کانون

نسخه‌ی کامل: چله‌های عاشقی گروهی)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 تو این مدت بااینکه خیلی نرسیدم بیام واسه اعلام وضعیت ولی همچنان به لطف خدا منم هر روز دعا رو میخونم. اما پیدا کردن مصادیق بخل تو وجودم برام خیلی سخته نمیدونم دقیقا چکار کنم.
یاعلی
"به توکل نام عظمت بسم الله الرحمن الرحیم"

Mehdi.R خرداد 18  40/17
..:::   نکته ی هفدهم از چله دهم   :::..:





◇-          ...    اراده باطل   ...              - ◇


«بخیلی نزد کوزه گری رفت و از او خواست کاسه ای و کوزه ای بسازد.

کوزه گر گفت: به آن دو چه حک کنم؟

بخیل گفت: و اما بر روی کوزه حک نما: «فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنّی؛ هر که از آن بیاشامد، از من نیست.» (بقره: 249)

و بر روی کاسه نیز بنویس: «وَ مَنْ لَمْ یَطْعَمْهُ فَإنَّهُ مِنّی؛ هر که از آن نخورد، او از من است». (بقره: 249)


Vamonde

.:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::.

دوستان حتما متن و ترجمه آیه 249 سوره بقره رو بخونین..1
سلام
بامزه!
دیشب نخوندم، امشب خوندم ... بعد خوندن مقداری حس گشایش کردم ... دعای عجیبیه ... غافلانه که میخونم اثر داره، چه برسه با توجه خوندن.
سلام 

منم میخوام شرکت کنم لطفا یکی بهم بگه الان میتونم یا نه 
باید بمونم بعدا
مرسی
قاصدک    40/17
سلام
ترانه:17/40
"به توکل نام عظمت بسم الله الرحمن الرحیم"

Mehdi.R خرداد 18  40/18
سلام
(1394 تير 4، 4:26)sh.nima76 نوشته است: [ -> ]سلام 

منم میخوام شرکت کنم لطفا یکی بهم بگه الان میتونم یا نه 
باید بمونم بعدا
مرسی

خوش آمدید..

اما اخوی ما 18 روز رو طی کردیم..فقط باید بعد از ما 18 روز خودتون ادمه بدید..53258zu2qvp1d9v
از همین حالا میتونین برای ترک بخل تلاش کنین.. اشکالی نداره..1


ان شاء الله خدا ب هممون کمک کنه..
یاعلی.53
..:::   نکته ی هجدهم از چله دهم   :::..:




◇-          ...   درمان بخــل  ...              - ◇


درمان بیماری بخل از دو راه کامل می شود، علمی و عملی.
 
راه علمی آن است که آدمی آفت بخل و فایده جود و سخاوت را بشناسد، و طریق عملی آن است که بذل و بخشش کند هر چند با تکلف و مشقت باشد تا اینکه صفت جود و کرم برای او طبیعی شود.
 
پس هر که خواستار معالجه بخل و بر طرف کردن این بیماری است و بخواهد صفت جود و سخاوت را کسب کند باید در اخباری که در ذم بخل و مدح سخاوت رسیده بسیار بیندیشد،
و وعده و وعید عذابی را که خداوند بر صفت بخل داده به نظر آورد، و احوال بخیلان و نفرت طبع را از ایشان ملاحظه کند، تا به نور معرفت دریابد که در دنیا و آخرت بذل و احسان برای او از امساک بهتر است.

آنگاه خود را بر بذل و گذشت از مال وادار سازد، و پیوسته چنین کند تا میل و رغبت او به بذل و بخشش برانگیخته شود، و چون این رغبت در وی پدید آید باید از حالت نخست اجتناب نماید و در عطا و بخشش درنگ نکند، زیرا شیطان او را از فقر می ترساند و در مقام وسوسه از جود و بذل باز می دارد.

128fs318181
.:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::.
سلام به همگی 
با آرروی قبولی عبادت ها 

18 روز از 40 روز 
(به غیر از امروز جمعه ..یعنی آمار تا دیروزه)
البته یه روز دیر رسیدم خونه و تا رسیدم خوابم برد :( که اون رو جریمش رو دادم و دوباره هم خوندم خودش رو 

در پناه حق و خیلی ممنون از همه به خصوص بانو سها 

53
"به توکل نام عظمت بسم الله الرحمن الرحیم"

Mehdi.R خرداد 18  40/19
قاصدک    40/19
..:::   نکته ی نوزدهم از چله دهم   :::..:




◇-          ...   درمان بخــل  ...              - ◇


اگر مرض بخل مزمن شده باشد و به آنچه گفته شد دفع نشود، از راههای علاجش این است که خود را به نام نیک و اشتهار به جود و کرم بفریبد و حتی به قصد ریا و شهرت بذل و بخشش کند تا نفس خود را به طمع شهرت به صفت جود و سخاوت راغب نماید و مطیع سازد، و به این ترتیب رذیلت بخل را از خود بزداید و خبث ریا را به دست می آورد،

و لکن بعد از آن باید به علاج ریا پردازد. و این مانند آن است که چون کودک را می خواهند از شیر بگیرند و شیر را از یاد او ببرند وی را به گنجشک و امثال آن سرگرم می کنند، نه برای اینکه گنجشک بازی بذاته مطلوب است، بلکه برای اینکه از شیر منصرف شود و آنگاه از آن نیز با تدبیری دیگر دست بدارد، پس طلب شهرت و نام آوری به منزله دلداری نفس است هنگام باز داشتن او از مال، و سپس به اصلاح قصد و نیت پرداخته می شود.

بنابراین این صفات رذیله و پست را باید با تسلط یکی بر دیگری از میان برد تا همگی دفع و ریشه کن شود، چنانکه شهوت بر غضب مسلط می شود و از شدت آن می کاهد، و غضب بر شهوت مسلط می شود و هیجان آن فرو می نشیند.

و سنت خداوند به دفع بعضی از امور زیان آور و هلاک کننده به وسیله بعضی دیگر جاری است تا آنکه همگی از میان برود، خواه این موذی ها از قبیل صفات باشند یا اشخاص ستمکار و شریر. مگر نمی بینی که ظالمان و اشرار را بر یکدیگر مسلط می کند تا سرانجام همگیشان نابود شوند؟


[تصویر:  128fs318181.gif]
.:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::..:::.[تصویر:  8.gif].:::.
سلام
استدلات این نکته ی آخر معلوم نبود درست باشه؛
اینکه خاصیت بدی ها اینه که با هم در تضادند و با هم جمع پذیر نیستن و متشتت اند یه بحثه (مثلا در سوره ی حشر، در فضای آیاتی که داره در مورد اجتماع اهل کتاب و منفقین صحبت میکنه و خبر از ناپایداری این اجتماع میده میفرماید: تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتا)
اما اینکه کسی بخواد بدی رو با بدی دیگری بشوره، یه بحث دیگه است؛
از شیوی قیاس استفاده شده بود 
و قیاس جزء مواردیه که، فکر میکنم، همیشه مقبول علم منطق نمیفته؛

برای دیروز رو بعد نماز صبح خوندم و برای امروز رو خوندم.