سلام دوستان
عطا.............. 5 / 40
التماس دعا
سلام
روز پنجم از چله ی سوم
و
پیام پنجم
--------------------------------------------------
رسول اکرم(ص) می فرماید: «دروغ از روزی انسان می کاهد.»
کاهش رزق از آثار اجتماعی دروغ است، چرا که دروغگو اعتماد را از دست می دهد و با از دست دادن اعتماد به نفس عمومی در نتیجه فعالیت های اقتصادی او محدود می شود و همین امر سبب نقصان رزق و روزی می شود.
....
....
.....
....
....
....
----------------------------------------------------
انها که تن به هر ذلتی می دهند تا زنده بمانند مرده های خاموش و پلید تاریخند و ببینید ایا کسانی که سخاوتمندانه با حسین به قتلگاه خویش امده اند و مرگ خویش را انتخاب کرده اند در حالی که صد ها گریز گاه آبرومندانه برای ماندنشان بود و صد ها توجیه شرعی و دینی برای زند ماندنشان توجیه و تاویل نکرده اند و مرده اند اینها زند ه هستند یا انها که برای ماندنشان تن به ذلت و پستی رها کردن حسین و تحمل یزید دادند ؟ کدام هنوز زنده اند ؟
--------------------------------------------------------------
........................
سلام به دوستان خوب کانونیم
تولد دوباره 5 از 40
دوستان خوبم منو تو دعاهای خوبتون یادی کنید،انشالله هممون عاقبت به خیر بشیم
سلام به دوستان خوب کانونیم
تولد دوباره 6 از 40
سلام
خداروشکر امروزم خوندم و از نظر دروغ هم خوب بود
سورد313.........40/6
یا علی
سلام
عطا................6 / 40
موفق باشید
التماس دعا
سلام
خداقوت بچه ها
خیلی مراقبم این روزا
ممنون ک باعث شدید بیشتر حواسم به حرف زدنم باشه
مسافرکوچولو6/40
خدایا کمکم کن
سلام
روز هفتم از چله ی سوم
و
پیام هفتم
----------------------------------------------
«توریه»، اصطلاحی در متون دینی است به این معنی که گوینده سخن، معنایی از کلام خود را که منظورش نیست، به مخاطب منتقل کند. توریه، در لغت به معنای پنهان کردن، پوشانیدن و افشا نکردن راز است.
[b]به این کار در فقه [/b]«توریه» گویند که در مواقع لزوم و حساس، از آن قانون استفاده کنیم تا از دروغ گفتن پرهیز شود و در عین حال از فسادهای احتمالی هم پیشگیری شود. ولی متاسفانه برخی معنای واقعی آن را نیافته و دائم از آن استفاده میکنند.
مسئلهای که باید مورد توجه قرار دهیم این است که دروغ منفعتخیز را با دروغ مصلحتآمیز اشتباه نکنیم. چرا که برخی برای منفعت خود دروغ میگویند حال آن که فقه اسلامی میگوید: جایی که مصلحت است و از راست گفتن مفاسدی ایجاد میشود، آنجا مجبور هستیم به خاطر یک مصلحت و نه به خاطر منفعت، دروغ بگوییم، که در اینجا برای این که ذهن، به انحراف عادت نکند، یک چیزی به ذهن خطور دهیم و به زبان چیز دیگری بیاوریم.
....
....
....
....
....
....
--------------------------------------------------------
اگر از ما بپرسند که چرا در روز عاشورا حسین حسین میکنید و به خود می زنید باید بگوییم می خواهیم حرف اقایمان را بگوییم
ألا ترون أن الحق لا يُعمل به ، وأنّ الباطل لا يُنهى عنه ، ليرغب المؤمن في لقاء الله محقّا می خواهیم تجدید حیات کنیم می خواهیم روح اسلام ،حس امر به معروف و نهی از منکر احساس شهادت و جهاد و فداکاری در راه حق در ما زنده شود این فلسفه عاشورا است مقصود این است که داستان کربلا به صورت یک مکتب تعلیمی و تربیتی همیشه زنده بماند فلسفه این کار تهدید دشمن و تقبیح کار های انهاست نه گناه کردن و بعد به نام حسین بخشوده شدن گناه ما ان وقت بخشوده میشود که روح ما با او پیوند بخودر و علامتش این است که دیگر دنبال گناه نرویم
------------------------------------------------
........................