جریمه ها یکی خوانده شد.
جریمه ها / 3 تا / 2 تا خوانده شده.
واستا ببینم ، الان باید روزه هم بگیرم؟
(1394 فروردين 25، 19:05)fateme1375 نوشته است: [ -> ]سلااام
تو ذهنم خیلی با خودم کلنجار میرم، ولی آخـــرش تو عمل اَدای خوش بینا رو در میارم :/
اینجوری درسته اصلا؟ یا سوء ظن حساب میشه؟ :/
یه بارم که تو عملمم به همه نشون دادم به یکی بدبینم :/ که به نظـرِ خودم خیلیم درست بود!
من فقط همون یه بارُ سوء ظن حساب کردم ;)
بهـرحـال
فاطمه1375 21 / 40
سلام
اینجوری درسته..
هر چند خیلی خوبه ک تمرین کنیم همین تو دلمون هم نیاد..
(1394 فروردين 25، 19:53)عاشق فاطمه زهرا نوشته است: [ -> ]جریمه ها یکی خوانده شد.
جریمه ها / 3 تا / 2 تا خوانده شده.
واستا ببینم ، الان باید روزه هم بگیرم؟
سلام
من خو میشینم.. اما بعله باید بگیرین!
(1394 فروردين 25، 23:15)قاصدک نوشته است: [ -> ]قاصدک 21/ 40
عهههههههههههه فکر کنم امروز یادم رفته زیارت رو بخونم
از صب تا حالا خونه نبودم
فکر کنم روزه رو افتادم
سلام
خو شما همون موقع ک این پست رو دادین میخوندید..
و خدا موبایل را آفرید.. بریزین رو گوشی و صوتی گوش کنین.. یا از متن..
راه حلشو پیدا کنین..
موفق باشین..
یاعلی.
:.❖.::: نکته ی بیست و سوم از چله نهم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ ... زیان های سوء ظن .. - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
نبايد فراموش كرد كه حسن ظن در شرايطی درست است كه در جامعه صلاح بر فساد غالب باشـد، ولی در اجتماعی كه اكثر افراد آن اهل فسادند ـ يعنی فساد بر صلاح غلبه داردـ خوش بينی و حمل بر صحّت بی مورد است.
در اين گونه جوامع بايد با عينك بدبينی نظر كرد و چنانچه بدون اتكا به محمل قابل قبول و معتبر، كارهای مردم را توجيه و تصحيح كنيم خود را فريب داده ايم.
: اميرالمؤمنين عليه السّلام فرموده است:
هنگامی كه صلاح و نيكی زمانه و مردم آن را در بر گيرد در چنين شرايطی اگر كسی گمان بد به ديگری ببرد كه از او گناهی آشكار نشده است بی ترديد به او ستم كرده است،
اما هنگامی كه فساد بر زمان و اهل آن فراگير شد هر كس به ديگری گمان خوب ببرد قطعا خود را فريب داده است
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
سلام به همگی
چه نو نوار شده کانون ، دستتون درد نکنه بچه ها ، خیلی خوب شده خیلی چیزهاش
میخواستم بگم من تا الان همهش رو خوندم به لطف خدا
میشه 23 از 40 درسته ؟
23/40
در پناه حق باشین و خیلی خیلی خیلی ممنون
سلام
نکته امروز جالب بود
فک کنم جواب سوالمو گرفتم
ممنون از نکاتتون سها خانم
:.❖.::: نکته ی بیست و چهارم از چله نهم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ ... موارد جایز سوء ظن .. - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
از امام هادی عليه السّلام نقل شده است:
إِذَا كَانَ زَمانٌ اَلعَدلُ فيِهِ أَغلَبُ مِنَ الجَورِ فَحَرَامٌ أَن تَظنَّ بِأَحَدٍ سوُءً حَتّی يُعلَمَ ذَلِكَ مِنهُ وَإِذَا كَانَ زَمَانٌ الجَورُ فيِهِ أَغلَبُ مِنَ العَدلِ فَلَيْسَ لِأَحَدٍ أَنْ يظنَّ بِأَحَدٍ خَيرًا حَتَّی يَبدُوا ذَلِكَ مِنْه؛
هنگامی كه عدالت بر جور و ستم غالب باشد حرام است به كسی سوءظن ببری مگر آن كه بدانی كه فلان كار زشت را انجام داده است، و زمانی كه جور و ستم بيش از عدل و داد باشد كسی حق ندارد به ديگری گمان خوب ببرد مگر در صورتی كه خوبی وی كاملا مشهود و آشكار باشد.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
:.❖.::: نکته ی بیست و پنجم از چله نهم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ ... موارد جایز سوء ظن .. - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
باید دانست که در زمان غلبه ی فساد بر صلاح ،گرچه خوش بینی ، ساده اندیشی است ولی بدگمانی نیز روا نمی باشد
به عبارت دیگر در این گونه شرایط هر چند نمی توان بدون دلیل به مردم اعتماد کرد ولی به صرف ظن و گمان نیز نمی توان کسی را محکوم ساخت
پس در این گونه موارد باید از هر دو جهت احتیاط را از دست نداد چه در مقام قضاوت و داوری و چه در مقام اعتماد به مردم
و بدون تحقیق و بررسی هیچ گونه اقدامی نباید کرد
امر مومنان حضرت علی علیه السلام فرمودند :
داوری کردن با استناد و اتکا به ظن و گمان از عدالت به دور است
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
24/40
التماس دعا
خدایا من بهت خوش بینم
:.❖.::: نکته ی بیست و ششم از چله نهم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ ... موارد جایز سوء ظن .. - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
نکته
بی ترديد نمی توان مطلق گمان را بدون قيد و شرط، گناه و حرام دانست، زيرا خاطرات زودگذر و تصورات ذهنی در برخورد با حوادثی كه در اطراف انسان می گذرد امری قهری و طبيعی و خارج از دايره اختيار انسان است.
اين گونه خاطرات به هيچ وجه قابل اتصاف به حسن و قبح تكليفی و اخلاقی نيست و متعلق امر و نهی واقع نمی شود، مگر آن كه در پيدايش آن اراده شـخص دخيل باشـد و مقدماتش را با اراده و اختيار فراهم كند و يا آن كه به گمانش ترتيب اثر سوئی بدهد، مثلا با تجسّس در اسرار ديگران مقدمات پيدايش سوءظن را ايجاد كند و يا آن كه به صرف سوءظن، ديگران را متهم سازد.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖