1394 اسفند 6، 5:24
1394 اسفند 6، 22:04
❖.::: نکته ی ششم از چله دوازدهـــــــم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... رحــــــــــای سالــکــــ ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
کسي که اهل سير و سلوک است با تمني و آرزو به سر نمي برد. از اين رو در قرآن کريم، تمني محکوم شده است:
«ليس بأمانيکم و لا أماني أهل الکتاب»
کار نه با آرزو و تمنيات شما حاصل مي شود و نه با تمنيات يهوديان و مسيحيان برآورده مي شود.
کار با ايمان و با عمل صالح است..
.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا علی.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... رحــــــــــای سالــکــــ ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
کسي که اهل سير و سلوک است با تمني و آرزو به سر نمي برد. از اين رو در قرآن کريم، تمني محکوم شده است:
«ليس بأمانيکم و لا أماني أهل الکتاب»
کار نه با آرزو و تمنيات شما حاصل مي شود و نه با تمنيات يهوديان و مسيحيان برآورده مي شود.
کار با ايمان و با عمل صالح است..
.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا علی.
1394 اسفند 6، 23:19
سلام
۶/۴۰
+یه جریمه داشتم که ده بار آیت الکرسی خوندم
۶/۴۰
+یه جریمه داشتم که ده بار آیت الکرسی خوندم
1394 اسفند 7، 19:01
(1394 بهمن 30، 20:35)سها نوشته است: [ -> ]
الرّابِعَه: «مُناجات الرّاجِین»چهارم: مناجات امیدواران
بسم الله الرّحمن الرّحیم
بنام خداى بخشاینده مهربان
یا مَنْ اِذا سَئَلَهُ عَبْدٌ اَعْطاهُ، وَاِذا اَمَّلَ ما عِنْدَهُ بَلَّغَهُ، مُناهُ، وَاِذا اَقْبَلَ
اى که هرگاه بندهاى از او درخواست کند دهدش و هرگاه چیزى را که نزد او است آرزو کند بدان آرزو رساندش و چون بدو رو کند
عَلَیْهِ قَرَّبَهُ وَاَدْناهُ، وَاِذا جاهَرَهُ بِالْعِصْیانِ سَتَرَ عَلى ذَنْبِهِ وَغَطَّاهُ، وَاِذا
به مقام قرب و نزدیکى خویشش ببرد و چون به آشکارى گناهش کند پرده بر گناهش کشد و آن را بپوشاند و چون بر
تَوَکَّلَ عَلَیْهِ اَحْسَبَهُ وَکَفاهُ، اِلهى مَنِ الَّذى نَزَلَ بِکَ مُلْتَمِساً قِراکَ
او توکل کند کفایتش کند و بسش باشد خدایا کیست که بر درگاه تو بار اندازد و میهماننوازیت خواهد
فَما قَرَیْتَهُ، وَمَنِ الَّذى اَناخَ بِبابِکَ مُرْتَجِیاً نَداکَ فَما اَوْلَیْتَهُ، اَیَحْسُنُ
و تو پذیرائیش نکنى و کیست که مرکب نیاز خود به دربارت خواباند و امید بخششت داشته باشد و تو احسانش
اَنْ اَرْجِعَ عَنْ بابِکَ بِالْخَیْبَهِ مَصْرُوفاً، وَلَسْتُ اَعْرِفُ سِواکَ مَوْلىً
نکنى آیا خوبست که من ناامید از درگاهت باز گردم با اینکه جز تو مولایى را که به احسان نامور باشد
بِالْأِحْسانِ مَوْصُوفاً، کَیْفَ اَرْجُو غَیْرَکَ وَالْخَیْرُ کُلُّهُ بِیَدِکَ، وَکَیْفَ
نشناسم چگونه به جز تو امید داشته باشم با اینکه هر چه خیر است بدست تو است و چگونه
اُؤَمِّلُ سِواکَ وَالْخَلْقُ وَالْأَمْرُ لَکَ، أَاَقْطَعُ رَجآئى مِنْکَ وَقَدْ اَوْلَیْتَنى
به جز تو آرزومند باشم با اینکه خلقت و فرمان از آن تو است آیا براستى امیدم را از تو قطع کنم با اینکه تو
ما لَمْ اَسْئَلْهُ مِنْ فَضْلِکَ، اَمْ تُفْقِرُنى اِلى مِثْلى وَاَنَااَعْتَصِمُ بِحَبْلِکَ، یا
از فضل خویش به من عطا کردى چیزى را که من درخواست نکرده بودم یا مرا بمانند خودم نیازمند سازى با اینکه من به رشته تو
مَنْ سَعَدَ بِرَحْمَتِهِ الْقاصِدُونَ، وَلَمْ یَشْقَ بِنَقْمَتِهِ الْمُسْتَغْفِرُونَ، کَیْفَ
چنگ زدم اى که به رحمتش سعادتمند گردند قاصدان او و دچار بدبختى و عذاب و کیفرش نشوند آمرزش خواهانش چگونه
اَنْسیکَ وَلَمْ تَزَلْ ذاکِرى، وَکَیْفَ اَلْهُو عَنْکَ وَاَنْتَ مُراقِبى، اِلهى
فراموشت کنم با اینکه تو همیشه به یاد منى و چگونه از یاد تو بیرون روم با اینکه تو همیشه مراقب من هستى خدایا
بِذَیْلِ کَرَمِکَ اَعْلَقْتُ یَدى، وَلِنَیْلِ عَطایاکَ بَسَطْتُ اَمَلى، فَاَخْلِصْنى
من به ذیل کرمت دست انداختم و براى دریافت عطاهایت دامن آرزویم را گستردهام پس مرا بوسیله یگانگى
بِخالِصَهِ تَوْحیدِکَ وَاجْعَلْنى مِنْ صَفْوَهِ عَبیدِکَ، یا مَنْ کُلُّ هارِبٍ اِلَیْهِ
خالص خود خالص گردان و از زمره بندگان برگزیدهات قرارم ده اى که هر گریختهاى به او
یَلْتَجِئُ، وَکُلُّ طالِبٍ اِیَّاهُ یَرْتَجى، یا خَیْرَ مَرْجُوٍّ، وَیا اَکْرَمَ مَدْعُوٍّ، وَیا
پناه برد و هر جویندهاى به او امید دارد اى بهترین مایه امید و اى بزرگوارترین خوانده شده و اى
مَنْ لا یَرَدُّ سآئِلَُهُ، وَلا یُخَیَِّبُ امِلَُهُ، یا مَنْ بابُهُ مَفْتُوحٌ لِداعیهِ، وَحِجابُهُ
کسى که خواهندهاش را دست خالى باز نگرداند و آرزومندش را نومید نسازد اى که درگاه او به روى خوانندگانش باز و پردهاش
مَرْفُوعٌ لِراجیهِ، اَسْئَلُکَ بِکَرَمِکَ اَنْ تَمُنَّ عَلَىَّ مِنْ عَطآئِکَ بِما تَقِرُّ بِهِ عَیْنى، وَمِنْ
براىامیدواربهاوبالا زده است از تو خواهم به بزرگواریت که بر من بخشى از عطاى خویش به حدى که دیدهام بدان روشن گردد و از
رَجآئِکَ بِما تَطْمَئِنُّ بِهِ نَفْسى، وَمِنَ الْیَقینِ بِما تُهَوِّنُ بِهِ عَلَىَّ مُصیباتِ الدُّنْیا،
امیدت بدان مقدار که خاطرم اطمینان یابد و از یقین بدان اندازه که پیشآمدهاى ناگوار دنیا بر من آسان گردد
وَتَجْلُو بِهِ عَنْ بَصیرَتى غَشَواتِ الْعَمى، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.
و بوسیله آن پردههاى سیاه کوردلى از دیده دل دور شود به رحمتت اى مهربانترین مهربانان
میتونین با صدای آقای مطیعی بشنوین
التماس دعا.
یاعلی.
خدایا امیدمون تویی
کمکمون کن
من دیروز فراموشی داشتم!
1394 اسفند 7، 20:23
❖.::: نکته ی هفتم از چله دوازدهـــــــم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... عوامل نا امیدی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
چند عامل را مي توان در پديد آمدن حالت يأس موثر دانست:
الف: گناه و اصرار بر آن:
كسي كه زياد گناه مي كند و يا زياد توبه مي شكند در صورتي كه ايماني راسخ به رحمت و لطف پروردگار نداشته باشد در معرض يأس از رحمت خدا قرار مي گيرد.
هر گناهي قابل توبه است و خداوند خود فرموده است :
«ان الله يغفر الذنوب جميعا ; خداوند همه گناهان را مي آمرزد»
صد بار اگر توبه شكستي باز آي - اين درگه ما درگه ناميدي نيست.
گناه نااميدي از خداوند، از نظر بزرگي ،از خود گناهي كه ما انجام مي دهيم بزرگتر است.
در ميان گناهان، قتل يكي از بزرگترين گناهان است . حتي در قتل عمد هم اگر انسان واقعا توبه كند و آنچه را كه لازم است تدارك كند،قابل بخشش است.
پس در هيچ حالتي نبايد از توبه و بخشش گناهان و رحمت الهي نااميد شد، چرا كه گناه نااميدي از خداوند حتي از قتل انسان نيز بزرگتر است.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا زهرا
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... عوامل نا امیدی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
چند عامل را مي توان در پديد آمدن حالت يأس موثر دانست:
الف: گناه و اصرار بر آن:
كسي كه زياد گناه مي كند و يا زياد توبه مي شكند در صورتي كه ايماني راسخ به رحمت و لطف پروردگار نداشته باشد در معرض يأس از رحمت خدا قرار مي گيرد.
هر گناهي قابل توبه است و خداوند خود فرموده است :
«ان الله يغفر الذنوب جميعا ; خداوند همه گناهان را مي آمرزد»
صد بار اگر توبه شكستي باز آي - اين درگه ما درگه ناميدي نيست.
گناه نااميدي از خداوند، از نظر بزرگي ،از خود گناهي كه ما انجام مي دهيم بزرگتر است.
در ميان گناهان، قتل يكي از بزرگترين گناهان است . حتي در قتل عمد هم اگر انسان واقعا توبه كند و آنچه را كه لازم است تدارك كند،قابل بخشش است.
پس در هيچ حالتي نبايد از توبه و بخشش گناهان و رحمت الهي نااميد شد، چرا كه گناه نااميدي از خداوند حتي از قتل انسان نيز بزرگتر است.
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا زهرا
1394 اسفند 8، 9:47
8/40
1394 اسفند 8، 11:21
قاصدک 8/ 40
1394 اسفند 8، 17:22
سلام
2 روز فراموشی( جریمه : خواندن 20 بار آیه الکرسی)
انیس 6/ 40
2 روز فراموشی( جریمه : خواندن 20 بار آیه الکرسی)
انیس 6/ 40
1394 اسفند 8، 21:23
❖.::: نکته ی هشتم از چله دوازدهـــــــم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... عوامل نا امیـــــــــــدی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
چند عامل را مي توان در پديد آمدن حالت يأس موثر دانست:
ب: استعجال :
كسي كه دعا مي كند و از درگاه خداوند درخواستي دارد چون خواسته اش برآورده نمي شود و دعايش مستجاب نمي گردد، ممكن است گمان كند كه نظر رحمت خداوند از او برگشته است و نااميد گردد.
امام صادق(عليه السلام) مي فرمايند:
لا يزال المومن بخير و رخاء و رحمة من اللَّه، مالم يستعجل فيقنط، فيترك الدعاء قلا له: كيف يستعجل؟ قال: يقول: قد دعوت منذكذا و كذا و لا اري الاجابة؛
مومن پيوسته در نيكي و راحتي و مهرباني خداست تا زماني كه استعجال نكند پس چون استعجال كند نوميد مي شود و دعا را ترک مي كند.
راوي مي گويد: از ايشان پرسيدم: چگونه استعجال مي كند؟
فرمودند: با خود مي گويد مدتي طولاني دعا كردم و اجابت نشد.
استعجال به معني عجله كردن و خواستن چيزي قبل از رسيدن وقت آن و تحقّق زمينههاي لازم براي آنست..
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا زهرا
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... عوامل نا امیـــــــــــدی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
چند عامل را مي توان در پديد آمدن حالت يأس موثر دانست:
ب: استعجال :
كسي كه دعا مي كند و از درگاه خداوند درخواستي دارد چون خواسته اش برآورده نمي شود و دعايش مستجاب نمي گردد، ممكن است گمان كند كه نظر رحمت خداوند از او برگشته است و نااميد گردد.
امام صادق(عليه السلام) مي فرمايند:
لا يزال المومن بخير و رخاء و رحمة من اللَّه، مالم يستعجل فيقنط، فيترك الدعاء قلا له: كيف يستعجل؟ قال: يقول: قد دعوت منذكذا و كذا و لا اري الاجابة؛
مومن پيوسته در نيكي و راحتي و مهرباني خداست تا زماني كه استعجال نكند پس چون استعجال كند نوميد مي شود و دعا را ترک مي كند.
راوي مي گويد: از ايشان پرسيدم: چگونه استعجال مي كند؟
فرمودند: با خود مي گويد مدتي طولاني دعا كردم و اجابت نشد.
استعجال به معني عجله كردن و خواستن چيزي قبل از رسيدن وقت آن و تحقّق زمينههاي لازم براي آنست..
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا زهرا
1394 اسفند 9، 9:15
سلام
2 روز فراموشی( جریمه : خواندن 20 بار آیه الکرسی)
انیس 7/ 40
2 روز فراموشی( جریمه : خواندن 20 بار آیه الکرسی)
انیس 7/ 40
1394 اسفند 9، 10:07
سلام
9/40
9/40
1394 اسفند 9، 22:44
❖.::: نکته ی نهــم از چله دوازدهـــــــم :::.❖.:
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... عوامل نا امیـــــــــــدی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
از دیگر عوامل در پديد آمدن حالت يأس :
ج: گمان بد به خداوند : .
یکی از عواملی که سبب می شود امید ما نسبت به خداوند تبدیل به یاس و نا امیدی شود گمان بد به خداوند است.
مادر مقدس اردبیلی از دنیا رفت. ایشان و پدرشان شهر به شهر می آمدند تا به مراسم مادر برسند و هرجا می رفتند مردم به استقبال می آمدند. به روستایی رسیدند که کدخدای آن اهل ظلم و تعدی بود. همه به استقال او رفتند اما کدخدا نرفت. همسرش گفت: چرا نرفتی؟ گفت: من کجا مقدس اردبیلی کجا؟ آن شب آخرین شب عمر کد خدا بود. برای نماز شب وقتی مقدس اردبیلی بیدار شد به میزبان گفت: به ما دستور دادند در تشیع و تدفین کدخدا شرکت کنیم. میزبان گفت: اولا او تا دیشب زنده بود وثانیا او فرد ظالمی بود. مقدس اردبیلی گفت: هرچه من می گویم و راه افتادند به درخانه کدخدا و صدای نالۀ زن و بچه او را شنیدند. همسرش گفت: دیشب یک مرتبه حال کدخدا بهم خورد.گفت: جایم را در حیاط بندازید و یک جمله گفت و از دنیا رفت. گفت خدایا اگر مقدس اردبیلی را ببخشی که کاری نکرده ای بیا من را ببخش که یک عمر معصیت کردم و با تو دشمنی کردم و مقدس اردبیلی گفت چون جملۀ او بوی امید می داد خدا از او گذشت...
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا زهرا
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
◇- ... عوامل نا امیـــــــــــدی ... - ◇◆
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◆◇◆◆◇◆
از دیگر عوامل در پديد آمدن حالت يأس :
ج: گمان بد به خداوند : .
یکی از عواملی که سبب می شود امید ما نسبت به خداوند تبدیل به یاس و نا امیدی شود گمان بد به خداوند است.
مادر مقدس اردبیلی از دنیا رفت. ایشان و پدرشان شهر به شهر می آمدند تا به مراسم مادر برسند و هرجا می رفتند مردم به استقبال می آمدند. به روستایی رسیدند که کدخدای آن اهل ظلم و تعدی بود. همه به استقال او رفتند اما کدخدا نرفت. همسرش گفت: چرا نرفتی؟ گفت: من کجا مقدس اردبیلی کجا؟ آن شب آخرین شب عمر کد خدا بود. برای نماز شب وقتی مقدس اردبیلی بیدار شد به میزبان گفت: به ما دستور دادند در تشیع و تدفین کدخدا شرکت کنیم. میزبان گفت: اولا او تا دیشب زنده بود وثانیا او فرد ظالمی بود. مقدس اردبیلی گفت: هرچه من می گویم و راه افتادند به درخانه کدخدا و صدای نالۀ زن و بچه او را شنیدند. همسرش گفت: دیشب یک مرتبه حال کدخدا بهم خورد.گفت: جایم را در حیاط بندازید و یک جمله گفت و از دنیا رفت. گفت خدایا اگر مقدس اردبیلی را ببخشی که کاری نکرده ای بیا من را ببخش که یک عمر معصیت کردم و با تو دشمنی کردم و مقدس اردبیلی گفت چون جملۀ او بوی امید می داد خدا از او گذشت...
❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖.:::..:::.❖
التماس دعا
یا زهرا
1394 اسفند 9، 22:52
کاش در باره مورد ج بیشتر بگی سها خانم
1394 اسفند 9، 23:18
سلام
چشم...البته فقط با مثال میشه توضیح داد..
توی نکته ی فردا میگم ان شاء الله...
(نکته امشب رو هم ویرایش میکنم.. )
یاعلی.
چشم...البته فقط با مثال میشه توضیح داد..
توی نکته ی فردا میگم ان شاء الله...
(نکته امشب رو هم ویرایش میکنم.. )
یاعلی.
1394 اسفند 10، 8:47
سلام
2 روز فراموشی( جریمه : خواندن 20 بار آیه الکرسی)
انیس 8/ 40
2 روز فراموشی( جریمه : خواندن 20 بار آیه الکرسی)
انیس 8/ 40
صفحهها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222