کانون

نسخه‌ی کامل: آرشیو تجربیات شما در ترک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام عرض میکنم خدمت همه ی دوستان . امیدوارم همگی خوب باشید و به درجات عالی انسانیه برسید .

دوستان من میخوام یه چیزو صادقانه بگم . کانون یه فرصته برای انسان شدن . برای والا شدن . برای رسیدن به مقام والای انسانیت .

حالا میگید چجوری ؟ ببنید خیلی چیزا اینجا پیش میاد . از جمله تیکه هایی که بعضی ها ممکنه بهت بپرونن و یا اتفاقات دیگه . البته خدا را شکر از این اتفاقا خیلی کم می افته . اما همه ی این ها داره یه چیزو به ما میگه . برادر من . خواهر من . روی نفست پا بذار . روی خواسته های نفست پا بذار .

اگه کسی بهت چیزی گفت که عصبانی شدی . کظم غیظ کن . اگر کسی مسخرت کرد . باسش دعا کن . اگه کسی ازت بابت رفتارت توضیح خواست توضیح بده نه اینکه بگی دلم خواست .

دلم خواست یعنی شیطان یعنی نفس اماره .

تو اینجا یاد میگیری نمازتو سر وقت بخونی . تو اینجا یاد میگیری بایستی با برنامه زندگی کنی. تو اینجا خیلی چیزا یاد میگیری که برای یاد گرفتنش نیاز به یه عمر زندگی داره تا بخوای اونا را بفهمی .

گاهی اوقات کارای بچگانه ازت سر میزنه و مدیران اینجا میان گوشتو میکشن . و اونم فقط به خاطر خودت . و صد البته به خاطر بقیه .

اینجا فضا عاری از دشمنی هست . من به شخصه لذت میبرم میام اینجا و مطلب میذارم . باور کنید . اگر ما از کانون از همه ی امکاناتش استفاده کنیم . باور کنید به یه سری استعداد هایی که داریم ولی تا حالا کشفش نکردیم . پی میبریم .

فلذا به همه ی تاپیک ها و تالار ها برید . چیز هایی یافت میشود از جنس انسانیت . افرادی یه سری متن نوشتن که انسان شدن و از اینجا رفتن .

پس خوب قدر بدونیم. قدر این فرصت که ایجاد شده . و از طرفی قدر خودمون را هم بدونیم . این لحظات زیبای انسان شدن را قدرش را بدونیم .

دوستان چند تا تاپیک هست که خیلی مهمه و میتونه بهتون بسیار کمک کنه . البته من خودم از شاگرد تنبل های کانونم . ولیکن عزمم بر اینه که برم و از همه ی امکانات ایجاد شده استفاده کنم .

تالار برنامه ریزی بسیار بهتون کمک میکنه . یعنی میخوام بگم دوستانی که خبر دارن بیان . همونجور که میدونید ما برای هر کاری نیاز به یه انگیزه داریم . و همچنین میدونید انسان در دو جا ارامش داره . یکی در طبیعت و دیگری در جمع .

پس پیوسته بیایم اینجا .

اما من به عنوان یه برادر خواهش میکنم . به تالار برنامه ریزی بیاید. تا خیلی بهینه از وقتتون استفاده کنید .و همچنین به تاپیک نماز هم بیاید . که بسیار میتونه بهتون کمک کنه . من خودم به شخصه قبلن ها که شکست میخوردم . همیشه یادمه روز قبلش یا از چند روز قبلش نماز را ترک کرده بودم . و یادمه قبل ترک نماز من یه جا به شیطان و نفس پا داده بودم .

مثلا خدای ناکرده یک صحنه ی حیوانی رادیده بودم و یا غذا زیاد خورده بودم و یا زیاد خوابیده بودم . اینا از این بود که خواستم بگم بعدش میبینید . که تاپیک کنترل نگاه و ذهن چقدر به ما کمک میکنه . من مطمئنم هر کی که داره این متنو میخونه داره لذت میبره . چون من خودم از نوشتن این مطلب دارم لذت میبرم . چون دارم با جان و دل این مطلب را مینویسم .

دوستان من . عزیزان . یه جیزی هم من دیدم . دوستان گفته بودن که بعد یه مدت ما مشکلات دیگه پیدا میکنیم که انرژی اولیه را برای ترک نداریم .

منم میخوام بگم ما اول بایستی بیایم انرژی را تعریف کنیم . منظورتون از انرژی همون عزم و اراده ی ذهنی هست . همین عزم و اراده ی ذهنی هم خودش تعریف داره . یعنی من نوعی از ان عمل شنیع و حیوانی به درجه ای از رنج رسیدم که اومدم تو گوگل دنبال راهکار برای ترکش گشتم و کانون را پیدا کردم .

در واقع این یکی از نکاتی هست که خیلی مهمه . ما همواره بایستی اون عمل پنیع و حیوانی که به ذهنمون میرسه باید یه حالت چندش و رنج خاصی به ما دست بده که از درون نفریت ما نسبت به اون عمل شنیع و پست متبادر بشه و بیان بشه . یک نفرت درونی .

اصلا کلا مباحث ترک به دو دسته تقسیم میشن . یکی ذهنی . و دیگری عملی . عملی همان لحظه های وسوسه هست که ما به گناه میگوییم نه . همان لحظاتی است که ما در مقابل صحنه های نجست قرار میگیریم و چشمان خود را میبندیم . همان نمازی است که با حضور قلب بایستی خوانده شود . دوستان بدون اغراق و شوخی اگر بخواهیم صحبت کنیم . میتوانیم بگوییم . که اگر ترک را به ماشین تشبیه کنیم . این ماشین نیاز به بنزین دارد . فلذا شما باید این بنزین را به ماشین خودتان بزنید و اگر نزنید میبینید که ماشین خاموش میشود . و از انجا که شیب تند بوده شما به سرعت به نقطه های پایین و اولیه بر میگردید. فلذا بنزین ماشین ترک را هر روز روزی پنج بار بزنیدیعنی نماز ها را بخوانیم. بعضی ها هم میتونن از لوارم جانبی استفاده کنن . مانند زنجیر چرخ که میتونیم ازش به عنوان ذکر و ادعیه و اعمال مستحبی یاد کنیم .

پس یادمون باشه ما اول باید از یه سراشبی بریم بالا . ولی بعدش میرسیم به قله اون موقع میشه سرازیری . یعنی خیلی کار راحت تر میشه . و دیگه اون فشار های روزهای اول ترک بر شما وارد نمیشه . و شما بیار از ان اینکه هر روز دارید روز خوب میسازید . دقت کنید. میسازید . بله شما خالق زندگی خودتون هستید. شما هر روز یاد میگیرید . اونجوری که بخواید میتونید باشید . نه اونجور که بقیه بخوان . در واقع شما هر روز یاد میگیرید که از قوه ی نیروی انتخاب خودتون استفاده کنید.

بعدش از طرفی هم مباحث ذهنی مطرح میشه . من فکر میکنم دوستان با خوندن متن هایی که من مینویسم خیلی انرژی میگیرن . اما واقعیتش اینه که اومدن به کانون بیشترین انرژی را میده .

خوشبختانه الان . کسایی که اینجا حضور دارن . خیلی راحتتر از زمان قبل به کانون اومدن به جلو میرن . بنا بر این نکته ی مهم اینه که ما در جو انجام کار مورد نظر قرار بگیریم . که در واقع هیچ حا این موضوع امکان پذیر نیست مگر در کانون و یا کلا در فضای مجازی .

اینم از مباحث ذهنی .

خیل خوشحال شدم که تونستم یه متن دیگه هم بنویسم . ممنون از کسانی که وقت میذارن مطالب منو میخونن .

برادر کوچک شما . عاشق امام رضا (ع) .

من الله توفیق .
تجرب من میگه بیکار نبودن مشغول بودن بهترین کار هست هر چیزی برای فراموشی این عمل

سعی کنید این چند حدیث فراموش نکنید بهش عمل کنید

امام علی علیه السلام :
«إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْتَرِفَ الْأَمِینَ»
خداوند انسان امینی را كه دارای حرفه است و به آن اشتغال دارد، دوست دارد.

حضرت علی (ع) فرمودند:
«من الفراغ تكون الصبوة»
میل به لذت های كودكانه (غیر عاقلانه) از فراغت و بیكاری سرچشمه میگیرد.

و چه زیباست تعبییر امام صادق(ع) که میفرمایند:
«الْمُهْمِلُ لِا َوْقَاتِهِ فَهُوَ صَیْدُ الشَّیْطَانِ لَا مَحَالَة»
کسی که اوقاتش را بیهوده میگذراند، به ناچار در دام شیطان، گرفتار می شود.

بهترین کار برای ترک این عمل انتخاب جای گذین و تفریحات سالم هست


به امید پاکی و سلامتی همه
...
سلام
حدودا 6ماهه که دست به این گناه نزدم.آشنایی با این سایت نقطه عطف زندگی من بود.
الان بعد 6ماه کم کم بعد اون همه روزای تلخ دارم به زندگی برمیگردم.استمنا هم سلامت روحیمو ازم داشت میگرفت و هم سلامت جسمیم.الان وزنم به حد نرمال رسیده.بدنم داره نیروی قبلو به دست میاره.ذهنم و حافظه و تمرکزم داره مثل قبل میشه.روحیم خیلی خوب شده.
الان که محرم هست روزای خوبیه برا شروع کردن.برا توسل کردن.برا ترک کردن برای همیشه.
هیچی نمیتونم بگم جز اینکه هرچی دارم از آقام حسینه.ازش میخوام دستامو هیچ وقت ول نکنه.
این روزا تو روضه ها تا میتونید اشک بریزین و از امام حسین بخواین براتون دعا کنه و تحولی تو زندگیتون ایجاد کنه.

آقای اهورا 



[تصویر:  post_old.gif] هر کس یهتر می دونه چی را باید بذاره کنار چی را اصلاح کنه....
[تصویر:  post_old.gif] خ.ا ریشه در سبک زندگی ما داره!

[تصویر:  post_old.gif] با خ.ا نمی شه به تنهایی جنگید.... 

[تصویر:  post_old.gif] وقتی رفتار های غلط اصلاح شه این خ.ا کم کم خود به خود کمرنگ می شه
و بعد متوجه می شید که یکدفعه یک هفته گذشته و شما اصلا به فکر این لعنتی نیفتادید!


[تصویر:  post_old.gif]  حالا هر کس یهتر می دونه چی را باید بذاره کنار چی را اصلاح کنه....
سلااااااام Khansariha (48)
تونستم بعد از دوسال 30 روز پاکی رو تجربه کنم Greenstars
خدایا شکرتتتتتتتتتتتت
نمیدونم باید چه تجربه ای بگم  4
فقط خیییییییییلی خوشحالم[تصویر:  smileybunny1.gif]
خیییییییییلی پرانرژیم[تصویر:  pillowfight.gif]
اونقدر انرژی دارم که شبا هم خوابم نمیگیره  4
خدایا شکرررررر
انشالا همتون تجربه کنین [تصویر:  grouphugg.gif]

امام علی (ع) : بر شما باد صبر و شکیبائی ، زیرا نقش صبر در ایمان همانند سر است برای بدن ، و همان طور که بدن بدون سر فایده ای نیست ، در ایمان بدون صبر نیز خیری وجود ندارد. ( نهج البلاغه ، حکمت 79 )




امام علی (ع) : مرارة الصَبر تثمر الظَفر
تلخی صبر میوه پیروزی به بار اورد


...

اخرین تجربه من که همیشه تلنگری میشه برام .

بنظرم برای رسیدن به نتیجه تو هر زمینه ای دو چیز اساسی وجود داره اول داشتن اراده ولی اگه اراده قوی نباشه باید با صبر و پشتکار به نتیجه رسید و چیزی که در این مورد میدونم داشتن صبر نیاز به تحمل ، کنترل و مدیریت خیلی از چیزها رو داره ....  به احادیث دقت کنید


امام علی (ع) : اذا اقترن العزم بالعزم کملت السعادة
هنگامی که عزم و اراده، با دور اندیشی همراه شد سعادت و نیکبختی کامل گردد.

هر کاری 5% علم و 5% عمله ولی 90 درصد دیگه پشتکار و داشتن صبره

هیچوقت نباید فکر کرد که خطر کاملأ رفع شده و دیگه دچار لغزش نمی شیم حتی بعد از 210 روز
همیشه باید هوشیار باشیم و اون 3 تا عامل مسابقه که دوتای اونها مقدمه انجام خ.ا هستند (دست ورزی و رفتن به سایت های مستهجن) رو خیلی حواسمون بهشون باشه... میخوام بگم که اگر خودمون رو تحریک نکنیم پاکی راحت بدست میاد. وسوسه رو همون اولش نابود کنیم بهتره
Khansariha (8) سلامممممممممم بچه ها یکی از تجربه های من باور کردن و پذیرش این که چیزی به عنوان خ.ا نباید وجود داشته باشه وقتی ما یه چیزی رو واقعا و با تمام وجود باور کنیم اون فکر جزیی از ذهن و وجود ما  پس حتمااااااااااااااااااااا در شروع باور کنید که نبایددددد باشههههههههههههههه Khansariha (70) Khansariha (70) Khansariha (70)
سلاممم دوستان ترک کردن گروهی خیلی خوبه و جواب میده این که با یکی از دوستاتون همین جا شروع کنید و پیش برید از هم کمک بگیرید مراقب هم باشیددددددددد clapping clapping :yes:
 فقط یادتون باشه اصلا نباید تحت تاثیر خدای نکرده شکست هم قرار بگیرید برعکس باید اگه یکی لغزید اون یکی سریع دستش رو بگیره و با هم به مسیرتون ادامه بدید    128fs318181 128fs318181 Khansariha (70)
آقــــای Ezio Auditore


[تصویر:  post_old.gif]
اینکه آدم یه هدفی داشته باشه برای ترکش خیلی موثره 

[تصویر:  post_old.gif] یه هدف کوتاه مدت خیلی خوبه 

[تصویر:  post_old.gif] هدف کوتاه مدت باید چیزی باشه که خیلی به بدست آوردن اون علاقه دارین و
احتمال شکست در اون هدف کمه 
(1388 فروردين 2، 1:17)مجتبی نوشته است: [ -> ]سلام این مطلب رو از وبلاگ  http://khodsakhtegi.blogfa.com/  برام جالب اومد:


دنیا یا آخرت؟ به نظر من اگر هر کدام را انتخاب کنید باید دور چیزی را خط بکشید. و آن یا او کسی نیست و چیزی نیست جز هرزه ای به نام نفس!

نفس. اوست کسی که به قول سعدی: مبر طاعت نفس شهوت پرست که هر لحظه اش قبله ای دیگر است. ... یعنی سگیه که اگه بهش استخون بدی گرگ می شه می فهمی گرگ گرگ گرگ... گرگ که می دانی! گشنه شود شکمت را می درد. گرگ کسی است که با گرگان بد است اما وقتی غریبه ای به گرگ ها حمله می کند با هم متحد می شوند. گرگ که می دانی! سگ را می خورد. گرگ که می دانی اگر گرسنه هم نباشد پاره می کند. برای این که جلوی گرگی بایستی فرصتی برای انسان بودن نیست یعنی امان و مجال فکر کردنی وجود ندارد. تنها شیر می تواند جلوی گرگ بایستد. می فهمی شیر!
نفس کسی است که هنگامی تقاضایی دارد تو فکر می کنی که او نیازمند و مشتاق به آن تقاضا ست پس برایش جور می کنی. مثلا کمی گرسنه ای و داری از جلوی یک ساندویچی رد می شوی. اگر اسیرش باشی می روی تو اصلا نیازی به پرسیدن از تو نیست او می رود به سمت ساندویچی! می فهمی دوست شاید با آدم ادغام شده است. اینجا کثیف ترین دوران زندگی است اما زندگی ها با هم فرق دارند. می دانی چرا؟ چون کسی که نفس را انتخاب می کند وابسته به دنیا بوده و دنیای نفس ها و گرگ ها و حرامی ها بر یک چیز بند است:خواسته ی نفس.
پس بدان نفس هیچ خواسته ای ندارد جز فرماندهی! می فهمی؟ یکی می گفت اگر هر چیزی نخوریم یا هر چیزی نخریم عقده ای میشویم. نه نمی شویم چون نفس از بیان خواسته اش فرمانروایی یعنی گوش دادن حرف ما را می خواهد نه خود چیز را! هان اگر دنیا یا آخرت را می خواهی بدان باید با نفس مبارزه کرد. این یک جهاد اکبر است و بدبختی این جنگ را سازمان ملل هم نمی تواند تمام کند تا بوده همین بوده و الان هم همینه یعنی از وقتی دست چپ و راستت رو تشخیص دادی باهاته تا آخر عمر و هر گز نمی میرد. فاصله ی شکست وپیروزی از یک مو باریک تر است پس تو هر گز نمی بری. اگر به آینده فکر کنی یا گذشته به هیچ کدام نمی رسی. پس به حال فکر کن تا هم گذشته را بسازی و هم آینده را. بدان خوردن هندوانه ای هم مساله ای نیست مگر بحثی بر فر مانروایی نفس یا تو او عشق فرمانروایی است نه هندوانه . او این را دوست دارد که تو به حرفش گوش کنی. هر هدفی که داشته باشی چه دنیئپوی چه اخروی او مخالف است چرا که با تو مخالف است. او می خواهد فقط تفریح باشد. مواظب باش که هر حرمتی را پیش رویش بشکنی آن قضیه برای نفس است و باید انجام دهی! یعنی اگر غذای مشت بخوری غذا که نیز است را می گوید اگر ثکث کنی ثکث که نیاز است را می گوید. اما اگر مثلا بگویی من غذای بیرون به هیچ وجه نمی خورم و نخوری با غذای بیرون کاری ندارد اما به محض اینکه اولین غذای بیرون را بخوری او می گوید برگردیم؟ یعنی باز هم بخوریم و آنقدر می خورتت تا بخوری!

حرف آخر:برنامه ریزی حتی اگر تفریح داشته باشد هیچ مغایرتی با نفس کشی ندارد حتی برنامه ی نفس کشی هم وجود دارد. پس برنامه ریزی تلف کردن وقت نیست بلکه سرمایه گذاری در وقت است. آدم می تواند همه چیز داشته باشد ولی از اول نه! یعنی سنگ بزرگ نشونش نزدنه! یعنی برای عالی شدن اول باید معمولی بود
آقــــای Ezio Auditore

[تصویر:  post_old.gif] اعتماد به نفس خوبه ولی وقتی تبدیل به غرور بشه باعث شکست می شه.

[تصویر:  post_old.gif]شاید کمی مغرور شدمو گفتم

[تصویر:  post_old.gif] .....>>>> ( + )


[تصویر:  post_old.gif] توانایی ترکت رو از خودت ندون

[تصویر:  post_old.gif]فرقی نمیکنه چه 1 سال پاک باشیم چه 1 روز

[تصویر:  post_old.gif]غرور مطمئناً بهترین و محبوب ترین روش >>>> ( + )
سلام
این از یه پستی اومده 303
نقل قول: آقا وزوز کشتن نداره که ، همین که بهش محل ندی راهش رو می کشه می ره.
شمشیر رو که برداری شمشیر می کشه‌ ، فرار کنی دنبالت می آد.
باید انکارش کرد. این طوری می شه کشتش.
کی گفته امشب وزوز وجود داره؟ [تصویر:  317.gif]  من که صدایی نمی شنوم.
به جاش صدای یه قرآن می شنوم ، صدای دعا می شنوم‌ ، صدای رکوع و سجود.
سلام خدا روشکر این تاپیک رو پیدا کردم که بتونم براتون بنویسم که چقدررررر باور در ترک تاثیر گذاره
وقتی انسان یک چیزی رو حقیقتا و ذاتی باور میکنه اون چیز میشه جزئی از وجود اون فـــرد
برا همین به همتون توصیه میکنم که باور کنید خ.ا وجود نداررره و نبایدم داشته  وقتی شروع به این تمرین فکری کنید کم کم ازتون فکرش دور میشهههه و راحت ترین میتونید با موضوع ترک کنار بیاید 53 53
 نفست را مشغول کن

تا موقعی که انسان بخواهد کاملاً تزکیه نفس کند و به عبودیت کامل برسد با نفس سرکش خود چه می کند؟

باید تقوا را رعایت کند، تقوا در همه مراحل نگهدارنده انسان است، قرآن کریم می فرماید تا می توانید تقوا را رعایت نمایید. علاوه بر آن نفس را باید بیکار و رها وا نگذاشت باید مشغول کرد، همان طور که حضرت علی علیه السلام می فرمایند:« اشتغل نفسک فانکّ إن لَم تشغَلها تشتغلک» نفست را مشغول کن که اگر آن را مشغول نکنی او تو را مشغول خواهد کرد، قطعاً منظور از مشغولیت در اینجا به این معناست که نفست را مشغول به حقایق و کارهای خوب و مفید و تفریحات سالم بنما که اگر آن را به این امور مشغول نکنی تو را به هواهای نفسانی مشغول می کند و بیچاره ات می نماید، یک بچّه در بین جمع خیلی شما را اذیت می کند، به پر و پای شما می پیچد، شما یک شکلات به او می دهید او مدّتی آرام است و دیگر شما را اذیت نمی کند، باید نفس را هم به کارهای حلال و صحیح مشغول کرد چون نفس امّاره بالسوء است اگر به حال خود رهایش کنی تو را بیچاره می کند.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38