کانون

نسخه‌ی کامل: گروه ۵ آقایان:صراط مستقیم(غیرفعال)(حامی:صادقین-سرپرست:عاشق فاطمه زهرا،یا باب الحوائج)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این هم ببینید خیلی خوبه:



https://www.aparat.com/v/Ux5ZV/
محب صادق/ 31 خرداد / 50 روز خوب

سلام بر محرم...
التماس دعا از همه دوستان
سلام.

دیوار / 18 مرداد / شروع
(1400 مرداد 18، 20:01)SoldierOfAllah نوشته است: [ -> ]این هم ببینید خیلی خوبه:



https://www.aparat.com/v/Ux5ZV/
دست گلت درد نکنه داداش واقعا خداروشکر که کنارمون هستی ما هم خیلی دوست داریم داداش 317 Khansariha (63)
(1400 مرداد 18، 20:24)محب صادق نوشته است: [ -> ]محب صادق/ 31 خرداد / 50 روز خوب

سلام بر محرم...
التماس دعا از همه دوستان
به به داداش عزیزم اقا دیر به دیر میای دلمون برات تنگ میشه ماشاءالله به روز های پاکت الحمد الله قراره با پاکی به استقبال محرم بریم Khansariha (69)
ان شاءالله پاک بمونیم تو محرم به لطف اقا امام حسین علیه السلام 53
داداش جان از خودت برامون بگو اوضاع ردیفه الحمدالله Khansariha (18)
(1400 مرداد 18، 20:52)دیوار نوشته است: [ -> ]سلام.

دیوار / 18 مرداد / شروع
سلام به به داداش دیوار گل
خیلی مخلصیم داداش نبودی چند روز دلمون برات تنگ شد قربونت Hanghead
ماشاءالله داداش قراره با شروع محرم یه پاکی خیلی خوب را اغاز کنیم ان شاءالله شروعش مهمه که دمت گرم شروع کردی Khansariha (69)
داداش جان برای تلاش قبلیت برای پاکی واقعا خداروشکر میکنم و ازخودت تشکر میکنم عزیز برادر 2uge4p4
داداش جان علت شکست را هم یاد داشت 302
این خیلی کمک میکنه به پاک موندن ان شاءالله که بدونیم شیطان راه نفوذش از کجا بوده و جلوش را بگیریم Khansariha (69)
داداش سطح پدافند را هم ببر بالا که ان شاءالله شیطان  نیاد سراغت چند روز اول مهمه 302
(1400 مرداد 18، 20:52)دیوار نوشته است: [ -> ]سلام.

دیوار / 18 مرداد / شروع

اشکال نداره برادر غسل کن و توبه کن و دوباره شروع کن
بنویس چه چیزی باعث شکست شده. منم که امروز روز 21 ام بود خیلی سختی کشیدم تا حالا. اما چیزایی که به من در مواقع حساس کمک کرد این بود که همش احساس میکردم خدا داره منو میبینه. خیلییییییییییی بدنم میخواست که انجام بدم این کار رو یکم آرام شه اما روح و وجدانم حس میکرد که خدا حی و حاضر هست و نمیتونستم واقعا در پیشگاهش گناه کنم. یه بدبختی ای داشتم سر دوراهی. اما ما حق انتخاب داریم. توی اون لحظه انتخاب راه سعادت الهی خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی سخته ولی خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ارزشمند و فکر می کنم وجودمون رو اینطوری خالص می کنیم. فکر میکنم سعادت دنیا و آخرت در اطاعت از خداست.

برادر باب الحوائج هم خیلی کمک کردن. جملات کلیدی که گفتن: یکیش نماز! وای برادر باب الحوائج هزاران اعتبار تقدیم به شما که اینقدر گلی
فدات داداش سرباز الله خداروشاکر که انسان های بزرگی چون شما و دوستان عزیزم در کانون هستین 302
خودتان ماشاءالله به دعوت حق لبیک گفتین و نماز را انجام دادین ان شاءالله خداوند به شما در دنیا و اخرت سعادت عطا کند برادر عزیزم Gol Khansariha (18)

#حدیث_شامگاهی

پاداش كسى كه هر ماه سوره اعراف را بخواند

1. ابو بصير مى‏گويد: امام صادق (ع) فرمود: هر كس سوره اعراف را در هر ماه بخواند، روز قيامت در زمره كسانى خواهد بود كه هيچ ترسى ندارند و اندوهگين نمى‏شوند، و اگر آن را در هر جمعه بخواند از كسانى خواهد بود كه روز قيامت مورد حساب قرار نمى‏گيرند. بدانيد كه يكى از محكمات در اين سوره است، پس تلاوت آن را ترك نكنيد، زيرا اين سوره روز قيامت براى هر كس كه آن را قرائت كرده است گواهى مى‏دهد.
ثواب الأعمال و عقاب الأعمال / ترجمه انصارى، ص: 205
(1400 مرداد 17، 13:40)مهدوی نوشته است: [ -> ]
سلام 53


عضو جدید، آقای Azaadi79 به گروه صراط مستقیم پیوستند.
با آروزی موفقیت و پاکی برای ایشان و همه دوستان 302


با تشکر
مدیریت گروه‌های ترک

سلام برادر Azaadi79 عزیز
به کانون و گروه صراط مستقیم خیلی خوش اومدی Welcome (1)

ان شاء الله که بهترین و خیرترین بهره ها رو در کانون کسب کنی و روزهای عالی در پیش داشته باشی 128fs318181

داداش جان این متن رو در قسمت عنوان ارسال نوشتی:

نقل قول: سلام من میخام تو گروه بیام میگه شناسه وارد کن چه کار کنم

گروه صراط احتیاج به شناسه نداره و شما در گروه، پست ارسال کردی 128fs318181
شاید منظورت انجمن پسرانه هست که رمز داره.
اونجا معمولاً فعالیت نمیشه.

فعالیت های پاکی در همین گروه انجام میشه 128fs318181

و داداش همون طور که دوستان در پروفایت راهنمایی کردند، متنی که قصد داری ارسال کنی رو در قسمت عنوان ننویس که دیده نمیشه.
بلکه باید در قسمت سفید رنگ نوشته و ارسال بشه تا همه بتونن ببینند.

داداش جان، در پروفایلت گفتی 57 روزه که پاک هستی.
این خیلی عالیه، ماشاءالله به شما که با دست پر به کانون اومدی Khansariha (69)
منتظر حضور و فعالیت های خوب و مفیدت در گروه هستیم 128fs318181

و
تشکر ویژه دارم از داداش یا باب الحوائج که با فعالیت ها و کمک هاش، انگیزه های تازه ای به گروه منتقل کرده 302
و همچنین از داداش های خوبم که در گروه حضور دارند و اعلام وضعیت می کنند، تشکر می کنم 302

داداش دیوار، امیدوارم هر چه زودتر نیروی خودت رو بازیابی کنی و روزهای خوب رو ادامه بدی.
ما بهت باور داریم داداش خوبم 302

و
محرم رسید.
ان شاء الله که لیاقت بهره بردن از فرصت هایی که فراهم شده رو داشته باشیم و با تلاش و توکل بتونیم به موفقیت برسیم.

دوستان خوبم مراقب خودتون باشید.
یا علی
نقل قول: تشکر ویژه دارم از داداش یا باب الحوائج که با فعالیت ها و کمک هاش، انگیزه های تازه ای به گروه منتقل کرده [تصویر:  302.gif]
سلام داداش جان خدا قوت میگم به شما عزیز دلم انجام وظیفه میکنیم داداش ان شاءالله در این ماه گناهان همه بخشیده بشه و جزو یاران حضرت مهدی ارواحنا فداه قرار بگیریم Gol


نقل قول: محرم رسید.
ان شاء الله که لیاقت بهره بردن از فرصت هایی که فراهم شده رو داشته باشیم و با تلاش و توکل بتونیم به موفقیت برسیم.
ان شاءالله به سبب دعا شما دوستان عزیز توفیق امرزش گناهان در این ماه نصیبمون بشه 302
[تصویر:  aksgif_ir_emaam_hossin_gif_تصاویر_متحرک_...4_q42o.gif]
Golپیامبر معظم فرمود: اى فاطمه! زنان امت من بر زنان اهل بيتم و مردان ايشان بر مردان اهل بيت من گريه خواهند كرد، همه ساله هر گروهى پس از ديگرى عزادارى را تجديد مينمايند. هنگامى كه روز قيامت فرا رسد تو زنان امت من و من مردان آنان را شفاعت خواهيم كرد. هر يكى از ايشان كه در مصيبت امام حسين گريه كند ما دست او را ميگيريم و داخل بهشت مينمائيم.

اى فاطمه! هر چشمى فرداى قيامت گريان‏ است غير از چشمى كه در مصيبت‏ حسين‏ گريه كند، زيرا صاحب آن چشم‏ خندان و مژده نعمت‏هاى بهشت به وى داده خواهد شد.Gol
Golفرا رسیدن ماه محرم را خدمت صاحب الزمان ارواحنا فداه و حضرت محمد صلوات الله علیه و خاندان پاک و مطهر ایشان و همه دوست داران اهل بیت علیه السلام تسلیت و تعزیت عرض میکنم Gol
سلام خدمت همه
امروز روز ۲۲ است. روز بعد از جنگ اتمی با شیطان. امروز روز آرومی بود و خوش گذشت
دوست مومن من جناب باب الحوائج از اینکه اینقدر گروه رو گرم کردی خیلی ممنونیم.
سوالی داشتم برای اینکه بیشتر گروه گرم بشه. با اینکه تمام قرآن خیلی آیات زیبایی داره در این شکی نیست. اما از نظر شما زیباترین آیه ای که خیلی روی شما تاثیر گذار بود چی بود؟

من امروز را هم با موفقیت پشت سر گذاشتم روز 22
چند تا تجربه بگم در این مسیر. جدا از سختی های مسیر ترک خصوصا بعد از لغزش 22 روز پیش اتفاقاتی افتاد که باعث شد عزم و اراده قوی تری داشته باشم. اما در این مسیر نوسانات خلقی از جمله اعصاب خوردی یا افسردگی یا احساسات دیگری رو تجربه کردم در مسیر ترک. اما کاملا تحمل کردم تا به کسی آسیبی نرسه. خودم خیلی آسیب دیدم اما امروز روز 22 انگار حالم خیلی بهتر بود دیگه از اون حالات بد خبری نبود. حال خوشی داشتم انگار وارد یک گلستان شدم اما فکر کنم هنوزم باید با چالش های این مسیر دست و پنجه نرم کنم. من این ها رو میگم نه برای خودم بلکه برای کسانی که در مسیر ترک در این گروه هستن و حالت های من رو ببینن و انگیزه بگیرن تا قوی تر باشن. من هم با کمک خدا تونستم قوی باشم تا حالا. با اینکه خیلی سخت بود. روز های اول بعد ا لغزش که هیچی کلا هیچ شهوتی نیست. بعد از یک هفته هرچی میبینی یاد خودارضایی میفتیم. مثلا با دیدن یک مورچه یاد خوداضایی میفتیم. دلیل چنین چیزی ایجاد آلودگی در روح و روان هست. در پزشکی روان رو به جنبه مادی ارتباط میدن. اما من شخصا فکر میکنم تمام موجوداتی که سلول دارن روح دارن. روح هست که سبب فعالیت سلول و متابولیسم و فعل و انفعالات شیمیایی میشه. بازم میگم برید راجع به نحوه ساخت پروتئین در یک سلول ویدئو ببینید که چگونه از DNA پروتیین ساخته میشه. اما پزشکی فقط بعد فعل و انفعالات رو میبینه اما علت ایجادشون چیزی هست که علم نمیتونه آزمایشش کنه به اسم روح. روح و جسم در هم تنیده و بافته شده اند. خودارضایی سبب آسیب مستقیم به روح میشه و روح و جسم متزلزل میشه و خلل در سیستم ایجاد می کنه و سبب ایجاد اختلالات در سیستم منظم بدن میشه و اختلالات هم سبب بیماری میشن. پس خودارضایی به صورت غیر مستقیم باعث بیماری های شدیدی میشه آن هم به خاطر تاثیر روی روح. به صورت مستقیم هم سبب از بین رفتن مواد و انرژی میشه که آن هم باعث بی انگیزگی و میل به ادامه زندگی میشه. اما رابطه جنسی سالم روح آسیب نمیبینه و جسم هم آسیب نخواهد دید.

پس ما باید خیلی مراقب روح باشیم. روح نباتی که برای گیاهان هست و اخیرا در مقاله ای خوندم که گیاهان درد رو احساس می کنن. وقتی برگ درخت بریده میشه مکانیسم هایی سبب بهبود جراحتش میشه. روح حیوانی هم که در حیوانات هست و محدودیت های خودشو داره و اما روح انسانی که میتونه بی نهایت گسترده بشه و به سعادت برسه و خدا چنین چیزی رو از انسان می خواد آن هم نه برای خود خدا زیرا خدا بی نیاز هست بلکه برای اینکه دوست داره مخلوقاتش همه به سوی کمالات حرکت کنن. جهان سرشار از پویایی و حرکت به سوی کامل تر شدن هست. چون این مسیر تکامل روح انسان بی نهایت هست پس انسان بعد از مرگ نیز همچنان به تکامل ادامه می دهد.

ما بهشت را ندیدیم. اما باید به سخنان خداوند یکتا اعتماد کنیم زیرا او همه ما را خلق کرده. طبیعت در طول اراده خداوند خلق می کند. تکامل داروینی نمونه ای چنین است. طبیعت به سوی تکامل می رود اما به اذن و اراده پروردگار. خداوند یکتا با اینکه می توانست به یکباره همه چیز را خلق کند اما صلاح دونست که همه چیز را از 0 طوری خلق کند و قدرت هایی هم به طبیعت بدهد تا طبیعت به اذن خداوند شروع به خلق کند. پس طبیعت خلق می کند مثل تولید نسل از انسان. اما در طول اراده خداوند. خدا ایجاد و ابداع کرده است. سیستم هستی را ابداع کرده است. در این نظام طوری برنامه چیده که ای انسان خودارضایی سبب شقاوتت است. چه بخواهی چه نخواهی چنین است و این جبر است. اختیارات ما محدود است. ما میتونیم با اختیار خود مسیر سعادت یا شقاوت را پی بگیریم و کاملا آزاد و مختاریم. اما نمیتونیم اگر خودارضایی کردیم از عوارض شدید و عذاب دنیوی و اخروی اش جلوگیری کنیم چون جلوگیری از این عذاب فقط دست خداوند است و آن هم مستلزم این هست که توبه واقعی کنید. خدا خودش در نظام خودش می تواند دخل و تصرف کند و شرایط و بدی هایی که خود انسان به خودش می کند را جلویش را بگیرد که بدی ها دوباره به انسان بر نگردد. و این از رحمانیت خداوند یکتاست.


انسان ها در طول حیات باید پیرو آیینی باشند. اما آیین صحیح آیین خدا پرستی است که برنامه کامل آن در اسلام آمده است و اسلام کامل ترین آیین است و نقشه راهیست برای اینکه به خودمان تکامل بدهیم. من گمان می کنم بعد از مرگ تازه حیات ما شروع می شود و کیفیت آن بستگی به اعمالمان دارد.
سلام داداش سرباز الله ماشاءالله به روز های پاکیت ان شاءالله با قدرت ادامه بدی  2uge4p4 Khansariha (69)
فدات داداش دقیقا درسته تمام ایات الهی زیبا و پر از معنی هستند
این ایه روی من تاثیر زیادی داشت 53258zu2qvp1d9v
قُلۡ يَٰعِبَادِيَ ٱلَّذِينَ أَسرَفُواْ عَلَىٰٓ أَنفُسِهِمۡ لَا تَقنَطُواْ مِن رَّحمَةِ ٱللَّهِۚ
[تصویر:  Gol.gif] إِنَّ ٱللَّهَ  يَغفِرُ ٱلذُّنُوبَ جَمِيعًاۚ إِنَّهُۥ هُوَ  ٱلغَفُورُ ٱلرَّحِيمُ [تصویر:  Gol.gif]
 

[تصویر:  Gol.gif]بگو: اى بندگان من كه [با ارتكاب گناه] بر خود تجاوز كار بوده ايد! از رحمت خدا نوميد نشويد[تصویر:  Gol.gif]
[تصویر:  Gol.gif]يقيناً خدا همۀ گناهان را مى آمرزد؛[تصویر:  Gol.gif]
[تصویر:  Gol.gif]زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است؛[تصویر:  Gol.gif]

فدات داداش ما که کاری نکردیم حضور شما دوستان عزیز باعث پویایی هر چه بیشتر گروه شده الحمدالله 302
الحمدالله که به همراه روز های پاکی حس خوب هم به دست اوردی داداش جان
خیلی صحبت های قشنگی کردین واقعا لذت بردم 53258zu2qvp1d9v
دقیقا همین طوره تو مسیر ترک به خاطر فعل و انفعال شیمیایی که تو مغز به خاطر دوماپین ترشح شده
وقتی این کار را انجام ندیم شاید تا چند روز یکم افسردگی باشه 53258zu2qvp1d9v
ولی قطعا وقتی پاک بمونیم بعد از یه مدت دیگه از افسردگی خبری نیست و به حقایق هستی بیشتر پی میبریم به سمت خدا بیشتر حرکت میکنیم در هنگام استفاده از نعمت های حلال خدا احساس شادی میکنیم خدا را در همه حال حاضر و ناظر بر اعمال خودمون میبینیم Confetti
دقیقا همین طوره داداش تا یه مدت با نگاه به هر چیزی یادش میفتیم ولی خوب الحمدالله بعد از یه مدت دیگه از یادمون میره و تازه لذت زندگی بدون خ.ا را تجربه میکنیم 49-2

نقل قول: پس ما باید خیلی مراقب روح باشیم. روح نباتی که برای گیاهان هست و اخیرا در مقاله ای خوندم که گیاهان درد رو احساس می کنن. وقتی برگ درخت بریده میشه مکانیسم هایی سبب بهبود جراحتش میشه. روح حیوانی هم که در حیوانات هست و محدودیت های خودشو داره و اما روح انسانی که میتونه بی نهایت گسترده بشه و به سعادت برسه و خدا چنین چیزی رو از انسان می خواد آن هم نه برای خود خدا زیرا خدا بی نیاز هست بلکه برای اینکه دوست داره مخلوقاتش همه به سوی کمالات حرکت کنن. جهان سرشار از پویایی و حرکت به سوی کامل تر شدن هست. چون این مسیر تکامل روح انسان بی نهایت هست پس انسان بعد از مرگ نیز همچنان به تکامل ادامه می دهد.

ما بهشت را ندیدیم. اما باید به سخنان خداوند یکتا اعتماد کنیم زیرا او همه ما را خلق کرده. طبیعت در طول اراده خداوند خلق می کند. تکامل داروینی نمونه ای چنین است. طبیعت به سوی تکامل می رود اما به اذن و اراده پروردگار. خداوند یکتا با اینکه می توانست به یکباره همه چیز را خلق کند اما صلاح دونست که همه چیز را از 0 طوری خلق کند و قدرت هایی هم به طبیعت بدهد تا طبیعت به اذن خداوند شروع به خلق کند. پس طبیعت خلق می کند مثل تولید نسل از انسان. اما در طول اراده خداوند. خدا ایجاد و ابداع کرده است. سیستم هستی را ابداع کرده است. در این نظام طوری برنامه چیده که ای انسان خودارضایی سبب شقاوتت است. چه بخواهی چه نخواهی چنین است و این جبر است. اختیارات ما محدود است. ما میتونیم با اختیار خود مسیر سعادت یا شقاوت را پی بگیریم و کاملا آزاد و مختاریم. اما نمیتونیم اگر خودارضایی کردیم از عوارض شدید و عذاب دنیوی و اخروی اش جلوگیری کنیم چون جلوگیری از این عذاب فقط دست خداوند است و آن هم مستلزم این هست که توبه واقعی کنید. خدا خودش در نظام خودش می تواند دخل و تصرف کند و شرایط و بدی هایی که خود انسان به خودش می کند را جلویش را بگیرد که بدی ها دوباره به انسان بر نگردد. و این از رحمانیت خداوند یکتاست.


انسان ها در طول حیات باید پیرو آیینی باشند. اما آیین صحیح آیین خدا پرستی است که برنامه کامل آن در اسلام آمده است و اسلام کامل ترین آیین است و نقشه راهیست برای اینکه به خودمان تکامل بدهیم. من گمان می کنم بعد از مرگ تازه حیات ما شروع می شود و کیفیت آن بستگی به اعمالمان دارد.

دقیقا همین طوره واقعا صحبت های دلنشینی مطح کردید داداش جان واقعا لذت بردم Thankyou
تشکر میکنم داداش عزیزم برای صحبت های دلنشین و خوبی که انجام دادی
خداوند خیرتان دهد عزیز دل Khansariha (18)

جهاد النفس وسائل الشيعة / ترجمه افراسيابى، ص: 57

57- امام صادق عليه السّلام فرمود: بيشترين عبادت ابو ذر- كه خدايش رحمت كند- تفكّر نمودن و عبرت گرفتن بود.
58- از كتاب ابى عبد اللَّه سيّارى كه مصاحب دو امام، امام موسى كاظم و امام رضا عليهما السّلام بود روايت است كه گويد: از امام معصوم شنيدم كه فرمود: عبادت، زياد روزه گرفتن و خواندن نماز فراوان نيست بلكه عبادت تفكّر نمودن در باره خداى تعالى است.
59- حسين بن صيقل گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: آيا ساعتى تفكّر، از بر خاستن و عبادت‏ يك شب با ارزش‏تر است؟ حضرت فرمود: آرى رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود كه: ساعتى تفكّر نمودن از يك شب قيام نمودن برتر است عرض كردم: چگونه بايد تفكّر كرد؟ فرمود: بايد به خانه و ويرانه گذر كند و بگويد:
سازندگان تو و ساكنان تو كجايند؟ تو را چه شده چرا سخن نمى‏گويى؟
شکر خداوند یکتا
روز  بسیار زیبا و دلنشین 23
سلام بر حسین (ع)
سلام بر محرم
سلام بر دوستان صراطی
سلام بر پاکی

حامدحامد/ آغاز محرم/ آغاز پاکی
سپاس خدای را که جهانی که میبینیم را به زیبایی خلق کرد و جهان های دیگر را نیز زیباتر
سپاس خدای را که هرچه به سمتش می رویم همه چیز زیباتر می شود
سپاس خدای را که توفیق داده است که امروز روز 24 باشد.
سلام علیکم و رحمت الله

آسمان / 1 مرداد / 20 روز
(1400 مرداد 20، 10:36)یا باب الحوائج نوشته است: [ -> ]
قُلۡ يَٰعِبَادِيَ ٱلَّذِينَ أَسرَفُواْ عَلَىٰٓ أَنفُسِهِمۡ لَا تَقنَطُواْ مِن رَّحمَةِ ٱللَّهِۚ
[تصویر:  Gol.gif] إِنَّ ٱللَّهَ  يَغفِرُ ٱلذُّنُوبَ جَمِيعًاۚ إِنَّهُۥ هُوَ  ٱلغَفُورُ ٱلرَّحِيمُ [تصویر:  Gol.gif]
 

[تصویر:  Gol.gif]بگو: اى بندگان من كه [با ارتكاب گناه] بر خود تجاوز كار بوده ايد! از رحمت خدا نوميد نشويد[تصویر:  Gol.gif]
[تصویر:  Gol.gif]يقيناً خدا همۀ گناهان را مى آمرزد؛[تصویر:  Gol.gif]
[تصویر:  Gol.gif]زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است؛[تصویر:  Gol.gif]



535353535353535353535353

نقل قول: پس ما باید خیلی مراقب روح باشیم. روح نباتی که برای گیاهان هست و اخیرا در مقاله ای خوندم که گیاهان درد رو احساس می کنن. وقتی برگ درخت بریده میشه مکانیسم هایی سبب بهبود جراحتش میشه. روح حیوانی هم که در حیوانات هست و محدودیت های خودشو داره و اما روح انسانی که میتونه بی نهایت گسترده بشه و به سعادت برسه و خدا چنین چیزی رو از انسان می خواد آن هم نه برای خود خدا زیرا خدا بی نیاز هست بلکه برای اینکه دوست داره مخلوقاتش همه به سوی کمالات حرکت کنن. جهان سرشار از پویایی و حرکت به سوی کامل تر شدن هست. چون این مسیر تکامل روح انسان بی نهایت هست پس انسان بعد از مرگ نیز همچنان به تکامل ادامه می دهد.

ما بهشت را ندیدیم. اما باید به سخنان خداوند یکتا اعتماد کنیم زیرا او همه ما را خلق کرده. طبیعت در طول اراده خداوند خلق می کند. تکامل داروینی نمونه ای چنین است. طبیعت به سوی تکامل می رود اما به اذن و اراده پروردگار. خداوند یکتا با اینکه می توانست به یکباره همه چیز را خلق کند اما صلاح دونست که همه چیز را از 0 طوری خلق کند و قدرت هایی هم به طبیعت بدهد تا طبیعت به اذن خداوند شروع به خلق کند. پس طبیعت خلق می کند مثل تولید نسل از انسان. اما در طول اراده خداوند. خدا ایجاد و ابداع کرده است. سیستم هستی را ابداع کرده است. در این نظام طوری برنامه چیده که ای انسان خودارضایی سبب شقاوتت است. چه بخواهی چه نخواهی چنین است و این جبر است. اختیارات ما محدود است. ما میتونیم با اختیار خود مسیر سعادت یا شقاوت را پی بگیریم و کاملا آزاد و مختاریم. اما نمیتونیم اگر خودارضایی کردیم از عوارض شدید و عذاب دنیوی و اخروی اش جلوگیری کنیم چون جلوگیری از این عذاب فقط دست خداوند است و آن هم مستلزم این هست که توبه واقعی کنید. خدا خودش در نظام خودش می تواند دخل و تصرف کند و شرایط و بدی هایی که خود انسان به خودش می کند را جلویش را بگیرد که بدی ها دوباره به انسان بر نگردد. و این از رحمانیت خداوند یکتاست.


انسان ها در طول حیات باید پیرو آیینی باشند. اما آیین صحیح آیین خدا پرستی است که برنامه کامل آن در اسلام آمده است و اسلام کامل ترین آیین است و نقشه راهیست برای اینکه به خودمان تکامل بدهیم. من گمان می کنم بعد از مرگ تازه حیات ما شروع می شود و کیفیت آن بستگی به اعمالمان دارد.





57- امام صادق عليه السّلام فرمود: بيشترين عبادت ابو ذر- كه خدايش رحمت كند- تفكّر نمودن و عبرت گرفتن بود.
58- از كتاب ابى عبد اللَّه سيّارى كه مصاحب دو امام، امام موسى كاظم و امام رضا عليهما السّلام بود روايت است كه گويد: از امام معصوم شنيدم كه فرمود: عبادت، زياد روزه گرفتن و خواندن نماز فراوان نيست بلكه عبادت تفكّر نمودن در باره خداى تعالى است.
59- حسين بن صيقل گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: آيا ساعتى تفكّر، از بر خاستن و عبادت‏ يك شب با ارزش‏تر است؟ حضرت فرمود: آرى رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود كه: ساعتى تفكّر نمودن از يك شب قيام نمودن برتر است عرض كردم: چگونه بايد تفكّر كرد؟ فرمود: بايد به خانه و ويرانه گذر كند و بگويد:
سازندگان تو و ساكنان تو كجايند؟ تو را چه شده چرا سخن نمى‏گويى؟



53
خیلی خوب بود . مرسی