سلام ،
خیلی خوبه من خیلی دوست دارم این رو ..خدا توفیق بده تا تهش بمونیم ، سام دی سون رو هم ایشالله اضافه میکنید به لیست ؟
خیلی ممنون
یا علی مددی
سبام اسم منم بنويسين
اجرتون با امام حسين(ع)
سلام
خدا توفیق بده منم هستم]
منم هستم ولی مدام نمیام اعلام وضعیت کنم
بسم الله الرحمن الرحیم
╗═╘اولین روز از چله هشتم
╛═╔
╗═╘ نکته اول
«وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوالِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیسَ أَبى وَاسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرین»
.:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦
«و (یاد كن) هنگامى را كه به فرشتگان گفتیم:
براى آدم سجده وخضوع كنید!
همگىسجده كردند جز ابلیس كه سر باز زد، و
تكبر ورزید، (و بهخاطر نافرمانى و تكبرش) از
كافران شد.»
.:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦ .:.
♦
التماس دعا
یا زهرا
سلام
نمیدونم مصداق تکبر چیه تو شرایط الان..
اخم ب کار کسی ک ب نظر اون کار اشتباه بوده آیا تکبره؟ (غرض امر بمعروف نبوده)
الحمدلله..
2/40
در پناه خدا..
یاعلی.
سلام
تعریف از خود تکبره؟ اونم جلوی کسی که متکبره؟
2/40
یاعلی.
بسم الله الرحمن الرحیم
╗═╘دومین روز از چله هشتم
╛═╔
╗═╘ نکته دوم
.:. .:. .:. .:. .:. .:. .:.
تکبر در لغت به معنای تَعَظُم ،(خود را بزرگ پنداشتن ) آمده است
برخی ، کبر استکبار و تکبر را برای اشاره به همین معنا به صورت یکسان به کار برده اند
ولی برخی میان کبر و تکبر فرق گذاشته اند
یعنی
کبر را امری باطنی و حالتی نفسانی دانسته
و
تکبر را به ثمرات ان امر باطنی که به صورت افعال و اقوال ظاهر می شود اطلاق کرده اند
اما در اصطلاح ، کبر از صفات نکوهیده ی نفسانی است که شخص متصف به ان ( متکبر) خود را در برابر دیگران بزرگ می بیند و دیگران را خوار و حقیر می شمارد
پس کبر یک حالت نفسانی است که در ان حالت انسان خود را برتر از دیگران می داند
و به اثار ناشی از این حالت درونی که در کلام یا رفتار شخص ظاهر می شود تکبر گفته می شود
به عبارت دیگر تکبر اظهار کردن کبر است
.:. .:. .:. .:. .:. .:. .:.
بسم الله الرحمن الرحیم
╗═╘سومین روز از چله هشتم
╛═╔
╗═╘ نکته سوم
.:. .:. .:. .:. .:. .:. .:.
در قران کریم تکبر از صفات بسیار نکوهیده بشر شمرده شده است . در برخی آیات به کلمه متکبر تصریح شده است مانند آیاتی که دوزخ را جایگاه متکبران معرفی میکنند
در برخی آیات نیز با کلمات
مستکبر
( نحل 23)
استکبار
(نساء 173)
و مختال فخور
(لقمان 18 و حدید 23 ) ، به این معنا اشاره شده است
در آیه 72 سوره ی زمر فرشتگان عذاب از میان تمام رذایل انسان بر تکبر دوزخیان تاکید دارند ، از این نکته می توان دریافت که سرچشمه اصلی گناهان تکبر و تسلیم نشدن به حق است ، در برابر ، به قرینه در آیه50 سوره ی نحل می توان نشانه نفی استکبار را عمل به اوامر الهی بدون چون و چرا دانست.
.:. .:. .:. .:. .:. .:. .:.