◆
دو نعمت است كه ارزش آن ها را نمى داند،
مگر كسى كه آن ها را از دست داده باشد :
جوانى و تندرستى .
◆──────────────────────────────◆
غرر الحكم و درر الکم
:..::..::..:
1394 ارديبهشت 18، 18:15
:..::..::..:
:امام زمان (عج) در زیارت ناحیه مقدسه:
◆──────────────────────────────◆
هر صبح و شام بر تو گريه و شیون مى كنم
و در مصيبت تو به جاى اشك، خون مى گريم .
◆──────────────────────────────◆
. بحار الأنوار ، ج 101 ، ص 238 .
...السلام علیک یا ابا عبدالله...
:..::..::..:
:امام زمان (عج) در زیارت ناحیه مقدسه:
◆──────────────────────────────◆
هر صبح و شام بر تو گريه و شیون مى كنم
و در مصيبت تو به جاى اشك، خون مى گريم .
◆──────────────────────────────◆
. بحار الأنوار ، ج 101 ، ص 238 .
...السلام علیک یا ابا عبدالله...
:..::..::..:
صفحهها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117