1392 بهمن 29، 21:02
1392 بهمن 29، 21:47
سلام
:.❖.::: روز سیُ یکم و نکته سیُ یکم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ - ... خشم ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
اغلب خشم راهی است برای پوشش احساسات دیگرمان. به منظور دریافت پشت پرده خشم باید نیازهای خود را ملاقات کنید. برای ابراز خشم خود از راه مناسب، شما باید در ارتباط با آنچه واقعا احساس می کنید باشید. آیا شما واقعا عصبانی هستید ؟ یا خشم دارید برای اینکه احساسات دیگر مانند خجالت، نا امنی، ضربه خود و یا آسیب پذیری را بپوشانید ؟ اگر زانوی شما درزمان عصبانیت تند تند تکان می خورد نشان دهنده استفاده از خشم برای پوشش احساسات دیگر است نه خشم واقعی . این عمل به ویژه اگر شما در یک خانواده بزرگ شده باشید که در آن از بیان احساسات دلسرد شده اید اتفاق می افتد. بعنوان یک فرد بالغ ، شما نیاز دارید احساسات متفاوت از خشم را بشناسید.
برخی از محرک های خشم :
ما عصبانی تر می شویم زمانی که ما دچار استرس طولانی هستیم.
ما اغلب عصبانی می شویم هنگامی که به اون چیزی که ما به عنوان یک کودک مورد نیاز است نرسیده باشیم.
ما اغلب عصبانی می شویم زمانی که ما یک صفت را در دیگران دیده، و آن را در خود نمی یابیم.
گاهی اوقات ما عصبانی می شویم از آنجا که ما به عنوان یک کودک آسیب دیده رنج کشیده ایم .
ما عصبانی می شویم وقتی رویداری ما را به خاطرات تلخ گذشته می برد.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم :
ميخواهيد شما را خبر دهم كه فردا آتش بر چه كس حرام است؟ هر كس كه ملايم و نرم و زودجوش و آسان گير باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(بحارالانوار)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
التماس دعا
یا ابا الزهرا
:.❖.::: روز سیُ یکم و نکته سیُ یکم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ - ... خشم ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
اغلب خشم راهی است برای پوشش احساسات دیگرمان. به منظور دریافت پشت پرده خشم باید نیازهای خود را ملاقات کنید. برای ابراز خشم خود از راه مناسب، شما باید در ارتباط با آنچه واقعا احساس می کنید باشید. آیا شما واقعا عصبانی هستید ؟ یا خشم دارید برای اینکه احساسات دیگر مانند خجالت، نا امنی، ضربه خود و یا آسیب پذیری را بپوشانید ؟ اگر زانوی شما درزمان عصبانیت تند تند تکان می خورد نشان دهنده استفاده از خشم برای پوشش احساسات دیگر است نه خشم واقعی . این عمل به ویژه اگر شما در یک خانواده بزرگ شده باشید که در آن از بیان احساسات دلسرد شده اید اتفاق می افتد. بعنوان یک فرد بالغ ، شما نیاز دارید احساسات متفاوت از خشم را بشناسید.
برخی از محرک های خشم :
ما عصبانی تر می شویم زمانی که ما دچار استرس طولانی هستیم.
ما اغلب عصبانی می شویم هنگامی که به اون چیزی که ما به عنوان یک کودک مورد نیاز است نرسیده باشیم.
ما اغلب عصبانی می شویم زمانی که ما یک صفت را در دیگران دیده، و آن را در خود نمی یابیم.
گاهی اوقات ما عصبانی می شویم از آنجا که ما به عنوان یک کودک آسیب دیده رنج کشیده ایم .
ما عصبانی می شویم وقتی رویداری ما را به خاطرات تلخ گذشته می برد.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم :
ميخواهيد شما را خبر دهم كه فردا آتش بر چه كس حرام است؟ هر كس كه ملايم و نرم و زودجوش و آسان گير باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(بحارالانوار)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
التماس دعا
یا ابا الزهرا
1392 بهمن 30، 18:10
سلام
:.❖.::: روز سیُ دوم و نکته سیُ دوم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ - ... بد اخلاقی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
سعد بن معاذ بهترین رزمنده و سردار لشکر بود. اول ولایت مدار بود. پیامبر بعد از شهادتش فرمود اگر تو زنده بودی جلوی غصب ولایت را می گرفتی. «لَوْ بَقِيتَ لَكَفَفْتَ الْعِجْلَ الَّذِي يُرَادُ نَصْبُهُ فِي بَيْضَةِ الْإِسْلَامِ كَعِجْلِ قَوْمِ مُوسَى» (مجلسی/ بحارالأنوار/ ج21/ ص: 257).
حضرت فرمودند: ای سعد اگر تو زنده بودی جلوی آن گوساله ای که قرار است سامری این امت به پا کند می گرفتی. همه پیش آمدهایی که در امت های سابق بود در این امت هم هست. اگر حضرت موسی سامری و گوساله و فرعون داشت این امت هم دارد. نود هزار فرشته و جبرئیل و میکائیل و خود پیامبر هم بدون عبا و کفش در تشییع جنازه سعدبن معاذ شرکت کردند. اول شخصیت عالم در تشییع جنازه سعد شرکت کرد. (حالت عزادار هیچ مشکلی از بداخلاقی افراد را حل نمی کند.) مادر جناب سعد گفت: پسرم بهشت بر تو گوارا باد. پیامبر فرمود: ساکت باش. از کجا می دانی پسرت به بهشت رفته است. مادرسعد گفت: آقا پسر من با این همه تشریفات خدایی به بهشت نرفته است؟ پیامبر فرمودند: نه بهشت نرفته، در عالم قبر و برزخ در عذاب است. به خاطر این که یک مقداری در خانه بداخلاق بود.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم :
محبت خدا بر کسی که خشمگین شود پس بردباری نماید واجب است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(اثنی عشریه صفحه 12 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
التماس دعا
یا ابا الزهرا
:.❖.::: روز سیُ دوم و نکته سیُ دوم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ - ... بد اخلاقی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
سعد بن معاذ بهترین رزمنده و سردار لشکر بود. اول ولایت مدار بود. پیامبر بعد از شهادتش فرمود اگر تو زنده بودی جلوی غصب ولایت را می گرفتی. «لَوْ بَقِيتَ لَكَفَفْتَ الْعِجْلَ الَّذِي يُرَادُ نَصْبُهُ فِي بَيْضَةِ الْإِسْلَامِ كَعِجْلِ قَوْمِ مُوسَى» (مجلسی/ بحارالأنوار/ ج21/ ص: 257).
حضرت فرمودند: ای سعد اگر تو زنده بودی جلوی آن گوساله ای که قرار است سامری این امت به پا کند می گرفتی. همه پیش آمدهایی که در امت های سابق بود در این امت هم هست. اگر حضرت موسی سامری و گوساله و فرعون داشت این امت هم دارد. نود هزار فرشته و جبرئیل و میکائیل و خود پیامبر هم بدون عبا و کفش در تشییع جنازه سعدبن معاذ شرکت کردند. اول شخصیت عالم در تشییع جنازه سعد شرکت کرد. (حالت عزادار هیچ مشکلی از بداخلاقی افراد را حل نمی کند.) مادر جناب سعد گفت: پسرم بهشت بر تو گوارا باد. پیامبر فرمود: ساکت باش. از کجا می دانی پسرت به بهشت رفته است. مادرسعد گفت: آقا پسر من با این همه تشریفات خدایی به بهشت نرفته است؟ پیامبر فرمودند: نه بهشت نرفته، در عالم قبر و برزخ در عذاب است. به خاطر این که یک مقداری در خانه بداخلاق بود.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم :
محبت خدا بر کسی که خشمگین شود پس بردباری نماید واجب است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(اثنی عشریه صفحه 12 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
التماس دعا
یا ابا الزهرا
1392 بهمن 30، 19:41
32/40
1392 بهمن 30، 19:47
سلام دوستان
32/40
32/40
1392 اسفند 1، 7:37
سلام
دیروز خوب بود شکر
مشو غره که وقتی میشی...فکر میکنی دیگه رو روال افتادی..بعد چشمتو باز میکنی می بینی...سقوط کردی .. باران هواست و جمع کن
یه اتفاق جالب داره می افته ...
من یه دوستی دارم که باهاش درس میخونم
خیلی خوبه اما یه وقتایی لحنش من و خیلی ناراحت میکنه(بی ادب نیستا اما یه جوری باهات حرف میزنه انگار اون خیلی می فهمه و تو خنگی و سوالت خیلی بچگانس...) تقریبا نصف نصفیم..یعنی نصف موارد حق با منه نصفش حق با اون ولی خوب کلا زیر بار نمیره !!! یه وقتایی بدجوری عصبانیم میکنه..قبلا ها تا بهش اثبات نمی کردم کوتاه نمی اومدم..اما دیروز یه حس جالبی داشتم..با خودم میگفتم تو میخوای یاد بگیری که سوالا رو درست حل کنی..مهم اینکه بفهمی درست کدومه..اینک کی داره میگه مهم نیست..سر همین خونسردیم و حفظ میکردم و به لغات اضافش توجه نمیکردم..فقط چیزی که از اون مبحث و میگفت و انگار میشنیدم..خیلی جالب بود . تمام سوالام بر طرف شد تهشم مهم نبود حق با کیه!!
15/40
دیروز خوب بود شکر
مشو غره که وقتی میشی...فکر میکنی دیگه رو روال افتادی..بعد چشمتو باز میکنی می بینی...سقوط کردی .. باران هواست و جمع کن
یه اتفاق جالب داره می افته ...
من یه دوستی دارم که باهاش درس میخونم
خیلی خوبه اما یه وقتایی لحنش من و خیلی ناراحت میکنه(بی ادب نیستا اما یه جوری باهات حرف میزنه انگار اون خیلی می فهمه و تو خنگی و سوالت خیلی بچگانس...) تقریبا نصف نصفیم..یعنی نصف موارد حق با منه نصفش حق با اون ولی خوب کلا زیر بار نمیره !!! یه وقتایی بدجوری عصبانیم میکنه..قبلا ها تا بهش اثبات نمی کردم کوتاه نمی اومدم..اما دیروز یه حس جالبی داشتم..با خودم میگفتم تو میخوای یاد بگیری که سوالا رو درست حل کنی..مهم اینکه بفهمی درست کدومه..اینک کی داره میگه مهم نیست..سر همین خونسردیم و حفظ میکردم و به لغات اضافش توجه نمیکردم..فقط چیزی که از اون مبحث و میگفت و انگار میشنیدم..خیلی جالب بود . تمام سوالام بر طرف شد تهشم مهم نبود حق با کیه!!
15/40
1392 اسفند 1، 8:01
سلام
ممنون بچه ها
اینم نکته امروز:
:.❖.::: روز سیُ سوم و نکته سیُ سوم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ - ... تجسم بد خلقی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
شهید مطهری استادی بنام حاج میرزا علی آقای شیرازی داشت. شهید مطهری می گوید کسی که من را با دریای نهج البلاغه آشنا کرد ایشان بودند. شهید مطهری می گوید یک بار که سر درس رفتم دیدم استاد نگران است. گفتم: آقا چرا ناراحتی؟ گفت: دیشب خوابی دیدم که من را نگران کرده است. خواب دیدم که از دنیا رفتم. (آن هایی که کارشان درست است در همین دنیا هشدارهایی به آن ها می دهند. بیدارشان می کنند.) من را که در قبر گذاشتند سگی (نه سگ خیلی بزرگ و قویی، بلکه از این سگ های کوچک) به من حمله کرد. من خیلی نارحت بودم. چون ایشان روضه خوان هم بودند. گفت در عالم برزخ توسل به امام حسین پیدا کردم. گفتم یا اباعبدالله من نوکر شما هستم لطفی کنید نظری فرمایید. استغاثه کردم آقا اباعبدالله آمدند و نهیبی به این سگ زدند و سگ کنار رفت. در این موقع از خواب بیدار شدم. گفتم آقا تعبیرش چیست؟ گفت: گاهی در خانه یک کمی (نه زیاد، زیادش تمام ثواب های آدم را از بین می برد.) جوش می آورم و عصبانی می شوم. گفت دیگر از این به بعد آتش بس کامل برقرار می کنم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(کتاب عدل الهی ص250)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم :
هرکه خشم خود را باز دارد خداوند عذابش را از او بازدارد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(سفینة البحار جلد 2 صفحه 319 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
التماس دعا
یا ابا الزهرا
ممنون بچه ها
اینم نکته امروز:
:.❖.::: روز سیُ سوم و نکته سیُ سوم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ - ... تجسم بد خلقی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
شهید مطهری استادی بنام حاج میرزا علی آقای شیرازی داشت. شهید مطهری می گوید کسی که من را با دریای نهج البلاغه آشنا کرد ایشان بودند. شهید مطهری می گوید یک بار که سر درس رفتم دیدم استاد نگران است. گفتم: آقا چرا ناراحتی؟ گفت: دیشب خوابی دیدم که من را نگران کرده است. خواب دیدم که از دنیا رفتم. (آن هایی که کارشان درست است در همین دنیا هشدارهایی به آن ها می دهند. بیدارشان می کنند.) من را که در قبر گذاشتند سگی (نه سگ خیلی بزرگ و قویی، بلکه از این سگ های کوچک) به من حمله کرد. من خیلی نارحت بودم. چون ایشان روضه خوان هم بودند. گفت در عالم برزخ توسل به امام حسین پیدا کردم. گفتم یا اباعبدالله من نوکر شما هستم لطفی کنید نظری فرمایید. استغاثه کردم آقا اباعبدالله آمدند و نهیبی به این سگ زدند و سگ کنار رفت. در این موقع از خواب بیدار شدم. گفتم آقا تعبیرش چیست؟ گفت: گاهی در خانه یک کمی (نه زیاد، زیادش تمام ثواب های آدم را از بین می برد.) جوش می آورم و عصبانی می شوم. گفت دیگر از این به بعد آتش بس کامل برقرار می کنم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(کتاب عدل الهی ص250)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم :
هرکه خشم خود را باز دارد خداوند عذابش را از او بازدارد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(سفینة البحار جلد 2 صفحه 319 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
التماس دعا
یا ابا الزهرا
1392 اسفند 1، 10:19
سلام دوستان
33/40
33/40
1392 اسفند 2، 19:49
سلام دوستان
34/40
34/40
1392 اسفند 2، 20:24
سلام
33 / 40
5 تا جریمه داشتم که یکیشو خوندم
ممنون از آقا حسام بابت زحماتشون
با اجازتون نکته ی امشب رو من میگم
:.❖.::: روز سیُ چهارم و نکته سیُ چهارم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ -از صدای خود بکاه! - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
تجربم : تو این 30 و چند روز خیلی سعی کردم رو عصبانیتم کنترل داشته باشم
خیلی وقتا به خاطر شیطنت های داداشم رو سرش داد میکشیدم و مامانم هم گاهی ناراحت میشد
اما الان سعی میکنم با مهربونی یا با لحن آروم بهش تذکر بدم
یا اینکه سکوت کنم و چیزی نگم
اینطوری تاثیر خیلی بهتری داره و بیشتر به حرفم گوش میده و زد و خوردی هم پیش نمیاد
گاهی هم یه کوچولو عصبانی میشم ولی خب سریع سعی میکنم عذر خواهی کنم
چند روز پیش سوره ی لقمان رو میخوندم
این آیه رودیدم که به موضوع اینجا هم ربط داره
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
از نصایح لقمان به فرزندش:
وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِن صَوْتِكَ إِنَّ أَنكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ (19لقمان)
و در رفتن و رفتار خود ميانه رو باش، و از صداى خود بكاه، كه بدترين صداها صداى خران است.
وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ
و صداى خويش را فرود آور و فرياد مزن، بلكه به آرامى و فروتنى با پروردگارت سخن بگو. به باور پارهاى منظور اين است كه:
به هنگام سخن، صداى خويشتن را بلند نكن و فرياد مزن، بلكه به آرامى و وقار سخن بگو!
إِنَّ أَنكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ
چرا كه ناخوش آيندترين و زشتترين صداها صداى خران است.
.
با اين بيان پدر نمونه در اندرز انسانساز خويش به فرزندش، او را به ميانهروى و اعتدال در راه رفتن و سخن گفتن فرمان مىدهد.
از «زيدبن على» آوردهاند كه: منظور صداى نخراشيده انسانهاى مغرور و تربيت نيافته است كه بسان صداى حيوان مورد اشاره است؛
و بدينسان عناصر فرومايه و بى ادب را قرآن شريف به چهارپايانى تشبيه مىكند.
از حضرت صادق عليه السلام آوردهاند كه منظور عطسه زدن بسيار بلند و ناسنجيده و يا فرياد برآوردن و بانگ زدن كسى است كه بدون هيچ نياز به پرخاش و فرياد،
صداى خود را به گونه اى بلند مىكند كه از وقار و شكوه و زيبايى مىافتد؛
روشن است كه اگر در اين كار هدفى درست داشته باشد و يا براى انجام كار شايسته و بايستهاى، بسان تلاوت قرآن و... صداى خود را بلند كند، هرگز شامل اين هشدار نمىگردد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تفسیر مجمع البیان
تبیان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
33 / 40
5 تا جریمه داشتم که یکیشو خوندم
ممنون از آقا حسام بابت زحماتشون
با اجازتون نکته ی امشب رو من میگم
:.❖.::: روز سیُ چهارم و نکته سیُ چهارم از چله چهارم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
◆◇ -از صدای خود بکاه! - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
تجربم : تو این 30 و چند روز خیلی سعی کردم رو عصبانیتم کنترل داشته باشم
خیلی وقتا به خاطر شیطنت های داداشم رو سرش داد میکشیدم و مامانم هم گاهی ناراحت میشد
اما الان سعی میکنم با مهربونی یا با لحن آروم بهش تذکر بدم
یا اینکه سکوت کنم و چیزی نگم
اینطوری تاثیر خیلی بهتری داره و بیشتر به حرفم گوش میده و زد و خوردی هم پیش نمیاد
گاهی هم یه کوچولو عصبانی میشم ولی خب سریع سعی میکنم عذر خواهی کنم
چند روز پیش سوره ی لقمان رو میخوندم
این آیه رودیدم که به موضوع اینجا هم ربط داره
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
از نصایح لقمان به فرزندش:
وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِن صَوْتِكَ إِنَّ أَنكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ (19لقمان)
و در رفتن و رفتار خود ميانه رو باش، و از صداى خود بكاه، كه بدترين صداها صداى خران است.
وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ
و صداى خويش را فرود آور و فرياد مزن، بلكه به آرامى و فروتنى با پروردگارت سخن بگو. به باور پارهاى منظور اين است كه:
به هنگام سخن، صداى خويشتن را بلند نكن و فرياد مزن، بلكه به آرامى و وقار سخن بگو!
إِنَّ أَنكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ
چرا كه ناخوش آيندترين و زشتترين صداها صداى خران است.
.
با اين بيان پدر نمونه در اندرز انسانساز خويش به فرزندش، او را به ميانهروى و اعتدال در راه رفتن و سخن گفتن فرمان مىدهد.
از «زيدبن على» آوردهاند كه: منظور صداى نخراشيده انسانهاى مغرور و تربيت نيافته است كه بسان صداى حيوان مورد اشاره است؛
و بدينسان عناصر فرومايه و بى ادب را قرآن شريف به چهارپايانى تشبيه مىكند.
از حضرت صادق عليه السلام آوردهاند كه منظور عطسه زدن بسيار بلند و ناسنجيده و يا فرياد برآوردن و بانگ زدن كسى است كه بدون هيچ نياز به پرخاش و فرياد،
صداى خود را به گونه اى بلند مىكند كه از وقار و شكوه و زيبايى مىافتد؛
روشن است كه اگر در اين كار هدفى درست داشته باشد و يا براى انجام كار شايسته و بايستهاى، بسان تلاوت قرآن و... صداى خود را بلند كند، هرگز شامل اين هشدار نمىگردد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تفسیر مجمع البیان
تبیان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1392 اسفند 2، 20:50
سلام،
چله که داره تموم میشه و فکر کنم خودم باید این کار رو شروع کنم و توفیق نداشتم با شما شروع کنمش؛
متاسفانه در زمینه ی نکته ای که سنا خانم نوشتن، روم سیاهه و نکته ی قبلی آقا حسام هم تکان دهنده است؛
میخوام انشاالله بسوزونم ریشه ی این خوره ی ایمان رو؛
خدا کنه موفق بشم.
چله که داره تموم میشه و فکر کنم خودم باید این کار رو شروع کنم و توفیق نداشتم با شما شروع کنمش؛
متاسفانه در زمینه ی نکته ای که سنا خانم نوشتن، روم سیاهه و نکته ی قبلی آقا حسام هم تکان دهنده است؛
میخوام انشاالله بسوزونم ریشه ی این خوره ی ایمان رو؛
خدا کنه موفق بشم.
1392 اسفند 2، 21:17
سلام به همه ي عاشقان امام زمان
من امروز هم خوووندم
31/40
من امروز هم خوووندم
31/40
1392 اسفند 3، 8:00
ُسلام
35/40
35/40
1392 اسفند 3، 10:13
سلام دوستان..:give_rose:
35/40
35/40
1392 اسفند 3، 14:47
سلام
35/40
35/40
صفحهها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222