کانون

نسخه‌ی کامل: مطالب خواندنی: جااالـــب ... علمییییی ... مفیـــــــــددد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چند روز در هفته ورزش مي کنيد؟
------------------------------------
پزشکان به افراد توصیه می کنند تا حتماً در طول هفته حتي در يک نوبت فشرده ورزش کنند تا سالم بمانند.

پزشکان در جدیدترین بررسی های خود دریافته اند که میزان مناسب و کافی ورزش برای افراد عادی حداقل 150 دقیقه در هفته است.

گفتنی است در این تحقیق که برروی بیش از 2300 فرد بزرگسال داوطلب صورت گرفته این نتیجه به دست آمده است که میزان ورزش کردن و اختصاص زمان مناسب به آن مهمتر از نوع ورزش انجام شده و حتی زمان انجام آن در طول شبانه روز است.

بررسی ها نشان می دهند با تنها 150 دقیقه ورزش از هر نوعی مانند پیاده روی، دو، دوچرخه سواری، شنا و سایر ورزشهای فردی می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی و سکته ها و سایر بیماری ها دور شود.

حتی اگر این میزان ورزش به صورت یک جا صورت بگیرد مثلاً در اواخر هفته به مدت یک روز به صورت فشرده می تواند تأثیری در حد هر روز ورزش کردن برروی سلامتی داشته باشد.Khansariha (8)

1.آیا میدانید که .... یك ‌چهارم استخوان های بدن، در پا قرار دارد؟!.
 
2.آیا میدانید که .... رشد كودك در بهار بیشتر است؟!.

3.آیا میدانید که .... حلزون ها می‌توانند سه سال بخوابند؟!.

4.آیا میدانید که .... شتر مرغ در 3دقیقه، 95لیتر آب می‌خورد؟!.

5.آیا میدانید که .... مقاوم ترین ماهیچه بدن انسان زبان است؟!.

6.آیا میدانید که .... فندك قبل از كبریت اختراع شد؟!.

7.آیا میدانید که .... تمامی خرس های قطبی چپ دست هستند؟!.

8.آیا میدانید که .... خورشید 330330 مرتبه بزرگ تر از زمین است؟!.

10.آیا میدانید که .... گوش جانوران بچه‌زا نمایان و تخم گذار پیدا نیست؟!.

11.آیا میدانید که .... تنها قسمت بدن كه خون ندارد قرنیه چشم است؟!.

12.آیا میدانید که .... زكریای رازی غیر از الكل كاشف گوگرد هم هست؟!.

13.آیا میدانید که .... انسان سالانه بیش از 10 میلیون مرتبه پلك می‌زند؟!.

14.آیا میدانید که .... با 30 گرم طلا، نخی به طول81km می‌توان درست كرد؟!.

15.آیا میدانید که .... حسّ بویایی مورچه با حسّ بویایی سگ برابری می‌كند؟!.

16.آیا میدانید که .... كرم های ابریشم در 56روز، 86هزار برابر خود غذا می‌خورند؟!.

17.آیا میدانید که .... ظروف پلاستیكی50هزار سال در برابر تجزیه و فساد مقاومند؟!.

18آیا میدانید که .... 8 دقیقه و 17 ثانیه طول می‌كشد تا نور خورشید به زمین برسد؟!.

19.آیا میدانید که .... در هنگام عطسه، قلب شما به اندازه یك میلیونیم ثانیه می‌ایستد؟!.

20.آیا میدانید که .... ناخن های انگشتان دست، چهار برابر ناخن های پا رشد می‌كنند؟!.
زنجبیل دردهای ماهیچه ای پس از فعالیت ورزشی را تسکین می دهد
*****************************************************

پژوهشگران آمریکایی تاکید دارند زنجبیل که به طور سنتی به عنوان داروی ضد تهوع مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند دردهای ماهیچه ای پس از انجام فعالیت شدید ورزشی را کاهش دهد.

محققین دانشگاه جورجیا با آزمایش بر روی این گیاه دریافتند که زنجبیل به صورت خام یا پخته می تواند دردهای ماهیچه ای پس از ورزش را بین ۲۳ تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

آن ها با تجویز مکمل های زنجبیل طی ۱۱ روز برای داوطلبان ورزشکار، به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با استفاده از این گیاه می توانند دردهای ماهیچه ای خود پس از ورزش را به طرز چشمگیری کاهش دهند.535353
[rtl]فواید جالب حل کردن جدول[/rtl]
[تصویر:  L13734833037.jpg]
[rtl]
تقویت کردن مغز از راه های بسیار زیادی قابل انجام است برای مثال می توانید از خوراکی های مخصوص حافظه استفاده کنید و یا مسائل ریاضی را حل کنید.یکی از بهترین روش های تقویت حافظه حل کردن جدول کلمات متقاطع است که بسیاری از پزشکان و محققان از آن به عنوان یک تقویت کننده مغز یاد می کنند.

جدول ها در اندازه ها و نوع های مختلفی وجود دارند اما بهترین آن ها را هر روز می توانید در روزنامه های مختلف پیدا کنید و همجنین سعی کنیدحداقل روزانه تا حد توانتان به این جدول ها فکر کنید.در ادامه برخی از مهمترین دلایلی که برای جدول حل کردن می توان از آن ها یاد کرد را ذکر می کنیم:

*بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که جدول می تواند به افراد ارامش خاصی بدهد. کسانی که جدول حل می کنند در ابتدا مقداری هیجان زده خواهند بود اما با تمام شدن جدول حس آرامش خاصی را تجربه خواهند کرد که می تواند حتی باعث انرژیِ گرفتن آن ها نیز باشد.

*یکی از مهمترین فوایدی که می توان در دل حل جدول های کلمات دید پیدا کردن حس رضایت است. بسیاری از افرادی که عاشق حل کردن جدول هستند اعتقاد دارند بعد از تمام شدن جدول یک حس تکامل و یا رضایت خواهند داشت که در باقی فعالیت ها نشانی از آن ها نیست. همچنین آن ها این حس تکامل را با به پایان رساندن کارهای سخت و دشوار مقایسه می کنند.

*یکی از فوایدی که می توان در مورد جدول به آن اشاره کرد این است که این معما باعث می شود تا حداقل دقایقی شما با خودتان خلوت کنید و در تنهایی به تفکر بپردازید.. در حین حل کردن جدول نیز می توانید به کارهای روزمره و در کل به خودتان فکر کنید.

*دیگر فایده جدول که محققان به آن دست پیدا کرده اند کم شدن میزان جنون و آلزایمر در افرادی است که به طور مرتب جدول حل میکنند.این افراد تا 5 برابر کمتر در معرض ابتلا به کمبود حافظه و یا آلزایمر هستند چرا که جدول می تواند ورزشی بسیار عالی باری مغز باشد.

*حس آرامش یکی دیگر از مواردی است که در مورد جدول باید بدانید. چرا که با رها شدن ذهن شما از دنیای اطراف و تمرکز بر روی جدول شما به راحتی می توانید به یک حالت ارامش خاصی برسید که کمتر با آن رو برو می شوید.

*به طور کلی جدول می تواند یک زندگی سالم را به شما هدیه بدهد چرا که در آن مدت شما می توانید از مواد مخربی مانند سیگار نیز ذهنتان را منحرف کنید و همچنین در حال تقویت مغزتان هستید و در کنار ان وقتی را برای بهبود زندگیتان و برای تفکر به خودتان گذاشته اید.
[/rtl]
تاثیر اســـــــــید میوه بر موهای زیر پوستی
-------------------------------------------

« موهای زیرپوستی ناشی از اصلاح غلط مو است و اصلاح روش موزدایی و استفاده از لایه بردارهایی نظیر آلفا هیدروکسی اسیدها، بتاهیدروکسی اسیدها و پلی هیدروکسی اسیدها در از بین بردن موهای زیرپوستی موثر است.»

موهای زیرپوستی ناشی از اصلاح غلط مو است و افرادی که برخلاف جهت رویش مو، اصلاح می کنند بیشتر دچار موهای زیرپوستی می شوند و البته روش اصلاح مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برخی با این روش اصلاح خلاف جهت رویش مو دچار موهای زیرپوستی نشوند اما اکثر موارد با این روش اصلاح به این مشکل دچار می شوند.
افراد برای اینکه دچار موهای زیرپوستی نشوند از اصلاح مو خلاف جهت رویش مو پرهیز کنند و برای موزدایی از محلول های شیمیایی و کرم های موبر به شرط عدم حساسیت استفاده کنند.

اصلاح روش موزدایی و استفاده از محلول اسید استیل سالیسیلیک به صورت دو بار در روز و به مدت یک هفته و یا استفاده از لایه بردارهایی نظیر آلفا هیدروکسی اسیدها، بتاهیدروکسی اسیدها و پلی هیدروکسی اسیدها که همگی انواع مصنوعی اسیدهای مشتق از میوه های قنددار هستند باعث می شوند لایه فوقانی و مرده پوست برداشته شود، در از بین بردن موهای زیرپوستی موثر است.
خوردن املت استرس و افسردگی را از بین می برد!!!

پزشکان به افراد توصیه می کنند تا در صورت بروز استرس و افسردگی از غذاهای سالم و ورزش به جای داروها استفاده کنند.

یکی از مواد غذایی سالم و مفید که البته اعتدال در مصرف آن می تواند باعث رفع مشکلات عصبی از جمله استرس و افسردگی شود، تخم مرغ است.

گفتنی است املت و غذاهایی که از تخم مرغ در آنها به میزان زیاد استفاده می شود سرشار از ویتامین B است.

بررسی ها نشان می دهند، ویتامین B یکی از ویتامین های ضروری بدن است که کمبود آن می تواند باعث اختلالات عصبی در مغز شود.به همین دلیل پزشکان برای رفع مشکلات عصبی و افسردگی ها گونه های ویتامین B را به بیماران تجویز می کنند.

البته باید دقت شود تا در مصرف تخم مرغ زیاده روی نشود زیرا باعث افزایش کلسترول خون و بروز مشکلات قلبی-عروقی شود.

[تصویر:  omlet_3enterfa.com-4.jpg]
در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می کنیم، فوق العاده مهم می باشد .ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.
 
[تصویر:  he1673.jpg]
 
خرما میوه ای کوچک است که حاوی قند، فیبر و مواد مغذی بوده و به علت انرژی زیادی که دارد مصرف آن به هنگام سحر بسیار توصیه شده است. حضرت محمد ( ص ) نیز فرموده اند : خرما بهترین بهترین ماده ی غذایی به هنگام سحر می باشد.
 
[تصویر:  he1674.jpg]
 
در  مواد غذایی چون جو ، گندم ، عدس ، غلات و ...کربوهیدرات های زیادی وجود دارد که خوردن این نوع غذاها به هنگام سحر باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید.
 
[تصویر:  he1675.jpg]
 
خوردن موز و سایر میوه ها یی که غنی از کربوهیدرات های و فیبر می باشند بسیار توصیه می شود. موز همچنین منبع خوبی از پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری است.
 
[تصویر:  he1676.jpg]
 
نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها در طول افطار بلکه به هنگام سحر باعث می شود که آب زیادی را در بدن ذخیره کنید.
 
[تصویر:  he1677.jpg]
 
خوردن غذاهایی با فیبر بالا مانند غلات، حبوبات، انجیر، سبوس ، گندم سبوس دار ، سیب زمینی ، سبزیجات و تقریبا تمام میوه ها(به خصوص زردآلو و آلو ) به علت آنکه باعث می شود که هضم غذا به آرامی انجام پذیرد توصیه می شود.
 
[تصویر:  he1678.jpg]
 
از خوردن غذاهای سرخ کردنی وغذاهای چرب و سرخ شده به هنگام سحراجتناب کنید ، چرا که خوردن این جور غذاها احساس بی حالی و شل شدن و پف کردن را به بدن می دهد و بهتر است از غذاهای آب پز بیشتر استفاده شود.
 
[تصویر:  he1679.jpg]
 
از خوردن نوشیدنی های کافئین دار به هنگام سحر اجتناب کنید چرا که یک ماده غذایی ادرارآور می باشد که باعث از دست دادن سریع آب بدن شده و در نهایت منجر به کم آبی بدن می شود.
 
[تصویر:  he1681.jpg]
 
خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، ماست یا گوشت نیز بسیار توصیه می شود چرا که باعث استقامت بیشتر بدن خواهد شد.
 
[تصویر:  he1680.jpg]
 

از خوردن انواع شیرینی ها مانند کیک، بیسکویت، شکلات و ...اجتناب کنید چرا که این مواد غذایی باعث می شود که کربوهیدراتهای تولید شده در بدن بسیار سریع سوخت شوند.
کمبود ویتامین D در سنین پائین کوتاهی قد را به همراه دارد!

دکتر گلاله اصغری، متخصص تغذیه ضمن بیان اینکه کمبود ویتامین D چه اثراتی بر استخوان ها دارد افزود و گفت: ویتامین D با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان ها کمک می کند همچنین این ویتامین به رشد و استحکام استخوان ها و رشد سلول ها کمک زیادی می کند.

وی در ادامه افزود: این ویتامین که با مصرف لبنیات به خوبی تأمین نمی شود و بیشترین منبع آن نور آفتاب است.

کمبود این ویتامین در سنین پائین باعث کوتاهی قد، کاهش رشد استخوان و در سنین بالاتر پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان ها که در کشور به تدریج در حال شیوع است به همراه دارد.

در عارضه پوکی استخوان علاوه بر دریافت نور آفتاب، اضافه وزن، کاهش فعالیت بدنی، منجر به بروز پوکی استخوان می شود بنابراین اگر فردی دارای فعالیت بدنی زیاد و به میزان کافی کلسیم و ویتامین D را دریافت کند کمتر دچار پوکی استخوان خواهد شد.
«زرشک» ضدعفونی‌کننده دستگاه گوارش

زرشک با بوته‌های سفت و محکم، گیاه بومی اروپاست و در مصر باستان و هند کاربردهای پزشکی و درمانی بسیاری داشته است.

زرشک حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و برای درمان بیماری‌های روده‌ای، قلبی – عروقی، کبدی، کلیوی و کیسه صفرا موثر است.

زرشک با تولید ماده‌ای موسوم به «آلکالویید» در درمان عفونت‌های روده‌ای کارایی قابل توجهی دارد. این میوه ترش‌مزه و خوش‌طعم از تاثیرگذاری میکروب‌ها بر سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند و در درمان مشکلات گوارشی از قبیل سوزش معده و حالت تهوع مفید است.

مطالعات انجام شده بر روی خواص زرشک نشان می‌دهد که ماده آلکالویید موجود در آن در جلوگیری از پیشرفت اختلالات قلبی موثر است.

مصرف عصاره گیاهی زرشک باعث می‌شود تا پتاسیم در عروق حرکت کند و در نتیجه رگ‌های خونی نرمتر می‌شوند که همین امر در کاهش فشارخون موثر است.

زرشک جریان صفرا در کیسه صفرا را تقویت می‌کند و با فرستادن جریان خون به کبد، عملکرد این عضو مهم را بهبود می‌دهد. همچنین ترکیبات دیگر موجود در زرشک به تجزیه سنگ‌های مجاری ادراری کمک می‌کند.

ریشه، پوست ساقه، برگ و میوه این گیاه همگی خواص درمانی شگفت‌انگیز دارند.
یادداشت احسان علیخانی برای همشهری جوان :

سلام , اعتراف می کنم , ساعت 5صبح 19 رمضان؛الآن دقیقاً 20 روزی میشه که خونه نرفتم.یا من آدم مریضی ام،یا وسواسی ام، یا کار رو بلد نیستم.چون هنوز از ترس فردای برنامه نمی تونم برم خونه و راحت بخوابم. من با ماه عسل بزرگ شدم ، قد کشیدم ،زمین خوردم ،یاد گرفتم ،اشتباه کردم، بغض کردم، خندیدم ،با برنامه ای که 4 روز مونده به رمضان 86-دقیقاً حوالی همین ساعت ها بود- که براش اسم انتخاب کردم و صداش کردم؛ماه عسل،حالا بزرگ شده مثل من،مثل همه آدم هایی که باهاش زندگی کردن.حالا دیگه اونقدر بزرگ شده که زورم بهش نمیرسه. دیشب رفتم روابط عمومی سازمان صداوسیما تلفن مردم رو جواب دادم.حالم خوبه،خیلی خوب!چون با 5نفر حرف زدم که به خاطر ماه عسل جمعه شب بی خیال خودکشی شدن.از نفوذ ماه عسل تو زندگی مردم حرف زیاد دارم واسه گفتن،اما بی خیال.ماه عسل زور داره،چه من باشم چه نباشم.تا وقتی مردم تو این قاب خودشون رو میبینن و قصه آدم هایی رو میشنون که شبیه اونان،این قاب دیدنی است.من اعتراف می کنم؛من ماه عسل رو به دنیا آوردم اما بزرگش نکردم.اون منو بزرگ کرد.واقعاً خوابم گرفته.فردا سه تا مهمان دارم از سه تا شهر مختلف.حداقل دعا کنید پروازهاشون کنسل نشه!
[تصویر:  hhh473.jpg]
بهترین راه برای تمیز کردن گوش
در واقع سطوح بیرونی گوش ما احتیاج به تمیز کردن دارند اما تمیز کردن مجرای داخلی گوش معمولا" ضرورتی ندارد مگر اینکه جرم بسیار زیادی در آن جمع شده باشد.

چیزهایی که برای تمیز کردن گوش لازم دارید :
-لیف حمام
-آب گرم و صابون
-پنبه

دستوروالعمل :
1 - لیف حمام را با مخلوط آب گرم و صابون خیس کنید و سطوح بیرونی گوشتان را کاملا" با آن تمیز کنید . پشت گوش و سطوح بین سر و گوش و فک را هم فراموش نکنید.

2 -  حالا لیف را کاملا" آبکشی کنید و دوباره آن را با مخلوط آب گرم و صابون مرطوب کنید و قسمتهای باقیمانده سطح خارجی را تمیز کنید . اگر گوشهایتان را برای آویزان کردن گوشواره سوراخ کرده اید ، هر کدام از آنها را با پنبه آغشته به الکل و مواد پاک کننده مخصوص گوش کاملا" تمیز کنید.

3 - برای تمیز کردن لبه های مجرای داخلی گوش از پنبه ای که با آب گرم کمی مرطوب شده است استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که آن را هرگز نباید داخل مجرای گوشتان فرو کنید.

4 - هر بار که صورتتان را می شویید می توانید مراحل ۱ و ۲ را به راحتی انجام دهید و هر روز صبح که دندانتان را مسواک می زنید می توانید مرحله سوم را انجام دهید.
نکته هایی درباره یک هله هوله سالم !

برگه ها؛ جایگزین خوب هله هوله ها هستند. میوه های خشک و برگه ها، یکی از میان وعده های سالم، مغذی و مفید برای تمام گروه های سنی است و می توان آن ها را جایگزین خوبی برای چیپس و پفک به خصوص در کودکان به شمار آورد.
میوه های خشک یا برگه ها همان میوه های تازه ای هستند که به دو صورت خشک می شوند: طبیعی و یا با دستگاه (صنعتی).

کشمش، خرما و آلو خشک نمونه هایی از این محصولات هستند. سایر میوه هایی که می توان آن ها را خشک کرد شامل: سیب، زردآلو، موز، توت، کیوی، انجیر، انبه، هلو، گلابی، آناناس، توت فرنگی، خرمالو و همچنین گوجه فرنگی است. میوه های خشک را می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد، بنابراین این محصولات جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن می باشد، مثل مصرف آلو یا آلبالو خشک در زمستان.

همچنین می توان از این محصولات برای مصرف در شرایط خاص مثل ورزش هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد نیز استفاده کرد. میوه های خشک و آجیل، هر چند از نظر اندازه کوچک هستند، ولی بسیار مقوی می باشند و اثرات درمانی زیادی دارند.

میوه های خشک منبع غنی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6 و پانتوتنیک اسید و نیز املاحی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس و منگنز هستند، به راحتی هضم می شوند و باعث تصفیه خون و پاک سازی معده و روده می گردند. به دلیل وجود همین خواص است که میوه های خشک و برگه ها را می توان به عنوان یکی از میان وعده های سالم، مغذی و مفید برای تمام گروه های سنی معرفی کرده و می توانند جایگزین خوبی برای چیپس و پفک به خصوص در کودکان باشند.

و اما سۆالات رایج

آیا خشک کردن میوه ها باعث کاهش ارزش تغذیه ای آن ها هم می شود؟

همان طور که گفته شد، به کارگیری فرآیند حرارتی باعث از بین رفتن برخی ویتامین ها از جمله ویتامین C و کاهش فعالیت برخی رنگ دانه های مفید در میوه ها می شود. با وجود این، کاهش ارزش تغذیه ای میوه ها به روش و سرعت خشک کردن بستگی دارد. بدیهی است که ارزش تغذیه ای میوه های تازه به مراتب بیشتر از میوه های خشک است، لذا توصیه می شود برای داشتن بدنی سالم و نیرومند، به میزان کافی هم از میوه های تازه و هم از برگه ها و میوه های خشک به عنوان میان وعده استفاده نمایید.

هنگام خریدن میوه های خشک حاضری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

میوه های خشک باید به صورت بسته بندی شده خریداری شوند و توجه شود که حتماً بر روی بسته بندی آن ها، پروانه ساخت وزارت بهداشت، نشان استاندارد و تاریخ تولید و مصرف درج شده باشد. همچنین باید از خرید فله ای میوه های خشک بپرهیزیم. چنین محصولاتی به صورت سنتی و کاملاً غیربهداشتی و با دوزهای غیرمجاز مواد شیمیایی خشک می شوند و از همه بدتر آن که در اماکن عمومی به صورت روباز در معرض انواع آلودگی های ویروسی، عفونی و نیز هوای آلوده به دی اکسیدکربن، سرب، جیوه و انواع دیگر گازهای خطرناک به فروش می رسند. این میوه ها در هنگام خشک شدن به دلیل تراوشات قندی، چسبناک شده و مستعد پذیرش انواع آلودگی ها می باشند، لذا چنین محصولاتی را لزوماً در بسته بندی های بهداشتی خریداری کنید.

بهترین راه نگهداری از میوه های خشک چیست؟

بسته بندی میوه های خشک باید به گونه ای باشد که هرگونه رطوبت، اکسیژن و نور به آن ها نفوذ نکند و همچنین شرایط محیطی نیز به گونه ای باشد که نگهداری میوه های خشک در دمای پایین، رطوبت نسبی پایین و به دور از تابش مستقیم نور خورشید صورت گیرد.

نکات قابل توجه

خوب است بدانیم که در طی فرایند خشک کردن، آب موجود در میوه، کاهش می یابد (تقریباً 80 تا 90 درصد آن) و محصول نهایی، متراکم تر از میوه تازه می شود، به همین جهت دارای کالری و قند بالاتری نسبت به میوه تازه می باشد، لذا مصرف بیش از حد میوه های خشک ممکن است باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی شود و خصوصاً برای افرادی که از رژیم لاغری پیروی می کنند مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.

همچنین در مصرف میوه های خشک باید توجه داشت حرارتی که برای خشک کردن میوه ها مورد استفاده قرار می گیرد تا حدود زیادی موجب از بین رفتن ویتامین C موجود در میوه می شود.

نکته دیگر آن است که به میوه هایی که در خارج از منزل (در صنعت یا مغازه ها) خشک می شوند، برای تثبیت رنگ، ماده ای بنام اکسید سولفور و یا دی اکسید گوگرد اضافه می کنند که می تواند باعث بروز آسم در افراد حساس به آن شود، بنابراین افراد مبتلا به آسم در مصرف این گونه محصولات باید احتیاط نمایند. میوه هایی که به طور طبیعی و بدون افزودن سولفور خشک می شوند (مثل خشک کردن کشمش در سایه یا در مقابل آفتاب) دارای رنگ تیره تری نسبت به میوه تازه هستند، ولی طعم آن ها به میوه تازه بیشتر شبیه است.
کباب‌ها در میان اقوام ایرانی دارای انواع مختلف کوبیده، برگ، بختیاری، شیشلیک و ... است. شاخص‌ترین نوع آنها کباب برگ و مشهورترین آنها کباب کوبیده است.

معمولا کباب‌ها را با پیاز و زعفران طعم‌دار و با نان به همراه ریحان، نعناع، ترخون و پیاز مصرف می‌کنند. گاهی نیز آنها را با چلو به همراه کره، تخم‌مرغ خام و سماق میل می‌کنند. البته امروزه به علت نگرانی ایرانی‌ها در مورد کلسترول و اضافه وزن تا حدودی این موضوع تعدیل شده به طوری که تخم مرغ خام حذف شده و کره را در کنار بشقاب می‌گذارند تا در صورت تمایل به پلو اضافه شود.


به طور کلی مصرف یک پرس کباب به همراه چلو و کره حدود 1200 کالری انرژی به بدن ما می‌رساند. از این رو، برای کاهش این کالری کباب خود را به همراه نان یا نصف چلو میل کنید و به دلیل آن که کباب کوبیده سرشار از کلسترول و تری‌گلیسیرید است، ترجیحا از کباب برگ استفاده، نمایید.

بد نیست بدانید در یک سیخ کباب کوبیده 270 کالری و یک سیخ کباب برگ 200 کالری انرژی نهفته است.

توصیه‌ها:کبابی کردن یکی از روش‌های مفید برای پخت گوشت‌هاست، به شرطی که در هنگام تهیه شرایط استاندارد رعایت شود. در این روش ممکن است برخی از قسمت‌های کباب حرارت کافی دریافت نکرده و مغز آن قرمز مانده و آلودگی‌هایی در آن باقی بماند. بنابراین برای کبابی کردن گوشت باید آن را در حرارت پایین یا آتش ملایم طبخ کرد تا مغز پخت و آبدار شود و ویتامین‌های آن محفوظ بماند. از این‌رو، قبل از مصرف هر نوع کباب ابتدا درون آن را باز کرده و پس از اطمینان از مغز پخت بودن، آن را میل کنید. میکروب‌های موجود در کباب‌های نیم پز یا نپخته می‌تواند برای سلامت انسان بسیار مخاطره‌آمیز باشد.

در اثر خشک شدن یا سوختن گوشت کبابی پروتئین‌های سطح آن تخریب شده و مواد سرطانزایی به وجود می‌آید که بسیار خطرناک است، بنابرین از مصرف کباب‌های سوخته جدا اجتناب کنید.

قبل از کباب کردن گوشت تا آنجا که امکان دارد چربی‌های ظاهری آن را جدا کنید. چرا که هنگام کباب شدن گوشت چربی آن ذوب شده و در آتش ریخته و ایجاد دود می‌کند. این دود که روی گوشت می‌نشیند حاوی مواد مضری است که برای مصرف‌کننده خطرناک و سرطان‌زاست، پس شعله ایجاد شده ناشی از ریختن چربی برروی منقل یا گاز را فورا خاموش کنید و هرگز برای کباب کردن گوشت به آن روغن نزنید. ولی چنانچه گوشت را در فر کباب می‌کنید اطراف گوشت را کمی روغن بمالید چرا که در این صورت شیره گوشت بیرون نمی‌آید و بخار نمی‌شود.گوشت‌های کبابی به دلیل آن که هنگام پخت در شیره خود پخته می‌شوند، از ارزش غذایی بالایی برخوردارند، ‌پس بهتر است کباب را آبدار تهیه و آن را با سالاد، سبزیجات تازه، گوجه‌فرنگی و سماق مصرف کنید. ویتامینC موجود در این ترکیبات می‌تواند منجر به جذب بهتر آهن گوشت شود. از سوی دیگر اگر گوجه فرنگی را کبابی کرده یا بپزیم، لیکوپن یا همان ترکیب آنتی‌اکسیدان آن بهتر جذب بدن خواهد شد و بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

سماق چاشنی مخصوص کباب و منبع مهم ویتامینC است. سموم را از بدن خارج کرده و به هضم غذا کمک می‌کند و برای مبتلایان فشارخون مفید است. همچنین سماق به دلیل آن که آنزیم‌های مخرب گوشت را خنثی می‌سازد و چربی‌ها را زود تجزیه می‌کند مصرف آن به همراه کباب بسیار توصیه می‌شود.
ممکن است در کامپیوتر خود نرم افزار هایی داشته باشید که یا به دلایل اخلاقی یا به دلیل اهمیت بالای آن نخواهید فرزندان شما به آنها دسترسی داشته باشند حال اگر سیستم عامل کامپیوتر شما ویندوز هفت باشد می توانید مشخص کنید کودکان فقط به نرم افزار های خاصی دسترسی داشته باشند تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.  برای این منظور می توانید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا وارد مسیر زیر شوید

Control Panel \ User Accounts and Family Safety\ Parental Controls

سپس روی نام کاربری که برای فرزند خود ساخته اید کلیک کنید و در قسمت  Parental Control گزینه on,enforce current setting  را فعال کنید

حال روی گزینه Allow and block specific programs  کلیک کنید

 لیستی از برنامه ها در برابر شما گشوده می شود که به سادگی با قرار دادن یک تیک برای هر کدام خواهید توانست  نرم افزار مربوطه را فعال کنید و به این ترتیب اجازه استفاده از نرم افزار مذکور را برای فرزندان خود را فراهم نمایید اگر نرم افزاری وجود دارد که در این لیست ظاهر نشده است می توانید با کلیک کردن بر روی Browse آن نرم افزار را به لیست اضافه نمایید

توجه داشته باشید که همه نرم افزار های مورد نیاز فرزند خود را باید فعال کرده باشید وگرنه ویندوز هفت خود به خود آنرا مسدود می کند
چرا خانم ها مردان را به بی احساسی و خشک بودن متهم می کنند ؟!

- یک نکتۀ روانشناسی :

مردها در کودکی یاد گرفته اند که باید تمامی کارها را به نحو احسنت انجام دهند، مانند دختر بچه ها احساساتی نباشند و از پس مسائل به خوبی برآیند ... آنان عادت ندارند وقت زیادی را صرف غرق شدن در احساساتشان کنند برای همین از سوی خانم ها به سردی، بی احساسی و خشک بودن متهم می شوند !!
وارد شدن به دنیای احساسات و عواطف، مردها را از احساس تسلط و کنترل خارج می کند. چرا که آنان به سادگی زن ها به احساساتشان دسترسی ندارند و این به معنای سردی و غیر عاطفی بودن آنان نیست ... چه بسا آقایان به اندازِۀ خانم ها و حتی در برخی موارد احساسی تر هم باشند ...

نباید از آقایان انتظار داشت به سرعت و تنها ظرف چند دقیقه ازاحساسات خود سردرآورند و عواطف مدفون شده شان را درک کنند. حتی مردان ناطق، تحصیل کرده، موفق و روشنفکر هم نمی توانند به یکباره با احساسات خود در تماس باشند. بهتر است خانم ها به جای محکوم کردن و تحت فشار قرار دادن آقایان کمی به آنان فرصت داده و بدانند که ذهن یک مرد هنگام صحبت بر سر مسائل عاطفی، مشغول پردازش اطلاعاتی است که بواسطۀ آنها بتواند به احساسات خود دسترسی پیدا کند ...
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66